eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 اجر رسالت ▫️ مستحضرید که مودّت از محبت لطیف‌ تر و دقیق‌ تر است که آن را ذات اقدس الهی قرار داد. اگر کسی حُبّ اهل‌بیت را داشت محبت اهل‌بیت را داشت، هنوز اجر رسالت را انجام نداده است چون فرمود: ﴿لاَ أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی﴾، نه «الا المحبة فی القُربی». کسانی که مُحب اهل ‌بیت اند، در راه هستند و هنوز به مقصد نرسیدند؛ آنها که وِداد دارند که تمام قلبشان را پُر کرده است، آنها دارند اجر رسالت را می ‌پردازند. ▫️ آن محبّتی که جوامع بشری نسبت به حضرت امیر و سیدالشهداء (سلام الله علیهما) دارند و در شب‌ های تاسوعا و عاشورا می ‌بینید کلیمی ‌ها صف می بندند برای اینکه نذری بگیرند، این محبت کافی نیست، چون در ﴿لاَ أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی﴾، این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ مفعول واسطه برای مودّت نیست، وگرنه می‌شود ظرف لغو، بلکه این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ متعلّق است به «المستقرّة». خبر، صفت، حال، ظرف‌های این چنینی، ظرف مستقرّند نه ظرف لغو. در واقع می فرماید: «لاَ أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاّ الْمَوَدَّةَ المستقِرَّة فِی الْقُرْبَی»، آن وقت مودتی که مستقر باشد، قلبی که مستقر باشد، جا برای غیر نمی ‌گذارد، آن وقت این می‌ شود . ▫️ این دو نکته باید ملحوظ باشد که اولاً مودّت، اجر رسالت است نه محبت و ثانیاً ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ مفعول واسطه برای مودّت نیست، متعلّق است به «المستقرّة». مودّت مستقرّه وقتی که برای اهل‌بیت شد دیگر جا برای غیر نمی ‌ماند که فرد هم این را دوست داشته باشد هم آن را دوست داشته باشد! چنین چیزی می‌شود . 📚 سوره مبارکه معارج جلسه 2 تاریخ: 1397/10/22 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 424 🔸 پاداش تعلیم قرآن و احکام دین ... رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمود: قرآن روز قیامت مردی رنگ پریده را می ‌آورد و به پروردگارش می ‌گوید: این شخص، کسی است که من روزش را با تشنگی و شبش را به بیداری گرفته بودم و طمع او را به رحمت تو قوی کرده بودم و آرزوهایش را به مغفرت تو گسترده بودم، پس بر اساس گمان من درباره ‌اش عمل کن. خدا می ‌فرماید: مُلْک را به دست راستش و جاودانگی را به دست چپش دهید... پدر و مادرش را زیوری دهید که تمام دنیا با آنچه در آن است به ارزش آن نباشد، پس همه مردم روز قیامت به آن پدر و مادر می ‌نگرند و آن دو را عظیم می ‌شمارند و خودشان نیز از این مقامشان به شگفتی فرو می‌روند و می‌پرسند: پروردگارا! این عظمت از کجاست؟ خدا می‌فرماید: این عظمت به سبب آموختن قرآن به فرزندتان و تربیت او بر اساس دین اسلام و محبت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و علی (علیه السلام) است.[1] [1] . (التفسیر المنسوب إلی الإمام العسكری ع، ص450؛ بحار الانوار، ج89، ص32). 📚 مفاتیح الحیات ص 269 و 270 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 واسطه فیض 🔹 گاهی در اثر بدرفتاری، یک بار، دو بار، ده بار وقتی تکرار شد، خدا توفیق را از انسان می ‌گیرد، می‌ گوید برو سر جایت بنشین، من دینم را به دست دیگران اداره می ‌کنم! می‌ فرماید: ﴿قِیلَ اقْعُدُوا﴾؛ بنشینید سر جایتان، من دینم را به دست دیگری یاری می ‌کنم. هر کسی در شهر یا روستا نسبت به دین نسبت به مسجد نسبت به حسینیه، مدام خودش را کنار بکشد، خدا که از_ دینش_بر_نمی_‌دارد! 🔹 این دعای نورانی که «وَ اجْعَلْنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِكَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیرِی‏» دعای خوبی است، اینکه می گوید خدایا من جلو بیفتم که چیز بدی نیست! اینکه نظیر این مقامات دنیایی و بالا و عُظما و اعظم و مانند اینها نیست که آدم بگوید من جلو بیفتم که را به همراه داشته باشد! خدایا تو که می ‌خواهی دین خود را حفظ کنی، بده که به دست من یاری شود! چون دستی بدتر از دست بگیر نیست؛ فرمود: «الْیدُ الْعُلْیا خَیرٌ مِنَ الْیدِ السُّفْلَی»؛ دستی که بالاست بهتر از دست پایین است، آن ‌که می ‌دهد دستش بالاست و این که می ‌گیرد دستش پایین است. خدایا ما چرا دستمان پایین باشد؟ آن کسی هم که دارد، آن را هم که تو دادی، بگذار همیشه دست ما بالا باشد! 🔹 اینها است، کرامت ‌بخش است، اینها که حسد نیست! فرمود: «وَ اجْعَلْنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِكَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیرِی‏»؛ تو که می‌ خواهی حوزه را حفظ بکنی، دین را حفظ بکنی، تفسیر را حفظ بکنی، نهج ‌البلاغه را حفظ بکنی، فقه را حفظ بکنی، حدیث را حفظ بکنی، این علوم را که می ‌خواهی حفظ بکنی، بگذار با زبان من و با دست من حفظ بشود، چرا من باشم و دیگری حفظ کند؟! 📚 سوره مبارکه فتح جلسه 5 تاریخ: 1395/03/08 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی ▫️ استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از را شرح می نماید. جلسه: یازدهم تاریخ: محرم و صفر 1401 @m_vaezjavadi
مروری بر اخبار و فعالیت های ماهانه بنیاد اسراء؛ مرداد ماه 1401 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت اداره روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد اسراء، ماهنامه اسراء که مروری است بر اخبار و فعالیت های ماهانه بنیاد اسراء (شماره 7، مرداد ماه 1401) آماده و منتشر شد. برای مشاهده این شماره اینجـــــــــا را کلیک نمایید. https://b2n.ir/w30616 🆔 @a_javadiamoli_esra
حفظ حرمت کعبه از شعائر حسینی است ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی: حسین بن علی کسی است که را به این حد داشت ممکن بود که آنجا اگر باشد محفوظ باشد اما این احتمال وجود داشت که این جایگاه به خطر بیافتد و خانه خدا که خانه امن الهی است و باید حرمتش محفوظ باشد... . 👇👇👇👇 🆔 @m_vaezjavadi
حفظ حرمت کعبه از شعائر حسینی است ▫️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در برنامه تلویزیونی شعائر حسینی که از تلویزیون اینترنتی اسراء و دیگر شبکه های رسمی بنیاد اسراء در فضای مجازی قابل مشاهده است ابراز داشتند: امام حسین علیع السلام ظاهراً سوم شعبان سال 61 هجری وارد مکه شدند مکه مأمن بود محل امن بود محل عزت و شرف بود جایگاه حضور پیامبر گرامی اسلام بود. از هر جهت برای خاندان اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت و خود سالار شهیدان بسیار مهم و حیاتی بود. البته امام حسین (علیه السلام) از شهر مکه رخدادهای مهمی را راهبری می کردند ولی یکی از مسائلی که در این رابطه قابل بحث و بررسی است خود حضور حضرت در مکه بود. ▫️ وی با اشاره به دلیل عدم اقامت امام حسین علیه السلام در مکه بیان داشت: حسین بن علی کسی است که را به این حد داشت ممکن بود که آنجا اگر باشد محفوظ باشد اما این احتمال وجود داشت که این جایگاه به خطر بیافتد و خانه خدا که خانه امن الهی است و باید حرمتش محفوظ باشد این نانجیب ها این حرمت را بشکنند لذا دیگران به خانه خدا پناه بردند و حاکمان ظلم و زور حتی خانه را هم به منجنیق بستند اما اینها حاضر نشدند که بیایند بیرون تا حرمت کعبه شکسته نشود، ولی حسین بن علی برای این مسئله بود که حرمت کعبه با اینکه خون حسین است و بسیار گرانبها و ارزشمند است اما نباید کنار کعبه خونی ریخته بشود