eitaa logo
کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
1هزار دنبال‌کننده
769 عکس
1.2هزار ویدیو
28 فایل
پژوهشگر اسلامی | سخنران مذهبی | استاد حوزه علمیه قم | نویسنده | روضه‌خوان حضرت سیدالشهداء علیه‌السّلام **ادمین، سوالات اعتقادی، هماهنگی جلسات https://eitaa.com/Habibabbasiadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
https://www.aparat.com/v/aYjMS/%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF_%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85_%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%87_-_%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8_%D9%82%D8%A8%D9%88%D8%B1_%D8%A7%D8%A6%D9%85%D9%87_%D8%A8%D9%82%DB%8C%D8%B9 مستند تلویزیونی حریم شکسته پیرامون تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام کاری از ذوالفقار مدیا نشر حداکثری
https://www.aparat.com/v/myRDw امیرالمومنین علیه السلام بهترین فرد نزد خدا و رسول بررسی حدیث طیر مشوی کارشناس: حجت الاسلام حبیب عباسی
https://www.aparat.com/v/scCwK 🎬نظر وهابیون درباره کشتار زنان و کودکان مسلمان
🎥مستند تلویزیونی تشییع خورشید از شبکه دو سیما بیان حقایقی پیرامون شهادت و دفن مظلومانه امام حسن مجتبی علیه السلام 🌏کاری از ذوالفقار مدیا به راستی چرا از دفن ایشان در کنار مضجع شریف جد بزرگوارش رسول خدا صلی الله علیه و آله ممانعت به عمل آمد؟ ✅با کارشناسی حجج اسلام دکتر رفیعی حسینی قمی جباری روستایی و سیدسلیمانی 🎯با نشر این کلیپ در ثواب آن شریک شوید. https://www.aparat.com/v/tsfkL
36.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 صحیح نگاری یا صحیح انگاری؟! 🔰 پاسخ جالب به سوالات اساسی در باب اجتهاد و تقلید ⁉️ چرا در مذهب ، صحیح نگاری وجود ندارد؟! ⁉️ آیا با نوشتن کتب صحیح، مانند ، مشکل اجتهاد و تقلید در حل می شود؟ ⁉️ صحیح مسلم و صحیح بخاری از نظر چه کسانی صحیح هستند؟ ⁉️ آیا داشتن کتب ، مانع از اختلاف می شود؟ ⁉️ آیا کثرت احادیث مانع بررسی دقیق حدیث شده و باعث می شود فتاوای مجتهدین بر اساس فتوای دیگران باشد؟ ⁉️ آیا با وجود داشتن کتبی مثل و مشکل اختلاف ندارند؟ 💠 شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) ✅ همراه ما باشید : |اینستاگرام| :instagram.com/valiasr_tv |تلگرام| : t.me/valiasr_tv 🌐 @valiasraj_tv
19.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 الشام الشام الشام (روایتی از مصیبت های تکرار نشدنی (علیهم السلام) در شام) ◾️ در روایتی آمده است، از (علیه السلام) پرسیدند:‌ سخت‏‌ترین مصائب شما در سفر کجا بود؟ که ایشان در پاسخ سه بار فرمودند: «الشّام، الشّام، الشّام! در مصیبت‌هایی بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود». ویژه برنامه 💠 شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) 🌐 @valiasraj_tv
26.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 وحدت از منظر شیخ طوسی 🔸 نگاهی به مقوله و از بیان استاد عباسی 💠 شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) ✅ همراه ما باشید : اینستاگرام| :instagram.com/valiasr_tv |تلگرام| : t.me/valiasr_tv 🌐 @valiasraj_tv
