نماز عبادی سیاسی جمعه
به امامت؛
حجت الاسلام رحیمی
امام جمعه شهرستان ساوه
۲۸ دی ماه ۱۴۰۳
مصلی امام علی (ع)
ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛
ایتا؛
eitaa.com/adineh_saveh
سروش؛
sapp.ir/adineh_saveh
روبیکا؛
https://rubika.ir/@adineh_saveh
نماز عبادی سیاسی جمعه ساوه در تاریخ 28 دی ماه 1403 به امامت حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ساوه برگزار گردید.
خطیب جمعه ساوه سفارش به تقوا را در خطبه اول با شرح بخشی از خطبه191 نهج البلاغه آغاز کرده و گفتند: (فَإِنَّ التَّقْوَى فِي الْيَوْمِ الْحِرْزُ وَ الْجُنَّةُ وَ فِي غَدٍ الطَّرِيقُ إِلَى الْجَنَّةِ مَسْلَكُهَا وَاضِحٌ وَ سَالِكُهَا رَابِحٌ وَ مُسْتَوْدَعُهَا حَافِظٌ) حضرت در این بخش اول به دو اثر مهم تقوا به عنوان دليل اشاره کرده، مى فرمايد: «زيرا پرهيزگارى امروز، پناهگاه و سپر بلاى شماست و فردا راه رسيدن به بهشت است»; (فَإِنَّ التَّقْوَى فِي الْيَوْمِ الْحِرْزُ وَ الْجُنَّةُ). آرى! همه حوادث تلخ فردى و اجتماعى که زندگى را در کام انسان در اين جهان، ناگوار مى کند بر اثر گناه و خروج از جاده عدل و انصاف است; تقوا سبب مى شود که انسان در اين جهان از سقوط در پرتگاه گناه و عواقب دردناک آن رهايى يابد و زندگى شيرين توأم با آرامش و سعادت داشته باشد و فرداى قيامت به مقتضاى : «(وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى) و زاد و توشه تهيه کنيد که بهترين زاد و توشه پرهيزکارى است». راه وصول به بهشت و نعمتهاى بى نظير بهشتى است، آيا گوهرى گرانبهاتر از اين پيدا مى شود که هم در دنيا حافظ انسان باشد و هم در آخرت نجات دهنده او گردد؟ سپس در ادامه سخن به سه نکته مهم درباره تقوا اشاره مى کند، نخست
مى فرمايد: «جاده تقوا واضح و روشن و پوينده آن صاحب سود فراوان و امانتدارش (خداوند) حافظ آن است» (وَ فِي غَد الطَّرِيقُ إِلَى الْجَنَّةِ. مَسْلَکُهَا وَاضِحٌ، وَ سَالِکُهَا رَابِحٌ، وَ مُسْتَوْدَعُهَا حَافِظٌ). اما واضح بودن جاده تقوا به جهت آن است که از يک سو با فطرت انسان، کاملا هماهنگ است و از سوى ديگر در عالم تشريع در کتاب و سنّت، مسير اين جاده، تبيين شده است. اما سود بردن سالک اين راه به جهت آن است که از يک سو در قيامت به مقتضاى (تِلْکَ الْجَنَّةُ الَّتِى نُورِثُ مِنْ عِبَادِنَا مَنْ کَانَ تَقِيّاً) پرهيزکاران را به سوى بهشت دعوت مى کند و از سوى ديگر در دنيا صاحب آن را از آلودگيها و پستيها و زندگى تاريک و ظلمانى رهايى مى بخشد و او را آبرومند و سربلند و مورد احترام قرار مى دهد. اما حافظ بودن نگاهدارنده آن به سبب آن است که خداوند اجر و پاداش پرهيزکاران را بر عهده گرفته، بنابراين امانت آنها نزد خدا محفوظ است و فرشتگان الهى نيز حافظ اعمال است.
رحیمی در شرح خطبه 191 نهج البلاغه به خطبه 140 نهج البلاغه اشاره کرده و افزودند: مهمترین مسئله در تقوا این است که دنبال عیب جویی از مردم نباشیم. ((يَا عَبْدَ اللَّهِ لَا تَعْجَلْ فِي عَيْبِ أَحَدٍ بِذَنْبِهِ فَلَعَلَّهُ مَغْفُورٌ لَهُ وَ لَا تَأْمَنْ عَلَى نَفْسِكَ صَغِيرَ مَعْصِيَةٍ فَلَعَلَّكَ مُعَذَّبٌ عَلَيْهِ. فَلْيَكْفُفْ مَنْ عَلِمَ مِنْكُمْ عَيْبَ غَيْرِهِ لِمَا يَعْلَمُ مِنْ عَيْبِ نَفْسِهِ وَ لْيَكُنِ الشُّكْرُ شَاغِلًا لَهُ عَلَى مُعَافَاتِهِ مِمَّا ابْتُلِيَ [غَيْرُهُ بِهِ] بِهِ غَيْرُهُ.)) اى بنده خدا ! در عيب جويى هيچ کس نسبت به گناهى که انجام داده است شتاب مکن، شايد او آمرزيده شده باشد، و بر گناه کوچکى که خود انجام داده اى ايمن مباش، شايد به خاطر آن مجازات شوى، بنابراين، هر کدام از شما از عيب ديگرى آگاه شود، به سبب آنچه از عيب خود مى داند، از عيب جويى او خوددارى کند، و اگر کسى از عيب و گناهى پاک است، بايد شکر و سپاس بر اين نعمت، او را از عيب جويى کسى که به آن عيب و گناه مبتلا شده است، باز دارد. در زشتى غيبت همين بس که در حديث قدّسى مى خوانيم، خداوند به «موسى بن عمران» (عليه السلام) خطاب کرد و فرمود : «مَنْ مَاتَ تَائِباً مِنَ الْغِيْبَةِ فَهُوَ آخِرُ مَنْ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ وَمَنْ مَاتَ مُصِرّاً عَلَيْهَا فَهُوَ أَوّلَ مَنْ يَدْخُلُ النّارَ; کسى که بميرد در حالى که از غيبت توبه کرده باشد، آخرين کسى است که وارد بهشت مى شود، و کسى که بميرد و از غيبت توبه نکند و بر آن اصرار ورزد، نخستين کسى است که وارد دوزخ مى شود» حجت الاسلام رحیمی به زمزمه بعضی از آقایان راجع به مذاکره و شیوه مذاکره اشاره کرده و افزودند : رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای مختلف مردمی و سران نظام طی سخنانی بارها در محور عدم اعتماد به آمریکا و بی نتیجه بودن مذاکرات و احیاناً در صورت مذاکره به لوازمات آن، نکات ظریف و لطیفی را فرموده اند که همه این فرمایشات بر مبنای قرآن و نهج البلاغه است.
این فرمایشات همه از روی دلسوزی و حقیقت بینی است و این سخنان برگرفته از نامه 67 نهج البلاغه به مردم مصر است (( "وَ مِنْهُ : إِنِّي وَ اللَّهِ لَوْ لَقِيتُهُمْ وَاحِداً وَ هُمْ طِلَاعُ الْأَرْضِ كُلِّهَا مَا بَالَيْتُ وَ لَا اسْتَوْحَشْتُ وَ إِنِّي مِنْ ضَلَالِهِمُ الَّذِي هُمْ فِيهِ وَ الْهُدَى الَّذِي أَنَا عَلَيْهِ لَعَلَى بَصِيرَةٍ مِنْ نَفْسِي وَ يَقِينٍ مِنْ رَبِّي وَ إِنِّي إِلَى لِقَاءِ اللَّهِ لَمُشْتَاقٌ وَ حُسْنِ ثَوَابِهِ لَمُنْتَظِرٌ رَاجٍ وَ لَكِنَّنِي آسَى أَنْ يَلِيَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ سُفَهَاؤُهَا وَ فُجَّارُهَا فَيَتَّخِذُوا مَالَ اللَّهِ دُوَلًا وَ عِبَادَهُ خَوَلًا وَ الصَّالِحِينَ حَرْبا(
"به خدا سوگند اگر تنها با دشمنان روبرو شوم، در حالى كه آنان تمام روى زمين را پر كرده باشند، نه باكى داشته، و نه مى هراسم. من به گمراهى آنان و هدايت خود كه بر آن استوارم، آگاهم، و از طرف پروردگارم به يقين رسيده ام، و همانا من براى ملاقات پروردگار مشتاق، و به پاداش او اميدوارم. لكن از اين اندوهناكم كه بى خردان، و تبهكاران اين امّت، حكومت را به دست آورند، آنگاه مال خدا را دست به دست بگردانند، و بندگان او را به بردگى كشند، با نيكوكاران در جنگ، و با فاسقان همراه باشند،" 1.جمهوری اسلامی ایران نمی تواند با آمریکا تعامل کند زیرا امریکا پایبند به تعهدات خود نیست/ با دولتی که معاهدات بین المللی را به راحتی و همانند آب خوردن، نقض میکند، نمی توان تعامل کرد/ تجربه برجام، جواب آن کسانی است که بارها می گفتند چرا با امریکا، مذاکره و تعامل نمی کنید این سخن حضرت آقا نیز برگرفته از فرهنگ علوی است که امیر المومنین در خطبه 73 نهج البلاغه که یک خطبه بسیار کوتاه است نسبت به مروان بن حکم می گوید "أَ وَ لَمْ يُبَايِعْنِي بَعْدَ قَتْلِ عُثْمَانَ؟ لَا حَاجَةَ لِي فِي بَيْعَتِهِ، إِنَّهَا كَفٌّ يَهُودِيَّةٌ لَوْ بَايَعَنِي بِكَفِّهِ لَغَدَرَ بِسَبَّتِهِ" "مروان بن حکم بعد از جریان حکومت حضرت امیر المومنین اول بیعت کرد و بعد نقض عهد کرد و در جنگ جمل شرکت کرد و اسیر شد، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را شفیع قرار داد که او را آزاد کنند. وجود مبارک حضرت امیر فرمود نیازی به بیعت اینها وجود ندارد اینها خویی یهودی دارند دست او دست یهودی است و اگر با دست خود بیعت کند و در نهان بیعتش را می شکند" و شاهد دیگر آیه 12 سوره توبه است که قرآن کریم می گوید "وَ إِنْ نَکَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في دينِکُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ" ائمه کفر را بکشید اما نه اینکه آنها مومن نیستند بلکه چون عهد را، پیمان را، قطعنامه را قرار داد و سوگند و امانت را رعایت نمی کنند هر چه عهد و پیمان و قطعنامه هست آن را شکسته و یا وتو می کنند. با مستکبری که تا مرکب قلم خشک شود پیمان را می شکند
نمی شود زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم پس باید در مقابل استکبار ید واحد باشیم. 2.موضوعاتی همچون هستهای و موشکی، مسئله اصلی نیستند بلکه مخالفت و دشمنی عمیق آمریکا با اصل نظام اسلامی و ملت ایران است این سخن حضرت آقا نیز برگرفته از قرآن است. در سوره بقره آیه120خداوند به حضرت رسول اکرم می فرماید : "وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ"
3. ما بنای دعوا با هیچ کشوری را نداریم البته رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور نمی شناسیم، بلکه یک رژیم غاصب و جلاد می دانیم. اما نوع کشورهای غربی و اروپایی نشان داده اند که درحساسترین مواقع، با آمریکا همراهی
می کنند. سازمان ملل اگر سازمان ملل است و وابسته به رژیم امریکا نیست باید کوتاهیهای گذشته خود را جبران کند. این فرمایش حضرت آقا نیز برگرفته از نامه 53 نهج البلاغه است. وجود نازنین حضرت علی (ع) در نامه مفصل 53 نهج البلاغه به مالک اشتر در رابطه با صلح با دشمن مطالبی را می فرمایند."لاَتَدْفَعَنَّ صُلْحاً دَعَاكَ إِلَيْهِ عَدُوُّكَ و للهِ فِيهِ رِضًا فَإِنَّ فِي اَلصُّلْحِ دَعَةً لِجُنُودِكَ وَ رَاحَةً مِنْ هُمُومِكَ وَ أَمْناً لِبِلاَدِكَ وَ لَكِنِ اَلْحَذَرَ كُلَّ اَلْحَذَرِ مِنْ عَدُوِّكَ بَعْدَ صُلْحِهِ فَإِنَّ اَلْعَدُوَّ رُبَّمَا قَارَبَ لِيَتَغَفَّلَ فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَ اِتَّهِمْ فِي ذَلِكَ حُسْنَ اَلظَّنِّ" هرگاه دشمنت تو را به صلح فراخواند و خشنودی خداوند در آن بود از آن روی متاب. زیرا صلح سبب آسودن سپاهیانت شود و تو را از غم و رنج برهاند و امنیت کشور و شهرهایت می شود. اما پس از صلح کاملا از دشمن بر حذر باش. زیرا دشمن چه بسا نزدیکی کرده تا تو را غافلگیر سازد. پس راه احتیاط را در پیش گیر و خوش گمانی به دشمن را متهم ساز. 4.آمریکایی ها وزارت خزانه داری خود را به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل کردند و باید ستاد مقابل با این شرارت دشمن در مرکز اقتصادی دولت تشکیل شود و وزارتخانه به این مسئله کمک کند و تنها راه حل مشکل و مقابله با شیطنت اقتصادی دشمن روی آوردن به اقتصاد مقاومتی است.
خطیب جمعه ساوه به مسئله آتش بس در غزه اشاره کرده و اظهار داشتند؛ که حماس قهرمان با ایمان به نصرت الهی و به مدد مقاومت و استقامت اسطوره ای مظلومان مقتدر غزه و موج حمایتهای گسترده جهانی؛ از میدان مذاکره و توافق، سربلند و سرافراز بیرون آمد و با پیروزی خود این پیام را به جهانیان منتقل کرد که امروز «مقاومت ملت فلسطین مظهر و نماد درخشان غلبه حق بر باطل و خون بر شمشیر است.»
به تعبیر رهبر انقلاب امروز دنیا فهمید صبر مردم غزه و ایستادگی مقاومت فلسطینی،رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی کرده است و در کتاب ها خواهند نوشت که روزی جماعتی صهیونیست با فجیع ترین جنایات هزاران زن و کودک را کشتند و در آخر شکست خوردند و در این موضوع مطالب زیادی میشود گفت که به چند نکته آن اشاره میشود.
یک: هم عملیات هفتم اکتبر «طوفان الاقصی» علیه اشغالگری و محاصره صهیونیستها و هم تصمیم به توافق آتش بس، یک تصمیم کاملا فلسطینی است که البته مورد حمایت جبهه مقاومت است.
دو: مقاومت فلسطین توانست بر چهار عنصر کلیدی اسرائیل شامل «ارتش»، «جامعه»، «اقتصاد» و «تصویر» رژیم صهیونیستی ضربهای غیرقابل ترمیم وارد کند.
سه: از نشانههای برجسته شکست رژیم صهیونیستی، عدم تحقق اهداف سهگانه نتانیاهو و کابینه جنگی در «پایان دادن به مقاومت فلسطینی»، «آزادی گروگانها» و «الحاق شمال غزه به سرزمینهای اشغالی» است.
چهار: نتانیاهو در سال 2023 سعی میکرد با قصابی و نسل کشی ثابت کند «حماس در غزه وجود نخواهد داشت» اما در روزهای ابتدایی 2025 اظهار میداشت: «منتظر پاسخ حماس به پیشنهاد آتشبس هستیم».
پنج: برای پیروزی مقاومت همین بس که بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به عنوان کشور پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که «حماس را نمی توان با راهحل نظامی شکست داد/ حماس به همان اندازه که نیرو از دست داده، نیروی جدید نیز جذب کرده است».
شش: «کارآمدی مقاومت» را میتوان با افزایش تلفات ارتش، فشار جامعه صهیونیستی، فروپاشی تاب آوری ارتش و مهاجرت معکوس به عنوان ۴ عامل موثر در پایان دادن به جنگ غزه فهمید.
هفت: در طول حدود یک سال و چهار ماه جنگ غزه بعد از طوفان الاقصی، آمریکا شریک تمام عیار و به عبارتی بزرگتر رژیم صهیونیستی بود که با تزریق بیش از ۲۶ میلیارد دلار کمک نظامی به تل آویو این موضوع بر کسی پوشیده نیست. پس به عبارت دقیقتر مقاومت فلسطین در نبرد با آمریکا و اسرائیل به طور همزمان پیروز شد.
