eitaa logo
پژوهشکده ادیب فقه جواهری
217 دنبال‌کننده
289 عکس
17 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسینی کمال آبادی
از «منطق استدلال» تا «منطق استظهار» یکی از مهارت هایی که ذهن های قویم و استوار دارند، عدم توجه به احتمال های بعید است. احتمال هایی که صرفا یک احتمال، بدون خاستگاهی صحیح است. این مهارت را دانش پژوهان دروس خارج باید از فقیهان فرا بگیرند تا در فهم روایات و متون علمی احتمال هایی را طرح نکنند که غیر از اتلاف وقت هیچ ثمره علمی بر آن مترتب نیست. حضرت استادم آیت الله علیدوست برای آموزش این مهم همیشه تکه کلامی جالب داشتند و آن اینکه در جواب طرح احتمال هایی آنچنان می فرمودند: «احتمال، بی عار است!!» مراد ایشان این بود که احتمال از ورود به هر جا ابایی ندارد هر چند مکانتی در آن ورود نداشته باشد، باز به این کار ناشایست تن در می دهد، این شما هستید که در مقام فهم و فکر باید به احتمال های معقول و با پشتوانه اجازه ورود به صحنه استنباط را بدهید تا پرداخت بدان ارزش علمی داشته باشد. یک تکه عبارت بود اما دریایی از تعلیم و مهارت افزایی با خود داشت. «اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال» قاعده ای معروف است و شاید این قاعده برخی را بر آن می دارد که با طرح هر احتمالی، توقع زمین خوردن هر استدلالی را داشته باشند، ولی دانستنی است که این قاعده در باب برهان در مباحث عقلی کاربست دارد، در آنجا است که جهت قضیه باید ضرورت باشد و هر آنچه جهت قضیه را به امکان بتواند تبدیل کند، استدلال را با مشکل مواجه می کند، اما در باب استنباط و فهم آیات و روایات و متون نباید به هر احتمالی تن در داد و به صرف آنکه یک احتمال است، احتمال هایی که منشأ در عبارت... دارند، ارزش ارزیابی را دارند. در کنار قاعده «اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال» باید گفت: «بعض المحتملات عارٌ» و هر یک را در باب خود به کاربست. نگارنده در یادداشت «پوشش های پست رفت» به این مسأله از زاویه ای دیگر نگریسته بود که ذکر آن در این یادداشت نیز مناسبت دارد: « برخی ذهن‌ها، به بهانه پیشرفت به هر رطب و یابسی تن در می‌دهند، هم‌درسی داشتم که علاقمند به نقل وقایعی غریب بود که در قوطی هیچ عطاری پیدا نمی‌شود و سندی هم ندارد و فایده‌ای هم بر آن مترتب نبود. باری نصیحتش کردم که عمر گرانمایه را خرج این امور نکند، در پاسخم گفت: باید سراغ مطالبی رفت که تا کنون انگشت اشاره‌ای سمت آن نرفته است تا به پیشرفت رسید، بدو گفتم: برخی جاها که انگشت اشاره و عمر دانشمندان به سمت آن نرفته به علّت بی‌ارزشی و اباطیل بود آنها است نه کشفی نو از جهان دانش» (نگارنده، پوشش های پس رفت) مرحوم شیخ انصاری ره در مبحث شروط صحت شرط از کتاب مکاسب می فرماید: درج قیود در موضوع برای خارج کردن اعمالی که اساسا هیچ عاقلی مرتکب آن نمی شود و حکم بعدم جواز آن اعمال، از شأن فقیهان به دور است (ج4 ص 305، مکاسب با حاشیه مرحوم پایانی) وی بر این اساس فهم کلام علامه و دیگران فقیهان را به سمت و سوی دیگر می برد (همان). به قدری که کتاب های فقهی و اصولی از قاعده «اذا جاء الاحتمال ...» پر است نمی دانم ارباب معقول بدین پایه از آن بهره برده اند یا خیر؟! شایسته است که به این قواعد و ضوابط کاربست آن در علوم منقول توجه ای دوباره شود از معدود افرادی که به این مساله به اندازه دو خط پرداخته مرحوم شیخ جواد طارمی در حاشیه بر قوانین اصول است: «ان هذا الاحتمال لا يضرّ لان الاحتمال انما يضرّ فى استدلالات ارباب المعقول حيث قالوا اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال و لا يضر فى استدلالات الاصوليين و الفقهاء » (ج2، ص7). و صاحب بدایة الوصول نیز اشاره ای به پیشنهادی بسیار مختصر دارد و آن -به بیان و پردازش این قلم-ا ینکه در علوم منقول، هنگامی از احتمال و مخل بودن آن در استدلال سخن می گوییم، مراد اجمال است، یعنی باید چیزی باشد که با ظهور جمله درگیر شود و ظهور زدایی کند و آن را به عرصه اجمال بکشاند و این در توان هر احتمالی نیست. (ر.ک: شیخ محمد طاهر آل راضی، بدایة الوصول فی شرح کفایة الاصول، ج 2، ص7). نگارنده بر آن است که به تغییر معنایی در قاعده «إذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال» نیازی نیست بلکه کافی است آن را به گستره ای که بدان تعلق دارد وانهیم و از قاعده «کل ما یضرّ بالظهور یوجب الاجمال» و مانند آن استفاده کنیم، البته در مکتب فکری اطمینان، ظهور جای خود را به اطمینان می دهد و از «کل ما یضرّ بالاطمئنان یوجب الاجمال» در گستره فهم متون سخن می گوییم و در نتیجه در محتمل ها، توانی خاص باید باشد، تا در صحنه استنباط اثر گذار شود. سید مرتضی حسینی کمال آبادی پژوهشکده ادیب فقه جواهری 28/7/1398ش= 20/2/1441ق https://eitaa.com/hkamal
هدایت شده از حسینی کمال آبادی
❄️ سخن روز ✅ آقایان باید در هر قدمی که برای تحصیل برمیدارید،اگر نگویم دو قدم، لااقل یک قدم در تهذیب بردارید. تمام رؤسای مذاهب باطله، عالم بوده اند، ولی مهذب نبوده اند. امام خمینی (ره)  🔰 @hkamal
هدایت شده از کتابگاه| arabadib.ir
کتابگاه مرکز پخش کتاب به سراسر ایران است. در بستر بازار اجتماعی با سلام حضور دارد. این مرکز فقط نسخه چاپی کتاب را عرضه می کند. بیشتر از دو هزار کتاب در کتابگاه وجود دارد و هر روز به تعداد آن افزوده می شود. سرعت عمل در پست کتاب از ویژگی های بارز کتابگاه است که بارها از طرف مخاطبان مورد نظر قرار گرفته است. خرید بیش از صد هزار تومان از کتابگاه = ارسال رایگان به سراسر کشور است. خرید از کتابگاه را تجربه کنید: basalam.com/ketabeadib
شماره یکم ادبی فهم نص به چاپ سوم رسید. خرید از کتابگاه: https://basalam.com/ketabeadib/product/62223
شماره یکم ادبی فهم نص به چاپ سوم رسید. منتشر شد مجله فهم نص، اولین مجله ادبیات عربی در حوزه علمیه است که از سوی منتشر می شود. این مجله که تا کنون دو شماره از آن منتشر شده است مورد استقبال حوزویان قرار گرفته است و با توجه به نایاب شدن نسخ شماره یکم مجله، دفتر مجله بر آن شده تا شماره یکم را ویرایش و بازنشر کند. شماره یکم از امتیازهای ویژه ای بر خوردار است و محتوای آن به شرح ذیل است: 1. مقالات یکم: بازخوانی رساله علامه حسن زاده آملی/ هادی ولی پور دوم: جلوه های بلاغی / الهام آباد سوم: تاثیر بازخوانی از قرآن کریم/ زینب نجفی چهارم: معنا شناسی در قرآن / فهیمه رمز علی پنچم: تحلیل نظر اهم مفسرین ادبی فریقین در مورد عطف آیه دهم / فاطمه سادات پور رضوی ششم: نقد الهدایة فی ثوبها الجدید/ محمد علی جوان 2.باز نشر فهم نص بر آن است که مقالات خوبی و سودمندی که در دهه های گذشته توسط اساتید برجسته نگاشته شده است در این قسمت بازنشر می شود تا نسل های بعد نیز از آن دست مقالات استفاده کنند، در شماره یکم دو مقاله به شرح ذیل باز نشر شد ه است: یکم: در فهم معانی / مرحوم استاد فیروز حریر چی دوم: نقدی بر نظریه در عدم ترادف میان واژه های قرآن کریم/ دکتر سید محمود طیب حسینی نشست ها پژوهشکده ادیب فقه جواهری، نشست های مختلفی را در دستور کار دارد، برخی از این نشست ها عبارتند از: سمینار نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط، سلسله نشست های ادبیات عربی در حوزه علمیه هست ها و بایدها؛ نقد و بررسی های کتاب های ادبی؛ رونمایی از تازه های نشر و . . . در شماره یکم فهم نص، نشست های ذیل تقریر شده است: یکم: ، هست ها و بایدها دوم: نقد و بررسی مصاحبه مصاحبه در چیستی و بایسته های / استاد محمد زندگی نامه آیت الله محمد علی «قدس سره» استادی که شاگردانش او را به فراموشی سپردند مدرس جاودان 6. فی اصول التجزئه و الاعراب نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط لینک خريد آنلاین نسخه چاپی مجله فهم نص از کتابگاه: https://basalam.com/ketabeadib/product/62223 کانال پژوهشکده: @adab89
هدایت شده از کتابگاه| arabadib.ir
كتابگاه: سلام. من یک کتاب باکیفیت دارم به اسم کتاب تشنه دانش مدیریت در تحصیل براساس زيست نامه علامه حسن زاده آملی که با قیمت 350,000 ریال در كتابگاه عرضه کردم. اگر اولین باره از کتابگاه خرید می‌کنین، از لینک زیر ثبت نام کنید و برای خرید این محصول، ۱۵ هزار تومن هم تخفیف دریافت کنین: https://basalam.com/ketabeadib/product/103745?ref=O3bN
هدایت شده از کتابگاه| arabadib.ir
کتابگاه مرکز پخش کتاب با تخفیف و پست رایگان پاسخگویی و پست سریع با هزاران کتاب، در خدمتیم http://eitaa.com/joinchat/1812398082C3c55400da3
این جلسه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی ره به عنوان پیش نشست های جشنواره علامه میرداماد ره در تهران برگزار شد. استاد حسینی کمال ابادی از موارد ذیل سخن گفتند: ۱. ماهیت شناسی گرایش ادب عربی در فهم نصوص ۲. تعیین افق دید طلاب در ادب عربی ۳. ضرورت اهتمام به کتب درسی ۴. کاستی های نظام آموزشی ۵. گسترده سازی گنجینه لغوی ۶. ضرورت ایجاد و تقویت ذوق عربی ۷. تفسیر معنوی و تفسیر اعرابی ۸. اطلاقات مصطلح اجتهاد در ادبیات و تعیین ما هو المراد کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری http://eitaa.com/joinchat/3197632530C351dd0f9f4
ارزش کتاب تک جلدی لغت نامه قرآن را خیلی درک می کنم. شاید پایه سوم طلبگی بودم، مادرم انجیر بر میز عسلی گذاشت و برادرم گفت میوه ای بسیار خوشمزه و خاص است و بی جهت نیست که خداوند در قرآن به این میوه قسم خورده است و بعد رو به من کرد و گفت در کدام آیه قرآن؟ من هاج و واج شدم؟ گفت انجیر به عربی چی میشه؟ گفتم: نمی دانم. بعد سریع خواند: وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ. سوگند به انجير و زيتون. ادبیات عربی را دوست داشتم و خوب پیگیری می کردم ولی افسوس که در نظام آموزشی ما درسی یا الزامی برای فراگرفتن و به خاطر گرفتن لغات نبود و طلبه و دانشجوی مبتدی، خیلی راه ها را نمی داند.... کتاب لغت نامه قرآن که از نثر طوبی اثر علامه شعرانی برگرفته شده، می تواند این مشکل را حل کند. مطالعه این کتاب و حفظ لغات قرآن را به عموم مسلمانان به ویژه طلاب و دانشجویان پیشنهاد می کنم. خرید نسخه چاپی : https://basalam.com/ketabeadib/product/142558 خرید کتاب لغتنامه قرآن با 15000 تومان تخفیف: https://basalam.com/ketabeadib/product/142558?ref=O3b کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری http://eitaa.com/joinchat/3197632530C351dd0f9f4
