eitaa logo
ابرفقه
1.5هزار دنبال‌کننده
454 عکس
408 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابرفقه
👆 ... تو ابرو، او اشارت های ابرو 👇 ✅ ای کاش ماجرای محمد، جور دیگری میشد! اما نوشته بالا هم دقیق نیست؛ زیرا: 1⃣ مصاحبه دهنده تنها از مسوولین سپاه نبوده؛ بلکه معاون سیاسی سپاه هستن 2⃣ عبارت ، کم لطفی به آن مصاحبه شونده است؛ 3⃣ این بود که نه در خبرگزاری فارس؛ بلکه در قرآن به پیامبرش فرمود اگر از وحی تخلف کنی و حرفی بر ما ببندی را می زنیم! ✅ و لَو تَقَوَّلَ عَلَينا بَعضَ الأَقاويلِ؛ لَأَخَذنَا مِنهُ بِاليَمين؛ثُمَّ لَقَطَعنا مِنهُ الْوَتین. حاقه ۴۴ تا ٤٦. 4⃣ اینه که اگر تخلفی آشکاری شد، محفلی عمل نکنه. 👈 این سپاه، سردار حاجی زاده داره که میگه گردنم از مو باریکتره؛ چون می دونه گردن پیامبر خاتم هم در برابر تیغ خدا از مو باریکتره؛ این سپاه سپاه امام زمان است؛ نباید کوچکترین غباری بر آن بنشیند! 5⃣ این سپاه سپاه سلیمانی است؛ هدهد در جای خودش نبود و سلیمان (ع) فرمود چرا هدهد را نمی بینم؟ اگر حجتِ آشکاری نداشته باشد، بیچاره اش می کنم: 👈ما لی لا أَرَى الهُدهُدَ أَم كانَ مِنَ الغائِبِين. لَأُعَذِّبَنَّهُ عَذابًا شديدًا أَو لَأَذْبَحَنَّهُ أَو لَيَأْتِيَنِّي بِسلطانٍ مُّبينٍ نمل ۲۰ و ۲۱ ⁉️ چرا هدهد را نمی بینم؟ ﻗﻄﻌﺎً ﺍﻭ ﺭﺍ ﻋﺬﺍبی ﺳﺨﺖ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩ ﻳﺎ حتما ﺍﻭ ﺭﺍ ﺳﺮ ﻣﻰ ﺑﺮم، مگر اینکه حتما سببی ﺭﻭﺷﻦ ﺑﺮﺍﻳﻢ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ. 6⃣ هنر و زلالی سپاه، در گزارش تخلفی که حس کرده را، سپاس بگزاریم! 7⃣ ظاهرا مصاحبه در فارس، محل انتقاد بوده است و قاعدتا تخلف برادر محمد هم یک غفلت یا خطای محاسباتی بوده است. زنده باد سپاه پاسداران گل نرگس(عج)
استرازنکای روحانی و ماهیگری یهودیان 🔻رهبر انقلاب: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. گاهی اوقات هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. البتّه از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند، که جای مطمئنّی باشد، هیچ اشکالی ندارد» ۱۹دی ۹۹ 👈 رهبری منع واردات واکسن را مشروط به تولید آن در خاک انگلیس نکردند! 👈 علت اصلی منع واردات واکسن انگلیسی، «بی اعتمادی» است که به واکسن و سلطه انگلیس بر ساخت آن، بر می گردد؛ نه به انگلیس! 👈 اگر همان واکسن انگلیسی استرازنکا در کره جنوبی تولید شود، دیگر واکسن انگلیسی نیست؟ اگر فایزر، بیرون آمریکا تولید بشود، دیگر آمریکایی نیست؟! ⛔️ اصحاب : «خدا ماهیگری در روز شنبه را ممنوع کرد. گروهی از یهودیان، شنبه ها که ماهی ها زیاد بودند، آنها را در آبگیرهایی گیر می انداختند و یکشنبه آنها را می گرفتند. یک عده نهی از منکر می کردند، یک عده دیگر می گفتند چرا نهی از منکر می کنید؟ سودی ندارد! اینها سخن نمی شنوند. گروه سوم می گفتند کمینه، شرمنده خدا نشویم و شاید هم پذیرفتند. ❇️عذاب آمد و ماهیگران را بوزینه 🐒کرد و ساکتان در برابر تخلف و نیز آنان که ناهیان از منکر را نهی می کردند نیز به گونه ای عذاب شدند و فقط ناهیان از منکر رهایی جستند! ❌ ماهیِ یکشنبه، همان ماهی ای بود که شنبه گیر می انداختند؛ فقط زمان گرفتنش را عوض کردند. ❌ گویا واکسن استرازنکا همان واکسن انگلیسی است؛ فقط مکانِ گرفتنش را عوض کردند ✅ ان شاءالله با رهبری هماهنگ شده؛ اگر نه، از ایشان بپرسند!
🌼 مثل نان، ناز و نجیبی گل فیروزآباد دیدمش خُرم و خندان؛ روی اسبی ساده زلف بر باد و عباپوش؛ ولی اسب تو، بُهت سکوتش ابدی؛ موتوری دق زده، در حسرت جان و جاده! شهر، بعد از تو، کمی از «تب» و تابت افتاد باز هم، شکر خدا، رای به راهت داده مثل نان، ناز و نجیبی گُل فیروزآباد! حسّ شعری! که به جانِ قلمم افتاده فیض روحیه خدمت که مدد فرماید، دیگران هم بکنند آنچه که 🌑 گاهی دلم برای شما تنگ می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍊 اینجا یکی از شهرهای ایتالیا است. قدری زیبا است؛ اما خیلی هم تحسین برانگیز نیست! میوه های روی درخت خیابان را می گویم. هر چند، کمی تحسین برانگیز است؛ چون درخت «میوه» را در خیابان کاشته اند؛ ولی خب، این پدیده چندان هم فراگیر نیست. ‼️ اما، چرا روی درخت ماندن این همه میوه، چندان تحسین برانگیز نیست؟ چون این میوه های زیبا، نارنج هستند؛ نه پرتقال! و نارنج در سبد مصرف خانگی ایتالیایی ها جایی ندارد و من تا کنون آن را در میوه فروشی ها نیافتم! 🌐چیزی بسانِ زیتون روی درخت های ایران که نمی توان آن را مستقیم وارد چرخه خانگی مصرف کرد و باید آن را در فرایند دشواری فرآوری کرد. ❇️ پس همان گونه که از دیدن زیتون های روی درخت ایران، نمی توان خیلی مردم را از نچیدن آن تحسین کرد، از دیدن نارنج های روی درخت های ایتالیا نیز نمی توان خیلی مردم را بر نچیدنش ستود؛ ولی در هر دو حال باید نگران اسراف بود! 💐در برخی شهرهای ایران درخت های میوه مانند توت و لیمو و ... در گذرگاه ها کاشته شده است و مردم هم هر گاه بخواهند، از آنها می چینند. چه زیبا! چنانکه در برخی شهرهای ایتالیا و دیگر کشورها نیز. 👈باری، خودستیزی و غرب ستایی نکنیم و همه چیز را آن گونه که باید شناخت، بشناسیم. زنده و برازنده ظهور باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ابَرشاگرد
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔻 چرا رهبر انقلاب روسای‌جمهوری را که به ملت صدمه زده و مشکل‌آفرین هستند، شخصا عزل نمی‌کند؟ مگر ایشان دلسوز مردم نیست؟ ❇️ پاسخ: امتناع امام جامعه از عزل روسای‌جمهوری که موجب ایجاد فساد در جامعه شده و برای مردم مشکل‌آفرینی می‌کنند، حکمت‌های متعددی دارد که اکنون در مقام بیان اجمالی یکی از آن‌ها هستیم. 🔘 اگر رهبر انقلاب فلان رئیس‌جمهور مشکل‌آفرین و بی‌کفایت را که با رای ملت بر سر کار آمده است شخصا عزل نماید، هنر «انتخاب خوب» در ملت نهادینه نمی‌شود و در نتیجه‌ی این اقدام، مردم نیز در هنگام برگزاری انتخابات‌های آینده، تمام هم و غم خود را برای کشف اصلح و رای دادن به او صرف نخواهند کرد و برای این اقدام بسیار مهم انگیزه‌ای نخواهند داشت؛ زیرا همواره در اذهانشان این تصور منقش است که اگر هم حاصل رای ما ناسالم و نالایق از آب درآمد، امام جامعه هست که دست‌گلی را که به آب دادیم بازگرداند؛ بنابرین نیاز نیست که ما آنچنان هم برای انتخاب خوب اهتمام به خرج دهیم؛ این مساوی است با عدم رشد ما مردم. 🌻 والله امام خامنه‌ای از خودِ مردم برای آنان دلسوزتر است و دقیقا به همین علت است که ما معادلات حاکم بر تصمیم‌های ایشان را لزوما نمی‌توانیم درک کنیم. @abarshagerd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اقدام عجیب شهید میبدی برای رفتن به جبهه 👇👇 http://www.narinnews.ir/?p=86461 پدر شهید محمدرضا علمچی در گفت‌وگو با پایگاه خبری نارین، ضمن بیان خاطرات و برخی ویژگی‌های فرزندش از اقدام جالب و عجیب او برای رفتن به جبهه سخن گفت. این ویدئو کلیپ را به صورت کامل مشاهده کنید. 👆👆👆
‼️ خودشکنی منطقی سرنوشت جامعه برای هر کس (ولایة الامة علی الامة) 1️⃣ تدقیق موضوع حق تعیین سرنوشت اینکه «هر کس بر خودش ولایت (اجازه تصرف) دارد»، گزاره درستی نیست. اما بینگارید که کنید «هر کس بر خودش ولایت دارد». آ. این حق، منطقاً هیچ تلازمی با داشتن «حق تعیین سرنوشت خود در جامعه» ندارد؛ زیرا سرنوشت ما در جامعه، وابسته به «تعامل» است؛ نه «عمل» آن فرد. ب. اگر کسی حق تعیین سرنوشت خود «در جامعه» نیز داشته باشد، منطقا ثابت نمی شود که او «حق تعیین سرنوشت جامعه» را نیز دارد؛ چون این حق فراتر از حوزه تعامل نیز می باشد. 2️⃣ لوازم باطل پذیرش «حق تعیین سرنوشت» یا «ولایة الأمة علی الأمة» آ. اگر قرار باشد هر کسی حق تعیین سرنوشت جامعه را داشته باشد، پس منطقا: 👈اولاً هیچ کس حق تعیین سرنوشت خودش (ولایت بر خود) را ندارد؛ 👈ثانیاً هیچ کس حق تعیین سرنوشت جامعه را نخواهد داشت! 3️⃣ تبیین این مسأله آ. اگر هر کسی، حق تعیین سرنوشت جامعه را داشته باشند، یا این حق، «مشاع» است و هر کس، سهمی از تعیین سرنوشت جامعه را دارد و یا این حق «مطلق» است و هر کس مستقلا حق تعیین سرنوشت جامعه را دارد. روشن است که هر دو فرض، قطعا در مساله حکومت، باطل است. ب. اگر هر کسی بخواهد حق تعیین سرنوشت جامعه داشته باشد، بی گمان باید حق تعیین سرنوشت خودش به عنوان بخشی از جامعه را داشته باشد؛ یعنی دیگری حق نداشته باشد که «حق تعیین سرنوشت و ولایت آن فرد بر خودش» را از او بگیرد! در حالی که اگر «هر کسی حق تعیین سرنوشت جامعه» را داشته باشد، منطقا باید پذیرفت که «هیچ کس حق تعیین سرنوشت خودش را ندارد»؛ چون سرنوشت او به عنوان بخشی از جامعه، در اختیار هر کسی هست. پس او تنها می تواند در کنار دیگران، حق مشاع بر سرنوشت خود داشته باشد که این فرض نیز عملا ناممکن است. 😱 اما مساله وقتی فجیعتر می شود که بگویند حق سرنوشت جامعه در دست جمع است: ولایت امت بر امت! در اینجا هیچ کس هیچ حقی بر خود نخواهد داشت، حتی حق مشاعِ فرضی! زیرا هیچ فردی نمی تواند بگوید که من حق دارم سرنوشت خود را تعیین کنم؛ چون سرنوشت او و دیگرانی همانند او، در اختیار جمع است؛ یعنی در اختیار دیگرانی که معلوم نیست کیستند! ◀️ پس «منطقا برای هیچ فردی از جامعه، نباید هیچ حق تعیین سرنوشتی قائل شد» و این مساله، لازمه این است که بگوییم «هر کسی حق تعیین سرنوشت جامعه را دارد». ✅ ناخودشکنی مردمسالاری دینی دموکراسی اومانیستی، چیزی جز یک نیست و تنها، «مردم سالاری دینی» است که دچار خودشکنی نمی شود؛ زیرا خدا به امام ولایت می دهد و امام وظیفه تعیین سرنوشت جامعه را در چارچوب ویژه ای، به جمعی می دهد که اکثریت بشوند؛ وظیفه دیگران (حتی اگر پیشاپیش خود را اقلیت بیابند) این است که در افزایش مشارکت شریک بشوند که این نیز اندازه ای از اثرگذاری در تعیین سرنوشت است. 4️⃣ بازسازی عملی قمار دموکراتیک دمکراسی غربی به شما می گوید که شما حق تعیین سرنوشت جامعه را داری به شرط این که حق تعیین سرنوشت خودت را هم نداشته باشی؛ چه رسد به حق تعیین سرنوشت جامعه! ⛔️ ابرقمارخانه به یک ابرقمارخانه وارد می شوی. به تو می گویند: چه داری؟ می گویی آبرو، مال، ناموس و جان. می گویند: آیا می خواهی سرنوشت جامعه در دست تو باشد؟ تو هم شکوهمندانه می گویی: بله! آنها می گوید شرطش این است که اختیار مال و جان و آبرو و ناموست را به ما بدهی! تو اما می پذیری و حق دخالت در سرنوشتت را به دیگران می دهی. سپس آنها طبق قوانین دموکراتیک همه چیز را از تو می گیرند؛ ولی تو در عوض با خودت زمزمه می کنی که: 👈 «من حق تعیین سرنوشت جامعه را دارم! چه رمانتیک!» در همین حال ناموس و فرزندانت را طبق اصول دموکراتیک از تو می گیرند! آبرویت را طبق قانون از تو می گیرند و خانه و اموالت را نیز! سپس طبق قانون تو شهروند پرخطر تشخیص داده می شوی و بعد در حالی که هنوز کاملا هم بی هوش نشده ای، اعضای بدنت را یکی یکی برای پیوند به شهروندان نرمال، جدا می کنند. سپس پوستت را نیز به یک شرکت تولید کیف و کفش اشرافیِ فعال در زمینه حقوق بشردوستانه! تخفیف می دهند و استخوانت را نیز به یک تولیدی غذای سگ های زنده یاب صلیب سرخ اهدا می کنند! ✅ همه اینها نتیجه منطقی نظام دموکراتیک خودشکن است! 👈برهان خلف ا. امامی ⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️ 🇮🇷 @abarin
سلام بر کودکان شهید افغانستان ⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹رهبر معظم انقلاب: محکوم کردن جنایت تروریستی افغانستان و نامیدن غنچگان پرپر افغان و محکوم کردن جنایات صهیونیستی در مسجد الاقصی ⬛️ امام خامنه ای: لعنت خدا بر کسانی‎که نوگُلان مظلوم را در افغانستان بدون گناه پرپر کرده و به خاک و خون کشیدند.
هدایت شده از چهارده معصوم
حديث اليوم الرسول الاکرم صل الله‏ عليه‏ و‏ آله : لا تَطلُبوا عَثَراتِ المؤمنينَ؛ فإنّ‏ مَـن تَتَبّعَ عَثَراتِ أخيهِ تَتَبّعَ اللّه‏ُ عَثَراتِهِ، و مَن تَتَبّعَ اللّه‏ُ عَثَراتِهِ يَفْضَحْهُ و لو في جَوفِ بَيتِهِ. پيامبر اكرم صل الله‏ عليه‏ و‏ آله : لغزشهاى مسلمانان را نجوييد كه هر كس لغزشهاى برادرش را پى جويد خداوند لغزشهاى او را پيگيرى مى‏كند و هر كه را كه خداوند عيبجويى كند رسوايش مى‏سازد هر چند در اندرون خانه خود باشد. الكافي : ۲/۳۵۵/۵
📚 فرق ایمان و اعتقاد 1️⃣ لایه های انسان انسان پنج لایه هویتی دارد: عقل، فکر، قلب، حس و عضو. 2️⃣ معنای اعتقاد اعتقاد یعنی این که فکر کسی به این برسد که چیزی درست است و قلب وی هم به آن گره بخورد. 3️⃣ معنی ایمان ایمان یعنی این که جوهره وجود کسی بر چیزی باشد. به طور طبیعی باید ایمان ما، برآمده از اعتقادات ما باشد. اما ممکن است مساله جور دیگری هم باشد. یعنی فردی دچار اعتقادات اشتباهی شده باشد؛ مانند خانم شهید راشل کوری، اما جوهره وجودش (ایمانش) درست باشد و از آمریکا به فلسطین برود و زیر بلدوزر کاترپیلار اسرائیلی شهید شود. چنان که ممکن است که فردی اعتقاداتش درست باشد (مثل مردم کوفه) اما این اعتقادات درست، به عمق فرد و ایمان نرسیده باشد و در شرایط سخت، این اعتقاد آب برود و جوهره بی ایمان کوفیان، رو بیاید. پس ایمان یعنی در وجود کسی نشستن چیزی. ایمان به حق، امری مربوط به لایه عقل یعنی جوهره وجود فرد نیک است و ایمان به باطل، مربوط به جهل، یعنی جوهره وجود افراد بد است. 4️⃣ تفاوت عملی اعتقاد و ایمان کسی که به چیزی اعتقاد دارد و فکر و قلبش به آن گره خورده است، هنگامی که شرایط بسیار سخت شود اعتقاد (فکر و قلب) کارکردش را از دست می دهد؛ مثل هنگامی که انسان در قبر باید پاسخگوی نکیر و منکر باشد. یا هنگامی که در شرایط کشنده قرار می گیرد؛ مثل مردم کوفه. آنها اعتقاد به امام حسین داشتند، اما ایمان به وی نداشتند یا ایمان شان خیلی ضعیف بود. پس اعتقاد، شکننده و سطحی است و ایمان، قرص و قطعی. 5️⃣ اعتقاد و ایمان به چه چیز؟ هم اعتقاد و هم ایمان، هر دو می توانند به امور خوب مربوط باشند یا امور بد. یعنی چنین نیست که اعتقاد در برابر ایمان باشد؛ بلکه اعتقاد مرحله پایین تری از مرحله ایمان است. پس نمی توان گفت که اعتقاد بد است و ایمان خوب. بلکه باید گفت که اعتقاد به چیز خوب، خوب است و اعتقاد به چیز بد، بد است. و نیز ایمان؛ ایمان به چیز خوب، خوب است و ایمان به چیز بد، بد است. 6️⃣ مگر ایمان به چیز بد هم داریم؟ بله: قرآن می فرماید: «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ أُوتُوا نَصيباً مِنَ الْكِتابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ يَقُولُونَ لِلَّذينَ كَفَرُوا هؤُلاءِ أَهْدى‏ مِنَ الَّذينَ آمَنُوا سَبيلاً» نساء 51. آيا به كسانى كه بهره‏اى (اندك) از كتاب آسمانى داده شده است ننگريسته‏اى (كه چگونه) به «جبت» و «طاغوت» ايمان دارند و درباره كافران مى‏گويند كه اينان رهيافته‏تر از مؤمنانند؟! 7️⃣ ریشه یابی دو قطبی بین ظاهر و باطن دین ریشه برخی مطالب «دو قطبی ساز» بین ظاهر و باطن دین، به فرقه ضاله «مُرجِئَه» می رسد؛ هر چند که گاه ممکن است از تحلیل نادرست هم برآید. نگاهی که «اسلام جامع» را اسلام اعتقادی و خشک و ضد رحمت معرفی کند و در پی اسلام به اصطلاح رحمانی است و هر روز آن را با ادبیات نوبری بازتولید می کند، همسو با «نومرجئه گری» آقامیریستی است. ❌اساسا خود این حرفها، یک «اعتقاد» است! نه ایمان! لذا نباید فرد خوبی را به خاطر این اعتقادات نادرست، انسان بدی دانست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اگر پروا 👈 آنگاه توان شناخت اِن تتقوا اللهَ یجعل لکم فَرقاناً 📚 برترین نمونه پروا، شناخت چارچوب و اصول فقه ولایی (مواضع رهبر) و بهره گیری از آن در شناختها تبیین امام خامنه ای از قفلی که شیطان کلیددار آن میشود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فتنه ی ترس!.mp3
1.48M
👂🏻از گرفتار شدن در فتنه‌ی ترس، بترسید⚠️⚠️⚠️ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
🔸قیچی کردن عدالت ✂ قیچی بنفش ِ۱. تیغه نا امید کردن مردم عادی با معیشتی و مجازی ۲. تیغه کشاندن لشکر در روزهای پایانی با شعار و ترویج ولنگاری با کمک چند تا شوک روانی ✅ عدالت ۱. عدالت معیشتی ۲. و جلوگیری از مداخله انگلیس بر انتخابات 👈 وگرنه را شکست خواهند داد
📚 نقد مصلحت سنجی‌های فاقد وجاهت قانونی و فقهی در بررسی صلاحیتها ✅ لزوم انتقال از حزب‌الله سیاسی و حزب‌الله اجرایی، به «حزب‌الله فقاهتی»! 1️⃣ مرحله‌بندی جریان حزب‌الله آ. «حزب‌الله سیاسی» یعنی این که «خطوط کلان» را از رهبری بگیریم و خودمان با توجه به شناخت سیاسی از کشور و مسائل، برای آن چارچوب بسازیم؛ که طبعا با توجه به عدم تخصص ما در چارچوب‌سازی و مبانی فقاهتی، ضریب خطای ما قابل توجه است. ب. «حزب‌الله اجرایی» یعنی این که «خطوط کلان» را از رهبری می‌گیرد و بر اساس چارچوب و قوانینی که سیاسیون و یا خودمان بر این فرمایش کلان بار کرده‌ایم، عمل می‌کنیم؛ مانند عملگرایی احمدی نژاد سابق (دولت نهم). ج. «حزب‌الله فقاهتی» یعنی این که «رهنمود کلان» را از رهبری بگیریم و بر پایه قواعد فقه سیاسی و فقه نظام، چارچوب‌سازی کنیم و آن را به برنامه تبدیل کرده، مبنای عمل قرار دهیم. 2️⃣ خطر درجازدن ملغمه‌وار در مراتب حزب‌اللهی بودن اگر آیت الله رئیسی رئیس جمهور بشود و نتواند جریان «حزب‌الله فقاهتی» را ایجاد کند، ما به «دولت اسلامی» نخواهیم رسید؛ زیرا بنا به فرمایش امام خامنه‌ای در ۴ اسفند ۹۹ در جمع خبرگان، این حکومت نیازمند یا نرم افزار برآمده از کتاب و سنت (فقه) است و اگر چنین نرم افزاری، متناسب با نیاز امروز فراهم نشود، حکومت کار خاصی را به پیش نخواهد برد. ‼️ متأسفانه شواهدی در میان است که نشان می‌دهد که معدودی از اطرافیان آیت‌الله رئیسی، ملغمه‌ای از مشاوره‌های سیاسی و اجراییِ فاقد مبانی قانون و فقه سیاسی را پیشنهاد می‌ کنند. این مساله، بسیار خطرناک است! 3️⃣ ضوابط قانونی و ولایی و فقاهتی بررسی صلاحیت‌ها خب! شورای نگهبان بر اساس ضوابط قانون و فرمایش رهبری و نیز مبنای متقن فقه سیاسی، به صلاحیت‌ها رسیدگی کرده است. این که کسانی مشورت بدهند که باید با برخی بزرگان نظام و مسؤولان کشور رایزنی کرد که برخی نامزدهای دیگر، در حالی که صلاحیت‌شان احراز نشده است، در چرخه انتخابات قرار بگیرند که مثلا تنوع گرایش سیاسی ایجاد شود، این سخن اشکالات قانونی و فقاهتی بسیاری دارد: 👈 آ. طبق قانون و فرمایش رهبری معظم، شورای نگهبان موظف به اجرای «مُرّ قانون» است؛ نه مصلحت سنجی‌ از نزد خودشان؛ بنابراین تنها رهبری می‌تواند حکم حکومتی بدهد و هیچ شخصیت دینی یا سیاسی دیگری، صلاحیت ورود به مساله را ندارد. و اگر کسی می‌پندارد که رهبری باید ورود کند، خوب، برود نزد ایشان! چرا باید این مساله را در میان مردم بیان کرد که خدا نکرده دستاویز فتنه یا تفرقه شود! 👈 ب. به لحاظ فقه سیاسی، اظهار نظر در مورد یک موضوع سیاسی کلان، تنها در تخصص رهبری است؛ زیرا باید صدها عنوان درگیر در مساله را در گذشته و حال و آینده و حوزه‌های بسیار متنوعی مردمی و حاکمیتی و منطقه‌ای و جهانی و جهات گوناگون سیاسی و اقتصادی و امنیتی و ... را در نظر گرفت؛ زیرا همگی مستقیما متأثر از موضوعات مهم سیاسی هستند؛ لذا استناد کردن به یک نظر سنجی که هیچش به بار و به دار نیست، به قدری خطا است که بنده به عنوان متخصص فقه سیاسی دچار شگفتی شده‌ام. 4️⃣ پیامدهای مشاوره‌های نسنجیده 👈 آ. ایجاد شائبه عرفی‌گرایی به جای حق گرایی و قانون گرایی؛ یعنی ریاست جمهوری را باید با مناسبات جناحی تعریف کرد و نظام باید با برخی واقعیت جریان‌های خاص هماهنگ بشود؛ نه این که آنان لازم باشد که خود را با ترازهای درست نظام، هماهنگ کنند. 👈ب. ایجاد شائبه عدم حضور افرادی از گرایش‌های مختلف؛ در حالی که دو نامزد جریان وابسته به دولت اکنون در فهرست احراز صلاحیت شدگان هستند! 👈 ج. ایجاد بستر ملامت به دشمن؛ برخی سخنان می‌تواند دشمن زبان به ملامت بگشاید که؛ بله! آش عدم احراز صلاحیت‌ها، به قدری شور شده است که خودشان هم صداشان در آمده است! خب شایسته نیست که شورای نگهبان در معرض ملامت دشمنان قرار بگیرد. 👈د. خطر فتنه‌گری مقدس‌مآبان و آخوندهای غربزده در قم؛ تصور کنید که این حرف‌ها را گزک کنند و ببرند نزد برخی مدعیان مرجعیت و در قم هم بلوایی بر ضد شورای نگهبان بر پا کنند تا زیاده‌خواهی فتنه گران، مشروع هم جلوه کند! 👈ه. راستی مگر حسن روحانی هم گویا با برخی پندارها تأیید نشد و کشور را 8 سال و بلکه دهها سال دچار آسیب نکرد؛ خوب از یک سوراخ چند بار باید گزیده شد؟ ✅ پس همگان باید از ابتنای مسائل کشور بر استحسان هایی که به لحاظ فقهی فاقد وجاهت است و در فقه شیعه حرام است، خودداری کنند؛ زیرا که معلوم نیست بتوانیم با توبه کردن، پیامدهای بسیار خطرناک آن را بستُریم. 5️⃣ حرف آخر ان شاءالله دولت آینده در دستان با کفایت یک انقلابی باشد و از خطای مشاوران فاقد تراز «حزب‌الله فقاهتی»، آسیب نببیند. این یک خطر نظاموار در این شرایط است.
⬛️ انا لله و انا الیه راجعون آقای صادق لاریجانی نگاهی به اتهامات خود به شورای نگهبان و خوراک گیری و رادیو فردا و دویچه وله و در برابر، سخن بینداز:👇 «من نمی‏ گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید؛ اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که ‏_کذا ... ، فساد است، و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد.» صحیفه امام، ‏۱۴: ۳۷۰. «نباید بگوید شورای نگهبان درست نیست. این، خودش درست نیست. باید خودش را اصلاح بکند». همان: ۳۷۱. «شورای نگهبان حدودش چه قدر است؛ ... نمی‏شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‏کنی قانون را قبول نداری! قانون‏ ترا قبول‏ ندارد. نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت، که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‏توانی قبول نداشته باشی ... من هم ممکن است با بسیاری از چیزها، من که یک طلبه هستم، مخالف باشم. لکن وقتی قانون شد [تصویب‏] خوب، ما هم می‏پذیریم. بعد از اینکه یک چیزی قانونی شد در آن، اگر بخواهد مردم را تحریک بکند، است؛ و باید با او دادگاهها عمل مفسد فی الارض بکنند.» همان: ۳۷۷. 🌕 البته آیت الله لاریجانی قصد انتقام گیری از شورا نداشتند و اعتراض به یک مساله داشتند که البته بهتر بود به شیوه دیگری و در جای دیگری بیان می شد.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
بخشهایی از مقاله استثنائی: علامه طباطبایی‌؛ انقلابی، ضدانقلاب یا غیرانقلابی؟ 1️⃣ در پی انتساب تهمت غیرعلمی و نامشروعِ «اسلام، اولین شهید انقلاب» به علامه طباطبایی، ناگزیریم نسبت ایشان با انقلاب را برای صیانت از حقیقت، بدون هیچ تعارفی بررسی کنیم. 2️⃣ باید واقعیت علامه طباطبایی را نشان داد نه این که آن قدر قداست به وی بدهیم که ضعف مواضع وی، سبب ارزش زدایی از انقلاب و امام و شهدا در ذهن برخی افراد شود! علامه یک مبارز انقلابی نبود و مرتکب اشتباه بزرگی هم شد؛ اما ما حجتی نیافتیم که او ضد انقلاب بوده است. 3️⃣ افراط و تفریط ویژگی جریان جاهل است؛ «مبارزِ انقلابی» پنداشتن علامه طباطبایی و اغماض از ضعف های ایشان در مسائل حیاتی، نتیجه اش آن است که در آن سوی طیف جهالت، عده ای علامه طباطبایی را ضد انقلاب معرفی کنند! محمد رضا حکیمی درباره «ضد انقلاب» بودن علامه طباطبایی مدعی است که علامه طباطلایی گفته است: «این انقلاب یک شهید دارد و آن هم اسلام است»! بررسی این مساله را در ابرنگار بیابید؛ اما اکنون به گزارش بخشی از مقاله درباره انقلابی نبودن علامه طباطبایی می پردازیم: 4️⃣ امام خامنه ای: مانع کبیره علامه طباطبایی: گناه کبیره! امام خامنه ای در ۲۶ مرداد ۱۳۷۱: «حق نداریم مأیوس شویم. یأس از رحمت خدا، از گناهان کبیره است. کسی حق ندارد از رحمت خدا مأیوس شود؛ ولو موانع آن رحمت را هم زیاد ببیند. اما چرا مأیوس شود؟ بعضی جاها، یأس، گناه کبیره نیست، اما مانع کبیره است. در دوران مبارزات قبل از پیروزی انقلاب، به بعضی کسان می‌گفتیم: “شما که به حکومت اسلامی و نظام اسلامی عقیده دارید و قبول دارید که اسلام از ما یک جامعه اسلامی می‌خواهد، پس چرا اقدام نمی‌کنید؟ …” می‌گفتند: فایده‌ای ندارد. چه فایده‌ای دارد؟ نمی‌بینید دشمن چطور مسلط است!» 5️⃣ ماجرای عبرت آموز درباره علامه طباطبایی؛ به نقل از امام خامنه ای: «پدرم با مرحوم علامه طباطبایی خیلی دوست بودند، ساعت ها در منزل پدرم می‌نشستند و با یکدیگر صحبت می‌کردند … من به عنوان یک طلبه جوان، درباره مسایل مبارزه با ایشان بحث می‌کردم و می‌گفتم: شما چرا در این فضای مبارزه وارد نمی‌شوید؟ … ایشان می‌گفتند: … ما در برهه‌ای از زمان می‌توانستیم تأثیر بگذاریم – مرادشان زمان مشروطه و بدو ورود تمدن جدید بود- ولی گناه بزرگی واقع شد که آن وقت، این کار تعقیب نشد؛ اما دیگر حالا وقت گذشته است و فایده‌ای ندارد … این مبارزات نخواهد رسید و این نظامی که ما می‌بینیم بر سر کار است، با این حرفها و با این یک ذره و دو ‌ذره، از بین نخواهد رفت”. شما ببینید، عالم روشن بینی مثل علامه طباطبایی – که دیگر در مورد روشن بینی و اگاهی ایشان، هیچ‌کس شک ندارد – تعبیرش از واقعیت جامعه این طوری بود که می‌گفت فایده‌ای ندارد!» حوزه و روحانیت در آیینه رهنمودهای مقام معظم رهبری، گردآوری دفتر مقام معظم رهبری، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، اول، پاییز ۱۳۷۵، ج۱، ص۵۶. 6️⃣ این اندوه امام راحل در منشور روحانیت هم ناظر به همین منطق علامه طباطبایی است؛ برخی می‌گفتند: «با گوشت و پوست نمی‏توان در مقابل توپ و تانک ایستاد و اینکه ما مکلف به جهاد و مبارزه نیستیم». صحیفه امام، ج ‏۲۱، ص ۲۷. 7️⃣ بخشی از صحبت دکتر غلامحسین دینانی درباره انقلابی بودن یا نبودن علامه طباطبایی، که در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۸ در پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای قرار گرفته است، قابل توجه است؛ هر چند که به نظر ما سخن ایشان کاملاً دقیق نیست؛ اما اجمالا درست است: ❌👈 «علامه‌ی طباطبایی با انقلاب مخالفت نکرد، ولی ذاتاً فکر انقلابی نداشت. صریح بگویم فکر انقلابی نداشت، انقلابش انقلاب فلسفی بود.» 🌻همه مقاله را با چندین فیلم و صوت ویژه در ابرنگار بخوانید.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | رهبر انقلاب، صبح روز گذشته: برنامه مخالفین به جان هم انداختن طرفدارهاست 📥 دسترسی به مجموعه فیلم‌نوشته‌ها👇 farsi.khamenei.ir/video-content?id=47929
