eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
734 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
209 ویدیو
21 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔖 رمز پیروزی اراده‌های تمدن‌ساز در خرمشهرها ✍آمنه عسکری منفرد در دوردست ترین نقطه‌ی کیهان، بالاتر از ستاره‌های افلاکی، گویی آسمانی پهناورتر از آسمانِ زمین با ستاره‌هایی نورانی‌تر یافت می‌شود که نور خیره‌کننده‌‌ی آن، نه تنها برای اهل زمین که برای اهل آسمان نیز جلوه‌ای یگانه دارد. حکیم فرزانه‌‌‌ی انقلاب که با اهل آسمان سنخیتی دیرین دارد، آن آسمان را به تابلوی نقاشی باشکوهی تفسیر کرده که برای اهل زمین، نماد قدرت الهی و پیروزی حق بر باطل است. «ایشان با جملات حکیمانه‌ای روزهای خاطره‌انگیز و پرالتهاب دفاع مقدس را به تابلوی نقاشی باشکوه و زیبایی تمثیل می‌کند که هرچه از قدمت آن می‌گذرد، با نگاه به آسمانِ پهناور می‌توان همه‌ی عظمت و شکوهش را در قاب بزرگی به تماشا نشست. به تعبیر ما که از این پایین روی زمین، به آن همه شکوه می‌نگریم، هرچه هست تحسین و تقدیر است، اما اگر بال گشوده به آسمان نزدیک شویم؛ جزئیات، هنرمندی‌ها، به‌هم‌آمیختگی‌های رنگی و نقش‌های مختلف هوش از سَرِمان خواهد برد. آن‌همه دلاوری و رشادت و ازخودگذشتگی، آن‌همه عاشقانه در عملیات‌های مختلف از عملیات (الی بیت‌المقدس) که به فتح خرمشهر منتهی شد تا عملیات (فتح المبین)، ستاره‌های پرنور کهکشانی در این تابلوی حیرت‌انگیز هستند. اگر کمی نزدیک‌تر برویم، پرنورترین ستاره‌ی این کهکشان در این تابلو، «روز فتح خرمشهر» است که خودنمایی می‌کند. همان‌جا که مجاهدت‌ها به بار نشسته، زحمات خون‌های شهدا ثمر داد و به فرموده‌ی خمینی عظیم «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» ( اقتباسی از بیانات رهبر انقلاب، مورخ ۹۵/۳/۳ )             درست شبیه معجزه‌ی جنگ بدر، آنگاه که دست قدرت خدا به یاری صحابه‌ی رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) آمد. همان روزها که بین تعداد اندک مسلمانان مجاهد و خیل عظیم کفار، جنگی نامتقارن رخ داد، اما لشکر فرشتگان فوج فوج به یاری مجاهدان آمدند. این‌بار اما در روزهای ابتدایی انبعاث و انقلاب خمینی کبیر، بار دیگر دست قدرت پروردگار به یاری سربازان مجاهدی آمد که همه‌ی قدرت‌های نظامی، تبلیغاتی و اقتصادی دنیای مسخر استکبار، برای به زانو درآوردنش متحد شده بودند، اما لشکر خدا که متکی به قدرت لایزال الهی گشته بود، پیروز میدان شد (ذلک بأنَّ الله مولیَ الذین آمنوا و أنَّ الکافرین لا مَولی لهم. سوره محمد/۱۱) و در مقابل چشمان متحیر همه‌ی دنیا، خرمشهر آزاد گشت. اما امروز اگر چه در صحنه‌ی جنگ نظامی نیستیم، اما در صحنه‌ی جنگ شناختی با دشمن و خرمشهرهای نوبه نو و میدان جهاد رو بروییم. جهادی شبیه جهادکبیر در عصر پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)، آنگاه که خداوند فرمود «فلا تُطعِ الکافرینَ و جاهدهم ... و هِی جهاد کبیراً» ( سوره فرقان/ ۵۲) و این جهاد بزرگ‌تر از جهاد اکبر( جهاد با نفس) و جهاد اصغر (مجاهدت با دشمن) است. این جهاد کبیر، عدم تبعیت از دشمن در تمامی میدان‌ها از جمله در میدان فرهنگ و تبعیت از وحی الهی است که در اولین قدم، مرزهای هویتی ما را از هویت دشمن جدا می‌سازد. به فرموده‌ی امام خمینی (رحمت الله علیه) «حاشا که خلوص عشق موحدین، جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین حاصل نخواهد شد.» (صحیفه امام، جلد ۲۰). یعنی شرط قبول توحید، تحقق عینیِ تبری از جبهه‌‌ی کفر در تمام صحنه‌هاست که باید از مرحله‌ی اعتقاد به عمل و از حوزه‌ی امور فردی به امور اجتماعیِ جامعه‌ی اسلامی منتقل شود، زیرا وقتی اذهان عموم جامعه، به خصوص جوانان و نوجوانان آینده‌ساز با عمق حقایق، شعارها، اهداف و آرمانهای انقلاب آشنا و سپس اقناع شوند و مفاهیم آن را از مرحله‌ی ذهن به مرحله‌ی عمل درآورند، انسانِ تراز انقلاب اسلامی و تمدن‌ساز تربیت می‌شود و همو جامعه‌ی ترازِ انقلاب اسلامی را به سمت تمدن‌سازی هدایت خواهد کرد. در این زمینه نگارنده معتقد است برای تداوم و پاسداری از هویت انقلاب و تحقق چشم‌انداز و افق تمدن اسلامی، باید به دنبال فهم گفتمان انقلاب اسلامی بود و این مأموریت در وهله‌ی اول بر عهده‌ی آینده سازان یعنی جوانان مؤمن انقلابی است. پس ابتدا باید در ساحت اندیشه، آنان را به فهم درستی از گفتمان انقلاب اسلامی رساند تا حاصل این فهم و پذیرش، خروجی‌های متعدد و کارآمد در همه‌‌ی عرصه‌ها و فتح خرمشهرهای پیش‌رو باشد. به این طریق بستر جامعه سرشار از ارزشها و معارف انقلاب اسلامی خواهد شد که با انس، فهم و پذیرش از جانب عموم مردم روبرو شده و در نتیجه گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه محقق گشته و پایدار خواهد ماند و با این سیر به افق متعالی تمدن اسلامی خواهیم رسید. @AFKAREHOWZAVI
81.pdf
10.97M
📰 🗞 ویژه نامه « حجاب » 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 حجاب نماد هویتی زن مسلمان (در مصاحبه با حجت الاسلام حسین سوزنچی) 💠اولین پیشنهاد (استاد منذر) 💠جلوه بیرونی پذیرش جمهوری اسلامی(مهدی قریب) 💠آغاز و پایان قانون کشف حجاب (دکتر رمضان نرگسی) 💠درباره کشف حجاب (علی مهدیان) 💠رسانه در خدمت حجاب نیست(سیده ناهید موسوی) 💠نقشه راه( سجاد میرزایی) 💠حوزه قم را با خاک یکسان خواهد کرد( مرضیه عسگری) 💠آستین چین دار(فاطمه میری طایفه فرد) 💠 تذکر مستقیم نمی‌تواند متقاعد کند(محمدعلی قدس) 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
. حل مسأله یا... ✍مرضیه سادات حمیدی از نظر قرآن امر به معروف وظیفه مسئولان است: الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ(41_ حج) همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست! متاسفانه این روزها شاهد هستیم مسئولان جمهوری اسلامی با اینکه قدرت در دست‌شان است بنا به دلایلی عموما وظیفه خود را در امر به معروف و نهی از منکر به خوبی انجام نمی‌دهند و حتی به نظر می‌رسد خودشان دارند به قضیه بی‌حجابی دامن می‌زنند و درصدد عادی‌سازی هستند. لذا از مصادیق فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری حفظه الله همین امر به معروف و نهی از منکر است که مسئولین نفوذی از مصادیق منافق زیرک از مردم سیلی بخورند و مسئولین نادان و نا آگاه از مصادیق متحجر متنسک ادب شوند. پ ن :مطمئنا ما مردم انقلابی این خیانت‌ها چه آگاهانه و چه ناآگاهانه را فراموش نخواهیم کرد، بیدار و با بصیرت بر کنار کردن این مسئولان و روی کار آوردن به فرموده امام عزیز خمینی کبیر رحمت الله علیه مسئولان انقلابی با رویکرد نگاه آخر الزمانی و به فکر ایجاد حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله فرجه برای زمینه سازی ظهور نیز در دستور کارمان است. ان شاالله اَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیْبٍ @AFKAREHOWZAVI
