eitaa logo
ابرفقه
1.4هزار دنبال‌کننده
454 عکس
409 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نماهنگ شورآفرین ابرفقه ◼️ آیةالله جوادی: «پیام حوزه را به عنوان به جامعه ارائه دهید! امور مدیریتی، راه حل می‌خواهد؛ نه نصیحت!» ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ◼️ امام خامنه‌ای در ۴ اسفند ۹۹: «نظام اسلامی که تشکیل شد، آرمانهایی را مطرح کرد که ... راه رسیدن به آن هم در هست. ... این یک نرم‌افزار است برای سخت‌افزار حکومت اسلامی. حکومت اسلامی را به عنوان سخت‌افزار در نظر بگیرید، اگر نرم‌افزار مناسب خودش را نداشته باشد، نمی‌خورد. ... این، آن چیزی است که از فضلای صاحب‌نظر و متفکّر به جِد باید مطالبه بشود و این کار باید انجام بگیرد» 📚 کتاب زبرتفقه نظام اسلام، پاسخ به این فرمایش رهبرمان👇 💎 خرید با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
📚 موشکافی حقوقی «ماده قانونی محاربه و استناد درست به آن دکتر ابوالفضل امامی میبدی ۱. متن قانون تعریف محاربه ۲. تشریح اجزای اصل متن قانون ۳. تبیین ارکان تعریف محاربه ۴. تبیین رکن «قصد» ۵. تبیین رکن «نتیجه» ۶. نتیجه ۷. چیستی انگیزه شخصی ۸. چیستی جنبه عمومی عمل ۹. منطق حاکم بر مصادیق محاربه ۱۰. نقد تطبیق عناوین سرقت و تهدید به موارد محاربه 📚 در پایگاه ابرنگار: «بررسی محاربه در قانون مجازات اسلامی و کیفیت استناد به آن»
ابرفقه
ابرفقه؛ نمونه نظام پیشرفته تراز 📚هسته پنج‌لایه ابرفقه ابرفقه بر پایه این فرمایش امیرالمؤمنین (درودشان باد) کاویده شده است؛ این که نظام، پنج لایه دارد و هر لایه بالایی، امام لایه زیرین است: «عقلها پیشوایان فکرها هستند، فکرها، پیشوایان دلها هستند، دلها پیشوایان حسها هستند و حسها پیشوایان عضوها هستند». شاید بتوان «پنجتن»، درود خدا بر ایشان، را یک ابرنظام پیشرفته دانست: ۱. «عقل»: در این نظام، نور حضرت محمد، لایه عقل و امام عقل‌های جهان است؛ زیرا نخستین آفریده «عقل» است (أَوَّلُ ما خَلَقَ اللَّهُ العَقل) و از سوی دیگری نخستین آفریده، نور حضرت محمد (ص) است (أَوَّلُ ما خَلَقَ اللَّهُ نوری). پس نور ایشان، همان عقل است: (العقلُ نورٌ). ۲. «فکر»: شاید بتوان گفت که امیرالمؤمنین (ع)، لایه فکر و امام فکرها و علم‌های جهان است؛ چون علم، «نفس» عقل است: «إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْعَقْلَ‏ ... فَجَعَلَ الْعِلْمَ نَفَسَهُ» و بر پایه آیه مباهله، امیرالمؤمنین، «نفس» پیامبر (ص) است: «... نَدعُ أَبناءَنا و أَبناءَکم و نِساءَنا و نِساءَکم و أَنفُسَنا و أَنفُسَکم ثُمَّ نَبتَهِل ...». پس ایشان، در جایگاه علم برای عقل هستند؛ یعنی لایه دوم نظام. ۳. «قلب»: شاید بتوان گفت که حضرت زهرا (س)، لایه قلب و امام قلب‌های جهان است: «... فاطمةُ بنتُ محمدٍ و هی بَضعَةٌ مِنّی‏ و هی قلبی‏» و نیز: «یا فاطمةُ ...مَوضِعِک فی قلبی». ۴. «حس»: شاید بتوان گفت که امام حسن (ع)، لایه حسّ و امام (ع) حواس عالم است. این گفته نیاز به بررسی بیشتری در قرآن و سخن خاندان پیغمبر دارد. آیه مباهله می‌تواند به این گفته، کمک کند؛ که به آن خواهیم پرداخت. ۵. «عضو»: شاید بتوان گفت که امام حسین (ع)، لایه عضو و امام اعضای عالم است: ویژگی عضو، آشکار و روشن بودن برای همگان است (إنَّ الحسینَ مصباحُ الهدی). ◻️ فرایندکاوی آیه مباهله از آنجا که ویژگی لایه‌های برون‌تر، آشکارتر بودن آن برای همگان است. ابرفرایند ارتباطی درخور برای ارتباط با مردمِ رشدنیافته، فرایند «برون‌درون» است. یعنی ارتباط، از لایه عضو آغاز می‌شود تا به لایه عقل برسد. این فرایند به گونه شگفتی در آیه مباهله به‌کار رفته است: «... فَقُل تَعالَوا نَدعُ أَبناءَنا و أَبناءَکم و نساءَنا و نساءَکم و أَنفُسَنا و أَنفُسَکم ثُمَّ نَبتَهِل ...». در اینجا بنیاد شیوه رویارویی با ترسایان نجران، رویارویی فکری و واژگانی نیست؛ بلکه واژه، خود کسانی هستند که در مباهله آمده‌اند؛ یعنی یک آوردگاه تناتن است؛ نه واژاواژ! افزون بر این، خداوند در گام نخست به سراغ کودکان می‌رود که پاکی و دلبریشان برای مردم روشن‌تر است. برپایه روایات، «أبنائنا» همان «حسین و حسن» هستند که گویا نخست حضرت حسین (لایه عضو) و سپس حضرت حسن (لایه حس) باشد. سپس به روشنگری لایه قلب یعنی «نسائنا» می‌رسیم که همانا فاطمه زهرا (س) است آنگاه به روشنگری لایه فکر (أنفُسَنا) می‌رسیم که همان علی (ع) است همه این چهار گام روشنگری، برای نشان دادن درستی گفتار «عقل»؛ یعنی حضرت محمد (ص) است. برگرفته از کتاب «فرپردازی فقه استراتژیک»: ۱۵ و ۱۶. ◼️خرید کتاب «زبرتفقه نظام اسلام»، با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان ◼️نشانی گروه ابرفقه؛ با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه ◼️ کانال ابرفقه: یا فاطمة الزهراء
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ابوالحسن فیروزآبادی کیست⁉️ 🔹امیرالمومنین خطالب به مالک وی را از سپردن مسئولیت به چه کسانی نهی کردند❓ 🔹استمرار ریاست فیروزآبادی بر مرکز ملی، در تعارض آشکار با فرمایش صریح حضرت امام (ره)❗️ 🎥 حجت الاسلام محمد کرباسی 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
🔺مغایرت مواضع مسئولان «فضای مجازی» با مواضع نظام، خیانت و مشارکت در جنایت ۱. رهبر: «حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.» ۲۶ اسفند ۹۰ ۲. رهبر: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم» مهر؛ ۴ مهر ۴۰۰ ۳. رهبر: «در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایت‌های لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمی‌گیرد ... ما افتخار می‌کنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این به هیچ وجه افتخار ندارد!» ۱ فروردین ۴۰۰ ۴. رهبر: «خب وقتی که ما می‌دانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را که ما هم دست‌اندرکارش هستیم، مدیریّت می‌کنند، ما نمی‌توانیم بی‌کار بنشینیم! ما نمی‌توانیم مردم‌مان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم» ۲ شهریور ۹۹ ۵. رهبری: «ابزار رسانه را تشبیه می‌کنند به سلاح‌های شیمیایی در جنگ نظامی … [مسوولین] توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد!» ۱۲ مهر ۹۷ ۶. رهبر: «فضای مجازی، حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است». تسنیم، ۱۹ آبان ۹۵ ۷. رهبر: «فضای مجازی مشکلاتی دارد که ان‌شاء‌الله جناب آقای رئیسی و دوستانشان باید همّت کنند و هر چه زودتر باید این مشکلات برطرف بشود!» ۱۹ اسفند ۴۰۰ ۸. ولیّ فقیه: «سیاست‌های اصولی‌ای در زمینه پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد این‌جانب است.» ۲ شهریور ۹۹ 📚 امامی، کاشف ابرفقه و دکترای فقه سیاسی
هدایت شده از مجتبی شیخی
🌹🇮🇷🌹✅لطفا حمایت و منتشر نمایید: پویش ملی برای ساماندهی فضای مجازی بی در و پیکر https://www.farsnews.ir/my/c/175579
