eitaa logo
استاد عابدینی
14.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1هزار ویدیو
107 فایل
﷽ 🔶 مؤسسه تمحیص 🔸 مرکز تنظیم و نشر آثار استاد محمدرضا #عابدینی 🌐 https://TAMHIS.IR ✅ درس المیزان @almizan110 ✅ اصول کافی @osoolkafi ✅ درس اخلاق هفتگی @tarazenghelab ✅ سخنرانی ها در مجامع عمومی وتخصصی و ایام تبلیغی 👤 ادمین: @Tamhis_Admin2 @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد عابدینی
📢 #اعلان 🔸 درس #اخلاق هفتگی ◽️ با بیان #استاد_عابدینی ▫️ شرح "حدیث‌عنوان‌بصری" 🔸 چهارشنبه ۵آبان‌
درس اخلاق 5 آبان 1400.mp3
15.64M
🎙 | جلسه بیست‌وهشتم ◽️ با بیان 🔺 وَاِذا اَکَلْتَ فَکُلْ حَلاَلاً وَسَمِّ اللَّهَ 🗓 چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ 📍 مدرسه‌علمیه‌ثامن‌الائمه‌(ع) قم ⚠️ جهت دسترسی به تمامی جلسات اخلاق کلیک‌کنید ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🔸@Abedini
استاد عابدینی
🎙 #درس_اخلاق | جلسه بیست‌وهشتم ◽️ با بیان #استاد_عابدینی 🔺 وَاِذا اَکَلْتَ فَکُلْ حَلاَلاً وَسَم
💬 ⭕️ | شرح حدیث "" 🔻 در جلسه‌بیست‌و‌هشتم از درس اخلاق هفتگی، در (علیه‌السلام) قم: ◻️دستورات سلوکی و عملی امام صادق (علیه‌السلام) به "عُنوان بَصری" سه دسته می باشد که هر کدام از آنها شامل سه‌ قسمت است. دسته اول دستورات، در باب خوردن است که حضرت می فرمایند: 1️⃣ از خوردن آنچه به آن اشتها ندارید کنید که حماقت می آورد. 2️⃣ تا زمانی که گرسنه نشده اید، غذا نخورید. 3️⃣ «فإذا أکلتَ، فکُل حلالاً و سمّ الله»؛ در وقت خوردن، هر غذایی را نخورید و به حلال بودن آن توجه داشته و حتما نام خدا را نیز به همراه داشته باشید. ◻️ یک وقتی به فردی عادی می گوییم بسم الله، خوب و مستحب است و یک موقع به کسی که سالک الی الله است، می‌گوییم. مردم عادی می خواهند دین دار باشند و از مرز دین خارج نشوند، اما برای کسی که سالک الی الله است، حلال و حرامش متفاوت می شود و وجودش نسبت به آنچه که حلال و حرام است، مرتبه ای بالاتر نسبت به مردم عادی قرار می گیرد. ◻️ برای عموم مردم می گویند برای ذبح حتما باید اسم الله بر آن جاری شده باشد و خوردن غیر آن حرام است. اما برای سالک الی الله علاوه بر این مساله، مرتبه ی دیگری نیز لازم و بلکه برای عده ای واجب است و اگر تخطی کنند، برای آنها معصیت نوشته می شود. حال اگر خوردن است،خوردن. اگر شنیدن است، شنیدن و...؛ لذا برای هر عملی تسمیه لازم است. ◻️ چرا لازم است؟ چون حقیقت تسمیه، یعنی این عمل گره می خورد با خدا؛ «ما عندکم ینفد و ما عند الله باق» هر کاری که اولش بسم الله گفته نشود، ابتر می ماند و بقا پیدا نمی کند، (‌چون)‌ به خدا گره نخورده است و هر چه بیشتر به خدا گره بخورد، بقایش بیشتر می شود. ◻️ اگر کسی نگاهش با عالم منقطع باشد در همین مرحله است که هر چیز را خودش می بیند؛ اما کسی که سالک است، اول با تلقین و بعد، کم کم با شهود هر چیز را مرتبط با خدا می بیند. ◻️ از بسم الله لفظی آغاز می شود تا می رسد به جایی که نوح نبی (علیه‌السلام) می گوید «بِسْمِ اللهِ مَجْراها وَ مُرْساها»؛ یعنی قوه محرکه و ساکن کننده ی کشتی، بسم الله است؛ یعنی اراده ی حق را آنچنان قدرتمند می بیند که با این اراده زندگی می کند. ◻️ با این نگاه، کار یا درس یا غذا یا هر چیز انسان، توافق اسباب ایجاد می شود؛ یعنی با وجود انسان هماهنگ می شود. یعنی با همین تسمیه، این فاعل که تسمیه را نام برد و کاری که برای آن بسم الله گفته شد، این دو با هم تلائم و هماهنگی ذیل «بسم الله الرحمن الرحیم» پیدا می کنند. ◻️ این نگاه باعث می شود آغاز حرکت به سوی خدا درست شکل گیرد. برای سالک إلی الله توجه نکردن به این ها معصیت است و برای اهل سلوک، هرچه طاعت نباشد معصیت است. ◻️ آیت الله ممدوحی نقل میکردند؛ شخصی وضو می گرفت که باران شروع به باریدن کرد و او گفت چه باران به موقعی!! که مورد عتاب قرار گرفت که مگر کدام کار ما بی موقع بود؟ البته آنها به همین نسبت نیز مورد لطافت در بهره مندی قرار می گیرندو به همین نسبت، قرب به او می دهند و با او انس و نجوا دارند. ◻️ همه ی هستی به واسطه انسان می خواهند به کمال برسند. وقتی بسم الله گفته می شود، همه به مقصودشان می رسند و در طریق الی الله قرار می گیرند و بالا می روند؛ لذا آنها نیز انسان را دعا می کنند. 🔖 ان شاءالله مراقبه این هفته ما این موضوع باشد که اول هر کاری بسم الله بگوییم تا ملکه شود. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی @Abedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | ⚠️ تعبیر دقیق 🔸 می‌خواهیم مخاطب کدام آیه باشیم؟ ▫️ استاد عابدینی 🗓 چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ 📍 مدرسه‌علمیه‌ثامن‌الائمه(علیه‌السلام) ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی @Abedini
📚 برشی از کتاب | نگاه اولیه ما این است که ، باقیات الصالحات عالِم بوده و موجب زنده نگه داشته شدن نام و یاد هستند؛ اما در نگاهی دقیق تر و عمیق تر، روشن می شود که با حیات شاگردان، حیات حقیقی امتداد می یابد و بقای عالِم با بقای شاگردانش تثبیت می گردد. با این نگاه، اجابتی است به نیاز و میل درونی انسان به بقا و حیات ابدی که به واسطه آن، این میل در وجود انسان، پاسخ واقعی می یابد. استاد و با شاگردپروری، وجود خویش را توسعه داده و از محدودیت های زمان و مکان رها می شود و به افقی وارد می گردد که دیگر فانی و از بین رفتنی نیست. مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی @Abedini
✉️ 🔸 اساس انس با این است که... 📎 برگرفته از کتاب "" ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی @Abedini
📢 🔸 درس هفتگی ◽️ با بیان ▫️ شرح "حدیث‌عنوان‌بصری" 🔸 چهارشنبه ۱۲آبان‌ماه - ساعت ۱۸:۱۵ 📍 مدرسه علمیه ثامن‌الائمه‌ (ع) قم ⚠️ باتوجه به محدود بودن فضای مدرسه، در جلسه می باشد و بقیه عزیزان می توانند از طریق شرکت نمایند. 🌐 پخش زنده با انتخاب یکی از روش های زیر: 🔺 لایو صفحه رسمی اینستاگرام 🔺 سامانه پخش آنلاین دروس مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی @Abedini @AlSamen
استاد عابدینی
🎙 #درس_اخلاق | جلسه بیست‌ونهم ◽️ با بیان #استاد_عابدینی 🗓 چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ 📍 مدرسه‌علمیه‌ثا
💬 ⭕️ | شرح حدیث "" 🔻 در جلسه بیست و نهم از درس اخلاق هفتگی، در مدرسه علمیه ثامن الائمة (علیه السلام) قم: ◻️ انسان دو جهت وجودی دارد یک جهت بدنی و یک جهت روحی؛ 🔻 هر چه توجه به جسم بیشتر شود، روح تجسد پیدا می‌کند و هر چه توجه به روح بیشتر شود، جسم نیز روحانیت پیدا می‌کند. ◻️ «أکل» آغاز تجسّد است. بالاترین چیزی که آغاز جسدانی شدن روح است، است. ◻️ اگر انسان خورنده خوبی شد و مشاهده کرد که خورد و خوراکش خیلی برایش مهم است، حیوان خوبی است! 🔻 انسان باید به طعامش توجه داشته باشد، «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ»؛ اما این توجه به گونه ای نباشد که امیال بدن، او را مغلوب خودش کند؛ به طوری که این مسأله جزو مسائل مهم وجودش شود. ◻️ نقل می کرد که من دو لحظه را فیلمبرداری نکردم؛ یکی شهادت که شأنش فوق فیلم است و یکی خوردن که شأنش دون فیلم است. ◻️ انسان جسمانیّة الحدوث و روحانیّة البقاء است. 🔻 آغاز باید از باشد و اگر جسم کنترل نشد، هر کاری کنیم، نمی توانیم بر نیز سلطه پیدا کنیم. ◻️ اگر کسی نسبت به خورد و خوراکش مراقب نباشد، بر نظام روح خود هم نمی تواند مسلط شود؛ لذا در ابتدای سلوک باید بر بدن مسلط شد تا حرکت روحی ممکن شود. 