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند. چه صبح غم انگیزی است امروز 13 دی ماه 1398 و چه قدر جانکاه است خبر شهادت سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی حشره الله تعالی مع الأبرار. در بزرگی او همان بس که دود سیاهی از عراق بلند شده بود و قصد ایستادن نداشت به دست این مرد و یاران و همکاران باوفایش پس زده شد و آسمان سلامت و امنیت بر سر مردم عراق و ایران پایدار شد، این نعمت بزرگ را خداوند به نوادر روزگار افاضه می کند. هر چه بزرگی مقام او به وصف نیاید، حقارت و شقاوت قاتلان او نیز وصف ناپذیر است. بی تردید شهادت او قلب ها را به راه مستقیم هدایت و استقامت می بخشد و انتقام خون او مرهمی بر دل های رنجور است. به محضر فرمانده کل قوا و مراجع محترم تقلید، تمامی مردم ایران و عراق به ویژه خانواده ها و همکاران نزدیک عرض تسلیت دارم و همچنین یاد شهید والا مقام ابو مهدی المهندس، فرمانده بزرگ حشد الشعبی را گرامی می داریم، امیدواریم که به حق آیه مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا خداوند متعال گوهرهای همسان یا بهتری را از دل انسان های آزاده، جانشین آنان قرار دهد. در پایان یاد سردار شهید کاظمی، سردار شهید عماد مغنیه، سردار شهید همدانی، سردار شهید صیاد شیرازی و مجاهد بزرگ شهید چمران و دیگر بزرگان آسمان شهادت را گرامی می دارم. سید مرتضی حسینی کمال آبادی 13 دی ماه 98=7 جمادی الاولی 1441 قم عش آل محمد ع
بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا يا له من صباح حزين هذا الصباح ، 7 جمادی الاولی 1441، وكم هو محزن أن نسمع شهادة عزيزنا سردار الحاج قاسم سليماني حشره الله تعالى مع الابرار. في عظمته کاف كما ارتفع الدخان الأسود من العراق ولم يكن يعتزم الوقوف، تم صد هذا الرجل، رفاقه، وزملاءه في العمل، وصمدت السماء من الصحة والأمان لشعب العراق وإيران ، هذه البركة العظيمة نعمة افاضها الله تعالی إلی نوادر عباده الصالحین. کما أن مقامه العظيم لا یوصف فإن إهانة ووحشية قاتليه لا توصف ایضا. مما لا شك فيه، أن بشهادته توجهت القلوب إلى الطريق المستقیم ، والانتقام من دمه هو التعزی إلی القلوب المنکسرة. أتقدم بأحر التعازي إلى القائد الأعلى الإمام الخامنئه ای ، ولجميع شعب إيران والعراق ، ولا سيما أسرهم والمقربين منهم ، وكذلك نقدم تعازينا لشهادة الشهيد العظيم أبو مهدي المهندس ، القائد الأعلى للحشد الشعبي. نرجو الله سبحانه و تعالی بحق آیة «مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا» أن یجعل جواهر مماثلة أو أفضل محلهم من قلوب الناس الأحرار. في النهاية ، أحيي ذكرى الشهيد كاظمي ، الشهيد عماد مغنية ، الشهيد همداني ، الشهيد صیاد الشيرازي والمجاهد الكبیر الشهيد شمران وغيرهم من كبار سماء الشهادة. سيد مرتضى حسيني كمال آبادی 7 جمادى الاولی 1441 قم عُش آل محمد
آثار انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری در نمایشگاه کتاب استان قم برای تهیه آثار پژوهشکده می توانید به غرفه سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به شماره ۹۱ مراجعه کرده و آثار را با تخفیف تهیه فرمایید.
با وجود روزهای نا خوشی که بر قلب مردم دیارم می گذرد یک عضو به خانواده ادیب افزوده خواهد شد، همين روزها....نشر اديب، ادبستان الهی را منتشر خواهد کرد.
Hosseini-Kamal-Abadi-13980913-Karbaste-Adabiyat-Thaqalain_IR-1.mp3
33.35M
روز چهارشنبه مورخ ۱۳ آذر ۱۳۹۸، «نشست های پیش همایش علامه میرداماد» در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران برگزار گردید؛ در یکی از جلسات این نشست موضوع «کاربست ادبیات در استنباط» با حضور استاد «حجت الاسلام حسینی کمال آبادی» برگزار گردید که مشروح این جلسه تقدیم حضورتان می گردد. http://eitaa.com/joinchat/3197632530C351dd0f9f4
ترجمه قرآن به زبانهاى ديگر از همان صدر اسلام سابقه داشته و نمونه آن حديثى است كه از سلمان نقل شده كه در آن «بسم اللّه الرحمن الرحيم» را «بنام يزدان بخشاينده» ترجمه كرده است‏. بنابراين مي توان سلمان فارسي را اولين مترجم قرآن دانست. برخي گفته اند كه وي سوره حمد را نيز به فارسي ترجمه كرد تا فارسي زبانان بتوانند آنرا بخوانند و بفهمند. اين اتفاق در برخي كتب اينگونه نقل شده است: «مردم فارس طى نامه‏ اى از سلمان خواستند تا براى ايشان سوره فاتحه را به فارسى بنويسد. سلمان پس از عرضه كردن نظر خود بر پيامبر(ص)، براى ايشان نوشت «بسم اللّه الرحمن الرحيم به نام يزدان بخشاينده» پس فارسيان آن را در نماز خواندند تا زبانشان بدان روان گرديد. در برخي نقل ها نيز آمده است: «گروهى از مردم فارس از سلمان خواستند تا چيزى از قرآن براى ايشان بنويسد، پس سلمان سوره فاتحه را به زبان فارسى‏ براى ايشان نوشت. هم چنين در هجرت نخستين مسلمانان به حبشه جعفر بن ابى طالب، قسمتى از سوره مريم را، براى نجاشى و وزرا و اعيان و شخصيتهاى حاضر در مجلس، ترجمه كرد و اين كار موجب گرديد كه آنها به سوى دين اسلام و حقّانيت آن گرايش پيدا كنند. برخي معتقدند كه جعفربن ابي طالب خود زبان «أمهرى» را كه زبان مردم حبشه‏ است مى ‏دانسته و آيات را خود به زبان آنان ترجمه كرده است. اما درباره نخستين ترجمه جامع قرآن بايد گفت در عهد سلطان منصور بن نوح سامانى در قرن چهارم (350- 365) به دستور او علماى ماوراء النهر قرآن را به فارسى درى ترجمه كردند. اين ترجمه در قالب ترجمه تفسير محمد بن جرير طبرى (متوفاى 310) كه از بغداد براى سلطان فرستاده بودند، به انجام رسيد.اين كتاب كه هم بر ترجمه فارسي قرآن شامل بود و هم بر تفسير، مشروعيتي شگفت يافت؛ چندان كه تقريبا بر همه ترجمه هاي پس از خود و حتي بر بخشي از نثر فارسي تاثيري ژرف نهاد. چنانچه گفته شد برخي اين ترجمه را در واقع ترجمه تفسير طبري مي دانند؛ اما امروزه اعتقاد بر آن است كه اين كتاب شباهتي به تفسير طبري ندارد و در واقع مي توان آنرا «ترجمه و تفسير رسمي» در زمان خود دانست. بعد از اين ترجمه، ترجمه هاي ديگري از قرآن عموما در قالب تفسير و ترجمه همزمان نگاشته شد، مانند ترجمه مسجع از قرآن به فارسي از عمر نسفي(462-538ق)، «تفسير قرآن كمبريج» بين قرن هاي 4 و 5، «تفسير بر عشري از قرآن مجيد» در قرن 5، «تاج التراجم في تفسير القرآن للاعاجم» در قرن 5، «ترجمه قرآن موزه پارس» در قرن 5 كه امروزه تنها نيمي از آن از سوره مريم تا پايان كتاب باقي مانده است. اين ترجمه، ترجمه خالص قرآن است و هيچ گونه تفسيري همراه ندارد. پس از اين موارد مي توان تفسير سورآبادي، تفسير ابوالفتوح رازي و تفسير ميبدي را كه تفاسير و ترجمه هايي از قرآن به زبان فارسي هستند و مشهورتر و قابل دسترس هستند نيز به عنوان تلفيقي از ترجمه و تفسير قرآن به فارسي نام برد. ترجمه قرآن به زبان هاي ديگر در اين دوران اندك است و اولين بار نيز راهبان و كشيشان مسيحي بودند كه با انگيزه هاي جدلي به عنوان نوشتن رديه بر اسلام كوشيدند قرآن را به زبان هاي اروپايي ترجمه كنند. نمونه آن كار يوحناي دمشقي در قرن دوم هجري است كه در آثار جدلي خود در رد اسلام و قرآن، عبارت هايي از قرآن را معنا كرده است. اما نخستين ترجمه جامع قرآن به زبان هاي اروپايي، ترجمه لاتيني قرآن است كه در قرن ششم هجري با كوشش راهب اعظم دير كلوني، پيتر جليل صورت گرفت. کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری http://eitaa.com/joinchat/3197632530C351dd0f9f4
هدایت شده از کتابگاه| arabadib.ir
🌷کتاب تشنه دانش به چاپ سوم رسید🌷 🌷کتاب تشنه دانش، «راهنمای دانش پژوهی بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی» است. 🌷در این کتاب با توجه به دغدغه های روز طلاب و دانشجویان و اقتضائات عصر جدید، سنت های اصیل تمدن اسلامی در فرا گرفتن دانش، باز تعریف شده و روحیه هایی که دانش پژوه در سیر تحصیلی خود بدان نیاز دارد، مورد پردازش قرار گرفته است. 🌷این کتاب پُر است از خاطرات شنیدی از سیر تحصیلی علامه حسن زاده آملی که برخی از آنها برای اولین بار نوشته شده است؛ مانند جانبازی علامه حسن زاده...بازدید از کتابخانه سلطنتی....ماجرای پیدا شدن کتاب گم شده ایشان و.... 🌷تشنه دانش کتابی جذاب و کاربردی است که راه موفقیت را از زیست نامه بزرگان نشان می دهد، ره چنان رو که رهروان رفتند... 🌷 از اون کتاب هایی که دست بگیری سخته زمینش بگذاری 🌷تشنه دانش به همت نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری در قطع رقعی با جلد گالینگور منتشر شده است. 🌷این کتاب چهل و پنج هزار تومانی را با استفاده از لینک زیر با 10000تومان تخفیف تنها به مبلغ سی و پنج هزار تومان تهیه کنید: https://basalam.com/ketabeadib/product/103745?sh=copy- سفارش تلفنی: 02537749660
شماره سوم از مجله فهم نص فصلنامه ادبیات عربی پژوهشکده ادیب فقه جواهری در مرحله آماده سازی نهایی به سر می برد. این مجله شامل مقالات جدید باز نشر مقالات خوب اساتید در گذشته تقرير نشست های پژوهشکده و یادبود ادیب که در این شماره به زندگینامه و سخنان آیت الله حجت خراسانی پرداختیم و کتاب شناسی آثار ادبی تنها مجله ادبی در ساحت فهم دین با یاری شما عزیزان به شماره سوم رسید. از سردبیر محترم سرکار خانم دکتر مظفری که در آماده سازی مجله جهدی بلیغ داشته‌اند نیز کمال تشکر و قدردانی را داریم.
نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری قم، خ معلم، مجتمع ناشران، ط2، واحد213 www.arabadib.ir 09197459063