eitaa logo
ابرفقه
1.5هزار دنبال‌کننده
454 عکس
408 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
🔺تعریف پرسش برانگیز حوزه از «تبلیغ» اینکه بگوییم «پژوهش» مصداق «تبلیغ» است، مانند آن است که کسی بگوید مطالعه درباره غذا، یکی از مصادیق غذا خوردن است! ◾️هشدار رهبر درباره فهم غلط از تبلیغ، به سبب کمبود روحیه جهادی 👈 «در تبلیغ، روحیه جهادی لازم است. اگر روحیه جهادی نباشد، اوّلاً انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند، [ثانیاً] گاهی در رفتار غلط عمل میکند. ... روحانیّت اسلام باید جهاد قرار بگیرد و مأیوس هم نشود» 🔺این سخنان رهبر، برآمده از شناخت ایشان درباره کمبود روحیه جهادی و وسط میدان نبودن برخی آقایان حوزوی بود! ◼️هشدار سنگین رهبر درباره ادامه اولویت نشناسی حوزه: استحاله فرهنگی و سیلی به اسلام «امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه دوم قرار دارد. مرتبه اول چیزهای دیگر است [مانند] مقامات علمی. از این نگاه باید عبور کنیم! تبلیغ، مرتبه اول است ... ، ازاله منکر! ... اگر ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود! ... اگر از این چیزها غفلت کردیم، اگر امروز حوزه علمیه از اهمیت تبلیغ و حساسیت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه تبلیغ غفلت بکند، دچار استحاله فرهنگی میشویم. اگر استحاله فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست ... اگر چنین اتفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند» 👈«پژوهش، تبلیغ نیست» 👤 ابرفقه 🔴 👇 @bidariymelat
🔺رکود تبلیغ یا رونق تولید؟ 📚 رهبر: «اگر امروز حوزه علمیه از اهمیت تبلیغ و حساسیت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه تبلیغ غفلت بکند، دچار استحاله فرهنگی میشویم. اگر استحاله فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست ... اگر چنین اتفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند» در این شرایط، یک روز معاون پژوهش حوزه می گوید «پژوهش مصداق تبلیغ است!» روز دیگر خبرگزاری حوزه از واگذاری ظرفیت های تبلیغی و فرهنگی مصلی و حسینیه برای کارگاه های تولیدی خبر میدهد. مانند این که در اوج بیماری یا جنگ، سخنگوی بیمارستان با افتخار بگوید: بخشی از ظرفیت بیمارستانها برای تولید اقتصادی بکار گرفته میشود! ◼️وقتی کشور در تیررس استحاله فرهنگی و نابودی نظام است و رهبر از کاستی «تبلیغ» آشکارا نگرانی شان را بازگو می کنند، این گونه ظرفیت های مصلاها و حسینیه ها را به کار تولیدی سپردن یعنی رونق تولید یا رکود تبلیغ؟ آیا این کار را نیز مصداق تبلیغ می دانید؟ این گونه پوشش خبری روی این کار، بیم رویه شدن چنین کاری را می آورد. بگذریم از تخطی در کاربست موقوفات. م. شیخی و ا. ادهمی، احکام عزاداری: ٩١. 🔺تغییر کاربری برخی کلیساها پس از رکود تبلیغ! ◼️اگر روحیه جهادی کم باشد، چنانکه رهبر به حوزه علمیه هشدار دادند، دچار فهم غلط و رفتار غلط میشویم:👇 👈 «در تبلیغ، روحیه جهادی لازم است. اگر روحیه جهادی نباشد، اوّلاً انسان گاهی غلط میبیند [ثانیاً] گاهی در رفتار غلط عمل میکند. روحانیّت اسلام باید جهاد قرار بگیرد و مأیوس هم نشود» 🔺مصداق هشدار استحاله فرهنگی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ 💠درباره هفته دولت 👈 هفته‌ی دولت، مزیّن است به نام شهید رجائی و شهید باهنر. 