eitaa logo
"القائِمُ المُنتَظر (سلام الله علیه)"
276 دنبال‌کننده
1هزار عکس
352 ویدیو
70 فایل
همراه ما باشید... @ahmadi313313 خادم کانال اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
پیرامون « طب اسلامی» ✔️ اثبات اسلامی بودن یک چیز، صرفاً به کثرت حدیث پیرامون آن موضوع نیست چراکه برخی از امور مهم در احکام اسلامی و آرای علمای اسلام، مبتنی بر خبر واحد یا تعداد انگشت شماری حدیث بوده است، لذا اگر برای اسلامی نبودن چیزی فقط به واحد یا انگشت شمار بودن تعداد احادیثش استدلال کنید حرفی خلاف سیره علماست. ✔️ حتی اینکه برای اسلامی نبودن چیزی، صرفاً به ضعیف بودن سند حدیث هم استدلال شود مطلبی خلاف واقع است، چرا که با راه‌های مختلف این ضعف سند جبران می‌شود و تاکنون هم شده است، مخصوصا که در طب اسلامی یکی از ابزار سنجش حدیث تجربه است. ◾️ اگر بخواهیم لزوما به دلیل ضعیف بودن سند حدیث یا تعداد کم احادیث یک موضوع، آن مسأله را کلا غیراسلامی بدانیم، مسائل مهمی مثل ولایت فقیه، حکومت اسلامی، خمس و نماز جمعه در زمان غیبت و احکام مهم دیگری دچار خدشه‌ای جدی خواهد شد؛ در حالیکه این موارد از امور مهم و حیاتی اسلام هستند که اثبات آنها با هزار و یک قرینه و دلیل است که سند و تعداد حدیث بخشی از آن است.
قیام حضرت و سفیانی در یک سال! حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْقَاسِمُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ بْنِ حَازِمٍ قَالَ حَدَّثَنَا عُبَيْسُ بْنُ هِشَامٍ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ جَبَلَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنِ اَلْعَلاَءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: اَلسُّفْيَانِيُّ وَ اَلْقَائِمُ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ. ◾️محمّد بن مسلم از امام باقر سلام الله علیه روايت كرده كه آن حضرت فرمود:«سفيانى و قائم در يك سال خواهند بود». الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۲۶۷
یکسال ، یکماه ، یک روز ◾️ عَنْهُ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ بَكْرِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْأَزْدِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: خُرُوجُ اَلثَّلاَثَةِ اَلْخُرَاسَانِيِّ وَ اَلسُّفْيَانِيِّ وَ اَلْيَمَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ وَ لَيْسَ فِيهَا رَايَةٌ بِأَهْدَى مِنْ رَايَةِ اَلْيَمَانِيِّ يَهْدِي إِلَى اَلْحَقِّ . بكر بن محمّد ازدى از امام صادق سلام‌ الله علیه نقل مى‌كند كه حضرت فرمودند🔻 خروج و قيام سه نفر؛يعنى خراسانى،سفيانى و يمانى در يك سال و يك ماه و يك روز اتفاق مى‌افتد،و در بين آن‌ها يمانى هدايت‌كننده‌تر است كه به راه حقّ‌ هدايت مى‌كند. الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۴۴۶
جنس بدن مومنین با انبیاء متفاوت است ... حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحُسَيْنِ رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ اَلصَّفَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي اَلْخَطَّابِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ رِبْعِيِّ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ اَلْجَارُودِ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَ اَلنَّبِيِّينَ مِنْ طِينَةِ عِلِّيِّينَ وَ أَبْدَانَهُمْ وَ خَلَقَ قُلُوبَ اَلْمُؤْمِنِينَ مِنْ تِلْكَ اَلطِّينَةِ وَ خَلَقَ أَبْدَانَهُمْ مِنْ دُونِ ذَلِكَ وَ خَلَقَ اَلْكَافِرِينَ مِنْ طِينَةِ سِجِّينٍ وَ قُلُوبَهُمْ وَ أَبْدَانَهُمْ فَخَلَطَ بَيْنَ اَلطِّينَتَيْنِ فَمِنْ هَذَا يَلِدُ اَلْمُؤْمِنُ اَلْكَافِرَ وَ يَلِدُ اَلْكَافِرُ اَلْمُؤْمِنَ وَ مِنْ هَاهُنَا يُصِيبُ اَلْمُؤْمِنُ اَلسَّيِّئَةَ وَ يُصِيبُ اَلْكَافِرُ اَلْحَسَنَةَ فَقُلُوبُ اَلْمُؤْمِنِينَ تَحِنُّ إِلَى مَا خُلِقُوا مِنْهُ وَ قُلُوبُ اَلْكَافِرِينَ تَحِنُّ إِلَى مَا خُلِقُوا مِنْهُ. «خداوند خلق كرد بدن و قلب پيغمبران را از طينت عليين،و خلق نمود قلوب مؤمنين را از همان طينت و بدنهاى مومنین را از طينتى پائين‌تر از عليّين، و خلق كرد قلوب و بدنهاى كافران را از طينت سجين... علل الشرایع ج ۱، ص ۸۲
