eitaa logo
زندگی بعد از مرگ
5.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
68 فایل
با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند. تالار مشارکت جمعی کاربران https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b ارتباط با ادمین @valayat لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴🌹لذت بخش ترین نعمت بهشت🌹🌴 پرده‌ی اول: وقتی تو سقّایی کنی عَالِیَهُمْ ثِیَابُ سُندُسٍ خُضْرٌ وَإِسْتَبْرَقٌ وَحُلُّوا أَسَاوِرَ مِن فِضَّةٍ وَ سَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا (انسان/21) بر قامت آن‌ها لباس‌هایی از حریر سبز و دیباست و با دست‌بندهای نقره آراسته شده‌اند و پروردگارشان به آن‌ها شرابی پاکیزه می‌نوشاند. یک جایی گفته‌ای نهرهایی از شراب توی آن باغ جاودانه‌ات جاری‌ست که لذّت‌بخش است نوشیدن از آن؛ اَنهارٌ مِن خَمر لَذّه لِلشّارِبین1. یا رودهایی از عسل زلال. و انهارٍ مِن عَسلٍ مُصفّی2. یک جایی گفته‌ای که بهشتی‌ها را از جام‌هایی که طعمش از زنجبیل است می‌نوشانند از چشمه‌ای که به اسم سلسبیل می‌شناسندش، وَ یُسْقَوْنَ فیها کَأْساً کانَ مِزاجُها زَنْجَبیلا. عیناً فیها تسمّی سلسبیلاً.3 جای دیگری از رحیق مختوم گفته‌ای که اهل اشتیاق باید برایش مشتاقانه سبقت بگیرند؛ وَ فی ذلک فلیتنافَس المتنافِسون4. که طعمش را از چشمه‌ی تسنیم گرفته‌اند. و مِزَاجُه مِن تسْنِیم5. چشمه‌ای که مالِ خاص‌ها و نورچشمی‌های توست. عَیْنًا یَشْربُ بهِا الْمُقَرَبُون6... من که نمی‌دانم چه لذّتی نهفته توی نوشیدن از این باده‌های رویایی، اما یک‌جایی این اوصاف، دلم را بیشتر می‌برد. هوایی‌تَر‌م می‌کند. قدّ فهم من به این‌که «تو ساقی باشی» نمی‌رسد. امّا برای من هم و سقاهم ربّهم شراباً طهوراً عجیب دلبری می‌کند. خوب‌جوری باید باشد حالِ آن‌ها که ساقی‌شان تو باشی. خوب‌ جایی باید باشد آن‌جا که تو سقّایی کنی. پرده‌ی دوم: وقتی تو راضی باشی... وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها وَ مَساکِنَ طَیِّبَةً فی‏ جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ(توبه/72) خداوند به مردان و زنان با ایمان باغ‌هایى وعده داده است که از زیر [درختان‏] آن نهرها جارى است. در آن جاودانه خواهند بود، و [نیز] خانه‌هایی پاکیزه در بهشت‌هاى جاودان و خشنودىِ خدا بزرگتر است. این است همان کامیابى بزرگ. به ما معمارها و شهرسازها یاد داده‌اند که حتی وقتی همه‌ی شاخص‌های کمّی و کیفیِ محیطیِ یک فضا مطلوب باشد، معلوم نیست آن فضا به چشم مخاطب، فضای خوبی بیاید. یک کیفیت مهم‌ترِ دیگری هست که به محیط، مطلوبیت می‌دهد. یکی کیفیتی که نمی‌دانیم چیست! این وسط یک جناب «الکساندر»7ی هم آمده و اسم آن کیفیت را گذاشته «کیفیتِ بی‌نام»8! و گفته؛ رازِ جاودانه‌ماندنِ خیلی از فضاها توی اذهانِ ما، همین کیفیت بی‌نام داشتنِ آن فضاست. داشتم فکر می‌کردم توی بهشت جاودانه‌ی تو، ورایِ همه‌ی آن زیبایی‌های مسحور کننده، آن باغ‌های در هم تنیده، آن نوشیدنی‌های شهد خوش‌گوار با سقایت تو، هم‌نشینی با خوب‌های دوست‌داشتنی، زوجیت‌های مطهّر، خانه‌های طیّب... ورایِ همه‌ی این‌ها، یک کیفیت دیگری باید باشد تا بهشت، بهشت بشود. آیه‌ها می‌گویند آن کیفیتِ بی‌نام، اسمش «رضوان» است. همان حالِ بی‌نظیرِ بنده‌ای که بداند تو از او راضی هستی، همان لبخندِ رضایتت. آیه‌ها می‌گویند حتی ذره‌ای از آن «رضوان»، از همه‌ی اوصافی که از باغِ رویاییِ تو خوانده‌ایم بالاتر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌴تمایز دنیا و آخرت از لحاظ ویژگی ذرات🌹🌴 ‏ بیشتر ذراتی که اکنون در جهان مادی مشاهده می کنیم، عبارت از عناصر شناخته شده ای است که بر اساس ساختار الکترونی مرتب شده و مشخصات آنها در جدولی معروف به “جدول مندلیف” به نمایش درآمده است. بیشتر این عناصر، به صورت طبیعی وجود داشته، اما اکنون دانشمندان با تولید مصنوعی چند عنصر جدید، شمار آن را به ۱۱۶ عنصر رسانده اند. با نگاهی در متون دینی، به وضوح درمی یابیم که انسان ها با شکل و شمایل قبلی خود در قیامت حضور می یابند، به طوری که حتی نقش انگشتان آنها نیز حفظ خواهد شد، اما آیا لزوماً عناصر و ذرات موجود در بدن انسان ها، دقیقاً همان عناصر و ذراتی است که در زندگی دنیوی دارای آنها بوده اند؟! و یا عناصر موجود در بهشت و دوزخ، منحصر به عناصر کشف شده در دنیای کنونی است؟ و آیا اساساً در آن جا نیز اتم هایی وجود دارند که از هستۀ نوترون و پروتون تشکیل شده و الکترون هایی، دایره وار بر گرد آن در حال حرکت اند؟! و … . باید اظهار داشت که دانش بشر در این زمینه، ناقص بوده و نظر به این که مستندی دینی نیز در این زمینه ارائه نشده، نمی توان در این رابطه دیدگاه دقیقی ارائه کرد، اگر چه پروردگار را توانا می دانیم که نظام عنصری موجود را دگرگون کرده و سیستم جدیدی را جایگزین کند و یا عناصر جدیدی ایجاد کرده و یا حتی با ترکیبی از عناصر موجود، مواد جدیدی را تولید کند که تاکنون به ذهن هیچ بشری نرسیده است. البته، آیاتی وجود دارد که نشانگر آن است که آسمان ها و زمین به غیر از آنچه اکنون می بینیم، تبدیل خواهد شد، اما این آیات، دلالت صریحی بر دگرگونی سیستم عناصر و ذرات ندارند.