🔺 جهت‌گیری این دو شهید عزیز، انقلابی و الهی بود، دنبال رضای الهی بودند. ❇️ اسم رمز دولتهای ما باید این باشد: کسب رضای الهی و کار برای مردم. 🏷 جمله‌ای در صحیفه سجادیه درباره رضای الهی: ↙️ من رضای تو را ترجیح بدهم بر هر انگیزه‌ی دیگری، اگر این شد: ✅دشمن من خاطرش جمع است که به او ظلم نخواهم کرد. ✅دوست من هم مطمئن است که برای او یک امتیاز رفاقتی قائل نمیشوم. 💠درباره عملکرد دولت ✔️ بنده از همه‌ی دولتها در این سی و چند سال حمایت کردم. 🙏 لکن در مورد این دولت، علاوه‌ی بر کمک، بنده با نگاه به این دوساله میخواهم تمجید هم بکنم. 👏 در بخشهایی، دولت خوب و قوی ظاهر شده. 🎙 زبان دولت در بیان آنچه انجام گرفته متأسّفانه زبان رسایی نیست. 🏷 کارهای مثبت در زمینه اقتصاد و شاخصهای اقتصاد کلان: 🔹 افزایش رشد اقتصادی بخصوص در بخش صنعت 🔸 افزایش رشد سرمایه‌گذاری 🔹 کاهش رشد نقدینگی 🔸 کاهش بیکاری 🔹 کاهش ضریب جینی 🔸 رشد قابل توجه صادرات کالا 🔹 تقویت نظام مالیاتی 🔸 رشد قابل توجه تولید محصولات پتروشیمی 🔹 اقدامات ارزنده در زمینه نفت و گاز 🔸 راه‌اندازی چند هزار کارخانه تعطیل یا نیمه تعطیل 🔹 فعالیتهای مهم در زمینه آبرسانی یا شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی 👈 از این قبیل اقدامات، دیده نمیشود: 1️⃣ به خاطر اینکه کار اطلاع‌رسانی در دولت متأسفانه ضعیف است. 2️⃣ چون مشکلات معیشتی وجود دارد، از کارهای باارزش اقتصادی غفلت پیدا میشود. 🏷 کارهای خوب دولت در بخش مدیریتی: 📌 حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم با مشکلات مردم 📌 ساده‌زیستی و کاهش تشریفات در سلوک شخصی و حکومتی دولت 📌 روحیه‌ی جهادی در بخشی از کارها 📌 به‌کارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی 🏷 کارهای خوب دولت در بخش سیاست خارجی: 🔹 تحرک بسیار خوب در سیاست خارجی 🔸 سیاست خوب ارتباط با همسایگان 🔹 ارتباط با همه دولتها در دنیا با یک استثنای محدود 🔸 ارتباط با قارّه‌های مختلف؛ آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیا، شرق آسیا 🔹 سیاستِ ارتباطِ متعدّد و متنوّع با کشورهای مختلف 🔸 عضویّت در دو پیمان مهم بین‌المللی در فاصله‌ی کوتاه 🏷 در بخش فرهنگی کارهای خوبی شده که باید در کم و کیف افزایش پیدا کند. 💠تذکرات به مسئولین 👈 شعار امسال دو بخش داشت: ❌ مهار تورّم ✅ رشد تولید ⏪ مهم‌ترین کار برای مهار تورّم، افزایش تولید است، پس تولید شد محور. ⁉️ حمایت از تولید یعنی چه؟ 🔻 حمایت قانونی 👈 تولید برای تولیدکننده، هم آسان بشود، هم باصرفه بشود. 🔻 حمایتهای مالی 👈 تأمین منابع ارزی و ریالی در آن حدّی که جزو وظایف است. 🔻 حمایتهای فرهنگی 👈 به مردم تفهیم کنیم که محصول داخلی باید مصرف بشود. ✅ تجارت باید پشتیبان تولید باشد. ✅ نیازهای داخلی کشور را بهنگام تشخیص بدهیم 💪 تولیدکننده داخلی میتواند نیاز داخلی را در عمده مسائل کشور تأمین کند. ✅ در برنامه هفتم، تکالیف زیادی بر عهده‌ی دولت گذاشته شده 📍 در این برنامه، این چند نقطه را رعایت کنید: 🔹 مسئله‌ی عدالت و کاهش فاصله‌ی طبقاتی 🔸 ثبات بازار 🔹 کاهش تورّم 🔸 ثبات نرخ ارز 🔹 رشد تولید ✅ مسئله‌ی معیشت خیلی مهم است. ⚠️ همه اقدامات مثبت، با مشکلات در معیشت مردم از چشمها دور میماند؛ واقعاً حیف است! ♨️ هدفِ تحریمهایی که تحمیل شده همین معیشت مردم است. 