. می‌توان از روند تاریخ درس گرفت اگر اهل یادگرفتن باشیم ✍فاطمه میری طایفه‌فرد مسئول میراث فرهنگی مجموعه باستانی بیشاپور شروع می‌کند به گفتن: اولین طاق قوسی جهان در قلعه دختر ساخته شد که در نوع خود بی‌نظیر بوده است؛ هرچند که خطاهای ساختاری و معماری آن مشهود است. نکته قابل توجه، بهبود درست و حرفه‌ای همین نوع معماری در کاخ شاپور ساسانی در فیروزآباد استان فارس است که با همتای معماری خود چند سال فاصله دارد و اثر تلاش و تجربه ناشی از بنای قبلی در این بنا به وضوح دیده می‌شود. نهایت امر می‌رسیم به طاق ایوان مدائن که اوج شکوه تمدن و معماری ایران باستان است. ایوان مدائن حدود ۳۰۰ سال از کاخ شاپور فاصله زمانی دارد، اما نتیجه این ۳۰۰ سال می‌شود، معماری پر شکوه ایران که در جهان بی‌نظیر است. تمام مولفه‌ها درکنار هم، نشان از حرکت تمدنی روبه‌جلو است که این حرکت می‌تواند پویا باشد، پیش‌برنده باشد و در عین حال نواقص را به نحو مطلوب مرتفع سازد. می‌توان از روند تاریخ درس گرفت اگر اهل یادگرفتن باشیم. این معماری باستانی منحصربه‌فرد در طول بازه زمانی طولانی و یا شاید خیلی طولانی، به ثمری می‌رسد خیلی طولانی‌تر. در این عصر و زمانی که مقدر شده ما در آن زندگی کنیم، اتفاقات فراوانی در حال وقوع است. این تمام نشده، بعدی از راه می‌رسد، اتفاقات عجیب در عصر آخرالزمانی و ما در این زمان عجیب و در جایگاهی عجیب‌تر ایستاده‌ایم، جایگاهی که مردمان مسلمان جهان و رنج‌دیده‌های عالم، چشم‌انتظار روزنی از ایران و از ما هستند. به قول یک عارفی شاید امام زمان(عج) هم منتظر ماست و بیش از ما انتظار می‌کشد، انتظار حرکتی به سوی جهانی شدن دین رسول مهربانی و به سوی تمدن نوین اسلامی و در نهایت به سوی ظهور. این‌روزها از پس فتنه‌های کوچک و بزرگ کنار هم جمع می‌‌شویم و مشق می‌کنیم برای ایجاد جهانی شایسته ظهور. گاهی خسته می‌شویم، گاهی کم می‌آوریم، گاهی هجمه هجوم انتقاد بی‌تاب‌مان می‌کند، اما اگر به افقی دورتر نگاه کنیم این خستگی ناشی از جهاد کم می‌شود. با نگاهی جدید می‌شود از تاریخ درس گرفت. درمی‌یابیم که باید به هم در راستای هدف متعالی کمک کنیم، کارهای فرهنگی مختلف در جامعه کنونی، همه در راستای یک هدف هستند، اما گاهی یکی تندتر حرکت می‌کند و گاهی یکی کندتر. گاهی یک مدل کار فرهنگی کمی از مسیر دور می‌شود، گاهی یکی در راستای کار فرهنگی خسته می‌شود و نیاز به تزریق روحیه دارد. وقتی در راستای تمدنی خود ایستاده‌ایم باید هم را بپذیریم، باید همه مراکز فرهنگی به هم کمک کنیم، این‌جا دیگر جای رقابت نیست، جای ایراد نیست. الان وقت برای نزاع داخلی نیست، وقت، وقت مبارزه است، وقت جهاد است. وقت هم پوشانی به‌سوی یک هدف مقدس است. مثال طاق قوسی مثال ملموسی است برای گرفتن نتیجه اثر کارها در طول تاریخ. اما قطعا کارفرهنگی،علاوه بر ملموس بودن، به جان مخاطبان خود نفوذ می‌کند و اثر وضعی آن می‌شود ایران اسلامی پر از نشاط و پر از معنویت. معنویتی که در نهاد نسل‌های بعدی ایران نفوذ می‌کند. نسلی که قرار است یاور یار غایب باشد. @AFKAREHOWZAVI
🔘 ا ▪️«تجدد» و غرب‌زدگی در حکومت شاهنشاهی، تنها مانع پیش‌ ِ روی امام نبود که با انقلاب ۵۷ کنار زده شد. «تحجر» نیز به مثابه‌ی غل و زنجیری سنگین که عقبه‌ای به قدمت زیست متشرعین قشری‌مسلک داشت، حرکت امام خمینی را به عقب می‌راند. ▪️اما ایده‌ی فرهنگی و سیاسی امام خمینی(ره) چه بود که توانست این دو مانع عظیم را از میان بردارد؟ ✅ در ششمین محفل گفتگومحور فکرت، به «بازخوانی ایده‌ی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد» می‌پردازیم. با حضور: 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه زمان: یکشنبه ۷ خرداد، ساعت ۱۷ مکان: قم، بلوار بسیج،موسسه شناخت 🔻جهت حضور در برنامه به آی‌دی زیر پیام دهید: @fatemedadashi ♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت | @HOWZAVIAN
. «چینی تَن» ✍طیبه فرید با دیدن عکس بازگشت آقای اسدی به وطن، تمام تصویر سازی های ذهنم از روز بازگشت حاج احمد به هم ریخت(بگذریم که من از موافقان نظریه شهادت حاج احمدم اما تصور محال که محال نیست). توی یک زندگی معمولی ظرف چهار پنج سال اینقدرها آدم شکسته نمی شود، مگر اینکه داغی، دردی، سوختنی، بار روحی سنگینی چیزی بشکندش. من از نزدیک آدم هایی که ظرف دو سه سال شکستند را دیدم، بعضی غم ها راهی جز صبر ندارد، اما سیستم عصبی بدن که این حرف ها حالی اش نمی شود،جوانی ات توی غم ذوب می شود حتی اگر راضی به رضای خدا باشی،این از ویژگی های بدن مادیست.بگذریم که حوادث و مشکلات می تواند روی بدن مثالی(برزخی) هم اثر بگذارد.چطوری اش را ملاصدرا گفته، اینجا مجالش نیست. اما یک روز خودت را توی آینه نگاه می کنی توی صورتت چین و چروک افتاده، بغل چشم هایت، وسط پیشانی ات، گونه هایت مسطح شده و موهایت یکجوری که حواست نبوده ریخته و آنهایش که مانده سفید شده! صورتت تکیده و خیلی عوض شدی! حالا فکرش را بکن، گرفتار قوم ظالمین شده باشی! همسر آقای اسدی یک چیزهایی نوشته بود که فقط همان بند دومش به تنهایی کفایت می کرد این انسان اینقدر قیافه اش شکسته شود. ما ایرانی ها ذاتا نورپسندیم، عاشق باغچه و شمعدانی هستیم حرف زور سرمان نمی شود، آدم ناتو از چشممان می افتد و زبان تلخ، دلمان را می زند. ما عاشق آدم ها هستیم. دلش را ندارم بروم دوباره بخوانم که چند وقت توی سلول انفرادیِ بی منفذ بوده، بی هیچ همصحبتی، بی هیچ خندیدنی، بی هیچ خبر خوشی، صدای دلنشینی! خدا می داند ما قیافه آقای اسدی را دیدیم و با مقایسه دو تا عکس دلمان تکان خورد! ما که توی دل و جگرش را ندیدیم که چه خبر است! حتم دارم اگر برنامه پیشواز و روال قانونیِ استقبال از او در کار نبود خیلی از دوستانش او را نمی شناختند. برای اطمینان از این حرفی که زدم یکبار دیگر می روم عکسش را نگاه می کنم (یک دقیقه لطفا)..... رفتم دیدمش! خیلی عوض شده بنده خدا!قدح چینی صورتش شکسته! خدای جابرالعظم الکسیر برایش جبران کند و به دلش صبر جمیل بدهد.دنیا برای بعضی ها چه تلخ می گذرد. این ها را نوشتم که بگویم آن عکس های پیری حاج احمد را فراموش کنید. آدم توی اسارت جور دیگری پیر می شود. یکجوری که ما تصورش را نمی کنیم. یکجوری که مادر شهید حججی نذر کند قربانی بدهد که بچه اش توی اسارت زودتر شهید شود. خدا به حق ساق‌های کبودِ در زنجیر موسی ابن جعفر، همه مظلومینِ در بند اسارت را نجات دهد. @AFKAREHOWZAVI
