أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
📣How Your Brain Changes When You Stop Watching TV 📣چگونه مغز شما با توقف تماشای تلویزیون تغییر می ک
من سابق در کتاب جرم شناسی ریموند گسن پدر علم جرمشناسی دیده بودم که دانشمندان و محققین غربی از ده ها سال پیش از همان ابتدای آمدن تلویزیون، تحقیقات فراوانی راجع به اثرات تلویزیون انجام داده اند اما دیتاهای علمی مطلب فوق واقعا حیرت انگیز بود برام...که حتما شده با گوگل ترنسلیتر مطالعه کنید منم براتون ترجمه ی ویراستاری شده ی بخش هاییش رو میذارم
متاسفانه دست تنها هستیم و ارتش تک نفره:) و برای همین نمیتوانم همه ی تایمم را صرف تحقیق ، ترجمه ، ویرایش ترجمه و آماده سازی پست و مسائلی از این قبیل قرار دهم.. اما به هر حال این موضوعِ تلویزیون نیز در کنار سایر موضوعاتی که میپردازیم بسیاربسیار مهم است، و لذا تمام سعیم رو خواهم کرد بخش بیشتری از تایمم رو برای آگاهی رساندن راجع به این موضوع قرار بدم...شماهم کمک کنید.
توی این مسیر کمترین کمک شما این است که به افراد بیشتری دیتا برسانیم یعنی فقط فوروراد!!!♥️
#پیام_ناشناس
۱: به فتوای مراجع عموما مشکلی ندارند مگر مستلزم غلط هایی مثل موسیقی و... بشود.
۲: بله به تشخیص موضوعی فتوای همه ی فقهاء...
۳:بفهبققثسثقیعخهددوب صدا قطع شد:)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆🏽👆🏽نمونه ای از تولید محتوای یک معلم برای اینستاگرامش
سوال ::آیا جایز است فرزندانِ خودمان را به مدارسی که امثالِ این معلم در آن تدریس دارند بفرستیم؟؟
🔴🔴تصریحات مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بر حرام بودن شرکت خودمان یا فرستادن فرزندان به مراکز تحصیلی کنونی::
مسأله 2879. حضور در كلاس درسي كه استاد آن، فساد عقيده داشته باشد، و در ضمن درس به طور ضمني، عليه اسلام تبليغ ميكند، جايز نيست.
مسأله 2876. تأسيس مدارس مختلط؛ اعم از ابتدايي و عالي و تدريس در آن مدارس، و فرستادن فرزندان به آن مدارس و همكاري با آنها، جايز نيست.
مسأله 2874. فرستادن فرزندان به دبستانها و دبيرستانها و كودكستانهايي كه اسلاميت و امانت و علاقهمندي مؤسس و معلمان آنها به سنن اسلامي، محرز و شناخته نشده، و معرض انحراف فكر و عقيده و فساد اخلاق باشد، جايز نيست.
http://saafi.com/book/1958
🔴قواعدی که این بزرگوار بر اساس آنها موارد فوق را برای عموم شرح داده اند از قواعد مقبول همه ی فقهاست لذا مطالب فوق مقبول مبانی همه ی فقهاست و بر همگان فارغ از اینکه مقلد چه کسی هستند الزام آور است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 تو رو به اضطرار زینب، بیا آقا... 😭😭😭
اللهم عجل لولیک الفرج بحق العقیله زینب
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❌تا عاشورا مردی او را ندیده بود‼️
●هي في الحجاب و العفاف فريدة لم یرَ شخصُها اَحَدٌ من الرجال فی زمانِ ابیها و اخویْها الی یوم الطَّفِ.
●ترجمه: حضرت زینب صلوات الله علیها در حجاب و عفاف یگانه روزگار بوده است؛ کسی از مردان در زمان پدر او و برادرانش تا روز عاشورا، او را ندیده بود.
📜تنقيح المقال/ج۳/ص۷۹.
📜عوالم العلوم/ج۱۱/ قسم ۲ فاطمة/ص۹۵۰.
📜فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفى/ج۱/ص۶۳۸.
✍🏾شرحی کوتاه و مهم:
آنوقت برخی زنان به هر بهانه ای بیرون گردی و ول گردی میکنند و خودشان و جامعه را با بلایای غیر قابل درمان و البته دست ساز خودشان مواجه میکنند!!!
میبینید در زندگی اسلامی فقط عاشورا جواز حضور اضطراری بی بی ما بود آن هم با آن حجاب سنگین!!! که فرمودند عاشورا هم هیچ وقت تکرار ندارد لایوم کیومک یا اباعبدالله❌ نه اینکه هر چیزی را بهانه کنید و به اسم حضرت بی بی بزنید بیرون!!!
حضرت حتی در شهادت پدر و مادر و برادرشان امام حسن علیهم السلام که شهادت حجج الهی بود در پیش چشم مردان نیامدند!!! آنوقت چطور توی زن مسلمان حیا نمیکنی و ناجوانمردانه به اسم الگوگیری از بی بی ما که تجسم عفاف بود برای امورات امروزی میزنی بیرون⁉️⁉️⁉️
♥️پوشیه،حجابِ مومنات♥️
@hejabe_momenat313
هدایت شده از أبوحیدر
ضرب الناشزه
[رقم الحدیث الکلی: ۲۷۷۳۳ - رقم الحدیث الباب: ۲]
۲۷۷۳۳- ۲- [۵] الْحَسَنُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ شُعْبَةَ فِی تُحَفِ الْعُقُولِ عَنِ النَّبِیِّ ص أَنَّهُ قَالَ فِی خُطْبَةِ الْوَدَاعِ إِنَّ لِنِسَائِکُمْ عَلَیْکُمْ حَقّاً وَ لَکُمْ عَلَیْهِنَّ حَقّاً حَقُّکُمْ عَلَیْهِنَّ أَنْ لَا یُوطِئْنَ [۶] فُرُشَکُمْ وَ لَا یُدْخِلْنَ بُیُوتَکُمْ أَحَداً تَکْرَهُونَهُ إِلَّا بِإِذْنِکُمْ وَ أَنْ لَا یَأْتِینَ بِفَاحِشَةٍ فَإِنْ فَعَلْنَ فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ أَذِنَ لَکُمْ أَنْ تَعْضُلُوهُنَّ وَ تَهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَ تَضْرِبُوهُنَّ ضَرْباً غَیْرَ مُبَرِّحٍ فَإِذَا انْتَهَیْنَ وَ أَطَعْنَکُمْ فَعَلَیْکُمْ رِزْقُهُنَّ وَ کِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ.
أَقُولُ: وَ تَقَدَّمَ مَا یَدُلُّ عَلَی ذَلِکَ [۷] .
----------
[۵]: تحف العقول- ۲۴.
[۶]: فی المصدر زیادة- أحدا.
[۷]: تقدم فی الحدیث ۵ من الباب ۱۱ من أبواب القسم و النشوز.
الـبـرّح: بـضـمّ الـيـم وتـشـديـد الـراء الـكـسـورة أي شـديـدا شـاقّـا كـمـا ف الـصـحـاح ونـهـايـة ابـن الثـيـر وغيـرهـمـا , وف
خـ ــطـ ــبـ ــة الـ ــنـ ــبـ ــي (صــ ـلـ ـى ال عـ ـلـ ـيـ ـه وآلـ ـه) ف حـ ـجّـ ــة الـ ــوداع كـ ــمـ ــا ف تـ ــف الـ ــعـ ــقـ ـول وصـ ـحـــيـ ــح مــ ـســ ـلـ ـم
وغـيـرهـمـا: ........وتـضـربـوهـنّ ضـربـا غـيـر الـبـرّح. وقـال الـطـبـرسـي ف مـجـمـع الـبـيـان: قـيـل ف مـعـنـى غـيـر الـبـرّح:
أن ل يقطع لما ول يكسر عظما.