27_Barzakh_Dar_Almizan_Fasle_1_Nashaãt_1401_03_02_Shahre_Moghaddas(1).mp3
16.16M
🔉 📚 مروری قرآنی بر تجربیات نزدیک به مرگ 📣 جلسه بیست وهفتم * نحوه ارائه بحث برزخ در المیزان * تبیین نقشه ذهنی و سیر بحث در هشت فصل * فصل اول: نشئات * تعابیر به کار رفته درمورد نشئه اولی * بررسی چهار بخش در نشئه برزخ * لزوم ساده سازی ارائه مباحث تخصصی برزخ * قیامت هست یا واقع می شود؟ * فصل دوم: اعتباریات * زندگی اجتماعی و مدنی در نشئه اولی * نقش قوه وهم در اعتباریات * نظام ظاهر و باطن * فصل سوم: تجسم اعمال * گل مباحث برزخ در المیزان * نظام اعمال و احکام عمل فصلی دیگر از بحث * فصلی در تبیین بدن های اخروی * فصلی در تکامل و تجدد امثال * فصلی در باب اراده در نشئات بعد * فصلی در اصناف برزخی * معنا شناسی "جراد منتشر" ⏰ مدت زمان: ۲۹:۵۹ 📆1401/03/02 🌴🌺🌴🌺🌴🌺🌴🌺🌴🌺🌴🌺🌴🌺 https://eitaa.com/ZendegiPasAzZendegiii
01_Porsesh_Va_Pasokh_Barzakh_Dar_Almizan_1401_01_28_Mashhade_Moghaddas.mp3
22.26M
🔉 📚 مروری قرآنی بر تجربیات نزدیک به مرگ 📣 جلسه پرسش و پاسخ (بخش اول) * قیامت یوم الفصل است نه برزخ * دیدن تاثیر همه اعمال در برزخ * خط قرمز خداوند * برزخ بروز اعمال انسان نه توجه و ذات او * بروز توجهات وعلاقه ها در عرصه قیامت * عرصه برزخ، عرصه بروز عمل * نکاتی از سه دقیقه در قیامت * حق الناس قبل از تکلیف هم باید ادا شود. * متذکر کردن هر فرد بر حسب خودش توسط خداوند * نوعی از مکاشفه بودن تجربه نزدیک به مرگ * آیا باید تجربه نزدیک به مرگ را بگوییم؟ * نکاتی در مورد اجنه * مهم بودن جهت گریه برای اموات * صلوات موجب بروز آثار وجودی اهلبیت است. * جمع اصول و فروع دین در صلوات ⏰ مدت زمان: ۴۱:۴۵ 📆1401/01/30 🌴🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹 https://eitaa.com/ZendegiPasAzZendegiii
01_Porsesh_Va_Pasokh_Barzakh_Dar_Almizan_1401_02_22_Mashhade_Moghaddas.mp3
23.24M
🔉 📚 مروری قرآنی بر تجربیات نزدیک به مرگ 📣 جلسه پرسش و پاسخ - جلسه دوم (بخش اول) * آیا از برزخ اطلاعاتی در دسترس است؟ * برای اثبات تجربیات بعد از مرگ تجرد کافی است. * ندانستن دلیل نبودن نیست * دلیل عقلی از داده تجربی به دست نمی آید * تایید اصل تجربیات نزدیک به مرگ * چه کسی تجربیات نزدیک به مرگ را کلید زد؟ * روح انسان دربند اراده الهی * تمثل، در ظرف قوه خیال * تناسب تمثلات با واقع * اعجاب و تناسب کلمه وزر در قرآن * ادای حق دیگران، عامل سبکی روح * ادای حقوق مردم، قدم اول برای سیر در ملکوت * سر سوزنی عمل، جزا داده می شود. * هیچ عملی بدون پاسخ نمی ماند حتی عمل کافر * آیا عبادات ابلیس بی پاسخ می ماند؟ * غرض فاسد، عمل را فاسد میکند. ⏰ مدت زمان: ۴۳:۲۳ 📆1401/2/22 💠🌹💠🌹💠🌹💠🌹💠🌹💠🌹 https://eitaa.com/ZendegiPasAzZendegiii
02_Porsesh_Va_Pasokh_Barzakh_Dar_Almizan_1401_02_22_Mashhade_Moghaddas.mp3
19.38M
🔉 📚 مروری قرآنی بر تجربیات نزدیک به مرگ 📣پرسش وپاسخ جلسه دوم(بخش دوم) * تجربیات نباید حجاب راه شود * حقیقت ملکوت * کنده شدن قلب از دنیا ،نشانه ورود به ملکوت * اصل در مسئول بودن ،رفتن به جهنم است * رجعت برزخ بین برزخ مثالی وقیامت * آیا تجربیات پس از مرگ موجب زیاد شدن یقین می شود؟ * اصل سقوط انسان بعد از باز شدن دروازه های ملکوت * مواظب بازی نفس باشیم. * اصل در گناه ،گناه قلبی نه قالبی * تجربه نشان فضیلت است. * تجربه نزدیک به مرگ،مرگ نیست. * مواظب تلقی مخاطب از بیان تجربه ها باشید * انتخاب در ظرف تقدیر است نه اینکه تقدیر را عوض کند. * ماجرای مادر حضرت مریم * از رهزنی قوه وهم وخیال در تجربیات نباید غافل شد. * امام حسین ثارالله است. * ستاریت خداوند از باب امتنان است. ⏰ مدت زمان: ۴۳:۲۳ 📆1401/02/22 💫🌹💫🌹💫🌹💫🌹💫🌹💫🌹 https://eitaa.com/ZendegiPasAzZendegiii
🔴گذر زمان در جهان پس از مرگ ✍زمان در برزخ برای مومنان زودتــر از دنیا، و نسبت به گناهکاران دیرتر می گذرد. حضرت علی علیه‌السلام با یاران خود به قبرستان وادی السلام رفتند، بر سر قبری ایستادند و فرمودند: ای بنده خدا به اذن خدا از جای برخیز یاران او دیدند فردی با محاسن سفید از قبر خارج شد و سلام داد. حضرت فرمود: چند سال است از دنیا رفته ای ؟ پاسخ داد: به سال نرسیده فرمودند: چند ماه است؟ گفت: به ماه نرسیده فرمودند: چند روز؟ گفت: روز هم نشده، شاید ساعتی گذشته . حضرت برای او دعا کرد و آن مرد به قبر بازگشت بعد به یاران خود فرمود: این پیرمرد صدسال است که از دنیا رفته ولی چون در بهشت برزخی بوده طول زمان در عالم برزخ برای او کمتر از ساعت بوده است. سر قبر دیگری رفتند و صاحب قبر را صدا زدند شخص سیاه روی با حالتی زار و خسته از قبر بلند شد. سلام کرد و همان سوال ها را حضرت از او پرسید و درنهایت آن مرد جواب داد 100 سال بر من گذشته حضرت او را نیز دعا کرد و آن فرد به قبر بازگشت . سپس به یاران خود فرمود این مرد را یک ساعت نمی شود که دفن کردند ولی کثرت گناهان و عذاب های قبر زمان را بر او طولانی نشان داده. بعد فرمودند همین است فرق مومن و غیر مومن این است که از برخی روایات برمی آید که کل عالم برزخ برای اولیای خدا و مومنین بیش از سه روز نیست! 📚 کتاب برزخ و نفخه صور ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌ اموزنده🎐 🌸 *طرح تجمیع کانال نشست صمیمی با تجربه گران* *https://chat.whatsapp.com/DtwaaB7jJl79j7z7079pih*
