eitaa logo
نوشته‌ها
848 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
612 ویدیو
26 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/17335852547776 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ روایتی از شکنجه و شهادت 🔴 《سید شهید را با بند آهنی بسته بودند و شخص صدام با تازیانه به سر و صورت وی می‌زد... شکنجه‌گران سرِ او را سوراخ و در چشمان او میخ فرو کردند به طوری که سوراخی بر روی ابروی او ایجاد شده بود... سه ضربه چاقو بر سینه‌اش وارد ساخته و محاسنش را سوزانده بودند...》 🟠 صدام به سید گفته بود: "خودت چه روشی را برای کشته شدن انتخاب می‌کنی؟" سید گفته بود: "أن أذبح کما ذبح جدی الحسین؛ یعنی سر من بریده شود همانند جدم حسین!" 🔺 وقتی «عباس بلاش» بند کفن را باز کرد گردن سید از قفا بریده شده بود. 📚 السیره و المسیره فی حقایق و وثائق، ج 4 ص 282 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @Qasas_school
🔰 همراهی خواهر ⚠️ در تمام مراحل شکنجه، خواهر سید «بنت الهدی صدر» هم در کنار وی بود... این دو در یک اتاق بودند و شهیده بنت‌الهدی در گوشه اتاق، به خاطر شکنجه زیاد و بریدن پستان بیهوش بوده و از پیرامون خود بی خبر بود» 📚 السیره و المسیره فی حقائق و وثائق، ج4، ص 284 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @Qasas_school
به مناسبت سالگرد شهادت شهید سید محمد باقر صدر مابقی را از کانال قصص بخونید خیلی دردناک بود برام اسلام اینجوری به دست ما رسیده ولی غرق در غفلتیم از این دین نازنین
هدایت شده از 🍃محمدعلی صدر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تحلیلی بر زاد و ولد ایران و جنایت غیر قابل جبران هاشمی رفسنجانی 🔻خیانت های وحشتناکی که در حق مردم عزیز ایران شد 🔻همراه با گزارش های جهانی که آدم را شوکه می کند. کانال شخصی تحلیلی دکتر علی صدر @siyasatbrotoush
استاد شهیــد مطهــری(ره): یک وقت می‌گوییم علــــی(ع) را "که" کُشت و یک وقت می‌گوییم "چه" کُشت؟ اگر بگوییم علی را "که" کُشت؟!! البته عبد الرحمن ابن ملجم، و اگر بگوییم علی را "چه" کُشت، باید بگوییم: جمود، خشک مغزی و خشکه مقدسی! همینهایی که آمده بودند علی را بکشند، از سر شب تا صبح عبادت می‌کردند، واقعاً خیلی تأثرآور است ؛ علی به جهالت و نادانی اینها ترحم می‌کرد، تا آخر هم حقوق اینها را از بیت المال می‌داد. ابن ابی الحدید می‌گوید، اگر می‌خواهید بفهمید که جمــود و جهــالت چیست، به این نکته توجه کنید که اینها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب نوزدهم رمضان را انتخاب کردند و گفتند: ما می‌خواهیم خدا را عبادت بکنیم و چون می‌خواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شبهای عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم.... (اسلام و نیازهای زمان، ج ۱، ص ۷۷) https://eitaa.com/zananegiii
غصه‌ی علی و غصه‌ی من!! دنیای من با دنیای علی چقدر فاصله دارد؟
دخترها بابایی‌اند. به همین نازک‌دلی امان از دل زینب😭
