- کنکور یعنی چی؟
- آقا یعنی یک امتحان سخت ، بین همه هست ، بین همهی سال آخری ها. باید رتبهمون خوب بشه تا قبول بشیم. باید زحمت کشید، سخته، خیلی باید زحمت کشید تا رتبه خوب بشه. خیلی سخته، از همهچیز امتحان میگیرن. باید توی همه چیز ها آدم قوی باشه تا رتبهش خوب بشه. اگر رتبهمون خوب نشه قبول نمیشیم آقا.
آقا به دقت به حرف های کوروش گوش میکرد. حتی آنها را زیر لب تکرار میکرد :"یعنی یک امتحان سخت ، بین همه هست ، بین همهی سال آخری ها.باید رتبهمون خوب بشه تا قبول بشیم. باید زحمت کشید، سخته. از همهچیز امتحان میگیرن. باید توی همه چیز ها آدم قوی باشه تا رتبهش خوب بشه. اگر رتبهمون خوب نشه قبول نمیشیم آقا.. آقا.. یا سیدی... اگر رتبهمون خوب نشه قبول نمیشیم." بعد آقا یکدفعه زد زیر گریه. آقا همینجور پشت سرهم میگفت :
- باید رتبهمون خوب شه،ما آبرو داریم... اگه رتبه بد بشه، آبرو میره... سخته... همهی سال آخری ها هستن... بغضش را نیمه کاره خورد. به تک تک ما نگاه کرد. انگار میخواست رازی را به ما بگوید. بعد گفت :
- ثلاث مائه و ثلاثه عشر... به فارسی میشود؟ البته همه ما در عربی اعداد را خوانده بودیم اما علی زودتر از ما دوتا گفت :
- سیصد و سیزده ، سیصد و سیزده آقا.
- بله احسنت، سیصد و سیزده ، سیصد و سیزده صحیح است، ببینید رفقا، آدم باید رتبهاش کمتر از سیصد و سیزده شود، وگرنه آبرویش میرود ، بین کل سال آخری ها، سخته ولی باید زحمت کشید... باید زحمت کشید... خیلی ها دارند زحمت میکشند... به این سادگی ها نیست...
بغض کرده بود و فریاد میکشید. لحنش به دعوا میزد :
- آدم بمیرد بهتر است از اینکه رتبهاش بد بشود... اگر قرار است رتبه بدتر از ثلاث مائه... بدتر از سیصد و سیزده شود. بهتر است آدم بمیرد ، خفت داره...
- رضاامیرخانی
باید ببینیم که دل به چه کسی دادهایم؟ کجا و با چه کسی بودهایم؟ این طور محاسبه کنیم! باید ببینیم مایی که از صبح تا شب میخندیم [یا گریه میکنیم] چه عواملی باعث این شادی و رنج شده است؟ چه کسی حاکمِ دلِ ما بوده است؟ با چه چیزهایی مأنوس بودهایم؟ دلی را که عرش و پایتخت خدا و حریم حرم الهیست از چه چیزها پر کردهایم؟ آیا حاکمِ دلِ ما خدا بوده؟ قرار دل بیقرار ما خدا بوده؟ انس ما خدا بوده؟ چرا به دیگری دل بستیم؟ چرا به غیر او دل دادیم؟ باید اینگونه محاسبه کنیم تا خود بفهمیم که بدهکاریم.
اخبات | استاد علی صفائیحائری
اگر همهی روزهای عمرت را روزه بگيرى، همهی شبها را نماز بخوانی، و ميان رُكن و مقام كعبه شهید بشوی، باز هم خداوند تو را با علاقهات محشور خواهد کرد! هر چیزی كه باشد...
_مولایمتقین، علیعلیهالسلام
تو ای بشر؛
حق نداری آنچنان در عشق کسی
فرو روی که خدا تحت الشعاع قرار گیرد.
_ آقا مصطفی چمران
از زیارت نامه ی ارباب و "سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم" این جور برمیآید که پروردگارِ عالمیان رفیق بازها را بیشتر دوست دارد...
قیدار | رضا امیرخانی
راهنوشتههای یک کفترِ آرمانجو
دین ما، تماماً بر مبنای حبّ و بغضه.
حبّ علی علیهالسّلام و شیعیانش؛
و بغض و تنفر نسبت به اسرائیل!
راهنوشتههای یک کفترِ آرمانجو
من انتـظار دارم که صاحبـان فکـر و صاحبـان بیــان و قلــم، بهخصــوص مرتبطیـن با افکار عمومی جهانیـان
آمـریکاییها و کسانی که با سیاسـتهای
این مـنطقـه آشـنا هـستنـد، میداننــد که
ورود آمریکا به این مسـئله صـددرصـد به
ضرر او خواهد بود و ضربه خواهد خورد.
ضربهای که صدمه آن به مراتب بیشتر از
صـدمهای اسـت که ایــران خواهـد خـورد.
ورود نظامی آمریکا در این میدان
بدون تردید موجب صدمهٔ جبرانناپذیر
برای آنها خواهد شد.
انقلاب اسلامی به عنوان یگانه مظهر حق در
جهـان امـروز، تنهـا در نبــرد رو در رو با باطـل
اسـت كه به تمامیـت ميرســد و این چنیــن،
رو در رویـی ما با آمــریـكا به عنـــوان مـظـهــرِ
بزرگِ شیــطان، اجتنـابناپذیر و حتمی است.
اگرچه هنوز شیــطان بزرگ بر این قصـد نیست
كه پای در عرصـهی آن نبــرد سرنوشــت بگذارد،
اما به هر تقدیر، مبــارزهی كنــونی ما با آمــریكا
مبین این حقیقت است كه نور انقلاب اسلامی
با سـرعتـی بسـا بیـشتر از آن چه بتـوان
تصـور كرد، پهنـهی سیـاه شـب جاهلیـت
را تســخیـــر مـيكنـــد و پیـــش مــیرود.
وقتـی انقـلاب اسـلامی توانسـته اسـت به
مرحلــهای از تـكامــل خـویـش دســت یابد
كه آمــریكا را به دخـالت نظامـی وادار كند،
چه بسا كه صیرورت انقلاب خیلی زودتر از
آن چه ما انتظـار داریم به مـراحل انتهـایی
رشــد و تمامیـت خــویــش نـزدیـک شـــود.
- آوینیِ شهید؛ سال ١٣۶۶
هدایت شده از آیت الله حسینی طهرانی
▫️لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ
▫️اللهم عجّل لولیک الفرج و الغلبة و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره
▫️خداوند قائد عظیمالشان و خبیر و بصیر، شجاع و دلسوز امّت اسلام را از شرّ دشمنان از همه بلیّات مصون و محفوظ بدارد.
▫️رژیم سفّاک کودککشِ بی رحم صهیونی را به بوار و هلاکت برساند و روز به روز بر صلابت و قدرت و عزت مقاومت و ملّت عزیز ایران و شیعیان مظلوم جهان بیفزاید.
▫️شایسته است مؤمنين جهت سلامتی و طول عمر رهبر معظّم انقلاب بعد از نمازهای فرائض دعا نمایند، خداوند شرّ أیادی کفر و ظلم را به خودشان برگرداند و در فرج یگانه منجی عالم بشریّت حضرت حجّة بن الحسن ارواحنا له الفداء تعجیل فرماید.
🔸 العبد الاثم السیّد محمّدصادق الحسینی الطهرانی غفر الله له و لوالدیه و رفع درجتهما
🔸 ۲۶ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۶هجریّه قمریّه علی هاجرها الاف التحیّة و الثناء
🆔 Nooremojarrad_com