29.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 پاسخ به سؤالات جوان ⁉️ آیا بوسیدن ضریح ائمه و علیهم السلام کاری غیر شرعی است؟ ⁉️ با وجود اینکه خداوند فرموده است "بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را" آیا توسل به اهل بیت علیهم السلام شرک است؟ 🔰 پاسخ حجت الاسلام و المسلمین عباسی به سوالات این جوان اهل سنت را ببینید. 💠 شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) ✅ همراه ما باشید : اینستاگرام| :instagram.com/valiasr_tv |تلگرام| : t.me/valiasr_tv 🌐 @valiasraj_tv
26.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 نقدی بر سخنان مخالفین اجتهاد و تقلید 🔸 مخالفین اجتهاد و تقلید مدعی هستند که بر همه مردم لازم و واجب است که اهل بیت علیهم السلام را بخوانند و به عمل کنند. اما سوال اینجاست که آیا همه مردم امکان مطالعه تمام روایات و نتیجه گیری علمی از آن ها را دارند؟ 🔹 ضمن اینکه یکی از مخالفین اجتهاد و تقلید در سخنان خود تصریح می کند که همه مردم نمی توانند به حدی برسند که خود را مطالعه کنند پس باید به روایات رجوع کنند !! این سخنان نه تنها با ادعای اول آن ها متناقض و متضاد است بلکه اساسا این جمله باید به صورت معکوس بیان شود؛ یعنی کسانی که نمی‌توانند حتی رساله عملیه را مطالعه کنند و متوجه برخی عبارات نمی‌شوند پس به طریق اولی نمی‌توانند از روایات به طور مستقیم را استخراج نمایند. 💠 شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) ✅ همراه ما باشید : اینستاگرام| :instagram.com/valiasr_tv |تلگرام| : t.me/valiasr_tv 🌐 @valiasraj_tv
30.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 اجتهاد و تقلید یا صحیح نگاری ؟! 💢 جناب آقای در حالی با اجتهاد و تقلید مخالفت می کند و راه درست را نگارش کتب صحیح روایی می‌داند که خود سال‌ها به صحاح ایراد و اشکال وارد کرده و این ایرادات و اشکالات نیز درست است!! 🔰 سخنان جناب آقای و پاسخ را در این کلیپ ببینید.
💠🗞 گلۀ بدون چوپان و امّت اسلامی! ➖✅ از ادلۀ بسیار واضح در بحث تعیین جانشین پس از رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله وسلم- این است که آن‌حضرت در هر کاری برای پس از خود جانشینی تعیین می‌کردند، مانند جنگ تبوک که حضرت امیرمؤمنان -علیه السّلام- را جانشین خود در مدینه کردند! ➖✅ امّا عامۀ اهل‌سنّت بر این عقیده نیستند و قائل هستند که رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله وسلم- برای بعد از خود جانشینی تعیین نکرده است! که این عقیدۀ مخالفین حتی با عقاید و باورهای «عبد الله بن عُمَر بن الخطاب» و «حفصة بنت عُمَر بن الخطاب» نیز در تضاد است. ➖✅ «عبد الله بن عُمَر بن الخطاب» و «حفصة بنت عُمَر بن الخطاب» بر این عقیده هستند که باید پیش از مرگ «عُمَر بن الخطاب» برای امّت اسلامی خلیفه‌ای تعیین شود! همانگونه که یک چوپان گلۀ خود را بدون چوپان رها نمی‌کند!!! پس خلیفۀ اسلامی اولی نسبت به چوپان است و باید حتماً برای بعد از خود خلیفه تعیین کند. «عبد الله بن عُمَر بن الخطاب» این عقیدۀ خود و خواهرش را به «عُمَر» بازگو می‌کنند. امّا «عُمَر بن الخطاب» می‌گوید: «اگر خلیفه تعیین کنم به سنّت «أبوبکر» عمل کرده‌ام و اگر خلیفه تعیین نکنم به رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله وسلم- اقتدا کرده‌ام»!!! 👈 البته این حرف «عُمَر بن الخطاب» دروغ است، زیرا طبق روایات متواتر شیعه و سنّی پیامبر اکرم -صلّی الله علیه وآله- برای پس از شهادت خود خلیفه‌ای از طرف خداوند تعیین کرده است! ✍ متن عربی روایت: 🔹 عن ابن عمر، قال: دخلت على حفصة، فقالت: أعلمت أن أباك غير مستخلف؟ قال: قلت: ما كان ليفعل، قالت: إنه فاعل، قال: فحلفت أني أكلمه في ذلك، فسكت حتى غدوت ولم أكلمه، قال: فكنت كأنما أحمل بيميني جبلا حتى رجعت فدخلت عليه، فسألني عن حال الناس وأنا أخبره، قال: ثم قلت له: إني سمعت الناس يقولون مقالة، فآليت أن أقولها لك، زعموا أنك غير مستخلف، وإنه لو كان لك راعي إبل، أو راعي غنم، ثم جاءك وتركها رأيت أن قد ضيع فرعاية الناس أشد، قال: فوافقه قولي، فوضع رأسه ساعة، ثم رفعه إلي، فقال: «إن الله عز وجل يحفظ دينه، وإني لئن لا أستخلف، فإن رسول الله لم يستخلف، وإن أستخلف فإن أبا بكر قد استخلف»، قال: فوالله، ما هو إلا أن ذكر رسول الله وأبا بكر فعلمت أنه لم يكن ليعدل برسول الله أحدا، وأنه غير مستخلف. 📚 صحیح مسلم، تألیف مسلم بن حجاج نیشابوری، جلد ۵، صفحات ۱۴۱-۱۴۲، حدیث ۱۸۷۱، نشر دار التأصیل مصر 📃 اسکن با کیفیت بالا: 🌐 https://b2n.ir/839111 ⁉️ حال سؤالات ما این است: 1⃣❓ ۱. با فرض اینکه رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله وسلم- خلیفه‌ای برای بعد از خود تعیین نکرده‌اند، پس چرا «أبوبکر» جرئت کرده است تا برای پس از مرگ خود خلیفه تعیین کند؟! ⁉️ آیا این عمل «أبوبکر» مخالفت با سنّت نبوی -به زعم اهل‌سنّت- نیست؟! ⁉️ حکم کسی که مخالف سنّت عمل می‌کند چیست؟! ⁉️ آیا حاضر هستید که حکم به نفاق یا کفر «أبوبکر» طبق روایات صحیح و کتب معتبر خود بدهید؟! 2⃣❓ ۲. اگر حتی «حفصة بنت عُمَر بن الخطاب» که از همسران رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله وسلم- بوده است، فهمیده که باید پس از یک حاکم اسلامی باید حاکمی دیگر قبل از فوت حاکم فعلی تعیین شود، پس چرا رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله وسلم- این را متوجه نشده و حاکم و خلیفۀ بعد از خود را تعیین نکرده است؟! ⁉️ آیا «حفصة بنت عُمَر بن الخطاب» عاقل‌تر از رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله وسلم- بوده است؟! و چطور همسر پیامبر -صلّی الله علیه وآله- فهمیده که باید خلیفه تعیین شود امّا خود حضرت نفهمیده است؟! (این‌ها تفکرات اهل‌سنّت بنابر روایات صحیح از صحیح‌ترین کتب آن‌ها پس از قرآن است و شیعیان چنین عقیده‌ای ندارند!) 3⃣❓ ۳. «عُمَر بن الخطاب» قائل است که پیامبر -صلّی الله علیه وآله- برای بعد از خود خلیفه تعیین نکرده است! سؤال مهم و اساسی از اهل‌سنّت این است که تکلیف آن دسته روایاتی که شما برای مشروعیت خلافت «أبوبکر» از سخنان پیامبر -صلّی الله علیه وآله- ثابت می‌کنید چیست؟! ⁉️ آیا «عُمَر بن الخطاب» نفهمید پیامبر -صلّی الله علیه وآله-، «أبوبکر» را خلیفۀ پس از خود کرده است؟! یا اینکه آن روایات همگی جعلی و ساختگی هستند و یا اینکه اصلاً آن روایات ربطی به تعیین خلیفه ندارند؟! 🔘 @abbasi110110
💠🗞 چالش اوّل¹ برای اهل‌سنّت و وهابیت در موضوع حضرت فاطمه -سلام الله علیها-! ➖✅ حضرت فاطمه -سلام الله علیها- طبق روایات معتبر شیعه و سنّی حق‌شان از فدک و خیبر و خمس را از ابوبکر طلب کرده‌اند و ابوبکر نیز در مقابل روایتی دروغین را به رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- را نسبت می‌دهد، حال آنکه این روایت با نص صریح و محکم قرآن و دیگر روایات تضاد دارد! ➖✅ حال قصد داریم از بُعد دیگری به این مسئله نگاه کنیم. ✍ مسلم بن حجاج نیشابوری (ت: ۲۶۱هـ) روایت می‌کند: 🔹 عن أبي ذر، أنه سمع رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: ...ومن ادعى ما ليس له فليس منا، وليتبوأ مقعده من النار... 🔸 جناب ابوذر -رحمه الله- از رسول خدا -صلّی الله علیه وآله- روایت کرده است که ایشان فرموده‌اند: «هرکس به دروغ ادعا کند چیزی مال اوست، از ما (مسلمانان) نیست و چنین کسی جایگاهش در آتش است!» 📚 صحیح مسلم، تألیف مسلم بن حجاج نیشابوری، جلد ۱، صفحه ۴۱۳، حدیث ۵۳، نشر دار التأصیل مصر ➖✅ در ادامه مطلب: ✍ محمّد بن إسماعیل بخاری (ت: ۲۵۶هـ) از عایشه روایت می‌کند: 🔹 عن عائشة: أن فاطمة والعباس عليهما السلام، أتيا أبا بكر يلتمسان ميراثهما من رسول الله، وهما حينئذ يطلبان أرضيهما من فدك، وسهمهما من خيبر، - فقال لهما أبو بكر: سمعت رسول الله يقول: «لا نورث، ما تركنا صدقة، إنما يأكل آل محمد من هذا المال» قال أبو بكر: والله لا أدع أمرا رأيت رسول الله يصنعه فيه إلا صنعته، قال: فهجرته فاطمة، فلم تكلمه حتى ماتت! 🔸 عایشه می‌گوید: حضرت فاطمه -سلام الله علیها- و عبّاس هردو به نزد ابوبکر آمدند و میراث خود را از رسول خدا -صلّی الله علیه وآله- که شامل زمین‌های آنان از فدک و سهم‌شان از خیبر بود، طلب کردند. سپس ابوبکر به آن دو گفت: من از رسول خدا -صلّی الله علیه وآله- شنیدم که فرمودند: «ارثی بجا نمی‌گزارم، هرآنچه باقی می‌ماند صدقه است، همانا آل محمّد از این مال می‌خورند» و به خدا سوگند کاری را نمی‌کنم که رسول خدا -صلّی الله علیه وآله- دربارۀ آن این‌چنین فرموده است و همان کاری را انجام می‌دهم که ایشان فرموده باشد. عایشه می‌گوید: «پس حضرت فاطمه -سلام الله علیها- از نزد ابوبکر رفت و با او قهر کرد و با او سخن نگفت تا زمانی که از دنیا رفت». 📚 صحیح البخاری، تألیف محمّد بن إسماعیل بخاری، جلد ۴، صفحه ۶۱۴، حدیث ۶۷۲۵، نشر الرسالة العالمیة 📃 اسکن با کیفیت بالا: 🌐 https://b2n.ir/fadakchalesh01 ⁉️🗞 سؤالاتی از اهل‌سنّت و وهابیت ذیل مطالب فوق: ⁉️1⃣ تردیدی نیست که حضرت فاطمه -سلام الله علیها- ارث خود از پیامبر اکرم -صلّی الله علیه وآله- را طلب کردند؛ اگر فدک و زمین‌های خیبر سهم حضرت فاطمه -سلام الله علیها- نبوده است (حال آنکه اینگونه نیست)، چرا ایشان روایت پدر گرامی‌شان حضرت رسول خدا -صلّی الله علیه وآله- را قبول نکرده‌اند -که پیامبران برای بعد از خود ارثی بجا نمی‌گذارند-؟! ⁉️ آیا حضرت فاطمه -سلام الله علیها- روایت جعلی -پیامبران برای بعد از خود ارثی بجا نمی‌گذارند- را دروغ می‌دانست؟! که در این‌صورت ابوبکر طبق مبانی اهل‌سنّت فردی جهنمی خواهد بود (به دلیل اینکه بر رسول خدا -صلّی الله علیه وآله- دروغ و بهتان بسته است)! ✍ محمّد بن إسماعیل بخاری (ت: ۲۵۶هـ) روایت می‌کند: 🔹 أن النبي قال: «من تعمد علي كذبا، فليتبوأ مقعده من النار» 🔸 رسول خدا -صلّی الله علیه وآله- فرمودند: هرکسی که به من از روی عمد دروغ ببندد، پس جایگاهش در آتش است! 📚 صحیح البخاری، تألیف محمّد بن إسماعیل بخاری، جلد ۱، صفحات ۵۷-۵۸، حدیث ۱۰۸، نشر الرسالة العالمیة ‼️ یا اینکه حضرت فاطمه -سلام الله علیها، -معاذ الله- معاند نسبت به سخن و سنّت رسول خدا -صلّی الله علیه وآله- هستند؟! که در اینصورت باید ایشان را -معاذ الله- طبق مبانی اهل‌سنّت و وهابیت تکفیر کنیم!!! ⁉️2⃣ آیا ادعای حضرت فاطمه -سلام الله علیها- حق بود یا نبود؟! ⁉️ اگر ادعای ایشان حق باشد، پس ابوبکر جهنمی است و میراث ایشان را غصب کرده است ولی اگر ادعای ایشان حق نباشد پس آن‌حضرت یعنی سرور زنان اهل بهشت -معاذ الله- جهنمی است زیرا که قصد تصرف مالی را داشته که حق‌شان نبوده است! و رسول خدا -صلّی الله علیه وآله- نیز فرموده‌اند: «هرکسی ادعای چیزی را داشته باشد حال آنکه از اموال او نیست، از ما (مسلمان) نیست و جایگاهش آتش است»؟! ⁉️ اهل‌سنّت و وهابیت پاسخ بدهند که آیا ابوبکر راستگو است یا حضرت فاطمه -سلام الله علیها-؟! سخن کدامیک را قبول کنیم؟! 👌 قضاوت با شما! سلام‌الله‌علیها 🔘 @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ‌‌‌‌‌ ‌ ‌ 🎥 | درخواست مناظره حجت‌الإسلام استاد حبیب‌ عبّاسی با مولوی عثمان‌ قلندرزهی ملقب به ابوهریره‌یِ خاش در موضوع حضرت فاطمه -سلام‌الله‌علیها- 📃 لینک درخواست مناظره از اینستاگرام: 🌐 www.instagram.com/p/CKMVrOAhYJa 🔰 تلگرام: 🔘 t.me/abbasi110 🔰 ایتا: 🔘 eitaa.com/abbasi110110
💠🗞 چالش دوّم² برای اهل‌سنّت و وهابیت در موضوع حضرت فاطمه -سلام الله علیها-! ➖✅ در روایات معتبر شیعه و سنّی افضلیت حضرت فاطمه -سلام الله علیها- بر همۀ زنان عالَم مشخص است و آن‌حضرت از باارزش‌ترین یادگاران رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- در میان مسلمانان هستند. ➖✅ در روایات صحیحۀ اهل‌سنّت منقول است که جایز نیست یک مسلمان با مسلمان دیگر بیش از سه شب قهر باشد، و اگر بر این حالت از دنیا بروند وارد بهشت نخواهند شد! ✍ أحمد بن حنبل (ت: ۲۴۱هـ) روایت می‌کند: 🔹 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ يَزِيدَ الرِّشْكِ، عَنْ مُعَاذَةَ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عَامِرٍ، أَنَّهُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لَا يَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أَنْ يَهْجُرَ مُسْلِمًا فَوْقَ ثَلَاثِ لَيَالٍ... وَإِنْ مَاتَا عَلَى صُرَامِهِمَا لَمْ يَدْخُلَا الْجَنَّةَ جَمِيعًا أَبَدًا. 🔸 هشام بن عامر از رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- نقل می‌کند که آن‌حضرت فرمودند: برای مسلمان جایز نیست که بیش از سه شب با مسلمان دیگر قهر باشد... و اگر آن دو با آن حال دشمنی از دنیا بروند، هیچگاه به بهشت داخل نخواهند شد!!! ✍ محقق کتاب «شیخ شعیب الأرنؤوط» در پاورقی کتاب دربارۀ سند این روایت می‌نویسد: 🔹 إسناده صحيح على شرط الشيخين! 🔸 سند این روایت مطابق شرط بخاری و مسلم صحیح است! 📚 مسند أحمد بن حنبل، تألیف أحمد بن محمّد بن حنبل، جلد ۲۶، صفحه ۱۹۰، حدیث ۱۶۲۵۸، نشر مؤسسة الرسالة ➖✅ امّا در مقابل حضرت صدیقۀ شهیده فاطمۀ زهرا -صلوات الله وسلامه علیها- پس از طلب حق ملکیت خویش بر فدک و زمین‌های خیبر و خُمس، با ابوبکر که به ظاهر خلیفۀ مسلمانان بود، قهر کردند و این قهر تا زمان شهادت ایشان ادامه داشت! ✍ محمّد بن إسماعیل بخاری (ت: ۲۵۶هـ) در کتاب صحیح خود -که به اجماع تمامی اهل‌سنّت صحیح‌ترین کتاب پس از قرآن است- از عایشه روایت می‌کند: 🔹 فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ، وَعَاشَتْ بَعْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سِتَّةَ أَشْهُرٍ، فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عَلَيْهَا 🔸 عایشه می‌گوید: پس حضرت فاطمه -سلام الله علیها- بر ابوبکر خشم گرفت و با او تا زمانی که وفات یافت قهر بود! و ایشان بعد از وفات پیامبر خدا -صلّی الله علیه وآله- شش ماه زنده بودند، پس هنگامی که از دنیا رفتند، همسرشان حضرت علی -علیه السّلام- ایشان را شبانه دفن کرد و به ابوبکر اجازه نداد تا در تشییع جنازۀ حضرت فاطمه -سلام الله علیها- حضور بیاید و بر ایشان نماز بخواند!!! 📚 صحیح البخاری، تألیف محمّد بن إسماعیل بخاری، جلد ۳، صفحه ۳۷۰، حدیث ۴۲۴۰، نشر الرسالة العالمیة 📃 اسکن: 🌐 https://b2n.ir/fadakchalesh02 ☑️🗞 سؤالاتی از اهل‌سنّت و وهابیت دربارۀ مطلب فوق: ⁉️1⃣ آیا حضرت فاطمه -سلام الله علیها- که سرور زنان اهل بهشت هستند، وارد بهشت نخواهند شد زیرا که با ابوبکر تا هنگام شهادت‌شان قهر بودند؟! (این در صورتی است که ادعای دروغین ابوبکر در جعل حدیثی -از رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله: ما پیامبران ارثی از خود بجای نمی‌گزاریم!- که با نص صریح و محکم قرآن و دیگر روایات متناقض است، را قبول کنیم!!!) ⁉️2⃣ آیا حضرت فاطمه -سلام الله علیها-، ابوبکر را مسلمان نمی‌دانست و ابوبکر را از اهل جهنم می‌دانست؟! زیرا در روایت صحیح اهل‌سنّت آمده است که مسلمان با مسلمان جایز نیست بیش از سه شب قهر باشد و اگر این قهر ادامه داشته باشد از اهل بهشت نخواهند بود! درحالیکه قهر حضرت فاطمه -سلام الله علیها- با ابوبکر تا شش ماه ادامه یافت!!! ⁉️👈 آیا اهل‌سنّت حاضر هستند که با تبعیت از سرور زنان اهل بهشت حضرت فاطمه -سلام الله علیها-، ابوبکر را مسلمان ندانند؟! ➖✅ توجه شود که اگر ادعای حضرت فاطمه -سلام الله علیها- حق باشد، پس ابوبکر مسلمان نیست و جهنمی خواهد بود؛ ولی اگر ادعای دروغین ابوبکر درست باشد، حضرت فاطمه -سلام الله علیها- مسلمان نیست و به دلیل قهرشان با ابوبکر تا زمان شهادت‌شان وارد بهشت نخواهند شد -معاذ الله-! 👌 قضاوت با شما! سلام‌الله‌علیها 🔰 تلگرام: 🔘 t.me/abbasi110 🔰 ایتا: 🔘 eitaa.com/abbasi110110
💠🗞 چالش سوّم³ برای اهل‌سنّت و وهابیت در موضوع حضرت فاطمه -سلام الله علیها-! ⁉️ حضرت فاطمهٔ -علیها السّلام- یا ابوبکر؟ ➖✅ یکی از بهترین زمان‌ها برای روشن‌شدن حقایق تاریخی و اثبات حقانیت مکتب حضرات أهل‌البیت -علیهم السّلام-، ایام فاطمیه است! زیرا که حتی در کتب معتبر اهل‌سنّت با صحیح‌ترین روایات نیز می‌توان حقانیت امیرمؤمنان و حضرت فاطمه -علیهما السّلام- را اثبات کرد. ➖✅ مطابق روایات کتاب «صحیح البخاری» -که اهل‌سنّت آن را صحیح‌ترین کتاب پس از قرآن معرفی می‌کنند و بر صحّت تمامی روایاتش اجماع دارند- برای مسلمان جایز نیست که بیش از سه شب با برادر مسلمان خود قهر کند و از او دوری گزیند! ✍️ محمّد بن إسماعیل بخاری (ت: ۲۵۶هـ) از أنس بن مالک روایت می‌کند: 🔹 عن أنس بن مالك: أن رسول الله قال: «... ولا يحل لمسلم أن يهجر أخاه فوق ثلاث ليال» 🔸 أنس بن مالک از رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- نقل می‌کند که آن‌حضرت فرمودند: برای مسلمان حلال نیست که بیش از سه شب با برادر مسلمان خود قهر کند. 