eitaa logo
نوشته‌ها
844 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
615 ویدیو
27 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/17335852547776 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
نوشته‌ها
میزان مشارکت در انتخابات مجلس و مُهر: قابل قبول! در خصوص آمار مشارکت چهل و یکی دو درصدی مردم نکاتی
واقع‌بینانه‌ترین تحلیلی که خوندم همین بود. در گروهی که جمعی از نخبگان کشوری حضور دارند بحث بر سر همین آمار بود. برخی این آمار رو نشان شکست نظام و کاهش سرمایه‌ی اجتماعی تحلیل می‌کردند. اما نکته‌ای که باید با توجه به این آمار مد نظر قرار بدیم اینه که به دنبال نقش خودمون در عدم افزایش این مشارکت بگردیم بنابر اصل کلکم راع و کلکم مسؤول اینکه ما چقدر در کف میدان تلاش کردیم تا آمار ۲۸ درصدی مرددین رو به رأی دهند‌گان تغییر بدیم. من به شخصه خودم رو مسوول این کمکاری می‌دونم.
هدایت شده از عصر زنان
هدایت شده از عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️ عقل طریف زنانه در جامه هنر ظریف 🔹یکی از موضوعاتی که همیشه بر سر آن چالش وجود داشته و دارد بحث بر سر عقلانیت زنانه است. برخی با نگاه تنقیصی تلاش می‌کنند تا عقل زنان را ناقص بدانند. رهبر انقلاب در دیداری که با جمعی از بانوان در دی ماه گذشته داشتند در رابطه با نقش بانوان در افزایش مشارکت در انتخابات به نکته‌ای اشاره کردند که در این رابطه بسیار حائز اهمیت است: «در این قضیّه‌ی انتخابات شما بانوان و خانم‌های عزیز می‌توانید نقش ایفا کنید. مهم‌ترین نقش شما هم در داخل خانه است؛ مادرها می‌توانند نقش ایفا کنند، وادار کنند فرزندان را و همسر را برای اینکه در زمینه‌ی انتخابات فعّال باشند و درست تحقیق کنند. زن‌ها در برخی از مسائلِ شناختِ اشخاص و راهبردها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها نگاه می‌کنند و نقاطی را پیدا می‌کنند؛ [لذا] در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوق‌ها، هم در داخل خانه و هم در خارج خانه می‌توانید نقش ایفا کنید.» در اینجا دو نوع نقش‌آفرینی زنانه در ساحت سیاست و ناظر به کنش انتخاباتی بیان شده است. که یک نوع آن معطوف به شناخت زنانه است که پاره‌ای موارد تفاوتی ماهوی با شناخت مردانه دارد. شناختی که در برخی موارد هم ظریف‌تر و هم دقیق‌تر است. زنی که از قدرت چنین شناختی برخوردار است قطعا دارای عقلانیت است. 🔸از سویی نقش دیگر زن در رابطه با هدایت سیاسی همسر و فرزندان نیز رابطه‌ی غیرقابل انکاری با نوعی عقلانیت دارد که برای درک بهتر این عقلانیت زنانه شاید خالی از لطف نباشد نیم نگاهی به روایت «عُقُولُ النِّسَاءِ فِی جَمَالِهِنَّ» داشته باشیم. اگرچه برخی این روایت را با این فهم که عقل زنان در جمال ظاهری آنان است آن را با کرامت زن سازگار ندانسته‌اند اما آیت‌الله جوادی آملی در شرح این روایت می‌فرماید: «زن موظف است و يا مي‏تواند عقل و انديشه انساني خويش را در ظرافت عاطفه و زيبايي گفتار و رفتار و كيفيت محاوره و نحوه برخورد و نظائر آن ارائه دهد.. زن تحصيل كرده و آگاه به معارف ايثار و شهادت توان آن را دارد كه در نقش مادري مهربان، فرزندش را تشويق به جهاد كند و در بدرقه او هنگام عزيمت به جبهه، عقل طريف خود را در جامه هنر ظريف ارائه دهد.. خلاصه آنكه زن بايد حكمت را در ظرايف هنر ارائه دهد.» عقلانیتی هم از فحوای کلام رهبر انقلاب در رابطه با نوع خاصی از کنش‌گری سیاسی زنانه در ساحت خانواده و اجتماع قابل برداشت است کاملا با شرحی که از این روایت توسط علامه ارائه شده است منطبق است. 🔹در جریان انتخابات اخیر که شدیدترین تبلیغات در راستای تحریم انتخابات توسط رسانه‌های خارجی ضد انقلاب و برخی از جریانات داخلی به بدنه‌ی اجتماعی پمپاز می‌شد و رسانه‌های خارجی من جمله گاردین مشارکت 27 درصدی را پیش‌بینی می‌کردند، زنان با تکیه بر همین عقلانیت توانستند همسران و فرزندان خود را برای رأی دادن به میدان بیاورند. به عنوان مثال بانوانی با بخشیدن مهریه‌ی خود موفق شدند همسران مردد و حتی مخالف خود را به پای صندوق رأی بکشانند. زنان دیگری با برگزاری جلسات تبیینی در کنار روضه‌های خانگی و مراسم مولودی و تهیه‌ی بسته‌های نذری و محتوایی و پخش آن در سطح جامعه تلاش کردند تا حکمت سیاسی خود را در قالب ظرافتی هنرمندانه در صحنه‌ی اجتماع به منصه‌ی ظهور رسانند. بنابراین زنان نه تنها ناقص العقل نیستند بل‌که به فرموده‌ی علامه عقل طریف خود را که به معنای عقل لطیف و پسندیده است در جامه هنر ظریف ارائه می‌دهند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
هدایت شده از تربیت مربی رشد
👈🏻نقش و جایگاه زنان در تاریخ معاصر 🔆حضوری / آنلاین 🔻با حضور ✅حجت الاسلام دکتر رضا رمضان نرگسی 🔆عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم 🔆مولف کتاب زنان در تاریخ سیاسی اجتماعی ایران 🔸زمان: پنجشنبه ۱۷ اسفند ساعت ۸ تا ۱۴ 🔹مکان: سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد واقع در بلوار شهید پاکنژاد 🔺ثبت نام: ارسال مشخصات؛ نحوه شرکت(حضوری یا آنلاین) و شماره تلفن به: @basirat93 🔻اطلاعات بیشتر در خصوص سرفصل ها؛ صدور گواهی شرکت در دوره، نحوه شرکت به صورت مجازی، اطلاع از نشست ها و برنامه های بعدی، دسترسی به فایل نشستهای قبلی؛همکاری تبلیغی با موسسه آفتاب ولایت در مدارس و ... را در کانال رشد در ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/roshd_yazd
« لازمه‌ی صلابت عشق به ولایت؛ داشتن قوت معرفتی است» انتخابات مجلس ۱۴۰۲ به انتهای خود رسید با درس‌های بی نظیر بسیاری.‌ قبل از پرداختن به برخی از این درس‌ها لازم است بگویم که در این سطور قرار نیست به بررسی و تحلیل آمار مشارکت بپردازم بلکه معانی نهفته و مهمتری در متن این رویداد ملی به وقوع پیوست که از قضا در پدیدار شدن آمار بی تاثیر نبود؛ لذا می‌بایست به آن‌ها به صورت جدی پرداخت و مورد بررسی و واکاوی عینی قرار داد. از روز جمعه که جریان انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد رویدادهایی از برخی دوستان انقلابی که عشق و ارادت به مقام ولایت و خاصتا شخص رهبری عزیزمان دارند به کررات دیده شد. برای مثال وقتی خبرنگار شبکه خبر از برخی از این جوانان می‌پرسد چرا در انتخابات شرکت کردید؟ در پاسخ گفتند؛‌ فقط به عشق رهبر شرکت کردم و الا نمی‌آمدم! یا مثلاً برخی تعرفه‌ی رای خود را به نام رهبری؛ شهدای انقلاب پر کردند و عملا تعرفه رای را به جمع آراء باطله فرستادند. حقیقت امر این است که عشق و ارادت یک صورت ظاهری دارد و یک صورت باطنی. اصالت این عشق و ارادت به صورت باطنی آن گره خورده و از آن تغذیه می‌کند. اینجاست که ما شاهدیم مثلا در انتخابات سال ۸۸ علیرغم آنکه میرحسین موسوی ابراز ارادت قلبی و عشق به مقام ولایت، رهبری عزیز داشت؛ رهبری نیز در سخنانی که بعدها به مستند تلویزیونی از آن روزهای پر التهاب فتنه ۸۸ تبدیل شد این علاقه را تایید کردند و گفتند خودشان هم به آقای موسوی علاقه دارند لذا بارها بابت بار هزینه‌ای سنگینی که ادعاهای ناصواب آقای موسوی و اطرافیانش به او تذکر مشفقانه دادند؛ ما شاهد انشقاق علنی و خودخواسته موسوی از انقلاب، ولایت و رهبری بودیم. درکنار تأسف موسوی ارادتمند و عاشق رهبری تبدیل به فتنه گر اعظم شد! گزاره‌ی؛ (صرفا به عشق رهبر و به دلیل امر ایشان حاضر به شرکت در انتخابات شدم؛ پای صندوقهای رأی حاضر شده‌ام)؛ یا باطل نمودن رای با نوشتن عرض ارادت به رهبری و شهدا روی تعرفه رای؛ نشان از این می‌دهد که دوست انقلابی و ولایت دوستِ من؛ شما بینش انقلابی ندارید و عشق و محبت باطنی تان بسی سست و لغزنده است! ولایت مداری، ارادت و عشق قلبی به مقام معظم رهبری زمانی سفت و مستحکم است که منطق رفتار و گفتار ایشان، فرامین ایشان را درک نماییم یا دست کم برای فهم آن منطق تلاش کنیم. ظاهر امر ولی فقیه عزیز ما حاضر شدن پای صندوق های رای بود اما منطق نهادینه در این امر حراست و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود. دوست عزیزی که تعرفه رای خود را با نام شهدا به رای باطله تبدیل نمودی، شما منطق و معنای حقیقی رفتار و عمل شهدا را درک نکردید و ماننده شهدا رفتار نکردید علیرغم آنکه دوست‌شان داری! شهدا در برهه‌ای که لازم بود با جانِ خود نظام نوپای اسلامی را حراست کنند، آن جان مبارک را تقدیم کردند و نظام حفظ شد اما در برهه‌ای که نیاز بود شما دوست ولایت مدار و عاشق شهدا با رای درست خود (نه رای باطله) از نظام در برابر مسئولان بی کفایت و طمع دشمنان از انشقاق ایجاد شده توسط همین مسئولان بی کفایت دفاع کنی از این کار دریغ نمودی! نکته‌ی پایانی آنکه شاید برخی از دوستان انقلابی‌مان خرده بگیرند بر این سطور که مگر مشکل اقتصادی را نمی‌بینم؟! اتفاقا این مشکلات را نه تنها میبینم بلکه با گوشت و پوست و استخوان لمس می‌کنم اما مشکلات اقتصادی زمان پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و زمان قطعنامه را هم لحاظ می‌کنم و کنش شهدا را با کنش ما مدعیان ولایت و عاشق شهدا قیاس می‌کنم، حقیقتا خجالت می‌کشم. باید سوزن به خودمان بزنیم، سوزنی دردناک! ولایت مداری ما باید با معرفت همراه شود، باید به خود بقبولانیم این نوع ولایت مداری ظاهری بدون فهم معنا و منطق سخنان و کلام و امر رهبری به درد نمی‌خورد و چه بسا ما را مثل همان که در سال ۸۸ لغزید، مستعد لغزش می‌کند. یکی از درس های بزرگ انتخابات مجلس دوازدهم الزامی بودن عمق دادن به عشق و ارادت مان به مقام ولایت، انقلاب اسلامی و شهداست. این میسر نمی‌شود اگر معرفت خود را نسبت به منطق کلام، امر و عمل ولی فقیه و شهدا تقویت و به روز نکنیم. 🌱 نویسنده: صغری عاشوری ✅ @serrenahan
نوشته‌ها
« لازمه‌ی صلابت عشق به ولایت؛ داشتن قوت معرفتی است» انتخابات مجلس ۱۴۰۲ به انتهای خود رسید با درس‌ه