سلام صبح بخیروسلامتی امروز دوشنبه ۳۰ خرداد۱۴۰۱شمسی بیستم ذیقعده‌الحرام ۱۴۴۳هجری قمری ۲۰ ژوئن۲۰۲۲ میلادی ذکر امروز یا قاضی الحاجات زیارت امروز متعلق به حضرت امام حسن مجتبی وحضرت امام حسین علیهم‌السلام میباشد
🌴🌹آخرت چیست؟ از کجا بفهمیم که واقعاً وجود دارد؟🌹🌴 ‏ منظور از آخرت عالم حيات پس از مرگ و ماوراي اين جهان گذران است. اعتقاد به عالم آخرت و به تعبيري معاد و اينکه انسان تا چه هنگام وجود خواهد داشت مسئله اي است که قدمت آن به اندازه تاريخ انديشه بشري است و با بررسي متفکران پيش از اسلام و يا حتي پيش از مسيحيت انسان به اين مسئله پي مي برد که يکي از بزرگ ترين دغدغه هاي بشر بوده و هست. در خصوص اثبات معاد دو مسئله را بايد مورد توجه قرار داد: 1. اصل معاد را مي توان بدون توجه به دين خاصي اثبات کرد (اثبات عقلي معاد) به گونه اي که دين نيز آن را تاکيد مي کند اگر چه دقيق ترين و بهترين اطلاعات را در اين زمينه دين الهي در اختيار بشر نهاده است . 2از طرفي انسان موجودي دوبعدي است (روحاني-جسماني) و از طرف ديگر آنچه که ما پس از مرگ مي بينيم از بين رفتن و زائل شدن جسم انسان است حال آيا بعد از زوال جسم بعد ديگر انسان نيز از بين رفته است يا نه؟ و به بيان ديگر آيا بعد روحاني انسان جاودانه باقي مي ماند يا آنکه آن نيز از بين مي رود؟ اثبات جاودانگي و فناناپذيري بعد روحاني انسان مساوي است با قبول معاد به خصوص انکه شخصيت انسان نه به جسم بلکه به روح اوست. از اين رو ما با اثبات عقلي جاودانگي روح انسان به معاد عقلي پي مي بريم. دليل فلسفي يکي از براهيني که فلاسفه مطرح مي کنند و مقدمات آن عقلاني صرف است و از استحکام بالائي برخوردار استبه شرح زير است: مقدمه اول: روح امري مجرد و غير مادي است. مقدمه دوم: هر امر مجرد و غير مادي جاودانه است. نتيجه: روح جاودانه است. براي يقين به درستي نتيجه بايد هر دو مقدمه مذکور اثبات شود: اثبات مقدمه اول: براي اثبات مقدمه اول چندين دليل ذکرکرده اند اما به دو دليل بسنده مي کنيم: الف. از ويژگي هاي امر مادي تقسيم پذيري است اما روح هر انسان به هيچ عنوان تقسيم پذير نيست. ب. علم امري مجرد و غير مادي است (زيرا از ويژگي هاي ماده تغيير و تحول است اما ما مي بينيم که علم ما به امري مثلا اين که من با چشمان خود ديدم که حسن از پشت بام افتاد و مرد، هيچ گاه تغيير نمي يابد و همواره ثابت است و مويد آن نيز تذکر و به ياد افتادن چيزي است که انسان فراموش کرده است که اگر علم من ثابت نبود به ياد افتادن اصلا امکان نداشت) فلذا عالم و گيرنده آن هم که انسان و روح انسان است بايد مجرد و غير مادي باشد. اثبات مقدمه دوم: فناپذيربودن به معناي تجزيه و تحليل شدن است و تجزيه و تحليل شدن از مختصات عالم مادي و جسماني است و امر مجرد يعني امر غيرمادي که هيچ گاه محکوم قوانين مادي قرار نمي گيرد. بنابراين روح هم که امري مجرد و غير مادي است هيچ گاه تجزيه و تحليل نمي شود و اين يعني هيچ گاه فنا و نابود نمي شود. برهان ذکر شده نيز اثبات کرد که روح انسان هيچ گاه از بين نمي رود و نابود نمي شود و تا خدا هست او نيز همواره وجود دارد گر چه ممکن است در هر برهه از حيات خود در عالمي باشد اما در عين حال ثابت و زنده و پويا بقا مي يابد. با اثبات عقلي فنا ناپذيري و جاودانگي روح، حداقل معاد که جاودانگي روح است اثبات مي گردد. گذشته از ادله مذکور ادله اي وجود دارد که به دليل وافي بودن مطالب فوق از ذکر آن صرف نظر مي کنيم. امابه بعضی از نکات دقت شود: صدها سال است که انسان ها به دنبال آن بودند که در کنار توسعه رفاهي خود عمر خود را نيز افزايش دهند و تا مي توانند به زندگي خود ادامه دهند. به راستي آيا مي توان پذيرفت که اين ميل و اين درد در انسان وجود داشته باشد و خدا آن را نهاده باشد اما تحقق خارجي نيابد؟ اگر همه اميال انسان لابد از داشتن مصاديق هستند و اگر انسان ميل به ابديت دارد پس چرا نبايد چنين ميلي در عالمي تحقق يابد؟ آيا مي توان گفت که آنچه ابدي نيست راستين و واقعي است و در عين حال باور به واقعي بودن انسانيت داشت؟ 2. اعتقاد به خدائي عادل و حکيم که ناشي از حکم عقل انسان است آيا با زوال و نابودي انسان سازگاري دارد؟ واقعا اگر عالمي ديگر و اگر معاد در کار نباشد چگونه مي توان ظلم را پاسخ داد ظالميني که در طول عمر خود از هر نوع لذت و مواهبي برخوردار بودند بي آنکه تا پايان عمر خود خم به ابرو آورند و دنيايشان به مشقت و سختي بگذرد. در صورتي که معادي نباشد پس مظلوميني که تا پايان عمر خويش در دستان حاکمان مستبد و ستمگر در خون خود مي غلطيدند چگونه جواب داده خواهند شد؟ آيا در چنين صورتي مي توان معتعد به خدائي حکيم و عادل شد؟ 3. با انکار معاد، ارسال رسل و آمدن 124000 هز ار پيامبر و سختي هائي که انسان ها در جهت پيروي از چنين پيامبراني برده اند چگونه توجيه عقلاني مي يابد؟ آيا مي توان باور کرد و آيا اصلا عقل انسان قبول مي کند که همه اين دستورات و قوانين پوچ و بي معنا باشد؟ از اين رو عقل انسان نه تنها منکر معاد نمي تواند بشود بلکه خود نيز وسيله اي براي اثبات معاد مي گردد.