♻️ ریس و واریس نادرست درباره فضای مجازی هر چند با قصد خیر و برای افزایش رای سبد جریان انقلابی، نباید از مسلمات حق و کلمات روشن رهبری در برخی حوزه‌ها کوتاه آمد و حتی واژگون حرف زد. نباید با زبان، پیمانی را که شناسنامه گفتمان انقلاب است را واریسید؛ که پس از انتخابات، باز ناگزیر، پیمان و سخن امروز را به گونه‌ای دیگر وابریسیم و این چنین، در هر جایی، به همین ریس و واریس بیفتیم. ✅ رهبرمان فرمود مساله اصلی و فوری مردم، فضای مجازی و سیاست خارجی نیست؛ بلکه مساله اصلی معیشت مردم و بیکاری و فساد است! ایشان می‌دانست که ما حریف حرف‌زدن در این عرصه نیستیم؛ اما انتظار این است که حریف نزدن باشیم! و در این گیرودار دشواری های سنگین معیشتی، به سراغ برای رسانه های نرویم! 👈 خب اگر باید چیزی گفته بشود، چرا مطالبه را برجسته تر نکنیم؟ ⬛️ سخنی نگوییم که به ما نمی آید و گاه در بیان آن نیز، جملات‌مان آشفته می شود و لحن‌مان، به تپق می‌افتد. ❌ به اعجاز آیات ۹۱ تا ۹۴ سوره نحل بنگرید و از احمدی‌نژاد در قربانی کردن رضایت خدا به پای رضایت خلقی که، آنها را «اصلِ مردم» می پنداشت، عبرت بگیرید: «وَ أَوْفُوا بِعَهْدِ اللَّهِ إِذا عاهَدْتُمْ وَ لا تَنْقُضُوا الْأَيْمانَ بَعْدَ تَوْكِيدِها وَ قَدْ جَعَلْتُمُ اللَّهَ عَلَيْكُمْ كَفِيلاً إِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ ما تَفْعَلُونَ»: و بر پیمان خدا باشید و سوگندهای تان را نشکنید؛ پس از آن که آنها را سفت کردید؛ در حالی که خدا را نگهدار خود کرده‌اید؛ بی‌گمان خدا آنچه می‌کنید را می‌داند. «وَ لا تَكُونُوا كَالَّتِي نَقَضَتْ غَزْلَها مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ أَنْكاثاً تَتَّخِذُونَ أَيْمانَكُمْ دَخَلاً بَيْنَكُمْ أَنْ تَكُونَ أُمَّةٌ هِيَ أَرْبى‏ مِنْ أُمَّةٍ إِنَّما يَبْلُوكُمُ اللَّهُ بِهِ وَ لَيُبَيِّنَنَّ لَكُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ ما كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ» ✅👈 و مباشید چونان زنی که از هم‌گسلانه، [پشمِ] سخت‌به‌هم ریسیده‌اش را واریسید؛ [چُنان، که پیمان و] سوگندهای تان را برای همجوشی میان خود به کار بگیرید تا ، بیش از گروه دیگر بشود؛ هانا که خدا شما را در [این شرایط] می‌آزماید و بی‌گمان خدا در روز واپسین، آنچه را که در آن ریس و واریس داشته‌اید را برای‌تان روشن می‌کند. «وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ لكِنْ يُضِلُّ مَنْ يَشاءُ وَ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ وَ لَتُسْئَلُنَّ عَمَّا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» خدا اگر می‌خواست، شما را مردمی یکپارچه می‌کرد؛ ولی برخی را که بخواهد، می‌گمراهد و برخی را که بخواهد، می‌رهنماید و هانا که بازخواست می‌شوید از آنچه می‌کردید. «وَ لا تَتَّخِذُوا أَيْمانَكُمْ دَخَلاً بَيْنَكُمْ فَتَزِلَّ قَدَمٌ بَعْدَ ثُبُوتِها وَ تَذُوقُوا السُّوءَ بِما صَدَدْتُمْ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَ لَكُمْ عَذابٌ عَظِيمٌ» و [پیمان و] سوگندهاتان را برای همجوشی میان خودتان به کار نگیرید؛ مانا که سست شود قدمی بعد از پای‌وَرزی‌اش و بدی را بچشید؛ از آن رو که [برخی را] از راه خدا باز داشتید و برای شما شکنجه‌ای بزرگ است. ✅ اگر توان داریم، به اقتضای حکمت، حرف‌های رهبری و سخن فطرت مردم و حرف خدا را سر دست بگیریم؛ و اگر نمی‌توانیم، حرف نادرست را همنوا با برخی، نزنیم؛ زیرا خدا اگر می‌خواست، بیشتر از ما بلد بود که «مردمی یکپارچه» را به هم آورد. ◽️ زدن برخی حرفها هم بی‌حکمتی است و هم نادلیری و وادادگی ✅👈 باور کنیم که: «و لینصرنّ الله من ینصره»