eitaa logo
ابَرشاگرد
459 دنبال‌کننده
572 عکس
38 ویدیو
14 فایل
هرکه خواهان «ابَرتعقل» است، باید «ابَرشاگرد»ی کند. ارتباط با بنده: @abarshagerd1 تارنمای(وبلاگ) «ابَرشاگرد» در فضای مجازی: abarshagerd.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ نیمروز ☀️ 🔴 برخی خانم‌ها در توجیه کم‌حجابی یا بی‌حجابی می‌گویند که کم‌حجابی یا بی‌حجابیِ ما پس از مدتی برای مردان «عادی» می‌شود! 😳 ابراز این حرف از سوی یک خانم واقعا شگفت‌آور است. 🔘 اصل مطلب دقیقا همین‌جاست. اصل مطلب این است که زیبایی‌های خانم‌ها «نباید» برای مردان عادی شود وگرنه جذابیت و تازگی زنان برای مردان از بین می‌رود و بدین ترتیب زنان از جایگاه خدادادی و مهم «محبوب شدن» عزل شده و در معرض بی‌بهره شدن از نعمت بزرگ «داشتن همسر» قرار می‌گیرند.ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 یک نماز آسان و کوتاه در ماه مبارک رمضان برای آمرزیده شدن ۷۰ هزار گناه 👇 نشانی
🌥 پگاه‌نگار 🌥 اگر بدن‌مان مال خودمان است!!! پس هر جور خواستیم می‌توانیم لباس بپوشیم، چرا با دیگر اعضای بدن‌مان هم که مال خودمان است!!! هر کاری دل‌مان خواست نتوانیم بکنیم؟ 😳 مثلا چرا با زبان‌مان هر جور که دل‌مان می‌خواهد نتوانیم با مردم حرف بزنیم؟ 😳 یا چرا با دست‌مان هر کاری را که دل‌مان می‌خواهد نتوانیم سر مردم دربیاوریم؟ 😳 و یا چرا با پای‌مان به هر جایی که دل‌مان می‌خواهد نتوانیم برویم؟ مثلا چرا ما باید برای رفتن به خانه‌ی مردم از آنان اجازه بگیریم؟ مگر پای‌مان مال خودمان نیست؟!!! ▪️▪️▪️ 🔘 همانگونه که «بو» به طور ناخودآگاه به درون بینی رفته و اثر خود را می‌گذارد، نبود «حجاب شرعی» هم به درون چشم دیگران وارد شده و اثر خودش را ایجاد می‌کند. ✍ ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 آیا یهودیان، «فلسطین» را سرزمین موروثی خود می‌دانند؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مگر کوروش به بابل حمله نکرد؟ مگر پس از شکست بابلیان و آزادسازی بابل توسط کوروش، امکان انتخاب برای کوچ به فلسطین برای یهودیان فراهم نبود؟ اگر واقعا یهودیان، «فلسطین» را وطن موروثی خود می‌دانستند، پس چرا با وجود آزادی و قدرت انتخاب، همچنان در فلات ایران ماندند و به فلسطین مراجعت نکردند؟ 🔴🔴 پس معلوم می‌شود که مدعای «موروثی دانستن سرزمین فلسطین از سوی یهودیان و طبیعی بودن بازگشت یهودیان به فلسطین»، مدعای بی‌پایه‌ای است. ✍ ابَرشاگرد
🌤 چاشت‌نگار 🌤 صورتی از یک مغالطه‌ی مشهور ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مثلا بعضی در مقام توجیه «پارک دوبل» می‌گویند: 😳 «جا برای پارک پیدا نکردیم!» 🔴 پس اگر مساحت خانه‌مان برای گذران زندگی کافی نبود، این حق برای ما ایجاد می‌شود که پای‌مان را به حریم خانه‌ی همسایه دراز کنیم! 🔴 یا اگر درآمدمان برای تأمین نیازهای‌مان کافی نبود، حق دزدی کردن برای ما ایجاد می‌شود! ✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ اگر «لا اکراه فی الدین» یعنی نباید کسی را نسبت به انجام «تکلیفی» مورد الزام یا اجبار قرار داد، آنگاه سؤالی پیش می‌آید و آن اینکه: ⬅️ چرا «لا اکراه فی الدین» را علاوه بر حوزه‌ی «تکالیف»، به حوزه‌ی «حقوق» سرایت ندهیم؟ یعنی چرا باید دیگران را ملزم یا مجبور کنیم که «حقوق» ما را رعایت کنند؟ 🔰 نمونه: آیا معنای ادعایی «لا اکراه فی الدین» فقط مربوط به زنان است، یا مردان را نیز شامل می‌شود؟ اگر رعایت «حجاب» از سوی زنان مشمول آیه‌ی بالا می‌شود، چرا پرداخت «نفقه و مهریه» از سوی مردان را نباید مشمول آن دانست؟ یعنی اگر رعایت حجاب از سوی زنان یک قضیه‌ی دلخواه و اختیاری باشد، پس مردان هم می‌توانند هر گاه که دلشان خواست نفقه و مهریه پرداخت کنند یا نکنند؛ چرا باید مردان را به پرداخت نفقه و مهریه ملزم یا مجبور کرد و حتی آنان را به دادگاه کشاند؟! ✍ ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ نیمروز ☀️ چرا بزرگترین و مهمترین عید، «عید غدیر» است؟ ⬅️ چون نوک پیکان پیشرفت دین چیزی نیست جز «امامت و ولایت». ⬅️ حقیقت و واقعیت آن است که نبوت و رسالت بدون امامت و ولایت، خطر آنچنانی و مانع مهمی را در برابر دشمنان دین و بدخواهان قرار نمی‌دهد و دروازه را بر روی خصومت‌ها نمی‌بندد. 🌻 الیوم یئس الذین کفروا من دینکم 🌻 الیوم أکملت لکم دینکم ✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاه‌نگار 🌥 دلیل تکیه‏‌ی ویژه و بی‌نظیر بر مسأله‏‌ی «غدیر» چیست؟ 🌻 امام خامنه‌ای در تاریخ ۲۰ تیر ۶۹: «شاید این حدیث را ماها بارها گفته‏‌ایم و شنیده‏‌ایم و نقل کرده‏‌ایم که لاعذّبنّ کلّ رعیة فی‏‌الاسلام أطاعت إماما جائرا لیس من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها برّة تقیة و لاعفونّ عن کلّ رعیة فی‏‌الاسلام أطاعت اماما هادیا من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها ظالمة مسیئة؛ حاصل، این‏که اگر دستگاه مدیریت جامعه، صالح و سالم باشد، خطاهای متن جامعه، قابل اغماض است و در مسیر جامعه، مشکلی به‏‌وجود نخواهد آورد. اما اگر مدیریت و رأس جامعه، از صلاح و سلامت و عدل و تقوا و ورع و استقامت دور باشد، ولو در میان مردم صلاح هم وجود داشته باشد، آن صلاح بدنه‏‌ی مردم، نمی‏تواند این جامعه را به سرمنزل مطلوب هدایت کند. یعنی تأثیر رأس قله و هرم و مجموعه‏‌ی مدیریت و دستگاه اداره کننده در یک جامعه، این‏قدر فوق‏‌العاده است. این است که ما روی مسأله‏‌ی غدیر، این‏‌قدر تکیه می‏‌کنیم.» ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙 شب‌نگار 🌙 جنایت صهیونیست‌ها در حق نوزادان ایرانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⭕️ صهیونیست‌ها در دوران پهلوی دوم در جنایتی بزرگ در حق نوزادان ایرانی، حجم انبوهی از «شیرخشک‌های تاریخ مصرف گذشته» را به کشورمان وارد کردند و وقتی با انتقاد کم‌رنگ روزنامه‌ی کیهان مواجه شدند، با فشار خود به مدیر کیهان (مصباح‌زاده)، او را وادار ساختند که سردبیر مقتدر و پُردانش این روزنامه یعنی «عبدالرحمن فرامرزی» را کنار بگذارد. ⬅️ منبع: کتاب «نیم قرن تا ناکامی»، عباس سلیمی‌نمین، انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، چاپ اول، صص ۲۴ و ۲۵ ✍️ ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 با عرض پوزش؛ از خوانندگان گرامی می‌خواهم که یادداشت بالا را که مدت‌ها پیش نوشته بودم از اینجانب نادیده بگیرند. 👆 ⬅️⬅️ اکنون پس از مدت‌ها به این نتیجه رسیدم که حجتی بر صحت تخطئه‌ی کلی پوشیدن لباس «آستین‌کوتاه» برای مردان ندارم، البته به هر روی، بنا به فتوای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، پوشیدن لباس «آستین‌کوتاه» برای مردان اگر «مفسده» در پی داشته باشد، حرام است، و اگر مفسده نداشته باشد، به خودی خود جایز است (رساله‌ی آموزشی، جلد ۲، درس ۷۵). ✍ ابَرشاگرد