🔺برای رفع تحریم مذاکراتی میشود، امّا در کنار آن باید خطّ موازی عبارت باشد از خنثی کردن تحریمها. ↙️سفارش در باب تعاملات خارجی و سیاستهای بین‌المللی: ⭕️ فرصتها شناخته بشود و از فرصتها استفاده بشود. ⭕️ سندهای همکاری‌ای که انجام میگیرد، روی کاغذ نماند. ⭕️ وقتی میگوییم «تعامل با دنیا»، بعضی «دنیا» را عبارت میدانند از چند کشور عمدتاً غربی. ⛔️ این نگاه ارتجاعی است، صد سال پیش همین‌جور بود، آن روزگار گذشته. 🌐 ارتباط با دنیا یعنی ارتباط با آفریقا، ارتباط با آمریکای لاتین، ارتباط با آسیا. 🏷 چند تذکر: 🔹 زیّ مردمی را حفظ کنید. 🔸 گفتگو با نخبگان را هرچه میتوانید پی بگیرید. 🔹 حضور در دانشگاه‌ها یکی از کارهای لازم است. 🔸 توصیه‌ی دیگر مسئله‌ی کارآمدسازی فعّالیّتهای رسانه‌ای دولت است. 🔹 در گفتارها، وعده‌ها، آماردهی‌های افراد دولت، انسجام وجود داشته باشد. 🔸 اگر اقدامتان، سنجیده‌ و اندیشیده است، به جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها اعتنا نکنید. 🔹 کارها را نیمه‌کاره رها نکنید. 🍀 امیدواریم ان‌شاءاللّه خدای متعال از شما راضی باشد و بهتان توفیق بدهد و مدّت باقیمانده‌ی مسئولیّتتان هم با موفّقیّتهای مضاعفی ان‌شاءاللّه همراه باشد.
روش بیان حقایق در فضای مجازی 💠 : بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی، و به‌کارگیری اخلاق در فضای مجازی، مطبوعات و… منتشر کرد. 🗓 ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از مشفقون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه بعضی دوستان و‌ مسؤولان! 🔸 کسانی هستند که گمان می کنند فقط اقتصاد اولویت دارد و فرهنگ در مرحله بعدی است!! 🔸 اما مجددا رهبری در دیدار اخیر خود با هیئت دولت تأکید کردند که هم فرهنگ و هم اقتصاد: «ما مکرر گفته‌ایم که اولویّت اصلی کشور عبارت است از اقتصاد و فرهنگ؛ این دو اولویّتهای اصلی‌اند» (۱۴۰۲/۶/۸) 🔸 در دیدار با هیئت دولت سابق هم در مرداد۹۸ بعد از بیان اینکه «امروز دو اولویت اصلی کشور اقتصاد و فرهنگ است» صراحتا گفتند: «یک جبهه‌ی عظیمی از لحاظ فرهنگی دارند به ما تهاجم میکنند» گفتند که دشمن می خواهد ذهن ها را تغییر بدهد...(فیلم برای همین دیدار سال ۹۸ هست) 🔸 باید مراقب باشیم مبادا به بهانه اقتصاد از فرهنگ غافل بشویم. درست است که الآن هم اقتصاد و هم فرهنگ، در اولویت هستند اما همه ما به ویژه مسؤولین باید بدانیم و بدانند که مسأله مهم تر، فرهنگ هست. ✅ دقت بفرمایید که اولویت یک چیز است و اهمیت چیز دیگر! اهمیت فرهنگ قابل مقایسه با اقتصاد نیست. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
