eitaa logo
آوینه | گلچین اخبار مهم روز در ایران و جهان | گزیده اخبار جدید سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی
83 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
40 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️سوگنامه‌ای در رثای حبیب: بسم الله الرحمن الرحیم و القمر قدّرناه منازل حتّی عاد کالعرجون القدیم مسلمانان مرا وقتی دلی بود که با وی گفتمی گر مشکلی بود به گردابی چو می‌افتادم از غم به تدبیرش امید ساحلی بود دلی همدرد و یاری مصلحت بین که استظهار هر اهل دلی بود ز من ضایع شد اندر کوی جانان چه دامنگیر یا رب منزلی بود ◾️خبر شهادت رفیق شفیق، مصلحت‌بین کاردان و با‌تدبیر، برادر عزیز‌‌تر از جان، جناب آقای دکتر علی لاریجانی قدّس الله نفسه الزکیّه در این زمانه‌ پر‌فتنه و در این زمین شهادت‌خیز، اگرچه دور از انتظار نبود ولی انصافا نابهنگام و دامن‌گیر بود، پنجاه سال افت و خیز با وی در روزگاری، به شیرینی یک رویای سرشار از مودّت و یکرنگی، همچون برقی در دل امواج تیره عالم کثرت درخشید و سرانجام کالعرجون القدیم، از این همراهی به سوی کوی جانان ره سپرد! ◾️زبان خامه ندارد سر بیان فراق وگرنه شرح دهم با تو داستان فراق 《إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا》و طوبی له و حُسنُ مآب. اگر نفرموده بود《ما أَصابَ مِنْ مُصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا فِي أَنْفُسِكُمْ إِلاَّ فِي كِتابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَها إِنَّ ذلِكَ عَلَى اللَّـهِ يَسِيرٌ》(حدید/۲۲) فریاد شِکوه به عرش می‌رسید ولی سپس فرمود《لِكَيْلا تَأْسَوْا عَلى‌ ما فاتَكُمْ وَ لا تَفْرَحُوا بِما آتاكُمْ》 که خداوند نه خیال‌پردازی‌های بی‌حاصل و نه مفاخرت‌های سودا‌زده را دوست نمی‌دارد. 《 إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتالٍ فَخُورٍ》 ◾️شهید لاریجانی که در میان همگنان روزگار خود، همچو معقولی بود در میان محسوسات، با حفظ مراتب تشبیه، سخن درر بار خواجه کائنات صلی الله علیه و آله و سلّم را خطاب به سرور اولیا و سید اوصیا، امیرالمؤمنین علیه‌السلام را به ذهن می‌آورد که《یا علی إذا رأیت الناس یتقربون إلی خالقهم بأنواع البرّ، تقرب أنت إلیه بأنواع العقل تسبقهم》و این چنین خطاب جز با چنو بزرگی راست نآمدی که 《اندر میان خلق همچنان بود که معقول اندر میان محسوس.》 (رساله معراج‌نامه ابوعلی‌سینا، ص ۹۴) و البته که ابنای روزگار همواره جانب محسوس را بر معقول ترجیح می‌دهند. ◾️در فقدان و شهادت شهید لاریجانی و پیش از او در شهادت قائد و سالار قافله نظام اسلامی، خامنه‌ای عزیز قدّس الله نفسه و روَّح اللهَ رمسه، اگرچه شیاطین نابکار و دشمنان حقیقت قدسی این دیار، شادمانند و به جنایات خود شادخوار، ولی این شادی شیطانی دیری نخواهد پایید. ◾️روز هجران و شب فرقت یار آخِر شد زدم این فال و گذشت اختر و کار آخِر شد آن همه ناز و تنعم که خزان می‌فرمود عاقبت در قدم باد بهار آخِر شد شکر ایزد که به اقبال کُلَه گوشه گُل نخوت باد دی و شوکت خار آخر شد صبح امید که بُد معتکف پرده غیب [یعنی همان مهدی صاحب الزمان] گو برون آی که کارِ شب تار آخر شد آن پریشانی شب‌های دراز و غم دل همه در سایه گیسوی نگار آخر شد و خواجه شیراز چه هماهنگ و همسو با محنت‌های این ایام ملّت دردمند ایران، تسلّای خاطر می‌دهد که: باورم نیست ز بدعهدی ایام هنوز قصه غصه که در دولت یار آخر شدم ساقیا لطف نمودی قدحت پرُ می باد که به تدبیر تو تشویش خمار آخر شدن اللّهُمَّ إنّا نَرغَبُ إلَیكَ فی دَولَةٍ كَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الإِسلامَ وأهلَهُ وتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وأهلَهُ. حسین غفّاری ۲۷ رمضان المبارک ۱۴۴۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۴ مدرسه عالی انوارالحکمه ▪️ @anvar_alhikmah
سلام بر هر کسی که خدا مقدر کرده است نوشته مرا بخواند دست باز ولی آقایان و خانم های حاضر در جبهه اسلام! وظیفه ما تحرک برای باز کردن دست ولی فقیه در انتخاب گزینه هاست نه بیکارگی و سکوت تا زمان اعلان نتیجه شرایطی که ایشان در آن قرار می گیرند. تا مردم حاضر باشند مسیر اخراج آمریکا از منطقه را با همه سختی ها ، محرومیت ها و هزینه هایش تا آخر بروند. هیچ شرایط اقتصادی ، بین المللی و نظامی وجود ندارد که ولی فقیه را به آتش بس و صلح بکشاند. حتی اگر لازمه این امر یک سال برق نداشتن ، جیره بندی آب و بنزین و کالاهای اساسی و زندگی در شرایط جنگی باشد‌. مبادا برخی افراد با استناد به وظیفه ما نسبت به اطاعت و مخالفت عملی نکردن با رهبری بعد از تصمیم ایشان ، وظایف ما قبل از تصمیم رهبری را کمرنگ کنند. خدایا تو شاهد باش تلاش خودم را برای باز بودن دست تصمیم گیر این مملکت برای انتخاب گزینه ادامه جنگ تا اخراج آمریکا از منطقه کردم. مقدر آنچه تو فرمایی ۷ فروردین ۱۴۰۵ شیخ اسماعیل رمضانی 🏷 @sheykhramezani .
هدایت شده از هویج مدیا 🥕
11.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فارسی‌زبونِ آمریکاذلیل به گزارش خبرنگار تریاکی ما، ایران چند هفته است در جنگ با آمریکا و اسرائیل نابود شده است و ما الان گرم هستیم و حالیمان نیست. آمریکا و اسرائیل دو ابرقدرت نظامی جهان هستند. آمریکا ونزوئلا را یکشبه تصرف کرد و اسرائیل هم ۶ روزه کل کشورهای عربی را شکست داد. مگر می‌شود نتوانند ایران را ۴ روزه نابود کنند؟ پس قطعا ما مردیم خودمان خبر نداریم. . @havijmedia .
هدایت شده از حامد کاشانی
بسم الله قاصم الجبّارین این روزها که خداوند متعال لطف کرده و توفیق حضور مداوم در جمع پرشور مردم مؤمن و انقلابی در تجمعات پایتخت کشور اسلامی‌مان را دارم، مدام از طرف اقشار مختلف جامعه با این پرسش مواجه می‌شوم که به عنوان کسی که عمر ناقابل خود را در مسیر شناخت و تحلیل تاریخ اهل‌بیت علیهم‌السلام صرف کرده، شرایط امروز جامعه‌ی ما مشابه کدام دوره از تاریخ اسلام است؟ به نظرم رسید که قدری دیدگاه خودم را نسبت به این مسأله‌ی پر تکرار بیان کنم: در ابتدا عرض می‌کنم که هیچ زمانی، دقیقاً عینِ هیچ زمان دیگری در تاریخ نیست و حداکثر از جهاتی مشابهت برای عبرت گرفتن یا تجربه‌یافتن در دو برهه تاریخی وجود دارد. و اگر با این قیود قرار باشد زمانه‌ی خود را با زمانی در صدر اسلام (به صورت مقیّد) بسنجیم، باید بگویم از نگاه حقیر دوره‌ی ما تا حدودی مشابه دوره فتح مکّه(و نزول سوره مبارکه نصر) یا صلح حدیبیه (و نزول سوره مبارکه فتح) می‌باشد. (روشن است که در فتح مکه و صلح حدیبیه _جز برخی منافقان_ احدی از مردم عادی و فرماندهان نظامی از حمایت رسول اکرم صلی‌الله علیه‌وآله دست نکشیدند و یا کوتاهی و خیانت نکردند و پیامبر اکرم با اقتدار کامل و همراهی مؤمنان در این دو مقطع مهمّ تاریخی تصمیم شایسته‌ای را که مجد و عظمت اسلام و مسلمین را به دنبال داشت اتخاد کردند) این روزها از گوشه و کنار در فضای مجازی و حقیقی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که به دنبال ایجاد مشابهت فضای امروز جامعه ولایی و انقلابی ما با دوران امام حسن مجتبی علیه‌السلام هستند، بدون توجه و شناخت حدّاقلی از دوران آن حضرت! لازم می‌دانم به عنوان یک پژوهشگر ناقابل تاریخ اسلام برای مخاطبان و پرسشگران علاقمند، برخی تفاوتهای دوران امام حسن مجتبی علیه‌السلام را با فضای جامعه ولایی امروز ایران اسلامی به اختصار تبیین کنم: اوّلا: در دوره امام حسن علیه‌السلام نه عموم مردم همراه امام بودند(بلکه به حضرت ایمان نداشتند و دنبال دنیا بودند)، نه اکثر فرماندهان و نظامیان (که خود را به معاویه فروختند و فرار کردند)و نه سیاست‌پیشگان، درحالی که امروز مردمِ مبعوث شده‌ی ما، سنگر خیابان را محکم نگه‌ داشته‌اند و ذرّه‌ای تزلزل ندارند. ثانیا: فرماندهان و نظامیانِ جان بر کف ما در اوج اقتدار و فراتر از انتظار و تصوّرات ذهنی ما در میدانِ مبارزه‌اند و جان خود را برای پیشبرد منویات فرمانده‌ی کلّ قوا در طَبق اخلاص گذاشته‌اند. ثالثا: سیاسیون ما نیز علی رغم خطر ترور و ... محکم ایستاده‌اند و هَمنوا با مردم انقلابی و نظامیان سلحشور هستند. از دیگر سو، از جانب فرماندهی کلّ قوا از این سه گروه، هیچ گله‌ای ابراز نشده است، به عکس مردم آیتی قلمداد شدند که جای رهبر مظلوم شهید را پُر کنند و از ایشان در اولین پیامشان به جِدّ تقدیر شده است. از دو گروه نظامیان و سیاسیون بویژه رئیس دولت نیز با عنوان صادق و شجاع و... ستایش صورت گرفته و هیچ علامت و هشداری مبنی بر خیانت و سُستی به ما منتقل نشده است. این موارد برخی تفاوتهای اساسی جامعه امروز ما با دوران و جامعه امام حسن مجتبی علیه‌السلام است که در این جا فضای بیان آنها وجود داشت و گرنه موارد دیگری هم هست که در این مقال نمی‌گنجد! حال اگر کسی مردم را از این ارکان چهارگانه (رهبری مقتدر آگاه، نظامیان سلحشور، سیاسیون پای‌کار و مردمِ در صحنه) ناامید یا بدگمان سازد، یا خائن است یا به شدت ناآگاه. مسأله‌ی جنگ و توابع آن از وظایف خاصّ رهبری است و تا زمانی که هشدار یا فرمانی جدید نداده‌اند، ناگزیر به علم پیشین خود عمل می‌کنیم و بی‌جهت به نیروهای خودی بهتان نمی‌زنیم. اگر دستور، جنگ تا رفع فتنه و فتح نهایی باشد، علی‌الرأس والعین و اگر به مصالحی، هر راهبرد دیگری در ادامه جنگ مورد نظر ولیّ فقیه باشد، باز هم وظیفه‌ی ما تبعیّت هست و نه ارائه‌ی راهبرد! از برخی دوستان می‌خواهم، با جوّزدگی و نگاه حداقلی و غیر دقیق به این نبرد باشکوه و مقاومت با عظمت و ارکان‌چهارگانه مقتدرش آسیب نزنند. گاهی ایجاد دلسردی و سوء ظنّ بی‌دلیل(بلکه خلاف قرائن و ادلّه) قطعاً خدمت به دشمن قسم‌خورده است. شایسته است اتحاد و همبستگی و همدلی و انسجام خود را در این نبرد عظیم حفظ کنیم و اجازه ایجاد تشتّت که خواست دشمن است را ندهیم. سلام خدا بر مجاهدان راه خدا سلام خدا بر مردم غیور و انقلابی و به امید فتح و ظفر رزمندگان اسلام اللّهُمَّ اجْعَلْ جميعَ المؤمنين والمؤمنات ولاسیَّما زعيمَنا في دِرعِکَ الْحَصینَةِ الَّتي تَجعَلُ فیها مَن تُریدُ پ.ن: دوران ما از جهتی هم به جنگ احزاب شباهت دارد که در برخی سخنرانی‌ها اشاره کرده‌ام و شاید تفصیلی‌تر بگویم یا بنویسم. حامد کاشانی
فتنه‌گری غرب‌زده ها شروع شده...! سید حسن آقا میری، نه سواد حوزوی دارد و نه هیچ سواد تخصصی‌ دیگری... @aavine
پیام تسلیت وزیر امور خارجه در پی شهادت خبرنگاران لبنانی وزیر خارجه: 🔹 شهادت آقایان علی شعیب، محمد فتونی و خانم فاطمه فتونی، خبرنگاران شجاع شبکه‌های المنار و المیادین، در پی حمله تروریستی ارتش بزدل رژیم صهیونیستی، نه‌تنها ضایعه‌ای عمیق برای جامعه رسانه‌ای منطقه و جهان است، بلکه زنگ خطری جدی برای وجدان جهانی به شمار می‌رود. 🔹 این اقدام که به‌روشنی یک ترور هدفمند با نیتی فراتر از حذف افراد بود، تلاشی آشکار برای «ترور حقیقت» و خاموش کردن صدای روایتگران واقعیت محسوب می‌شود. 🔹 رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اهالی رسانه، همچون دیگر جنایات خود، سابقه‌ای طولانی دارد و این تجاوز جنایتکارانه و عمدی، که نقض صریح قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللیِ ناظر بر حفاظت از خبرنگاران در مناطق درگیری است، همانند بسیاری از مقررات جهانی، هرگز نتوانسته مانعی در برابر خوی وحشیانه این رژیم ایجاد کند؛ از این‌رو، تکرار چنین جنایاتی به‌روشنی نشان‌دهنده تداوم رویکردی خصمانه با هدف محدودسازی آزادی بیان است. @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
▪️ دو صنعت وابسته و مرتبط با صنایع نظامی و هوافضای آمریکا در منطقه هدف ضربات موشکی و پهپادی قرارگرفتند @TasnimNews
📽واکنش جالب کاربر عرب به تحقیر بن‌سلمان توسط ترامپ: ❌️بوسیدن ضریح پیامبر حرام ✅️بوسیدن باسن ترامپ حلال مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇 🎯 @Farajaleb
هدایت شده از انرژی های برتر
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نابودی اسرائیل چه ارتباطی با ظهور امام زمان (عجل‌ الله تعالی فرجه) داره؟! 🎙حجه الاسلام عالی
هدایت شده از انرژی های برتر
3.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 رفقا ببینید☝️، نفت و موشک به کنار خدا رو بچسبید که اگه بخواد پیروزیم حتی اگه همه بخوان شکست بخوریم. @BAGHI135