eitaa logo
زلال معرفت
2.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
141 فایل
ارتباط با ما 👇 ✅️ انتشار و بهره‌بردارى با ذکر منبع موجب امتنان است. تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🔖 ▫️وقتی سیبی را از درخت چیدی دیگر چیده شده است وراه بازگشت ندارد نه درخت ان را میپذیرد ونه باغبانی ان را پیوندمیزند! ▪️اما.حساب ما و خدا مثل حساب سیب و درخت نیست,بلکه مثل اب ودریاست... ▫️اگر ظرف ابی را از دریا جدا کنی..هروقت این اب بخواهد بازگردد اغوش دریارباز است.. هرچند اب نجس وکثیف شده باشد به محظ اینکه وارد دریا میشود پاک زلال میگردد... ▪️خدا دریای رحمت است واغوش رحمت او برتمامی بندگان چه بندگان پاک چه الوده و گناهکار باز است ▫️غم نیست که راه رفت و امدباز است ▪️پس اگر بنده ای بگوید من راهی ندارم وگناهکارم و لایق مرگ و...کفرگفته و به رحمت خدا توهین کرده است.. ▫️سینه مادر خون نجس و الوده را به شیر پاک و زلال تبدیل میسازد ویا چشم ما همان خون الوده را به اشک پاک مبدل میکند... ▪️بی جهت نیست که یکی از نام های خدا مبدل است مبدل یعنی تبدیل کننده ی بدی به خوبی ها... ▫️وقرآن میگوید: یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ پس میبینی که همه چیز باخدا حل میشود کافی است با او بپوندیم میدانی که شرط پاک شدن اب کثیف پیوستن با دریاست... 🌷 گرامی هدیه به لبخند علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 💌 سلام_پدر_مهربانم ❣مهدے جان! 🍃بهانه زندگی ▫️دلم تو را می‌خواهد. طوری بهانه‌ات را گرفته که آرام و قرار را از من ربوده. ▪️دلم تو را می‌خواهد. در میان فریادهای فراقش، گوش‌‌هایش را هم گرفته و هیچ سخنی را نمی‌شنود. ▫️دلم تو را می‌خواهد. کودک شده و دست و پا می‌زند به زمین. آرام نمی‌گیرد با هیچ وعده‌ای. ▪️دلم تو را می‌خواهد. قشنگ معلوم است که تابش به انتها رسیده و کاسۀ صبرش لبریز شده. ▫️دلم تو را می‌خواهد. نه به دنیا راضی است و نه به آخرت. با وعدۀ دنیایی و آخرتی، دست از بهانه‌هایش نمی‌کشد. ▪️دلم تو را می‌خواهد. آقا! می‌شود کمی خودت را به دلم بدهی تا اندکی آرام بگیرد و دست از بهانه‌های پیاپی‌اش بردارد!؟ ▫️من با کمی از تو، می‌توانم تا آخر عمر، بهانه‌جویی‌های دلم را پاسخ بگویم. وقتت بخیر بهانۀ زندگی! ای همه هستم ام 📌محسن_عباسی_ولدی @abbasivaladi 💌دلنوشته_مهدوی اللهم_عجل_لولیک_الفرج التماس دعا🤲 ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 📗#با_دعا_در_آغوشِ_خدا۵۰ 🔻دعا؛عامل ترمیم رابطه عبد با ربّ۶ 📌حضور در قرب مطلق  📌◽️اين
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 📗۵۱ 🔻دعا؛عامل ترمیم رابطه عبد با ربّ۷ 📌▫️خدا مي گويد: از رگ گردن شما به شما نزديك ترم، يعنـي از خود شما به خودتان نزديك ترم، فرمود : اِنَّ ﷲَ يحولُ بينَ الْمرْءِ و قَلبِْهِ ۱؛ بين شما و خودتان، من هستم، يعنـي قبـل از ايـن كـه شـما متوجـه خـودت بشوي، متوجه من مي شوي. ببينيد وقتي مسئله قرب به حق حل شـد ، طلـب از حق واقع شود. طلب كه واقـع شـد، نتيجـه حاصـل مـي شـود . شـاعر چـه قشنگ مي گويد، مي گويد:خدايا!  ▫️گفتــه بـودي بـا شـمايم روز و شـب  يك زمـان غافــل مباشيــد از طلـــب  پس بـدين نـسبت بـه تـو همـسايه  ايـم توچو خورشـيدي و مـا چـو سـايه ايـم  يعني خودت گف  تـي:اِنّي قَريب اُجيب دعوةَ الداعِ اِذا دعـانِ ۲" مـن بـه شما نزديكم، و جواب هر كس را كه از من تقاضايي داشته باشد مي دهـم .                                                  ۱ - سوره انفال، آيه 24. ۲ - سوره بقره، آيه 186. 📌▫️شعر هم مي گويد: حالا كه مي گويي خيلي ما به هم نزديكيم، پس به يـك نسبت ما همساية هم هستيم. خوب خدا، خودت گفتـي حـقّ همـسايگي رابايد ر عايت كنيم، پس رعايت همسايه ات را بكن و ما را از لطفِ ارتباط با خودت محروم مگردان.شاعر خيلي باادب بوده است . نگفت دو تا همسايه در حد يكديگر، مثل اين ليوان و اين ميكروفون، نه ! بلكه گفت :مثل سـايه و خورشيد، كه سايه از نظر نور داشتن هيچِ هيچ است . خورشـيد هـم همـة  نور است . ▫️ لذا گفـت : در عـين همـسايه بـودن، »تـو خورشـيدي و مـا چـون سايه ايم« و مشخص است كه سايه هيچ چيزي از خودش نـدارد، بـه همـين جهت در بيت بعدي گفت:  📌▫️پس بده اي معطي بـي مايـه گـان    از سر رحمت حق همـسايه گـان  اي كسي كه عطاكننده به بي مايگان هستي، حقّ همسايگي را بده، اما با دو شرط؛ يكي اين كه ما چون سايه ايم، و ديگر اين كه محتاج و نيازمند بـه لطف تو هستيم.  🔺اين كه انسان از طريق توجه به ذلّت خود، برسد به اين كه حضرت حق نزديك است، در واقع متوجه »اسم قريب « حق شده اسـت، ▫️ يعنـي هـركس خدا را مي شناسد، حتماً نزديك بودن حق را هم مي فهمد، همـان طـور كـه حضرت حق، سميع الـدعاء اسـت و يـا رحـيم و بـصير اسـت، "قريـب" هـم هست، يعني ذات او نزديكي است، نزديكي، خـود اوسـت، نـه ايـن كـه او چيزي است كه نزديك است.  ✨ادامه دارد.. 🌸هدیه به لبخند عج 📌اصغرطاهرزاده ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه دقیقه در قیامت 22.mp3
46.34M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎧🎼 📗شرح و بررسی کتاب 🔻تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 2⃣2⃣ جلسه بیست و دوم ▫️شباهت بین پرونده اعمال و کارنامه تحصیلی ▪️ نظام بارم‌گذاری خدا بر اعمال ما ▫️ قبولی اعمال ما با چه چیزی سنجیده می‌شود؟ ▪️ اگر مرگ ترس ندارد، پس چرا اولیا خدا از مرگ می‌ترسیدند؟ ▫️چه طور متوجه بشویم که نمازمان قبول شده است؟ ▪️معصیت را ترک کنیم، هم به صورت اعتقادی و هم عملی ▫️قربانی کردن اثری در دفع بلا دارد؟ ▪️ رابطه بین نماز و دیگر اعمال ما ▫️چرا خدا فقط اعمال متقین را قبول می‌کند؟ ▪️گاهی حاجت برآورده می‌شود اما دعا پذیرفته نمی‌شود 📅98/12/22 پیشنهاد دانلود✌️ ⏰ (۹۵دقیقه و۵۷ثانیه ) 📌حجت الاسلام امینی خواه 🎵مدیا امینی خواه 🔔@Aminikhaah_Media هدیه به لبخند علیه‌السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زلال معرفت
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎴عوامل‌نادیده‌گرفتن‌غدیر‌ و‌اجتماع‌#سقیفه۲۴ 4⃣نوعى دیگر از تلاش این گروه، براى دست‏یابى
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎴عوامل‌نادیده‌گرفتن‌غدیر‌ و‌اجتماع‌۲۵ 5⃣جلوگیرى عمر و طرفدارانش از «کتابت‏» پیامبر صلى الله علیه و آله، ⚜ یکى دیگر از تلاش‏هاى این گروه، براى کنار گذاشتن حضرت على‌علیه‌السلام و به دست گرفتن حکومت‏بود . تردیدى نیست که عمر، دریافته بود که منظور پیامبر صلى الله علیه و آله از کتابت، ثبت‏خلافت امام على علیه السلام است و به همین خاطر تلاش کرد که تا این کار عملى نگردد و حتى حاضر شد که به پیامبر صلى الله علیه و آله نسبت هذیان دهد! ◽️درباره کتابت پیامبر صلى الله علیه و آله احادیث زیادى در کتب تاریخى و روایى نقل شده است که همگى مسئله نسبت هذیان به پیامبر صلى الله علیه و آله را ذکر کرده‏اند که بعضى از آن‏ها، به صراحت، گوینده این کلام را عمر دانسته‏اند، و بعضى دیگر اسم شخص خاصى را نبرده‏اند و فقط گفته‏اند: بعضى چنین حرفى زدند . ⚜در مجموع این روایات، به غیر از شخص عمر، از هیچ شخص دیگرى نام برده نشده است که چنین حرفى زده باشد . پس تردیدى نیست که آن شخص، عمر بوده است، ولى بعضى از راویان اهل سنت، نخواسته‏اند به اسم عمرتصریح کنند . ◽️بعضى از علماى اهل سنت‏براى کم کردن قبح این کلام عمر که گفته بود: «ان رسول‏الله یهجر» ، آن را توجیه کرده‏اند و گفته‏اند: منظور عمر از این کلام آن بود که بیمارى، بر پیامبر صلى الله علیه و آله غلبه کرده است . ⚜ اما این توجیه از جهت لغوى چندان مستند نیست، زیرا همان‏گونه که لسان العرب از قول ابن اثیر ذکر کرده است: این جمله عمر باید به صورت استفهام باشد (اهجر) تا بتوان آن را به معنى «تغیر کلامه واختلط لاجل ما به المرض‏» دانست، ولى اگر جمله، اخبارى باشد، (که در بسیارى از روایات چنین است) یا به معنى فحش است و یا به معنى هذیان . وى سپس مى‏گوید: چون گوینده این کلام عمر است، چنین گمانى به او نمى‏رود . ◽️بر فرض که چنین توجیهى را بپذیریم، معنایش آن است که پیامبر به خاطر شدت بیمارى‏اش نمى‏داند چه مى‏گوید! بنابراین، کلام پیامبر صلى الله علیه و آله در این حالت دیگر اعتبار ندارد . آیا چنین نسبتى به پیامبر صلى الله علیه و آله که به تصریح قرآن «و ما ینطق عن الهوى‏» (نجم: 3) ; «و هرگز از روى هوا سخن نمى‏گوید» ، قبحش کمتراز مطلب قبلى است؟! ⚜وانگهى، معناى سخن عمر هرچه بوده باشد، مهم آن است که پیامبر صلى الله علیه و آله از این کلام عمر، سخت ناراحت‏شدند، چنان که بعضى از روایات اهل سنت مى‏گوید: غم وجود پیامبر را فرا گرفت، و بعضى دیگر مى‏گوید: پیامبر صلى الله علیه و آله از این سخن عمر، برآشفت و عمر را از خود راند . ◽️ سپس بعضى از اطرافیان، به پیامبر گفتند، آیا وسایل کتابت را بیاوریم؟ پیامبر صلى الله علیه و آله فرمودند: آیا بعد از آنچه گفتید؟ نه، ولى شما را درباره اهل‏بیتم سفارش به خیر مى‏کنم . معلوم است که چرا پیامبر صلى الله علیه و آله پس از آن کلام عمر، دیگر نخواستند بنویسند، چون بر فرض پیامبر صلى الله علیه و آله اقدام به نوشتن هم مى‏کردند، همان افرادى که در حضور پیامبر جرات چنان سخنى را داشتند، به یقین پس از پیامبر صلى الله علیه و آله بر آن مى‏افزودند و نسبت‏هاى دیگرى به پیامبر مى‏دادند و عملا این نوشته از اعتبار ساقط بود . ✨ادامه دارد.. 📌فیش منبر 🌷هدیه به لبخند امام_زمان عج ما را به برسانید را ارج نهیم ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎴عوامل‌نادیده‌گرفتن‌غدیر‌ و‌اجتماع‌۲۶ 6⃣یکى دیگر از مسائلى که نشانگر نقشه‏هاى این گروه است، جریان انکار وفات پیامبر صلى الله علیه و آله توسط عمر است . ⚜این ماجرا در بسیارى از کتب تاریخى و روایى ذکر شده است .علت این کار عمر، آرام نگه داشتن اوضاع تا رسیدن ابوبکر بود و به محض این‏که ابوبکر رسید و اعلام کرد که پیامبر صلى الله علیه و آله وفات یافته است، عمر تازه وفات پیامبر صلى الله علیه و آله را قبول کرد . این جریان به خوبى بیانگر نقشه‏هاى مشترک و هماهنگى‏هاى قبلى در میان آنان است . 7⃣ . خبر اجتماع انصار در سقیفه به طور سرى فقط به عمر و ابوبکر داده شد ⚜ و هنگامى که آن‏ها شتابان روانه سقیفه شده بودند، افراد حاضر در خانه پیامبر صلى الله علیه و آله از آن ماجرا، بى‏خبر بودند و عمر و ابوبکر نیز آن را با عموم مسلمانان، یا لااقل با دیگر بزرگان قوم، در میان نگذاشتند تا اگر شرى هست، با همفکرى دیگران براى آن چاره‏اندیشى کنند . ◽️ آیا این‏ها نشان از نقشه و هماهنگى قبلى در به دست گرفتن حکومت ندارد؟ تلاش‏هاى پیامبر صلى الله علیه و آله براى خنثى کردن توطئه‏ها پس از آن‏که پیامبر صلى الله علیه و آله به فرمان الهى، امام على‌علیه‌السلام را در غدیر خم به جانشینى خود منصوب کرد، در فرصت‏هاى گوناگون آن را یادآورى مى‏نمود . ⚜اما فعالیت‏بسیار زیاد گروه‏هاى متعددى که سعى در به دست‏گیرى حکومت داشتند، پیامبر صلى الله علیه و آله را مجبور ساخت تا براى تثبیت جانشینى حضرت على‌علیه‌السلام، اقداماتى انجام دهد . یکى از این اقدامات، آماده کردن لشکرى براى مبارزه با روم بود . ◽️این لشکر در آخرین روزهاى حیات پیامبر صلى الله علیه و آله شکل گرفت و پیامبر صلى الله علیه و آله اسامة بن زید را به فرماندهى آن برگزید و به عموم بزرگان مهاجر و انصار که در میان آنان ابوبکر و عمر و ابوعبیده و ... بودند، امر کرد تا تحت فرمان اسامه درآیند، و با تاکید فراوان از آنان خواست تا از مدینه خارج شده و به سرزمینى که پدر اسامه در آنجا به شهادت رسیده، رهسپار شوند . ✨پیامبر صلى الله علیه و آله با این کار اهدافى را دنبال مى‏کرد، یکى از آن اهداف همان‏طور که شیخ مفید فرموده است، این بوده که 1⃣ در مدینه کسى نباشد تا در ریاست امام على علیه السلام نزاع کند . از این مهم‏تر، انتخاب اسامه جوان، که 17 سال بیشتر نداشت به فرماندهى این لشکر بود در حالى که بسیارى از بزرگان و مشایخ باسابقه و جنگجو، که تجربه جنگ‏هاى عظیمى همچون بدر و احد و خندق را داشتند، در این لشکر حضور داشتند، اما پیامبر صلى الله علیه و آله اسامه را به فرماندهى همه این افراد برمى‏گزیند و همه آنان را ملزم به اطاعت از اسامه مى‏نماید . ◽️این انتخاب پیامبرصلى‌الله‌علیه‌وآله پیامى بسیار عظیم و گویا براى همه مسلمانان داشت که مبادا در امر خلافت‏خدشه کنند و جوان بودن على علیه السلام را بهانه‏اى براى اطاعت نکردن از او قرار دهند . ✨ادامه دارد.. 