که حرمت کعبه شکسته بشود و این از مسائلی است که قابل توجه است همگان باید حرمت کعبه را در این حد نگاه دارند و اجازه ندهند که احدی به این جایگاه آسیبی بزند. ▫️ استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: محمد بن حنفیه به حضرت گفته بود اگر بخواهی در کنار بیت الله بمانی تو عزیزترین و شخصیت منفردی هستی و متفرّدی هستی که در کنار کعبه امنیت تو مصون و محفوظ است اما حضرت در پاسخ فرمود من میبینم که اینها جریان دستگاه ظلم و یزید بن معاویه هیچ ابایی ندارند که حرمت بیت الله را با ریختن خون من از بین ببرند و مباح بدانند و من بسیار حریم میگیرم که شکسته بشود. ▫️ وی با بیان اینکه حفظ حرمت کعبه از شعائر حسینی است اذعان داشت: بنابراین یکی از نکاتی که سالار شهیدان حسین بن علی بر آن اهتمام داشت و میتواند از مواردی باشد که در جمله شعائر حسینی (علیه السلام) محسوب بشود حرمت نگاهداشتن و اینکه حتی خون حسین بن علی که او است و خون بهایش خدای عالم است آنجا این حرمت شکسته نشود و بیت الله مصون و محفوظ باشد و این از نکات قابل توجه است امیدواریم که این جهات هم مورد توجه باشد و در سنت و سیرت سالار شهیدان به یادگار مانده باشد. منبع: 🌐 news.esra.ir 🆔 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات 425 🔸 کیفر ترک آموزش دینی فرزندان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به برخی از کودکان نگریست و فرمود: وای بر فرزندان آخر الزمان از ناحیه پدرانشان! پرسیده شد: ای رسول خدا! آیا از آن رو كه پدرانشان مشرک ‌اند؟ فرمود: نه، بلکه از پدرانی که مؤمن ‌اند و به فرزندانشان چیزی از واجبات دینی نمی ‌آموزند، بلکه آنان را از آموختن منع می‌ كنند و به سود اندکی از دنیا که از فرزندانشان به ایشان می ‌رسد، رضایت می ‌دهند و من از آن‌ها بیزارم و آنان نیز از من بیزارند.[1] [1] . أَنَّهُ نَظَرَ إِلَی بَعْضِ الأَطْفَالِ، فَقَالَ: وَیلٌ لأَوْلادِ آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ، فَقِیلَ: یا رَسُولَ اللَّهِ! مِنْ آبَائِهِمُ الْمُشْرِكِینَ؟ فَقَالَ: لا، مِنْ آبَائِهِمُ الْمُؤْمِنِینَ لا یعَلِّمُونَهُمْ شَیئاً مِنَ الْفَرَائِضِ وَ إِذَا تَعَلَّمُوا أَوْلادُهُمْ مَنَعُوهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ یسِیرٍ مِنَ الدُّنْیا، فَأَنَا مِنْهُمْ بَرِى‏ءٌ وَ هُمْ مِنِّى بِرَاء (جامع الاخبار، ص106). 📚 مفاتیح الحیات ص 270 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 راه زندگی 🔹 امام كاظم (علیه‌السلام) سخنی دارد كه ... «اعمَلْ لِدُنیاكَ كأنّكَ تَعیشُ أبدا واعمَلْ لآخرتِكَ كأنّكَ تَموتُ غَدا»؛ برای دنیایت طوری عمل كن كه گویا برای همیشه می‏ خواهی زندگی كنی و برای آخرتت به گونه ای عمل كن كه گویا فردا خواهی مُرد. 📚 انتظار بشر از دین، ص 228 🆔 @a_javadiamoli_esra
گرامیداشت ائمه(ع) به تذکره معارف آنهاست / عمل به وصیت امام حسن مجتبی وظیفه توده مردم ✍️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به حدیثی از وجود مبارك اظهار داشتند: حضرت به ما فرمود: «كُونُوا أَوْعِيَةَ الْعِلْمِ وَ مَصَابِيحَ الْهُدَى»؛ مهم ‌ترین وظیفه حوزوی و دانشگاهی خصوصاً و توده مردم عموماً، امام مجتبی(ع) است. ایشان فرمود «ظرف دانش باشید و چراغ هدایت»؛ وقتی ظرف علم شدید از بنان و بیان شما علم نشأت می ‌گیرد. ▫️ امام مجتبی(ع) می‌فرماید تا نفس می ‌کِشی یا درس بده یا درس بخوان، یا بحث کن، یا مطالعه کن، یا کتاب بنویس، تا بشوی ، آن درسی که راه را به دیگران نشان بدهد! مطالعه کامل: 🌐 news.esra.ir 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/08/04 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عقل عملی ▫️ در كتاب شریف تحف ‌العقول آمده است که وجود مبارك امام باقر (سلام الله علیه) به جابر بن یزید جعفی فرمود: «واعلَمْ بأنّكَ لا تكونُ لنا وَلِیا حتّى لَوِ اجتَمعَ علَیكَ أهلُ مِصرِكَ وقالوا : إنّكَ رجُلُ سَوءٍ لَم یحزُنْكَ ذلكَ»؛ فرمودند انسان عاقل و خردمداری باش كه اگر همه مردم شهر گفتند تو آدم بدی هستی، وقتی معیاری داشته باشی، این حرف مردم در تو اثر نمی ‌كند، چه اینكه اگر بد بودی و عده ای از تو تعریف بیجا كردند، حرف مردم در تو اثر نمی ‌كند. این، می‌ خواهد. ▫️ معیار معرفتی را عقل نظری دارد و این كار كه انسان اعمال خودش را تحت محاسبه قرار بدهد باشد باشد و با آن معیار بسنجد، این كار است. اینکه می فرمایند: «زِنُوا أَنْفُسَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تُوزَنُوا»؛ قبل از اینكه شما را وزن بكنند خودتان را وزن بكنید؛ «حاسِبوا أنْفُسَكُم قَبلَ أنْ تُحاسَبوا»؛ «مَوْتُو اَ قَبْلَ اَنْ تَمُوتُوا»؛ قبل از اینكه مرگ طبیعی فرا برسد داشته باشید و با موت ارادی بمیرد، همه اینها رهبری ها و هدایت های این ذوات قدسی است نسبت به عقل عملی. 📚 خیارات جلسه 292 تاریخ: 1390/10/07 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 426 🔸 تعلیم مهارت ‌های دفاعی و اجتماعی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: به فرزندان خود شنا کردن و تیراندازی بیاموزید[1]؛ همچنین فرمود: فرزندانتان را گرامی بدارید و آنان را نیکو تربیت کنید كه آمرزیده می ‌شوید[2] و نیز فرمود: ای علی! حق فرزند بر پدرش این است که به وی ادب آموزد و در جایگاه شایسته ‌ای قرارش دهد.[3] [1] . عَلِّمُوا أَوْلادَكُمُ السِّبَاحَةَ وَ الرِّمَایةَ (الکافی، ج6، ص47). [2] . أَكْرِمُوا أَوْلادَكُمْ وَ أَحْسِنُوا أَدَبَهُمْ یغْفَرْ لَكُم (مکارم الاخلاق، ص222). [3] . یا عَلِىُّ! حَقُّ الْوَلَدِ عَلَی وَالِدِهِ أَنْ یحْسِنَ ... أَدَبَهُ وَ یضَعَهُ مَوْضِعاً صَالِحاً... (الفقیه، ج4، ص372). 📚 مفاتیح الحیات ص 271 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
31.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تصویری ✍️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی در این پیام فرمودند محور هفتمین نشست عمومی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) عقلانیت، عدالت و کرامت است. حضرت استاد به نقش عقل در جهان پرداخت و بیان کرد: عقل جهان بشریت است. 📚 هفتمین کنگره اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) ▫️ تاريخ پخش پیام: 1401/06/12 لینک پیام در آپارات: https://aparat.com/v/dhWiv 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 قطب فرهنگی 🔹 سطر آخر مقدمه ثقة الاسلام کلینی این است که دین عقل است: «العقل هو القطب الّذی علیه المدار و به یحتجّ و له الثواب و علیه العقاب»؛ قطب فهم یک ملت عقل آن ملت است که با خدا احتجاج می کند، با انبیاء احتجاج می کند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 قطب فرهنگی 🔹 سطر آخر مقدمه ثقة الاسلام کلینی این است که دین عقل است: «العقل هو القطب الّذی علیه المدار و به یحتجّ و له الثواب و علیه العقاب»؛ قطب فهم یک ملت عقل آن ملت است که با خدا احتجاج می کند، با انبیاء احتجاج می کند. 🔹 اما خیلی ها وهّام هستند و خیال می کنند عاقل هستند، خیلی ها خیال هستند و خیال می کنند عاقل اند، مگر عقل به این آسانی بدست می آید؟! مگر عقل نظری که دبیر اندیشه است، تا جان کَندن درس و بحث نباشد کسی عاقل می شود؟ تا جان کَندن کنار سجاده و و خلوص نیت و و نباشد کسی عاقل می شود؟ «اَلعَقلُ‌ ما عُبِدَ بِهِ‌ الرَّحمٰنُ‌ وَ اکتُسِبَ بِهِ الجَنان» در هر جای و بازاری پیدا نمی شود، آن عقلی که بتواند درباره توحید و ولایت و نبوت و امامت بیاندیشد هر جا پیدا نمی شود. 🔹 پس عقل است، یک؛ شاخه طیب و طاهر دارد، دو؛ شاخه اوّلش عقل نظری است که بود و نبود جهان را می فهمد، سه؛ شاخه دومش عقل عملی است که باید و نباید را عمل می کند، چهار؛ این شخص عاقل می شود و وقتی عاقل شد میوه اوست، میوه اوست، این شخص هرگز ظلم نمی کند و از ظلم بیزار است. نه تنها قائم بالقسط است نه تنها «یحب العدل و الاحسان» بلکه است. 📚 هفتمین کنگره اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) ▫️ تاریخ پخش پیام: 1401/06/12 لینک پیام در آپارات: https://aparat.com/v/dhWiv 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 سلمان محمدی ▫️ مطلبی درباره وجود پُربركت است، مطلبی هم مربوط به وظیفه ما ایرانی ‌ها. بعد از ظهور حضرت رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) افرادی از اطراف پر كشیدند و به طرف حجاز رفتند؛ یكی از روم آمد به نام صهیب، یكی از حبشه آمد به نام بلال، یكی هم از ایران رفت به نام سلمان، اما این‌چنین نبود كه همه ‌شان به یك جا برسند، بعضی ‌ها به قلّه رسیدند! آن كه به جایی رسید كه به او بگویند: «مِنَّا أَهْلَ الْبَیت» همین بزرگواری بود كه از ایران حركت كرد و رفت. ▫️ معلوم می‌ شود انسان می ‌تواند پیدا كند؛ از آن طرف اعلام آمادگی شد فرمود: «أَنَا وَ عَلِی أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّة» اما از این طرف كسی بیاید فرزند آنها بشود این است. از آن طرف نقصی نیست، واقعاً فرمودند: «أَنَا وَ عَلِی أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّة»؛ بیایید نبوی بشوید علوی بشوید حسنی و حسینی (علیهم الصلاة و علیهم السلام) بشوید اما از این طرف كسی لبیك بگوید بشود نبوی و علوی، این یك سلمان می‌ خواهد كه بگویند: «سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَیت» یعنی ما گفتیم «أَنَا وَ عَلِی أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّة»، این هم آمد و از ما شد كه بعد شده ! این اصلی است كه نه مخصوص آن عصر بود نه مخصوص آن مصر بود، همه می‌توانند این گونه باشند. كشوری كه سلمان و امثال سلمان را دارد این شناسنامه آن كشور است یعنی می‌شود این كار را كرد می‌شود به دامن آنها رفت و همان را پیدا كرد؛ این شدنی است! 📚 درس اخلاق تاریخ: 1391/07/15 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 427 🔸 مهرورزی با فرزندان رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هرکس فرزندش را ببوسد خدا برایش نیکی می ‌نویسد[1]؛ همچنین فرمود: فرزندانتان را زیاد ببوسید، به راستی که برای شما در برابر هر بوسه درجه‌ ای در بهشت است که مسافتش پانصد سال است.[2] عبدالله بن مسعود گوید: نزد پیامبر (ص) بودم. وقتی حسین بن علی (ع) وارد شد پیامبر(ص) وی را گرفت و او را بوسید... و دهانش را بر دهان وی نهاد و فرمود: خدایا! من او را دوست می‌دارم، پس تو نیز دوست بدار او را و هر که وی را دوست می‌دارد.[3] نكته: از این حدیث شریف و دعای حضرت رسول (ص) در آن، برمی‌آید كه توصیه آن گرامی این است كه فرزندان را دوستدار امام حسین (ع) تربیت كنید و فرزندی كه دوستدار امام حسین (ع) باشد مشمول دعای پیامبر (ص) است. [1] . (الکافی، ج6، ص49). [2] . أَكْثِرُوا مِنْ قُبْلَةِ أَوْلادِكُمْ فَإِنَّ لَكُمْ بِكُلِّ قُبْلَةٍ دَرَجَةً فِى الْجَنَّةِ مَسِیرَةَ خَمْسِمِائَةِ عَام (روضة الواعظین، ج2، ص369). امروزه با پیشرفت علم، اهمیت مهرورزی به ویژه نقش بوسیدن کودکان در تربیت و پرورش شخصیت سالم آن‌ها روشن شده است. [3] . (کفایة الاثر، ص81). 📚 مفاتیح الحیات ص 271 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا