eitaa logo
🇮🇷آئینه جان ایران🇮🇷
327 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
61 فایل
مطالب متنوع فرهنگی/مذهبی/جنگ نرم/سبک زندگی اسلامی و... ارتباط با اَدمین👇👇👇👇 https://eitaa.com/Sarbazeagha
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 سیره علامه طباطبایی در ماه رمضان 👈 ماه مبارک رمضان تا صبح بیدار بودند. مقید بودند دعای سحر را با افراد خانواده بخوانند و پیش از ماه رمضان از همسایه ها اجازه می گرفتند که اگر برای سحر خواب ماندند آنها را بیدار کنند. ایشان در درس تفسیرشان فرموده بودند که من در طول عمرم تا به حال به یاد ندارم که شب های ماه رمضان را خوابیده باشم. 💫 علامه حسن زاده آملی می نویسد: وقتی به حضور شریف علامه طباطبایی(ره) تشرف حاصل کرده بودم و عرض حاجت نمودم، فرمود: آقا دعای سحر حضرت امام باقر(ع) را فراموش مکن که در آن جمال و جلال و عظمت و نور و رحمت و علم و شرف است و حرفی از حور و غلمان نیست. اگر بهشت شیرین است، بهشت آفرین شیرین تر است. •┈┈••✾•🌷🍃🌸🍃🌷•✾••┈┈• @aeenejanlorestan eitaa.com/aeenejanlorestan
🎁هدیه به مخاطبان عزیز کانال آئینه جان تمام ادعیه های ماه مبارک رمضان را در یک فایل pdf زیبا همراه خود داشته باشید. دانلود از طریق لینک زیر: https://uupload.ir/filelink/w4wmK8q7NjEi/st9b_کتابچه_ساده_رمضان.pdf 🍃التماس دعا @aeenejanlorestan eitaa.com/aeenejanlorestan
💢نزاع اصلح و صالح مقبول ۳💢 ✔️بررسی مسأله از لحاظ تئوری ۱ 💠صرف نظر از اینکه در نوشتار قبلی ثابت شد که این نزاع در عمل، کم ثمر و بی حاصل است،اما بد نیست از جهت تئوری نیز این مسأله را مورد بحث قرار دهیم. ابتدا مروری اجمالی داشته باشیم به دلایل قائلین به هردو نظریه: 🔴دلایل آنها که میزان مقبولیت را شرط می‌دانند: ۱) اهمیت نتیجه انتخابات ۲)استناد به کلام رهبری مبنی بر لزوم توجه به نتیجه درعین تکلیف‌مداری. ۳)قاعده ی عقلی″دفع افسد با فاسد″ {انتخاب گزینه بد؛ بین بد و بدتر} ۴)عدم تکرار تجربه تلخ شکست‌های قبلی. 🔴ادله‌ی آن دسته از کسانی که قائل به عدم اهمیت مقبولیت هستند و وظیفه را صرفا انتخاب اصلح میدانند: ۱)تکلیف گرایی{تکلیف←انتخاب‌اصلح} ۲)تاکیدمقام معظم رهبری برانتخاب اصلح ۳)عدم وجود ملاک مقبولیت در سخنان امام خامنه ای بعنوان ویژگی نامزد مطلوب ۴)روایات اسلامی که دال بر لزوم انتخاب اصلح است. ۵)قاعده:«هدف وسیله را توجیه نمی‌کند» 🔰در این بخش به بررسی دلایل هردو طرف می پردازیم: 1⃣بله در باب اهتمام و توجه به نتیجه در دین اسلام و تفکر امامین انقلاب بیاناتی وجود دارد؛ ازجمله اینکه امام خامنه ای در بخشی از بیاناتشان می فرمایند:«این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.» ایشان در بخشی دیگر می‌فرمایند: «تکلیف‌گرائی هیچ منافاتی ندارد بادنبال نتیجه بودن،وانسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست می‌آید،چگونه قابل تحقق است؛برای رسیدن به آن نتیجه،برطبق راههای مشروع ومیسّر، برنامه‌ریزی کند.» 