هدایت شده از ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ 📛 تناقض‌گویی آقای پناهیان درباره‌ی «حجاب» و استقبال جریان رفرمیست از آن ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ◼️ آقای پناهیان ۱: «من تقریباً معتقدم درباره حجاب دیگر هر کاری بکنی، ضد تبلیغ است؛ کشتی ما رو! هر که هر چی می خواست بفهمد، فهمید. بیشتر از این هم حرف بزنی سوء تفاهم می شود ... رئیس محترم بسیج گفتند که ۹۷ درصد کسانی که بر ضد حجاب تبرج می گفتند که ما به ارزش حجاب معتقدیم.» (تارنمای حجت‌الاسلام پناهیان، تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۹۷، شماره‌ی مطلب: ۵۳۳۶) ◼️ آقای پناهیان ۲: «ما الان در مرحله دعوت هستیم، نه امر به معروف و نهی از منکر؛ اول «حجاب» باید به «معروف» تبدیل بشود، سپس به آن امر کنیم.» (تارنمای روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱، شماره‌ی مطلب: ۳۸۸۵۷۳۱) ◻️درخواست دوستداران آقای پناهیان حاج آقای پناهیان! جایگاه خودتان و جایگاه «فقه الهی» و «فقه ولائی» را پاس بدارید و از این مواضع خلاف شرع دست بردارید. 👈 شوربختانه درباره‌ی فضای مجازی هم چیزهای نادرستی گفتید که خیلی‌ها را سردرگم یا گمراه کرد. بس است! ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 مردم‌شناسی ابرفقهی رهبر ◻️ ابرفقه ابرفقه از این فرمایش امیرالمؤمنین (درودشان باد) است که انسان را پنج لایه می‌داند و هر لایه بالایی را امام لایه زیرین: «عقلها پیشوایان فکرها هستند، فکرها، پیشوایان دلها، دلها پیشوایان حسها و حسها پیشوایان عضوها». ◻️ناکارامدی نظرسنجی در شناخت مردم ایران رهبر: «گاهی اوقات انسان می‌بیند مثلاً فرض کنید یک نظرسنجی‌هایی را درباره‌ی نظرات مردم ابراز میکنند، اینها حقیقت ملّت ایران را نشان نمیدهد؛ حقیقت ملّت ایران را جریان تشییع شهید سلیمانی نشان میدهد؛ اینها است که نشان میدهد ملّت ایران چه حال و هوایی دارند، باطنشان چیست. ... این نظرسنجی‌هایی که حالا بعضی باغرض یا بی‌غرض در گوشه و کنار انجام میدهند، نمی‌تواند ملاک باشد» ۱۹ دی ۴۰۰ ◻️ تبیین مردم‌شناسی ابرفقهی از آنجا که «گوهر» هر کس، به «عقل» او است؛ نه «فکر، قلب، حس یا عضو» او و عقل مردم در هنگام «شکافت»، خود را نشان می‌دهد: «في تَقلُّبِ الأحْوالِ عِلمُ جواهِر الرِّجال»، نظرسنجی تنها می‌توانند «سطح» مردم ایران را نشان دهند؛ نه ژرفای آنان را. 👈 «عقل»، «قوه فکر» نیست؛ بلکه امام آن و عنصر «ایمان‌آفرین» است. ◻️ سنت پیچیده کج‌دارومریز و کوری دشمن رهبر: «باز می‌خواهید از این راه وارد شوید و ملت ایران را به خیال خودتان از انقلاب جدا کنید؟! این را دشمن نمی‌فهمد! این، همان سنت الهی است؛ این، همان زدن به چشم و گوش دشمنِ غافل از خدا است که حقائق را نفهمد؛ غافل کردن دشمن است» ۶ بهمن ۸۸ «ختم علی قلوبهم» «و جعلنا من بین ایدیهم سدا» 👈خرید با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان 📚 گروه ابرفقه ◼️ کانال ابرفقه
◻️ بررسی نشانداری (هشتگ) در نوشته‌های آقای دارابی آ. بررسی بهره از «نشانداری» (هشتگ) در نوشته‌های برادر دارابی جامعه آماری ما، نوشته‌های ایشان، به ترتیب، از تاریخ ۲۸ آذر است: ۱. هیچ ۲. حسین‌دارابی ۳. حسین‌دارابی ۴. هیچ ۵. هیچ ۶. حسین‌دارابی ۷. حسین‌دارابی ۸. حسین‌دارابی ۹. حسین‌دارابی ۱۰. هیچ ۱۱. هیچ ۱۲. هیچ ۱۳. هیچ ۱۴. حسین‌دارابی ۱۵. امپراطوری دروغ – حسین‌دارابی ۱۶. حسین‌دارابی ۱۷. حسین‌دارابی ۱۸. هیچ ۱۹. فضای‌مجازی‌قانونمند – حسین‌دارابی ۲۰. فضای‌مجازی قانونمند – حسین‌دارابی ۲۱. فضای‌مجازی‌قانونمند – حسین‌دارابی ۲۲. فضای‌مجازی‌قانونمند – حسین‌دارابی ۲۳. فضای مجازی قانومند – حسین‌دارابی ۲۴. حسین‌دارابی ۲۵. حسین‌دارابی ۲۶. شاهچراغ – حسین‌دارابی ۲۷. حسین‌دارابی ب. محل گفتگو با ایشان آخرین نوشته ایشان هم نوشته ۲۷ام است که تنها «حسین‌دارابی» نشاندار (هشتگی) شده است. و ایشان در این نوشته به سامانه نشانداری (هشتگی) در میان کاربران ایتا اعتراضی کرده‌اند