⬛️ ابرفقه عزاداری سخنرانی در شب عاشورای ۹۸؛ رم. مجتمع آموزشی شهید باهنر با حضور سفرای ایران در ایتالیا و واتیکان، مقامات کنسولی، نماینده ایران در فائو و دوستداران ایرانی و ایتالیایی امام حسین (ع). 🌑شب سنگین مصائب عاشورا تسلیت باد 🌻امیرپردازه امیرالمؤمنین (ع) یک نظام ساده و کاملاً عادی را در تبیین لایه های انسان و جامعه بیان می کند: الْعُقُولُ أَئِمَّةُ الْأَفْکارِ وَ الْأَفْکارُ أَئِمَّةُ الْقُلُوبِ وَ الْقُلُوبُ أَئِمَّةُ الْحَوَاسِّ وَ الْحَوَاسُّ أَئِمَّةُ الْأَعْضَاء (، بحار، ۱: ۹۶) عقل‌ها، ائمه فکرها هستند و فکرها، ائمه دل‌ها هستند و دل‌ها ائمه حسّ‌ها هستند و حسّ‌ها، ائمه عضوها. 💠تبیین مثالی امیرپردازه انسان همانند خودرویی است که اعضای او، کارکرد بدنه خودرو، سامانه عصبی وی کارکرد سامانه انتقال نیرو و انتقال پیام، قلب او همانند پیشران، و فکر او همانند چراغ خودرو و سامانه راهیابی (ناوبری) است؛ و عقل نقش راننده خودرو را انجام می دهد و رانندگی درست یعنی تعقل و تنظیم تمام توانش ها در راستای هدف. تبیین امیرعزاداری 1️⃣عزاداری عضوی هماهنگ کردن ظاهر بدن با عزا؛ یعنی پوشیدن لباس مشکلی، سینه زدن و دیگر امور مربوط به وضعیت ظاهری بدن 2️⃣عزاداری حسی تراز کردن شبکه ارتباطی در فضای واقعی و مجازی با معیارهای فرد حسینی و عزادار امام حسین؛ یعنی حتی دریافت داده یا ارسال داده ها در شبکه مجازی و واقعی که در ایام عادی نادرست نیست، ممکن است در محرم و برای عزادار حسینی نادرست باشد؛ چنان که لباس گُلگُلی چنین است. 3️⃣عزاداری قلبی خوشی و ناخوشی کردن ما باید تناسب با فرد حسینی و عزادار باشد؛ شادی و ناشادی و دوست داشتن و نادوستی باید تناسب یابد. 4️⃣عزاداری فکری قواره شدن فکر با تراز اندیشه حسینی و اندیشیدن در چرایی عاشورا و درس ها و عبرتها و فاصله گرفتن از تحلیل هایی که ممکن است گوشه قبای عاشورا و امام حسین علیه السلام را بگیرد. 5️⃣عزاداری عقلی افراد محب امام حسین و بَکّاء که مثلا در قبل از انقلاب هم داشتیم؛ گویا در محرم، فرزند و عزیزتر از فرزندشان کشته شده بود؛ کسانی مثل علامه طباطبایی یا سید احمد خوانساری شاید این چنین بودند. ✳️نسبت عزاداری ها عزاداری عضوی معمولا آسانتر است و گام نخست برای تمرین عزاداری حسینی است. اما شاگرد امام حسین در کلاس نخست نمی ماند و رشد می کند؛ در گام بعد، ضمن حفظ عزاداری عضوی، نوبت به عزاداری حسی می رسد، عزاداری حسی یعنی تراز کردن شبکه ارتباطی و حس برونی مان با صداقت و درستکاری حس درونی در خودمان و در جامعه؛ یعنی پالایش ارتباطی خویش و شبکه ارتباطی جامعه. سپس به عزاداری قلبی می رسیم که رفیق بازی افراطی یا کم محبتی نسبت به اطرافیان تراز می شود و این محبت در خدمت امام حسین (ع) و محبانش قرار می گیرد: «و ولیّ لمن والاکم و عدو لمن عاداکم مصباح المتهجد، ۲: ۷۷۵» و در گام پنجم فرد در جوهره وجودش عزادار است. 💠تفاوت دستگاه امام حسین با دستگاه دیگر معصومین آیا دستگاه امام حسین دستگاه ویژه ای است و نظام محاسباتی اش با نام محاسباتی دستگاه امیرالمؤمنین (ع) تفاوت دارد؟ شیخ جعفر شوشتری به درستی می گوید که باب حسین (ع) اوسع است و کشتی و نجات وی اسرع است (الخصائص الحسينية: ۱۴)؛ شاید این تفاوت در بیان پیامبر به شکل «حسین منی و انا من حسین؛ کامل الزیارات: ۵۲» و "لا یوم کیومک" بیان شده باشد. یعنی کسانی نمی توانند سوار کشتی سایر معصومین شوند، زیرا جا برای هر کسی ندارد؟ اما وسعت کشتی امام حسین این جا را به برخی جاماندگان کشتی نجات می دهد. دیگر این که در عصر شتاب حرکت و درک اهمیت لحظه ها و ذره ها، اسرع بودن کشتی حسین می تواند اولویت خود را به سرعت بیابد.👇
