بحث فقهي استدلالي حول النيروز.pdf
1.25M
❎جهت مطالعه اهل علم
بحث فقهي في بیان ان النیروز من اعیاد المجوس و مما یضر الاسلام و التشیع فلایجوز الاحتفال به. لسماحة آیة الله الشیخ ماجد الکاظمي.
❎شیعیان فقط چهار عید دارند...
💢امام هادى عليه السلام :
إنَّمَا الأعيادُ أربَعَةٌ لِلشّيعَةِ : الفِطرُ و الأضحى و الغَديرُ و الجُمُعَةُ
🔷 شيعيان فقط چهار عيد دارند : فطر ، قربان ، غدير و جمعه .
📚 بحار الأنوار ، ج 98 ، ص 351
❎چه قومی و دسته ای را دوست داری؟
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:
💢مَن أحبَّ قَوماً حَشَرَهُ اللّهُ فِى زُمرَتِهِم؛
🔷هر كس گروهى را دوست بدارد، خدا او را در زمره آنان محشور خواهد كرد.
📚نهج الفصاحه: ص ۶۰۹، ح ۲۹۸۶
پ:ن:مراقب باشیم در این ایام #نوروز تبلیغِ چه و قوم و دسته ای میشود مراقب باشیم محبت و ارادت نسبت به چه اقوامی را در دل خود و اطرافیانمان وارد میکنیم
که عاقبتِ محبتِ نسبت به قوم و دسته ای محشور شدنِ با آنهاست و این فرمایش رسول الله صلی الله علیه و آله از اعجازاتِ روانشناسیِ اسلامیست چرا که زیاد شدن علائم قومی در زندگی ما موجب ایجادِ محبت نسبت به آنها میشود و زیاد شدنِ محبتِ آنها در دلِ افراد یعنی روشن شدنِ شعله های جزء آنها در آمدن، فتأمل...
🔸🔸بسیار بسیار به روایت زیر توجه بفرمایید🔸🔸
🔷قال رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :
ما مِن عَبدٍ استَحيا مِن الحَلالِ إلاّ ابتَلاهُ اللّه ُ بالحَرامِ
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
هيچ بنده اى نيست كه از [طلب] #حلال شرم كند، مگر آنكه خداوند به #حرام گرفتارش سازد
📚وسائلالشیعة، ج۸، ص۱۱۶
بحارالانوار، ج۶۴، ص۱۳۶ ج۶۵، ص۳۱۸؛ ج۶۶، ص۴۰؛ ج۶۹، ص۲۳۳؛ ج۷۹، ص۲۳۳؛ ج۸۷، ص۳۴۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما هم چقدر مسلمان افراطی ای هستید!!!
هی میگید تلویزیون رو حذف کنید و فلان کنید و بهمان کنید مگه میشه آخه؟!
اصلا این شماها هیچ بفکر شادی و زندگی بچه ها نیستید
اصلا حرفهای شما نشدنیه غیر علمیه:))))
جواب هذیاناتِ فوق را در کلیپ بالا ببینید.
❎چرا زنان نباید نوشتن یاد بگیرند؟ و به جای آن سوره نور و نخ ریسی یاد بگیرند؟
#حجاب #عفاف #تبرج
💢عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) لَا تُنْزِلُوا النِّسَاءَ بِالْغُرَفِ وَ لَا تُعَلِّمُوهُنَّ الْكِتَابَةَ وَ عَلِّمُوهُنَّ الْمِغْزَلَ وَ سُورَةَ النُّورِ.
🔸امام صادق علیه السلام از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل می فرماید: زنان را در غرفه و بالاخانه جا مدهید و نوشتن به ایشان نیاموزید و سوره یوسف را تعلیم ایشان مکنید و چرخ رشتن به یاد ایشان بدهید و سوره نور را به ایشان تعلیم کنید.
الکافی/ج5/ص516
من لا يحضره الفقيه/ج1/ص374
الوافي/ج22/ص801
هداية الأمة/ج3/ص66
مجمع البيان/ج5/ص315
لوامع صاحبقرانی/ج4/ص361
الجعفريات- الأشعثيات/ص98
تفسیر البرهان/ج3/ص153
النوادر - ط دار الكتاب/ص49
حلیة المتقین/ص128
تفسیر کنز الدقائق/ج9/ص239
تفسير نور الثقلين/ج3/ص568
و اما توضیحات مجلسی اول رحمة الله علیه ذیل همین روایت:
«و روى إسماعيل بن أبي زياد» السكوني كالكليني[1] «الغرف» جمع غرفة و هي البيت الأعلى فإنه من الستر أبعد، و يمكن أن ينظر الأجانب إليهن إلا أن يكون الجدران مرتفعة، و معه فمتابعة النص أولى لأنه يمكن أن يكون له حكمة خفية لا نعرفها «و لا تعلموهن الكتابة» أي الخط فإنه يمكن أن يكتبن إلى الأجانب مع أن خطهن من العورة و كلما كن إلى الستر أقرب كان أولى «و لا تعلموهن سورة يوسف (ع)» فإن فيها حكاية العشق «و علموهن المغزل» أي الغزل أو عمله، و المغزل مثلثة الميم ما يغزل به و أقل مراتبه التأسي بسيدة نساء العالمين فاطمة الزهراء عليها السلام «و سورة النور» فإن فيها حد الزنا و آيات الحجاب و ما يناسبهن.
و لعل عدم تعليم سورة يوسف و تعليم سورة النور مختصان بالعرب، و بمن يعرف معانيهما، و يؤيده ما رواه الكليني في القوي عن أمير المؤمنين عليه السلام قال: لا تعلموا نساءكم سورة يوسف و لا تقرئوهن إياها فإن فيها الفتن و علموهن سورة النور فإن فيها المواعظ[1].
🔸اسماعیل بن ابی زیاد مشهور به سکونی روایت کرده است چنانکه کلینی نیز این خبر را از او آورده است.
غُرَف جمع غرفه است که همان بالا خانه باشد و این نوع خانه از پوشش دورتر است
و چه بسا مردان بیگانه به زنان نگاه بیندازند مگر اینکه دیوارهای منزل بلند باشد و امکان رؤیت درون خانه وجود نداشته باشد
هر چند با وجود دیوارهای بلند نیز پیروی از نص کلام معصوم سزاوارتر می باشد چرا که ممکن است حکمتی پنهان در بین باشد که ما آن را ندانیم
به زنان کتابت را نیاموزید
مقصود نگارش خط است چرا که ممکن است به بیگانگان و نامحرمان نامه نگاری کنند، و با نظر داشت اینکه نگاشته های زنان نوعی #عورت محسوب می شود، پس به طور کلی هر چه ایشان پوشیده تر باشند سزاوار تر است
به زنان سوره يوسف را میاموزید
چرا که در این سوره داستان عشق (عشق زلیخا به یوسف) گزارش شده است
به زنان مِغزَل بیاموزید
مقصود همان نخ ریسی است و کمترین مراتب حکمت این دستور تأسّی (الگو گیری) از سرور بانوانِ خلقت، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد
به زنان سوره نور بیاموزید
چرا که در این سوره مبارکه حد شرعی زنا و همچنین آيات حجاب و آنچه مناسب با زنان است وارد شده است
شاید عدم آموزش سوره يوسف و آموزش سوره نور مختص به زنان عرب و یا کسانی باشد که معانی این دو سوره را می فهمند
و این برداشت را خبری با سند قوی تایید می کند که کلینی از امیر المؤمنین علی علیه السلام روایت نموده است:
به زنانتان سوره يوسف را میاموزید و آن سوره را برایشان مخوانید چرا که فتنه ها (شهوانی) در آن بیان گشته است و به آن ها سوره نور را یاد دهید که مشتمل بر پندها است.
📚روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه( ط- القديمة) (المجلسي، محمد تقى)/ج8/ص375
علامه محمد تقی مجلسی رحمة الله علیه می فرماید خط و نوشتار زن نوعی عورت است؛ یعنی ناموسی است یعنی باید به شدت از نامحرم مخفی شود.
جناب محمد تقی مجلسی! کجایی تا ببینی زنان و مردان در فضای مجازی و حقیقی چه اختلاط ها و فسادهایی که به راه نیانداختند؛ تا جایی که امروز اگر این مطالب حق و سخنان نورانی را برایشان بازگو کنیم بیشتر برایشان جنبه طنز و مضحکه دارد نعوذ بالله.
دختر با یک گوشی به راحتی در فضای مجازی راه ارتباطی با کلی نامحرم را پیدا می کند و در فضای حقیقی نیز معمولا خبری از حجب و حیا و عفت نیست.
❤️اللهم عجل لولیک الفرج❤️
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❎یکی از مواردی که به ما ایراد میگیرند و این ایراد از آن ایراد های عجیب است که هیچ مبنایی ندارد
حال ایراد و اشکال چیست؟
👈🏾میگویند در خود قرآن وجه و کفین(صورت و دست ها تا مچ) استثناء شده شما افراطی هستید که بیش از قرآن برای زن ها حجابی قائل شدید
در جواب باید بگوییم که اولا ما از خودمان چیزی نگفتیم بلکه صرفا نقل و توضیح فتاوای مراجع تقلید را بیان کردیم چرا که احکام شرعی را باید از مراجع گرفت نه اینکه هر غیر متخصصی وارد شود و از خودش فتوا بدهد
👈🏾اما جواب نسبتا تفصیلی به این موضوع
🔷در کجای قرآن وجه و کفین استثناء شده؟ دقیقا جلد چندمِ قرآن؟؟
این در حالیست که عده ای از فقها مانند مرحوم آقای بروجردی صرفا با توجه به ظواهر قرآن فتوا به وجوبِ ستر وجه و کفین شده اند
حال ببینیم قرآن کریم چه فرموده که سترِ وجه و کفین از آن بر می آید
👈🏾دستور به پوشیدن جلباب
🔹يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا🔹
🔸ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند بگو: جلباب هایشان را بر خود فرو پوشند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.] این [پوشش] به اینکه [به عفت و پاکدامنی] شناخته شوند نزدیک تر است، و در نتیجه [از سوی اهل فسق و فجور] مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.🔸
📚آیه 59 سوره احزاب
در پست های بعدی معنای جلباب در آیه را از نظر مفسرین و لغویین و حتی روایات بررسی کنیم و روشن شود آیا در قرآن وجه و کفین استثنا شده یا خیر ⁉️
🌹حجابِ مؤمنات 🌹
🆔 @hejabe_momenat313
#حجاب
#حجاب_مؤمنات
#پوشیه
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❎اقوالِ #مفسرین
1️⃣الجلباب خمار المرأة الذی یغطی رأسها و وجهها إذا خرجت لحاجة
ترجمه 👈🏾جلباب:خِمارِ زن است که سر و صورت زن را موقع خروج از منزل برای نیاز میپوشاند.
📚تفسیر مجمع البيان مرحوم طبرسى، جلد 7،ص156
2️⃣طباطبایی صاحب تفسیر #المیزان فرموده اند:
هو ثوب تشتمل به المرأة فیغطی جمیع بدنها أو الخمار الذی تغطی به رأسها و وجهها.
ترجمه 👈🏾جلباب ثوبی است که زن به وسیله ی آن تمام بدنش را میپوشاند یا خماری است که زن به وسیله اش سر و صورت خود را میپوشاند.
📚تفسیر المیزان، جلد 16،ص338
3️⃣#قرطبى مىگويد: «جلباب ثوب الاكبر من الخمار» تصريح مىكند ثوبى است كه بزرگتر از خمار است؛ يا كل بدن را شامل بشود. و بعد در ادامه گفته است: «قيل انه القناع و الصحيح انه ثوب الذى يستر جميع البدن» آن لباسى است كه همه بدن را شامل مىشود.
📚الجامع فى تفسير القرآن (قرطبی)
4️⃣وفی معناه اقوال:منها انّه رداء یغطّی المرأة من رأسها الی قدمیها ومنها انّه الخمار الذی یغطّی رأسها و وجهها.
ترجمه:
درمعنای #جلباب اقوالیست:
۱ردایی که از سر تا پای زن را بپوشاند.
۲ردایی که سر و روی زن را بپوشاند.
📚تفسیرالکاشف،ج۶،ص۲۳۹
5️⃣تفسیر صافی :
يغطّين وجوههنّ و ابدانهنّ بملاحفهنّ إذا برزن لحاجة و من للتّبعيض فانّ المرأة ترخى بعض جلبابها و تتلفّع ببعض ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ يميّزن من الإماء و القينات
ترجمه 👈🏾صورتهایشان و بدن هایشان را با روپوش و لباس بپوشانند .
📚تفسير الصافي، ج4، ص: 204
📚تفسير كنز الدقائق، ج10، ص: 443
@hejabe_momenat313
#حجاب
#پوشیه
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❎اقوال #صحابه در معنای #جلباب
🔷اولا مىدانيد که مقام و منزلت ابن عباس خصوصاً در تفسير قرآن مورد توجه علماء خاصه و عامه است اولاً.
و ثانياً: در معانى لغات قرآن بسيارى از موارد، در مواردی که اختلافی بوده كلام ابن عباس ختم الكلام بوده. ابن عباس و ابن مسعود رواياتى را نقل كردهاند، ابن عباس مىگويد جلباب رداى است كه از بالا تا پايين بدن را بپوشاند.
در همان تفسير قرطبى (ج 14، ص 243) همين مطلب را دارد «و روى عن ابن عباس و ابن مسعود انه الرداء يعنى رداء كامل- در ادامهاش مىگويد: و اختلف الناس فى صورة الارخائه ـ علماء اختلاف كردهاند در اينكه حالا اين رداء را به چه نحوى بيندازد، بنحوى كه پوشيه كامل باشد، باز مىگويد: ـ قال ابن عباس و عبيدة السلمانى ذلك ان تلويه المرأة حتى لا يظهر منها الا عين واحدة تبصر بها» ـ «يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ» كه يدنين را به يرخين معنا كرديم.
مىگويد طورى آويزان كند فقط يك چشم زن باز باشد که با او بتواند ببيند، دو مرتبه يك مطلب ديگرى را از ابن عباس نقل مىكند ـ ذلك ان تلويه فوق الجبين و تشده ثم تعطفه على الانف و ان ظهر عيناها...» كه حالا ما به اينها مىرسيم اين طورى است كه فقط دو چشم زن مشخص است. على اى حال خود ابن عباس جلباب را بمعناى👈🏾 رداء كاملى كه تمام بدن را بپوشاند تفسير كرده است.
مؤيد بعدى در كتاب الدر المنثور سيوطى (ج5، ص 221) از ام السلمه نقل كرده است كه همين روايت از عائشه هم نقل شده است.
👈🏾«لما نزلت هذه الاية ـ وقتى اين آيه شريفه يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ نازل شد ـ خرج النساء الانصار كأن على رئوسهن الغربان ـ زنهاى انصار از خانهها خارج شدند گويا بر سرهاى آنها يك كلاغى نشته است كنايه است ـ من اكسية ـ جمع كساء است ـ اكسية سود يلبسنها» لباسهاى مشكى كه آنها پوشيده بودند. علاوه بر ابن عباس و ام السلمه عائشه هم این روایت را نقل كرده است .
🔷شاهد بعدى تعبيرى است که عائشة دارد، آنطورى كه صحيح مسلم (ج4، حديث 2131) نقل مىكند. عائشة مىگويد «خمرت وجهى بجلبابى» وجه خودم را با جلبابم پوشاندم، وقتى بوده كه نامحرمى داخل مىشده، گفته وجه خودم رابا جلبابم پوشاندم.
@hejabe_momenat313
#پوشیه
#حجاب
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❎#روایات که معنای جلباب را روشن میکند
1️⃣.مرحوم طبرسى در مجمع البيان حديث نبوى را نقل كرده است: «لغير ذى محرم اربعة اثواب ـ كسى كه محرم نيست چهار ثوب دارد ـ درع = پيراهن ـ خمار = مقنعه ـ جلباب و ازار » است و جلباب هم آن لباس سر تاسرى است. در اين روايت نبوى مىگويد: درع، خمار، جلباب، معلوم مىشود جلباب يك چيزى غير از خمار است که در اقوال صحابه و مفسیرن معنای آن گذشت.
2️⃣.من القى جلباب الحياء عن وجه فلا غيبة له»
ترجمه :هر کس جلبابِ حیا را از صورتش بیاندازد پس غیبتی برایش نیست.
📚(در جلد 75 بحار صفحه 233)
پینوشت :در این حدیث بوضوح جلباب را پوشاننده ی صورت دانسته
@hejabe_momenat313
#پوشیه
#حجاب
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❎نکته :
اگر ما مطالب فوق را ارسال کردیم به منظورِ استخراجِ حکم نبوده بلکه هر کس باید به فتوای مرجع تقلیدش رجوع کند بلکه صرفا بخاطر ردِّ بر قولِ کسانیست که میگویند در قرآن وجه و کفین استثنا شده وگرنه ما این روشی که هر کسی که متخصص نیست در جای فقیه بنشیند و حکم صادر کند و ادله ای را در کانال و گروه های مجازی ذکر کند از ریشه قبول نداریم
فتاوا هم که سابق نقل کردیم که احدی از مراجع بصورتِ مطلق و بدونِ قید وجه و کفین را از حجاب استثناء نفرموده...
#پوشیه
#حجاب
❎چه مقدار کمک بر ما نازل میشود...
#حکمتهای_علوی
و قال عليه السلام: تَنْزِلُ الْمَعُونَةُ عَلَى قَدْرِ الْمَؤُونَةِ.
🔸امیرالمومنین صلوات الله علیه: کمک به اندازه نياز (و تقاضا) نازل مى شود.
📚نهج البلاغه حکمت 139
❎دختر به چه کسی بدهیم و اگر به او ندهیم چه خواهد شد...
🔷كَتَبَ عَلِيُّ بْنُ أَسْبَاطٍ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ :
فِي أَمْرِ بَنَاتِهِ وَ أَنَّهُ لاَ يَجِدُ أَحَداً مِثْلَهُ فَكَتَبَ إِلَيْهِ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ :
... أَنَّكَ لاَ تَجِدُ أَحَداً مِثْلَكَ فَلاَ تَنْظُرْ فِي ذَلِكَ رَحِمَكَ اَللَّهُ فَإِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ
إِذَا جَاءَكُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ خُلُقَهُ وَ دِينَهُ فَزَوِّجُوهُ «إِلاّٰ تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي اَلْأَرْضِ وَ فَسٰادٌ كَبِيرٌ»
💢على بن مهزيار گويد: على بن اسباط در مورد ازدواج دخترانش و اينكه كسى همانند و همشأن خود را نمىيابد به امام جواد عليه السّلام نامه نوشت.
حضرتش مرقوم فرمود:
آنچه در مورد ازدواج دخترانت نوشتى و اينكه كسى همانند و همشأن خودت را نمىيابى دريافتم. خدا تو را بيامرزد، در اين مورد درنگ مكن؛
چون رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود:
اگر كسى نزد شما آمد كه اخلاق و ديندارىاش را پسنديديد،(دختر را به) ازدواج او درآوريد؛
اگر اينكار را نكنيد، در زمين فتنه و فاسدى بزرگ پديدار مىشود».
📗الکافي ج۵ ص۳۴۷
📗تهذيب الأحكام ج۷ ص۳۹۶
هدایت شده از ازدواج های مهجور
❎جایگزینی برای مسکرات برای شیعیان..
قالَ سیدنا الصَّادِقُ صلوات الله علیه:
إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى حَرَّمَ عَلَى شِيعَتِنَا الْمُسْكِرَ مِنْ كُلِّ شَرَابٍ وَ عَوَّضَهُمْ مِنْ ذَلِكَ الْمُتْعَةَ.
🔷حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه:
خداوند تبارک و تعالی شراب و مسكرات را بر شیعیان ما حرام كرده؛ و در عوض آن متعه (ازدواج موقت) را برای آن ها قرار داده است.
📚من لا يحضره الفقيه، ج3، ص: 467
وسائل الشيعة، ج21، ص: 7
❎زنی که به مردِ نامحرم نگاه کند...
🔴 قَالَ رَسُولُ اَللهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
اِشْتَدَّ غَضَبُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَی امْرَأَةٍ ذَاتِ بَعْلٍ مَلَأَتْ عَیْنَهَا مِنْ غَیْرِ زَوْجِهَا أَوْ غَیْرِ ذِی مَحْرَمٍ مِنْهَا فَإِنَّهَا إِنْ فَعَلَتْ ذَلِکَ أَحْبَطَ اللَّهُ کُلَّ عَمَلٍ عَمِلَتْهُ فَإِنْ أَوْطَأَتْ فِرَاشَهُ غَیْرَهُ کَانَ حَقّاً عَلَی اللَّهِ أَنْ یُحْرِقَهَا بِالنَّارِ بَعْدَ أَنْ یُعَذِّبَهَا فِی قَبْرِهَا
🔶ترجمه :
زن شوهردارى كه مرد بيگانهاى يا نامحرمى چشمش را پر كرده باشد ، مورد خشم شديد خداوند عزّوجل است. آن زن اگر چنين کند، خداوند همه اعمال او را باطل مى گردانَد ، و اگر شخصی غیر از همسرش بر بسترش گام نهد (به شوهرش خیانت کند) بر خداست كه او را پس از عذاب دادن در قبر، به آتش دوزخ بسوزانَد.
📚وسائل الشيعة - ط الإسلامية/ج14/ص171 باب تحريم رؤية المرأة الرجل الأجنبي وإن كان أعمى/ح2
💠پینوشت :متاسفانه هر وقت میخواهند از چشم پاکی بگویند فقط از چشم نگه داشتنِ آقایان گفته اند و این در حالی هست که هم قرآن و هم روایات بر خلاف این مطلبیست که چشم پوشی مختص آقایان است بلکه همانگونه که مردان سفارش شدند که به نامحرم نگاه نکنند زنان نیز نباید به نامحرم نگاه کنند که متاسفانه بیان نشدنِ همین مطلب فجائع و خیانت های ذهنی و عملی را به بار خواهد آورد.
هدایت شده از ازدواج های مهجور
پاسخ به شخصی که شوهرش زن دوم گرفته و حسادتش برش غالب شده 👇🏾
قطعا درخواست طلاق مسبب غضب خداست
سعی بشود در رقابت با هووها کارهایی بشه که به خودتون جذب بشود
مردها عاشق مهر و محبت و تایید و نق نزدن و اعتراض نکردن و شاد بودنند... همه ی اینها باید باشد در کنار جذابیت های ظاهری
اینها که باشد تراز علاقه به او هم افزایش پیدا میکند.
اون پست های قبلی رو خوب مطالعه بفرمایید مضافا بر اینکه
در کنار اون مسائل
حسادت رو باید کور کنید
و بفهمید که باید ملکه ی حریم خودتون باشید با عمل به بندگی خدا و رعایت کارهایی که بالا گفتیم
که این حسادت هم بخش عمده ایش بستگی داره به نوع ادراک یک زن از ماجرا
یعنی آیا یک زن مرد رو قیاس به نفس خودش بکنه یا مرد رو با معیارهای مردانه بسنجه؟
یعنی چی؟
یعنی
زن یگانه گرا یا مونوگامیه در حالت نرمال و چون در خودش دوست داشتن دو نفر خیانت و کم گذاشتنه نباید مرد رو هم با مکانیزمِ حسی زنانه ی خودش مقایسه کنه بلکه مرد رو باید با مکانیزم احساسی مردان مقایسه کنه.
همونطور که یک دختر میتونه بفهمه که اگر پدر مادرش چندتا بچه دارند و همه ی بچه ها رو دوست دارند به این معنا نیست که این دختره رو دوست ندارن یا دارند بهش خیانت میکنن بلکه اقتضای پدر مادر بودن اینه که افراد مختلف یعنی بچه های متعددی رو دوست داشته باشند
حالا اقتضای مرد بودن هم اینه که زن های متعددی رو دوست داشته باشد. تامل کنید.
اگر زنی جلوی حسادت گزاف رو نگیرد حتی پدر و مادر رو هم ممکنه قیاس به نفس خودش بکند که یگانه گراست در اینصورت در بحث پدر مادر هم به مشکل میخورد که چرا برادر خواهرمو دوست داره؟! چرا فقط منو دوست نداره
یا حتی در بحث مادرشوهر و...هم به مشکل میخورید که چرا شوهرم مادرشو دوست داره؟!
اگر این حس ها(اینکه پدر و مادرم چند فرزندشون رو دوست دارن یا... و شما حسادت نمیکنید) رو میتونید سرکوب کنید و یا تا بحال برتون نتونسته اصلا مطرح بشه پس بدونید نسبت به حریم و حقوق جنسی همسرتون هم میتونید حس گزاف رو سرکوب کنید.
یا علی مدد تمام
❎مطلبی پیش اومد یادم به این حدیث شریف افتاد...
❎ امام صادق (علیه السلام):
وَ قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : «خَمْسَةٌ مِنْ خَمْسَةٍ مُحَالٌ اَلْحُرْمَةُ مِنَ اَلْفَاسِقِ مُحَالٌ وَ اَلشَّفَقَةُ مِنَ اَلْعَدُوِّ مُحَالٌ وَ اَلنَّصِيحَةُ مِنَ اَلْحَاسِدِ مُحَالٌ وَ اَلْوَفَاءُ مِنَ اَلْمَرْأَةِ مُحَالٌ وَ اَلْهَيْبَةُ مِنَ اَلْفَقِيرِ مُحَالٌ» .
ترجمه : پنج چيز از پنج نفر محال است
حرمت از فاسق محال است
شفقت از دشمن محال است
خیرخواهی از حسود محال است
وفاداری از زن محال است
هیبت از فقیر محال است
📚من لا يحضره الفقيه , جلد۴ , صفحه۵۸
❎کُلِّ اسلام یعنی دوازده امام
فَقَالَ (جابر) يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا عِدَّةُ الْأَئِمَّةِ فَقَالَ يَا جَابِرُ سَأَلْتَنِي رَحِمَكَ اللَّهُ عَنِ الْإِسْلَامِ بِأَجْمَعِهِ عِدَّتُهُمْ عِدَّةُ الشُّهُورِ
🔸پس جابر بن عبدالله انصاری گفت: ای رسول خدا تعداد ائمه (صلوات الله علیهم) چند تاست؟ حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمود: ای جابر! خدا تو را رحمت کند؛ از من در مورد کل اسلام سوال کردی؛ تعداد آنها برابر تعداد ماه ها (12) می باشد...الخ
📚مائة منقبة من مناقب أمير المؤمنين - المنقبة 41
التحصين (ابن طاووس) ص: 570
اليقين (ابن طاووس)، ص: 245
إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج2، ص: 293
البرهان في تفسير القرآن، ج2، ص: 389
💢پینوشت :اسلام، چیزی جز امام نیست اگر کسی اسلام را چیزی جز امام معرفی کرد نتیجه اش این میشود خواسته یا ناخواسته امام را (که گمان میکند اسلام چیزی است غیر از امام) نعوذبالله فدای اسلامِ ساخته ی ذهنش کند همان کاری که تاریخ بارها تکرار کرده.
❎شیعه، به هر بلایی دچار شود و با هر نوع مرگی بمیرد خ. و. د. ک. ش. ی نمیکند...
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ إِلَّا أَن تَكُونَ تِجَارَةً عَن تَرَاضٍ مِّنكُمْ ۚ وَلَا تَقْتُلُوا أَنفُسَكُمْ ۚ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ بِكُمْ رَحِيمًا ﴿نساء ٢٩﴾
اى كسانى كه ايمان آورده ايد، اموال همديگر را به ناروا مخوريد -مگر آنكه داد و ستدى با تراضى يكديگر، از شما [انجام گرفته] باشد- و خودتان را مكشيد، زيرا خدا همواره با شما مهربان است.
💢قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ صلوات الله علیه:
إِنَّ الْمُؤْمِنَ يُبْتَلَى بِكُلِّ بَلِيَّةٍ،وَ يَمُوتُ بِكُلِّ مِيتَةٍ،إِلاَّ أَنَّهُ لاَ يَقْتُلُ نَفْسَهُ
🔶امام باقر صلوات الله علیه:
همانا مومن به هر بلایی گرفتار می شود و به هر مرگی می میرد؛ اما خودکشی نمی کند
البرهان في تفسير القرآن جلد 4 صفحه 573
الکافی جلد 3 صفحه 112 - بَابُ عِلَلِ الْمَوْتِ وَ أَنَّ الْمُؤْمِنَ یَمُوتُ بِکُلِّ مِیتَةٍ 8
⭕بیان: خ. و. د. ک. ش. ی موجب خلودِ ابدی در آتش است و گناه و حرام است لذا کسی که این عمل ننگین را انجام دهد کافر از دنیا رفته چرا که در روایات هم اشاره شده شخص در حال گناه کافر است و از طرفی برای خالد بودن شخصی که خودش را نعوذبالله به قتل رسانده در جهنم ادله ی خاص دیگری هم در دست است.
و کسی گمان نکند با این عمل خودش را راحت کرده بلکه این عمل تازه اولِ بدبختی ست و اول بی چارگیِ ابدیست که هیچ گاه پایان ندارد.
❎پست هایی که میزاریم اگر بنظرتون مفیده
پس کانال رو معرفی کنید به دوستان و آشنایان تا استفاده کنند