📌فیش منبر 🌷هدیه به لبخند عج میزنه قلبم دوباره باز داره میاد بوی ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎴عوامل‌نادیده‌گرفتن‌غدیر‌ و‌اجتماع‌۲۷ ⚜البته عده‏اى به همین انتخاب اسامه نیز اعتراض کردند، ولى پیامبر خشمگین شد و بر منبر رفت و لیاقت و شایستگى او را متذکر شد . اما پس از وفات رسول خدا صلى الله علیه و آله عمر از ابوبکر خواست تا اسامه را از فرماندهى لشکر بردارد، ولى ابوبکر ریش عمر را گرفت و گفت مادرت به عزایت‏بنشیند! پیامبر او را به این امر منصوب کرد، حال تو مى‏گویى من او را بردارم؟ ◽️آنان‏که نمى‏توانستند از امر خلافت و ریاست‏بگذرند، در رفتن لشکر اسامه کارشکنى مى‏کردند و به بهانه‏هایى آن را به تاخیر مى‏انداختند . اسامه وقتى تعلل این افراد را مى‏دید خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله رسید و از او خواست تا بهبودى او، لشکر حرکت نکند و ان‏شاءالله پس از بهبودى پیامبر رهسپار شود، اما پیامبر به او فرمود: حرکت کن و از مدینه خارج شو، اسامه پى در پى بیمارى پیامبر را مطرح مى‏کرد و پیامبر صلى الله علیه و آله هر بار، دستور رفتن مى‏داد، تا این‏که پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: ⚜آنچه به تو امر کردم انجام ده و حرکت کن! پس از آن پیامبر بى‏هوش شد . پس از به هوش آمدن، فورا درباره لشکر اسامه پرسش کرد و تاکید فرمود، لشکر اسامه را حرکت دهید! خدا لعنت کند هر کس را که از آن تخلف کند! و این جمله را چند بار تکرار کردند . ◽️لشکر اسامه بالاخره حرکت کرد و در جرف متوقف شد . این عده، مدام به مدینه مى‏آمدند و مى‏رفتند تا جایى که وقتى پیامبر صلى الله علیه و آله به خاطر بیمارى شدید نتوانست‏به مسجد برود، بلافاصله ابوبکر به جاى پیامبر رفت و نماز را شروع کرد . 2⃣✨پیامبر براى خنثى کردن این توطئه با همان حالت و با تکیه برحضرت على‌علیه‌السلام و فضل بن عباس به مسجد آمد و اشاره کرد که ابوبکر کنار رود و پیامبر به نماز ابوبکر اعتنایى نکرد و از اول شروع به نماز کرد . ⚜پیامبر پس از نماز به خانه برگشت و ابوبکر و عمر و جماعتى از مسلمانان را که در مسجد حاضر بودند طلبید و به آنان فرمود: مگر من به شما امر نکردم که با لشکر اسامه حرکت کنید؟ گفتند: آرى یا رسول الله، پیامبر فرمود: پس چرا به آن عمل نکردید؟ هریک بهانه‏اى آوردند . سپس پیامبر سه مرتبه تکرار کردند: لشکر اسامه را حرکت دهید . 3⃣از دیگر تلاش‏هاى پیامبر صلى الله علیه و آله در این رابطه، فرستادن ابوسفیان به خارج از مدینه براى جمع‏آورى زکات بود که روایاتى بر این مطلب دلالت دارد . و شاید واگذارى این مسئولیت‏به ابوسفیان فقط به همین خاطر بوده است . ✨ادامه دارد.. 📌فیش منبر 🌷هدیه به لبخند امام_زمان عج جهانیان را ارج نهیم ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