eitaa logo
🇮🇷 ابوحسین / AbuHossein
45.1هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
9.7هزار ویدیو
24 فایل
کانال رسمی #سردار_رحیم_نوعی_اقدم تحلیلی، فرهنگی، سیاسی، خبری
مشاهده در ایتا
دانلود
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ فیلم دقیق تر از تیراندازی صبح امروز در مینیاپولیس که منجر به کشته شدن یک مرد 37 ساله توسط پلیس آمریکا شد! @abuhossein
💠 قطع اینترنت دست مزارع غیرمجاز بیت‌کوین را رو کرد 🔸در روزهایی که اینترنت ایران به‌طور گسترده دچار اختلال شد و همزمان برخورد با ماینرهای غیرمجاز شدت گرفت، شبکۀ برق کشور نفس راحتی کشید. 🔹طبق برآوردهای یک نهاد دولتی، دست‌کم ۱۳۰۰ مگاوات از بار پایۀ شبکه ناگهان ناپدید شد؛ ظرفیتی معادل برق مصرفی یک شهر متوسط ایرانی. اما اثر این خاموشی، تنها به داخل مرزها محدود نماند. 🔸در همان بازۀ زمانی، داده‌های جهانی نشان داد هش‌ریت شبکۀ بیت‌کوین از حدود ۴۵۰ اگزاهش به ۴۰۶ اگزاهش سقوط کرده؛ افتی نزدیک به ۱۰ درصد. برای شبکه‌ای که به توزیع جغرافیایی و پایداری مشهور است، چنین ریزشی ناگهانی یک اتفاق عادی نیست. 🔹پیام آن روشن بود، بخشی قابل‌توجه از قدرت محاسباتی جهان، در جایی خاموش شده که کمتر در آمارهای رسمی دیده می‌شود. 🔹برآوردها حاکی از آن است که مزارع رمز ارز در ایران حدود ۵ درصد از استخراج جهانی بیت‌کوین را در اختیار دارد. عددی که شاید در نگاه اول کوچک به نظر برسد اما در بازاری که هر درصد آن میلیاردها دلار سرمایه و توازن شبکه را جابه‌جا می‌کند، تعیین‌کننده است. 🔸طبق آمارهای دولتی، ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در ایران در ۷۰ تا ۸۰ هزار مزرعۀ بزرگ و کوچک زیرزمینی فعال هستند. 🔹این شبکۀ پنهان، به‌تنهایی ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ مگاوات توان لحظه‌ای مصرف می‌کند؛ رقمی که با ظرفیت تولید دو نیروگاه اتمی بوشهر برابری می‌کند. @abuhossein
🛑تاریخچه‌ای کوتاه از انتخاب نخست‌وزیرهای عراق در دوره بعد از سقوط صدام 🔻بعد از سقوط و اشغال3 عراق توسط آمریکا، برنامه های طاقت فرسا و پر رنجی از سوی شیعیانِ ضد اشغال انجام شد تا سرانجام نخست3 وزیر دولت موقت و انتقالی گردید. 1⃣در فرآیند انتخابات، چهره محبوب و پرتلاش عراقی نخست وزیری را عهده دار بود که در زمان او معترضینِ متحصن، فتنه ی را آغاز نمودند. 2⃣بعد از او که گفته می شد رویکردهای نسبتا مسامحه گونه داشت دوره نخست وزیری بعدی را بر عهده گرفت. 3⃣اما اوج تصمیم های خردمندانه برای پیشرفت و عزت عراق در دوران بود که آمریکایی ها یکسال بیشتر او را تاب نیاوردند و با شبکه سازی گسترده ای که تدارک دیده بودند، آتش ، توهین به مقدسات و ناامنی و و فتنه را با میدان داری ها و تشرینی ها برافروختند که منجر به استعفای نخست وزیر و مع الاسف شهادت فرماندهان مقاومت شد؛ مهره مورد پسند آمریکایی در این سه سال هر آنچه دستور داشت انجام داد! 4⃣ بعد از تجربه نسبتا تلخ دوران الکاظمی، مردم و پارلمان عراق با هوشیاری بیشتر، بعد از حدود ۳ سال توطئه، علی الرغم همه خباثتهای آمریکا و جریان‌های مذبذب عراقی و خسارت‌های فراوان، با شکست یکی دیگر از طراحی‌های پیچیده و پرهزینه آمریکایی، در ایام میلاد رحمت للعالمین، با انتخاب رئیس جمهور نزدیک به جبهه مقاومت و دستور او به برای تشکیل کابینه، بار دیگر قطار از ریل خارج شده، تا حدی به مسیر خود برگشت. 5⃣ حالا در آستانه پنجمین دوره انتخاب نخست‌وزیری، چارچوب هماهنگی عراق که اکثریت قاطع پارلمان را به دست آورده است، از السودانی به دلیل عدم قاطعیت در برابر آمریکا، عبور کرد و اولین نخست‌وزیر عراق را مجددا به عنوان نامزد انتخابی خود معرفی کرده است که نیازمند رأی پارلمان خواهد بود. نوری المالکی به نسبت به السودانی، به ایران و محور مقاومت نزدیک‌تر است و تا بن دندان معتقد به ابقا و قوت‌بخشی و عدم دخالت آمریکا است. با این حساب احتمالا زین پس از عراقِ مقاومِ ضدِ اشغال و استکبار بیشتر خواهیم شنید. انشاالله @abuhossein
🇮🇷 ابوحسین / AbuHossein
#انتخابات_عراق 🛑تاریخچه‌ای کوتاه از انتخاب نخست‌وزیرهای عراق در دوره بعد از سقوط صدام 🔻بعد از سقوط
🔸 وقتی بحث از ائتلاف و چارچوب هماهنگی میشود، اینکه محل جلسه یک ائتلاف که شامل احزاب و گروه‌های مستقل متعددی از شیعیان است، بسیار مهم و حائز اهمیت است. براین باور، محل جلسه باید جایی انتخاب شود که مورد قبول همه گروه‌ها باشد؛ و قبول آن محل از طرف همه گروه‌ها و احزاب، نشان‌دهنده عمق قدرت صاحب3 آن محل است. از آنجایی که محل جلسه اخیر چارچوب هماهنگی، برای تعیین و اعلام نامزد مورد حمایت این ائتلاف، دفتر رئیس حشدالشعبی بود، نشان از این مهم دارد که چارچوب هماهنگی، فرماندهی و تقویت محور مقاومت را به عنوان عمق استراتژیک خود در مدیریت و حاکمیت عراق پذیرفته‌ است. بنابراین نوری به خوبی معنی این انتخاب را میداند و این را هم میداند که چنانچه مثل نتواند توقعات ائتلاف چارچوب هماهنگی را برآورده کند،3 چارچوب هماهنگی از او نیز به راحتی عبور خواهد کرد. @abuhossein
🇮🇷 ابوحسین / AbuHossein
🔸#دقت وقتی بحث از ائتلاف و چارچوب هماهنگی میشود، اینکه محل جلسه یک ائتلاف که شامل احزاب و گروه‌های م
🔸 تبعات احتمالی انتخاب نوری المالکی اگرچه السودانی گزینه دوری از حشدالشعبی نبود، اما نوری المالکی به مراتب نزدیکتر از السودانی به حشد و محور مقاومت داخلی عراق است. همین نزدیکی زیاد می‌تواند موجبات همبستگی گروه‌های مخالف محور مقاومت در داخل عراق را فراهم آورد. اتفاقی که در دوره اول نخست وزیری المالکی افتاد و با تولد داعش، عراق هرگز روی خوش و ثبات ندید. ثبات عراق مهمترین مولفه برای ایران و دیگر محورهای مقاومت است. مولفه‌ای که با روی کار آمدن نوری المالکی بیم آن میرود که عدم آن، چندان دور از ذهن نباشد. السودانی بسیار کوشید تا دافعه‌ی کمی را ایجاد کند تا بتواند در پرتو این راهبرد، را به عراق بازگرداند. هدفی که در رسیدن به آن، تاحد زیادی موفق هم بود. این در حالی است که سابقه المالکی در دوره اول نخست وزیری خود، خلاف آن را میگوید. چراکه وی تا حد ممکن به سرکوب مخالفین مقاومت روی آورد. راهبردی که علی‌رغم به دست آوردن موفقیت‌هایی در به قدرت رساندن نیروهای مقاومت در عراق، اما پدیده شومی به نام را برای عراق به ارمغان آورد. @abuhossein
صحنه سیاسی واضح است؛ ترامپ می‌گوید یا شما باید تسلیم شرایط شده و تبدیل به یک دولت مطیع شوید و یا یک پروژه تغییر رژیم جامع دنبال خواهد شد. 🔸 ترامپ نشان داده که برای رسیدن به اهداف خود هر کاری خواهد کرد زیرا منطق او پیروزی از طریق زور است. پس اکنون همه در منطقه نگران‌اند و این سوال را می‌پرسند، اگر پروژه اولیه آمریکا شکست خورد و ترامپ منطقه را به آتش کشید، وی صرفا عقب نشینی کرده و بقیه در آتش آن خواهند سوخت. 🔹 در این بین رژیم نیز علی‌رغم طرفداری از این پروژه نگران است زیرا اولاً از عواقب یک جنگ طولانی مدت می ترسد، ثانیاً نگران است که در بخشی از تصمیمات کنار گذاشته شده و ترامپ خود تصمیم بگیرد و بدین ترتیب این رژیم نتواند پیامدهای تصمیمات ترامپ را کنترل کند. 🔸در این بین ایده ترامپ، جنگ پاک است که سه اصل دارد و ژنرال‌های آمریکایی کل توان خود را باید بر این مبنا به کار گیرند: ۱. حتی یک سرباز آمریکایی کشته نشود. ۲. کمترین خسارت به تجهیزات وارد شود. ۳. اگر کار اطلاعاتی شکست خورد، راه حل، توسل به حداکثر قدرت آتش است که در آن هر قانون درگیری و یا محدودیت و کنترل بر سلاح وجود ندارد. 🔹در این بین آنها در روزهای اخیر مشغول آماده سازی صحنه عملیات بوده‌اند. افزایش نیرو و تسلیحات سنگین، استقرار گسترده در منطقه مبتنی بر قدرت هوایی و موشکی و تشکیل یک پایگاه عملیاتی مقدم دریایی با تقویت نقاط پشتیبانی در اروپا و اقیانوس آرام از جمله اقدامات پنتاگون بوده است. 🔸 رژیم نیز در کسب اطلاعات میدانی و ایجاد یک بانک هدف انسانی و لجستیکی، رهبری عملیات ترور و خرابکاری و البته مشارکت مستقیم در نبرد فعالیت کرده است. 🔹نهاد اشغالگر گفته می‌تواند هزینه‌ها را تحمل کند اما آن را مشروط به تداوم کارزار تا رسیدن به نقاط مشخص کرده است. این رژیم همچنین گفته می‌تواند به واسطه عملیات در عراق و سوریه و لبنان و یمن، از عقبه نیروهای آمریکایی محافظت کند. در طرف ما نیز تکمیل آمادگی‌های دفاعی و تشدید اقدامات امنیتی جهت پاکسازی وضعیت داخلی دو دستور کار مهم است. 🔸با این حال گزینه‌های ایران تا حدی برای دشمن مبهم مانده که این مفید است. محور مقاومت نیز برنامه‌های خاص خود را دنبال می‌کند @Abuhossein
از حیث عملیاتی، یکبار دیگر همه چیز را مرور می‌کنیم. پس از جنگ، دشمن ۴ دسته هدف را مشخص کرد: ۱. به ترتیب مقام معظم رهبری و مشاوران و دستیاران ایشان، سران قوا، اعضای شورای عالی امنیت ملی و دفاع و فرماندهان و مسئولان نظامی، امنیتی و انتظامی ۲‌. مراکز نظامی به ترتیب با محوریت پایگاه‌های موشکی، پدافند و سایر مراکز نظامی حسب نقش و اهمیت ۳. مراکز تامین امنیت داخلی و نقاط نمادین دولتی و حاکمیتی ۴. زیرساخت‌ها و تاسیسات حیاتی انرژی و ... 🔸جمع بندی ما نیز این بود که حمله دشمن از دو حالت خارج نیست: اگر آنها قصد حمله گسترده را داشته باشند، ابتدا رهبر انقلاب اسلامی(روحی فداه)، دستیاران ایشان و سران قوا و اعضای شعام را در یک زمان هدف قرار داده و در ادامه به سمت سایرین خواهند رفت. 🔹 سپس کل قدرت آتش آمریکا و ناتو و رژیم(اهدایی اولی) بر روی پایگاه‌های موشکی و مراکز نظامی متمرکز خواهد شد. در صورت موفقیت این دو فاز، مراکز و افراد امنیتی نیز هدف قرار گرفته تا مسیر هسته‌های آشوب هموار شود. در حالت دوم، بنا بر زمان، دشمن یک یا دو دسته از اهداف را می‌زند. 🔸از آن پس، در نزدیک‌ترین زمان، گزینه زد و خورد دریایی مطرح شد، سپس هم سناریوی حمله به پایگاه‌های موشکی که هر کدام بنا به دلایلی اجرایی نشد. در هفته اول اغتشاشات، مشخص شد که از داخل، اطلاعاتی از مراکز امنیت داخلی، در حال ارسال به خارج از کشور بوده و این مراکز در آن سوی مرز در حال تجزیه و تحلیل هستند. 🔸 پس این سناریو تقویت شد که دشمن به دنبال حمله به این نقاط است. با این حال به دلیل قطع ارتباطات داخل و خارج کشور، انهدام بخش زیادی از شبکه آشوب، هشدارهای تند ایران و کمبود لجستیک آمریکا در خارج، گزینه نظامی تعلیق شد. پس اکنون دو فرضیه وجود داشت: ۱. آمریکا به دنبال اجرای طرح اول بوده تا تاثیری بر جای بگذارد اما لجستیک کافی نداشته پس آن را به بعد موکول کرده است. ۲. اجرای طرح دوم، حتما نیاز به تقویت "لایه دوم و سوم" دارد. به عبارتی اگر دشمن بخواهد صرفا یک یا دو دسته از اهداف را بزند، می‌تواند حمله‌ای محدود انجام دهد اما باید لایه‌های تهاجمی و تدافعی سنگینی در منطقه و فرامنطقه مستقر کرده تا تهران را در دو راهی پاسخ - عدم پاسخ قرار داده و آن را وادار به دومی کند. 🔸 پس آمریکا بلافاصله نسبت به تامین لجستیک سنگین در منطقه اقدام کرد، امری که نشان می‌داد آنها متناظراً و متناسباً باید تغییراتی را در شبکه داخلی خود ایجاد کنند، پس باز هم دو فرضیه شکل گرفت؛ یا بخشی از شبکه آشوب دست نخورده باقی مانده و منتظر حرکت خارجی است و یا آنها با فضاسازی خارجی و جلب توجه ما به آن سوی مرزها، نسبت به احیا نیروی جدید اقدام می‌کنند. پرونده کشته‌ها و تداوم شرایط اقتصادی می‌تواند محرک‌های آشوب جدید در کوتاه مدت باشد. در ادامه چند نکته قابل ذکر است: ۱. نحوه آرایش و تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه، منبع مهمی برای فهم برنامه آتی آنان است. ۲. نیروهای مسلح ایران پس از جنگ ۱۲ روزه، با سرعتی بیش از حد انتظار، نسبت به بازسازی آسیب‌ها و ضربات وارده اقدام کرده و برگه‌های جدیدی نیز ایجاد کردند. آنها این محاسبه را داشتند که ما آتش‌بسی با دشمن نداشتیم و نداریم و فقط دو طرف آتش خود را متوقف کرده‌اند پس آمادگی زد و خورد از مدت‌ها پیش وجود دارد و شاید بیش از ۵ بار از زمان پایان جنگ، بالاترین سطح آماده باش در کشور صادر شد که بسیاری اساساً در سکوت خبری و در هنگامه آرامش ظاهری کشور بوده. بله، اگر زمان بیشتری بگذرد حتما برگه‌های ما بیشتر و قوی‌تر خواهد شد اما نیروهای مسلح از همان زمان منتظر تجاوز جدید دشمن نیز بوده‌اند. 🔸 فی الواقع، یکی از دلایل شتاب دشمن در طرح‌های اخیر خود مانند حملات ترویستی اخیر، ممانعت از تکمیل ایده آل روند بازسازی ایران است. 🔹 پس قطعا ضربات ما در هرگونه درگیری احتمالی، قاطع‌تر و سنگین‌تر از جنگ ۱۲ روزه خواهد بود. ۳. هیچ جایی برای غافلگیری وجود ندارد. پس از ترور هنیه، پیجرها، شهادت سیدحسن، سقوط سوریه، جنگ ۱۲ روزه و حملات تروریستی ۱۸ دی، برخی افراد نباید خود را پذیرای غافلگیری جدید کنند. صحنه روشن است، نبرد میان ما و دشمن به دلایل متعدد و واضح سیاسی اجتناب ناپذیر است، چه امروز، چه دو هفته بعد و چه سه ماه دیگر. آرامش و عدم هراس همانطور که گفته شد یک اصل کلیدی است اما عدم آمادگی نیز منجر به غفلت، شوک و شکست خواهد شد. ۴. این یک گزاره‌ جدی است که رفتار ترامپ، مشابه رفتار امپراتوری‌هایی است که در دوران افول و در آستانه سقوط خود در اوج تکبر هستند‌. اطمینان داریم که شاید تا یک قدمی خطر هم برویم اما بر اساس وعده الهی، این فرعون است که بار دیگر غرق خواهد شد./ @Abuhossein
۵. حتما تغییراتی در آخرین طرح دشمن خصوصا در ترتیب و ترکیب اهداف رخ خواهد داد. ۶. این گزاره قرآنی را نباید فراموش کرد که شاید چیزی را بد پنداریم اما برای ما خوب باشد. ۷. نترسیم و نترسانیم. هیچ کشوری در دنیا نتوانسته دو جنگ براندازی ضربتی را طی کمتر از ۶ ماه خنثی سازد @Abuhossein
🍀کلام پروردگار 🕋وَ قُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَ اجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطاناً نَصِيراً 💐و بگو: پروردگارا! مرا با ورودى نيكو و صادقانه وارد (كارها) كن و با خروجى نيكو بيرون آر و براى من از پيش خودت سلطه و برهانى نيرومند قرار ده. 🌴آیه ۸۰ سوره اسراء 🌺سلام . روز بخیر . نثار قدوم مبارک حضرت علی ابن الحسین ع صلوات @Abuhossein
⭕️یادداشت عجیب سخنگوی دولت/ عدم اشاره به حمله تروریستی به مردم، آغوش باز برای آشوب‌طلبان 🔹️مهاجرانی سخنگوی دولت طی یادداشتی با عنوان «مسیر اصلاح از بخشش و همدلی می‌گذرد» در روزنامه ایران، حملات تروریستی اخیر عوامل آمریکا و رژیم صهیونیستی به مردم ایران را «حوادث تلخ» نامید و نوشت: 🔹️«وقتی سخن از اعتراض مدنی به میان می‌آید، دولت چهاردهم خود را نه در تقابل با مردم، بلکه در کنار آنان و مکلف به شنیدن مطالبات‌شان می‌بیند. در نگاه دولت، جوانانی که در هفته‌های اخیر به صحنه آمدند، سرمایه‌های بی‌بدیل این کشورند... هدف دولت نه برخورد قهری، بلکه بازگشت فرزندان ایران به آغوش جامعه و خانواده است.» 🔹️عدم اشاره سخنگوی دولت به جنایت تروریست‌های مسلح و همچنان سخن گفتن از اعتراض مدنی در حالی است که کشور در روزهای 18 و 19 دی عملا درگیر یک حمله تروریستی گسترده با چند هزار شهید و کشته شده است؛ از این جهت بی‌توجهی به این موضوع مهم و اشاره به آن تحت تعابیری چون اعتراض، تحریف وقایع اخیر است و می‌تواند تبعاتی چون عوض کردن جای شهید و جلاد را به دنبال داشته باشد. 🔹️علاوه بر این، حجم بالای ترور و تخریب تروریست‌های مسلح در فتنه اخیر موجب شده تا مطالبه عموم مردم، مجازات عوامل اغتشاشات اخیر باشد؛ در چنین شرایطی تمرکز سخنگوی دولت و رسانه‌های دولتی بر کلیدواژه‌هایی چون «بخشش و همدلی»، نوعی انحراف از مطالبه عموم مردم است و فضا را برای برخورد قاطع و بازدارنده با عوامل فتنه مخدوش خواهد کرد. @Abuhossein متاسفم به نفهمی وعدم درک موقعیت فعلی کشور در مقابل دشمن قسم خورده