در خـطبه حـضـرت امير عليه السلام هنگامى كـه بـه ايشان خبر قتل عثمان بن حنيف توسط طلحه و زبير
رسيد فرمودند: إنّه أتاني خبر متفظّع ونبأ جليل: أنّ طلحة والزبير وردا الـبصرة فوثبا على عـاملي فضرباه ضربا
مبرّحا, وتُرك ل يُدرى أحيّ هو أم ميّت...
او را ضرب مبرّحى زدند و بگونه اى رها شد كه معلوم نبود زنده است يا مرده!
همانطور كه واضح است ضرب شديد و شاق (مبرّح) بـسيار فراتر از ضربى است كه تنها موجب سرخى يا
كبودى شود.
واساسا هيچ ضرب تاديبيى بدون سرخى تحقق پيدا نمى كند مگر آنكه بصورت نوازش باشد!
هدایت شده از أبوحیدر
در روايـت بـه زدن دردآور تـصـريـح شـده اسـت👇🏽👇🏽
عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ، عَنْ أَبِیهِ، عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ، عَنْ حَمَّادٍ، عَنِ الْحَلَبِیِّ:
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللّهِ علیه السلام، قَالَ: «جَاءَ رَجُلٌ إِلی أَمِیرِ الْمُوءْمِنِینَ علیه السلام، فَقَالَ: یَا أَمِیرَ الْمُوءْمِنِینَ، إِنَّ امْرَأَتِی حَلَبَتْ مِنْ لَبَنِهَا فِی مَکُّوکٍ [۱]، فَأَسْقَتْهُ [۲] جَارِیَتِی. فَقَالَ: أَوْجِعِ امْرَأَتَکَ [۳]، وَعَلَیْکَ بِجَارِیَتِکَ ؛ وَهُوَ هکَذَا فِی قَضَاءِ عَلِیِّ علیه السلام [۴] ». [۵]
----------
[۱]: ۱. المکّوک، کتنّور: طاس یشرب به، ومکیال یختلف مقداره باختلاف اصطلاح الناس علیه فی البلاد. راجع: لسان العرب، ج ۱۰، ص ۴۹۱ (مکک).
[۲]: ۲. فی «بخ» والوافی: «فسقته».
[۳]: ۳. فی المرآة: «قوله علیه السلام: أوجع امرأتک، إمّا لعدم تحقّق الارتضاع من الثدی، أو لعدم کون المرتضع فی الحولین، أو لعدم تحقّق العدد، أو للجمیع».
[۴]: ۴. فی الوسائل: - «وهو هکذا فی قضاء علیّ علیه السلام ».
[۵]: ۵. الوافی، ج ۲۱، ص ۲۵۵، ح ۲۱۱۸۱ ؛ الوسائل، ج ۲۰، ص ۳۹۳، ح ۲۵۹۱۶.
عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ، عَنْ أَبِیهِ ؛ وَعِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ جَمِیعاً، عَنِ ابْنِ أَبِی نَجْرَانَ، عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَیْدٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ قَیْسٍ، قَالَ:
سَأَلْتُهُ عَنِ امْرَأَةٍ حَلَبَتْ مِنْ لَبَنِهَا، فَأَسْقَتْ [۴] زَوْجَهَا لِتَحْرُمَ عَلَیْهِ؟
قَالَ: «أَمْسَکَهَا وَأَوْجَعَ ظَهْرَهَا [۵] ». [۶]
----------
[۴]: ۴. فی الوافی: «فسقت».
[۵]: ۵. لم ترد هذه الروایة فی «بح». وفی المرآة: «یمکن أن یستدلّ به علی اشتراط کون الارتضاع من الثدی، وأمکن کون الحکم بعدم التحریم لعدم تحقّق النصاب، والمشهور اعتبار ذلک، وذهب ابن الجنید إلی اشتراط الامتصاص من الثدی، والکلینی حمل الخبر علی أنّ الحکم بعدم التحریم لعدم کون المرتضع ولدا ولذا أورده فی هذا الباب. والصواب أنّه لا یمکن الاستدلال به علی شیء منهما ؛ لقیام الاحتمال الآخر».
[۶]: ۶. الوافی، ج ۲۱، ص ۲۵۵، ح ۲۱۱۸۰ ؛ الوسائل، ج ۲۰، ص ۳۸۵، ح ۲۵۸۹۲ ؛ و ص ۳۹۴، ح ۲۵۹۱۷.
پ.ن:بنابراين مقيد كردن ضرب به عدم هيچگونه تاثيرى بر بدن , خلف غرض بلكه نص آيه شريفه است.
بـلـكـه در صـورت نـقـص عـضـو يـا تـلـف اتـفـاقـى ( در ضـرب تـاديـبـى غـيـر مـبـرح ) نـيـز ضـامـن بـودن مـرد مـورد شـك
است , همانطور كه علمه حلي و صاحب مدارك و ديگرانى تصريح به عدم ضمان كرده اند.
هدایت شده از أبوحیدر
وأما حكم توهين و سب به زن در بستر👇🏽
از آنجـايـى كـه عـرف هـمـواره در حـين تـأديـب مـرتـكـب سـب و تـوهـين نـيـز مـى شـود, اگـر ايـن مـسـالـه خـلف شـرع
بود, قاعدتا مى بايست شارع مقدس به طور خاص از آن نهى مى كرد.
به نظر مى رسد خود اين عدم نهى از باب چشم پوشى ومغتفر بودن سب وتوهين تاديبى است.
واگـر هـچـنـان شـكـى بـاقـى مـانـده بـاشـد بـا ايـن روايـت كـه در آن بـه صـراحـت , جـواز سـب و تـوهـين(هـر چـنـد در
مرحله اى متقدّم) ذكر شده است مرتفع خواهد شد:
تـفـسـيـر عـلـي بـن إبـراهـيـم الـقـمـي ج١ ص:١٣٧
وَ فِي رِوَايَةِ أَبِي اَلْجَارُودِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي قَوْلِهِ « قٰانِتٰاتٌ » يَقُولُ مُطِيعَاتٌ-وَ قَوْلُهُ وَ اَللاّٰتِي تَخٰافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ-وَ اُهْجُرُوهُنَّ فِي اَلْمَضٰاجِعِ وَ اِضْرِبُوهُنَّ، فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاٰ تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً وَ ذَلِكَ إِنْ نَشَزَتِ اَلْمَرْأَةُ عَنْ فِرَاشِ زَوْجِهَا-قَالَ زَوْجُهَا اِتَّقِي اَللَّهَ وَ اِرْجِعِي إِلَى فِرَاشِكِ فَهَذِهِ اَلْمَوْعِظَةُ، فَإِنْ أَطَاعَتْهُ فَسَبِيلٌ ذَلِكَ وَ إِلاَّ سَبَّهَا وَ هُوَ اَلْهَجْرُ-فَإِنْ رَجَعَتْ إِلَى فِرَاشِهَا فَذَلِكَ وَ إِلاَّ ضَرَبَهَا ضَرْباً غَيْرَ مُبْرِحٍ-فَإِنْ أَطَاعَتْهُ وَ ضَاجَعَتْهُ يَقُولُ اَللَّهُ « فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاٰ تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً » يَقُولُ لاَ تُكَلِّفُوهُنَّ اَلْحُبَّ-فَإِنَّمَا جَعَلَ اَلْمَوْعِظَةَ وَ اَلسَّبَّ وَ اَلضَّرْبَ لَهُنَّ فِي اَلْمَضْجَعِ إِنَّ اَللّٰهَ كٰانَ عَلِيًّا كَبِيراً.
هدایت شده از ازدواج های مهجور
#پیام_ناشناس
پاسخ::
١: متعه نص صریح قرآن و روایات شیعه و سنی هم بهشد دلالت روشن دارند. دیگران غلط کردند...
۲:کلاه شرعی؟ فرق ازدواج دائم با زنای هم باشی یا زنای ازدواج سفید چیه؟! هر جوابی به این بدید جواب ازدواج موقتم همونه
اگه نمیدونید بگید راهنمایی کنم
قوانین دین اتفاقا منطبق بر نچرال انسانیه ک در نچرال انسانی زنها مونوگاموسند و تک همسر و با چند همسری سازگاری ژنتیکال ندارند
اگه مثل شما نگاه کنیم باید بگیم دین ما بیشتر خوشبحال خانماست تا آقایون ،چون مثلا خرج کننده آقایونند نه خانم ها...
۳: اشکالی ندارد طبق آرای فقهاء
هدایت شده از ازدواج های مهجور
#پیام_ناشناس
پاسخ::
۱: آقایون باید رعایت کنند و میکنند و حالا عده ای شون اگر رعایت نکردند که باید رعایت کنند
۲: زن باید جوری با مهر و محبت و فضای آرام خانواده و نق و غر نزدن و مطیع بودن پیش برود که روحش پیش او هم باشد بنابراین اینجا مقصر رفتار زنان هم هست که باید اصلاح شود.
کامنت آخر: هر چقدر که بشود و امکانش باشد و باعث نشود از حقوق زنان دائمی بزنید.
هدایت شده از ازدواج های مهجور
❎اگر او متعه را حرام نمیکرد چه میشد؟
🔹كان علي علیه السلام يقول(في متعة النساء اي الزواج المؤقت):
لو لا ما سبقني به بني الخطاب ما زنى إلا شقي.
⭕️ امیرالمومنین علیه السلام (در مورد متعه و ازدواج موقت)می فرمودند:
اگر فرزند خطّاب(عُمَر) بر من پیشی نگرفته بود (و صیغه و ازدواج موقت را حرام نکرده بود بر مردم)، به جز افراد شقی(یا افراد بسیار ناچیز)، دچار زنا نمی شدند.
📚الكافي(طالإسلامية)،ج5،ص: 448
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
سلام
اولا سیره ی زندگیِ بنده و هیچ کس جز اهل بیت علیهم السلام و معصومین حجیت ندارد
ثانیا
الف:
خیلی راحته...
جدا کردن سفره ی زن و مرد و در کل جدا کردنِ قسمت زن و مرد در مهمانی ها ولو ناچارا بواسطه ی پارتیشن بندی های متحرک چیزی است که صدها سال در دنیا و در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی رواج داشته و دارد. (همینجا طبعا لزومِ معماری اسلامی هم به چشم میخورد.)
ب:
در موارد ناگزیر هم مگر ندیدید خانم های مذهبی در جلسات مختلط روگیری میکنند؟! خب پوشیه که از آن راحت تر است وقتی فامیل عقاید ما را متوجه باشند نه تنها برایشان عادی خواهد بود بلکه بینشان ترویج هم خواهد شد.
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
#پیام_ناشناس
پاسخ::
۱: برای کسی که مجبوره و هیچ راهی نداره جز اشتغال: شغل های خانگی بهترین وجه رو دارند از قالی بافی و خیاطی بگیرید تا بازارهای مالی
البته توصیه ی ما این است که به همان فرمولی که قبلا ذکر شد عمل کنن که عوارض وحشتناک کمتری نصیبشان بشود (یعنی نذر ، صلح یا هبه ی درآمد به پدر یا مادر و یا شخص مورد اعتماد و سلب مالکیت از خود و جیب خرجی گرفتن از آن شخص و وابسته شدن به او البته نه بعنوان دریافت همان مبلغ نذر و هبه و صلح شده که شما دیگر حقی در آن مال ندارید بلکه واقعا بعنوان جیب خرجی دریافت شود تا از عوارض استقلال تا آنجایی که مقدور است در امان باشند.)
۲: اللهم عجل لولیک الفرج
#پیام_ناشناس
پاسخ::
اولا کنجکاو باشه و به در بسته بخورد بهتر است یا ببیند و جذب شود؟!
ثانیا در مباحث روانشناسی رنگ، رنگ سیاه دفع کننده ی کنجکاوی و توجه نسبت به پسِ رنگ است و ناخواسته توجه مغز را دفع کرده و به مغز اینگونه القاء میشود که ورایش چیزی نیست با رهایش کن و نگاه نکن چون مغز به بن بست برخورد نموده است.
#پیام_ناشناس
پاسخ::
با عمل خودتون و نشون دادن حالِ خوب و لذیذ از نماز و... ذوق کردنتون برای نماز و بعدش نشون دادن آرامش و اینکه نماز چقدر خوبه و استرس و... ازتون میگیره و چقدر سلامتی حسمی و روانی داره ووو دعوتش کنید.
در کنارش استدلال های کوتاه آماده کنید برای تلنگر
و اینکه راه ارتباط حلال و ایمن با جنس مخالف رو بهش نشان بدهید و اینکه بهش بفهمونید ذهن اگر به روابط بی قید آموزش و عادت داده بشه بعد ازدواج هم به فحشاء کشیده میشه.
البته سعی نکنید یه روزه و یه ماهه نتیجه بگیرید! صبور باشید.
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
4_5888854261118283683.mp3
6.08M
حتما گوش بدید
🔴پاسخ به تعداد زیادی از سوالاتی که بود
🔹چرا آقا جونم که امام جمعه بود و عالم بود اینجور که شما میگید عمل نکرد
🔹فلانی که استادِ حوزه بود اینجور عمل نکرد
🔹فلان مرجع تقلید در فلان جا اینجور عمل نکرد
🔹فلان شهید اینجور عمل نکرد
🔹فلان زن از صحابه اینجور نبود
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❎تبیینِ صاحب عروه در مساله ۶۷ در نحوه فتواخوانی(که همه ی مراجع کنونی هم در حاشیه ی موضوعات عرفی و..تایید و امضاء کرده اند) و عدمِ ورود تقلید در حیطه ی تشخیص این موضوعات👇🏾👇🏾👇🏾
[ ٦٧ ] مسألة ٦٧ : محل التقليد ومورده هو الأحكام الفرعية العملية ، فلا يجري في أصول الدين ، ولا في مسائل أصول الفقه ، ولا في مبادئ الاستنباط من النحو والصرف ونحوهما ، ولا في الموضوعات المستنبطة العرفية أو اللغوية ، ولا في الموضوعات الصرفة ، فلو شك المقلد في مائع أنه خمر أو خل مثلاً وقال المجتهد إنه خمر لا يجوز له تقليده ، نعم من حيث إنه مخبر عادل يقبل قوله كما في إخبار العامّي العادل ، وهكذا ، وأما الموضوعات المستنبطة الشرعية كالصلاة والصوم ونحوهما فيجري التقليد فيها كالأحكام العملية.
📚نام کتاب : العروة الوثقى جلد : 1 صفحه : 26
ترجمه ی مساله ی ۶۷:
محل تقلید و منشاء آن احکام فرعیه است پس نه در مبانی دین و نه در مسائل فقهی و نه بر اصول استنباط از صرف و نحو و صرف و مانند آن و نه در موضوعات مستنبطه ی عرفی یا لغوی و نه در موضوعات صرفه، تقلید جایز نیست ، مثلا اگر مقلدی در مایعی شک کند که مثلا شراب یا سرکه است و مجتهد بگوید شراب است، تقلید از آن جایز نیست. آری، از این جهت که او خبر دهنده ی عادلی است(مثلا از قبل مطلع است که آن مایع شراب است) گفتارش (منبابِ خبرآوری و شاهد و نه تقلیدا) پذیرفته می شود، مانند گفتار عامی عادل و غیره(که خبر دادن و شهادتشون رو میپذیریم) اما -در غیر اینها- در مسائل استنباطیِ شرعی از قبیل احکام نماز و روزه و مانند اینها تقلید مانند احکام عملیه در آنها صورت می گیرد.(که باز مسائل موضوعیه ی صرفه و عرفی و...همین احکام نیز تقلید جایز نیست)
همین ساعت که ما در حسرت یک بوسه میسوزیم
کسانی در نجف پیش ضریحش عالَمی دارند❤️
هدایت شده از ازدواج های مهجور
🔴اگر پستان خود را برای شوهرت بپزی‼️
وَ قَالَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : لَوْ أَنَّ اِمْرَأَةً وَضَعَتْ أَحَدَ ثَدْيَيْهَا طَبِيخَةً وَ اَلْآخَرَ مَشْوِيَّةً مَا أَدَّتْ حَقَّ زَوْجِهَا وَ لَوْ أَنَّهَا عَصَتْ مَعَ ذَلِكَ زَوْجَهَا طَرْفَةَ عَيْنٍ أُلْقِيَتْ فِي اَلدَّرْكِ اَلْأَسْفَلِ مِنَ اَلنّٰارِ إِلاَّ أَنْ تَتُوبَ وَ تَرْجِعَ.
✅✅✅نقل است که رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرموده اند:
اگر زنى براى شوهرش يكى از پستانهايش را بپزد و ديگرى را كباب كند حق شوهرش را ادا نكرده و اگر باوجوداين،يك لحظه نافرمانى شوهرش را انجام دهد در پستترين جاى آتش انداخته مىشود مگر اينكه توبه كند و بازگردد.
📚مکارم الأخلاق / ترجمه احمدزاده ; ج ۱ ص ۴۵۷
✍🏾شرحی بسیار مجمل بر این حدیث زیبا و اعجازین:
فارغ از صحت و سقم سندی حدیث مفهوم حدیث را شرحی مجمل مینماییم.
✍🏾حدیث در بیان اهمیت شدید حفظ عنان خانواده میباشد فلذا از تعبیر تشدیدیِ در ذهن ماندگار، استفاده شده است؛👈🏾با عنایت به اینکه خانواده به مثابه ی یک سیستم هر کسی می بایست نقش متمایز خود را حسب الزامات سایکوبیولوژیکی اش ایفا نماید؛ و مرد از آنجایی در علم بیولوژیک ثابت گردیده نیاز داتی دامیننسی(فرمانروایی و تسلط و سروری و اربابی گری) و زن نیز متقابل نیاز ذاتی به دامینیتید شدن(تحت تحکم و تبعیت و اطاعت محض اسلیوانه از فرمانروای مقتدر و توام مهربان خود) را در حالت نرمال دارند و همچنین از آنجایی که خانواده به مثابه ی یک نظام میبایست موقعیت اقتدار فصل الخطابی و دافعه و جاذبه ی لیدر خود را تضعیف ننموده و فرزندان نیز حسب قوانین ثابت روانشناختی جذب قدرت پدری گردیده و از سرکشی و فضاحت بدور مانند و اغیار نیز بجهت این استحکام و نوع تسلط پدرانه ی پدر خانواده از طمع به نفوذ و به انحراف کشاندن هر کدام از ارکان این خانواده دوری نمایند #و نتیجتا عنان خانواده حفظ گردیده و خانواده به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت برسد لذاست حدیث با یک تعبیرِ تشدیدیِ ماندگار، ذهن ها را متوجه حفظ جایگاه پدر خانواده نموده و او را مطابق با #دقایق بایوسایکولوژیکی به این جایگاه منصوب نموده اند.
👈🏾که اگر معتقد به صدور این حدیث با این بیان از آقا رسول الله صلوات الله علیه و آله باشیم این #تطابق امر رسول الله با #دقایق_زیست_روانی ، واضحا دقتی #اعجازین است.♥️
#پیام_ناشناس
سلام توصیه میکنم بالخصوص بانوان بروند به سمت روضه خوانی های شخصی خود کما اینکه سابق بر این مادران نسل های پیش لالایی ها و روضه ها را خودشان برای خود و فرزندانشان زمزمه میکردند ، هم سوز مکفی داشت هم سازندگی مکفی