. «زمین ارث بندگان صالح خداست» ✍فاطمه شکیب رخ چند‌ روز پیش که در منطقه شمال غرب تهران، پوشش زننده و نا متعارف برخی زنان را دیدم، ناخودآگاه به یاد نظاره والدین شهدا از تماشای نامطلوب شهر افتادم! آن بزرگواران پاره های تن خویش را برای صیانت از مرزهای اسلام راهی جبهه ها نکردند تا امروز زنان بی عفت رنگ شهر اسلام را چنین ناخوشایند کنند! در ذهن مرور کردم، زمانی را که جمیله آوازه خوان، در همان شهری که حجت خدا امام سجاد علیه السلام می زیست و هنوز داغدار مصائب عاشورا بود «عازم مکه شد» و با بدرقه ای شگفت انگیز از مردان خنیانگر روبرو گردید، چرا که رفاه‏ طلبى و اشرافيت و تجمل پرستى در جامعه به ظاهر اسلامی رواج یافته بود و ثروت اندوزان با انباشت اموال فراوان به سوی سرگرمی های حرام عادت کرده بودند!* به بیانی، جامعه ای متفاوت از راه و هدف شهدا در عصر امام سجاد علیه السلام نیز شکل یافته بود، با آنکه هنوز داغ شهدای کربلا التیام نیافته بود! اما تاریخ گواهی می دهد که خون شهدا پایمال نگشت و امروز با گذشت هزار و چهارصد سال و اندی، هنوز راه شهدای کربلا مستدام است و انزجار از دنیا پرستی مردمان مقصر در وقوع کربلا نیز! اگرچه در روزگار فعلی هوسرانی و بازگشت به دوران جاهلیت عده ای از خواب زده گان مشهود است، ولی تربیت شدگان مکتب سید الشهدا نیز همچنان بر اقتدای خود باقی اند و می دانند که وعده الهی هرگز از مسیر حق بر نخواهد گشت و وارث این زمین بندگان صالح خداوند خواهند شد! ان شاءالله تعالی *ر.ک: شهيدى، جعفر، زندگانى على بن الحسين،ص 104. @AFKAREHOWZAVI
. عطر تن کاشی‌های فیروزه‌ ✍فاطمه میری آن‌وقت که هنوز نمی‌دانستم دل کجاست؟ وقتی به گنبدتان نگاه می‌کردم چیزی درونم شروع به تاپ تاپ می‌کرد؛ چیزی شبیه به نبض، چیزی شبیه به حیات، آن‌وقت بود که دل‌دار شدم. اول شما بودید و بعد محبت را آموختم. اول شما بودید و بعد همه چیز. اصلا مگر می‌شود از عشق گفت و شما اول خط نیامده‌باشید؟ اول‌ بار معنی بهشت را در صحن و سرای‌تان یافتم و بعد، در همان دلِ مکشوفه گفتم: بعید است بهشت به قشنگی این‌جا باشد. اولین بار مشامم به عطر تن کاشی‌های فیروزه‌تان صفا گرفت و بعد از آن همه تجربه رایحه‌ها، هیچ‌کدام مجابم نکرد که غیر از عطر حرم‌تان چیز دیگری مدهوشم کند. می‌خواهم زندگی‌ام رنگ شما باشد بوی حرم‌تان خانه کوچکم را صفا دهد، تکه فرش حرم‌تان قشنگ‌ترین تابلو فرش جهان است، می‌خواهم غبار مانده در تار و پودش، قوت دیوار خانه‌ام باشد. اصلا آن تار و پودی که محل رفت و آمد زائران‌تان باشد قیمت ندارد. تمام حاجات کودکیم در حرم‌تان قد کشید و ثمر داد. حالا اگر حاجتی باشد صفای وجودتان است، اصلا اگر بهانه‌ای باشد دل‌تنگی برای حرم‌تان است. الان خودتان شده‌اید بزرگترین آرزو، مقدس‌ترین میل. شنیده‌ام، نه! هزار بار دیده‌ام که باب‌الجوادتان، گره می‌گشاید و رزق عالم را قسمت می‌کند. آخر مگر جز این است که فرزند باب الحوائج‌اید و پدر جوادالائمه! این وصف‌ها مرا یاد لحظات دعای جامعه‌کبیره در گوشه مقبره شیخ حرعاملی می‌اندازد؛ من مومن‌ام به این فراز از دعای جامعه کبیره که: فِعْلُکُمُ الْخَیْرُ وَ عَادَتُکُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُکُمُ الْکَرَمُ… اگر این مُلک صفایی دارد به صفای شماست، اگر آبرویی دارد شما آبرو داده‌اید و اگر امان دارد شما دعایش کرده‌اید. مولا جان اگر مالی هست برای‌ شماست و اگر فرزندی به‌نام‌تان، اگر علمی هست به‌پايتان و اگر جانی هزاران بار فدای‌تان. @AFKAREHOWZAVI