ادامه متن فوق: جهت توضيح بيشتر توجه شما را به مطالب زير جلب مي کنيم: صدر المتألّهين(ره) در اين باره سخني دارد كه مضمون آن چنين است: «خداوند حكيم در نهاد جان‎ها محبّت هستي و بقا و نيز كراهت نيستي و فنا را قرار داده است و اين كاري است صحيح؛ زيرا هستي و بقا خير انسان است و خداوند حكيم هرگز، كار باطل نمي كند. پس هر چه در نهاد انسان قرار گرفته باشد حق و صحيح است. بنابراين، «جاودان طلبي» انسان دليل آن است كه يك جهان جاويدان كه از زوال مصون است وجود دارد؛ يعني حق و صدق بودن طلب دليل وجود مطلوب و امكان نيل به آن است. پس اگر جهان ابدي و جاودان مسلّم است و دنيا شايستگي ابديت ندارد، سراي آخرت و معاد ضروري خواهد بود. بنابراين، اگر معاد و آخرت وجود نمي داشت ارتكاز جاودان طلبي و محبّت ابديت خواهي در نهاد و نهان انسان‎ها باطل و بيهوده بود، در حالي كه در جهان طبيعت باطل وجود ندارد چون جهان امكان، صنع خداي حكم محض است و اين گفته حكيمان است» (اسفار 9/214) يعني امكان ندارد مثلاً فطرت انسان عطش كام تشنة آب باشد و آب در خارج وجود نداشته باشد. شاگرد و داماد برومند صدر المتألهين(ره)، يعني فيض كاشاني(ره) همين معنا را ذكر كرده چنين مي گويد: چگونه ممكن است نفوس انساني نابود گردد، در حالي كه خداوند در طبيعت او به مقتضاي حكمتش عشق به هستي و بقا را قرار داده و در نهاد و فطرت جانش كراهت از عدم و فنا را گذاشته است؟ زيرا وجود، خير محض و صرف نور است. از سوي ديگر ثابت و يقيني است كه بقا و دوام در اين جهان محال است: «أَيْنَما تكونوا يُدرِكْكُم الموت » و اگر جهان ديگري وجود نداشته باشد كه انسان به آن انتقال يابد، اين غريزه و ارتكازي كه خداوند در سرشت بشر قرار داده يعني «عشق به هستي و بقاي هميشگي «و» محبت حيات جاويدان» باطل و ضايع خواهد بود، در حالي كه خداوند برتر از آن است كه كار لغوي انجام دهد (علم اليقين فيض 2/837.) دليل اين كه در حكمت الهي جايي براي لغو كاري، بيهوده گرايي و باطل و بي هدفي وجود ندارد آن است كه مدبّر كل و پروراننده موجودات، هر موجودي را به همة ابزار و آلات دخيل در تكامل او، مجهّز كرد و هدايت فرمود: «ربّنا الّذي أعطي كلّ شيء خلقه ثمّ هدي»؛ طه/50 امير المؤمنين(ع) در اين باره چنين مي فرمايد: «إنّ الله تعالي لم يرضها ثواباً لأوليائه، ولا عقاباً لأعدائه»(نهج البلاغه، حكمت 415)،«خداوند دنيا را نه براي پاداش دوستانش پسنديد و نه براي كيفر دشمنانش.» اگر روزي براي رسيدگي و داوري بين مردم در جهان هستي نباشد تا بدان به كيفر كردار ناشايست برسند و پاكان در نعمت‎هاي جاويد به مقام‎هاي شايسته دست يابند و آثار كردار شايسته و حيات پاكيزه دنيوي خود را دريافت دارند لازمه اش برابري ظلم و عدل، ظالم و عادل و صالح و طالح است و اين برابري ناموزون هرگز با عدل الهي و نظام احسن ربّاني سازگار نيست. آري جهان ديگر بايد تا حساب پاكان از بدكاران جدا شود؛ چنان كه مي فرمايد: «وَامتازوُا اليَوم أَيُّها المُجرِمون»(يس/59 )«اي ناپاكان گناهكارٰ؛ امروز از مردم پاك جدا شويد»؛ زيرا امروز، روز «فصل» و جدايي است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹💫4 عمل برای ورود به بهشت💫🌹 ۱- ايمان‏ «تَعَلَّمْتُ بِسَبْعَةِ الآفٍ مِنَ الحِكْمَةِ» هفت هزار چشمه حكمت. چرا از اين قلب، هفت هزار چشمه جوشاندند؟ چون در مدت عمر خود، تارك شش گناه بود كه مادر همه گناهان است؛ زبانم به هيچ كلام آلوده‏اى آلوده نشد. در عمرم به اندازه ارزنى در هيچ برنامه‏اى خيانت نكردم. كارى كه در اين دنيا بى ارزش بود، خودم را هزينه آن كار نكردم. در همه عمرم به نامحرمى به حرام چشم نيانداختم. در همه عمرم پاسبان زبانم بودم كه در حق خدا و خلق به بى‏راهه نرود و در همه عمرم به چيزى در اين عالم مادى طمع نكردم. با اين اعمال، هفت هزار چشمه حكمت در قلب من مى‏جوشد. پسرم! از اين هفت هزار، چهار كلمه از آن را براى تو بگويم. يك: «أَحْكِمْ سَفِيَنَتَك فَإنَّ بَحْرَكَ عَميقٌ» عزيز دلم! اين دنيايى كه در آن زندگى مى‏كنى، درياى پر عمقى است، كشتى خودت را در اين دريا محكم كن، كه بتوانى سالم از اين دريا عبور كنى. بهشت آن طرف دريا است، ولى تو با يك كشتى محكم برو، چون اين دريا، موج، فتنه، طوفان و جاذبه‏هاى زيادى دارد و كارهاى عجيبى روى اين دريا انجام مى‏گيرد. تو كشتى خودت را محكم كن. ائمه عليهم السلام مى‏فرمايند: منظور از اين كشتى، ايمان و ارتباط با خدا است. اين رابطه را قوى كن! «وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى‏» كسى كه زلفش را به زلف خدا گره زده است، به محكم‏ترين دست‏گيره خود را آويخته است. ۲- سبك كردن بار خود، براى راحتى حساب قيامت‏ دوم: پسرم! «خَفِّفْ حَمْلَكَ فَأنَّ العَقَبَةَ كَئُودٌ» بعد از مردن، جايى كه تو را مى‏خواهند ببرند، سر بالايى آن خيلى سنگين و سخت است، تا زنده‏اى هر چه مى‏توانى بار گناهانت را كم كن، چون آنجا كه بروى، اگر بار تو سنگين باشد، پايين سرازيرى مى‏مانى و نمى‏توانى بروى. خيلى جالب است، قرآن و روايات به ما مى‏گويند: هفت طبقه جهنم در همين كره زمين است. البته اين زمين در قيامت شكل ديگرى پيدا مى‏كند: «يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيْرَ الْأَرْضِ و السَّموَ تُ» «۲» آدرس جهنم و بهشت كجا است؟ بهشت را مى‏گويد: «عِندَ سِدْرَةِ الْمُنتَهَى‏» «۳» يك محلى به نام «سدرة المنتهى» است. يعنى آخرين نقطه آفرينش. قيامت مقام مرتفعى است كه سبك‏بارى و بال قوى مى‏خواهد كه با نبود بار بپريد و وارد بهشت شويد. پسرم! گناهانت را سبك كن. حق مردم و زن و بچه را اگر تا به حال نپرداختى، بپرداز. بدخلقى‏ها، ستم‏ها و زشتى‏ها را كنار بگذار. با اين كارها، يك قدم هم نمى‏شود از اين سربالايى بالا رفت. ۳- تهيه زاد و توشه‏ اما سوم: پسرم! «وَ اكْثِر الزّادَ» تا امكان دارد، توشه بردار «فَأَنَّ السَّفَرَ بَعِيدٌ» چون راه از برزخ تا قيامت طولانى است، تا تو در اين مسير طولانى گرسنه، تشنه، لخت‏عور نمانى. ۴- تحصيل اخلاق‏ چهارم: «أخْلِصِ العَمَلَ» هر كارى كه مى‏كنى براى خدا بكن و چيزى با آن مخلوط نكن‏ «فان الناقد بصيرٌ» طلا شناسِ هستى وقتى عيارها را نقد كند، عالى‏ترين و لطيف‏ترين نقد را انجام مى‏دهد و به تو نشان مى‏دهد كه عمل تو چه نا خالصى‏هايى دارد. او مى‏خواهد اين عمل تو را نقد كند. تو عملت را خالص كن، بگو: خدايا! فقط براى تو انجام مى‏دهم. پسرم! از اين هفت هزار چشمه، همين چهار ليوان آب را بنوش. به تو ضمانت مى‏دهم كه در قيامت تو را در بهشت كنار من قرار دهند. هر كه از تن بگذرد جانش دهند هر كه جان در باخت، جانانش دهند هر كه در سجن رياضت سر كند يوسف آسا كاخ عرفانش دهند هر كه بر سنگ آيدش ميناى صبر كى نجات از بند هجرانش دهند هر كه نفس بت صفت را بشكند در دل آتش گلستانش دهند هر كه گردد نوح عشقش ناخدا ايمنى از موج طوفانش دهند هر كه چون وحدت به بى‏سو راه يافت‏ سرّ قلب و عرش رحمانش دهند
🔥چاه فلق🔥 فلق چاهی است در جهنم که اهل جهنم از شدت حرارت و خوف و ترس آن چاه به خداوند پناه می برند. این چاه از خداوند اذن خواست که نفس بکشد خداوند هم به آن اذن داد ، وقتی نفس کشید جهنم پر از آتش شد . از پیامبر اکرم(ص) روایت شده است : در جهنم یک وادی از آتش است که اهل جهنم از حرارت آن روزی ۷۰ هزار بار به خداوند پناه می برند . و در آن وادی ، اتاقی از آتش است و در آن اتاق ، چاهی از آتش است و در داخل آن چاه ، تابوتی از آتش است و در داخل آن تابوت ، ماری از آتش است که ۱۰۰۰ نیش دارد و طول هر نیش آن ۵۰۰ متر است ، و لذا خداوند به پیامبر می فرماید : بگو پناه می برم به آفریدگار فلق. یک طایفه از کسانی که اهل این چاه هستند ، شرابخواران می باشند. «فلق یعنی صدع ، صدع به معنای سوراخ در یک چیز سفت و محکم است و مراد این است که در جهنم ، چاهی است که در آن ۷۰ هزار خانه است و در هر خانه ۷۰ هزار اتاق است و در هر اتاق ۷۰ هزار سیاهی است و در هر سیاهی ۷۰ هزار ظرف سم است که همه اهل جهنم باید از اینجا عبور کنند.۱» ۱) بحار ـ ج۸ ـ مبحث جهنم ـ کفایه الموحدین ـ مبحث نار
*آداب و اعمال دحوالارض* *برای این روز مهم و پرفضیلت، اعمال و آدابی بیان شده است که شامل:* 1️⃣روزه داشتن، که ثواب هفتاد سال عبادت را دارد. (الاقبال، ص527) 2️⃣احیاء و شب بیداری شب بیست و پنجم، که برابر با یک سال عبادت است. (مفاتیح الجنان، ص410 ) 3️⃣ذکر و دعا خواندن. 4️⃣انجام غسل به نیّت روز دحوالارض. (الاقبال، ص527) 5️⃣خواندن دعای ذیل: اَللّهُمَّ داحِیَ الْکَعْبَة و... (مفاتیح الجنان، اعمال ماه ذی القعده، ص411 ) 6️⃣زیارت ثامن الحجج، امام هشتم علیه‏السلام از برترین اعمال مستحب این روز می‏باشد و سخت مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است. (الاقبال، ص525 ) 7️⃣احیاء و بیدار بودن در شب 25 ذی قعده و انجام عبادات در آن شب برابر با صد سال عبادت است. (وقایع الایام، ص101 ) دعا بر حضرت مهدی علیه السلام در روز دحوالارض 8️⃣نماز مخصوص دحوالارض دو رکعت نماز؛ به این صورت که هنگام ظهر (و زوال شمس) دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار «حمد» و پنج مرتبه سوره «شمس» را بخواند، و بعد از سلام نماز بگوید: «لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّه‏ِ الْعَلِیِّ الْعَظیمِ».(وقایع الایّام ، ص102، 101) آن‏گاه این دعا را بخواند: «یا مُقیلَ الْعَثَراتِ اَقِلْنی عَثْرَتی. یا مُجیبَ الدَّعَواتِ اَجِبْ دَعْوَتی. یا سامِعَ الاَْصْواتِ اِسْمَعْ صَوْتی وَارْحَمْنی وَتَجاوَزْ عَنْ سَیِّئاتی وَما عِنْدی، یا ذَالْجَلالِ وَاالاِْکْرامِ؛(مفاتیح الجنان، ص410) ای در گذرنده لغزش‏ها، از لغزش [و خطایم [در گذر. ای اجابت کننده درخواست‏ها، دعاهایم را بپذیر. ای [خدایی] که صداها را می‏شنوی، صدایم را بشنو [و به من توجّه فرما] و مرا مورد رحمت خویش قرار بده، و از بدی‏های من و آنچه نزد من است در گذر، ای صاحب جلالت و بزرگواری.» *https://chat.whatsapp.com/HMIirlJW6fp0D1P6C4ekLa*
🔥 *لباس اهل جهنم*🔥 *« فَالَّذینَ کَفَروا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیابُ مِنْ نارٍ »۱* *« وَ تَرَی الْمُجْرِمینَ یَوْمَئِذٍ مُقَرَّنینَ فِی الْاَصْفادِ سَرابیلُهُمْ مِنْ قطِرانٍ وَ تَغْشی وُجوهُهُمُ النّارُ »۲* *« کسانی که کافر شدند لباسهایی از آتش برای آنها بریده می شود . و در روز قیامت مجرمان را باهم در غل و زنجیر می بینی که لباسهایشان از ماده چسبنده بدبوی اشتعال زاست و صورتهایشان را آتش می پوشاند . »* *« قطران » نوعی ماده سیاه رنگ قابل اشتعال است ٬ چیزی شبیه مخلوطی از قیر و بنزین که خیلی هم بدبو و بدمنظر است و در آتش دوزخ سریعا آتش می گیرد و شعله ور می شود .* *لباس اهل جهنم یا قطعه هایی از مس و آهن گداخته و سرخ شده است و یا قطران است.* *امام باقر (ع) می فرماید : « به اهل جهنم هفتاد جامه از آتش می پوشانند و کلاهی از آتش بر سرشان می گذارند.* *جبرئیل هم به پیامبر اکرم (ص) عرض کرد که : اگر یکی از پیراهن و سرابیل اهل جهنم بین زمین و آسمان آویزان شود ٬ تمام اهل زمین از بوی بد و حرارت آن می میرند .پیامبر اکرم (ص) با شنیدن این حرف گریه کرد.۳* ۱) حج/۱۹ ۲) ابراهیم / ۵۰ -۴۹ ۳) اقتباس از بحار ٬ ج۸ ٬ باب النار
*💢 روز جمعه در قیامت* 💬 *از حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام ) روایت شده است که :* *⭕ در روز قیامت حق تعالى ، روزها را مبعوث مى گرداند به صورتى که خلایق بدانند که آنها ایامند؛ و روز جمعه پیش از همه مى باشد، مانند عروسى💭 با جمال و کمال که او را براى مردى صاحب دین و مال مى برند. مى آید و بر در بهشت مى ایستد: سایر روزها در عقب او مى ایستند، و شهادت مى دهند، و آن شفاعت مى کند براى گروهى که صلوات فرستاده اند بر محمد و آل محمد (علیهم السلام ) و غیر این گروه را شفاعت نمى کند. کسى عرض کرد: صلوات بسیار، چه قدر است ❓ و چه وقت بهتر است ❓ فرمود: صد مرتبه 💯 و بعد از نماز عصر.* *🗣️ پرسید: چگونه صلوات فرستم ❓* *👈 فرمود: مى گویى : اللهم صل على محمد و آل محمد و عجل فرجهم .*
❥✺﷽ ✺❥ _سيدابن طاووس مي فرمايد: اگراز هرعملي در عصر_جمعه غافل شدي از صلوات ابوالحسن_ضرابی_اصفهاني غافل نشو چراكه دراين دعا سري است كه خدا مارا برآن آگاه كرده است_ ⚘⚘ _با سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی بعدظهر آدینه تون بخیر لطفا دوستان عزیز در این بعدظهر جمعه با خواندن این صلوات ابوالحسن ضرابی قلب نازنین آقامون را شاد کنید تا آقای غریب و مهربونون در این بعدظهر شاد شوند و دعا گوی حوائج شرعیتون باشند_ 🤲⚘⚘ *صلوات_ابوالحسن_ضراب_اصفهانی* *🌸🌿اَللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد سَيِّدِ الْمُرْسَلينَ، وَ خاتَمِ النَّبِيّينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، الْمُنْتَجَبِ في الْميثاقِ، الْمُصْطَفي فيِ الظِّلالِ الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَة، الْبَريءِ مِنْ كُلِّ عَيْب، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجاةِ، الْمُرْتَجي لِلشَّفاعَةِ، الْمُفَوَّضِ اِلَيْهِ دينُ اللهِ، اَللَّـهُمَّ شَرِّفْ بُنْيانَهُ وَ عَظِّمْ بُرْهانَهُ، وَ اَفْلِحْ حُجَّتَهُ، وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَ اَضِئْ نُورَهُ، وَ بَيِّضْ وَجْهَهُ، وَ اَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضيلَةَ، وَ الْمَنْزِلَةَ وَ الْوَسيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفيعَةَ، وَ ابْعَثْهُ مَقاماً مَحْمُوداً يَغْبِطُهُ بِهِ الاَْوَّلُونَ وَالأخِرُونَ، وَصَلِّ عَلي اَميْرِالْمُؤْمِنينَ، وَ وارِثِ الْمُرْسَلينَ، وَ قآئِدِ الْغُرِّ المُحَجَّلينَ، وَ سَيِّدِ الْوَصِيّينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ،* *🌸🌿 وَ صَلِّ عَلَي الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ اِمامِ الْمُؤْمِنينَ، وَ وارِثِ الْمُرْسَلينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَ صَلِّ عَلَي الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ اِمامِ الْمُؤْمِنينَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ وَ صَلِّ عَلي عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ اِمامِ الْمُؤْمِنينَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَ صَلِّ عَلي مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ اِمامِ الْمُؤْمِنينَ، وَ وارِثِ الْمُرْسَلينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَ صَلِّ عَلي جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد، اِمامِ الْمُؤْمِنينَ، وَ وارِثِ الْمُرْسَلينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَ صَلِّ عَلي مُوسَي بْنِ جَعْفَر اِمامِ الْمُؤْمِنينَ، وَ وارِثِ الْمُرْسَلينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَ صَلِّ عَلي عَلِيِّ بْنِ مُوسي، اِمامِ الْمُؤْمِنينَ، وَوارِثِ الْمُرْسَلينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَ صَلِّ عَلي مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، اِمامِ الْمُؤْمِنينَ، وَوارِثِ الْمُرْسَلينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالمین* *🌸🌿و صَلِّ عَلي عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّد، اِمامِ الْمُؤْمِنينَ، وَ وارِثِ الْمُرْسَلينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَ صَلِّ عَلَي الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، اِمامِ الْمُؤْمِنينَ، وَ وارِثِ الْمُرْسَلينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَصَلِّ عَلَي الْخَلَفِ الْهادِي الْمَهْدِيِّ، اِمامِ الْمُؤْمِنينَ، وَ وارِثِ الْمُرْسَلينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ، اَللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد واَهْلِ بَيْتِهِ الاَْئِمَّةِ الْهادينَ، الْعُلَمآءِ الصّادِقينَ، الاَْبْرارِ الْمُتَّقينَ، دَعآئِمِ دينِك،* *🌸🌿وَ اَرْكانِ تَوْحيدِكَ، وَ تَراجِمَةِ وَحْيِكَ وَ حُجَجِكَ عَلي خَلْقِكَ، وَ خُلَفآئِكَ في