‏اوون بنجامین، کمدین آمریکایی با انتشار عکسی از یک خانه فحشا در یک خیابان عمومی لس‌آنجلس که بنرهای ‎مهسا امینی و ‎زن زندگی آزادی روی اون نصب شده این توییت رو منتشر کرده 👇 ‏ترجمه: به زنان مسلمان(نما) در غرب گوش ندهید. آنها می‌خواهند روسری را از شما بگیرند تا شما را به روسپی‌های معتاد تبدیل کنند. تنها چیزی که آنها به دنبال آزادی شما از آن هستند، امنیت خانواده و کرامت شماست. شریعت به شما ظلم نمی‌کند، بلکه از شما محافظت میکند. پ ن: کمدین آمریکایی فهمیدن و برخی در اینجا نفهمیدند https://eitaa.com/zananegiii
حیفا ریزش دیواره جاده براثر باران اون از گنبد آهنینشون اینم از جاده سازی‌شون
هدایت شده از عصر زنان
| ▪️ورود مدبرانه و پدرانه به مسأله حجاب ✍🏼 | مریم اردویی 🔹 سخنرانی رهبر انقلاب در جمع مسئولان نظام و ورود کوتاه اما پرمغزشان به موضوع ، پنبه‌ی بسیاری از تحلیل‌ها را زد و اندیشه‌هایی که می‌رفت تا حجاب را به سمت سکولاریزه کردن پیش بَرد با فتوای «کشف حجاب حرام سیاسی است» به چالش کشید. از سویی موضع قاطع ایشان که «مسئله‌ی حجاب محدودیّتِ شرعی و قانونی است؛ محدودیّتِ دولتی نیست»، موضع برخی مسئولان و نخبگان را که در دفاع از این حکم الهی دچار لکنت بوده و یا در تلاشند حجاب را از یک حکم شرعی که از جانب شارع مقدس وضع شده، در حد یک قانون اعتباری دولتی تقلیل دهند و با کاستن از اهمیت این حکم الهی، بی‌حجابی را عرفی‌سازی کنند، بی‌اعتبار کرد. 🔸 ورود ایشان به مسئله‌ی حجاب با تهاجم به غرب، نوک پیکان حملات ناعادلانه به سمت جمهوری اسلامی در مسئله‌ی زن را مثل همیشه به سمت غرب برگرداند. موضعی مغفول که کمتر از سوی برخی نخبگان و مسئولان اتخاد می‌شود و در مسائل مربوط به زن هم‌صدا با مواضع غربی‌ها انگشت اتهام به سمت جمهوری اسلامی می‌گیرند. اینکه در کشور اروپایی، زن مسلمان با حجاب در دادگاه، جلوی چشم پلیس و در دادگاه کشته شود و زن غربی از حداقلی‌ترین حق خود که تأمین امنیت عبور و مرور است، برخوردار نباشد، تنها سر سوزنی از بدهکاری غرب در این مسئله است. 🔹 توجه دادن به آزادی زنان در دیگر مسائل از جمله تحصیل، اشتغال، ازدواج، فعالیت سیاسی، اجتماعی و مدیریتی در جمهوری اسلامی نکته‌ای بود که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در حالی‌که بیان این نکته مصداق قرار دادن واژه‌ها در موضع‌شان بود. چرا که این روزها مفهوم «آزادی زن» و پیوند دادن آن با محدودیت شرعی حجاب که رسانه‌های معاند در حال برساخت آنند، دستاوردهای جمهوری اسلامی در رابطه با زنان را به محاق برده و آنچه عین عدالت است را ظلم بازنمایی می‌کنند. اما فتوا به حرام سیاسی بودن کشف حجاب را که ابتکار نوین ایشان در این زمینه بود، می‌توان ذیل مفهوم تقوای سیاسی که پیشتر توسط ایشان تبیین شده بود، بهتر فهم کرد. تقوای سیاسی یعنی «انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن می‌تواند از آن استفاده کند، پرهیز بکند.» بنابراین امروز که حجاب به لبه‌ی برخورد تمدنی جمهوری اسلامی با غرب بدل شده است و به اذعان دشمنان «حجاب یکی از ستون‌های اصلی جمهوری اسلامی است که اگر آن دیوار را فرو بریزیم باقی کار براندازی آسان خواهد بود.» الزام به حجاب همراه با دو فتوای شرعی و سیاسی اهمیتی دوچندان پیدا کرده است؛ که نباید با تسامح و تساهل از کنار آن گذشت. بل‌که با توجه به با برنامه و نقشه بودن دشمن در این زمینه، باید با برنامه و نقشه اما قاعده‌مند جلو رفت. 