eitaa logo
مرتضی عبداللهی 🇵🇸
253 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
141 ویدیو
9 فایل
مطالعات و دغدغه هایم در علم، فرهنگ، اقتصاد و سیاست در انقلاب اسلامی برای رسیدن به خورشید ولایت عظما عجل الله فرجه مرتضی عبداللهی دانش آموخته حوزه علمیه قم در پیامرسان ایرانی: eitaa.com/abdollahi_morteza ارتباط: @abdollahigilani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مرتضی عبداللهی 🇵🇸
اینبار دعوا، بر سر مهمترین مظاهر اسلامی یعنی ، و بود گویا در چله دوم انقلاب، غربالگری های مهمتری رخ خواهد داد خدا خواست که مکر دشمن، عیانتر شود این فرصتر را نباید از دست داد برای: 1. تبیین معارف و دفاع صریح از شریعت 2. اجرای دقیق و کامل احکام در میان مردم، خصوصا حجاب 3. شناخت جریان‌ها و اشخاص وابسته و یا منحرف 4. تقویت و شبکه سازی گسترده در جبهه مومن به انقلاب 5. حمایت جوانان مومن انقلابی 6. آسیب شناسی و بازنگری در شیوه های مدیریت فرهنگی در سطح کلان و مدیریت شهری 7. باز طراحی و ساخت جدید نظام تعلیم و تربیت 8. جدی گرفتن روش‌های حاکمیت دینی در فضای مجازی و... http://eitaa.com/abdollahi_morteza
هدایت شده از مرتضی عبداللهی 🇵🇸
قانون خوب حجاب دختران خارجی در مطالعه ، امروز به قانونی که از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است برخوردم: شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه 545 مورخ 1383/6/17 امكان ادامه تحصيل دانشجويان دختر مسلمان محجهٔ دانشگاههاي فرانسه، آلمان و تركيه در دانشگاههاي ايران را به شرح زير تصويب كرد : مسلمان محجهٔ دانشگاههاي فرانسه، آلمان و تركيه در صورت تمايل مي توانند در همان رشته و در چارچوب ضوابط مربوط و مازاد بر سهميه موجود در دانشگاههاي ايران به تحصيل خود ادامه دهند. وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و نيز دانشگاه آزاد اسلامي موظفند تمهيدات لازم را در اين خصوص فراهم نمايند. همچنين به و ساير مجامع علمي و فرهنگي جهان اسلام پيشنهاد مي شود براي تأسيس دانشگاه در كشورهايي كه دختران مسلمان از داشتن حجاب منع شده اند اقدامات بايسته را به عمل آورند پ.ن: عجیب اینکه این قانون در زمان سیدمحمد تصویب شده و او به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را ابلاغ کرده است @abdollahi_morterza
هدایت شده از مرتضی عبداللهی 🇵🇸
چاره بی‌حجابی اجباری حضور غیر طبیعی و پرتکرار این روزهای دخترکان و زنان بد حجاب در محافل و خیابانها، حکایت از سناریوی از پیش برنامه ریزی شده دشمن دارد که متاسفانه به صورت ناخودآگاه توسط طیفی از جوانان دختر و پسر جامعه ایرانی در حال عملیاتی شدن است. زشتی این مسئله، در لجام گسیختگی بی حجابی و دهن کجی به قانون شرع و مملکت به بروز در سطح جامعه منجر شده است. عدم کنترل صحیح این مسئله، کار را به جایی رسانده که حضور بانوان محجبه و خانواده های مومن در خیابان، پارکها و فضای عمومی سخت تر شده است. گویا است. جسارت، هتاکی، بی ادبی و حتی برخورد فیزیکی برخی از این خانم های بد حجاب و یا عملا مانکن و فاسد در خیابان، عرصه را برای امر به معروف و نهی از منکر سخت کرده و این خود موجب انفعال بسیاری از مومنان و خانواده های آنان شده است. ترس از افتادن در دام این زنان نیمه برهنه، و یا اتهام تعرض به آنها در فضای عمومی، سختی کار را بر ناهیان از منکر دو چندان کرده است. جوانان آتش به اختیار، باید فکری برای بی حجابی اجباری دختران جامعه کنند و در مرحله اول با فعال کردن مومنان مساجد و پایگاههای بسیج ـ زیر نظر و با کمک افراد مسن و با تجربه ـ به ها و اماکن عمومی بپردازند و در مرحله دوم، برخورد قانونی و سلبی لازم با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه را از نهادهای مسئول مطالبه و پیگیری کنند که در این مسیر، این امری اجتناب ناپذیر است. البته نهادهای فرهنگی نیز باید دایره ویژه ای برای احیای فریضه باز کنند و در عرض کارهای بالا به فعالیت منسجم و تشکیلاتی در این زمینه بپردازند. میدهم: برخلاف این سالها که متصدیان امر حجاب عمدتا آقایان بوده اند، از این به بعد تا 5 سال امور اصلی مربوط به فرهنگی سازی حجاب به واگذار شود و مسئولیتها، برنامه ریزیها و فعالیتهای اجرایی مربوط به آن نیز تنها از طریق خانم ها انجام شود. @abdollahi_morteza
هدایت شده از قیام نو
✅ با احترام به دکتر پناهی عزیز؛ این دستورِ متانت‌جویانه برای زنان ایرانی در 17 دی 1314، شروع ماجرا نبود، میانه‌ یک تراژدی بود. آغازش، حداقل هفت‌سال قبل‌تر بود که پوشش تقلیدی و غیرایرانی برای مردان اجبار شد. حتی از کلاه هم صرف‌نظر نکرده بودند. وقتی مردم گفتند لااقل بگذارید کلاهی را که قرار است سرمان گذاشته شود خودمان انتخاب کنیم در و دیوار حرم و مسجد گوهرشاد، به خون صدها نفر آغشته شد و سپس شهدا و مجروحان! را در نقطه‌ای نامعلوم، دفن کردند. می‌گویند دو سربازی را که دلشان برای به رگبار بستن مردم رضا نشد اعدام کردند و سومی، قبل از اعدام، خودش را کشت. هفت ماه بعد از این فاجعه، قرار بود در فاز دوم، حجاب تقلیدی، برای زنان هم اجبار شود. «متانت»، حجاب و تکنیکی از جنس کلمه بود برای کم کردن فشار گوهرشاد و پوشاندن و مخفی کردن فجایعی که انتظار مردم ایران را می‌کشید. چه فجایعی؟ وقتی گماشته را تبعید کردند و پسرش را به‌جای او، بر ما گماشتند تعدادی از زنان یزدی نامه سرگشاده‌ای را به نمایندگان مجلس نوشتند که شرح فجایع هفت سال دوم (از 1314 تا 1320) بود: «خدا شاهد است از فحاشی و کتک زدن و لگد زدن هیچ مضایقه نکرده و نمی‌کنند و اگر تصدیق حکما آزاد بود از آمار معلوم می‌شد که تا بحال چقدر زن حامله یا مریضه به واسطه لطمات و صدمات که از طرف پاسبان‌ها به آن‌ها رسیده جان سپردند و چقدر از ترس و حرس فلج شدند و چقدر مال ما را به اسم روسری یا چادر نماز به غارت بردند». و البته این توضیحات و مرور، حاشیه است. اصل این‌که ذات تلاش حکومت برای تقویت کشف حجاب، دور از متانت بود. 🔻 قیام نو | سید رسول منفرد 🔺 @qeyameno
به این سند و حاشیه نوشته بر آن دقت کنید جواب من بر نویسنده اش را در ذیل بخوانید👇
می نویسم تا بدانی! آنقدر استادند که از یک سند 4 خطی نکته ها فهمیده اند که مهمترینش «ادب و متانت بکار رفته در سند است» آن هم برای محمود جم که به اندازه برخی رئیس الوزرای دوره رضاخانی هم غیرت نداشت که مقابل افکار و رفتار ضد میهنی و ضد ملی رضا خان حداقل سرفه ای کند. برای کسی که قانون نوشت و اصالت ایرانی را از شرایط مادر ولیعهد ایران حذف کرد تا فوزیه مصری، یک آریایی اصیل جا زده شود. برای کسی که بدترین ظلمها در زمانه قدرت او انجام گرفت، ادب برداشت میکند. در سند بالا (با فرض صحت آن) نویسنده حاشیه، نمیدانم چطور خط دوم را دیده ولی خط سوم را ندیده. آنجا که نوشته «اگر کسی از وعاظ یا غیره مخالفت یا اظهاراتی بر ضد [کشف حجاب] بنماید فورا توسط شهربانی جلب و تنبیه شود» حتما اینطور خوانده که «فورا توسط [شهربانچی های با ادب]، جلب شود و [با متانت تمام] تنبیه شود. تازه بماند که اول سند هم بنابر نوشته این آقا، متن دستورِ محمود جم نخست وزیر ترسوی ایران است. و حتما ایشان نمی داند که دستور و امر و کلا جمله انشائی، دلالت بر وقوع یا عدم وقوع فعلی نمی کند. برای همین اصلا نمی تواند متصف به صدق یا کذب شود. یعنی با یک دستور نمی توان گفت که کشف حجاب با اجبار همراه بود یا نبود و برای صحت این مطلب باید ببینید در کف میدان چه اتفاقی افتاده است. یعنی اگر او دستور داد که مجبور به کشف حجاب نکنند، ایا در کف میدان هم کسی را مجبور نکردند؟! حال این آقا چگونه آن دستور را یک گزاره خبری دانسته و حمل بر صحت کرده و بعد یک لازمه هم از آن نتیجه گرفته و بعد آن را مایه سنجش سیاسیون امروز گرفته و بعد قضاوت هم کرده که فرسنگها نه بلکه بسیار دورترند؟! بماند که همین اقا در نتیجه مقاله ای که درباره کشف حجاب در گیلان نوشته بالصراحه آورده «قوانین متحدالشکل کردن پوشش و کشف حجاب اجباری از اشتباهات رضاشاه است.» غیر از اینکه همه در گیلان می دانند که کشف حجاب، با شدت و توبیخ و توهین و ضرب و جرح و تبعید و هزاران گرفتاری دیگر آغاز شد و به کشف حجاب اجباری مشهور است. پهلوی چی ها آنقدر مودب بودند که در برخی از اسناد آمده که حکام برخی مناطق گیلان، از «حمام چی های عمومی التزام گرفته بودند که زنهای چادر دار را در حمام خود راه ندهند» و جلوی درب حمام زنانه، پاسبان می گذاشتند تا زنان محجبه را جمع کنند (کتاب تغییر لباس و کشف حجاب، ص324.) به یک نمونه از متانت پهلوی چی ها دقت کنید: یکی از روزهای پاییزی سال ۱۳۱۸ با مادرم به سمت قبرستانی که در انتهای غربی شهر [انزلی] قرار دارد می رفتیم. ظاهرا کسی از خانواده فوت کرده بود. اما به یک باره «اَحَد پاسبان» سر رسید. او همیشه با مردم با خشونت رفتار می کرد. از پشت، چادر مادرم را کشید و مادرم که چادرش را محکم گرفته بود، زمین خورد و افتاد. یک نفر هم همراه احد بود که با چاقو، چادر را پاره می کرد. آن ها باز مادرم را رها نکردند و قصد داشتند که روسری او را هم از روی سرش بردارند. چون مادرم و اکثر زنان شهر، عادت داشتند یک «شرف» بلند می بستند. احد این شرف را به شدت می کشید و پارچه دور سر و گردن مادر می پیچید و تقلا می کرد. من ترسیده بودم و گریه می کردم. همسایه روبروی ما «دباغیان» دلش سوخت و در خانه را باز کرد و مادرم را که به سختی از چنگ آنان فرار کرده بود توی خانه برده و از دست آنها نجات داد و من در نُه سالگی تلخی و سیاهی حادثه کشف حجاب را چشیدم. مادرم می گفت زنان این شهر از ترس این که چادر از سر آنان بردارند، سالها در خانه ماندند و بیرون نیامدند تا اینکه آب ها از آسیاب افتاد و رفت و آمد زنان آزاد شد» (خطابه خوان انقلاب، خاطرات شفاهی سید اسماعیل اتقیا، ص۷) چطور اینان صدها سند و نقل از این دست را رها کرده اند و به چند کلمه از یک متن دستوری اکتفا کرده اند؟! ادامه👇 https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
جواب مفصل به این متن بماند در وقت خودش؛ البته من به این کار ندارم که ایشان در طول بیش از یک دهه گذشته، چرا پایه ثابت طرح های پژوهشی در سازمان های دولتی گیلان بوده و این از ارتباط با چه کسانی به دست آمده! کاری ندارم که همین آقا فقط چند صد میلیون تومان پول از بیت المال را به اسم طرح پژوهشی از همین سیاسیون امروزی به جیب زده! کاری ندارم که این اقا چه ارتباطی با مدیر کل سابق ارشاد گیلان داشت که علی رغم مصوبه و مخالفت سه باره شورای عالی کنگره میرزا کوچک در سال گذشته، دبیری همایش مثلا علمی کنگره میرزا کوچک به ایشان داده شد! و چه دروغها که در این مسیر، تحویل جامعه ندادند!! کاری ندارم که از کنگره میرزا کوچک و کنگره آل بویه از طرف همان آقایان سیاسیون چند میلیون به جیب زد! کاری ندارم که در طول بیش از یک دهه چقدر فقط از اسم مشروطه و نام شهید میرزا کوچک جنگلی از همین نهادها و ادارات دولت جمهوری اسلامی به جیب زده است! کاری ندارم به سفرها و دوره های مثلا علمی که در همین چند ساله در اروپا و روسیه و ... با پول بیت المال از ارتباط با همین سیاسیون رفته اند! کاری ندارم که این آقا چقدر کتاب و مقالات فاقد وجاهت و ارزش علمی را که حتی برخی اسلوب اولیه یک پژوهش علمی را ندارند با رابطه با برخی از همین سیاسیون در دولتهای مختلف، با پول بیت المال به چاپ رسانده است! کاری ندارم که چقدر از کاه خود با همین ارتباط با سیاسیون دولتی در جمهوری اسلامی برای خود، کوه ساخته و به نان و اسم و رزومه رسیده است! من مثل خیلی های دیگر نیستم که بگویم شما که گیلانی نیستی پس اصلا در گیلان چه می کنی؟ مشکل اصلی، جایی دیگر است مشکل، آن مسئولینی هستند که این افراد را پرورش داده و بزرگ می کنند برای آن دانشگاهی متاسفم که چنین افرادی را به عنوان استاد در خود راه داده است. نمی دانم چطور به اینان رتبه استادی داده اند که حتی در اولیات کار علمی و سند پژوهی مانده اند؟! اگر کسی اولیات روش پژوهش را می دانست اینگونه به خطا نمی رفت. شما که از جمهوری اسلامی دل پری داری و در مجالس رسمی و غیررسمی به آن می تازی، چرا اینقدر آسمان ریسمان می بافی؟! چرا دنبال پول جمهوری اسلامی هستی؟! برخی از اسناد کشف حجاب در گیلان را در اینجا بخوانید: (همینجا کلیک کنید) https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
آنکه از زیر نقابش صد شهاب آید بُرون کی بماند سالم، از زیر نقاب آید بُرون ماه با آن دُوریش از ترس بد چشمان شهر روز پرهیزد، به شب آن ماهتاب آید بُرون روی زن آیینه لطف است و بنشیند غبار بر چنین آیینه، گر او بی حجاب آید بُرون پ.ن: 1. شعری از آیت الله شیخ یوسف نجفی جیلانی نویسنده کتاب طومار عفت درباره کشف حجاب 2. گفتنی است که ماموران مودب و متین رضاخانی، آیت الله جیلانی را به خاطر دفاع از حجاب و نوشتن یک کتاب در حمایت از حجاب، زندانی کردند، هتک حرمت کردند، ریشش را تراشیدند و او را به نقطه ای دور دست تبعید کردند 3. چند شعر دیگر از ایشان درباره کشف حجاب را در سایت رنگ ایمان بخوانید (همینجا کلیک کنید) https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
خاطرات مرحوم شجونی از کشف حجاب اجباری رضاخانی و ادب مزدوران پهلوی من خودم کم و بیش می‌دیدم پدر و مادرم راجع به در خانه صحبتهایی می‌کنند و وقتی ما می‌خواستیم چیزی بگوییم، بیچاره‌ها می‌ترسیدند و می‌گفتند دیوار موش داره، موش هم گوش داره. در شهر ما دو تا نظافت‌چی شهرداری بودند تا خانمی توی کوچه از در بیرون می‌آمد که مثلاً پنج درب آن طرف‌تر، به منزل دخترش برود، این نظافت‌چی‌ها از پشت دیواری که پنهان شده بودند، می‌دویدند و از پشت چادر او را می‌کشیدند و این زن، با سر برهنه محکم به زمین می‌خورد. اینها خاطراتی بود که من از دوره کودکی خود به خاطر دارم. مادرم نقل می‌کرد که چهار تا نظافت‌چی در شهر ما بود که اسامی آنها قشنگ، محمدی، علی لر و تیمور بود. می‌گفت اینها چادر زن‌ها را از داخل خانه‌ها بر می‌داشتند و آنها را مجبور می‌کردند که دور کوچه‌ها بگردند. بعد جلوی فرمانداری و شهرداری- که یک پارک کوچک گل بود- بگردند و مردم تماشا کنند. می‌گفت خانمی را که اسمش ثریا بود و زن با ایمانی هم بود، همین جور با موی پریشان به اجبار با این زن‌ها در کوچه‌ها می‌گرداندند و وقتی تو کوچه‌ها به اجتماع مردم می‌رسیدند، دسته‌جمعی خودشان را می‌زدند و می‌گفتند ما را به اسیری می‌برند، بی‌چادر و بی‌معجریم. هم خودشان و هم مردم، گریه می‌کردند. خواهر بزرگم می‌گفت که وقتی ما این دسته از زن‌ها را می‌دیدیم می‌آمدند؛ مثل این بود که ذوالجناح در روز عاشورا آمده و دارد تعزیه می‌خواند. همه گریه می‌کردیم و اینها گریه می‌کردند که ما را به اسیری می‌برند. مادرم می‌گفت که چند بار چادر مرا هم برداشتند. اینها برای این که وقتی چادرشان را برمی‌داشتند، یک چیزی داشته باشند، گاهی روسری همراه‌شان و گاه یک شال گردن هم گردن‌شان بود. ادامه خاطره در سایت رنگ ایمان (همینجا کلیک کنید) https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
نظر مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت فومنی قدس‌سره درباره کشف حجاب اجباری رضاخانی: امر عجیب کشف حجاب برای چه بود؟ چرا چادر زن‌های مسلمان باید برداشته شود و چرا باید اتحاد لباس به وجود آید؟ نمی‌دانستیم که از سی‌صد سال قبل در همان عهدنامه آنها این امر بود که این‌گونه کار برای استعباد و نوکری و استثمار انجام شود! (کتاب در محضر بهجت، ج١، ص۶٠) چه کسی مسلمان‌ها را به این روز انداخت؟ چه کسی خاندان پهلوی را بر مردم مسلط کرد که حجاب از سر زن مسلمان و مؤمن بردارد؟ آری، خوبانِ مسلمان‌ها می‌بایست احتیاط دینی می‌کردند، که نکردند و در اثر آن سهل‌انگاری‌ها کار مسلمانان به اینجا کشید. خدا نکند که انسان در دین و امور مسلمان‌ها خلافِ احتیاط کند؛ زیرا انحراف خود انسان هرچند مشکل است، ولی منحرف‌کردن دیگران و در عداد مضلّین قرار گرفتن، اَشْکل است. (در محضر بهجت، ج۲، ص۴۲) https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
👈 بازنشر مجدد به عنوان سند رفتار مؤدبانه و سراسر متانت‌آمیز! عوامل انگلیس خبیث با بانوان در واقعه کشف حجاب رضاخانی؛ ⏰ هفدهم دی ماه، سالروز کشف حجاب رضاخانی است ♦️ ياد مي‌کنيم از جانباز کشف حجاب رضاخانی عصر ما، مرحوم اصلاح‌خانم دولتخواهی سياهمرد 🟣 آن روز دختر جوان روستايي از زادگاهش « » همراه مادر به سمت « » مي‌رفت. مسير روستا تا بازارجمعه‌ چندان طولانی نبود. آنان از كوچه‌هايی عبور مي‌كردند كه‌ چتر شاخ و برگ درختان گردو و صنوبر بر آن سايه انداخته بود و بوی ريحان و سبزي باغچه كوچك حياط خانه‌شان كه اينك در زنبيل حصيری، منظم چيده شده بود، در آن كوچه پيچيده بود. ... 🟣 اصلاح‌خانم و مادر از پل چوبين گذشتند و به ورودی بازار رسيدند. اما آن‌سوی پل، گويا خبرهايی بود. شهر پرجنب‌وجوش و متلاطم به نظر مي‌رسيد. آرامش و قرار هميشگی شهر مشاهده نمي‌شد. هركس با عجله به سمتی مي‌رفت. ... ادامه با لمس پيوند زير: 👇👇👇 http://masalnews.ir/19547/ يا اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه: http://pajuhesh.irc.ir/product/magazine/show.text/id/2637/order/95 🔻 ناگفته نماند اصلاح‌خانم دولتخواهی سياهمرد، جانباز کشف حجاب رضاخانی در سن ۱۱۰ سالگي به تاريخ ۱۳۹۷/۰۱/۱۵ به ديار باقی شتافت و در جوار بقعه روستای رخ در نقاب خاک کشيد. ┈•••✾•💞🌺💞•✾•••┈ ✍️ 🌐 🔰 🆔 @sahranevesht