اَرْضِكَ، الَّذينَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِكَ، وَاصْطَفَيْتَهُمْ عَلي عِبادِكَ، وَارْتَضَيْتَهُمْ لِدينِكَ وَخَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِكَ، وَجَلَّلْتَهُمْ بِكَرامَتِكَ، وَ غَشَّيْتَهُمْ بِرَحْمَتِكَ، وَ رَبَّيْتَهُمْ بِنِعْمَتِكَ، وَ غَذَّيْتَهُمْ بِحِكْمَتِكَ، وَ اَلْبَسْتَهُمْ نُورَكَ، وَ رَفَعْتَهُمْ في مَلَكُوتِكَ، وَ حَفَفْتَهُمْ بِمَلائِكَتِكَ وَشَرَّفْتَهُمْ بِنَبِيِّكَ، صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، اَللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَ عَلَيْهِمْ، صَلوةً زاكِيَةً نامِيَةً كَثيرَةً، دآئِمَةً طَيِّبَةً، لا يُحيطُ بِها اِلاّ اَنْتَ، وَ لا يَسَعُها اِلاّ عِلْمُكَ، وَلايُحْصيها اَحَدٌ غَيْرُكَ،* *🌸🌿اَللَّـهُمَّ وَصَلِّ عَلي وَلِيِّكَ الْمُحْيي سُنَّتَكَ، الْقآئِمِ بِأَمْرِكَ الدَّاعِي إِلَيْكَ الدَّلِيلِ عَلَيْكَ،حُجَّتِكَ عَلَي خَلْقِكَ، وَ خَلِيفَتِكَ فِي اَرْضِكَ، وَ شاهِدِكَ عَلي عِبادِكَ، اَللَّـهُمَّ اَعِزَّ نَصْرَهُ، وَ مُدَّ في عُمْرِهِ، وَ زَيِّنِ الاَْرْضَ بِطُولِ بَقآئِهِ، اَللَّـهُمَّ اكْفِهِ بَغْيَ الْحاسِدينَ، وَ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْكآئِدينَ، وَازْجُرْ عَنْهُ اِرادَةَ الظّالِمينَ، وَ خَلِّصْهُ مِنْ اَيْدِي الْجَبّارِينَ، اَللَّـهُمَّ اَعْطِهِ في نَفْسِهِ وَ ذُرِّيَّتِهِ وَ شيعَتِهِ وَ رَعِيَّتِهِ، وَخاصَّتِهِ وَ عامَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ، وَ جَميعِ اَهْلِ الدُّنْيا، ما تُقِرُّ بِهِ عَيْنَهُ، وَ تَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ، وَ بَلِّغْه ُ اَفْضَلَ ما اَمَّلَهُ فِي الدُّنْيا وَ الاْخِرَةِ، اِنَّكَ عَلي كُلِّشَيْء قَديرٌ،* *🌸🌿
اَللّهُمَّ جَدِّدْ بِهِ مَا امْتَحي مِنْ دينِكَ، وَاَحْيِ بِهِ ما بُدِّلَ مِنْ كِتابِكَ، وَ اَظْهِرْ بِهِ ما غُيِّرَ مِنْ حُكْمِكَ، حَتّي يَعُودَ دينُكَ بِهِ، وَ عَلي يَدَيْهِ غَضّاً جَديداً خالِصاً مُخْلَصاً، لا شَكَّ فيهِ، وَ لا شُبْهَةَ مَعَهُ، وَ لا باطِلَ عِنْدَهُ وَلا بِدْعَةَ لَدَيْهِ،* *🌸🌿 اَللَّـهُمَّ نَوِّرْ بِنُورِهِ كُلَّ ظُلْمَة، وَ هُدَّ بِرُكْنِهِ كُلَّ بِدْعَة، وَ اهْدِمْ بِعِزِّهِ كُلَّ ضَلالَة، وَ اقْصِمْ بِهِ كُلَّ جَبّار، وَ اَخْمِدْ بِسَيْفِهِ كُلَّ نار، وَ اَهْلِكْ بِعَدْلِهِ جَوْرَ كُلِّ جآئِر، وَاَجْرِ حُكْمَهُ عَلي كُلِّ حُكْم، وَ اَذِلَّ بِسُلْطانِهِ كُلَّ سُلْطان، اَللَّـهُمَّ اَذِلَّ كُلَّ مَنْ ناواهُ، وَ اَهْلِكْ كُلَّ مَنْ عاداهُ، وَ امْكُرْ بِمَنْ كادَهُ، وَ اسْتَأصِلْ مَنْ جَحَدَهُ حَقَّهُ، وَاسْتَهانَ بِاَمْرِهِ، وَ وَسَعي في اِطْفآءِ نُورِهِ، وَ اَرادَ اِخْمادَ ذِكْرِهِ،* *🌸🌿 اَللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد الْمُصْطَفي، وَ عَلِيٍّ الْمُرْتَضي، وَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ، وَ الْحَسَنِ الرِّضا، وَالْحُسَيْنِ الْمُصَفَّي، وَ جَميعِ الاَْوْصِيآءِ مَصابيحِ الدُّجي، وَ اَعْلامِ الْهُدي، وَمَنارِ التُّقي، وَ الْعُرْوَةِ الْوُثْقي، وَ الْحَبْلِ الْمَتينِ، وَ الصِّراطِ الْمُسْتَقيمِ، وَ صَلِّ عَلي وَلِيِّكَ وَ وُلاةِ عَهْدِكَ، وَ الاَْئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ، وَ مُدَّ في اَعْمارِهِمْ، وَ زِدْ في اجالِهِمْ، وَ بَلِّغْهُمْ اَقْصي آمالِهِمْ ديناً وَ دُنْيا وَ آخِرَةً اِنَّكَ عَلي كُلِّ شَيء قَديرٌ.* 🔅🔅🔅🔅🔅 🔺و بدانكه موافق روايتي شب شنبه حكم شب جمعه را دارد و شايسته است آنچه در شب جمعه خوانده مي شد در آن شب نيز خوانده شود. ┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈
*┄┅═✧﷽✧═┅* *_✅ صلوات کبیر🌹_* *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ عَرشِ الله*🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد هم وزن عرش خدا🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ السَّمواتِ السَّبعِ*🌹خدایا درود فرست بر محمد و خاندان محمد هم وزن اسمانهای هفتگانه🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ الأرَضینَ السَّبع*🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد هم وزن زمین های هفتگانه🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ الجِبالِ*🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد هم وزن کوه ها🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ المِیاهِ البِحارِ وَ الأنهار* 🌹خدایا درود فرست بر محمد و خاندان محمد هم وزن آب دریاها و رودها🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ أنفاسِ الخَلائقِ*🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد ب عدد نفس های مردمان🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ الشِّعرِ وَ الوَبَرِ*🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد ب عدد موها و پشم ها🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ الحَجَرِ وَ المَدَرِ*🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد هم وزن سنگها و کلوخ ها🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ قَطَراتِ الأمطارِ*🌹خدایا درود فرست بر محمد و خاندان محمد ب عدد قطرات