🔻اما باید لحاظ کرد که مقصود رهبری معظم این است که درنظر گرفتن نتیجه،درصورتی مطلوب است که آن نتیجه همسو با تکلیف الهی باشد، برخلاف آنجا که عمل به مقتضای نتیجه منجر به نقض تکلیف گشته و باعث شود که از انجام تکلیف رویگردان شویم! که در اینصورت میان تکلیف و نتیجه تعارض پیش آمده و مسلما عمل به تکلیف مقدم است براهتمام به نتیجه! همچنانکه مقام معظم رهبری نیز درجای‌جای سخنانشان به همین امر تصریح فرمودند: «تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند،کار نامشروع انجام ندهد» درجای دیگر می فرمایند:«اگر انسان برای رسیدن به نتیجه،برطبق تکلیف عمل نکرد،وقتی نرسید،احساس خسارت خواهد کرد.» 🔻علاوه بر آن،در آموزه های دینی بارها آموخته ایم که «هدف وسیله را توجیه نمی کند!»این یعنی اینکه ما در اسلام بنا نداریم که از راه های نامشروع و مسیرهایی که مهر تایید نخورده است، به سمت هدف ونتیجه حرکت کنیم. در نتیجه از آنجا که تکلیف الهی مطابق کلام صریح ولیّ أمرمسلمین،به انتخاب اصلح تعلق یافته است،ونتیجه نیز تحت شعاع مقبولیت قرار دارد،فلذا باید تلاش کنیم برای نامزد اصلح مقبولیت سازی کنیم تا نتیجه را همسوی با تکلیف قرار دهیم واگرهم تکلیف الهی(انتخاب‌اصلح) را درتعارض با نتیجه دیدیم،صحیح نیست که تکلیف(اصلح) را رها کرده ومسیری غیر از آن را(صالح‌مقبول) برگزینیم. 2⃣قاعده عقلی«دفع افسد با فاسد» دراین قاعده گفته می شود؛از آنجا که نتیجه باتوجه به عدم مقبولیت نامزد اصلح،و بانظر به مقبولیت دونامزدی که یکی صالح است و دیگری فاسد؛ عقل حکم می کند که از میان بد و بدتر ،گزینه‌بد را برگزینیم. در پاسخ به این دلیل باید عرض کرد که این قاعده زمانی جریان پیدا میکند که اولا گزینه بهتری نباشد، ثانیا تکلیف مشخصی وجودنداشته باشد! یا اینکه تکالیف متعدد داشته باشیم و میان آنها مخیّر هستیم که یکی را برگزینیم! درحالی که دربحث انتخابات،ولی فقیه انتخاب اصلح را بعنوان یک تکلیف الهی معرفی نموده است! و انتخاب صالح مستلزم ترک تکلیف می باشد! 🔻به علاوه؛درسیره معصومین داریم که ایشان توجه چندانی به مقبولیت افراد نمی کردند بلکه بیشترین توجه را به صلاحیت‌ها و ویژگی های مثبت افراد داشتند! در این زمینه اکتفا می‌کنیم به ذکر یکی از وقایع تاریخی که گویای همین واقعیت است! - پیامبر اکرم در اواخرعمربابرکتشان، ″اُسامه″ را که شخص جوانی بود و مقبولیت چندانی نداشت،بعنوان فرمانده لشکراسلام جهت جنگ باروم برگزید! این درحالیست که آن مقطع زمانی،مقطع بسیارحساسی بود و بنا بود؛طی عزیمت لشکربه جنگ،منافقین ذی نفوذنیز از مقر حکومت خارج شده،وبدین ترتیب حاکمیت اسلامی،باوصیت کتبی وشفاهی پیامبراکرم به امیرالمؤمنین علی ع برسد،اما همین انتخاب اصلح‌مدارانه، بهانه‌ای شد برای ترک تکلیف ازسوی برخی نابخردان،تاجایی که پیامبر(ص)فرمودند: «لعن الله من تخلف عن جیش اسامة» «نفرین خدا بر آن کسی که از لشکر اسامة تخلف کند» اما درنتیجه‌ی این تخلف‌ها لشکری که پیامبر(ص)جهت مقابله بارومیان تدارک دیده بودند از هم پاشید ومنجر به نقض وصیت پیامبر(ص)وتصاحب خلافت، برخلاف منویات ایشان گردید. #تحلیل ___
پرسش: 🔰به صورت خلاصه بفرمایید علت مخفی نگه داشتن قبر دختر پیغمبر و دفن شبانه ایشان چیست؟ ✍️پاسخ: ✍️از امام صادق (عليه السلام) پرسيد: چرا فاطمه را شب دفن كردند نه روز؟ فرمود: فاطمه (سلام الله عليها) 🔹 وصيت كرده بود تا در شب وى را دفن كنند تا... آنان (که حضرت را اذیت کرده بودند) بر جنازه آن حضرت نماز نخوانند.(1) 🗞صاحب مدارك مى گويد‌: علت مخفى بودن محل دفن فاطمه (سلام الله عليها) آن گونه كه مخالف و موافق نقل كرده‌اند اين است كه آن حضرت به اميرمؤمنان(عليه السلام)سفارش كرد تا او را شبانه دفن كند تا آنان كه او را اذيت كرده‌ و از ارث پدرش محروم كرده بودند بر وى نماز نخوانند. (2) ◾️علت مخفي ماندن قبر آن حضرت را مي توان در امور زير خلاصه كرد: 1. 📌اينكه، خود آن حضرت خواستند كه شبانه و مخفيانه، دفن شوند كه به تبع آن قبرشان مخفي بماند. 2. 📌با توجه به محتواي وصيت ايشان در مورد دفن آن حضرت؛ مي توان گفت كه مي خواستند با اين كار، افكار عمومي را بيدار كرده و مردم را نسبت به ظلم حكام زمانشان نسبت به ايشان و علي(عليه السلام)، آگاه سازند، و لذا، اين سوال را که چرا قبر حضرت فاطمه(سلام الله عليها) مخفي ماند را براي هميشه در اذهان مردم زنده نگه دارند. 📚پی نوشت: 1 . الصدوق، أبو جعفر محمد بن علي بن الحسين ، علل الشرايع، ج‏1، ص185 2.الموسوي العاملي، السيد محمد بن علي ، مدارك الأحكام في شرح شرائع الاسلام، ج 8، ص279، 🔸🌙🔸🌙🔸🌙🔸🌙🔸 @aeenejanlorestan
Tahdir-(www.DaneshjooIran.ir) joze3.mp3
4.16M
🕪فایل صوتی جزء سوم قرآن کریم با تلاوت استاد معتز آقائی ⏳زمان: ۳۴:۳۷دقیقه 🔸حجم فایل: ۳/۹ مگابایت 🏵اگر قصد ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را دارید هر روز صوت جزء خوانی قرآن کریم به شیوه تحدیر در کانال بارگزاری خواهد شد و شما تنها اگر روزانه حدودا ۳۰ دقیقه از وقت خود را محضر قرآن کریم باشید در پایان ماه ربیع القرآن ماه رمضان می توانید قرآن کریم را بطور کامل ختم نمایید. 🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 🌒 @aeenejanlorestan
♨️سوال: 🔰لطفا با آیات قرآن طولاني بودن عمر امام زمان(ع) را ثابت کنید؟ ✍️پاسخ: ✅در قرآن نامی از امام عصر علیه السلام برده نشده است تا طولانی بودن عمر ایشان بیان شده باشد. 👈فقط در قرآن ادله ای وجود دارد که میتوان عمر طولانی را اثبات کرد (فرقی نمیکند برای چه کسی باشد و قرآن با صراحت از امکان عمر طولانی خبر داده است)مثلا اصحاب کهف سیصد سال زنده بودند و خواب بودند. 