هدایت شده از ابرفقه
🌔نسبت اشک و بهشت آیا یک قطره اشک برای امام حسین (ع) یا یک استکان چای در مجلس عزای حسینی دادن مساوی با بهشت و خاموش شدن همه آتش های جهنم و حتی برزخ است؟ آیا نیست؟ ماجرا چیست؟ پاسخ هم مثبت است و هم منفی؛ برای کسی که در مرتبه عزاداری عضوی است؛ یک استکان چای دادن می تواند همه آتش برزخ و جهنم را خاموش کند. برای کسی که در مرتبه عزاداری حسی است، یک سخن نگفتن یا یک سخن نشنیدن یا خارج شدن از یک شبکه یا گروه مجازی به پاس عزاداری، می تواند تمام آتش جهنم و بزرخش را خاموش کند؛ ولو هر چند گناهکار باشد. برای کسی که در مقام عزاداری قلبی است، یک اشک شوق یا عزا برای حسین کار را تمام می کند؛ زیرا این بزرگترین داشته او در این مرتبه است. اما برای کسی که این مقام و این کلاس را گذرانده است، باید یک قطره اندیشه اش امام حسینی بشود و برای کسی که اندیشه اش هم حسینی شده است، باید یک قطره از جوهره وجودش حسینی شود تا کارکرد یک استکان چای دادن در مرتبه نخست داشته باشد. و کسی که جوهره و عقلش هم اجمالا حسینی شد، باید یک قطره از تعقل حسینی را انجام دهد تا کارکرد یک قطره اشک در مرتبه سوم (قلب) را داشته باشد. در این حال اگر وی جزء عزاداران عقلی نیز باشد و چنان جوهرش در ماتم حسینی بسوزد که جزء بَکائین باشد، باز هم ممکن است به پای کسی نرسد که در مرتبه رشد عزاداری عضوی، یک کفش عزاداران را مرتب کرده است. 🌻عزاداری تعقلی امام خمینی امام خمینی رحمة الله علیه در پیش از انقلاب از مقام عزاداری عقلی به عزاداری تعقلی رسید. او تمام حوزه های شخصی خود (عضو، حس، قلب، فکر و عقل) را به گونه ای مرتبط و همسو حسینی و عزادار کرد و آنگاه توانست اجمالا تمام لایه های جامعه را درگیر «حیات و ممات» حسین گونه کند. او امام حسین و عزاداری را از یک رسم به یک رسم کننده خطوط سعادت تبدیل کرد. او امام حسین را از حسینیه و محرم به شهر و ادارات و وزارت خانه و مجلس و نظام کشاند و در تمام طول سال استمرار بخشید. 🌕گام دوم انقلاب، حسینی تر: شتابان تر و گستردهتر کردن حرکت انقلاب این اوج عزاداری است و اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی باید عزاداری تعقلی را رشد بدهیم؛ باید همه لایه های هویت خود و جامعه را با شتاب و گستره کشتی حسین (ع) (اوسع و اسرع) هماهنگ کرد. باید به سوی «نجات بندگان خدا از الجهالة و حیرة الضلالة». کتاب المزار: ۱۰۸ حرکت کرد. امام خمینی به ما آموخت که «سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» یعنی چه! او عملا هویت جامعه را با دوستان حسینی در جهان سلمی کرد و با دشمنان حسین ع حربی کرد. نه این که فقط زیارت عاشورا را بخواند، بلکه زیارت عاشورا را اجرا کرد، خمینی و بسیجیانش هیچ نامه ای برای امام حسین ننگاشتند، اما دویست هزار شهید برایش فرستادند تا روح علی اصغرش شاد شود و اهداف خداوند محقق شود؛ خدایا کار مردم ایران حججی دادن است و این چنین، حجت را برای حضرت حجت تمام کردیم که حالا دیگر بیاید! 🌓نکته سلم لمن سالمکم ما نمی گوییم هر کس با من خوب است، با او خوبم، بلکه می گوییم من که باشم؟ هر کس با حسین خوب است، حتی اگر با من بد باشد، من با وی سر آشتی و نیکی دارم و هر کس با حسین ع بد است، حتی اگر فرزند یا والدینم باشند، من با آنان بد هستم؛ چه رسد استکبار. این فراز خیلی به انسان صبر عاشقانه و تحمل پذیر در برای دشمنی های خانگی و خویشاوندان و دوستان و جریان و حزب سیاسی رقیب می دهد. آقا هر کس چپ یا راست است باشد، اگر حسینی است، من دوستش دارم و دیگر با وی بد نمی کنم و به وی بد نمی گویم. بلکه با اشکالاتش آن هم با عشق به خودش، مخالفت می کنم. با این نگاه چقدر روابط اصلاح می شود؟ چقدر غصه های جانکاه، تحمل پذیر می شوند. چقدر عروس و مادر شوهر و رقبای انتخاباتی و دوستان و ... روابط شان زیباتر می شود؟👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شاهکار استاد حسن عباسی سخنانی که احساس معجزه را به یاد می آورد 🖤 🖤
هدایت شده از حسین ستوده۲
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃 📢 ابرگروه براهین و قرارگاه عمار برگزار می کند: 🔹نشستی با عنوان: پاسخ به سوالات در باره ازدواج بهنگام،آسان وبه موقع ارائه دهنده: جناب دکتر غلامرضا قاسمی کبریا 🔸مدیر موسسه فرهنگی آموزشی قلم صنع 🔻با بیش از سی سال تدریس در دانشگاها 🔸تحصیلات: خارج فقه و اصول حوزوی+دکتری مدیریت رفتار 📆 دوشنبه ۱۴۰۲/۲/۲۷ ساعت ۲۲ مکان ابرگروه براهین برای عضویت در گروه ها کلمات آبی رنگ زیر را لمس کنید👇 جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 🇮🇷گروه قرارگاه عمار
🔺بلای طرح صیانت در کمین لایحه حجاب آقای قالیباف! مبادا برخی عناصر، بدعت و خیانتی را به نام شما ثبت کنند! گویا برخی عناصر، مصوبه کمیسیون «طرح صیانت» را با بهانه‌گیری ابطال کردند و با «رأی استمزاجی» در نشست غیرعلنی، آنچه را که با «رأی رسمی مجلس، ٨۵ی شده بود، لغو کردند! اینک باز زمزمه‌های شومی است که برخی دارند چنین کاری را با طرح «عفاف و حجاب» می‌کنند! باید مصوبه کمیسیون یادشده را به شورای نگهبان فرستاد و حرمت مجلس را نگه داشت! وگرنه جریان ملاحظه‌کار، متهم به هستند. 🚨 «طالبان ملک ری»
🔺بزک پندارهای فضائلی با نام رهبر ١. ادبیات رهبر، آن هم در سخنرانی عمومی، نشانگر هدف «برانگیختن افکار عمومی» در برابر برخی رویه‌های فاسد بانکی است! پس چرا برافراشتن این فرمایش رهبری در افکار عمومی «بی‌اثر» باشد؟! ٢. از اصول قطعی و مسلم دانشهای گوناگون و نیز دستورهای گوناگون رهبر (تواصی، مطالبه و تبیین)، «اثرگذاری تبلیغ» است! شما چه می‌گویید؟ ٣. آیا بازگویی و برافراشتن سخن نیرومند حجت خدا بر پیشانی رسانه‌ای تهران، اثرگذار نیست ولی یک مشت پندار شما، آن هم در رسانه صهیونیستی، بر افکار عمومی اثرگذار است؟ آیا می‌فهمید؟ ۴. این پندار شما، ناسپاسی به این کار اثرگذار رسانه‌ای درباره سخن امام خامنه‌ای است. ۵. از این بدتر، این کار شما، برداشتن فشار از روی کسانی است که دیوارنوشته رهبر را بی‌هیچ توضیح به افکار عمومی، پایین آوردند. ۶. از این هم بدتر، انگار یک بی‌مهری مرموز و عادی‌سازی اهانت به فرمایش رهبر در نوشته شماست که با چاشنی لحن «عاقل اندر سفیه» تا مغز استخوان غیرت را می‌سوزاند. ٧. برخی رسانه‌ها این بی‌فضیلتی‌های برادر فضائلی را با آوردن نام دفتر رهبری و رهبری به سر و ته نام وی، بزک نکنند!
