eitaa logo
آزیتا همتیان *سیاست بر مدار دیانت* 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
3.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
920 ویدیو
9 فایل
🏡 اینجا از موضوعات مرتبط با اقتصاد و معیشت و اشتغال میگویم . ✅از دیانت همراه با سیاست میگویم. ✅ از تبیین و روشنگری مسایل روز کشور میگویم. ✅#مشاغل_خانگی را بهترین و ساده ترین راه ⬅️مردمی سازی اقتصاد میدانم. مدیر @hemmatian_a
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ واکنش یک عضو ستاد دکتر جلیلی به شایعاتی درباره محتوای جلسات دکتر جلیلی و قالیباف پیش از برگزاری دور اول انتخابات علیرضا کمیلی از اعضای ستاد دکتر جلیلی در پاسخ به شایعاتی پیرامون جلسه دکتر جلیلی و قالیباف در مشهد و تهران پیش از برگزاری دور اول انتخابات ، نوشت: 🔹چون آقایان شروع به نوشتن کرده اند و ظاهراً مثل همیشه تمایل ندارند کامل‌ بنویسند مجبورم نکاتی را بگویم! 🔹بنای اجماع همواره بر کناره گیری افراد دارای رای کمتر بوده است ولی این دوره برخی‌ با حدس و گمان می‌گفتند اگر جلیلی با وجود سه برابر رای بیشتر از قالیباف کنار برود بهتر است ...که ارقام نشان داد اگر دکتر قالیباف کنار می رفت بعید نبود که همان دور اول هم کار تمام شود. 🔹اما چه شد که ماجرا برعکس شد؟ یعنی اصرار کردند که باید شخص دارای رای بیشتر کنار برود؟! تحلیل و حدس فوق‌؟! خیر! 🔹کار به اینجا رسید که دکتر قالیباف فرمودند بنده حجت شرعی دارم برای ماندن ... از چه کسانی؟ از آنها که به من تکلیف کردند بیایم! یعنی ...! 🔹صبح روز بعد (پنجشنبه) یکی از دوستان به رهبر معظم انقلاب مراجعه کرده و سوال می‌کنند و پاسخ منفی محکمی درباره تکلیف به شخصی از کاندیداها دریافت می‌شود و معلوم می شود که دیگران در این ماجرا نقش داشته اند نه رهبری معظم انقلاب. 🆔 https://eitaa.com/mardomy_mkhanegy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پزشکیان به حسن خمينی میگه این نوه‌ی عزیز من تا ساعت ٣ونیم صبح پیگیر نتایج بوده حسن خمینی: خود شما چی؟ پزشکیان هم میگه من خودم خوابیدم، گفتم توکل برخدا چیکار میشه کرد؛ یا میشه یا نمیشه دیگه! 🆔 https://eitaa.com/mardomy_mkhanegy
در چرایی رای آوری جبهه اصلاحات واکاوی بایدکرد شاید بزرگترین عامل آن ناشی از ایجاد گسلهای قومیتی و مذهبی و نبود قوه شناخت درست در میان مردم باشد اما مهم این است بیش از ۱۳ میلیون نفر نشان دادند میتوان برای انتخاب اصلح تلاش کرد و با وجود صدها شبهه و تخریب و فرافکنی برای مشارکت مردم هزینه داد ✏️ 🆔https://eitaa.com/mardomy_mkhanegy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️💔واسه تنفیذ رئیس‌جمهور جدید، باید رئیس‌جمهور سابق حضور داشته باشه... 📌😭حاج آقا، هارداسان؟!... 🆔 https://eitaa.com/mardomy_mkhanegy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید مطهری چقدر دقیق شاخص های یک انتخاب را توضیح داده اند . 🔰چه زمانی جامعه به رشد میرسد ؟ 🔰مردم در انتخابات باید آزاد باشند .... پس سوالی که مطرح میشود : در انتخابات تکلیف چیست؟ آیا گزاره ای به نام اجماع نامزدها اصولا در انتخابات صحیح است ؟ آیا مهندسی انتخابات توسط بعضی ها و تحمیل نظر عده ای به نام پدرخوانده ها و صاحبان پایگاه های اجتماعی بر نظر اکثریت مردم جامعه صحیح است ؟ تجربه غیرقابل باور این انتخابات به ما نشان داد باید از نقش آفرینی عده ای خواص بی بصیرت دارای نشان انقلابی در تصمیم گیری ملت جلوگیری کنیم . گفتمان ناب انقلاب اسلامی که بارها توسط رهبری بیان شده است و ملاک عمل ماست قطعا با چیزی که آنها بیان میکنند تفاوت معناداری دارد. ✍️ 🆔 https://eitaa.com/a_hemmatian