باران🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ أوراقِ الأشجارِ*🌹خدایا درود بفرست برمحمد و خاندان محمد ب عدد برگ درختان🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ سُوَرِ القُرآنِ*🌹خدایا درود بفرست بر محمد وخاندان محمد ب عدد سوره های قران🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ آیاتِ القُرآن*🌹خدایا درود بفرست بر محمد و خاندان محمد ب عدد آیات قران🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ أسطُرِ القُرآنِ*🌹خدایا درود بفرست بر محمد و خاندان محمد ب عدد سطر های قران🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ کَلِماتِ القُرآنِ*🌹خدایا درود بفرست برمحمد و خاندان محمد ب عدد کلمات قران🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ حُرُوفِ القُرآنِ* 🌹خدایا درو بفرست برمحمد و خاندان محمد ب عدد حروف قران🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ مِنَ الآنِ إلی یَومِ القِیامَةِ* 🌹خدایا درود بفرست برمحمد و خاندان محمد از هم اکنون تا روز قیامت🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ صَلِّ عَلی جَمیعِ الأنبیاءِ المُرسَلینَ و المَلائِکَةِ المُقَرَّبینَ و الشُّهَداءِ وَ الصِّدیقینَ وَ عِبادِکَ الصّالِحینَ عَدَدَ أنفاسِ الخَلائِقَ* 🌹خدایا درود بفرست بر محمد و خاندان محمد و صلوات بفرست بر تمامی پیامبران فرستاده شده و بر فرشتگان مقرب الهی و بر شهدا و صدیقین و بندگان شایسته ی خدا ب عدد نفس های مردمان🌹 *اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ صَلِّ عَلی جَمیعِ الأنبیاءِ المُرسَلینَ وَ المَلائِکَةِ المُقَرَّبینَ و الشُّهَداءِ وَ الصِّدیقینَ وَ عِبادِکَ الصّالِحینَ مِنَ الآنِ إلی یَومِ القِیامَة. اللهمَّ العَن أعداءَ مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ عَذِّبهُم عَذاباً ألیماً وَ العَنِ الجِبتَ وَ الطّاغُوتَ عدد أنفاسِ الخَلائِق* 🌹خدایا درود بفرست بر محمد و خاندان محمد و صلوات بفرست بر تمامی پیامبران فرستاده شده و برفرشتگان مقرب الهی و بر شهدا و صدیقین و بندگان شایسته ی خدا از هم اکنون تا روز قیامت🌹
*⁉️درخت عجیب و وحشتناک زَقّوم چیست* *🔥نام درختی است که به گفتهٔ قرآن در قعر آتش جهنم رشد می‌کند. بر این درخت میوه‌ای💀 می‌روید که غذای جهنمیان است.* 🔺 *در سه جای قرآن و به طور مشخص در👈 آیهٔ ۶۲ سورهٔ صافات، در 👈آیهٔ ۴۳ سورهٔ دخان و 👈آیهٔ ۵۲ سورهٔ واقعه، از واژهٔ زقوم یا درخت زقوم🔥 استفاده شده است.* *🔺میوه‌های این درخت به شکل سرهای شیاطین 💀 می‌باشند که دوزخیان از آن‌ها می‌خورند و در دل آن‌ها همچون فلز گداخته غلیان می‌کند و در پی آن آب جوش ♨️ می‌نوشند.* 👤 *«لسان العرب» مى گوید: هنگامى که آیه«زقوم» نازل شد «ابوجهل» گفت: چنین درختى در سرزمین ما نمى روید، چه کسى از شما معنى «زقوم» را مى داند❓* *🗣️ در آنجا مردى از «آفریقا» حاضر بود، گفت: «زقوّم» به لغت آفریقائیان «کره و خرما» است❗* *🤡 «ابوجهل» به عنوان سخریه صدا زد: کنیز❗ مقدارى خرما و کره بیاور تا زقّوم کنیم❗ مى خوردند، مسخره مى کردند و مى گفتند محمد(صلى الله علیه وآله) در آخرت ما را به اینها مى ترساند❗آیه نازل شد و پاسخ دندان شکنى به آنها داد:* ⭕ *(آن درختى است که از قعر جهنم مى روید❗؛ «انَّها شَجَرَهٌ تَخْرُجُ فى اَصْلِ الْجَحیم»* *👈 سپس مى افزاید: (شکوفه آن مانند کله هاى شیاطین💀 است❗؛ «طَلْعُها کَاَنَّهُ رُوُسُ الشَّیاطین»،* *اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم*
*🔥آسیاب آدم خردکن🔥* *« در جهنم آسیابی است که بعضی از اهل جهنم را به داخل آن می اندازند ٬ مثل آرد ٬ خرد می کند و بیرون می ریزد دوباره آنان به حالت اول بر می گردند ٬ باز ملائکه غلاظ و شداد آنان را به داخل آسیاب می ریزند و این حالت همچنان ادامه دارد . بعضی از افراد مخصوص این آسیاب ٬ ظالمین و ستمگران و زورگویان هستند ٬ و بعضی دیگر وزرا و وکلا و افرادی هستند که دستشان به جایی می رسد و در حق مردم خیانت می کنند و بیت المال را حیف و میل می نمایند »* ۱) خصال ج ۲ ٬ ص ۱۴۲ ٬ نهج البلاغه ٬ خطبه ۱۶۴
از عزرائیل پرسیدند: تا بحال گریه نکردی زمانیکه جان بنی آدمکی را میگرفتی❓ 🛑 عزرائیل جواب داد: یک بار خندیدم، یک بار گریه کردم و یک بار ترسیدم. ."خنده ام" زمانی بود که به من فرمان داده شد جان مردی را بگیرم،اورا درکنار کفاشی یافتم که به کفاش میگفت: کفشم را طوری بدوز که یک سال دوام بیاورد❗به حالش خندیدم و جانش را گرفتم.. "گریه ام" زمانی بود که به من دستور داده شد جان زنی را بگیرم، او را در بیابانی گرم و بی درخت وآب یافتم که درحال زایمان بود.. منتظرماندم تا نوزادش به دنیا آمد سپس جانش را گرفتم.. دلم به حال آن نوزاد بی سرپناه درآن بیابان گرم سوخت و گریه کردم.. "ترسم" زمانی بود که خداوند به من امر کرد جان فقیهی را بگیرم، نوری از اتاقش می آمد هرچه نزدیکتر میشدم نور بیشتر میشد و زمانیکه جانش را می گرفتم از درخشش چهره اش وحشت زده شدم.. دراین هنگام خداوند فرمود : میدانی آن عالم نورانی کیست❓ او همان نوزادی ست که جان مادرش را گرفتی. 🔆 من مسئولیت حمایتش را عهده دار بودم، هرگز گمان مکن که با وجود من، موجودی درجهان بی سرپناه خواهد بود.. ً *اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم*
پرسمان دینی خواهران https://eitaa.com/joinchat/1466171573C9603763019