eitaa logo
ادبستان پسرانه توحید
1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
774 ویدیو
28 فایل
دبستانی تحول خواه،تربیت محور؛ بر پایه ی عزم و ادب 💢 ادبستان مدرسه ای ادب محور و استعداد پرور 💢 پسرانه غیردولتی www.Tohidsch.ir اصفهان،خ احمدآباد،کوچه۲ روابط عمومی و امور مالی : @tohidsc ☎️ ۰۳۱۳۲۲۵۱۰۳۵ آپارات: 📽 https://www.aparat.com/adabestantohid/
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 ادبستان یعنی تحول در شیوه‌های کلاس‌داری و تدریس کلاس های ادبستان با روش هایی پویا، تعاملی، مبتنی بر تلاش گری دانش آموز اداره می شود. در ادبستان زنگ تفریح واحد وجود ندارد. این کلاس است که تعیین می کند چه زمانی باید استراحت کند، نه مدرسه! 🌺 رسانه باشید🌺 @adabestantohid
✒️ 📖 نقدی بر کتاب مبانی نظری سند تحول در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران 📝 حجت‌الاسلام دکتر حمید سعیدبخش ✅ تربیت عبادی و دینی ➕درگفتارسوم از فصل چهارم فلسفه تربیت رسمی وعمومی عنوان الگوی نظری ساحت های تربیت آمده که با تبیین ساحت های شش گانه تربیت به حدود قلمرو، رویکرد و اصول آن پرداخته شده است. به عنوان مثال ساحت ترییت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دارای حدود وقلمروی است که خودشناسی و معرفت نسبت به خداوندمتعال، معاد، نبوت پذیرش ولایت، رهبران دینی و پیروی از ایشان می باشد. ➕همچنین این ساخت ناظر به سایر اعتقادات ارزشهای دینی، ایمان، تقدیر عملی، به احکام، و مناسک و ارزشهای دینی و رعایت اصول و آداب اخلاقی در زندگی روزمره در همه ابعاد فردی و اجتماعی و تلاش پیوسته برای خودسازی نظام معیار می باشد. 🌅 اشکال عمده در الگوی نظری ساحت های تربیت تفکیک ساحت های اعتقادی، عبادی و اخلاقی از دیگر ساحت های مطرح شده می باشد. طبق نظام معیار اسلامی تمام فعالیتهای مکلفین در حوزه های فردی و اجتماعی در امور ارتباطی با خود یا دیگران یا محیط طبیعی و اجتماعی و یا حکومت در غالب احکام و مسائل اسلامی قابل تبیین و ساحت بندی است. همانطور که خود موءلفین در تبیین حدود و قلمرو این ساحت ها ان را شامل تقیید عملی به احکام و ارزشهای دینی و رعایت اصول و آداب اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی بر اساس نظام معیار دانسته اند. این وسعت قلمرو دیگر جایی برای هیچ ساحت از دیگر ساحت ها نمی گذارد. @adabestantohid
✒️📖نقدی بر کتاب مبانی نظری سند تحول در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران 📝حجه الاسلام دکتر حمید سعید بخش نظام معیار اسلامی آنقدر وسیع است که همه ی ساحت های درونی و بیرونی انسان را پوشش داده است. در نتیجه تفکیک ساحت دین از دیگرساحت ها به تفکیک دین از اجتماع و دین از سیاست و مدیریت منجر خواهد شد. مگر حدود و قلمرو ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی می تواند خارج از معارف دینی در خصوص نحوه تعامل انسان در حوزه های اجتماعی رسمی با گروه های مختلف مرتبط با متربی تعریف شود؟ این همان حدود قلمرو ساحت تربیت اعتقادی است که در ساحت قبلی گذشته است. علاوه بر تداخلات و تعارضات و هم پوشانی های گسترده ای که ساحت اعتقادی با دیگر ساحت ها دارد این نکته را متذکر می شود که، جدا کردن ساحت اعتقادی از دیگر ساحت ها به معنا و یا منجر به سکولار شدن نظام تربیت خواهد شد. 🌱 @adabestantohid
📖✒️ نقدی بر کتاب مبانی نظری سند تحول در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران 📝 حجه الاسلام دکتر حمید سعیدبخش مشکل اصلی و بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی در کشور ما این است که تربیت و تعلیم سکولار تعریف شده است نه اسلامی. تربیت سکولار با دین مخالف نیست. دین را افیون و توهم نمی داند بلکه دین را فردی و شخصی و حداقلی معرفی می کند. در دین سکولار لازم نیست و نباید جامعه را از دید کتاب مقدس و دین تحلیل کرد بلکه این جامعه شناسان هستند که کتاب تعلیمات اجتماعی می نویسند و نحوه نگاه به موضوعات اجتماعی را به ما آموزش می دهند نه کتاب و سنت الهی. از این رو در تربیت سکولار با کتابهای تعلیمات دینی و قرآن و احکام و عبادت مخالفتی نمی شود بلکه از بقیه حوزه ها تفکیک می شود تا فرد بداند که لازم نیست دین در علوم و ریاضی و اجتماع و هستی دخالتی داشته باشد، بلکه همین قدر که عبادت روزانه درستی داشته باشی و خدا و قیامت را باور داشته باشید کفایت می کند. دین همانند ویترین خانه امکان و اجازه حضور دارد تا بتوان از کارایی های دین در حوزه نیازهای جزیی و شخصی و انفرادی استفاده نمود. این بزرگترین نقدی است که به اسنادی که در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی در ایران نگاشته شده است وارد می باشد . @adabestantohid
در ادبستان به جای اینکه حفظیات متربی سنجیده شود ، تلاش وی سنجیده می شود. امتحان وجود ندارد و ارزشیابی با هدف یادگیری است نه مچگیری! اما چگونه؟🧐 دانش آموزان طی یک فرآیند مستمر با روش های مختلف به طور نامحسوس سطح سنجی شده و سه پارامتر «توانایی استعدادی» و «سطح آموزشی» و «همت و تلاش فردی» آن ها رصد و در فرم هایی ثبت می شود. در این میان میزان همت و تلاش فردی از ضریب بالایی برای ارزیابی و سنجش متربی برخوردار است. به این ترتیب سعی کودک سنجیده می شود نه صرفاً یادگیری او. در حقیقت ارزشیابی در ادبستان یعنی: ✔️توجه به تفاوت های فردی و سنجش تلاش، نه هوش. ☺️ @adabestantohid
🔸آیا ادبستان بازی محور است؟ با توجه به رویکرد بازی محوری در دوره پیش دبستانی ممکن است این تصور صورت گرفته باشد که در ادبستان هم «بازی» محور اصلی فعالیت هاست و از آموزش رسمی خبری نیست، در صورتی که نه چنین نیست. در ادبستان بازی محدود به بازی های ورزشی و تفریحی در زنگ ورزش است که به صورت منظم هر روز در زمان خود زیر نظر مربی ورزش انجام می پذیرد. از طرف دیگر فعالیت‌های آموزشی متناسب با عنوان درسی خود با طیفی از فعالیت‌های خلاقانه و شاد همراه می شود تا فرایند آموزش با سهولت و روانی بیشتری صورت پذیرد. ما بازی های آموزشی را تسهیل گر آموزش می دانیم و آن را در طیف فعالیت های آموزشی تعاملی و خلاق قرار می دهیم. 👈در ادبستان توحید از دوران بازی به دوره فعالیت های شاد خلاق و آگاهانه درحال گذر هستیم. البته با شیب ملایم ☺️ @adabestantohid
سلام به همه کتاب دوستهای عزیز🤩 بچه ها میدونستین به خلاقانه ترین ویدئو معرفی کتاب جایزه میدیم🥰 پس بدوئید 🏃🏻‍♂️🏃🏻‍♀️یک فیلم جذاب از کتابی📕 که جدیدأ خوندید و لذت بردید 😍معرفی کنید تا دوستاتون هم با خوندن اون کتاب زیبا با لذت شما شریک بشن😇 امااااااا.....🧐 فرستادن ویدئو مهلت داره😅 🥳🥳🥳تا۱۵بهمن فرصت دارید🥳🥳🥳 🎁🛍جایزه ش هممم یک پک کتاب جذاب برای شما بچه های توحیدی کتاب دوستمون هست🛍🎁 به طاقچه کتاب سری بزنید ☺️ https://eitaa.com/joinchat/1806762028C0442dd3914