28.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷 از اهمیت دولت شهید رئیسی به مشاغل خانگی می گوید: 🔹آنی شدن صدور مجوزها 🔺افزایش تعداد رشته های مشاغل خانگی 🔹افزایش اعتبارات جهت پرداخت تسهیلات کم بهره به فعالین 🆔 https://eitaa.com/mardomy_mkhanegy
🔻ادبیّات انتقادی و انتخاب ناموجّه 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. «منتقد اجتماعی»، صریح و شفاف و حتی گاه گزنده، نقد می‌کند؛ چه حاکمیّت را و چه جامعه را. او به ساختارها وابسته نیست که بخواهد محتاطانه و محافظه‌کارانه سخن بگوید و اگر غیر از این باشد، قادر نخواهد بود که حقایق را بیان کند و رنج‌ها و زخم‌ها را عیان کند. هم باید گفت و هم باید صریح گفت. نقادی، فضیلت است و نقادیِ صریح و ارزیابی آشکار، فضیلتی فزون‌تر دارد؛ چراکه بهتر می‌تواند ریشه‌ها و سرچشمه‌های نقصان‌ها را روایت کند. روایت محافظه‌کارانه، روایت سربسته و نهفته است و راه به جایی نخواهد برد. صراحت، خصوصیّتی نیست که فقط در مقابل «حاکمیّت»، پسندیده باشد، بلکه باید «جامعه» را نیز همین‌گونه نواخت و به نقد کشید. این در حالی است که بسیاری از اصحاب تفکّر و معرفت، خود را در مقابل جامعه تعریف نمی‌کنند و زبان به انتقاد نمی‌گشایند تا بدنۀ اجتماعی و هواداران مردمیِ خویش را از دست ندهند. به‌این‌ترتیب، نوعی ملاحظۀ نامعرفتی و احتیاط مصلحت‌اندیشانه بر ادبیّات آنها حاکم است که خواه‌ناخواه، بر منطقِ نظری آنها نیز سایه خواهد افکند. از نظر تأثیر اجتماعی، گاهی حتی باید از صراحت هم پا فراتر نهاد و در پی ادبیّاتی بود که آیت‌الله مصباح، آن را «شوک‌درمانیِ اجتماعی» می‌خواند. آیت‌الله مصباح دربارۀ مواضع تند و صریحش، تعبیر شوک‌درمانیِ اجتماعی را به کار می‌برد و می‌گفت گاهی باید جامعه را این‌گونه از خواب بیدار کرد؛ یعنی باید به وضعِ فکریِ مستقر، تلنگر زد و تکانه وارد کرد تا ساختارشکنیِ ذهنی، ممکن شود. وقتی فضای عمومی و جوّ غالب، سمت‌وسوی یکسان دارد و سخن انتقادی، شنیده نمی‌شود، باید نقد را به صورت غلیظ و صریح و برجسته بیان کرد تا دچار گم‌گشتگی نشود. حاکمیّت و جامعۀ ما، سخت محتاج «تحوّل» است و تحوّل نیز جز از طریق نقادیِ صریح، ممکن نیست. [دوّم]. کارگزار رسمی یا عالِم دینی، ملاحظات متعدّدی دارد، اما یک منتقد اجتماعی مانند من، می‌تواند بی‌پرده و صریح بنویسد. این امر به دلیل آن است که «گفته» باید با «موقعیّت اجتماعی»‌ای که فرد در آن قرار گرفته است، تناسب داشته باشد؛ چنان‌که هر فردی باید تناسب گفته‌‌اش را با موقعیّت اجتماعی‌اش بسنجد و تقارن و تناسب ایجاد کند. دراین‌باره، آیت‌الله مصباح نکته‌های تاریخیِ روشنگری را مطرح می‌کرد که در واقع، پاسخ ایشان به اشکالاتی بود که به ادبیّات ایشان وارد می‌شد. ایشان می‌گفتند حضرت امیر و جناب ابوذر، هم دو در یک وضع سیاسی بودند و دیگری‌شان نیز یکسان بود، اما مواضع جناب ابوذر، بسیار تندتر و صریح‌تر و گزنده‌تر بود؛ درحالی‌که هیچ روایتی نداریم که حضرت امیر، جناب ابوذر را از این غلظت و درشتی، نهی کرده باشند، بلکه ایشان تا لحظۀ پایانی، حامی و مؤیّد جناب ابوذر بودند. همچنین آیت‌الله مصباح، این مثال تاریخی را مطرح می‌کرد که حضرت امیر و حضرت زهرا نیز در آن واقعۀ تلخ، از نظر شدّت و غلظت و صراحت، متفاوت رفتار کردند؛ چراکه یکی از این دو بزرگوار، صاحب حقّ غصب‌شده بودند و دیگری، یک منتقد بیرونی. این نیز نشان می‌دهد که ادبیّات انتقادی، وابسته به موقعیّت اجتماعی است و هر کسی باید بکوشد مقام و موقع خویش را بیابد و بشناسد و درخور و هم‌ساز با آن، موضع‌گیری کند. [سوّم]. من در یادداشت اخیرم، به نقد انتخاب کسانی پرداختم که به پزشکیان رأی داده‌اند. این نقد، برخاسته از سوگیری سیاسی نبود، بلکه سخن از «عقلانیّت» آمده بود و چون این انتخاب، دست‌کم در نسبت با نامزد دیگر، بسیار ناروا و نابجا بود، زبان به صراحت و غلظت گشودم. ما در این انتخابات، همچنان با یک «پرسش جدّی» مواجه هستیم و آن، عبارت از این است که رأی‌دهندگان به پزشکیان، چه فضیلتی در وی دیدند؟! او نه گفتار سیاسی می‌داند؛ نه برنامه‌ای برای اقدام دارد؛ نه چندان به آداب گفتگو پایبند است؛ نه اطرافیان موجّهی در کنار وی هستند؛ نه تجربۀ درخشانی در کارنامه دارد و ... . با وجود این حجم انبوه از «فقدان‌ها» و «فقرها»، چرا باید بخشی از مردم از وی حمایت کنند؟! ما با یک «انتخاب ناموجّه» روبرو هستیم که خودش، پرسش‌انگیز است. به‌حتم، انتخاب‌های مبتنی بر «فقدان حافظۀ تاریخی» - یعنی بازگشت به نسخۀ برجام که خسارت محض بود - و «فقدان رویکرد ملّی» - یعنی رأی‌دهی در چهارچوب انگیزه‌های قوم‌مدانه - به معنی نابالغی سیاسی هست و باید چنین انتخاب‌کنندگانی را نقد کرد تا خطاهای جمعی عیان شوند. من می‌‍‌دانم که محافظه‌کاری، رسم رایج شده است، ولی مسأله این است که انقلاب، چوب نگفتن‌ها را می‌خورد. 🆔 https://eitaa.com/mardomy_mkhanegy
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
➖روشنگری عاشورایی آقای : ملتی که تاریخ نداند محکوم به تکرار است‌... 👈آنان که سالهاست در ذهن شما جا انداخته اند که دین را چه کار به سیاست؟ اما وقتی در آیات نورانی قرآن جستجو میکنیم به نمونه های بسیاری برخورد میکنیم حرکت حضرت موسی به سمت فرعون برای اصلاح حکومت بود یا اشاره به اینکه پیامبران فقط موعظه‌گر نبوده و هدایت‌گری جامعه را عهده دار بودند یعنی اینکه حاکم شدن دین در کل جامعه جز سنت‌های الهی است لذا اگر قرار بود که دین از سیاست بهره‌ای نداشته باشد، حاکم شدن بندگان صالح در روی زمین معنایی نداشت. اگر قرار بود که دین از سیاست جدا باشد، پس دلیل معرفی امیرالمومنین(ع)، توسط پیامبر چه بود ؟ پس می توان گفت که غدیر گواهی بر جدا نبودن دین از سیاست است . در خصوص این موضوع امام خمینی (ره) می‌فرمایند: اسلام را همچو معرفی کرده‌اند به ما که ما هم باورمان آمده است که اسلام به سیاست چه، سیاست مال قیصر و محراب مال آخوند، محراب هم نمی‌گذارند برای ما باشد. با توجه به دلایل ذکر شده لازم است برای تبیین و تحرک جامعه به سوی انتخاب درست و آگاهانه ابتدا برگفتمان حفظ دین وظیفه سیاست است بپردازیم . ✏️ 🆔 https://eitaa.com/mardomy_mkhanegy
12.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 دختربچه‌ای که با ادبیات کودکانه‌اش حسینیه معلی را بهم ریخت 😭😭😭😭😭 السلام عليك يا ابا عبدالله 🆔 https://eitaa.com/a_hemmatian
بر نیزه‌ها از دور می‌دیدم سرت را بابا! تو هم دیدی دو چشم دخترت را؟ چشمانم از داغ تو شد باغ شقایق در خون‌‌ رها وقتی که دیدم پیکرت را ای کاش جای آن همه شمشیر و نیزه یک بار می‌شد من ببوسم حنجرت را بابا تو که گفتی به ما از گوشواره همراه خود بردی چرا انگشترت را با ضرب سیلی تا که افتادم ز ناقه دیدم کبودی‌های چشم مادرت را یک روز بودم یاس باغ آرزویت حالا بیا با خود ببر نیلوفرت را 🆔 https://eitaa.com/a_hemmatian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا