eitaa logo
ابرفقه
1.5هزار دنبال‌کننده
454 عکس
408 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ خط‌خطی خط و زبان فارسی در رسانه‌های رسمی! 🔺نگرانی رهبری از خط و زبان فارسی: «اسم را با می‌نویسند! خب چرا؟! چه کسی می‌خواهد از این استفاده کند؟ آنکه زبانش فارسی است یا آنکه زبانش خارجی است؟» ۱۹ آذر ۹۲ 📘 اصل‏ ۱۵ قانون اساسی: «زبان‏ و خط رسمی‏ و مشترک‏ مردم‏ ایران‏ فارسی‏ است‏. اسناد و مکاتبات‏ و ‏_رسمی‏ و کتب‏ درسی‏ باید با این‏ زبان‏ و باشد» 🌑 رسانه‌های فارسی را، آن هم به‌رایگان، گسترش ندهند! 🌏 فزا: فارسی زبان انقلاب
📚 بررسی فقهی تاخت برخی به مؤمنین‌نسب‌ها در پی همنوایی برخی برادران ناآگاه به فقه و زاویه‌دار با مواضع رهبری در چالش فضای مجازی و تاخت به استاد مؤمن‌نسب، آموزه‌هایی از نگاه «فقه رسانه» و «فقه امنیت» در پی می‌آید که امیدواریم دستگیر دوستان مان باشد. 1️⃣ فضای مجازی در نگاه رهبری؛ آرایش جنگی رهبری فرمودند که«فضای مجازی کشور در دست دشمن» و به سخن ایشان، «صهیونیزم جهانی» است و «دشمن آرایش جنگی» گرفته است؛ ما نیز باید آرامش جنگی بگیریم. 2️⃣ چارچوب مسأله؛ جنگ با دشمن یا گفتگوی با خودی؟ خب در فقه اسلام قواعد مبارزه با دشمن روشن است که به گستردگی می توانید در بخش فقه «کتابُ الجهاد» بنگرید. خب وقتی که برخی دستگاهها مختل باشند، جریان آتش‌به‌اختیار باید وارد کارزار شود و با دشمن صهیونیستی دارای آرایش جنگی، نبرد کند. 3️⃣ قواعد فقهی نبرد با دشمن: «الحَربُ خُدعَةٌ» نبرد و نیرنگ! برخی که نه «فقه رسانه» می‌شناسند، نه «فقه امنیت» می‌شناسند نه قواعد فقهی را می‌شناسند و نه در چالش فضای مجازی، پیگیر فرمایش‌های «مُکرّر، مؤکد و مصرّح» رهبری هستند، چشم‌بسته و دهان‌گشاده، به همنوایی با زاکربرگ و پادویی جهرمی و فیروزآبادی پرداخته، به جای نقد عالمانه، به لجن‌مالی نیروهای خردمند و هماهنگ با علما و مبانی فقه رویارویی با دشمن، می‌تازند! سوراخ دعا را گم کرده‌اند! 4️⃣ جایگاه خدعه با دشمن در قرآن و از سوی خود خدا اسلام نه تنها «دانستن را حق مردم، بلکه «وظیفه مردم» می داند و فقها نیز در رساله عملی خود می آورند که: مسائلی که انسان به آن احتیاج دارد، واجب است بداند! یعنی حتی اگر کسانی اقدام به سانسور «دانستنی های مورد نیاز» کرد، مردم باید به جستجو برآیند و با جهاد و کوشش به آن برسند. اما آیا همه چیز را باید آنگونه که هست، بازتاب داد؟ ✅ در جنگ «بدر» گروهی از مسلمانان هنوز به ایمان کامل نرسیده بودند. نقص ایمان آنان شبیه بدنی ضعیف و آسیب پذیر بود. در این هنگام بستر نبرد با مشرکین فراهم شد. بی‌گمان اگر در جایی شناختِ مطابق با واقع، مطلوبترین حالت را داشته باشد، برآورد درست از افراد و توان دشمن است؛ اما خداوند هنجار دیگری را به ما می‌شناساند: ای پیامبر، در آن هنگام که خدا شمار آنها را در خواب به تو کم نشان داد و اگر فراوان نشان می‌داد، همانا سست م‌شدید و درباره آغاز جنگ با آنها اختلاف می‌کردید، ولی خدا شما را از آسیب آن زینهار داد؛ خدا به درون سینه‌ها‏، داناست. انفال، ۴۳. «إِذْ یُرِیکهُمُ اللَّهُ فی مَنَامِک قَلِیلًا وَ لَوْ أَرَاکهُمْ کثِیرًا لَّفَشِلْتُمْ وَ لَتَنَازَعْتُمْ فی الْأَمْرِ وَ لَاکِنَّ اللَّهَ سَلَّمَ إِنَّهُ عَلِیمُ بِذَاتِ الصُّدُور». خدا فراتر از این، در آیه ۴۴ انفال می‌فرماید: و در آن هنگام که در میدان نبرد، با هم روبرو شدید، آنها را به چشم شما کم نشان می‌داد و شما را نیز به چشم آنها کم می‌‏نمود تا خدا آنچه را که می‌بایست، انجام دهد و همه کارها به خدا باز می‌گردد: 👈 «وَ إِذْ یُریکُمُوهُمْ إِذِ الْتَقَیْتُمْ فی‏ أَعْیُنِکُمْ قَلیلاً وَ یُقَلِّلُکُمْ فی‏ أَعْیُنِهِمْ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْراً کانَ مَفْعُولاً وَ إِلَی اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ» انفال، ۴۴. براستی که برای شما نشانه‌ای است در دوگروه که با هم روبرو شده‌اند؛ گروهی در راه خداوند می‌جنگند و دیگری کافر است؛ آنان ایشان را دو برابرشان می‌بینند در دیدن چشمی و خدا هر کس را بخواهد با یاری خود تأیید می‌کند همانا در این مساله عبرتی است برای بینایان: 👈«قَدْ کانَ لَکمْ آیهٌ فی فِئَتَینِ الْتَقَتا فِئَهٌ تُقاتِلُ فی سَبیلِ اللَّهِ وَ أُخْری کافِرَهٌ یرَوْنَهُمْ مِثْلَیهِمْ رَأْی الْعَینِ وَ اللَّهُ یؤَیدُ بِنَصْرِهِ مَنْ یشاءُ إِنَّ فی ذلِک لَعِبْرَهً لِأُولِی الْأَبْصارِ». آل عمران، ۱۳. 5️⃣ عبرت بگیرید! شیوه رویارویی خدا با دشمن، آموزنده است. اما اگر کسی از آگاهان نپرسد و خدای ناکرده از سر عقده، قواعد رویارویی با را با قواعد رویارویی با درآمیزد، از قرآن بهره نمی‌برد و اسرائیل‌شاد کن می‌شود. 📚 نجات در فقه است امام علی: «یا مَعشَر التُّجّارِ! الفِقْهَ ثُمَّ المَتْجَرَ» ای گروه بازرگانان! فقه را و آنگاه بازرگانی را! 🖌 دکتر ابوالفضل امامی متخصص فقه سیاسی و کاشف ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 بررسی فقهی نیرنگ در نبردِ شناختی درآمد برادر مؤمن‌نسب در کودتای ۸۸، با رخنه در دستگاه شناختی دشمن، کوشید تا جلوی براندازی نظام را بگیرد. اکنون از منافقین تا برخی ارزشی‌های زاویه‌دار با نگاه رهبری در بحث فضای مجازی، در پی لجن‌مالی سردار جنگ شناختی هستند. اگر کسی گَردی بر دلش نباشد، اجمالا می‌تواند ستودنی بودن کار ایشان را دریابد! ۱. روش‌شناسی بررسی مسأله ما دو دوره «حزب‌الله سیاسی» و حزب‌الله اجرایی» را پشت سر گذاشتیم و اینک در گام دوم انقلاب، نیازمند «حزب‌الله فقهی» هستیم تا بجای بسندگی به گمانگرایی (الاستحسان)، از فقه پیشرو اسلام بهره ببرد. کار فقهی بر دو ستون استوار است: «موضوع شناسی (نه تطبیق‌شناسی) و «حکم‌شناسی». ۲. موضوع‌شناسی مسأله آ. بافت موضوع: ما از «کودتا و براندازی نظام اسلامی» و یک «جنگ ترکیبی» سخن می‌گوییم؛ نه تنها یک بافت سیاسی یا اجتماعی یا حتی «جنگ نرم» (تغییر فکرها و قلبها). کودتای ۸۸ براندازی عملی نظام اسلامی، به همراه قتل و کشتار و آدم سوزی بود! نه گفتگوی خانوادگی و بگومگوی خودیها! یا اختلاف سیاسی! روشن است؟! ب. کار مؤمن‌نسب: ایشان به «خودیها» یا «مخالفان مذهبی یا سیاسی» و یا حتی به دشمن «بهتان» و «تهمت» نزده است؛ بلکه به نام دشمن در سامانه شناختی دشمن رخنه کرده، سخن حقی را گفته است! مانند این که افسر زبده‌ای بتواند رمز بیسیم دشمن را به دست آورده، به نام فرمانده دشمن، دستورهای آسیب‌زا به عملیات دشمن بدهد. ◽️ سربسته اینکه، «عملیات صیّاد» با هماهنگی مسوولین گوناگون نظام و با عنایت ویژه یکی از شهدای والامقام و رخدادی الهی در یافتن رمزعملیات دشمن، به نتیجه رسید و تجمعات براندازی آن فتنه را تقریباً عقیم کرد! ج. آنچه مؤمن‌نسب نکرد: مؤمن‌نسب نه بهتان زد نه تهمت! بلکه از زبان دشمن، سخنانی درست را بیان کرد. آیا این یعنی «بهتان به مخالفان» یا تهمت به کسی؟! د. کار مؤمن نسب، از نگاه موضوع‌شناسی فقهی، «خدعه» به دشمن است؛ آن هم در بافت کودتا و براندازی نظام. ه. اگر به خطا، این کار را موضوع «دروغ» بدانیم و کار را در بافت «کودتا، براندازی نظام و جنگی ترکیبی» ندانیم و آن را یک کار رسانه‌ای یا سیاسی «جازنی» کنیم، آنگاه: ۳. بررسی حکم‌شناسی دروغ در کلام و فقه از مسلّمات «دانش کلام» این است که «حُسن و قُبح ذاتی» تنها برای «عدل» و «ظلم» است و هیچ چیز دیگری (مانند دروغ) «قبح ذاتی» ندارند. از مسلّمات فقه اسلام نیز این است هر جا که «فقه الهی» یا «فقه ولایی» مصلحت بداند، می توان نیرنگ زد و فقه به این استثنائات پرداخته است: ۴. نمونه نیرنگ حضرت ابراهیم در جنگ شناختی ابراهیم (ع) در گذر یک شبانه‌روز (نه در یک نشست علمی) سه بار سخن خلاف گفت. شامگاهان گفت: این ستاره، پروردگار من است! سپس ماه آمد و گفت این ماه پروردگار من است! در سپیده گفت که خورشید پروردگار من است! و در هنگام مَغاب که خورشید فروشد گفت پروردگارش آفریدگار آسمان و زمین است. انعام، ۷۶ تا ۷۹. در گذر این ۲۴ ساعت و در این رویاروی شناختی، ایشان خلاف می‌گفت یا راست می‌گفت؟! ۵. نیرنگ خدا برای یوسف (ع) در بافت غیرجنگی خدا به یوسف آموخت که جام شاهی را در بار بنیامین بگذارند و آنگاه گفتند که ای کاروان! همانا شما دزدید! (فَلَمّا جَهَّزَهُم بِجَهازِهِم جَعَلَ السِّقايَةَ فی رَحلِ أَخیه ثم أَذَّنَ مُؤَذِّنٌ أَيَّتُها العیرُ إِنكم لَسارِقون).کاروانیان گفتند چه گم کرده‌اید؟ گفتند جام شاهی را! کاروان سوگندید که ما برای تبهکاری نیامده‌ایم و دزد نیستیم! یعنی بافت مساله، جنگی، تبهکاری و گمراهگری نبود. گفتند اگر دروغگو باشید کیفر آن چه باشد؟ سپس جام را از بار بنیامین درآوردند و او را به ، نزد خود نگه‌داشتند و خدا فرمود این چنین برای یوسف، «نیرنگ» ورزیدیم: «كذلِکَ کِدنا لِيوسُف». راستی چه کسی فرمود زنان نگهبان عایشه، لباس مردان بپوشند؟! طبری، ۴: ۵۴۴ 👈 گیرا اینکه خدا نیرنگهایش را می‌فرماید تا همه بدانند! ۶. کار خدا در رسوایی شیوه برخی روشن شد که مؤمن‌نسب جنگ شناختی و رخنه در سامانه دشمن را بلد است؛ ازین‌رو، منافقین نیز بر او می‌کینند. ولی خودی‌هایی که فقه رزم را نمی‌شناسند و در پی مچگیری از فرزانگان نظامند، تا کنون با کدام «فقه» با دشمن رزمیده‌اند؟ با اسم و رسم آشکار و هشتگ‌لاسی؟! یا با رخنه در دشمن؟ اصلا یک رکن پدافند غیر عامل، عملیات فریب است! پس به چه چیزی و چه کسی می‌توپید؟! 👈همین حقانیت مؤمن‌نسب، شیوه زاویه‌داران با نگاه رهبری و ناآگاهان از فقه جنگ شناختی را رسوا کرد! رهبری چه نیک جلوی بودجه هنگفت به نام «جهاد تبیین» را گرفت! 📚 نیز: بررسی فقهی تاخت برخی به مؤمنین‌نسب‌ها 🖌 ابوالفضل امامی؛ متخصص فقه سیاسی و کاشف ابرفقه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️خطای محاسباتی نیروهای ارزشی هم حدی دارد! ◻️ استاد مؤمن نسب در جنگ ترکیبی و براندازی سال ۸۸ در سامانه شناختی دشمن رخنه کرد و بسیاری از تجمعات براندازان را به هم ریخت و به گونه ای این تجمعات را عقیم کرد. ◻️ مومن نسب نه تهمتی به کسی زد و نه آبروی کسی، حتی دشمن را با بهتان برد؛ بلکه دستگاه محاسباتی کودتاگران را به هم ریخت. 📚 اما کسانی که از سر دشمنی با مؤمن نسب دارند دین را تحریف می کنند، این سخنان امام خمینی را درباره ، بشنوند. 📚 بنگرید: هندسه سخنان رهبری درباره فضای مجازی
⭕️ فضای مجازی شده است. 👤 آیت الله شیرازی در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور: 🔹وضع حجاب در مجموع خوب نیست به خصوص در مسافرت ها که گویا آزادی بیشتری احساس می کنند. باید برای معضل بی حجابی راهکار ارائه داد. 🔹همچنان که قبلا نیز گفته شد فضای مجازی بلای مهم عصر و زمان ماست و بسیاری از مفاسد، از فضای مجازی است و در واقع، فضای مجازی پایگاه شیطان شده است. 👈 کانال گلبرگی از احکام
1.83M
◻️ بررسی فقه گماشتن کارگزاران یا بازگماری کارگزاران پیشین با درآمدی بر دوره های حزب الله و نیم نگاهی به رخداد بانوان و ورزشگاه مشهد. 📚 ابوالفضل امامی خبره فقه سیاسی و کاشف ابرفقه 🇮🇷 با ما باشید در 👈 قرارگاه عمار
3.4M
◽️پاسخ به شبهه چرایی گزارش «عملیات شهید صیّاد» از سوی استاد مؤمن‌نسب؛ در کنار پذیرش درست بودن اصل کار. ⁉️ آیا گفتن این سخنان، مردم را به جریان انقلابی بی‌اعتماد نمی‌کند؟ پس فرق میان ما و بیبیسی دروغگو چیست؟ چرا سید حسن نصرالله می‌گوید که ما در جنگ روانی با دشمن دروغ نمی‌گوییم و آقای مؤمن‌نسب آمده با حساب های ساختگی، در دشمن نفوذ کرده است؟ آیا این کارها به معنای پذیرش نسبیت در اخلاق نیست؟ 📚پاسخ به این شبهات، در ۴ بخش «بنیادی، نقضی، حلی و تحلیلی» بیان شده است. 💠 البته اینها چیزی است که ما حجت شرعی برای گفتنش داشتیم؛ ولی ممکن است که حجت ما در برخی موارد مُصیب نباشد و اگر کسی دلیلی بر نادرست بودن «بیان این کار» بیاورد، ما فروتنانه پذیرا هستیم. 🎤ابوالفضل امامی؛ خبره فقه سیاسی و کاشف ابرفقه 📚 بنگرید: هندسه سخنان رهبری درباره فضای مجازی
هدایت شده از ابوالفضل امامی
5.12M
🎤نقد خرده گیری های برادر عبادی از استاد مؤمن نسب درباره حضور در نرم افزارهای دشمن. 📚 بنگرید: هندسه سخنان رهبری درباره فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚هشدار ماه رمضانی پیغمبر (ص) به ادامه دهندگان قتلگاه فضای مجازی امیرالمؤمنین (ع): «یا رسولَ اللّه ِ، ما أفضَلُ الأَعمالِ فی هذا الشَّهرِ؟» ای پیغمبر خدا برترین کار در این ماه چیست؟ پیغبر (ص): «أفضَلُ الأَعمالِ فی هذَا الشَّهرِ الوَرَعُ عَن مَحارِمِ اللّه» ای علی! برترین کار در این ماه، دوری از گناهان است. 1️⃣ امر رهبری به جهاد تبیین رهبری جهاد تبیین را واجب فوری دانستند و یکی از بزرگترین گناهان، پا سِپار کردن «جهاد تبیین» است. 2️⃣ بزرگترین جهاد تبیین بزرگترین جهاد تبیین، جهادی است که رهبری در ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در خطاب به خبرگان بازگو کردند! ایشان فرمود که گمراه کردن مردم از راه گمراه کردن خواص می‌گذرد! آری ایشان خواص را در معرض ابزارِ ابلیس شدن یافتند. 3️⃣ بزرگترین لغزشگاه خواص ارزشی یکی از بزرگترین لغزش‌های خواص، لغزش در باره فضای مجازی و با سکوت از کنار اولویت های رهبری گذشتن است. 👈 آری! خواص تسبیح بدست اغواشده و اغواگر را باید شناخت و شناساند و آنان را به راه درست واداشت؛ آن خواصّی که بجای پیگیری فرمایش های «مکرّر، مؤکّد و مصرّح» رهبری از استحسانات خودشان سخن می گویند و سخن حجت خدا را در زیر لگدهای صهیونیزم رسانه ای رها کرده اند! 4️⃣ نمونه اغوای برخی درباره فضای مجازی این نمونه آشکار؛ تا هر کس که می‌پندارد آلوده به این اغوا نیست، خود را بسنجد: امام خامنه‌ای: «سیاست‌های اصولی‌ای در زمینه وجود دارد که ابلاغ شده، خب این سیاستها رعایت بشود و اینها مورد و این‌جانب است.» ۲ شهریور ۱۳۹۹. 👈 اگر این سخن رهبری نیست به ما بگویید و اگر مجاهدت روشنی در راستای این فرمایش داشتید چرا در حالی که همه ارکان نظام، انقلابی هستند، در، بر همان پاشنه است؟ شرم‌آور است!؟! 5⃣ ترک یک اولویت کلیدی و حیاتی به فرمایش رهبری در تیر ۹۹، «سلب مدیریت دشمن بر فضای مجازی»، کار شدنی است، در کوتاه‌مدت هم شدنی است! و اولویت کلیدی هم است. اما شما حتی از بازگو کردن آن به اندازه لقلقه زبان هم خودداری کرده‌اید و سر خر را کج کردید! 6⃣ گناه بزرگتر از زنا و قمار و شراب شما را به ، بهوش باشید و از دست بردارید و پیگیر دستور رهبری باشید! 👈 پیغمبر خدا در پاسخ به پرسش امیرالمؤمنین می‌فرمایند: برترین کارها در ماه رمضان، «دوری از گناه» است. 🔥 شما خواص شُل یا اغوا شده، با کم‌کاری در پیگیری یا انجام دستور «حجت خدا» و را سرپا نگه داشته‌اید و بدانید که بر پایه مسلّمات دینی، کیفر همه گناهان فضای مجازی بر دوش اغواشدگانِ تسبیح بدست هم هست! 7⃣ هشدار رهبری به خواص ببینید رهبری تراز اصلی را «هشدار» به خواصی می‌داند که دچار چیزخوری و حرامخواری و تهدید و تطمیع هستند. 🔥 تهدید زیرکانه (لطایف‌الحیلی) خناسان این است که اگر شما این حرف رهبری را حتی بازگو هم بکنی مردم به تو بدبین می شوند و می گویند «تندرو» هستی و دیگر مردم دور شما گرد نخواهند آمد! 🔥 تطمیع زیرکانه (لطایف‌الحیلی) هم این است که اگر آسّه بری آسّه بیای، هم گربه شاخت نمیزنه (در ادبیات این آقایان: مدیری حاشیه‌دار بشمار نمی‌روی) و هم اینکه بیشتر دیده می‌شوی و حرف‌هایت بیشتر خریدار خواهد داشت! 8⃣ استخفاف به حکم ولیّ امر و غلتیدن در مرز شرک کم‌کم دارید کاری می‌کنید که حتی بازگو کردن حکم حجت خدا هم بشود «بی‌کلاسی» و «حاشیه‌سازی» و تندروی: «.. فَإِنَّمَا اسْتَخَفَّ بِحُكْمِ اللَّهِ وَ عَلَيْنَا رَدَّ، وَ الرَّادُّ عَلَيْنَا الرَّادُّ عَلَى اللَّهِ وَ هُوَ عَلى‏ حَدِّ الشِّرْكِ بِاللَّهِ». گناه این کار از گناه قتلگاه فضای مجازی هم بیشتر است! بهترین کار در ماه رمضان گناه نکردن است! 9⃣ هجو سنگین برخی خواص در سخن رهبری رهبر در ۱۴۰۰/۱۲/۱۹؛ در نشست خبرگان: «هدف این است که توده‌های مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله اغوای توده‌های مردم، است. امروز یکی از کارهای مهم، جامعه است؛ کسانی که دارند و دارند و احیاناً دارند و مانند اینها. چون وقتی شدند، اگر به این فرصت داده بشود و داده بشود، راحت توده مردم را اغوا خواهند کرد. ... دارند دائم با ، با ، با لطایف‌الحیل افرادی را میکنند؛ وقتی شد، مثل ، [نجاستخوار] دیگر خیلی مشکل میشود او را از دور کرد. و میکنند» 🔟 آقایان حسین یکتا، پناهیان، عباسی، رائفی‌پور، رجا، خبرگزاری فارس و حوزه علمیه! ، تنها گره‌گشایی از ذهن چند جوان نیست؛ در نگاه رهبری، ، در ذهن خواص اغواشده است! شما با حکم مکرر، مؤکد، مصرح و بر زمین افتاده رهبری درباره قتلگاه فضای مجازی چه می‌کنید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مجتبی شیخی
قانون-بودجه-1401-کل-کشور.pdf
6.02M
📚 ویرایش سنجیده لایحه بودجه امسال 🔹 خدا را سپاس که صفحه ۴۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ ابلاغی رئیس جمهور، نشان می‌دهد که بخش واردات ۷۰ هزار خودرو سواری به کشور که ۲ میلیارد دلار ارزبری نادرست (که بررسی آن پیشتر گذشت) در پی داشت، برداشته شده است. اگر چنین نمی‌شد، خودرو پس از «ذرت دامی» و «گوشی همراه» به رده سوم کالاهای وارداتی کشور می‌آمد. 🔹 گویا مجمع تشخیص مصلحت این کار را به سبب ناسازگاری با سیاست‌های کلی نظام نپذیرفته است و از این رو، مجلس آن را در بازنگری پایانی نیاورده است. 🔸 امام خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی امسال درباره افزایش واردات، در پی افزایش درآمدهای ارزی هشدار داده، فرمودند: افزایش درآمد نفتی نبايد به افزایش بینجامد. ما باید از درآمدهای نفتی برای زیرساخت‌ها و‌ کارهای اساسی کشور استفاده کنیم، بنیان‌ها را محکم کنیم تا اقتصاد ریشه‌دار شود. 👈 کانال حجت الاسلام دکتر شیخی
هدایت شده از فزا
697.6K
🔥 بیم پاره شدن جو امنیت زبان؛ کشتن یک واژه یعنی کشتن همه واژگان! 🌱سرآغاز یک جنگل بی‌درخت سقوط نهالی است پیش تبر: ◽️من قَتَلَ نَفسًا بِغَيرِ نَفسٍ أَو فَسادٍ فِي الأَرضِ فَكَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَميعًا وَمَن أَحياها فَكَأَنَّما أَحيَا النّاسَ جَميعًا. مائده ۴۲ 🌑 نگرانی رهبری از نام ایتا و ... شما👇 💠 رهبری: «اسم را با خط می نویسند! ؟ چه کسی می‌خواهد از این استفاده کند؟ آن کسی که زبانش فارسی است یا آن کسی که زبانش خارجی است؟ اسم فارسی با حروف لاتین! ... من نگران زبان فارسی‌ام؛ ... می‌بینم که کار درستی در این زمینه انجام نمی‌گیرد و به زبان فارسی زیاد است!» ۱۹ آذر ۹۲. ◻️فزا: فارسی زبان انقلاب
توافق احتمالی وین و خطوط قرمز نظام.docx
21K
🔺توافق احتمالی وین و خطوط قرمز نظام 📚 نوشته یکی از کارشناسان برجسته کشور
📚 ابرفقه رکاب اینستا به توئیتر ⁉️ شبهه انجمن بهداشت انگلیس، چند ویژگی «روان»ی را در یک نظرسنجی درباره چند رسانه، بررسی کرده که در آن، «اینستا»، بدترین رسانه و «توئیتر» بهترین بوده است. همین، شده است خوراک انگلیس‌لیسی برخی و گفته‌اند که چرا در کشور ما توئیتر بسته است! گویا اینها، نگران باز بودن اینستا نیستند؛ زیرا نویسنده بی‌درنگ می‌گوید ای کاش مسئولین بجای طرح‌های حاشیه‌ساز [طرح صیانت] به فکر ساماندهی این موضوعات باشند!» ◽️ پاسخ ۱. مؤلفه‌های خوشی یا ناخوشی روانی در ایرانِ نژاده آیا با انگلیس فرویدی یکسان است؟! آری قیاس کار ابلیس است! ۲. برخی پیگیریِ کار خردمندانه «سلب سلطه بیگانه بر فضای مجازی کشور»، که حتی دشمنان دانا هم در کشور خودشان دنبال می‌کنند، را با نادانی یا دشمنیاری (خیانت)، «طرح حاشیه‌ساز» می‌نامند! یعنی دشمنی با نگاه ناب ایرانی در فضای مجازی تا این اندازه، کورتان کرده است؟! ۳. تلاش برای آزاد کردن توئیتر، حتی اگر از روی دشمنی با ایران نباشد، از روی ناآگاهی است. اینک بر بنیاد «ابرفقه رسانه»، برشی از زنجیره راهبردی شبکه های اجتماعی دشمن بررسی می‌کنیم: آ. آسیب شناسی فقهی رسانه تصویرپایگی اینستا نگاهی به فقه رسانه نشان می دهد که یهود و مادیگرایان، باورمندان و گسترانندگان شناخت ارتباطات تصویرپایه هستند و حتی در پی خدای دیدنی، همانند خدای بُت پرستان بودند! و در این راه، تا پرستش «گوساله» پیش رفتند. ولی قرآن، معجزه جاوید، رسانه سخن پایه است؛ چون سخن در گمرک ذهن، پالایش می شود، اما تصویر، صدها و گاه هزاران پیام را در یک لحظه و خارج از گمرک ذهن، وارد ناخودآگاه بیننده می کند. ب. اینستا (ویران‌دلی) رکاب توئیتر (ویران‌فکری) اینستا رسانه تصویرپایه، با کارکرد چاق کردن ناخودآگاه و کاهش تراز خودآگاهی و حتی آگاهی‌های کاربردی و نیز کاهش خودباوری و افزایش از خودبیگانگی است. با کاهش توان خودآگاهی و توان اندیشه و همزمان، آشوبناک کردن روان (القلب)، بدنه کاربران خود را «آرزو زده» می‌کند: همان که ابلیس با تهدید می گوید: «و لَأُمَنَّینَّهُم و لَآمُرَنَّهُم» نساء: ۱۱۹. هدفگذاری اینستا، گیجی، ناآرامی و آشفته کردن بدنه کاربران و اعتیاد آنان به رسانه است. این آسیب‌ها در همان نظرسنجی انگلیسی هم بازتابیده است. ج. توئیتر، بیم‌بارتر از اینستا در گام دوم، طراحان، با بدنه بزرگی از کاربرانی روبرو هستند که از دیدگاه روانی (قلبی) بسیار آسیب دیده و در پی آرامش هستند. از سوی در لایه فکری نیز دچار گُندگی ناخودآگاه و کاهش آگاهی‌های پایه‌ای و وابستگی به رسانه شده‌اند. اکنون و پس از کم‌آگاه کردن و از خودبیگانه کردن بدنه کاربران و سلبریتیزم (گیزازدگی) قلب آنان، نوبت به گیزازدگی (سلبریتیزم) فکر آنان می رسد. توئیتر با کاهش آسیب‌های روانی و با تک‌گزاره‌های پر زرق و برق، به جای افزایش تحلیل و شناخت کاربران، آنان را دنباله‌رو گیزاهای فکری (سلبریتی فکری) می‌کند و لایه فکر آنان را ستمگیری (غصب) کرده، آنان را چنان که ابلیس گفته بود، فرمان‌پذیر می‌کند: «و لَأُمَنَّینَّهُم و لَآمُرَنَّهُم» 🙈 در اینستاگرام، «قلب بیرونی» را بر بدنه کاربران سوار می کنند و در تویئتیر، «فکر بیرونی» را. آری کاربر دیگر دریافت روانی خیلی بدی ندارد و توئیتر‌زدگان، آرام‌ترند و در یک نظرسنجی روانی نمره بهتری به توئیتر می رسد؛ اما در یک نظرسنجی فکری، حتی اینستازدگان، سالم‌تر از توئیت‌زدگانند. د. ابرفقه رسانه اکنون به بنیاد ابرفقه رسانه از زبان امیرالمؤمنین (درودش باد) بنگرید: «الْعُقُولُ أَئِمَّةُ الْأَفْکارِ وَ الْأَفْکارُ أَئِمَّةُ الْقُلُوبِ وَ الْقُلُوبُ أَئِمَّةُ الْحَوَاسِّ وَ الْحَوَاسُّ أَئِمَّةُ الْأَعْضَاء» کراجکی، محمد، کنزالفوائد، ۱: ۲۰۰. خرد‌ها، امامان فکرها هستند، و فکرها، امامان دلها هستند، و دلها امامان حس‌ّها هستند، و حسّها، امامان عضوها. 🔺آری فکرها امامان دلها هستند؛ یادمان باشد گیزاهای فکری خیلی بدتر از گیزاهای قلبی هستند و توئیتری که بخواهد روی رکاب اینستا سوار شود، بسیار بیم‌ناک‌تر از اینستاگرام است! امیرالمومنین: الفِقهَ ثُمَّ المَتجَرَ: نخست فقه، آنگاه کار! 📚 ابوالفضل امامی، خبره فقه سیاسی و کاشف ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ اینایی که در ساماندهی فضای مجازی کم‌کاری کردند و سنگ‌اندازی کردند، قاتل‌ند و قطعاً عذاب خواهند شد... 🎙 استاد #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚چاقوی استحسان (گمان‌زدگی) در دل حوزه شهید اصلانی پرکشید و دختر ۸ ساله‌اش یتیم شد! ولی چرا؟ پاسخ را باید از فقه جُست؛ ورنه همین پاسخ استحسانی (گمان‌زده)، چاقویی است در تن بیگناهی دیگر: «الفقهَ ثُمَّ المَتجَرَ» اول فقه آنگاه کار: ۱. خدا شیب جهان را به سوی آسان‌سازی بندگی آفریده است: «ثُمَّ السَبیلَ یَسَّرَه». ولی ابلیس و صهیونیزم، با اختیارداری فضای مجازی ایران، شیب جامعه را به سوی پلیدی برده‌اند. پیامد شیب تند کینه بر خوبی و خوبان، قتل و فحشا و گسیخت خانواده است: 👈«الناسُ بِزمانهم أشبهُ منهم بآبائهم» زمانه یعنی فضای جامعه! یعنی همین قتلگاه مجازی زیر کلید استکبار! ۲. برای اصلاح فضای جامعه، که اصل ماجراست، چه باید کرد؟ باید پذیرای فقه بود: «الفقهَ ثُم المَتجَرَ» و فقه در امور حکومت، یعنی «فرمان ولیّ‌امر»: ۳. مگر رهبری نفرمود: «فضای مجازی حیاتی است! در دست دشمن است! «قتلگاه» است! مردم ما بی‌پناه در اختیار صهیونیزم و زیرکلید استکبارند! اصلاح مدیریت آن اولویت کلیدی است! در کوتاه‌مدت هم شدنی است! سیاست اصولی پهنای باند، درخواست مؤکد، مکرر و آشکار ایشان است! و اینکه شما کی می‌خواهید متنبّه بشوید»! ☝️اینها «فقه» است و روال کنونی، استحسان! ۴. دسته چاقو، در دست قاتل است، ولی ریشه چاقو در «استحسان» (گمان‌گرایی) و گریز از «فقه ولایی» است! ریشه را بخشکانید!👇 ۵. دولت، انقلابی! مجلس، انقلابی! قوه قضا، انقلابی! حوزه، انقلابی! نهادهای ارزشی و امنیتی، انقلابی! ولی خروجی چیست؟ قتلگاه مجازی! راز آن چیست؟ استحسان! از استحسان در ماندن فیروزآبادی تا استحسان در برخی مواضع حوزویان
هدایت شده از فزا
🔺 نمونه یک کار خوب و چشمنواز یک خبرنگار میبدی ۱. به جای لینک: پیوند ۲. به جای کلیک: زدن ۳. به جای دانلود: دریافت ۴. گذاشتن نشانی در زیر نوشته 📚 آفرین به این کار 🌍 فزا: فارسی زبان انقلاب
⬅️ آیا وجدان‌های ما هنوز بیدار است یا دچار غفلت شده‌ایم؟ 🔺آیا ما که بر مسندهای عالی تکیه زده‌ایم ترسی از مواخذه الهی در وجودمان مانده یا فقط از غوغاگری‌های رسانه‌های دشمن می‌ترسیم؟ 🔺آیا در مقابل این واقعیت‌های تکان‌دهنده واکنشی نشان می‌دهیم یا کماکان فقط می‌شنویم و عبور می‌کنیم؟ 🔺۲۱ ماه پیش رهبری معظم انقلاب در جمع نمایندگان محترم و معزز مجلس شورای اسلامی فرمودند «ساماندهی به مدیریت فضای مجازی از اولویت‌های کوتاه مدت مجلس جدید است» در این مدت چه قدمی برای این اولویت کوتاه مدت برداشته شده است؟ 🔺از شرفیابی اجلاس مجلس خبرگان در اسفندماه که مقام معظم ولایت در این ارتباط، مستقیماً برادر گرانقدر آقای رئیسی را خطاب قرار دادند، حدود یک ماه می.گذرد؛ در این مدت که می‌شد هر روز از آن تصمیمی گرفت چه اقدامی شده است؟ 🔺با استمرار این وضعیت نابهنجار، هر روز خانواده‌ای، که نه، خانواده‌هایی فرو می‌پاشد و انسان‌هایی که می‌توانند سرمایه آینده کشور باشند به نابودی کشیده می‌شوند! آیا در میان کسانی که می‌توانند در این خصوص تصمیم بگیرند، بالاخره یک مرد پیدا می‌شود که به این ظلم پایان دهد؟ یا آن‌که همه مواظب موقعیت رسانه‌ای خودمان هستیم و ملت خودشان باید برای رهایی از این ظلم به میدان بیایند؟ ✍ سردار محمدرضا 🆔 Rubika.ir/mr_naghdi #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
نمی‌توانم نگویم ... ____________________ مهدی جمشیدی گذشتۀ از نیروهای سکولارِ وطنی - که بویی از اخلاق و انصاف و وجدان نبرده‌اند - برخی دوستان انقلابی نیز، «روایت‌های منفیِ متعدّد»ی دربارۀ آقای روح‌الله مؤمن‌نسب دارند و پاره‌ای از اینها به من نیز منتقل شده بود. من که بیش از دو دهه است که «محقّق» هستم و جز «دلیل»، تسلیم امری نمی‌شوم، فرصت را غنیمت شمردم و امشب، گفتگوی زندۀ ایشان در آپارات را دیدم تا بتوانم دربارۀ نظرات ایشان، قضاوت واقع‌گرایانه کنم. نتیجه آن‌که: [1]. هیچ‌یک از استدلال‌های ایشان را «نامعقول» و «غیرمنطقی» نیافتم. گفته‌های ایشان، «موجّه» و «بین‌الاذهانی» است. [2]. نگاه ایشان به فضای مجازی، «انقباضی» و «انسدادی» نیست و راه‌حل‌های «ایجابی» و «گشایشی» نیز دارند. [3]. رویکرد ایشان به فضای مجازی با «اندیشۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای»، تضاد و تعارضی ندارد. [4]. در حقّ ایشان بسیار «ظلم» و «جفا» شد و شخصیّت ایشان، مغلوبِ «روایت‌پردازی‌های دروغینِ جریان غیرانقلابی» گردید. [5]. دغدغۀ ایشان، «هویّتِ ملّی»، «استقلال ملّی» و «منافعِ ملّی» است و هیچ‌گونه سیاسی‌کاری و عمل‌گرایی و عوام‌فریبی و منفعت‌طلبی در میان نیست. [6]. کاش در این فاصله، رسانۀ ملّی یک «مناظرۀ علمی» با حضور ایشان و منتقدان ترتیب می‌داد، یا دست‌کم، رسانه‌های غیررسمی در فضای مجازی، گفتگویی جدّی و چالشی برگزار می‌کردند تا حقیقت در پرده نماند. [7]. دولت حسن روحانی در زمینۀ فضای مجازی، جنایت‌های فرهنگیِ فراوان و جبران‌ناپذیر انجام داد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹خداوند متعال به حضرت موسی (ع) فرمود : اي موسي ! ✍🏻من شش چيز را در شش جا قرار دادم؛ ولي مردم در جاي ديگر آنها را جست و جو می کنند و این درحالی است که هرگز آنها را در آنجا نخواهند يافت : ①راحتي و آسایش مطلق را در '' آخرت'' قرار دادم، ولي مردم در '' دنيا '' به دنبال آن مي‌گردند! ②عزت و شرف را در 'عبادت'' قراردادم،ولي مردم آن رادر '' پست و مقام '' مي جويند! ③بي‌نيازي را در ''قناعت'' قرار دادم،ولي مردم آن رادر ''زيادي مال و ثروت'' جستجو مي‌كنند! ④رسیدن به بزرگی و مقام را در ''فروتني'' قرار دادم، ولي مردم آن را در'' تكبّر و خود برتر بيني'' می جویند! ⑤کسب علم را در ''گرسنگي و تلاش'' قرار دادم، ولي مردم با ''شکم سیر'' دنبال آن مي‌گردند! ⑥اجابت دعا را در " لقمه حلال " قرار دادم، ولي مردم آن را در ''طلسم و جادو'' جست و جو می کنند! ‎‎‌‌‎‎‌ •✾📚 @Dastan 📚✾•