🔺و یا در مورد حضرت نوح علیه السلام میفرماید : وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ فَلَبِثَ فيهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلاَّ خَمْسينَ عاماً فَأَخَذَهُمُ الطُّوفانُ وَ هُمْ ظالِمُونَ (عنکبوت،14) 🔻و ما نوح را به سوى قومش فرستاديم و او در ميان آنها هزار سال الّا پنجاه سال درنگ كرد امّا سرانجام طوفان آنها را فروگرفت درحالى‏كه ظالم بودند. 👈در این مدت دعوت حضرت نوح (علیه السلام) (پس از رسالت و پیش از طوفان) 950 سال بیان شده است و اگر مدت زندگی آن حضرت را پیش از رسالت و بعد از طوفان بر آن بیفزاییم قطعا از مرز هزار سال خواهد گذشت در برخی از احادیث عمر نوح 2500 سال بیان شده است. ✍️و در مورد حضرت عیسی (علیه السلام) می فرماید: 👈هرگز او را نکشتند و به دار نیاویختند، بلکه امر به آنها مشتبه شد. آنها که درباره او اختلاف کردند در شک و تردید هستند، به علم و یقین نرسیده اند، از ظن و کمان پیروی می کنند، به یقین او را نکشتند، بلکه خداوند او را به سوی خود بالا برد، که خداوند توانا و فرزانه است(نساء 157) 💥 و آیه ای در قرآن هست که نه تنها از عمر طولانی بلکه از امکان عمر جاویدان خبر می دهد و آن آیه مربوط به حضرت یونس است آنجا که می فرماید:لَلَبِثَ في‏ بَطْنِهِ إِلى‏ يَوْمِ يُبْعَثُونَ (صافات،144) 👈اگر او یونس در شکم ماهی تسبیح نمی گفت، تا روز رستاخیز در شکم ماهی می ماند. 👈این آیه صریح است در این که عمر بسیار طولانی (از عصر یونس تا روز رستاخیز) که در اصطلاح زیست شناسان عمر جاویدان نامیده می شود برای انسان و ماهی از نظر قرآن کریم امکان پذیر است. 🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 🔸 🌒 @aeenejanlorestan
15.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ویژه 📹 نماهنگ | بابای قهرمان من 👈 بخش‌های جذاب و دیدنی دیدار فرزندان شهدای مدافع حرم با رهبر انقلاب 🔺 برگرفته از مستند لشکر زینبی 🌙 @aeenejanlorestan
⭕️آمار غلط نوبخت به رهبرانقلاب باعث شد ایشان در سخنرانی دیروز آن را اصلاح و از مردم عذرخواهی کنند. 🔻گفته می‌شود امروز نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است بابت اعلام آمار غلط اقتصادی عذرخواهی کند. 🔻سال گذشته این آمار را نخستین بار محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در 18 بهمن 1399 در گفتگو با نگاه یک سیما اعلام کرده است. ⁦ 👈دقیقا بیش از پیش به اثبات رسید که به هیچ یک از سخنان این دولت سراسر دروغ نمیشود استناد و اعتماد کرد 👈رهبر عزیز ما بابت استناد به آمار دولت عذرخواهی کرد، ولی عذرخواهی جریان انحراف در قوه‌ی مجریه و عامل به عمد کم کاری ها قابل پذیرش نیست 🏵🏵🏵💐💐💐🌸🌸🌸 @aeenejanlorestan eitaa.com/aeenejanlorestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢نزاع اصلح و صالح مقبول ۴ 💢 ✔️بررسی مسأله از لحاظ تئوری۲ (ادامه بررسی دلایل) 3⃣دلیل دیگری که قائلین به نظریه صالح مقبول مطرح می کنند؛«عدم تکرار تجربه تلخ شکست‌های قبلی» است. که درواقع بازگشت این دلیل، به مقوله نتیجه گرایی می باشد. 