توسل.mp3
25.71M
❎سخنرانی جلسه هفتگی توسل
⏱۲۶دقیقه
🗓 سه شنبه 1402/11/03
اگر از نسل من احیاناً علی دوست نشد
مُردنش مایه ی فخر است چنین اولادی✋🏾
#بابا_حیدر❤️
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
#پیام_ناشناس
چند کانالِ حقیر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@aboohaidar110
کشکولی از حدیث و فرهنگ اسلامی و هر پیامی تو سایر کانال ها میزارم اینجا هم فوروارد میشه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@hejabe_momenat313
مباحثی پیرامونِ حجاب و عفاف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@ghaarebeit
مباحثی پیرامون خانه نشینی زنان و مضرات اشتغال ایشان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@ezdevajemahjoor
این کانال از یک بحث پیرامون تعدد زوجات که در گروهی شکل گرفت تاسیس شد و بحث های پیرامون ازدواج را در همین کانال ادامه میدیم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
این کانال ها رو ارائه میدیم بلکه مفید فایده ی مؤمنین واقع بشه
❎ این سه شبو به نیت فرج احیا کن👈🏽 سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب و روزه روزهای آن
عَنِ الرَّسُولِ صلّی الله علیه و آله أَنَّهُ قَالَ: مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ رَجَبٍ وَ قَامَ لَيَالِيَهَا فِي أَوْسَطِهِ ثَلَاثَ عَشْرَةَ وَ أَرْبَعَ عَشْرَةَ وَ خَمْسَ عَشْرَةَ لَا يَخْرُجُ مِنَ الدُّنْيَا إِلَّا عَلَى التَّوْبَةِ النَّصُوح، وَ يُغْفَرُ لَهُ بِكُلِّ يَوْمٍ صَامَهُ سَبْعُونَ كَبيرَةً، وَ يُقْضَى لَهُ سَبْعُونَ حاجَةً عِنْدَ الْفَزَعِ الأكْبَرِ، وَ سَبْعُونَ حاجَةً إذَا دَخَلَ قَبْرَهُ، وَ سَبْعُونَ حاجَةً إذا خَرَجَ مِنْ قَبْرِهِ، وَ سَبْعُونَ حاجَةً إذا نُصِبَ الْميزانُ، وَ سَبْعُونَ حاجَةً عِنْدَ الصِّراطِ. (إقبال الأعمال، ص156)
🔹رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: هرکس سه روز سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب را روزه بگیرد و شب های این روزها را به شب زنده داری بپردازد، از دنیا خارج نمی شود مگر با توبه نصوح، و به ازای هر روزی که روزه گرفته باشد هفتاد گناه کبیره وی آمرزیده می شود ؛ هفتاد حاجت وی در هنگام فزع اکبر، هفتاد حاجت وی در هنگام خروج از قبر، هفتاد حاجت وی در هنگام سنجش اعمال در موقف میزان، و هفتاد حاجت وی در موقف عبور از صراط برآورده خواهد شد.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
جهت سلامتی وتعجیل در امر فرج اعليحضرت ولي عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف صلوات
میلادمولا.mp3
16.6M
❎میلاد مولا
⏱۱۷دقیقه
🗓 چهار شنبه 1402/11/04
سیزده روز از رجب بُگذشته است
شهر مکّه از مَلَک پُر گشته است
هست میلاد امیرِ مؤمنان
شادمان باشد قلوب شیعیان
نام او باشد علی(ع) مُشتَق ز حق
گشته ابلیس از وجودش بی رَمَق
فاطمه بنت اسد آورده نور
زین سبب ارض و سما غرقِ سرور
با خدایش بود در راز و نیاز
ناگهان کعبه نمود آغوش باز
کعبه زایشگاه حیدر گشته است
چون صدف از بهر گوهر گشته است
گوهری کز بهر او هفت آسمان
خلق بِنموده خداوند جهان
دین احمد هست ناقص بی علی