👌حقیقت ایمان، در خلاف خواهش نفسانی است ▪️قال اباجعفر الإمام التقي الجواد علیه‌السلام: لَنْ یَسْتَکْمِلَ الْعَبْدُ حَقیقَةَ الاْیمانِ حَتّى یُؤْثِرَ دینَهُ عَلى شَهْوَتِهِ، وَلَنْ یُهْلِکَ حَتّى یُؤْثِرَ شَهْوَتَهُ عَلى دینِهِ. 🔸امام تقی جواد صلوات الله علیه می‌فرمایند: بنده‌ای حقیقت ایمان را نمى‌یابد، مگر آنکه دین و احکام الهى را در همه جهات بر تمایلات و هواهاى نفسانى خود مقدّم دارد؛ و کسى هلاک و بدبخت نمى‌گردد، مگر آنکه هوا‌ها و خواسته‌هاى نفسانى خود را بر احکام الهى مقدّم نماید. 📚 بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۸۱
▪️انا لله و انا الیه راجعون ارتحال عالم ربانی ، فقیه مجاهد ، سرباز ولایت ،مرحوم آیت الله را به محضر مبارک امام عصر " ارواحنافداه " و مقام معظم رهبری و مردم ولایتمدار ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض کرده و از خدای متعال طول عمر و توفیقات روز افزون را مسالت می نماییم . و عجل اللهم فی فرج مولانا صاحب العصر و الزمان
🔴 زیارت جابر و عطیه 🔷درباره زیارت جابر در روز اربعین، شیخ مفید در کتاب «مسار الشیعه» تصریح می کند که جابر به زیارت حضرت شتافته است. ایشان می نویسد: ▪️یوم العشرین منه(صفر) هو الیوم الذی ورد فیه جابر بن عبدالله الانصاری صاحب رسول الله(ع) و رضی الله تعالی عنه من المدینة إلی کربلاء لزیارة قبر سیدنا أبی عبدالله، فکان اول من زاره من الناس؛[2] ▪️روز بیستم صفر، روزی است که جابر یار پیغمبر، خود را از مدینه به کربلا رساند و موفق به زیارت قبر حضرت ابی عبدالله(علیهم السلام ) شد و او اولین زائر سیدالشهداست. 🔶شیخ مفید، شیخ طوسی،[3] علامه حلی،[4] شیخ رضی الدین علی بن یوسف حلی،[5] کفعمی،[6] علامه مجلسی[7] و محدث نوری این واقعه را نقل کرده اند که در روز ۲۰ صفر جناب جابر برای زیارت سیدالشهدا (علیهم السلام) به کربلا آمد. 🔷جابر از بزرگان و صحابه جلیل القدر پیغمبر است که در حدود نود سالگی از دنیا رفت.[8] جناب جابر از شاهدان شب دوم عقبه در قضیه منی و از حاضران در جنگ خندق و بیعت شجره است.[9] او ۱۸ جنگ را در رکاب پیغمبر جنگید و در جنگ صفین از یاران امیرالمؤمنین(ع) بود.[10] به هر حال جزو سابقون به تمام معناست. ایشان از توفیق درک و همراهی امام حسن، امام حسین، امام زین العابدین و امام باقر(علیهم السلام ) را نیز داشته است. 🔻این روایت را شیخ کلینی با سند صحیح از امام باقر(ع) نقل می کند که جابر هیچ گاه دروغ نگفته است.[11] وی از راویان حدیث است که ۱۵۴۰ حدیث از او نقل شده است.[12] برجستگی علمی جناب جابر به اندازه ای است که ذهبی با این که اختلاف مشرب با شیعه دارد، از او به عنوان فقیه و مفتی مدینه در زمان خود نام برده است.[13] 🔻مرحوم سید محسن امین از او به عنوان یکی از اجلای مفسران قرآن نقل می کند.[14] 🔷عطیه بن سعد عوفی که همراه جابر در زیارت اربعین بوده و برخی به غلط او را غلام جابر معرفی می کنند نیز از دانشمندان و مفسران است. او که توفیق حضور در کربلا را در رکاب جابر یافته، از مردان علم و حدیث است و روایات بسیاری در فضیلت امیرالمؤمنین(ع) از او نقل شده است.[15] وی مفسر قرآن بود و می گفت: من قرآن را سه بار با دید تفسیری و ۷۰ بار با نگاه قرائتی بر ابن عباس خواندم.[16] ✳️شیخ ابوجعفر محمد بن ابی القاسم محمد بن علی طبریِ امامی در کتاب «بشارة المصطفی» نقل می کند که عطیه می گوید: 🔹به همراه جابر به قصد زیارت سیدالشهدا آمدم. 🔸جابر در کنار فرات غسل کرد و با آن کیفیت خاص ذکر می گفت و بعد به من گفت که دستم را روی قبر بگذار و از حال رفت و 🔹سه بار یا حسین گفت و «حبیب لا یجیب حبیبه.. .» تا آخر و بعد آن زیارت را خواند که زیارت بسیار عجیبی است. بعد که زیارت را تمام می کند، به عطیه می گوید برخیز و مرا به سمت خانه های کوفه ببر.[17] این ماجرا را طبری (از علمای شیعه) در «بشارة المصطفی» نقل می کند و خوارزمی (از علمای اهل سنت) با اندک تفاوتی در کتاب ارزشمند «مقتل الحسین(علیهم السلام)» آورده است.[18] 🔻این که جابر گفت: دستم را روی قبر بگذار، قرینه است بر این که نابینا بوده و همین عذر و دلیل عدم حضور او در رکاب امام حسین(علیهم السلام ) در واقعه عاشوراست. ابن قتیبه نیز در کتاب «الامامة والسیاسة» تصریح می کند که جابر بن عبدالله در واقعه حرّه (که حدود یک سال پس از واقعه کربلا در مدینه روی داد) نابینا بود.[19] ✳️مشخص نیست که عطیه چگونه به جابر ملحق شد؟ دو احتمال در این باره داده می شود: 🔻یکی این که عطیه در آن سال به حج رفته و سپس همراه جابر از مدینه به سمت عراق و کربلا حرکت کرده است. 🔻احتمال دیگر این است که جابر از مدینه به کوفه رفته باشد، و در واقع عطیه از کوفه به جابر ملحق می شود و به سوی کربلا می آید. 🔹هم روایت طبری و هم روایت سید بن طاووس در این جا مقیّد است به این که زیارت هر دوی آنها در روز بیستم صفر بوده است. البته در این دو روایت، خبری از ملاقات با امام زین العابدین(ع) نیست. آیا اهل بیت به کربلا آمدند؟ آیا جابر هم موفق به زیارت امام زین العابدین(علیه السلام) شد؟ این جای بحث دارد... ✅عبور اهل بیت از کربلا 🔷اما درباره عبور اهل بیت(علیهم السلام ) از کربلا، ابن نما حلی (م 645ق) از بزرگان شیعه و صاحب کتاب «مثیر الاحزان» می نویسد: ▪️ولما مرّ عیال الحسین بکربلاء وجدوا جابر بن عبدالله انصاری رحمة الله علیه و جماعةً من بنی هاشم قدموا لزیارته فی وقتٍ واحد، فتلاقوا بالحزن والاکتئاب والنوح علی هذا المصاب المقرح لاکباد الاحباب؛[21]
🔰 کتاب فروع کافی منابع حدیثی شیعه از نظر تعداد روایات مختلف و متفاوت هستند. در میان کتب اربعه که معتبرترین کتب حدیثی شیعه هستند کتاب «الکافی» بیشترین حدیث را در خود جای داده است. این کتاب با حدود 16000 حدیث جایگاه ویژه ای در بین کتب اربعه از نظر تعداد روایات دارد. «فروع کافی» که یک بخش از سه بخش کتاب «الکافی» است، شامل 26 کتاب یا به عبارتی فصل است. بیش از نیمی از روایات کتاب «الکافی» در فروع کافی قرار دارد که به جزئیات دین اسلام پرداخته است. وقتی فهرست فروع کافی را بررسی میکنیم به ورود دین اسلام در جزئیات زندگی انسان مخصوصا مسئله بیشتر پی می بریم. فروع کافی با موضوع طهارت آغاز و با قسم و نذر و کفاره پایان می یابد. اما در این بین به موضوعات مهمی چون معیشت، نکاح، عقیقه، صید، ذبح، غذاها و نوشیدنی ها، جمال و تجمل، پرندگان، وصیت و ارث می پردازد. ذیل هرکدام از این مباحث چندین روایت از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عظیم الشان ایشان نقل شده است. حتی در بعضی از بخش های این کتاب تعداد این روایات به بیش از 500 روایت می رسد. البته دیدن این روایات برای افرادی که به اسلام نگاه حداکثری دارند اصلا تعجب آور نیست. چراکه چیزی جز این از دین خود انتظار ندارند. 👈ادامه دارد
YouCut_20190418_044345590-mc_6005626884228909541.mp3
2.45M
پیشنهاد دانلود آیت الله بهبهانی خدمت ارواحنا فداه در سلام الله علیه و گلایه امام زمان از زائرین امام حسین سلام الله علیهما 🔻 استاد سید حسین هاشمی نژاد حفظه الله تعالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نکته بسیار مهم🔻 ✔️چگونه از امام زمان (سلام الله علیه) حاجت بخواهیم؟ 🌹 مرحوم حاج قدرت الله لطیفی که حدود ۴۰ سال رئیس هیات امنای مسجد مقدس جمکران بودند نکته مهمی پیرامون نحوه درخواست از امام زمان مطرح می کنند ....