در چهار روز گذشته چهار حمله تروریستی در نقاط مختلف افغانستان از جمله کابل و منطقه شیعه نشین جبرئیل هرات اتفاق افتاد و از قرار معلوم داعش نیز مسئولیت این حملات را برعهده گرفت
در حمله تروریستی داعش به جبرئیل هرات فقط 30 نفر شهید یا زخمی شدند
اما خبرگزاری فارس هیچ یک از این اخبار را منعکس نمی کند و در کمال وقاحت خبر ممنوعیت کشت خشخاش را برای افکار عمومی برجسته سازی می کند
خب اگر این فریب افکار عمومی نیست پس چیست؟این رسانه آن هم با این روش چه تفاوتی با خبرگزاری های غربی دارد، اون ها گزینشی خبر کار می کنند خبرگزاری فارس و امثالهم هم گزینشی اخبار را منتشر می کنند.
از مظلومیت فلسطین می نویسند اما از قطعه قطعه شدن شیعیان جبرئیل هرات در افغانستان سخن نمی گویند
چرا؟ و به چه قیمتی؟ در قبال حذف این اخبار چه میزان پول دریافت می کنید؟؟ انقلاب را اینگونه فهمیدید؟
فارس مخفف:فروش اخبار رویدادهای سیاسی ایران و جهان است
ابوقاسم
چه هوایی … چه طلوعی!
جانم …
باید امروز حواسم باشد
که اگر قاصدکی را دیدم
آرزوهایم را
بدهم تا برساند به خدا …!
به خدایی که خودم میدانم!
نه خدایی که برایم از خشم
نه خدایی که برایم از قهر
نه خدایی که برایم ز غضب
ساختهاند!
به خدایی که خودم میدانم!
به خدایی که دلش پروانه ست …
و به مرغان مهاجر
هر سال راه را میگوید !
و به باران گفته ست
باغها تشنه شدند …!
و حواسش حتی
به دل نازک شب بو هم هست!
که مبادا که ترک بردارد …!
به خدایی که خودم میدانم
چه خدایی … جانم …
سهراب سپهری
همیشه سعی کردم هرآنچه که با این خبرگزاری جوان و عدالتخواه(وستانیوز) و شخص بنده می کنند را در بستر رسانه نیاورم
و بار این همه بی انصافی، زخم زبان ها و تهدید ها را تحمل کنم
اما چه کنم که نمی شود، یعنی صبر أيوب بخواهد که من ندارم...
گاهی تراکم این بغض مرا به مرز خفگی می برد و همیشه رفیق تنهایی ها است که مرحمی بر این دل زخم دیده می شود و نوازش های برادرانه او است که قوتی برای ادامه این مسیر است.
نمی دانم دقیقا در کدامیک از مراحل راه اندازی این رسانه مرتکب اشتباه شده ام که دوستان غیر منصف موجودیت این رسانه را برای انقلاب اسلامی پر خطر تشخیص دادند
ای کاش حرف امروز را همان اول می زدید، اینهمه مقدمه سازی و پرونده سازی برای ثمنی بخس؟😔
دیوار ما از همه جا کوتاه تر است، اما ما برای انقلاب وبه خاطر انقلاب ، همه شما را بخشیدیم، همین امشب شما را بخشیدیم
ابوقاسم
ابوقاسم
همیشه سعی کردم هرآنچه که با این خبرگزاری جوان و عدالتخواه(وستانیوز) و شخص بنده می کنند را در بستر رس
باتوجه به اینکه داریم به نقطه ای می رسیم که چیزی برای از دست دادن نیست، بزودی هر آنچه که شد را به اطلاع افکار عمومی این رسانه خواهیم رساند
قضاوتش با شما
همه سعی و تلاش ما این است که به این مساله تذکر دهیم که دوستان انقلابی در مواجهه با سوژه های مختلف اجتماعی و سیاسی اسیر نگاه تک بعدی و تک ساحتی به چالش ها نشوند و از روش هایی که تا به الآن آورده ای برای انقلاب اسلامی نداشته صرف نظر کنند.
یعنی باید یک حقیقت گرای آزاد اندیشی باشد که می خواهد پذیرای همه نگاه ها و دیگاه ها باشد وبا این روش، منطق گفت وگو و آزاد اندیشی مکتب خود را به منصه ظهور در بیاورد.
خروج نیروهای انقلابی از نگاه تک بعدی منجر به تقویت رویکرد متفکرانه در مسائل دینی و فرادینی، شکل گیری فرهنگ گفت وگو و صحبت و درآخر دفاع آگاهانه و اندیشمندانه از باورهای خود می شود
یعنی انتخابی از جنس تبیین و تبلیغی که انبیای الهی برای آن مبعوث شدند و در راه آن جان خود را فدا کردند.
پیامبر اکرم علی رغم اینکه از قدرت سیاسی خوبی برخوردار بود اما هرگز برای تبیین حقیقت طغیان نکردند یعنی برای حل و فصل مشکل امت از روش قهریه و سوء استفاده از موقعیت حکومت خود استفاده نبردند بلکه مخاطب محیط پیرامون خود را با بهترین لطائف اخلاقی و استدلال های منطقی و گفت وگو با واقعیت آشنا می کردند.
می توانست از زور استفاده کند اما نکرد و باتوجه به اینکه پیامبر از قدرت الهی بی نظیری برخوردار بود و می توانست بسیاری از معادلات را به نفع اسلام و نه منافع شخصی تغییر دهد اما نکرد،
چرا نکرد؟ این همان جنبه تربیتی است که خیلی اهمیت دارد،پیامبر در حال ارائه الگوی مناسبی برای این مساله است که قرار نیست همه چالش ها با یک روش درست شود.
این معیار و میزان خوبی است که تک تک ما بیاندیشیم که در چه سطح از این بینش نبوی هستیم؟ اگر کسی به شما دشنام دهد صبر می کنی یا سریعا از موقعیت سواستفاده می کنی و با بچه های پایگاه با زورگویی به اقناع سازی این جوان مشغول می شوی؟
ابوقاسم
ابوقاسم
همه سعی و تلاش ما این است که به این مساله تذکر دهیم که دوستان انقلابی در مواجهه با سوژه های مختلف اج
بنظرم بسیاری از عوامل این شکاف های اجتماعی که در جامعه شکل گرفته و باعث شده جامعه انقلابی با خطر ورشکستگی اجتماعی روبه رو شود را باید در رفتارها و رویکردهای جامعه انقلابی بتمامه و بکماله جست و جو کرد.
از مقام سیاسی گرفته تا یک بسیجی معمولی به دنبال این هستیم که با غرور، خود برتر بینی و قوه قهریه مشکلات را حل و فصل کنیم، یعنی اگر یک جوان در فلان محله از فرمانده پایگاه منطقه نترسد به معنای این است که پایگاه بسیج رسالت خود را انجام نداده است... این واقعیت جریان یافته در جامعه است که البته استثناء هایی دارد.
همه از تهاجم فرهنگی دشمن صحبت می کنند اما بنظر بنده حقیر بزرگ ترین تهاجم فرهنگی دشمن ماندن ما در روش ها و رویکرد های حداقلی و ناقصی است که جامعه انقلابی را به انحطاط و انفعال کشانده است و هم اکنون همان افکار پوسیده در بخش های مختلف کشور ریشه دوانده است.
ابوقاسم
ابوقاسم
بنظرم بسیاری از عوامل این شکاف های اجتماعی که در جامعه شکل گرفته و باعث شده جامعه انقلابی با خطر ورش
نسل امروز کشور مخاطبی نیست که خود را بدهکار کسی بداند یا اجازه طلبکاری و حق به جانب بودن را به شما بدهد.
نسل امروز بیش از آن که متن برایش اهمیت دارد به حواشی، روش ها و رفتارهایی که برای تبیین یا تبلیغ متن و محتوا گزینش شدند دقت می کند.
نسل امروز علاقه ای به رویکرد جذب سالارانه شما ندارد و احساس می کند به مثابه یک انسان منحرف که دهها کمبود شخصیتی دارد به او نگاه می شود و شما می خواهید او را از باتلاق تصویر سازی شده نجات دهید.
این تغییراتی که در نسل های کنونی جامعه شکل گرفته ضرورت بازنگری جبهه انقلاب در روش های ارتباط گیری با تک تک اعضای این نسل را نشان می دهد.
نسل امروز جامعه بیشتر با روش گفت وگو و اقناع سازی می تواند با شما ارتباط برقرار کند آن هم موقعی که تو نه به دنبال جذب بلکه برای رفاقت همیشگی دست او را بگیری
نسل امروزی (وهمه نسل های گذشته نیز به همین شکل بوده) از اینکه به عنوان طعمه به آن ها پرداخته شود و برای جذب آن ها دست به طراحی یک سناریوی رفاقت نمایشی بزنید آزرده می شوند
این ها مشکلات ما است که ریشه اساسی در تربیت و آموزش کشور دارد و همیشه از همه کس و همه چیز مغرورانه طلبکار هستیم و حتی در تبلیغ نیز با همین خلقیات مشغول تبلیغ می شویم
ادامه دارد
ابوقاسم
بنظر میاد بقاء اجتماعی انقلاب اسلامی در رشد و تکامل همین روش های فرسوده ، رویکرد ها و الگوهای رفتاری است که می تواند منجر به تقویت پیوند ها میان حاکمیت و مردم شود.
یعنی اصلاح روش ها و رویکرد ها منجر به تصویر سازی مثبت از ارزش ها و باورهای دینی و انقلابی در جامعه می شود.