آنکه باشد بر جمیع ما ولی
رمز و راز عاشقی، عشق علی است
تابعِ او بودن، عین بندگی است
ضدیّت با او نشان کافری است
ناشی از عدوان و کوریّ و کَری است
تا مرا حُبّ علی در دل بود
دین و عقل و عشق من کامل بود
ای خدا ما را علی محور نما
از دلِ ما غیر او بِنْما جدا
روح ما را با علی محشور کن
چشم تنگ دشمنانش کور کن
مهدی صاحب زمان فرزند اوست
هستیِ ما و جهان در بندِ اوست
حیدرِ ثانی! بیا با ذوالفقار
ظلم و ظالم محو کن از روزگار
روز و شب ما چشم بر راه توایم
خادمِ ناچیزِ درگاه توایم
احمدیاسر وافی یزدی
4_5873024489133969799.mp3
6.12M
هستم غلام قنبر و بر عالمی سَرم
شادم که خاک پای غلامان حیدرم
علی مولا
علی مولا
علی مولا
علی مولا
علی مولا
علی مولا
علی مولا
علی مولا
علی مولا
علی مولا
علی مولا
علی مولا
علی مولا
بح بح که چه اسسسسسمی داره مولامم✋🏽
علی مولا
علی مولا
علی مولا
صلوات الله و سلام الله علیه
علی ولی الله ❤️❤️❤️
📣دیدن تلویزیون=اختلالات مغزی📣
findings suggest that people who self-report moderate or excessive (high) amounts of TV watching experience greater cognitive decline and reduced gray matter in their brains later in life. Gray matterTrusted Source is involved in decision-making, hearing and vision, and muscle control
ترجمه:
درمجموع،یافتههای محققان نشان میدهد افرادی که میزان تماشای تلویزیون را به میزان ملایم یا بیش از آن گزارش میدهند، در اواخر زندگی دچار زوال شناختی بیشتر و کاهش ماده خاکستری در مغزشان میشوند.ماده خاکستری منبع قابل اعتماد در تصمیم گیری، شنوایی و بینایی و کنترل عضلات نقش دارد.
From their data, they calculated that each 1-hour increase in a person’s daily average TV viewing time was tied to a 0.5 percent reduction in gray-matter volume.
ترجمه:
براساس داده های خود،آنها محاسبه کردند که هر یک ساعت افزایش در میانگین روزانه تماشای تلویزیون یک فرد با کاهش 0.5درصدی حجم ماده خاکستری مرتبطست.
🖼
جالبه از کارهای پیشنهادیشون بجایTV بافندگی،حل جدول و..است👇🏾
knitting, completing crosswords
منبع:
https://www.healthline.com/health-news/too-much-tv-in-your-40s-50s-can-affect-brain-health-what-you-can-do
📣How Your Brain Changes When You Stop Watching TV
📣چگونه مغز شما با توقف تماشای تلویزیون تغییر می کند
🤦🏾♂حیرت انگیزه دیتاهای علمی این مقاله ی فوق..
بخوانید ببینید واقعععععا چند ده سال از دنیا عقبیم‼️🤦🏾♂
دنیای کفر از همان شروع تلویزیون، شروع به تحقیق کرد و دانشمندها ازش زاویه گرفتن و الآن سالیان سالست که مردم سطح فرهیخته ی غربی و حتی بدنه ی عمومیِ جامعه ی غربی از تلویزیون دوری میکنند مثل عمومیت کشور آلمان و سایرین نیز دستکم بسیار محدودش میکنند به نسبت ما..
مای مسلمان اینجا حتی در سطح به اصطلاح روانشناسان و دانشمندانمان صحبتی از نقد و رد جدی تلویزیون نیست🤦🏾♂
حتی از زبان اندیشمندانِ دینی هم شاهدش نیستیم البته بغیر از سطوح دانشمندان برجسته ی دین یعنی مراجع عظام که با فتاوا و سخنرانی و...به انحای مختلف مردم را به دوری از تلویزیون فرا میخوانند که متاسفانه در مظلومیت و مطرودیت هستند..