که چرا نشانداری‌های زیر را برجسته (تِرِند) کرده‌اند و اصول نشانداری سرواژه‌ها را به کار نمی‌گیرند. ج. سرواژه‌هایی که آقای دارابی آنها را بهینه ندانسته‌اند: ۱. فاطمیه ۲. لبیک‌یاخامنه‌ای ۳. امام‌زمان ۴. حجاب. د. ارزیابی نشانداری سرواژه‌ها در ۲۷ نوشته برادر دارابی با توجه به اینکه گویا هر نوشته‌ای دو سرواژه «نشاندار» (هشتگی) را می‌پذیرد، ظرفیت نشاندار کردن ۲۷ نوشته آقای دارابی، ۵۴ نشانداری برای سرواژه‌ها بوده است که: ۱. تنها ۷ نوشته از ۲۷ نوشته آقای دارابی، دو سرواژه نشاندار (هشتگی) دارند؛ یعنی تنها ۲۶ درصد از نوشته‌ها ۲. شمار ظرفیت نشانداری (هشتگ) که اصلا از آن بهره نگرفته‌اند، ۵۲ درصد است؛ یعنی از ۵۴ ظرفیت نشانداری، تنها ۲۶ سرواژه را نشاندار کرده‌اند. ۳. در ۸ نوشته ایشان اصلا هیچ سرواژه‌ای نشاندار نشده است؛ یعنی ۲۹/۶ درصد. ۴. در ۱۲ نوشته ایشان، تنها سرواژه «حسین‌دارابی» نشاندار شده است؛ یعنی ۴۴/۴ درصد. ۵. تنها ۷ سرواژه مفید که امکان برجست (تِرِند) دارند، در نوشته‌های ایشان است؛ یعنی: «امپراطوری دروغ (۱)، فضای مجازی قانونمند (۵)، شاهچراغ (۱) و این یعنی کمتر از ۱۳ درصد از ظرفیت‌های برجست سرواژه‌ها 📚ما از ایشان برای «نشانداری» سرواژه «فضای مجازی قانونمند» بسیار سپاسگزاریم و دوست داریم ایشان سنجیده‌تر بنویسیند و بچه‌های ایتا را بویژه در نشانداری سرواژگان بیشتر کمک کنند.
هدایت شده از ابرفقه
یلدا در اسلام 🌼 بزرگترین شب است؛ و شب بزرگترین آرزوی مؤمن، تا در خلوت آن با خدا مناجات کند: «يَا ابْنَ عِمْرَانَ كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ يُحِبُّنِي فَإِذَا جَنَّهُ اللَّيْلُ نَامَ عَنِّي أَ لَيْسَ كُلُّ مُحِبٍّ يُحِبُّ خَلْوَةَ حَبِيبِه‏» وسائل‏الشيعة، ج ۷، ص ۷۷. ای موسی بن عمران! دروغ گفت آن که پنداشت مرا دوست دارد، اما آنگاه که شب او را فراگرفت، مرا رها کرد و خوابید! آیا هر دوستداری، خلوت کردن با محبوب خود را دوست ندارد؟ ✅ شب یلدا، طولانی ترین فرصت برای دوستی و خلوت کردن با خداوند است؛ و براستی که بهار مؤمن در زمستان است. و بهاری ترین هنگامه آن، شب یلدا، یعنی بزرگترین فرصت خلوت با خداوند است! یلدا را می توان «نوشب» نامید؛ شبی دلنشین تر از نوروز: «الشتاء ربيع المؤمن قصر نهاره فصامه و طال ليله فقامه». إرشادالقلوب، ج ۱، ص ۹۱. نیز به همین مضمون در الأمالی للصدوق، ص ۲۳۷ و وسائل‏ الشیعة، ج ۱۰، ص ۴۱۴. زمستان، بهار مؤمن است؛ روزهایش برای روزه، کوتاه است و شبهایش برای مناجات، بلند است». 🌼 و سلام بر قامت بلند شبهای زمستان، و بر قامت بلندترین شب؛ یلدا که برای هیچ کس با معنا تر از حضرت مهدی ارواحنا فداه نیست! چه قیامی می کند امشب مهدی ما! شاید حضرت زرتشت هم بدین سان، شعله های شوقش به حضرت الله را در این شب بلند زمستانی به خنکای مناجات می سپرده است؛ و بعد آرام ارام یلدا از مناجات تهی شده است. ✅ معاشران! دو سه رکـعت نـمـاز، ناز کنید «شبی خوش است بدین، قصه اش دراز کنید» یا علی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایرانی‌ها ۱۸۰ برابر متوسط جهان، شایعات، اخبار دروغ و اخبار ناامیدکننده دریافت می‌کنند. #⃣
جبههٔ انقلاب‌اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺انسان شناسی ابرفقهی علامه مصباح ◻️ ابرفقه ابرفقه از این فرمایش امیرالمؤمنین (درودشان باد) است که انسان را پنج لایه می‌داند و هر لایه بالایی را امام لایه زیرین: «عقلها پیشوایان فکرها هستند، فکرها، پیشوایان دلها، دلها پیشوایان حسها و حسها پیشوایان عضوها». ◻️ لایه ابَری لایه حیاتی انسان، «عقل» است. امیرالمؤمنین ع می‌فرماید: «الإنسانُ بِعَقلِه». عقل، هرگز همان فکر و قوه اندیشنده نیست، بلکه امام فکر است. ارزش هر کس نیز به اندازه عقل وی است؛ نه فکر و اعتقاد وی. هر چند که طبعاً انسان خوب، اعتقاد درست دارد. ◻️ابرفقه اعتقاد اعتقادات میوه لایه عقل نیست. اعتقاد یعنی گره‌خوردن «قلب» به فکر. اگر فکر کسی دچار استضعاف شود، اعتقادش هم استضعافی خواهد بود؛ ولی چنین کسی شاید گوهر (عقل) خوبی داشته باشد. وارونه‌اش این است که کسی اعتقاد خوبی داشته باشد ولی خودش خوب نباشد. این بد بودن، در هنگامه «شکافت» خود را نشان می‌دهد. ◻️ هنگامه شکافت هنگامه شکافت یعنی شکافت لایه‌های رویی در دگردیسی روزگاران: «فی تقلّبِ الأحوال عِلمُ جواهرِ الرجال». چنانکه بدی کوفیان پس از بانگِ آمدن سپاه ابن زیاد، رو شد. 👈خرید کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان 📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه ◼️ کانال ابرفقه
نُه دی، ترتیل آیه مقطعه: «الم» علمدار یعنی الم دار یعنی عَلَم معنایش دقیقا همان «ألَم» است و «دار» هم یعنی خانه، نه؛ یعنی دار علَمدار یعنی درد یعنی دار یعنی دردِ دار یعنی درددار علمدار یعنی ابوالفضل «علمدار» یعنی سید مجتبی الم دار درد جانبازی الا لا یحمل هذا العَلَم الا اهلُ البصر الصبر کسی علمدار می شود که اهل بصیرت و صبر باشد نه آنکه برای قدرت، با ملک ری نامزد کرده باشد کسی علمدار می شود که درد را زیسته باشد اصلا خود خود «الم» باشد؛ «الف» «لام» «میم» ظاهرش را نبین که «عباس» به هم پیوسته است او یک کلمه مقطعه است «الم»دار است عباس نافذ البصیره بود عباس صبر کرد بر این که آب نیاورد، با این که می توانست قوانین خلقت را در هم بریزد و آب که هیچ اقیانوس بیاورد عباس صبر می کند تا قیامت در برابر هجوم آبها در حایر قبرش هنوز صدای العطش در گوشه های «حزین» در گوش علمدار به «نوا» می آید نُه دی روز بصیرت است در واقع روز عباس است تاسوعا است: «در ظهر عزا حرمت ارباب شکستند علمدار کجایی، علمدار کجایی» «این فتنه گران راه عزادار تو بستند علمدار کجایی؛ علمدار کجایی» چقدر زیبا است که عباس یک «الم» مقطعه بود به خدا من نمی دانستم که پاره های تن عباس بعد از ۱۴۰۰ سال در نه دی ایران دور هم جمع می شوند عباس عجب قامتی داشت؟ پنج میلیون نفر از شرق تا غرب و شمال تا جنوب تهران، تنش را برای ام البنین بازآفرینی کردند؛ یعنی عباس را پنج میلیون قسمت کرده بودند در عاشورا؟! به خاطر ملک ری؟ وای از دل ام البنین نه دی به شوق حسین اما همه تن عباس بود علمدار باید بصیر و صبور باشد علمدار یعنی الم دار «الم» رمزترین آیه قرآن است؛ یعنی «الف لام میم» که تا حالا تفسیرش را به این خوبی نخوانده بودیم عباس کلمه خدا بود یک آیه مقطعه که هیچ کس او را درست تلاوت نکرده است جز کربلا و جز نه دی نه دی همه قطعه های تن عباس دور هم جمع شدند عباس صبور است عباس بصیر است نه دی کلاس بصیرت است بعد از هشت ماه صبر در برابر فتنه لحظه هاتان عباسی حضرت عباسی ابوالفضل امامی برشا- ۹ دی ۹۸ 🇮🇷 @abarin
هدایت شده از مجتبی شیخی
📊 گزارش جدید صندوق بین المللی پول: ایران در رتبه ۱۱ جهان/ رشد اقتصاد هند، روسیه و ایران و سقوط اقتصادهای انگلیس، ایتالیا، کره جنوبی و برزیل 🔹 بر اساس این گزارش هند از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی با سبقت گرفتن از انگلیس وارد ۵ کشور برتر جهان شد، روسیه هم با ۲.۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ نهمین اقتصاد جهان شد و توانست ایتالیا، برزیل و کره جنوبی را پشت سر بگذارد 🔹 ایران نیز با ۲.۰ تریلیون دلار، پس از ایتالیا در جایگاه ۱۱ جهان قرار گرفت.