🔺دستکاری در لایحه حجاب و تهمت به انقلابیها دستاویز دهها دستکاری قالیبافی در مصوبه حجاب، رعایت نشدن هنجارهای مصوبه ٨۵ی از سوی کمیسیون و مخالفت اژه‌ای با مصوبه است. 👈 لطفا بازگذاشتن دست مجلس و موافقت قاطع و رسمی و التزام آقای اژه‌ای را در عکس بالا و اینجا بنگرید ◻️ نگذاریم بلایی که برخی قالیبافی‌ها بر سر مصوبه کمیسیون طرح صیانت فضای مجازی آوردند، بازآوری شود: آ. با ادعای مخالفت مصوبه کمیسیون ٨۵ی طرح صیانت با آیین‌نامه مجلس، مصوبه کمیسیون را لغو کردند! ب. سپس با ادعای به حد نصاب رسیدن آرا و آن هم نه رأی رسمی، بلکه رأی «رأی استمزاجی» و آن هم در یک نشست غیرعلنی، ٨۵ی بودن طرح صیانت را نیز لغو کردند و طرح صیانت به آن‌همه تأکید امام خامنه‌ای بر مدیریت فضای مجازی و دستور مستقیم ایشان به مجلس برای حل کوتاه‌مدت آن، اینک پادرهواست! چرا؟ از قالیبافیزم بپرسید! ج. اگر کسی ادعا کند که مجلس رئیس جمهور را استیضاح کرده و وی باید برکنار شود؛ آیا کسی می پذیرد که این استیضاح در یک نشست غیرعلنی و آن هم تنها با «رأی استمزاجی» بوده است نه رأی رسمی؟!! سرچشمه شاید گرفتن به بیل چو بگذشت نتوان گرفتن به پیل ‼️چه نسبت‌های نادرست که قالیبافی‌هایی مانند «صابرین نیوز» به منتقد این دستکاریها زدند! نوشتند که «تغییر در مصوبه کمیسیون امکان ندارد» و اینک دهها دستکاری در این مصوبه رو آمده است باز هم به جای عذرخواهی با شتاب بیشتر منتقدان خردمند انقلابی را با رضا پهلوی مقایسه می‌کند! 👈مقایسه‌ای که بنفش‌ها در برجام، میان انقلابی‌ها و نتانیاهو کردند! قیامتی هم هست. در راه
هدایت شده از ابرفقه
202030_2118405339.mp3
22.76M
🌻ابرفقه وحدت ▪️تبیین موشکافانه بر پایه دستگاه ابرفقه ◽️سخنران: ابوالفضل امامی 🕌 مسجد جامع خاتم الانبیاء (ص) پردیسان قم، زادروز سرورمان محمد، درودشان باد! ◻️ و @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺برادر لاریجانی لطفا با مایه و لحن علمی! ولیّ‌امر در ۶ تیر: «مصلحت قطعی در بی‌اعتبار شدن اسناد غیر رسمی» ‼️بیش از ٣ ماه از این دستور می‌گذرد و کار در مجمع تشخیص مانده است! 📚 آ. غنضفرآبادی می‌گوید برخی آقایان مکاتبه کردند و رهبر آن‌گونه پاسخ دادند. شما نیز، هم بحث مکاتبه را تأیید کردید و هم اصل سخن سوزناک رهبر را! چرا باید رهبر چنین سخن بگویند؟! خلافگویی غنصنفرآبادی چیست؟ 🖤 آن کسی که در پاسخ نامه آن فضلای تعریفیِ شما، آنگونه تلخ سخن گفت و را داد، غضنفرآبادی نبود، رهبرمان بودند! رهبر زیرکی که حواسش هست چه بگوید! ◼️برادر لاریجانی! شما که باید بدانید مناط حکم حکومتی است و رهبر هم از مصلحت قطعی سخن گفتند، پس چرا در بحث فقه حکومتی، «تاریخ فقه فتوایی و زحمت علما» را به رخ می‌کشید؟ چرا؟ 👈 لطفا نگذارید دستور حجت خدا زمینگیر خم و چم امثال نامه فضلای آشنای شما بشود. 🌸 آیا فضلای تعریفیِ شما، برای «قتلگاه مجازی» و «جنگ دستگاه‌های جاسوسی دشمن با حجاب» نگران اسلام و دست‌به‌نامه هستند؟ 🔺برادر لاریجانی! اگر پاسخ رهبر همان باشد که آقای غضنفرآبادی خواند، به اقتضای فقه و ایمان، باید خون گریست: «فإذا حَکَمَ بحُکمِنا فلم یَقبَله منه فإنّما استَخَفَّ بِحکمِ اللَّهِ و علینا رَدَّ و الرادُّ علینا الرادُّ علَی اللّه و هو علی‏ حدِّ الشرک‏ بالله» کافی، ١: ١۶٩ 💭شرم بر شرایطی که ولی‌امر را به چنین پاسخ سوزناکی وابدارد! ‼️نقد شما به شورای نگهبان که با استقبال ضد انقلاب روبرو شد. ‼️نقد شما به فرمایش آیت‌الله یزدی، هم دور از مایه و جامه زیبنده شما بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 مقایسه دو کار فرا گروهی ◾️کار فراگروهی حاج علی اکبری با دیگران در نمایشگاه (مصلی امام خمینی، محل برگزاری نمازجمعه ام‌القرای جهان اسلام ⛔ ◾️کار فراگروهی دو تیم فوتبال 🤣 👈 حاج علی اکبری را بیشتر بشناسید.