بخش هایی از نوشتار فوق رو کم کم براتون با ترجمه اش به اشتراک میذارم کمترین کاری که باید بکنید اینه که حتما با تامل و ژرف اندیشی بخوانید و با اطرافیان به اشتراک بذارید و کم کم شروع کنید به حذف تلویزیون تا دیرتر نشده است👌🏾
34.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴چرا آلمانی ها تلویزیون ندارند و اهل تلویزیون دیدن نیستند⁉️⁉️⁉️
[✍🏾دوستانی که می خواستند بدانند چرا بنده تلویزیون نمیبینم، توضیحات این مدرسِ مقیم آلمان در کلیپِ فوق، تا حدودی نزدیک به بخشی از ادله ی اینجانب است و فکر میکنم این کلیپِ حدودا ۹ دقیقه ای، شروع خوبیست برای تاملی ژرف تر در این زمینه❗️ - کلیپ رو ببینید و ان شاءالله کم کم به جمعِ ما آزادشدگانِ از زندانِ تی وی بپیوندید.😘]
[نه_به_تلویزیون]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو هم چقدر مسلمان افراطی ای هستی!!!
هی میگه تلویزیون رو حذف کنید و فلان کنید و بهمان کنید مگه میشه آخه؟!
اصلا این بشر هیچ بفکر شادی و زندگی بچه ها نیست
اصلا حرفهای شما نشدنیه غیر علمیه:))))
جواب هذیاناتِ فوق را در کلیپ بالا ببینید.
أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
📣How Your Brain Changes When You Stop Watching TV 📣چگونه مغز شما با توقف تماشای تلویزیون تغییر می ک
من سابق در کتاب جرم شناسی ریموند گسن پدر علم جرمشناسی دیده بودم که دانشمندان و محققین غربی از ده ها سال پیش از همان ابتدای آمدن تلویزیون، تحقیقات فراوانی راجع به اثرات تلویزیون انجام داده اند اما دیتاهای علمی مطلب فوق واقعا حیرت انگیز بود برام...که حتما شده با گوگل ترنسلیتر مطالعه کنید منم براتون ترجمه ی ویراستاری شده ی بخش هاییش رو میذارم
متاسفانه دست تنها هستیم و ارتش تک نفره:) و برای همین نمیتوانم همه ی تایمم را صرف تحقیق ، ترجمه ، ویرایش ترجمه و آماده سازی پست و مسائلی از این قبیل قرار دهم.. اما به هر حال این موضوعِ تلویزیون نیز در کنار سایر موضوعاتی که میپردازیم بسیاربسیار مهم است، و لذا تمام سعیم رو خواهم کرد بخش بیشتری از تایمم رو برای آگاهی رساندن راجع به این موضوع قرار بدم...شماهم کمک کنید.
توی این مسیر کمترین کمک شما این است که به افراد بیشتری دیتا برسانیم یعنی فقط فوروراد!!!♥️
#پیام_ناشناس
۱: به فتوای مراجع عموما مشکلی ندارند مگر مستلزم غلط هایی مثل موسیقی و... بشود.
۲: بله به تشخیص موضوعی فتوای همه ی فقهاء...
۳:بفهبققثسثقیعخهددوب صدا قطع شد:)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆🏽👆🏽نمونه ای از تولید محتوای یک معلم برای اینستاگرامش
سوال ::آیا جایز است فرزندانِ خودمان را به مدارسی که امثالِ این معلم در آن تدریس دارند بفرستیم؟؟
🔴🔴تصریحات مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بر حرام بودن شرکت خودمان یا فرستادن فرزندان به مراکز تحصیلی کنونی::
مسأله 2879. حضور در كلاس درسي كه استاد آن، فساد عقيده داشته باشد، و در ضمن درس به طور ضمني، عليه اسلام تبليغ ميكند، جايز نيست.
مسأله 2876. تأسيس مدارس مختلط؛ اعم از ابتدايي و عالي و تدريس در آن مدارس، و فرستادن فرزندان به آن مدارس و همكاري با آنها، جايز نيست.