🔻در اینباره عرض کردیم که اگر نتیجه وتکلیف‌الهی همسو بودند ؛ باید هردو را درنظر گرفت و مطابق آنها عمل کرد ، یعنی هم باید به تکلیف الهی عمل کرد و هم باید به گونه ای تکلیف الهی را انجام داد که نزدیک ترین حالت را به نتیجه ی موفقیت آمیز داشته باشد. 🔻اما آنجا که نتیجه با تکلیف الهی مغایر بود و عمل به مقتضای نتیجه باعث رویگردانی از تکلیف الهی(اصلح) می شود، دراینصورت تکلیف بر نتیجه مقدم است. و باید توجه داشت آن بزرگوارانی که از تکلیف الهی برای دستیابی به نتیجه مطلوب دست برمی دارند، مطابق گفتمان اسلام ناب عمل نکرده‌اند! چراکه اسلامی که موجب شد سیدالشهدا علیه السلام، تکلیف گرایانه لشکر دشمن را سیراب گرداند، با اینکه می‌دانست آنها بناست آب را بر او ببندند و او و یارانش را شهید کنند، و همان اسلامی که حاج قاسم سلیمانی را مجاب کرد که تکلیف گرایانه آن قاچاقچی بزرگ و شرور را بدلیل امان‌نامه‌ای که ازقبل به او داده بود، آزاد نماید ، همان اسلامی است که تکلیف را بر نتیجه مقدم می دارد! چراکه اگر نتیجه بر تکلیف مقدم بود، مانند چنین وقایعی در تاریخ رقم نمی خورد! 🔻در نهایت باید بگوییم گاهی،برخی از ما دچار می شویم و بدین وسیله از تکلیف گرایی فاصله می گیریم و دچار خطاهای استراتژیکی می گردیم که با مغایر است. 🔻ما وظیفه داریم به تکلیفمان عمل کنیم (انتخاب اصلح) و تمام جهدمان را برای تحقق نتیجه ای همسو با تکلیفمان (مقبولیت سازی برای اصلح) بکار گیریم! 4⃣حقیقتا هرچه جستوجو نمودیم نه تنها کلامی از مقام معظم رهبری در تایید نظریه ″صالح مقبول″ و ″لزوم توجه به میزان رای آوریِ اصلح″ نیافتیم،بلکه عبارات متعددی از ایشان در تایید نظریه ی دوم که همانا نظریه است، پیدا کردیم که دال بر لزوم توجه خاص به صلاحیتهای نامزدها بدون در نظر گرفتن معیارهای دیگر می باشد! همچون فرمایشات زیر: 🔻امام خامنه ای در ۲۳ تیر ۶۸: «انتخاب فرد اصلح‏ و داراى تقوا و تدبير براى مقام مهم رياست جمهورى- كه در قانون اساسى جديد، داراى اختيارات وسيع در اداره‏‌ى كشور است- وظيفه‏‌اى شرعى و عقلى و انقلابى است، و كوتاهى در اين امر يا در حضور در پاى صندوقهاى رأى، خسارتهاى جبران‏‌ناپذيرى به بار خواهد آورد.» 🔻امام خامنه ای در ۱۳ اردیبهشت ۷۶: «همه [تأیید شدگان] صلاحيّت دارند؛ منتها امر رياست جمهورى، بالاتر از اين حرفهاست. بايد گشت و اصلح‏ را پيدا كرد. بايد گشت و امين‏‌ترين را انتخاب كرد. بايد جستجو كرد و در بين اين چند نفر، به طور نسبى قادرترينِ بر اداره كشور را پيدا كرد. مهمّ است.چون اين امر مهمّ است،تفاضل هرچه هم كم باشد، اهميت پيدا می‌كند. در كارهاى كلان، اين طور است.» 🔻امام خامنه ای در ۳۱اردیبهشت۷۶: «البته ملت بايد تلاش خود را بكند، بايد زحمت بكشدودنبال اصلح‏ بگردد. من مكرّر عرض كرده‏‌ام كه مسئله، مسأله دين و خدا و اداى تكليف است.همچنان كه اصل انتخابات يك تكليف الهى است، انتخاب اصلح‏ هم يک تكليف الهى است. قبلًا هم گفتيم كه تفاضل و لو كم باشد، در اين قضيه بسيار است. ...البته شوراى محترم نگهبان،اين چهار نفرآقايان را صالح دانسته است. لابد اين‏ها در يک حد نيستند؛ بعضى صالحند، بعضى صالح‏ترند. بگرديد آن صالح‏‌تر را شناسايى و پيدا كنيد و به او رأى بدهيد.» 🔻امام خمینی ره (صحیفه نور، ج ۱۸، ص ۱۵۲): «اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می‌کنید و این محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است یا برای صلاح خودتان!» @aeenejanlorestan
💢برندگان مسابقه مکتب شهید سلیمانی مشخص شد📢📢 آمار شرکت کنندگان : ۲۹۹ تعداد پاسخ های درست: ۲۶۱ 🔸برندگان: ۱- طاها جوان بخت ۲- ستاره اکبری باصیری ۳- اقدس عبدالهی ۴- بیژن دارایی ۵- علی حجت پور ۶- امیر محمد عبدالمنافی ۷- عباس ادینه وند ۸- مجید صالحی ۹- مسعود نقدیان ۱۰- آیت اسلامی نژاد ۱۱- رضا حسنوند ۱۲- سمیرا لرستانی فر ۱۳- فاطمه کوشکی ۱۴- محسن سبکتکین ۱۵- هاشم اکبری ۱۶- افشارگراوند ۱۷- فهیمه یوسفوند ۱۸- نرجس فاضلی ۱۹- مهدی حکیمیان ۲۰- یاسمین امیری ۲۱- سعید آبیاریان ۲۲- احمد یوسفی ۲۳- حمید مسیب زاده ۲۴- محمدحسن حکیمیان ۲۵- افسانه حوله بافی ۲۶- مریم قاسمی ۲۷- دارا شیرمردی ۲۸- محمد احمدی ۲۹- زهره نریمانی ۳۰- سیدفضل الله سجادی 🗯با تشکر از همه همراهان فهیم و شرکت کنندگان در مسابقات فرهنگی به اطلاع برندگان محترم می رساند برای عدم اشکال در واریز هدایا مجدد افراد برگزیده مشخصات کامل خود را شامل نام و نام خانوادگی ، نام پدر و کدملی و شماره کارت بانکی خود را به ادمین کانال ارسال نمایید. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🔸نکته۱👈نفرات برتر برای ارسال مشخصات خود با همان اکانتی که شرکت کرده اند تنها ۲۴ ساعت فرصت دارند و در صورت عدم ارسال، نفرات رزرو جایگزین خواهند شد. 🔸نکته۳👈اسامی برندگان مسابقه محمل نیاز (شرح مناجات شعبانیه) ظرف ۴۸ ساعت آینده اعلام می گردد. 🔸نکته۳👈مژده به همراهان گرامی در این ایام ماه مبارک رمضان مسابقه تفسیری قرآن کریم خواهیم داشت و در آن مسابقه هم در کنار یادگیری معارف والای قرآنی ، هدایای ارزنده ای تقدیم نفرات برتر خواهد شد. 💟مشمول دعای خیر حضرت صاحب الزمان(عج) باشید💟 🌙🌹🌙🌹🌙🌹🌙🌹🌙 💥 @aeenejanlorestan
Tahdir-(www.DaneshjooIran.ir) joze4.mp3
4.12M
🕪فایل صوتی جزء چهارم قرآن کریم با تلاوت استاد معتز آقائی ⏳زمان: ۳۴:۱۹دقیقه 🔸حجم فایل: ۳/۹ مگابایت 🏵اگر قصد ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را دارید هر روز صوت جزء خوانی قرآن کریم به شیوه تحدیر در کانال بارگزاری خواهد شد و شما تنها اگر روزانه حدودا ۳۰ دقیقه از وقت خود را محضر قرآن کریم باشید در پایان ماه ربیع القرآن ماه رمضان می توانید قرآن کریم را بطور کامل ختم نمایید. 🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 🌒 @aeenejanlorestan