. یا مولا! یا امام رضا(ع) ✍خ.محمدجانی تو همان مأمن صفا و درخششی که در ابتدای ورودمان گلدسته های طلایی ات به استقبالمان می آیند. صدای نقاره خانه ات ورودمان را گزارش می دهد؛ کبوترانی که در اطراف کعبه عشق به طواف می پردازند، جان خود را از غبار غفلت شستشو می دهند، تا ما را به سوی تو رهسپار نمایند. در آنجا می توانیم عطر بالهای ملایک را استشمام نماییم. دست و روی خود را می شوییم تا غبار راه را زدوه و وضوی عشق می گیریم و سجده بر آستان دوست می نهییم. با ورودمان به حرم نورانیت، آن مکان تاریکی های درونی مان را روشن می نماید و خوردن آب سقا خانه عطش جسمی و روحیمان را خاموش می نماید که مزه آن را برای همیشه در کام جانمان ماندگار می نماید. چه مهمانی باشکوهی! در آن مهمانی میزبان رسم مهمانی را به خوبی ادا می نماید و ما را که چون آهوان گریزپایی به او پناهنده شده ایم می پذیرد تا به ما امان دهد و مسیرحرکتمان را با آگاهی طی نماییم و در دام صیادان جسم و روح نیفتیم و ترس از مسیر حرکت، ما را میخ کوب ننماید. (ع) @AFKAREHOWZAVI
🌹🌹🌹🌹 به این حواسِ پریشانم کسی به جز تو حواسش نیست دلم گرفته و می دانم کسی به جز تو حواسش نیست.. برای خشکیِ چشمانم کسی نماز نمی خواند به این‌که تشنه ی بارانم کسی به جز تو حواسش نیست نشان خانه‌ی آهو را کسی به جز تو نمی‌پرسد به من، منی که گریزانم، کسی به جز تو حواسش نیست منی که گم شده‌ام در خود میان این همه تنهایی به چشم های هراسانم کسی به جز تو حواسش نیست به من که غم به سرم آوار... که سر گذاشته بر دیوار.. نشسته گوشه ی ایوانم، کسی به جز تو حواسش نیست به من که چند صباحی هست بلیط سبز دعا در دست- در اشتیاق خراسانم، کسی به جز تو حواسش نیست چقدر بی کسم و رنجور، خودت مرا بطلب از دور به من امام رضا جانم، کسی به جز تو حواسش نیست @shaeranehowzavi
📣چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهماالسلام برگزار می شود. 📚آثار علمی : 🔸 آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح 🔸 رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان 🔸 مقالات علمی پژوهشی منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی 🔆محور ویژه: آثار منتشر شده (بانوان و آقایان) با موضوع زن و خانواده آثاری که در سال‌های 1400 و 1401 تألیف و منتشر شده‌اند، پذیرفته می‌شوند. 📆مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش : پایان خرداد 1402 📪ارسال آثار به نشانی: www.ketabebanovan.ir و info@ketabebanovan.ir 💎مراکز همکار: مرکز مدیریت حوزه های علمیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران جامعه المصطفی العالمیه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دانشگاه قم دانشگاه فرهنگیان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پژوهشکده زن و خانواده جهاد دانشگاهی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث دانشگاه علامه طباطبایی ره دانشگاه تفرش دانشگاه اصفهان دانشگاه کردستان دانشکده هدی ☎️علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کتاب سال بانوان مراجعه کنند و یا با دبیرخانه این همایش به شماره ۳۲۱۱۲۱۸۶_۰۲۵ یا ۳۲۱۱۲۱۸۹_۰۲۵ تماس بگیرند.