مسأله 2874. فرستادن فرزندان به دبستانها و دبيرستانها و كودكستانهايي كه اسلاميت و امانت و علاقهمندي مؤسس و معلمان آنها به سنن اسلامي، محرز و شناخته نشده، و معرض انحراف فكر و عقيده و فساد اخلاق باشد، جايز نيست.
http://saafi.com/book/1958
🔴قواعدی که این بزرگوار بر اساس آنها موارد فوق را برای عموم شرح داده اند از قواعد مقبول همه ی فقهاست لذا مطالب فوق مقبول مبانی همه ی فقهاست و بر همگان فارغ از اینکه مقلد چه کسی هستند الزام آور است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 تو رو به اضطرار زینب، بیا آقا... 😭😭😭
اللهم عجل لولیک الفرج بحق العقیله زینب
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❌تا عاشورا مردی او را ندیده بود‼️
●هي في الحجاب و العفاف فريدة لم یرَ شخصُها اَحَدٌ من الرجال فی زمانِ ابیها و اخویْها الی یوم الطَّفِ.
●ترجمه: حضرت زینب صلوات الله علیها در حجاب و عفاف یگانه روزگار بوده است؛ کسی از مردان در زمان پدر او و برادرانش تا روز عاشورا، او را ندیده بود.
📜تنقيح المقال/ج۳/ص۷۹.
📜عوالم العلوم/ج۱۱/ قسم ۲ فاطمة/ص۹۵۰.
📜فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفى/ج۱/ص۶۳۸.
✍🏾شرحی کوتاه و مهم:
آنوقت برخی زنان به هر بهانه ای بیرون گردی و ول گردی میکنند و خودشان و جامعه را با بلایای غیر قابل درمان و البته دست ساز خودشان مواجه میکنند!!!
میبینید در زندگی اسلامی فقط عاشورا جواز حضور اضطراری بی بی ما بود آن هم با آن حجاب سنگین!!! که فرمودند عاشورا هم هیچ وقت تکرار ندارد لایوم کیومک یا اباعبدالله❌ نه اینکه هر چیزی را بهانه کنید و به اسم حضرت بی بی بزنید بیرون!!!
حضرت حتی در شهادت پدر و مادر و برادرشان امام حسن علیهم السلام که شهادت حجج الهی بود در پیش چشم مردان نیامدند!!! آنوقت چطور توی زن مسلمان حیا نمیکنی و ناجوانمردانه به اسم الگوگیری از بی بی ما که تجسم عفاف بود برای امورات امروزی میزنی بیرون⁉️⁉️⁉️
♥️پوشیه،حجابِ مومنات♥️
@hejabe_momenat313
هدایت شده از أبوحیدر
ضرب الناشزه
[رقم الحدیث الکلی: ۲۷۷۳۳ - رقم الحدیث الباب: ۲]
۲۷۷۳۳- ۲- [۵] الْحَسَنُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ شُعْبَةَ فِی تُحَفِ الْعُقُولِ عَنِ النَّبِیِّ ص أَنَّهُ قَالَ فِی خُطْبَةِ الْوَدَاعِ إِنَّ لِنِسَائِکُمْ عَلَیْکُمْ حَقّاً وَ لَکُمْ عَلَیْهِنَّ حَقّاً حَقُّکُمْ عَلَیْهِنَّ أَنْ لَا یُوطِئْنَ [۶] فُرُشَکُمْ وَ لَا یُدْخِلْنَ بُیُوتَکُمْ أَحَداً تَکْرَهُونَهُ إِلَّا بِإِذْنِکُمْ وَ أَنْ لَا یَأْتِینَ بِفَاحِشَةٍ فَإِنْ فَعَلْنَ فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ أَذِنَ لَکُمْ أَنْ تَعْضُلُوهُنَّ وَ تَهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَ تَضْرِبُوهُنَّ ضَرْباً غَیْرَ مُبَرِّحٍ فَإِذَا انْتَهَیْنَ وَ أَطَعْنَکُمْ فَعَلَیْکُمْ رِزْقُهُنَّ وَ کِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ.
أَقُولُ: وَ تَقَدَّمَ مَا یَدُلُّ عَلَی ذَلِکَ [۷] .
----------
[۵]: تحف العقول- ۲۴.
[۶]: فی المصدر زیادة- أحدا.
[۷]: تقدم فی الحدیث ۵ من الباب ۱۱ من أبواب القسم و النشوز.
الـبـرّح: بـضـمّ الـيـم وتـشـديـد الـراء الـكـسـورة أي شـديـدا شـاقّـا كـمـا ف الـصـحـاح ونـهـايـة ابـن الثـيـر وغيـرهـمـا , وف
خـ ــطـ ــبـ ــة الـ ــنـ ــبـ ــي (صــ ـلـ ـى ال عـ ـلـ ـيـ ـه وآلـ ـه) ف حـ ـجّـ ــة الـ ــوداع كـ ــمـ ــا ف تـ ــف الـ ــعـ ــقـ ـول وصـ ـحـــيـ ــح مــ ـســ ـلـ ـم
وغـيـرهـمـا: ........وتـضـربـوهـنّ ضـربـا غـيـر الـبـرّح. وقـال الـطـبـرسـي ف مـجـمـع الـبـيـان: قـيـل ف مـعـنـى غـيـر الـبـرّح:
أن ل يقطع لما ول يكسر عظما.
در خـطبه حـضـرت امير عليه السلام هنگامى كـه بـه ايشان خبر قتل عثمان بن حنيف توسط طلحه و زبير
رسيد فرمودند: إنّه أتاني خبر متفظّع ونبأ جليل: أنّ طلحة والزبير وردا الـبصرة فوثبا على عـاملي فضرباه ضربا
مبرّحا, وتُرك ل يُدرى أحيّ هو أم ميّت...
او را ضرب مبرّحى زدند و بگونه اى رها شد كه معلوم نبود زنده است يا مرده!
همانطور كه واضح است ضرب شديد و شاق (مبرّح) بـسيار فراتر از ضربى است كه تنها موجب سرخى يا
كبودى شود.
واساسا هيچ ضرب تاديبيى بدون سرخى تحقق پيدا نمى كند مگر آنكه بصورت نوازش باشد!
هدایت شده از أبوحیدر
در روايـت بـه زدن دردآور تـصـريـح شـده اسـت👇🏽👇🏽
عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ، عَنْ أَبِیهِ، عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ، عَنْ حَمَّادٍ، عَنِ الْحَلَبِیِّ:
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللّهِ علیه السلام، قَالَ: «جَاءَ رَجُلٌ إِلی أَمِیرِ الْمُوءْمِنِینَ علیه السلام، فَقَالَ: یَا أَمِیرَ الْمُوءْمِنِینَ، إِنَّ امْرَأَتِی حَلَبَتْ مِنْ لَبَنِهَا فِی مَکُّوکٍ [۱]، فَأَسْقَتْهُ [۲] جَارِیَتِی. فَقَالَ: أَوْجِعِ امْرَأَتَکَ [۳]، وَعَلَیْکَ بِجَارِیَتِکَ ؛ وَهُوَ هکَذَا فِی قَضَاءِ عَلِیِّ علیه السلام [۴] ». [۵]
----------
[۱]: ۱. المکّوک، کتنّور: طاس یشرب به، ومکیال یختلف مقداره باختلاف اصطلاح الناس علیه فی البلاد. راجع: لسان العرب، ج ۱۰، ص ۴۹۱ (مکک).
[۲]: ۲. فی «بخ» والوافی: «فسقته».
[۳]: ۳. فی المرآة: «قوله علیه السلام: أوجع امرأتک، إمّا لعدم تحقّق الارتضاع من الثدی، أو لعدم کون المرتضع فی الحولین، أو لعدم تحقّق العدد، أو للجمیع».
[۴]: ۴. فی الوسائل: - «وهو هکذا فی قضاء علیّ علیه السلام ».
[۵]: ۵. الوافی، ج ۲۱، ص ۲۵۵، ح ۲۱۱۸۱ ؛ الوسائل، ج ۲۰، ص ۳۹۳، ح ۲۵۹۱۶.
عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ، عَنْ أَبِیهِ ؛ وَعِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ جَمِیعاً، عَنِ ابْنِ أَبِی نَجْرَانَ، عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَیْدٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ قَیْسٍ، قَالَ:
سَأَلْتُهُ عَنِ امْرَأَةٍ حَلَبَتْ مِنْ لَبَنِهَا، فَأَسْقَتْ [۴] زَوْجَهَا لِتَحْرُمَ عَلَیْهِ؟
قَالَ: «أَمْسَکَهَا وَأَوْجَعَ ظَهْرَهَا [۵] ». [۶]
----------
[۴]: ۴. فی الوافی: «فسقت».
[۵]: ۵. لم ترد هذه الروایة فی «بح». وفی المرآة: «یمکن أن یستدلّ به علی اشتراط کون الارتضاع من الثدی، وأمکن کون الحکم بعدم التحریم لعدم تحقّق النصاب، والمشهور اعتبار ذلک، وذهب ابن الجنید إلی اشتراط الامتصاص من الثدی، والکلینی حمل الخبر علی أنّ الحکم بعدم التحریم لعدم کون المرتضع ولدا ولذا أورده فی هذا الباب. والصواب أنّه لا یمکن الاستدلال به علی شیء منهما ؛ لقیام الاحتمال الآخر».
[۶]: ۶. الوافی، ج ۲۱، ص ۲۵۵، ح ۲۱۱۸۰ ؛ الوسائل، ج ۲۰، ص ۳۸۵، ح ۲۵۸۹۲ ؛ و ص ۳۹۴، ح ۲۵۹۱۷.
پ.ن:بنابراين مقيد كردن ضرب به عدم هيچگونه تاثيرى بر بدن , خلف غرض بلكه نص آيه شريفه است.
بـلـكـه در صـورت نـقـص عـضـو يـا تـلـف اتـفـاقـى ( در ضـرب تـاديـبـى غـيـر مـبـرح ) نـيـز ضـامـن بـودن مـرد مـورد شـك
است , همانطور كه علمه حلي و صاحب مدارك و ديگرانى تصريح به عدم ضمان كرده اند.
هدایت شده از أبوحیدر
وأما حكم توهين و سب به زن در بستر👇🏽
از آنجـايـى كـه عـرف هـمـواره در حـين تـأديـب مـرتـكـب سـب و تـوهـين نـيـز مـى شـود, اگـر ايـن مـسـالـه خـلف شـرع
بود, قاعدتا مى بايست شارع مقدس به طور خاص از آن نهى مى كرد.
به نظر مى رسد خود اين عدم نهى از باب چشم پوشى ومغتفر بودن سب وتوهين تاديبى است.
واگـر هـچـنـان شـكـى بـاقـى مـانـده بـاشـد بـا ايـن روايـت كـه در آن بـه صـراحـت , جـواز سـب و تـوهـين(هـر چـنـد در
مرحله اى متقدّم) ذكر شده است مرتفع خواهد شد:
تـفـسـيـر عـلـي بـن إبـراهـيـم الـقـمـي ج١ ص:١٣٧
وَ فِي رِوَايَةِ أَبِي اَلْجَارُودِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي قَوْلِهِ « قٰانِتٰاتٌ » يَقُولُ مُطِيعَاتٌ-وَ قَوْلُهُ وَ اَللاّٰتِي تَخٰافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ-وَ اُهْجُرُوهُنَّ فِي اَلْمَضٰاجِعِ وَ اِضْرِبُوهُنَّ، فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاٰ تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً وَ ذَلِكَ إِنْ نَشَزَتِ اَلْمَرْأَةُ عَنْ فِرَاشِ زَوْجِهَا-قَالَ زَوْجُهَا اِتَّقِي اَللَّهَ وَ اِرْجِعِي إِلَى فِرَاشِكِ فَهَذِهِ اَلْمَوْعِظَةُ، فَإِنْ أَطَاعَتْهُ فَسَبِيلٌ ذَلِكَ وَ إِلاَّ سَبَّهَا وَ هُوَ اَلْهَجْرُ-فَإِنْ رَجَعَتْ إِلَى فِرَاشِهَا فَذَلِكَ وَ إِلاَّ ضَرَبَهَا ضَرْباً غَيْرَ مُبْرِحٍ-فَإِنْ أَطَاعَتْهُ وَ ضَاجَعَتْهُ يَقُولُ اَللَّهُ « فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاٰ تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً » يَقُولُ لاَ تُكَلِّفُوهُنَّ اَلْحُبَّ-فَإِنَّمَا جَعَلَ اَلْمَوْعِظَةَ وَ اَلسَّبَّ وَ اَلضَّرْبَ لَهُنَّ فِي اَلْمَضْجَعِ إِنَّ اَللّٰهَ كٰانَ عَلِيًّا كَبِيراً.