eitaa logo
"القائِمُ المُنتَظر (سلام الله علیه)"
276 دنبال‌کننده
1هزار عکس
352 ویدیو
70 فایل
همراه ما باشید... @ahmadi313313 خادم کانال اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
مربى آگاه آن نيست كه به جاى افراد فكر بكند و استدلال كند و بفهمد و ببيند. مربى آگاه كسى است كه چشم افراد را باز مى‌كند و پرده‌ها را كنار مى‌زند و فكر را حركت مى‌دهد تا افراد استدلال‌ها را بيابند و بفهمند و زيبايى‌ها را ببينند. در اين‌صورت استدلال‌ها مستقيماً دريافت شده‌اند و بدون سنگينى، در فكر هضم گرديده‌اند. و در ضمن شخصيت افراد و استقلال آن‌ها مجروح نگرديده است. کتاب مسئولیت و سازندگی صفحه 88
▪️فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن مجتبی سلام الله علیه را به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان جهان تسلیت عرض می نماییم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ؛ 🔸 این‌ شهر‌ شلوغ‌ است‌ ولی‌ باور‌ کن آنچنان‌ جای‌ تو‌ خالیست‌ صدا‌ می‌پیچد... ☀️ یا اباصالح المهدی
دستورات مأثور 🔻 دعای بی‌خوابی🔻 👈🏻 امام کاظم سلام الله علیه از پدرانش علیهم السلام، از امیرالمؤمنین سلام الله علیه روایت می‌کنند که فرمودند: حضرت زهرا سلام الله علیها بی‌خواب شده بودند، رسول خدا صلی الله علیه و آله به ایشان این دعا را آموخت، و دیگر بی‌خوابیِ آن حضرت از بین رفت. وقتی وارد رختخواب می‌شوید، بگویید: سُبْحَانَ اَللَّهِ ذِي اَلشَّأْنِ دَائِمِ اَلسُّلْطَانِ عَظِيمِ اَلْبُرْهَانِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ. يَا مُشْبِعَ اَلْبُطُونِ اَلْجَائِعَةِ وَ يَا كَاسِيَ اَلْجُنُوبِ اَلْعَارِيَةِ وَ يَا مُسَكِّنَ اَلْعُرُوقِ اَلضَّارِبَةِ وَ يَا مُنَوِّمَ اَلْعُيُونِ اَلسَّاهِرَةِ سَكِّنْ عُرُوقِيَ اَلضَّارِبَةَ وَ اِئْذَنْ لِعَيْنَيَّ نَوْماً عَاجِلاً. 📗مصباح المتهجد، طوسی رحمه الله، ص ١٢١ 📚 بحارالانوار، ج ٧٣، ص ٢١٣
ايمان ، ده درجه است ▪️[كتاب الکافي] : عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَحیَی ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحمَدَ ، عَنْ بَعضِ أَصحَابِهِ ، عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِي بْنِ أَبِي عُثْمَانَ ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حَمَّادٍ الْخَزَّازِ ، عَنْ عَبْدِ الْعَزِیزِ الْقَرَاطِیسِي قَالَ : قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام : یَا عَبْدَ الْعَزِیزِ ، إِنَّ الْإِیمَانَ عَشْرُ دَرَجَاتٍ بِمَنْزِلَةِ السُّلَّمِ یُصْعَدُ مِنْهُ مِرْقَاةً بَعدَ مِرْقَاةٍ ، فَلَا یَقُولَنَّ صَاحِبُ الِاثْنَیْنِ لِصَاحِبِ الْوَاحِدِ لَسْتَ عَلَی شَيءٍ حَتَّی یَنْتَهِي إِلَی الْعَاشِرَةِ فَلَا تُسْقِطْ مَنْ هُوَ دُونَکَ فَیُسْقِطَکَ مَنْ هُوَ فَوْقَکَ ، وَ إِذَا رَأَیْتَ مَنْ هُوَ أَسْفَلُ مِنْکَ بِدَرَجَةٍ فَارْفَعْهُ إِلَیْکَ بِرِفْقٍ ، وَ لَا تَحمِلَنَّ عَلَیْهِ مَا لَا یُطِیقُ فَتَکْسِرَهُ ، فَإِنَّ مَنْ کَسَرَ مُؤْمِناً فَعَلَیْهِ جَبرُهُ . ▪️عبدالعزیز قراطیسی گوید🔻 حضرت امام صادق سلام الله علیه به من فرمود: ای عبدالعزیز، دارای است که همچون نردبانی پله پله از آن بالا می‌روند. پس نباید آن کس که در مرتبه دوم است به کسی که در مرتبه اول است بگوید که تو هیچ نداری. و همین طور تا برسد به دهمین. و کسی را که پایین تر از خودت است را ساقط نکن که آن کس که بالاتر از تو است، تو را ساقط می‌کند. و هرگاه کسی را که یک درجه از تو پایین تر است، دیدی، او را به آرامی به سوی خود بالا ببر. و فراتر از توانش بر او تحمیل نکن که او را می‌شکنی. زیرا هر کس مؤمنی را بشکند، باید او را التیام بخشد. 📚 بحار الأنوار ٫ جلد 66 ٫ صفحه 166
آیا جایز است ذکرهائی که حدیث ندارند را بگوییم مثلا هزار و ده بار یا الله برای پول دار شدن و مانند اینها❓ ✅ پاسخ 🔻 روایات زیادی در منع از امور اختراعی و ساختگی از اهل بیت علیهم السلام به ما رسیده است. ما باید همه اعمال دینی خود را بر احادیث بنا کنیم. و اما یک نمونه اصل روائی : 1⃣ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَبِی إِسْمَاعِیلَ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ الْأَزْدِیِّ عَنْ أَبِی عُثْمَانَ الْعَبْدِیِّ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله لَا قَوْلَ إِلَّا بِعَمَلٍ وَ لَا قَوْلَ وَ عَمَلَ إِلَّا بِنِیَّةٍ وَ لَا قَوْلَ وَ عَمَلَ وَ نِیَّةَ إِلَّا بِإِصَابَةِ السُّنَّةِ 📚کافی ج١ص٧٠ رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:هیچ گفتاری نیست مگر با عمل و هیچ گفتار و عملی نیست مگر با نیت، و هیچ گفتار و عمل و نیتی نیست (اعتبار ندارد) مگر با رسیدن از سنت. ✅طبق این روایت عملی که ما میخواهیم انجام دهیم باید مطابق با سنت و مأثور از ائمه اطهار علیهم السلام باشد و تا وقتی دستورالعمل روایی وجود دارد از دستورات غیر روایی پرهیز کنیم. اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَةَ وَ النَّصْرَ
کتاب 🔻فضيلت خواندن سوره در هر امام صادق سلام الله علیه فرمود : هر کس سوره بني اسرائيل را در هر شب جمعه بخواند ، نمي‏ ميرد تا امام قائم (حضرت مهدي صلوات اللَّه عليه) را درک کند، و از اصحاب آن بزرگوار باشد. : این دستورالعمل دستوری قطعی است برای کسی که می خواهد محضر امام زمان سلام الله علیه را درک کرده و از اصحاب حضرت حجت قرار بگیرد. قول امام معصوم در اوج حجیت و وعده اش در نهایت صدق است. کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
آقا جان مرا هزار امید است و هر هزار تویی
✔️هم اکنون نیت کنید: ای کاش در تمام مراحل زندگیِ حضرات معصومین علیهم السلام همراهشان بودم و ایشان را یاری می کردم من كلام لأمیرالمؤمنین علیه السلام لما أظفره الله بأصحاب الجمل‏ وَ قَدْ قَالَ لَهُ بَعْضُ أَصْحَابِهِ: وَدِدْتُ أَنَّ أَخِي فُلَاناً كَانَ شَاهِدَنَا لِيَرَى مَا نَصَرَكَ اللَّهُ بِهِ عَلَى أَعْدَائِكَ. فَقَالَ لَهُ: أَ هَوَى أَخِيكَ مَعَنَا؟ فَقَالَ: نَعَمْ. قَالَ: فَقَدْ شَهِدَنَا وَ لَقَدْ شَهِدَنَا فِي عَسْكَرِنَا هَذَا أَقْوَامٌ‏ فِي‏ أَصْلَابِ‏ الرِّجَالِ وَ أَرْحَامِ النِّسَاءِ سَيَرْعَفُ بِهِمُ الزَّمَانُ وَ يَقْوَى بِهِمُ الْإِيمَان. (نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص55) پس از پیروزی امیرالمؤمنین سلام الله علیه در جنگ جمل، یکی از یارانش عرض کرد: دوست داشتم برادرم فلانی با ما بود و مى ‏ديد كه چگونه خداوند شما را بر دشمنانت پيروز كرد. فرمود: آیا برادرت دوست داشت همراه ما باشد؟ عرض کرد: بله. فرمود: پس او هم با ما بوده است و آنهایی که در صلب پدران و ارحام مادران بوده (و همراه ما نبوده اند) نیز در این جنگ حضور داشته اند؛ همانهایی که بزودی متولّد شده و ایمان به واسطه ایشان تقویت می گردد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
《به دنبال یاد دائمی و ارتباط روحی با حضرت بقیه الله ارواحنافداه باشیم》 روزی نیم ساعتی با امام زمان مان حرف بزنیم، آن حضرت همه جا هست. رو به قبله بنشینیم زیارت آل یس را بخوانیم بعد هم بگوییم :آقاجان!کمکم کن،آقاجان! کم پولم،خانه ندارم، معنویتم کم شده و... هرچه رابطه روحی و سنخیت بیشتری با حضرت برقرار کنیم ارتباطتمان بیشتر می شود. تمرینِ یاد حضرت بودن ،یکی از بهترین مراقبه ها برای خودسازی و تهذیب نفس است که لذت آن با هیچ لذت دیگری قابل قیاس نیست...
🔴طب اسلامی داریم یا نداریم؟! 🔸اختلاف در مسئله طب اسلامی از یک منظر قابل بررسی است: اینکه آیا اسلام مدون و نظام معینی برای طب دارد یا ندارد؟! 1⃣ برخی میگویند خیر ندارد. این دسته معتقدند که طب سنتی قدیم نظام مدون دارد اما در اسلام خیر و طب اسلامی نداریم و در اسلام چنین چیزی لااقل به دست امام معصوم سلام الله علیه تدوین نشده است. 2⃣ برخی میگویند بله دارد و کتابهای خوبی هم تدوین کرده اند و نظام تغذیه و درمانگری هم دارند. یعنی طب را از طرف امام معصوم علیه السلام تدوین شده میدانند که هم کامل است و هم پاسخگوی نیاز مردم. 3⃣ برخی نیز قائل هستند که ساختار و تدوینی نداشتیم، اما می توانیم از آیات و روایات استخراج کنیم و یک نظام طبی جامع با ساختار مشخص ارائه دهیم. 🔸اینکه هیچ کدام از علماء هیچ روایت طبی و تغذیه ای را قبول نداشته باشند، اصلا چنین چیزی نیست و نداریم. مثلا حاج آقا فاطمی نیا فقط رساله ذهبیه را گفتند قبول ندارند، در صورتی که خیلی از روایات طبی و تغذیه ای داریم در دیگر کتب معتبر مانند کافی یا وسائل الشیعه یا الوافی و... ایشان مطلق روایات در طب و تغذیه را که رد نکرده اند! قطعا ایشان در دسته اول قرار میگیرند. 🔹... به عبارتی دیگر برخی یک تعداد خیلی کمی از روایات را قبول دارند و میگویند از اینها نظام طبی برداشت نمیشود و برخی دیگر تعداد بیشتری را که میتوان از این روایات یک نظام جامع درمانی ارائه داد. این قبول کمتر یا بیشتر روایات طبی برمیگردد به مبانی آنها در علم رجال و سند احادیث یا یکسری دلایل دیگر. یعنی اختلاف نظر آنها یک اختلاف نظر علمی است! این اختلاف نظر علمی در خیلی دیگر از مباحث علمی دیگر نیز مطرح است 🔸هر کدام از افراد در این سه دسته در طول تاریخ آثاری دارند، بعضی آثار خیلی تخصصی و طبی است و برخی دیگر خیلی عمومی و گذرا. تعداد علماء در هر دسته هم تقریبا یکسان هستند و همگی هم از علماء به نام و بزرگ هستند. ✅خلاصه کلام اینکه وظیفه ما بعنوان یک شخص که اگر تخصص ندارد این است به صحبتها و مطالب افراد در یکی از این سه دسته اعتماد کنیم و از آنها تقلید کنیم. اما باید صبور باشیم تا این دسته ها هر کدام بر اثر گذر زمان، بیشتر به مردم اثبات شوند و کارآمدی هر کدام برای مردم مشخص شود. 🔺تا آن زمان هیچ کدام حق نداریم به یکدیگر توهین کنیم و یکدیگر را تحقیر کنیم. زیرا هر دسته برای خود مبانی علمی دارند و طبق علم و استدلال خود صحبت میکنند. اگر نقد یا اشکالی هم داریم باید در فضای علمی و جدی منتقد باشیم و الا هر رفتاری غیر از این اشتباه است...
🔰 وقتی از طب اسلامی می‌گوید. ◾️طب اسلامی نداریم؟! 🔸 علامه مجلسی رحمت الله علیه از علمای قرن یازدهم هجری و از شاگردان بارز اساتیدی چون و بوده است. پدر ایشان (محمدتقی مجلسی) نیز از بزرگان و مجتهدین زمان خود بوده است که از محضر نیز درس گرفته است. علامه مجلسی در علوم مختلفی مثل فقه، حدیث، تفسیر، اصول، تاریخ، رجال و درایه متخصص بوده و دارای آثار ارزشمندی در این زمینه هاست. رحمت الله علیه که خود از محدثان شیعه و عالمان قرن چهاردهم بوده است در جلد 5 صفحه 280 از کتاب آورده است: كلام المجلسي في طبّهم عليهم السّلام قال المجلسي: و قد يكون ذكر بعض الأدوية التي لا مناسبة لها بالمرض على سبيل الافتتان و الامتحان ليمتاز المؤمن المخلص القويّ الايمان من المنتحل أو ضعيف الايقان... 🔻 متن کامل عبارت را در لینک زیر ببینید: https://lib.eshia.ir/10372/5/280 👈 شیخ عباس قمی در این بخش از کتاب، نظر علامه مجلسی را درباره طب اسلامی بیان می کند. با مطالعه این قسمت از کتاب به وضوح اعتقاد مرحوم علامه مجلسی را به مسئله طب مشاهده می کنید. 🔸 مرحوم علامه مجلسی می فرمایند: اهل بیت علیهم السلام برخی از داروها را آورده اند که هیچ مناسبتی بین آن دارو و بیماری وجود ندارد. به عبارت دیگر آن داروها امکان امتحان و آزمایش ندارند. علت ذکر این گونه داروها متمایز کردن انسان های ، و از انسان های است. چراکه استفاده انسان های قوی الایمان از این داروها از جهت خاصیت و طبیعت آن دارو نیست. به عبارت دیگر انسان هایی که و به حضرات معصومین علیهم السلام دارند توصیه های ایشان را با اصول و قواعد یا آزمایش و امتحان نمی کنند بلکه بخاطر آنکه از معصوم علیه السلام صادر شده است با جان می پذیرند که این مسئله نشان دهنده خلوص در متابعت آنان است. مثل استفاده کردن از تربت سید الشهدا علیهم السلام یا بهره بردن از عوذه ها و ادعیه ای که اهل بیت علیهم السلام بر آن ها تاکید کرده اند. 🔸 به ادامه عبارات دقت کنید. مرحوم علامه مجلسی به گروهی از افراد مخلص و با ایمان اشاره می کنند که مدار و شان دستورات اهل بیت علیهم السلام است. این افراد نیازی به مراجعه به طبیب ندارند و با صحت و سلامت کامل زندگی می کنند. علامه مجلسی تاکید می کنند که این افراد نسبت به کسانی که به طبیب مراجعه می کنند عمر طولانی تری دارند. این افراد به ساعات نجومی و صاحبان آن علم نیز مراجعه نمی کنند و با توکل به خداوند متعال، پناه بردن به خدا از ساعات منحوس، بلایا و مصیبت ها و با استعانت از ادعیه، حال خوب، مال زیاد و زندگی آرامی دارند. در این عبارت منظور از ساعات نجومی و اصحاب آن علوم کسانی هستند که در آن زمان با بررسی احوالات آسمان و اجرام آسمانی احکام و آدابی را صادر می کردند و غالبا اقدام به پیشگویی اتفاقاتی می نمودند. این علوم و صاحبان آن از نظر حضرات معصومین علیهم السلام رد بوده و قابل اعتنا نیستند. در روایات متعددی نیز اهل بیت علیهم السلام بر این موضوع تاکید داشته اند...