. "ما مشهدی‌ها" ✍هاجر کریمی ما مشهدی‌ها گاهی دل‌مان بدجور برای امام رضا تنگ می‌شود... یک جوری که انگار جاده ها راه وشهرها فاصله داریم... آن‌قدر تنگ که شاید بایک تقه,ترک دلِ کوچک‌مان ریشه کند و برسدبه اعماق دل‌مان ویکهو همه‌اش بریزد پایین. بعد همان خرده شکسته‌ها را برمی‌داریم و خودمان را می‌رسانیم خدمت سلطان... آن‌وقت طوری که لبه تیزدلشکستگی‌مان به زائری نگیرد و جایی را نخراشد همه اش را می‌تکانیم پای ضریح و می‌گوییم آقا جان من نمی‌دانم اصلش نمی‌توانم..خودت یک جوری که همه چیز روبراه شود,درستش کن وعقب عقب می آئیم بیرون گاهی با دیدن یک تصویر از حرم تازه می‌فهمیم که چقدر دلتنگ ومحتاج زیارت بودیم ونمی‌دانستیم... ما مجاوریم...همه کوچه پس کوچه ها ومحله ها وخیابان‌هایمان به حرم میرسد و به سلام ختم می‌شود... ما هر جابرویم خانه آخرمان حرم امام رضاست ... زائرانش از ما التماس دعا دارند ونمی‌دانند ما چقدر به حال انها غبطه می‌خوریم... ومی‌دانیم هم اینکه سر سفره حضرت نشسته ایم خیلی هم باید شاکر باشیم وحق نداریم غر بزنیم که چرا اقا زوارش را بیشتر از مجاورانش دوست دارد... بعضی وقتها فکر می‌کنم مشهدیها چقدر غریبتر از زوارند این زوارند که همیشه حضرت به چشم دیگری به انها نگاه می‌کند واین‌را خود مشهدی‌ها می‌دانند انها برای انکه به چشم اقا بیایند وخودی نشان بدهند همیشه سعی می‌کنند به زوار خدمت کنند اگر حاجت وگره ای در کارشان باشد از خدمت به زوار غافل نمیشوند مشهدی‌ها می‌دانند حضرت رضا چطور خاطر زائرانش را می‌خواهد... همیشه همین‌طور است... خود ما هم همین‌طوریم ان بچه مان که دورتر است ادم بیشتر هوایش را دارد... ما مشهدی‌ها می‌دانیم هر چه داریم صدقه سری محبان پسر پیغمبر است... نانی که به سفره می‌بریم نازقدم‌های زواری‌است که با کوله باری از عشق وارادت می‌ایند وخستگی می‌گذارند وحاجت روا برمی‌گردند.. این‌همه رزقی که می‌رسداز شیعیان حضرت رضاست... همه ما مشهدی‌ها نانخور امام رضاهستیم... همه‌ی غذایی که می‌خوریم غذای حضرتی است؛ متکدیان بارگاه سلطانی ایم... ما خجالت نمی‌کشیم که گدایی این خاندان، شغل شریف‌مان باشد و خدمتکاری پیشه اباء اجدادی‌مان... همیشه از این نعمت کیفوریم وآستان بوس وچاکریم,دست ادب بر سینه داریم و ورد "سلطان به سلامت باد" برلب @AFKAREHOWZAVI