🔻 بدن مَرکَب تمام حرکات ماست، اگر سواری ندهد، انسان هیچ کاری نمی تواند انجام دهد. ◻️ اگر به گیاه زیاد آب بدهیم، از کثرت آب می میرد؛ پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می فرمایند انسان هم همین طور است؛ کثرت أکل و شرب قلب را می میراند؛ و به معنای تسلط نظام جسمی است. ◻️ انَّ الانسان لیطغی أن رآه استغنی؛ سیری هم منشا طغیان است. 🔻 شکم پُر مانع نگاه الهی است و باعث از چشم خدا افتادن و محرومیت از صفات کمالی اوست. ◻️وقتی شکم پُر شود، قدرت قلب از بین می رود؛ لذا قدم در چاله و چاه می‌گذارد و هر چقدر بخواهیم قدرت تشخیص قوی تر باشد، باید کمتر بخوریم (سیر نباشیم). ◻️ إنّ أوّل معصیةٍ یَعمَلُها العبد، شَبَعُ البَطْن! چون همه معاصی از اینجا شروع می شود. 🔻 اگر شکم سیر شد، منشأ دیگرْ معاصی می شود؛ چون احکام بدن سیطره پیدا کرده است. ◻️إنّ العبد إذا جاعَ بَطنُه و حَفِظَ لِسانُه عَلَّمْتُه الحِکمَة و إنْ کان کافرا؛ 🔻اگر بنده ای حواسش بود و به شکمش گرسنگی داد و زبانش را حفظ کرد، به او حکمت را یاد می دهیم و تیز فهم می شود. ▫️ولی برای کافر این تیز فهمی، وبال است و حجت برایش تمام می شود. 📌حکمت و اثر حکمت معرفت امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) است. ◻️برای اینکه حرکت مان بشود؛ دنبال این باشیم که کار را گره بزنیم با (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه). 🔖ان شاءالله خدا به ما توفیق دهد که در مورد «خوردن»، بتوانیم طوری خودمان را کنترل کنیم که مورد رضای خدا باشیم. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی @Abedini
📢 📄 صوت و بیانات استاد عابدینی در جلسه بیست‌و‌نهم هفتگی (۱۲آبان‌ماه) هم‌اکنون در پایگاه اینترنتی "مؤسسه‌تمحیص" قابل دریافت می‌باشد. 🔺 نشانی اینترنتی: 🌐 https://tamhis.ir/?p=6143مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی @Abedini
🖥 صفحه نخست سایت TAMHIS.IR به اطلاع مخاطبین گرامی می‌رساند: ✅ علاوه بر محتواهای ، استاد عابدینی به صورت روزانه در پایگاه اینترنتی مؤسسه بارگذاری شده و قابل دریافت هستند. ⚠️ لازم به ذکر است که "درس‌های به اتمام رسیده" و جلسات ابتدائی دروس شرح المیزان و شرح اصول کافی به مرور بارگذاری خواهند شد. 🔻 جهت دسترسی‌سریع، روی درس موردنظر کلیک کنید: 📎 شرح تفسیر المیزان 📎 شرح اصول کافی 📎 درس اخلاق هفتگی __________ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی @Abedini
✉️ 🔸 باور کنیم که ... 📎 برگرفته از کتاب "" ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
درس اخلاق 19 آبان 1400.mp3
16.15M
🎙 | جلسه سی‌ام ◽️ با بیان 🗓 چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ 📍 مدرسه‌علمیه‌ثامن‌الائمه‌(ع) قم ⚠️ جهت دسترسی به تمامی جلسات اخلاق کلیک‌کنید ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-732[www.Tamhis.ir].mp3
15.87M
📌جلسه 732 ◽️ شرح 🗓 دوشنبه 1400/07/19 📌المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢٠۵ ادامه تفسیر دسته آیات 42 الی 60 سوره آل عمران ✅ دانلود از سایت👇 🌐 https://tamhis.ir/?p=6020 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-733.mp3
18.85M
📌جلسه 733 ▫️ شرح 🗓 چهارشنبه 1400/07/21 📌المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢٠۶ 🔻ادامه تفسیر دسته آیات 42 الی 60 سوره آل عمران ✅ دانلود از سایت👇 🌐 https://tamhis.ir/?p=6042 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-734.mp3
19.23M
📌جلسه 734 ▫️ شرح 🗓 دوشنبه 1400/07/26 🔻ادامه تفسیر دسته آیات 42 الی 60 سوره آل عمران ✍قوله تعالی: إِذْ قٰالَ اللّٰهُ یٰا عِیسیٰ إِنِّی مُتَوَفّيکَ وَ رافِعُکَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُکَ مِنَ الَّذينَ كَفَروا ... (سوره آل عمران، آیه ۵۵) 📌المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢٠۶ ✅ دانلود از سایت👇 🌐https://tamhis.ir/?p=6059 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-735.mp3
19.36M
📌جلسه 735 ▫️شرح 🗓 چهارشنبه 1400/07/28 🔻ادامه تفسیر دسته آیات 42 الی 60 سوره آل عمران ✍قوله تعالی: إِذْ قٰالَ اللّٰهُ یٰا عِیسیٰ إِنِّی مُتَوَفّيکَ وَ رافِعُکَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُکَ مِنَ الَّذينَ كَفَروا ... (سوره آل عمران، آیه ۵۵) 📌المیزان فی تفسیر القرآن، جلد٣ ص٢٠۶ | و جلد۵ ص١٣٢ ✅ دانلود از سایت👇 🌐 https://tamhis.ir/?p=6110 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-736.mp3
17.48M
📌جلسه 736 ◽️ شرح 🗓 دوشنبه 1400/08/04 🔻سنت خالص سازی و مُحوضَت و مراتب آن - ادامه تفسیر دسته آیات 42 الی 60 سوره آل عمران ✍ قوله تعالی: ... وَ جاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيما كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُون ✍ قوله تعالی: فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَأُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَدِيداً فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرِين ✍ قوله تعالی: وَ أَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ وَ اللّهُ لا يُحِبُّ الظّالِمِين (سوره آل عمران، آیات ۵۵ الی ۵٧) 📌المیزان فی تفسیر القرآن، جلد٣ ص٢٠۸ الی ص٢١١ ✅ دانلود از سایت👇 🌐 https://tamhis.ir/?p=6183 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-737.mp3
19.49M
📌جلسه 737 ◽️ شرح 🗓 چهارشنبه 1400/08/05 🔸 سوره آل عمران | دسته آیات ۴٢ الی ۶۰ 🔻سنت خالص سازی و مُحوضَت و مراتب آن ✍ قوله تعالی: ... وَ جاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيما كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُون ✍ قوله تعالی: فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَأُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَدِيداً فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرِين ✍ قوله تعالی: وَ أَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ وَ اللّهُ لا يُحِبُّ الظّالِمِين (سوره آل عمران، آیات ۵۵ الی ۵٧) 📌 المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢١٠و٢١١ 🔰 دانلود صوت از سایت👇 🌐 https://tamhis.ir/?p=6185 👈🏻لینک دسترسی به تمامی جلسات سال ١۴٠٠ 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-738.mp3
17.49M
📌جلسه 738 ◽️ شرح 🗓 شنبه 1400/08/08 🔸 سوره آل عمران | دسته آیات ۴٢ الی ۶۰ 🔻سنت خالص سازی و مُحوضَت و مراتب آن ✍ قوله تعالی: فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَأُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَدِيداً فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرِين ✍ قوله تعالی: وَ أَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ وَ اللّهُ لا يُحِبُّ الظّالِمِين (سوره آل عمران، آیات ۵۶ الی ۵٧) 📌 المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢١٠و٢١١ 🔰 دانلود صوت از سایت👇 🌐 https://tamhis.ir/?p=6187 👈🏻لینک دسترسی به تمامی جلسات سال ١۴٠٠ 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-739.mp3
17.05M
📌جلسه 739 ◽️ شرح 🗓 دوشنبه 1400/08/10 🔸 سوره آل عمران | دسته آیات ۴٢ الی ۶۰ 🔻سنت خالص سازی و مُحوضَت و مراتب آن 🔻احتجاج با مسیحیان، بر اینکه عیسی ع بخاطر بدون پدر بودن فرزند خدا نیست، چون مثل او مانند مثل آدم ع است که بدون پدر و بدون مادر است، و عبد خداست (نه ابن خدا). ✍ قوله تعالی: وَ أَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ وَ اللّهُ لا يُحِبُّ الظّالِمِين ✍قوله تعالی: ذٰلِكَ نَتلوهُ عَلَيكَ مِنَ الآياتِ وَالذِّكرِ الحَكيم ✍قوله تعالی: إِنَّ مَثَلَ عيسىٰ عِندَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِن تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُن فَيَكون (سوره آل عمران، آیات ۵٧ الی ۵۹) 📌 المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢١١و٢١٢ 🔰 دانلود صوت از سایت👇 🌐 https://tamhis.ir/?p=6188 👈🏻لینک دسترسی به تمامی جلسات سال ١۴٠٠ 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-740.mp3
20.73M
📌جلسه 740 ◽️ شرح 🗓 چهارشنبه 1400/08/12 🔸 سوره آل عمران | دسته آیات ۴٢ الی ۶۰ 🔻احتجاج با مسیحیان، بر اینکه عیسی ع بخاطر بدون پدر بودن فرزند خدا نیست، چون مثل او مانند مثل آدم ع است که بدون پدر و بدون مادر است، و عبد خداست (نه ابن خدا). 🔻هر فعل رب حقّ است، و این برای عقل قابل فهم است. ✍قوله تعالی: إِنَّ مَثَلَ عيسىٰ عِندَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِن تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُن فَيَكون ✍قوله تعالی: الحَقُّ مِن رَبِّكَ فَلا تَكُن مِنَ المُمتَرين (سوره آل عمران، آیات ۵۹ و ۶٠) 📌 المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢١٢و٢١٣ 🔰 دانلود صوت از سایت👇 🌐 https://tamhis.ir/?p=6189 👈🏻لینک دسترسی به تمامی جلسات سال ١۴٠٠ 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-741.mp3
18.97M
📌جلسه 741 ◽️ شرح 🗓 شنبه 1400/08/15 🔸 سوره آل عمران | دسته آیات ۴٢ الی ۶۰ 🔻بحث روایی، احادیث مرتبط با آیات ۴٢ الی ۶٠ 🔻بحث روایی دیگر در معنای مُحَدَّث 📌 المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢١۴ الی ٢٢٢ 🔰 دانلود صوت از سایت👇 🌐 https://tamhis.ir/?p=6190 👈🏻لینک دسترسی به تمامی جلسات سال ١۴٠٠ 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-742.mp3
17.19M
📌جلسه 742 ◽️ شرح 🗓 دوشنبه 1400/08/17 🔸 سوره آل عمران | دسته آیات ۶۱ الی ۶۳ 🔻آیه شریفه مباهله ✍ قوله تعالی: فَمَن حاجَّكَ فيهِ مِن بَعدِ ما جاءَكَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدعُ أَبناءَنا وَأَبناءَكُم وَنِساءَنا وَنِساءَكُم وَأَنفُسَنا وَأَنفُسَكُم ثُمَّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَعنَتَ اللَّهِ عَلَى الكاذِبين 📌 المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢٢٢ 🔰 دانلود از سایت👇 + متن کامل 🌐 https://tamhis.ir/?p=6222 👈🏻لینک دسترسی به تمامی جلسات سال ١۴٠٠ 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Almizan-743.mp3
17.67M
📌جلسه 743 ◽️ شرح 🗓 چهارشنبه 1400/08/19 🔸 سوره آل عمران | دسته آیات ۶۱ الی ۶۳ 🔻آیه شریفه مباهله ✍ قوله تعالی: فَمَن حاجَّكَ فيهِ مِن بَعدِ ما جاءَكَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدعُ أَبناءَنا وَأَبناءَكُم وَنِساءَنا وَنِساءَكُم وَأَنفُسَنا وَأَنفُسَكُم ثُمَّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَعنَتَ اللَّهِ عَلَى الكاذِبين 📌 المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢٢٢و٢٢٣ 🔰 دانلود از سایت👇+ متن کامل 🌐 https://tamhis.ir/?p=6274 👈🏻لینک دسترسی به تمامی جلسات سال ١۴٠٠ 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini