eitaa logo
زی طلبگی 🇸🇩
98 دنبال‌کننده
424 عکس
28 ویدیو
5 فایل
ارتباط با ادمین @Reza_salme
مشاهده در ایتا
دانلود
وجود ذائقه‌ی جوشان و حسّ سرشار هنری که نشان از توازن و انسجام روحی دارد، موجب بهره‌مندی شخص از مظاهر زیبایی و نوعی نشاط و انبساط خاطر می‌گردد. علاوه بر این بهره‌ی شخصی از جلوه‌های هنر، فوران ذوق و سلیقه و نیز قدرت خلاقیت هنری از دارایی‌های ارزشمند یک طلبه است که در قلم و بیان او سرازیر می‌گردد و آثار علمی او را جان بخشیده و به جریان میاندازد. لذا تقویت لطافت روحی و ظرافت هنری تا اندازه‌ی ممکن در دستور کار او قرار می‌گیرد محمد نوری عالم زاده، طلبه و راه و رسم طلبگی، انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، چاپ اول، ص۱۱۲ @Zie_Talabegi
مردان بزرگ و انسانهای والا، همه چیزشان در خدمت انقلاب و اهداف آن قرار می‌گیرد. حركت و سكوت و سخن و مبارزات و دیگر خصوصیات امام(ره)، در خدمت اهداف انقلاب بود. فقدان او كه ضایعه‌یی غیرقابل مقایسه با هر ضایعه‌ی دیگر است، با تفضلات الهی انقلاب و ملت را به پیش می‌برد. بركت بزرگی نصیب نظام ما شده است؛ «و جعلنی مباركا این ما كنت»، «و سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیّا». سلام بر ولادت و مرگ و حیات دوباره‌اش. واقعاً همه‌ی خصوصیات او، مشمول و منشأ سلام و بركت الهی است. این واقعیتی است كه وجود دارد و اگر نتوانیم از این واقعیت استفاده كنیم، ضعف خود را نشان داده‌ایم و باید جوابش را بدهیم. بیانات مقام معظم رهبری، KHAMENEI.IR @Zie_Talabegi
خصوصیات امام خمینی(ره) یك نكته وجود دارد كه در زندگی امام هم اصلیترین نكته بود و آن، توجه به خدا و كمك خواستن از اوست. خصوصیاتی كه امام(ره) داشتند، هر كدامش كافی بود یك انسان معمولی را، انسانی بزرگ معرفی كند. اراده و قاطعیت و علم و شجاعت و صدق و صراحت و تقوا و ورع، ویژگیهای بارز امام بودند. اگر هركدام از اینها به تنهایی در یك انسان معمولی دمیده شود، او را تبدیل به یك آدم بزرگ می‌كند. نكته‌ی اصلی این است كه اگر در مجموعه‌ی ذی‌قیمتی كه شخصیت معنوی امام(ره) را تشكیل داده بود، عنصر عبودیت و اخلاص وجود نمی‌داشت، او به این موفقیتها نمی‌رسید. بنابراین، كارهای انجام شده، خیلی عظیمتر از آن است كه شخصیتی با همه‌ی آن خصوصیات - منهای ارتباط با خدا - بتواند آن كارها را انجام دهد. بیانات مقام معظم رهبری، KHAMENEI.IR @Zie_Talabegi
طلبه باید حدیث حفظ کند، آیات قرآن را حفظ کند و به مناسبت برای مردم بیان کند، زحمت بکشد، اینها سرمایه علمی شماست معنا ندارد پای تلویزیون بنشیند و فیلم و فوتبال تماشا کند. این برنامه‌ها برای غیر طلبه است، طلبه باید از وقتش استفاده کند. مرحوم آیت الله مجتهدی، اخلاص گنج سعادت، ص۷۸ @Zie_Talabegi
قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «بَرَکةُ العِلمِ فی تَعظیمِ الاستادِ». برکت علم در احترام به معلم است. اگر می‌خواهی علمت برکت داشته باشد و عالم شوی استاد را احترام کن اگر خدای‌ناکرده غیبت او را بکنی یا احترام و اکرامش نکنی علمت برکت و فایده نخواهد داشت و توفیق طلبگی هم از تو گرفته می‌شود. مرحوم آیت الله مجتهدی، اخلاص گنج سعادت، ص۸۰ و ۸۱ @Zie_Talabegi
طلبه باید دستش از کتاب رها نشود؛ کتاب بخواند، همه جورش را بخواند، در دوره‌ی جوانی بخواند. این ذخیره‌ی حافظه را که بی‌نهایت دارای ظرفیت است، هرچه میتوانید در دوران جوانی پر کنید. نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی به طلاب، بدان ایّدک الله، ص۵۲ @Zie_Talabegi
البته آن پر کردن دنیا را از عدالت، آن را ما نمی‌توانیم بکنیم. اگر می‌توانستیم، می‌کردیم، اما چون نمی‌توانیم بکنیم ایشان باید بیایند. الآن عالم پر از ظلم است. شما یک نقطه هستید در عالم. عالم پر از ظلم است. ما بتوانیم جلوی ظلم را بگیریم، باید بگیریم؛ تکلیفمان است. ضرورت اسلام و قرآن [است،] تکلیف ما کرده است که باید برویم همه کار را بکنیم. اما نمی‌توانیم بکنیم؛ چون نمی‌توانیم بکنیم، باید او بیاید تا بکند. اما ما باید فراهم کنیم کار را. فراهم کردن اسباب این است که کار را نزدیک بکنیم، کار را همچو بکنیم که مهیّا بشود عالم برای آمدن حضرت سلام الله علیه... امام خمینی ره، خمینی پدیده انسانی پیچیده، ص۵۴ و ۵۵ @Zie_Talabegi
ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفه‌مان احتیاج نداریم. نقص فلسفه‌ی ما این نیست که ذهنی است - فلسفه طبعاً با ذهن و عقل سروکار دارد - نقص فلسفه‌ی ما این است که این ذهنیّت، امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفه‌های غربی برای همه‌ی مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن می‌کند، سیستم اجتماعی معیّن می‌کند، سیستم سیاسی معیّن می‌کند، وضع حکومت را معیّن می‌کند، کیفیّت تعامل مردم با همدیگر را معیّن می‌کند؛ اما فلسفه‌ی ما به طور کلی در زمینه‌ی ذهنیّات مجرّد باقی می‌ماند و امتداد پیدا نمی‌کند. ادامه دارد... نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی به طلاب، بدان ایّدک الله، ص ۳۶ و ۳۷ @Zie_Talabegi
زی طلبگی 🇸🇩
ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفه‌مان احتیاج نداریم. نقص فلسفه‌ی ما این نیست که ذهنی است
شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کما اینکه خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لا اله الا الله» فقط در تصورات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمی‌ماند؛ وارد جامعه می‌شود و تکلیف حاکم را معین می‌کند، تکلیف محکوم را معین می‌کند، تکلیف مردم را معین می‌کند. ادامه دارد... نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی به طلاب، بدان ایّدک الله، ص۳۷ @Zie_Talabegi
زی طلبگی 🇸🇩
شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کما اینکه خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه
می‌توان در مبانی موجود فلسفی ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت به وجود می‌آورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن می‌کند. دنبال این‌ها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید؛ آنگاه یک دستگاه فلسفی درست کنید. از وحدت وجود، از "بسیط الحقیقه کلّ الاشیاء" از مبانی ملّاصدرا -اگر نگوییم از همه‌ی اینها، از بسیاری از اینها- می‌توان یک دستگاه فلسفی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درست کرد؛ فضلاً از آن فلسفه‌های مضاف که آقایان فرمودند: فلسفه‌ی اخلاق، فلسفه‌ی اقتصاد و... این، یکی از کارهای اساسی است. این‌ کار را هم هیچ‌کس غیر از شما نمی‌تواند بکند؛ شما باید این‌کار را انجام دهید. نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی به طلاب، بدان ایّدک الله، ص۳۷ @Zie_Talabegi
افرادی که به اسلام ضربه می‌زنند به انقلاب ضربه می‌زنند اینها استاد اخلاق نداشته‌اند. مرحوم آیت الله مجتهدی، اخلاص گنج سعادت، ص۷۹ @Zie_Talabegi
عزیزان من! امروز شبه‌های نو و خطرناکی وجود دارد. آن شبه‌های قدیمی تمام شد. امروز، شبه‌ی "ابن کمونه" را کسی مطرح نمی‌کند. امروز شبهات عظیم در تمام زمینه‌های کلامی وجود دارد. از اصل توحید و لزوم دین بگیرید تا به وجود صانع و نبوّت عامّه و نبوّت خاصّه و بعد مسئله‌ی ولایت و مسائل گوناگونی که در زمینه‌های دینی و اسلامی وجود دارد، برسید. همه‌ی اینها مورد بحث است و امروز نسبت به همه‌ی اینها شبه وجود دارد. چه کسی باید به این شبهات پاسخ بدهد؟ مگر علما مرزداران عقیده نیستند؟ آیا مرزهای عقیده مدافع ندارد و رهاست؟ چه کسی در مقابل ایتام آل محمد «صلوات الله علیهم اجمعین» که بی‌دفاع در معرض این امواج قرار گرفته‌اند، جواب خدا را خواهند داد؟ نتیجه این می‌شود که وقتی کسی بر جامعه‌ی ما گستاخی کرد و یک شبه را به صدای بلند گفت، به جای اینکه ناگهان از ده نفر صدایی بلند شود و بدون عصبانیّت و خشم، جواب شبه را بدهند، عصبانی می‌شویم و دعوا و جنجال می‌کنیم؛ در حالی‌که اگر دست ما پر بود، چرا دعوا کنیم؟ نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی به طلاب، بدان ایّدک الله، ص۳۳ @Zie_Talabegi