هدایت شده از ابرفقه
📚ابرفقه فرمایش رهبری: مصباح استاد فکر العقولُ أَئمّةُ الأفکار والأفکارُ أئمّةُ القلوب والقُلوبُ أئمّةُ الحواسّ والحواسُّ أئمّةُ الأَعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰. خردها امامان فکرهایند، فکرها امامان دلها، دلها امامان حسها و حسها امامان عضوها. لایه عقل جامعه، همان ولیّ‌امر است که ارزش حیاتی دارد ما ۶ گزاره داریم؛ ۳ گزاره کار لایه فکر است و ۳ تا کار لایه عقل: ◻️گزاره‌های لایه فکر (مصباح) آ. بَهشنا (حقیقت‌شناسی) ب. بَتشنا (واقعیت‌شناسی) ج. بَنشنا (تحقق‌شناسی)؛ که بیشتر لایه فکر را درگیر کرده، شیوه «کلی» حرکت از واقعیت به حقیقت را نشان می‌دهد. ◻️گزاره‌های لایه عقل (رهبر) آ. کالشنا (تحقیق‌شناسی): اینک چه باید کرد؟ ب. کاوشنا(تحقیق‌شناسانی): چگونگی و چارچوب انجام آن کار. ج. کارشنا (تحقیق‌بخشی) برنامه و تفریعات برآمده از آن اصل و در آن چارچوب ◻️استاد لایه عقل و استاد لایه فکر استاد لایه عقل نظام، رهبر است و استاد لایه فکر نظام، مصباح. در سیاست (فقه ولایی) که لایه عقل است، نه مصباح و نه هیچکس دیگری استاد نیست و تنها رهبر استاد و «حجت» است؛ نه اینکه بخواهیم مواضع سیاسی مصباح را نادرست بدانیم؛ چون پیشتر رهبری به‌روشنی دیدگاه‌شان را در این‌باره گفتند و در فرمایش تازه رهبری، بحث در «تعیین استاد» برای لایه فکر است: ◻️سخن رهبر «علم «واقعیّت‌ها» را به ما می‌گوید و فکر «بایدها» و «نبایدها» را؛ مرحوم آقای مصباح یک استادِ فکر بود؛ البتّه ایشان کارهای سیاسی و فکرهای سیاسی هم می‌کردند، درباره آن مسائل سیاسی، بحثی ندارم» کتاب ابرفقه: ۳۰هزار تومان گروه ابرفقه با گروهداری امامی کانال ابرفقه
پیمان پرپول رونالدو اوه! رونالدو چه پیمان ورزشی گرانی بست! سالی ۸۰۰ میلیون یورو با بهره‌های دیگری که چه بسا به سالی ۸۵۰ میلیون یورو و بیشتر نیز برسد. اگر ۸۵۰ را بر روزهای سال بخش کنیم، درآمد روزانه وی نزدیک به ۲ میلیون ۳۳۰ هزار یورو است و درآمد هر ساعت وی بیش از ۹۷ هزار یورو؛ برابر با ۳ میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان! انسان از این همه درآمد افسانه‌ای می‌شگفتد و شاید رشک چنین درآمدی ببرد! ولی بدانیم که امیرالمؤمنین (درودشان باد) فرموده‌اند: «به خدا سوگند اگر هفت آسمان و آنچه در گرانش آن است، به من داده شود تا پوست جویی را به ستم از مورچه‌ای بگیرم، چنین نخواهم کرد» و سپس سخن را فراتر برده و می‌فرماید که «بی ستم» نیز مرا با دنیاکاری نیست: «مَا لِعَلِيٍّ وَ لِنَعِيمٍ يَفْنَى وَ لَذَّةٍ لَا تَبْقَى» علی را چه رسد به بهره‌هایی که بهره گذرا و کامروایی ناپایا. آنگاه می فرماید پناه بر خدا از فریفتگی و لغزش «خرد»: «نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ سُبَاتِ‏ الْعَقْل‏» نهج البلاغة: ۳۴۷. امیدواریم رونالدو پول‌های غصب شده مستضعفان جهان را با این نگاه از سعودیها بگیرد که به اسرائیل و سعودنشنال نرسد و برای فلسطین و آزادگان جهان به کار ببرد. 👈 «إِنَّ أَعْظَمَ النَّاسِ قَدْراً الَّذِي لَايَرَى الدُّنْيَا لِنَفْسِهِ خَطَراً» کافی، ۱: ۴۰. هان که بشکوهترین مردم کسی است که گیتی را برای خود چیزی به شمار نیاورد! 🌹آنگونه بیندیشیم که جاودانگی در پیش است
🔺نبرد ناجوانمردانه رباتهای آلسعود با سید حسن نصرالله خبرگزاری اسپوتنیک روسیه بی توجه به رباتهای آلسعود، برای شناساندن کارامدترین سران عرب نظرسنجی گذاشته است. با این که در فرایند عادی نظرسنجی، سید حسن نصرالله تا دیروز با اختلاف ۱۰ درصد بالاتر بود، ولی گویا آلسعود با بستن ربات به این نظرسنجی، آن را با ۱۴ درصد اختلاف، به سود خویش کشانده است. 🌹لطفا به نشانی زیر بروید و با گوشی و رایانه خود دو رأی به سید حسن بدهید. این هم یک نبرد است و گرامیداشت بزرگ مرد مقاومت در جهان👇 🇮🇷https://sputnikarabic.ae/20221228/صوّت-للزعيم-العربي-الأكثر-تأثيرا-في-عام-2022--1071700262.html ◼️ ابرفقه
نفوذ محاسباتی، مغایرت با مواضع انقلاب و خیانت ۱. رهبر: «حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.» ۱۳۹۰/۱۲/۲۶ ۲. رهبر: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم» ۱۴۰۰/۷/۴ ۳. رهبر: «ما افتخار می‌کنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این به هیچ وجه افتخار ندارد!» ۱۴۰۰/۱/۱ ۴. رهبر: «وقتی که ما می‌دانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را که ما هم دست‌اندرکارش هستیم، مدیریّت می‌کنند، ما نمی‌توانیم مردم‌مان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم» ۹۹/۶/۲ ۵. رهبری: «ابزار رسانه را تشبیه می‌کنند به سلاح‌های شیمیایی در جنگ نظامی … [مسوولین] توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد!» ۹۷/۷/۱۲ ۶. رهبر: «فضای مجازی، حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است». ۹۵/۸/۱۹ ۷. رهبر: «امروز تأثیر رسانه‌ها و تلویزیونها و هنرها و این شبکه‌های عظیم اطلاع‌رسانىِ اینترنتی و... از سلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است» ۸۳/۲/۲۸ ۸. رهبر: «فضای مجازی مشکلاتی دارد که ان‌شاء‌الله جناب آقای رئیسی و دوستانشان باید همّت کنند و هر چه زودتر باید این مشکلات برطرف بشود!» ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۹. رهبر: «کسانی که در داخل حرف می‌زنند، کار می‌کنند، اظهاراتی می‌کنند که با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه به امید امّت اسلامی می‌زنند، این ضربه به آن‌هاست و خیانت می‌کنند!» ۹۷/۱۲/۱۳ #⃣
جبههٔ انقلاب‌اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🔺 کتاب «دلیری و ایمان؛ الگوی سردار سلیمانی در رویارویی با تروریزم جهانی» به گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی، ترجمه کتاب «از هیچ کس نمی ترسیدم» و نیز برخی سخنان سردار سلیمانی و فرمایش های رهبر و سید حسن نصرالله و برخی همرزمان شهید، به همراه یک بخش تحلیلیِ مناسب با فضای غرب، در ایتالیا چاپ شد. 📚 ترجمه و تألیف خانم دکتر هانیه تَرکیان ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 فرق فقه غوغا و فقه فضا؛ برچسب و برجست: هشتگ و ترند ۱. بنیاد فقه فقه اسلام، «مصالح و مفاسد» را هدفگذاری می‌کند؛ خود امنیت اصل است و احساس امنیت فرع آن است. خود پیروزی اصل است و احساس پیروزی فرع آن. ولی اگر اولویت را بر «احساس امنیت» و «احساس پیروزی» بگذاریم و مصالح و مفاسد واقعی را فروبگذاریم، از «جوهره فقه» جدا شده‌ایم و به منطق «بت‌پرستان» نزدیک: ۲. بنیاد بت‌پرستی بنیاد بت‌پرستی اصل گرفتن «پر»، به قیمت فروگذاری «چم» است؛ نه «پر+چم»داری. خدا بت‌ورزی را، حتی اگر خورشیدی باشد که به این نشان بزرگ (آیت‌الله) سوگند خورده است، نکوهش کرده است: «إِن هِيَ إلّا أَسماءٌ سَمَّيتُموها أنتم و آباؤُكم ما أَنزَلَ اللَّهُ بِها مِن سُلطانٍ إن يَتَّبِعونَ إِلّا الظَّنَّ و ما تَهوَی الأَنفُسُ و لقد جاءَهُم مِن رَبِّهِمُ الهُدَی» نجم، ۲۳. این چیزی نیست مگر نشانهایی که شما و پدرانتان نشانگذاری کرده‌اید و خدا هیچ نیرویی به آن نداده است [اینان] جز گمان و کامجویی خود به چیزی نمی‌گرایند؛ با اینکه آشکارا از سوی خدا ره‌نمایی برای آنان آمده است. ۳. فقه غوغاسالاری بیمبار در جنگ امیرالمؤمنین علی (ع) هیاهوسالاری و نشان‌گراییِ بی‌پشتوانه را ویژگی دشمنان نادان جَمَلی می‌داند و خود و یارانش را از آن پاک می‌داند: «و قد أَرعَدُوا و أَبرَقوا و مع هَذَينِ الأَمرَينِ الفَشَلُ‏ و لَسنا نُرعِدُ حتی نوقِعَ‏ و لا نُسيلُ حتی نُمطِر» نهج البلاغة: ۵۴. هان که آنان رعد و برق (غوغا) کردند و با این رو، فروشکستند و ما رعد و تندر نمی‌زنیم، جز آنکه ضربه را بنشانیم و روانه نمی‌شویم جز آنکه باران فروبریزیم! ۴. ترور اولویت در اولویت ترور در نبرد پیچیده و دنباله‌دار، اولویت ترور، ترور اولویت است. این مسأله بویژه در «جنگ ترکیبی» خود را نشان می‌دهد؛ تا شما به «برچسب» و «برجست» چند واژه دلخوش باشید و رعدوبرقی بزنید و در عمل، آنان قتلگاه را برپا کرده باشند! این یعنی همان رسوایی جَمَلی‌ها. ۵. ارزش پرچم؛ نه پرِ بی‌چم رعد و برق و نیز ترفند جنگی، نیاز است؛ ولی درتنیده با پشتوانه یاران و باران و با سنجیدگی. نه این که کشورت را قتلگاه گرفته باشند و بانگ رهبرت در بستن دست دشمن را پُربسامد و پافشرانه پی‌نگیری و آنگاه گنده‌گویی پیشه کنی و هیاهوی تُندر و آذرخش بی‌باران بپا کنی. «برچسب» (هشتگ) یعنی پرچم کردن یک واژه. «پَر» یعنی برجسته و «چم» یعنی استوار. نمی‌شود «پر» را بالا کنی و رعدوبرقی بپا کنی ولی یاران چم و باران سیل‌آسا نداشته باشی؛ بلکه «چم»رانهای جنگ رسانه را به «تندی» ناسزا بگویی! این یعنی «پَر» بازی؛ نه پر«چم»داری. کلاغ، پَر! گنجشک، پَر! امنیت، پَر! خانواده، پَر و «قتلگاه، پُر» ۶. موضوعیت یا طریقیت برچسب (هشتگ) بَرجَست (ترند) کردن برچسب، آن گونه که رهبرمان فرمودند، کار فقهی و درست است. ایشان آن را طریقی برای شناساندن حقایق به مردم کشورهای اسلامی و دیگر کشورها دانستند و آن را پرچم روشنگری دانستند؛ نه اینکه به آن «موضوعیت» بدهند. رهبرمان رعدوبرق بی‌باران و فرع را به جانِ اصل انداختن و بهانه کردن هشتگ برای استمرار قتلگاه مجازی را نمی‌پذیرند. رهبر می‌گوید «تندر و آذرخش» داشته باشید، ولی برای مصالح و مفاسد واقعی (هدایت)! نه توفان تهی توئیتری! هشتگ، ابزار روشنگری برای مردم کشورهای اسلامی و جهان باشد؛ نه نمونه «إِن هِيَ إلّا أَسماءٌ سَمَّيتُموها أنتم و آباؤُكم ما أَنزَلَ اللَّهُ بِها مِن سُلطانٍ إن يَتَّبِعونَ إِلّا الظَّنَّ و ما تَهوَی الأَنفُسُ». ۷. تبیین فقهی «برجست برچسب» در فرمایش رهبر وقتی می‌خواهید مردم کشورهای دیگر را راهنمایی کنیم، با چه زبانی هشتگ می‌زنیم؟ با واژه‌گان فارسی و نوشتار فارسی برای مردمی با زبان عربی، ترک، پشتو، اسپانیایی، اردو و سواحیلی؟ خدا می‌فرماید «و ما أَرسَلنا مِن رَسولٍ إِلّا بِلِسانِ قَومِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُم» ابراهیم، 4. ۸. راه انجام فرمایش رهبر راه این است که با کمک گردان‌های رزم‌آزموده و گروه‌های زباندان و آشنا به گلوبالیزم و با کاربست ترفندهای ساهوش (هوش ساختگی) دست به کار درست زد؛ نه اینکه مردم را به این بهانه، برای ماندن در قتلگاه مجازی برانگیزیم. ۹. کار پایدار و امن وقتی «برچسب» و برجست ها در «زیرکلید استکبار» باشد، اگر این کار رعدوبرق بی‌باران و آبروریزی نباشد، دشمن به اشاره دست، آن را فرومی‌پاشد؛ چنانکه با نام سردار سلیمانی و خیزش پرچم ایران چنین کرد. پس باید ایران را مرکز شبکه عصبی و پیام‌رسانی مستضعفین جهان بکنیم تا اینگونه بتوان مردم جهان را یاری کرد؛ نه این که برعکس، به مرکزیت صهیونیزم در شبکه عصبی جهان، تکاپوی بیشتر بدهیم و با خواری و زاری از دشمن دریوزگی کنیم: «رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلّذين كفروا و اغفِر لَنا» ممتحنه، ۵. کارگزاران و نخبگان باید برای توسری‌خور کردن مردم بزرگ ایران در فضای مجازی، آمرزش بخواهند!