جزء بیست و چهارم.mp3
3.99M
#تندخوانی_قرآن_کریم
#جزء بیست و چهارم
#استاد_معتز_آقایی
※ ترجمه صوتی
https://b2n.ir/Joze24GhoranKarim
✌️#روز_قدس روز فریاد مسلمانان علیه ظلم🇵🇸🇮🇷
🌟شهید سپهبد #قاسم_سلیمانی: همهی دعوای غرب با عالم اسلام بر سر مسجدالاقصی و همهی توطئههای حول عالم اسلامی هم بر سر همین مسجد است.
#قدس_خونبهایت
#القدس_اقرب
#القدس_لنا
🍃🌹🍃🌹
اسرار روزه _19.mp3
11.06M
#اسرار_روزه ۱۹
▪️معیّت با امام ، و استقامت در این مسیر با تمام خطرات و مشکلاتش، بدون دریافت حکمت از خداوند ممکن نیست!
▫️تنها کسانی میتوانند تا آخر، پایکار معصوم بمانند؛ که حکیم باشند.
- و قدم اول برای جذب حکمت، کنترل لقمه و کلام است.
#استاد_شجاعی 🎤
🔰 ترجمه همزمان سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب خطاب به جوانان عرب
🔺البتّه این حقایق نباید وظیفهی سنگین دیگران در قبال این حرکت را از یاد ببرد؛ علمای مسلمان و مسیحی باید عادیسازی را حرام شرعی اعلام کنند و روشنفکران و آزادگان، نتایج این خیانت را که خنجری از پشت به فلسطین است برای همه تشریح نمایند.
در نقطهی مقابلِ روند نزولی رژیم، افزایش تواناییهای جبههی مقاومت، بشارتِ آیندهی درخشان است: افزایش قدرت دفاعی و نظامی، خودکفایی در ساخت سلاحهای مؤثّر، اعتماد به نفس مجاهدان، خودآگاهی روزافزون جوانان، گسترش دایرهی مقاومت به سراسر کشور فلسطین و به بیرون از آن، خیزش اخیر جوانان در دفاع از مسجدالاقصی، و انعکاس توأمانِ مجاهدت و مظلومیّت ملّت فلسطین در افکار عمومیِ بسیاری از مناطق جهان.
منطق مبارزهی فلسطینی هم که از سوی جمهوری اسلامی در اسناد سازمان ملل به ثبت رسیده، منطقی مترقّی و جذّاب است؛ مبارزان فلسطینی میتوانند یک همهپرسی از همهی ساکنان اصلی فلسطین را مطرح کنند. این همهپرسی، نظام سیاسی کشور را معیّن میکند و ساکنان اصلی از هر قوم و دین، از جمله آوارگان فلسطینی در آن شرکت خواهند کرد؛ آن نظام سیاسی، آوارگان را به داخل برمیگرداند و سرنوشت بیگانگان سُکنیٰگزیده را تعیین میکند.
این مطالبه بر مبنای دموکراسی رایجی است که در دنیا پذیرفته شده و هیچ کس در مترقّی بودن آن نمیتواند خدشه کند. مجاهدان فلسطینی، مبارزهی مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را باید به قدری ادامه دهند که ناچار به قبول این مطالبه شود.
به نام خدا به جلو حرکت کنید و بدانید که «قطعاً خدا به كسى كه [دين] او را يارى مىكند، يارى مىدهد».
والسّلامعلیکمورحمةاللّه
#القدس_أقرب
#تغییر_موازنه_فلسطین
🔰 سخننگاشت | ماجرای غصب فلسطین این است:
▪️توطئه انگلیس، سرمایه صهیونیستها و همراهی شوروی
🔸رهبر انقلاب: این عبرتآموز است که هر دو اردوگاه سرمایهداری و کمونیسم با قارونهای صهیونیست به همافزایی رسیدند؛ انگلیس اصل توطئه را طرّاحی و پیگیری کرد، سرمایهداران صهیونیست اجرای آن را با پول و سلاح بر عهده گرفتند، و شوروی اوّلین دولتی بود که تأسیس دولت نامشروع را به رسمیّت شناخت و انبوه یهودیان را به آنجا اعزام کرد. ۱۴۰۰/۲/۱۷
#القدس_أقرب
#تغییر_موازنه_فلسطین
🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبرانقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز قدس: من قاطعانه می گویم حرکت رو به زوال رژیم صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت
#القدس_أقرب
#تغییر_موازنه_فلسطین
🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبرانقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز قدس: انگلیس اصل توطئه را طراحی و سرمایه داران صهیونیست اجرای تاسیس آن را بر عهده گرفتند و شوروی اولین دولتی بود که رژیم صهیونسیتی را به رسمیت شناخت
#القدس_أقرب
#تغییر_موازنه_فلسطین
🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | نظام سرمایه داری دست یک ملت را از خانه خود کوتاه کرده و در آن رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را نشانده
#القدس_أقرب
#تغییر_موازنه_فلسطین
🌙 ۱۴۰۰/۲/۱۷
📚 وصیت به تقسیم مساوی ارث
💠 سؤال: پدری #وصیت کرده پس از فوت، کلیه اموال اعم از منقول و غیر منقول به طور مساوی بین فرزندان پسر و دختر تقسیم شود؛ آیا چنین وصیتی شرعا نافذ است؟
✅ جواب: اگر قصدش این بوده است که ـ بر خلاف حکم شرعی ـ #ارث به طور مساوی تقسیم شود، وصیت باطل است و اگر قصدش این بوده است که ارث دخترها به اندازۀ پسرها افزایش یابد، در صورتی که مجموع مقدار اضافه، بیش از ثلث ترکه (یک سوم از کل ارث) نباشد، وصیت نافذ است، وگرنه در بیش از ثلث، نیازمند تأیید ورثه می باشد.
#احکام_ارث #احکام_وصیت #تقسیم_ارث
🆔 @leader_ahkam
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🍀 شرح دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان
♦️ مرحوم آیتالله مجتهدی تهرانی در شرح فراز «اللّهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ» میگوید: خدایا کاری کن تا در ماه رمضان، خوبان را دوست بدارم و دشمن دشمنانت باشم. در مورد خودم، عملی که به من امید میدهد تا در قیامت جزو نجاتیافتگان باشم، این است که خوبان و اشخاص با تقوا را دوست دارم و از بیتقوایان بیزاری میجویم.
🔸 اگر پسرتان بیتقواست و نماز نمیخواند، نباید او را دوست داشته باشید، حدیث است که به حقیقت ایمان نمیرسید، مگر آنکه نزدیکترین خویشان خود را برای خدا دوست نداشته باشید، چون متدین نیست، و دورترین افراد را برای اینکه متدین است، دوست داشته باشید.
حضرت امام محمدباقر علیه السلام به شخصی فرمودند: «اگر اراده کردی که بفهمی بهشتی و یا جهنمی هستی، به قلبت مراجعه کن، اگر دیدی اهل طاعت را دوست داری، اهل بهشت و اگر اهل گناه را دوست داری، اهل جهنم هستی و انسان در قیامت با کسی که او را دوست دارد، محشور میشود.»
روایت داریم که در دوره آخرالزمان قلب مومن آب میشود، زیرا گناه را میبیند و قدرت تغییر وضع را ندارد.
الان روزگاری شده است که ما نمیتوانیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم. هر کس که مومنی را دوست دارد، حتی اگر منحرف باشد، پس از مدتی رستگار خواهد شد.
🔸 «مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ»
در این بخش از خدا میخواهیم تا ما را یاری رساند، برای اینکه به طریقه پیغمبر در مستحبات، دعاها و دستورات اسلام عمل کنیم، از خدا میخواهیم تا هر چه حضرت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله به ما فرموده است، درباره مستحب و واجب عمل کنم و مکروهات را از خود دور و حرام را ترک کنیم
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🍀 دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان
«اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.»
خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت، ای نگهدار دلهای پیامبران.
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
♦️سخنان جانسوز یکی از دوستان پاکدل حضرت امير المؤمنين امام علی علیه السلام بعد از شهادت آن حضرت
🔻«صعصعة بن صوحان» از آن دوستان مصفّا و پاكدل امير المؤمنين است و سخنور و خطيب هم هست و در حضور اميرالمؤمنين سخنوریها كرده است.
🔻همين كه حضرت را دفن كردند، در حالى كه حزن و غيظ و خشم فوقالعادهاى در همه به وجود آمده و بغض گلوى همه را فشار مىدهد و يا گريه میکنند، يكمرتبه اين صعصعه در حالى كه قلبش در يک فشار سختى بود، يک مشت خاک از قبر على عليه السلام برداشت و بر سر خود پاشيد و بعد دستش را روى قلبش گذاشت...
🔻 آن وقت شروع كرد به سخن گفتن با حضرت على عليه السلام:
السَّلامُ عَلَيْكَ يا أَميرَ الْمُؤْمِنينَ، لَقَدْ عِشْتَ سَعيداً وَ مِتَّ سَعيداً :
تو چقدر سعادتمند زندگى كردى و چه سعادتمند از دنيا رفتى! تولد تو در خانه خدا بود و در خانه خدا هم شهيد شدى (از خانه خدا تا خانه خدا)
🔻 على جان! تو چقدر بزرگ بودى و چقدر اين مردم كوچک بودند. به خدا قسم اگر مردم برنامه تو را اجرا كرده بودند «لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ »نعمتها از بالا و پايين براى آنها مى جوشيد و نعمتهاى مادى و معنوى به آنها مى رسيد.
🔻ولى افسوس كه مردم قدر تو را ندانستند و بجاى آنكه از دستورهاى عالى تو پيروى كنند، چه خونها به دل تو كردند و آخر تو را با اين حال و با فرق شكافته روانه قبر و خاک كردند.
📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ جلد ۲۳ ؛ صفحه ۱۸۱-۱۸۰- با ویرایش جزئی
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
⭕️ كارنامه بسیار بسیار ضعیف مسلمانان در مساله فلسطین❗️
🔻كارنامه ما در زمينه همبستگى، همدردى و تعاون اسلامى، در زمينه شناسايى اسلامى كه يكديگر را بشناسيم، به احوال يكديگر آگاه و به سرنوشتهاى يكديگر علاقه مند باشيم، كارنامه بسيار بسيار ضعيفى است، اگر نگويم تاريک و ننگين است.
🔻به خدا خجالت دارد ما خودمان را مسلمان بدانيم، خودمان را شيعه حضرت على بن أبی طالب علیه السلام بخوانيم.
🔻آيا ما وظيفه نداريم كه كمك مالى به آنها بكنيم؟ آيا اينها مسلمان نيستند، عزيزان ندارند؟ آيا اينها براى حق مشروع بشرى قيام نمىكنند؟ كيست كه امروز منكر شود كه فلسطينی هاى آواره حق بازگشت به وطن خود را ندارند؟
🔻اولين سؤالى كه بعد از مردن از ما مىكنند همين است كه در زمينه همبستگى اسلامى چه كرديد؟ حضرت پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:
هركس بشنود صداى مسلمانى را كه فرياد مى كند: «يا لَلْمُسْلِمينَ» مسلمانان به فرياد من برسيد، و او را كمک نكند، ديگر مسلمان نيست، من او را مسلمان نمىدانم.
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى)
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
⭕️ كارنامه سیاه قرن معاصر در مسئله فلسطین❗️
🔻 فلسطین گذشته از جنبه اسلامى، چه تاريخچه اى دارد؟ قضيه فلسطين مربوط به دولتى از دولتهاى اسلامى هم نيست؛ مربوط به يک ملت است، ملتى كه او را به زور از خانهاش بيرون كردهاند.
🔻 تاريخچه فلسطين چيست؟ مدعى هستند كه در سه هزار سال پيش دو نفر از ما (حضرت داود و حضرت سليمان علیهماالسلام) براى مدت موقتى در آنجا سلطنت كردهاند.
🔻 تاريخ را بخوانيد؛ در تمام اين مدت دو سه هزارساله، چه زمانی بوده است كه سرزمين فلسطين به يهود تعلق داشته است؟ چه زمانی بوده است كه بيشتر سرزمين فلسطين مال ملت يهود باشد؟
🔻آيا بيشتر سرزمين فلسطين از آنِ ملت يهود است؟ قبل از اسلام هم مال آنها نبود، بعد از اسلام هم مال آنها نبود. روزى كه مسلمين فلسطين را فتح كردند، فلسطين در اختيار مسيحيها بود نه در اختيار يهوديها.
و اتفاقاً مسيحيها كه با مسلمين صلح كردند، يكى از مواردى كه در صلحنامه گنجاندند اين بود كه شما يهود را در اينجا راه ندهيد.
گفتند: ما با شما زندگى مى كنيم ولى با يهود زندگى نمى كنيم.
🔻چطور شد كه يكدفعه نام وطن يهودى به خود گرفت؟ يكى از قضايايى كه كارنامه قرن ما را تاريک مى كند (اين قرنى كه به دروغ نام حقوق بشر، نام آزادى، نام انسانيت بر آن گذاشته اند) همين قضيه است.
🔻و اللَّهِ و باللَّهِ ما در برابر اين قضيه مسئوليم. به خدا قسم مسئوليت داريم. به خدا قسم ما غافل هستيم.ما چه جوابى در مقابل اسلام و پيغمبر خدا داريم؟...
به خدا خجالت دارد ما خودمان را مسلمان بدانيم، خودمان را شيعه حضرت على بن أبی طالب علیه السلام بخوانيم...
📚 علامه شهيد مطهرى، حماسه حسينى، با تلخیص و ویرایش جزئی
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
«وَمَا مِن دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا ۚ كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ»
هیچ جنبنده اى در زمین نیست مگر این که روزى او بر خداست. او قرارگاه و محل نقل و انتقالشان را مىداند. همه اینها در کتاب مبین (لوح محفوظ) ثبت است.
📚 (سوره مبارکه هود/ آیه ۶)
🔴 تفسیر مختصر:
هر گونه بهرهاى را که خداوند نصیب بندگان مىکند، از مواد غذائى، مسکن و پوشاک، و یا علم و عقل و فهم و ایمان و اخلاص، دوست خوب، همسر خوب، فرزند صالح...
🔸 به همه اینها رزق گفته مىشود و آنها که مفهوم این کلمه را محدود به جنبه هاى مادى مىکنند، توجه دقیق به موارد استعمال آن ندارند.
🔸 قرآن درباره شهیدان راه حق مىفرماید:
«بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون»
آنها زندهاند و نزد پروردگارشان روزى مىبرند.
روشن است روزى شهیدان، آن هم در جهان برزخ، نعمتهاى مادى نیست، بلکه همان مواهب معنوى است، که حتى تصورش براى ما در این زندگى مادى مشکل است.
📚 (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۶ سوره مبارکه هود)