هشت: در میانه جنگ بحث حکم دستگیری نتانیاهو در لاهه صادر شد؛ امروز بهترین فرصت برای بازداشت و اعدام همه سران نظامی و سیاسی رژیم جعلی و جنایتکار است.
ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛
ایتا؛
eitaa.com/adineh_saveh
سروش؛
sapp.ir/adineh_saveh
روبیکا؛
https://rubika.ir/@adineh_saveh
خطبه های نمازجمعه 28 دی ماه 1403.mp3
21.49M
خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه
به امامت؛
حجت الاسلام رحیمی
امام جمعه شهرستان ساوه
۲۸ دی ماه ۱۴۰۳
مصلی امام علی (ع)
ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛
ایتا؛
eitaa.com/adineh_saveh
سروش؛
sapp.ir/adineh_saveh
روبیکا؛
https://rubika.ir/@adineh_saveh
🌷🇸🇩 جشن مقاومت و راهپیمایی 🇸🇩🌷
همبستگی نمازگزاران ساوجی با مردم قهرمان غزه
جمعه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳
ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛
ایتا؛
eitaa.com/adineh_saveh
سروش؛
sapp.ir/adineh_saveh
روبیکا؛
https://rubika.ir/@adineh_saveh
ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه با اشاره به آتشبس اخیر در غزه، آن را نماد بارزی از شکست معادلات صهیونیستی و پیروزی محور مقاومت دانست.
متن کامل خبر؛
www.irna.ir/xjSDFK
ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛
ایتا؛
eitaa.com/adineh_saveh
سروش؛
sapp.ir/adineh_saveh
روبیکا؛
https://rubika.ir/@adineh_saveh
نماز عبادی سیاسی جمعه
به امامت؛
حجت الاسلام رحیمی
امام جمعه شهرستان ساوه
۲۸ دی ماه ۱۴۰۳
مصلی امام علی (ع)
ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛
ایتا؛
eitaa.com/adineh_saveh
سروش؛
sapp.ir/adineh_saveh
روبیکا؛
https://rubika.ir/@adineh_saveh
پیروزی فلسطین پیامآور غلبه حق بر باطل است
امام جمعه ساوه به پیروزی مقاومت فلسطین در غزه اشاره کرده و آن را نماد غلبه حق بر باطل دانست.
بیشتر بخوانید
ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛
ایتا؛
eitaa.com/adineh_saveh
سروش؛
sapp.ir/adineh_saveh
روبیکا
https://rubika.ir/@adineh_saveh
ساوه -امام جمعه ساوه گفت:تنها راهکار مقابله با شیطنت های دشمن، اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی است.
متن کامل خبر؛
https://www.mehrnews.com/news/6349299/
ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛
ایتا؛
eitaa.com/adineh_saveh
سروش؛
sapp.ir/adineh_saveh
روبیکا
https://rubika.ir/@adineh_saveh
ساوه - ایرنا - نمازگزاران ساوجی، پس از اقامه نماز جمعه، با دستانی که نمادهای مقاومت را به اهتزاز درآورده بودند، حرکتی را آغاز کردند که نهتنها تجلی وحدت مردمی، بلکه بیانیهای باشکوه از ایستادگی در برابر ظلم بود.
متن کامل خبر؛
www.irna.ir/xjSDGt
ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛
ایتا؛
eitaa.com/adineh_saveh
سروش؛
sapp.ir/adineh_saveh
روبیکا
https://rubika.ir/@adineh_saveh
دو اثر مهم پاک زندگی کردن و باتقوا بودن.mp3
4.91M
دو اثر مهم پاک زندگی کردن و باتقوا بودن
اعتکاف؛ فرصت طلایی
حجت الاسلام رحیمی
بخشی از خطبه های نمازجمعه 28 دی ماه 1403
ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛
ایتا؛
eitaa.com/adineh_saveh
سروش؛
sapp.ir/adineh_saveh
روبیکا؛
https://rubika.ir/@adineh_saveh