🔸 نگاه پدرانه‌ی ایشان که قبل‌تر شل حجاب‌ها و ضعیف‌الحجاب‌ها را در دایره‌ی دین‌داری و نظم گفتمانی انقلاب نگه داشته بود، این بار شامل افراد کشف حجاب کرده نیز شد و با تأکید بر این نکته که خیلی از اینها اهل دین و تضرعند «اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعا نمی‌کنند» آنها را از نظر سیاسی در دایره‌ی جاهل قاصر قرار داد، که به علت غفلت، سهو و عدم آگاهی نسبت به مسائل سیاسی احتمال اشتباه بودن کارشان را نمی‌دهد. درک این نکته برای مسئولان در اتخاذ راهبرد و طرح‌ریزی در مقابله با این افراد و برای مردم در نحوه‌ی مواجهه با آنها حائز اهمیت است. بیان این نکته که دستگاه‌های جاسوسی در پشت قضیه‌ی کشف حجاب‌اند، ردیه‌ای بر نگرش افرادی بود که معتقدند حجاب صرفا یک امر فرهنگی است که نیاز به کار فرهنگی دارد. 🔹 در یک جمع‌بندی از بیانات رهبری در دیدار با مسئولان می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که حجاب در برهه‌ی زمانی کنونی یک مسئله‌ی ذوابعاد فرهنگی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و شرعی است که حل آن نیز نگاهی چند بعدی می‌طلبد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
چند روز پیش که در حال بررسی تفاسیر مختلف ذیل آیه 33 احزاب بودم در تفسیر کنزالدقایق شیخ محمد قمی به روایتی منقول ازكتاب كمال الدين و تمام النعمه شیخ مفید برخوردم که معنایی متفاوت از تبرج جاهلی که تاکنون در رابطه با بحث حجاب و عفاف شنیده‌ایم در برداشت. روایت از پیامبر خدا صلی‌الله و علیه و آله بود که می‌فرمود: « إنّ يوشع بن نون وصيّ موسى- عليه السّلام- عاش بعد موسى ثلاثين سنة. و خرجت عليه صفراء بنت شعيب زوجة موسى- عليه السّلام- فقالت: أنا أحقّ منك بالأمر. فقالتها فقتل مقاتليها، و أسرها فأحسن أسرها. و إنّ ابنة أبي بكر ستخرج على عليّ في كذا و كذا ألفا من أمّي، فيقاتلها فيقتل مقاتليها و يأسرها فيحسن أسرها. و فيها أنزل اللَّه- تعالى-: وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏، يعني: صفراء بنت شعيب.» معنای کلی روایت اینگونه است که یوشع بن نون وصی حضرت موسی علیه‌السلام بود که به مدت سی سال بعد از حضرت موسی علیه السلام زندگی کرد. بعد از رحلت موسی علیه السلام، صفورا همسر ایشان که دختر حضرت شعیب علیه السلام بود، بر علیه یوشع خروج کرد و وصایت او را بعد از حضرت موسی نپذیرفت و مدعی شد که من بر این مقام و جانشینی حضرت موسی بیشتر از تو حق دارم. همین امر سبب درگیری بین حضرت یوشع و صفورا شد و یوشع بعد از جنگ به نیکویی صفورا را در حصر قرار داد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله در ادامه از خروج عایشه دختر ابوبکر بر حضرت علی علیه السلام خبر می‌دهد و سپس می‌فرماید: « خداوند برای آن روز آیه وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى، را نازل فرمود که ای زنان پیامبر از خانه خود خارج نشوید. و به شیوه تبرج جاهلیت اولی تبرج نکنید و تبرج جاهلی یعنی کاری که صفورا دختر شعیب انجام داد.» با توجه به این روایت این آیه معنایی فراتر از دستور به رعایت عفاف و حجاب در بردارد و علاوه بر آن دستور به عدم خروج علیه نظم اجتماعی ولی زمان می‌دهد و معنایی سیاسی دارد. شما باید وصایت علی علیه السلام و نظام ولایی که بعد از نبی اکرم صلی الله و علیه و آله توسط او ایجاد می‌شود را بپذیرید و علیه این نظام خروج نکنید که چنین کاری مصداق تبرج جاهلیت اولی است. صفورا زنی بود که در سوره‎ی قصص وصف او این چنین آمده: «تمشی علی استحیاء» یعنی حتی در راه رفتن مأخوذ به حیا بود. اما خروج او بر ولی زمانش او را در زمره‌ی متبرجان قرار داد. پس تو می‌توانی حیا و عفاف داشته باشی اما باز هم متبرج باشی اگر نظام ولایت را نپذیری. البته این روایت شامل تمام زمان‌ها می‌شود حتی زمان غیبت و نظام ولایت فقیه. با این روایت مبنای فتوای « کشف حجاب حرام سیاسی است.» باز هم بهتر درک می‌شود. چراکه این کشف حجاب نشانه‌ی خروج علیه نظام ولایت است که منتسب به ولایت امام عصر (عج) است. نظامی که به فرموده‌ی امام راحل(ره) ادامه‌ی همان نظام و انقلاب پیامبر صلی‌الله علیه و آله است. در این شب‌ها با خود خلوت کنیم که همچون فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها هم عفیفیم و مدافع حریم ولایت یا همچون صفورا متبرج و خروج‌کننده بر این نظم. ✍️مریم اردویی @zananegiii
هدایت شده از اخبار سوریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیبر خیبر یا یهود / جیش المحمد (ص) سنعود فریاد جوانان فلسطینی در صحن مسجدالاقصی المبارک در شب قدر. حالی که مسجد به صورت کامل در محاصره صهیونیست‌ها قرار دارد... @syriankhabar
امشب هر جا سرم رو گردوندم ولایت وایساد جلو روم از آیه ۳۳ احزاب که بخشی از جزء امروز بود تا آیات ابتدایی سوره عنکبوت که از فتنه‌ی ولایت پذیری می‌گه و یکی از سوره‌های امشبه که سفارش شده تلاوت بشه. داشتم به خودم می‌گفتم امشب باید از کم‌کاری‌هام در حق ولایت و امام زمان عج و نائبشون از خدا طلب مغفرت کنم که چشمم به این آیه خورد :« قَالُوا يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ» آره باید از پدر بخوایم برامون طلب مغفرت کنه برای تمام ظلم‌هایی که در حقش کردیم یا امام زمان، بابای مهربونم، بیا و برامون طلب مغفرت کن که ما خطاکاریم😭
امروز بعد از راهپیمایی موقع ورود به مسجد جامع، لحظه‌ای ایستادم و از خیل بانوان محجبه‌ای که بعد از انجام تکلیف سیاسی‌شون در حال ورود به مسجد بودند، چند تا عکس گرفتم، این تنها یک گوشه‌ی کوچک از جمع بزرگ بانوان چادری یزدی حاضر در مراسم سیاسی عبادی امروز بود، جماعتی که کمتر دیده می‌شن ولی وجود دارند @zananegiii
هدایت شده از عصر زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ▪️زنان قدسی ♦️ این مقاومت‌ها همه حاکی از مجاهدت عظیم و اثرگذاری این زنان قدسی در راستای آزادی قریب فلسطین است. 🖇 ادامه یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
وقتی کودکان مرگ را به بازی می‌گیرند، یعنی پیروزی حتمی است. و این راز ماندگاری اسلام است. https://eitaa.com/zananegiii
این چند استوری رو با توجه به روندی که این روزها می‌بینم خیلی افراد و تریبون دارها و فعالان مجازی در پیش گرفتند، در اینستاگرام منتشر کردم، گفتم اینجا هم به عنوان تلنگر اول به خودم، قرار بدم https://eitaa.com/zananegiii