‼️ آروغ بنفش یک نوشته صورتی 👈یه روز میگفتن میریم توی زمین دشمن تا از سلیمانی بگیم! حالا از سلیمانی نمیگن تا در زمین دشمن بمونن! ◼️تازه ادبیات انقلاب و اسلام و دستاوردهای بزرگ نظام را هم جر میدن و با طعنه میگن مردم دلخوشی درستی که ندارند، بذار دست کم به این «دلخوشیای «کوچکشون» برسن! 💥 رهبر پیشتر به لطایف‌الحیل دشمن برای احمق‌پروری و حتی جلّال» (نجاستخوار) کردن برخی خواص هشدار داده بود. گاهی گوشت تن از لقمه حرومه، گاهی گوشت شهرت و شمار پیگیرا، از سفره صهیونیستاگرامه! اگر زیرپوست تن یا زیر پوست شهرت، لقمه حروم تلنبار شد، به همون اندازه جلوی امام حسین وامیسّن ✍🏼 اولش جلوی ادبیات حسینی وامیسّن و اگر به جای عذرخواهی، چوب توجیه توش مالیدن، آخر این راه، وایسادن جلوی خود امام حسینه: «ثم کان عاقبة الذین ...» 👈ادبیات نوشته هیچ، طعنه زشتت به نظام را چه جور می‌توجیهونی برادر؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺امام خامنه‌ای: «مرده‌شور جذب‌تون رو ببرد!» ◻️ برای جذب قشر خاکستری، فضا را، آن هم فضای مصلی (نمازگاه) را تیره نکنیم! ◼️ جناب حاج‌علی‌اکبری! یعنی کشور هیچ جا برای نشان دادن موسیقی‌های شاد و دف‌نوازی بانوان ندارد؟ جز مصلی (نمازگاه) تهران‌؟ خبرگزاری فارس! تو دیگر چرا اینها را پوشش می‌دهی؟! 🔺آقای حاج‌علی‌اکبری آیا فرمایش رهبری (مرده‌شور جذب‌تون رو ببرد) در درون کشور هم نمونه دارد؟ 🌼 یاران حضرت محمد نمازآگین‌اند (تَراهُم رُکَّعاً سُجَّداً) یا در مصلی هم سوت و کف و دفنواز؟ (و ما كانَ صَلاتُهُم عِندَ البَيتِ إلَا مُكاءً و تَصدِيَةً) ‼️ برادر حاج‌علی‌اکبری! نکند شما نسخه آخوندی ضرغامی باشید! ✍🏼 نوشته همسو: حاج‌علی‌اکبری را بهتر بشناسید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نقد ادعای نصر، داماد، حکیمی و کدیور درباره علامه به سخن امام خامنه‌ای، علامه طباطبایی با همه روشن‌بینی، در برآورد امکان پیروزی انقلاب، دچار اشتباه بود و بر آن بود که «این انقلاب به پیروزی نخواهد رسید»! متن سخن آیت‌الله خامنه‌ای و مستندهای دیگر را در «ابرنگار» بیابید. 🔺خب کسی که باور دارد که این انقلاب پیروز نخواهد شد، چه معنا دارد که پیش از انقلاب بگوید «بزرگترین قربانی این نهضت، اسلام خواهد بود»؟ 👈 اگر ادعای نصر و محقق داماد، دروغ و عقده روانی نباشند، ادعای غلط آنان را می‌توان بدین گونه پذیرفتنی کرد که: 💭 چون علامه تا پیش از پیروزی انقلاب، پیروزی این انقلاب را دست‌نیافتنی می‌پنداشت، پس «اقدام کردن به این انقلاب و نهضت» را نیز نادرست می‌دانست؛ نه دستاورد این نهضت (جمهوری اسلامی ایران) را. اگر پیروزی دست‌نیافتنی باشد، آوردن این همه ظرفیت اسلام برای پیروزی انقلاب، یعنی قربانی کردن اسلام. چنانکه اقدام نکردن برای احیای اسلام در هنگامی که پیروزی، دست‌یافتنی است، به معنای قربانی کردن اسلام است. ◼️امام خمینی درباره مشروطه سخن مشابهی دارند؛ این که برخی در مشروطه «اسلام را شکست دادند». با این فرق که سخن امام درست بود و پندار دست‌نیافتنی بودن انقلاب اسلامی و آسیب دیدن اسلام، نادرست بود. ◼️پس چنین ادعایی، با پندار علامه (دست نیافتنی بودن پیروزی در انقلاب) ناسازگار نیست؛ ولی اینکه علامه طباطبایی ادعاکرده باشد که پس از پیروزی انقلاب، یا در صورت پیروزی انقلاب، «اسلام قربانی خواهد شد»، نه با مصاحبه علامه با صدای جمهوری اسلامی سازگار است و نه با تقوا و حتی با نگاه علمی.