eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
13هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امام حسین (علیه السلام) می ‌فرماید: هرگاه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) غذایی می ‌خورد می‌گفت: «اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِیهِ وَ ارْزُقْنَا خَیراً مِنْهُ؛ خدایا! در آن برای ما بركت قرار ده و بهتر از آن را روزیمان فرما» و هرگاه شیری می ‌نوشید می‌ گفت: «اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِیهِ وَ ارْزُقْنَا فِیه؛ خدایا! در آن برای ما بركت قرار ده و روزیمان را در آن قرار ده».[1] [1] . كَانَ النَّبِىُّ إِذَا أَكَلَ طَعَاماً یقُولُ: ... وَ إِذَا أَكَلَ لَبَناً أَوْ شَرِبَهُ یقُولُ: ... (عیون اخبار الرضا ، ج2، ص39). . 📚 مفاتیح الحیات ص 167. 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 آیت الله العظمی جوادی آملی: 🔹 قرآن كریم وقتی درباره سخن می‏ گوید می ‏فرماید حجاب عبارت است از احترام گذاردن و برای زن كه نامحرمان او را با دید حیوانی ننگرند.[1] 🔹 قرآن كریم همچنین جریان حجاب و عفاف را در تحت عنوان غیرت ذكر كرده است. غیرت از برجسته ‌ترین فضایل اخلاقی است. آن كس كه خود را و هویت خویش را نشناخت، غیور نخواهد بود. آن كه تا حدودی از معرفت ناقص برخوردار است ولی به حریم دیگری تجاوز می ‌كند، غیرتمند نیست. آن كس كه جلوی تجاوز بیگانه را نمی ‌گیرد و بیگانه اگر وارد حریم او شود، برای او بی ‌تفاوت است، او غیرتمند نیست.[2] [1] کتاب زن در آینه جلال و جمال، ص438 [2 ] پیام به همایش حجاب و عفاف تاریخ: 1391/06/18 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نهیب الهی 🔹 متنبّیان ارقامشان کمتر از انبیا نیست! هر وقت پیامبری آمده، نبی صادق مصدقّی آمده، چهار تا متنبّی هم دنبالش هستند؛ هر وقت امامت جلوه کرد، هم کم نیستند. متنبّیان در عالم زیادند، نسبت به آنها گفت ما آنها را رها می ‌کنیم و شما به اذن الهی بساطشان را جمع می ‌کنید؛ ولی کسی که من معجزه ‌ام را به دست او دادم، او «وجیهُ الملّة» شد، سکه قبولی دارد، در چنین شرایطی بخواهد دهان باز کند ـ معاذالله ـ چیزی بر خلاف خواسته من بگوید، من حیاتش را قطع می ‌کنم: ﴿وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَینَا بَعْضَ الأقَاوِیلِ ٭ لَأَخَذْنَا مِنْهُ﴾؛ تمام قدرتش را می ‌گیرم، یک؛ رگ حیاتش را قطع می ‌کنم، دو؛ نه تنها او، به همه انبیا هم گفتم: ﴿وَ لَوْ أَشْرَكُوا لَحَبِطَ عَنْهُمْ ما کانوا یعمَلون﴾؛ اگر کسی از طرف من آمد، باید تا آخر باشد. 🔹 اگر کسی سکه قبولی خورد؛ مثل عالمی که شد، او اگر بلغزد، خدا بعید است به او فرصت بدهد، برای اینکه او در کنار نشسته است و احترامی که می ‌بیند به نام دین می ‌بیند؛ اگر ـ خدای ناکرده ـ دستش بلغزد، پایش بلغزد، خدا هم مهلت نمی ‌دهد. 🔹 این کسی که آبرویش را از دین و مسجد و حسینیه دارد، بخواهد ـ خدای ناکرده ـ بازی بکند، بساطش زود جمع می ‌شود؛ اما دیگری ممکن است سالیان متمادی بی ‌راهه برود و خدا به او مهلت بدهد. فرمود ما اگر مهلت دادیم، کردیم، املاء کردیم ـ املاء همان امهال است ـ مهلت دادیم، او مغرور نشود؛ اما به برخی ‌ها مهلت نمی ‌دهیم. «أَعَاذَنَا اللَّه ‏مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ سَیئَاتِ أَعْمَالِنَا»! 📚 سوره مبارکه حاقه جلسه 9 تاریخ: 1397/10/15 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امام صادق (علیه السلام) می ‌فرماید: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از هنگام بعثت تا پایان عمر خود هرگز در حال تكیه دادن غذا نخورد و پیوسته مانند برده غذا می‌ خورد و مانند برده می ‌نشست و این كار را برای تواضع و فروتنی در برابر خدا انجام می ‌داد[1]؛ همچنین می ‌فرماید: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خوردن و آشامیدن و برداشتن چیزی را با دست چپ نمی ‌پسندید.[2] [1] . مَا أَكَلَ رَسُولُ اللَّهِ مُتَّكِئاً مُنْذُ بَعَثَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَی أَنْ قَبَضَهُ وَ كَانَ یأْكُلُ إِكْلَةَ الْعَبْدِ وَ یجْلِسُ جِلْسَةَ الْعَبْدِ. قُلْتُ: وَ لِمَ ذَلِكَ؟ قَالَ: تَوَاضُعاً لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ (الكافى، ج6، ص270ـ271). [2] . كَرِهَ أَنْ یأْكُلَ بِشِمَالِهِ أَوْ یشْرَبَ بِهَا أَوْ یتَنَاوَلَ بِهَا (مكارم الاخلاق، ص142). . 📚 مفاتیح الحیات ص 167. 🆔 @a_javadiamoli_esra
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ناصح نستوه 🔹 نصیحت یعنی جامه ‌دوزی؛ سوزن خیاطی خیاط را می ‌گویند «منصحه»، خود خیاط را می ‌گویند . نصیحت به معنای اعتراض نیست، نصیحت به معنای دریدگی و درندگی نیست، نصیحت به معنای بی ‌حیثیت کردن نیست، نصیحت یعنی جامه تقوا دوختن، بر بدن عده ‌ای پوشاندن و آنها را آراستن... . 👇👇👇👇👇
💠 ناصح نستوه 🔹 نصیحت یعنی جامه ‌دوزی؛ سوزن خیاطی خیاط را می ‌گویند «منصحه»، خود خیاط را می ‌گویند . نصیحت به معنای اعتراض نیست، نصیحت به معنای دریدگی و درندگی نیست، نصیحت به معنای بی ‌حیثیت کردن نیست، نصیحت یعنی جامه تقوا دوختن، بر بدن عده ‌ای پوشاندن و آنها را آراستن. حرف لطیف جناب عطار نیشابوری این است که خاطر خیاط عقل گرچه بسی بخیه زد ٭٭٭ هیچ قبایی ندوخت لایق بالای عشق 🔹 نصیحت، یعنی و به پیکر جامعه عریان پوشاندن. آن که جامه ‌دری می ‌کند او نیست، آن که جامه ‌دوزی می‌کند، او ناصح است؛ آن که قلم جامه ‌دری در دست اوست او ناصح نیست، آن که سوزن جامه ‌دوختن در دست اوست، او ناصح است. قلم را نگفتند منصحه، سوزن را گفتند منصحه، زیرا این منصحه است که جامه می ‌دوزد و جامعه عریان از عدل را به می ‌رساند. این کار بود که ﴿عَلَّمَهُ شَدِیدُ الْقُوَی﴾. آن که نترسد و نستوه باشد، ﴿شَدِیدُ الْقُوَی﴾ او را تربیت کرده است؛ آن که امین بیت ‌المال باشد، ﴿شَدِیدُ الْقُوَی﴾ او را تربیت کرده است؛ آن که جامع و محیط باشد، ﴿شَدِیدُ الْقُوَی﴾ او را تربیت کرده است. در زمان با امام بودن، در زمان با رهبر بودن، با بودن، با بودن، این کار هر کسی نیست. آپارات: https://aparat.com/v/6JPN5 📚 پیام به مناسبت سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی تاریخ: 1396/08/29 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نثار آبرو 🔹 كسی كه خون داد عزیزانه زندگی می ‌كند اما كسی كه مسلوب الحیثیة شد و در این راه داد، بالأخره زندگی او با سلب حیثیت همراه است! كم نبودند كسانی كه برای انقلاب آبرو دادند! در همان جریان كه به منتهی شد، بالأخره امام آبرو داد؛ آن‌طور او را اهانت كردند! یك مرجع را، یك رهبر را، یك عارف را، یك حكیم را آن ‌طور در روزنامه اطلاعات آن روز مسلوب الحیثیه كردند، اول طلبه ‌ها قیام كردند بعد قیام كردند و زمینه فراهم شده است برای حضور همگان و در آن قیام عمومی در قم رخ داد كه شهید دادند، زندانی دادند، مظلوم دادند و مانند آن. 🔹 دادن آبرو كار كمی نیست؛ بسیاری از افراد بودند كه می‌گفتند خب ما آبرویمان را باید حفظ بكنیم. انسان كه آبروی خود را برای خودش می‌ خواهد طرز تفكر او هم فرق می ‌كند؛ این طرز تفكر در خیلی از امور اثر دارد حتی در استخاره‌ ها هم اثر دارد! یك آدم ترسو وقتی می ‌خواهد استخاره كند از آیه، دستور می ‌فهمد! دادن آبرو كار آسانی نیست؛ انسان وقتی ببیند در منطقه وسیعی با حیثیت خوبی دارد زندگی می ‌كند همه اینها را نثار می ‌كند، این از دادن خون دشوارتر است! اگر ذات اقدس الهی فرمود: ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها﴾ اگر آن‌طور برای آبرو داد خداوند چندین برابر او را «عندالله و عندالناس» وجیه كرده موجّه كرده كرده است. 📚 سوره مبارکه انفال جلسه 70 تاریخ: 1379 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 به مناسبت حماسه قیام 19 دی 🔸 ارزش ایستادگی و مقاومت برای خدا پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی: رها کردن دنیا یگانه و تنها است. یعنی بدون فروش‏ دنیا، مبارزه، نداشته و به پیروزی حق نمی رسد چنانکه بدون ترک دنیا ورود به بهشت میسر نخواهد بود. حضرت علی (علیه ‏السلام) که هم واجد شرایط جهاد بود و هم صالح برای رفتن به بهشت، می‏ فرماید: «طَلاَقُ اَلدُّنْيَا مَهْرُ اَلْجَنَّة»... . مطالعه بیشتر: http://news.esra.ir/ https://b2n.ir/j30660 🆔 @a_javadiamoli_esra