📚 صحیح البخاری، تألیف محمّد بن إسماعیل بخاری، جلد ۴، صفحه ۳۹۲، حدیث ۶۰۷۶، نشر الرسالة العالمیة ➖✅ امّا در مقابل حضرت صدیقۀ شهیده فاطمۀ زهرا -علیها السّلام- پس از طلب حق ملکیت خویش بر فدک و زمین‌های خیبر و خُمس، با ابوبکر که به ظاهر خلیفۀ مسلمانان بود، قهر کردند و این قهر تا زمان شهادت ایشان ادامه داشت! ✍️ محمّد بن إسماعیل بخاری (ت: ۲۵۶هـ) در کتاب صحیح خود از عایشه روایت می‌کند: 🔹 فوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ، وَعَاشَتْ بَعْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سِتَّةَ أَشْهُرٍ، فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عَلَيْهَا. 🔸 عایشه می‌گوید: پس حضرت فاطمه -علیها السّلام- بر ابوبکر خشم گرفت و با او تا زمانی که وفات یافت قهر بود! و ایشان بعد از وفات پیامبر خدا -صلّی الله علیه وآله- شش ماه زنده بودند، پس هنگامی که از دنیا رفتند، همسرشان حضرت علی -علیه السّلام- ایشان را شبانه دفن کرد و به ابوبکر اجازه نداد تا در تشییع جنازۀ حضرت فاطمه -علیها السّلام- حضور بیاید و بر ایشان نماز بخواند! 📚 صحیح البخاری، تألیف محمّد بن إسماعیل بخاری، جلد ۳، صفحه ۳۷۰، حدیث ۴۲۴۰، نشر الرسالة العالمیة 📃 اسکن: 🌐 https://b2n.ir/fadakchalesh03 ⁉️🗞 سؤالاتی از اهل‌سنّت و وهابیت ذیل مطالب فوق: ⁉️1️⃣ تردیدی نیست که حضرت صدیقۀ شهیده فاطمۀ زهرا -علیها السّلام- از ابوبکر طلب حق ملکیت خویش بر فدک و زمین‌های خیبر و خُمس را خواستار شدند؛ حال اگر فدک و زمین‌های خیبر سهم و حق قاطع حضرت فاطمه -علیها السّلام- نبوده است (حال آنکه اینگونه نیست)، چرا ایشان روایت پدر گرامی‌شان حضرت رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- را قبول نکرده‌اند -که پیامبران برای بعد از خود ارثی بجا نمی‌گذارند-؟ ⁉️ آیا حضرت فاطمه -علیها السّلام- روایت جعلی -پیامبران برای بعد از خود ارثی بجا نمی‌گذارند- را دروغ می‌دانست؟! که در این‌صورت ابوبکر طبق مبانی اهل‌سنّت فردی جهنمی خواهد بود (به دلیل اینکه بر رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- دروغ و بهتان بسته است)! ✍️ محمّد بن إسماعیل بخاری (ت: ۲۵۶هـ) روایت می‌کند: 🔹 أن النبي قال: «من تعمد علي كذبا، فليتبوأ مقعده من النار» 🔸 رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- فرمودند: هرکسی که به من از روی عمد دروغ ببندد، پس جایگاهش در آتش است! 📚 صحیح البخاری، تألیف محمّد بن إسماعیل بخاری، جلد ۱، صفحات ۵۷-۵۸، حدیث ۱۰۸، نشر الرسالة العالمیة ‼️ یا اینکه حضرت فاطمه -علیها السّلام-، -معاذ الله- معاند نسبت به سخن و سنّت رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- هستند؟! که در اینصورت باید ایشان را -معاذ الله- طبق مبانی اهل‌سنّت و وهابیت تکفیر کنیم! ⁉️2️⃣ نکتهٔ مهمی که از این روایت استنباط می‌شود این مهم است که آیا حضرت فاطمهٔ زهرا -علیها السّلام- ابوبکر را مسلمان می‌دانست یا خیر؟! زیرا که تا آخر عمر مبارک‌شان با ابوبکر قهر بودند و با او سخنی نگفته‌اند! آیا اگر ابوبکر در نظر حضرت فاطمهٔ زهرا -علیها السّلام- مسلمان بود، شایسته بود که آن‌حضرت بیش از سه روز با برادر دینی خود قهر کند؟ ⁉️ یا اینکه در مقابل آیا حضرت فاطمه -علیها السّلام- مسلمان واقعی است -معاذ الله- که این حدیث عدم قهر با مسلمان بیش از سه روز را نادیده گرفته و به آن عمل نکرده است و فعل حرامی را انجام داده است؟! ➖🔰 گرچه که قرن‌هاست این سؤالات توسط علمای اهل‌سنّت و وهابیت بی‌پاسخ مانده‌اند! 👌 قضاوت با شما سلام‌الله‌علیها 🔰 تلگرام: 🔘 t.me/abbasi110 🔰 ایتا: 🔘 eitaa.com/abbasi110110
💠🗞 تقیه رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- از صحابه در صحیح‌ترین کتب اهل‌سنّت! ✍️ بخاری (ت: ۲۵۶هـ) روایت می‌کند: 🔸 عایشه گفت: مردی از پیامبر -صلّی الله علیه وآله- اجازۀ ورود خواست، وقتی که آن‌حضرت او را دید فرمودند: «او برادرِ بد قبیلۀ خود و پسر بدِ قبیلۀ خود است». وقتی که آن مرد نشست، آن‌حضرت با گشاده‌رویی و خوش‌خلقی با او صحبت کرد و زمانی که رفت، عایشه به پیامبر گفت: یا رسول‌الله چون آن مرد را دیدی چنین و چنان گفتی سپس با گشاده‌رویی و خوش‌خلقی با او صحبت کردی! پیامبر فرمودند: «ای عایشه، آیا از من ناسزاگویی دیده‌ای؟ همانا بدترین مردم از نظر منزلت در روز قیامت در پیشگاه خداوند کسی است که از او دوری گزینند تا از شر او در امان باشند». 📚 صحیح بخاری، جلد ۴، صفحات ۳۷۷-۳۷۸، حدیث ۶۰۳۲، نشر الرسالة العالمیة 📃 اسکن: 🌐 bit.ly/3jVNqQf 📚 صحیح بخاری، جلد ۴، صفحه ۳۸۴، حدیث ۶۰۵۴، نشر الرسالة العالمیة 📃 اسکن: 🌐 bit.ly/3lBVp5a 📚 صحیح بخاری، جلد ۴، صفحه ۴۰۸، حدیث ۶۱۳۱، نشر الرسالة العالمیة 📃 اسکن: 🌐 bit.ly/2IrJF7d 📚 صحیح مسلم، جلد ۶، صفحات ۴۵۰-۴۵۱، حدیث ۶۲۷۴، نشر دار التأصیل 📃 اسکن: 🌐 bit.ly/3nLh6ln #تقیه #تقيه #جواز_تقیه_در_کتب_اهل‌سنت 🔘 @abbasi110
کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
💠🗞 تقیه رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- از صحابه در صحیح‌ترین کتب اهل‌سنّت! ✍️ بخاری (ت: ۲۵۶هـ) روای
💠🗞 تقیه رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- از صحابه در صحیح‌ترین روایات اهل‌سنّت! ✍️ أبی‌داود سجستانی (ت: ۲۷۵هـ) روایت می‌کند: 🔸 عایشه گفت: مردی از رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- اجازۀ ورود خواست. آن‌حضرت فرمودند: «به او اجازه بدهید، او برادر بدِ قبیله است یا پسرِ بد قبیله است». هنگامی‌که آن مرد آمد، آن‌حضرت با او به خوشی سخن گفت. عایشه [پس از رفتن آن مرد] عرضه داشت: ای پیامبر خدا، چرا چنین و چنان گفتی سپس با او به نرمی سخن کردید؟ پیامبر -صلّی الله علیه وآله- فرمودند: «ای عایشه! بدترین مردم کسی است که مردم، از ترس بدزبانی‌اش او را ترک کنند یا او را واگذارند». ✅ محقق بزرگ سلفی معاصر آقای «شعیب الأرنؤوط» سند این روایت را صحیح می‌داند. 📚 سنن أبی‌داود، جلد ۷، صفحات ۱۶۸-۱۶۹، حدیث ۴۷۹۱، نشر دار الرسالة العالمیة 📃اسکن: 🌐 bit.ly/3nMWKrJ ➕ بقیۀ مصادر از کتب معتبر اهل‌سنّت به همراه تصحیح سندی توسط علمای مخالفین #تقیه #تقيه #جواز_تقیه_در_کتب_اهل‌سنت 🔘 @abbasi110