این متن خیلی درست و دقیق بود قبل‌تر هم گفته بودم اینکه صرفا به عشق حضرت آقا رأی بدیم شاید ارزشمند باشه اما کافی نیست. ما باید برای دفاع از عشقمون به ولایت منطق محکمی داشته باشیم. یعنی اگر رهبری حرفی می‌زنند و یا مطلبی می‌فرمایند باید تلاش کنیم درستی اون رو اثبات و دلیلش رو بیابیم. چند وقت پیش صوتی رو گوش می‌دادم در رابطه با بحث الگوی سوم زن که یکی از افراد بزرگواران صاحب نظر در این زمینه بودند ایشون می‌گفتند اینکه امام و رهبری زن رو دعوت به حضور اجتماعی و شرکت در مقدرات سیاسی کشور می‌کنند ادله‌ی فقهی‌ براش ارائه ندادند، همون موقع که داشتم گوش می‌دادم گفتم این ماییم که باید به دنبال اثبات این حرف باشیم چون فقه ما نیاز به تکمیل داره و معتقدم هر سخنی که رهبر انقلاب بیان می‌کنند حکیمانه است و ما باید خودمون رو به امام برسونیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادداشتی که در کانال ارسال شد، سبب مکدر شد خاطر بزرگوارانی شده و تصور کردند که بنده قصدم توهین، تمسخر و دوقطبی سازی بوده. بنده ابدا قصدم جسارت به هیچ یک از عزیزان نبوده و خدایی نکرده هدفم این نبوده که افرادی که رأی باطله دادند رو از دایره‌ی ولایت‌مداری خارج کنم، چه بسا خودم ضعف‌های بسیاری در این مورد دارم. هدف من از تمام مطالبی که در کانال قرار می‌دم اینه که با هم و در کنار هم رشد کنیم، قوی بشیم و معرفتمون به مبانی رو محکم‌تر کنیم. خودم یک شاگردم که در حال آموختنم و هرآنچه یاد می‌گیرم رو دوست دارم با شما خوبان شریک بشم. باور کنید همین است ولاغیر. از اونجایی که می‌دونم سخت‌ترین فتنه همین فتنه‌ی ولایت‌مداریه برای همین سعیم بر اینه که مبانی خودم رو در این زمینه تقویت کنم و آنچه را در این رابطه مفید می‌بینم با شما هم به اشتراک بذارم. مثلا وقتی حضرت آقا فرمودند لیست سی نفره‌ی تهران را پر کنید یک دلیلش همینه که اگر آمار آراء باطله بالا بره مثل الان انتخاب به دور دوم کشیده می‌شه و تبعات دیگه. در هر صورت بنده قصدم شماتت هیچ عزیزی نبوده و نخواهد بود. @aghletarif
چون تریبون یک طرفه رو دوست ندارم هم لینک ناشناس در بیو کانال قرار دادم برای افرادی که دوست دارند بی‌نام مطالبشون رو بهم منتقل کنند و هم آیدی ایتا رو گذاشتم تا نقدها و حرف‌هاتون رو بخونم. پس با گوش جان نقدها رو می‌شنوم
نمونه‌ی یک رأی باطله رو ببینید. طرف اسامی شهدای کربلا رو نوشته یعنی واقعا هیچ نماینده‌ای قابل اعتماد و انتخاب نبوده. بذارید یک نکته‌ی دیگه رو رک و راست بگم. یه حدیثی داریم از امیر المومنین علی علیه‌السلام که عبادت‌کنندگان رو به سه گروه تقسیم می‌کنند:« إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ التُّجَّارِ، وَإِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الْعَبِيدِ، وَإِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ شُكْراً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الاَْحْرَارِ.گروهى خدا را از روى رغبت و ميل (به بهشت) پرستش كردند، اين عبادت تاجران است و عدّه‌اى از روى ترس او را پرستيدند و اين عبادت بردگان است و جمعى ديگر خدا را براى شكر نعمت‌ها (و اين كه شايسته عبادت است) پرستيدند. اين عبادت آزادگان است» می‌خوام از این روایت وام بگیرم و بگم نسبت حزب‌اللهی‌ها با اصل نظام اسلامی هم به همین شکله. برخی وقتی این نظام براشون منافعی داشته باشه و خدمات بده حمایتش می‌کنند مثل تجار. برخی وقتی خدماتش کم بشه، بازم حمایت می‌کنند اما از ترس اینکه مبادا دشمن خوشحال بشه. اما برخی مثل شهدا، صالحان، اولیاء و علما به خاطر شکر وجود چنین حکومتی که بعد از ۱۴۰۰ سال زحمات اهل بیت علیهم‌السلام و بسیاااری از علمای شیعه به ثمر نشسته و تنها پرچم حق در برابر تمام شیاطین عالم است، در هر حال و بدون منت و برای تقویت این درخت تنومند پای کارش هستند. شهدا با خون خودشون و علما با علمشون در جهت تقویت بنیه‌ی علمی نظام و اصلاح ساختارهای اون. خوبه که هر چند وقت یک بار وصیت‌نامه‌ی حاج قاسم رو مرور کنیم. @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاش مثل آقای منان رئیسی فقط ده تا بین مسوولان داشتیم. برنامه دیشب ثریا رو با حضور آقای منان رییسی حتما ببینید یکی از مشکلات عمده‌ای که در تهران سبب بروز خیلی از ناهنجاری‌های عقیدتی و رفتاری شده نحوه‌ی شهرسازی و مرتفع‌سازیه. سبک معماری به شدت در تغییر سبک زندگی ما تأثیر داره. ایشون دیشب در برنامه آماری رو از سایت های معتبر غربی ارائه دادند که سرانه جرم ارتباط مستقیم داره با میزان مرتفع‌سازی یعنی هرچه شما بیشتر دست به برج سازی بزنید اون منطقه بیشتر جرم خیز میشه از مشکلات مثل سرقت تا طلاق و مشاجرات و درگیری و ناهنجاری‌های اخلاقی این نکته برام جالب بود و وقتی داشتن این آمار رو بیان می‌کردند به یاد حدیثی از امام صادق علیه‌السلام افتادم که به این مضمون فرمودند خانه‌ای که ارتفاعش بیش از سه ذراع و نیم باشه جایگاه شیاطین میشه. @aghletarif
هدایت شده از وحید یامین پور
voice.ogg
5.04M
🔺️چهار دقیقه درباره‌ی ما حزب‌الهی‌های مبتلا به نیست‌انگاری کار فرهنگی خودبنیاد، دعوت به خود به خیال دعوت به حق
گمانه‌زنی‌ها در رابطه با استفاده از دو داور زن در بازی دربی!!!! خبری که با شنیدنش اگرچه شوکه شدم اما به یاد یادداشتی افتادم که زمانی که بالاخره زور فیفا بر مقاومت جمهوری اسلامی برای ورود زنان به ورزشگاه چربید، در تحلیل این ورود منتشر کردم با عنوان «کوچ روانی به استادیوم» در آخر متن نوشتم:« امیدوارم این عقب‌نشینی در ورود زنان به ورزشگاه از عقبه‌ی فکری صحیحی برخوردار باشد، اگر نه به فتح خاکریزهای بعدی توسط افکار هیفوسی فیفا ختم خواهد شد.» حالا این خبر که گویی به قصد شناسایی میزان حساسیت جامعه بر روی سایت‌ها قرار گرفته خبر از گام بعدی فیفا در دنبال کردن سیاست‌های برابری جنسیتی در ایران می‌دهد. اگر یادتان باشد دو سال پیش که خانم گلاره ناظمی داوری فینال جام جهانی فوتسال مردان را بر عهده گرفت، خیلی از رسانه‌های انقلابی این خبر را سر دست گرفتند و به عنوان برگ برنده‌ی نظام خواستند تا بر سر مصی علی‌نژاد بکوبند، اما غافل از این بودند که در حال تکمیل پازلی هستند که طراحش اربابان مصی هستند. آنها دور خورده بودند اما سر مست دور زمینی می‌دویدند که طول و عرضش را فیفا وجب کرده بود. فقط امیدوارم این تیترها در حد تیتر باقی بمانند که اگر اینگونه نباشد باید فاتحه‌‌ی غیرت را بخوانیم. @aghletarif
هدایت شده از نوشته‌ها
🔰کوچ روانی به استادیوم طیف واکنش‌ها در رابطه با اولین حضور زنان در ورزشگاه بسیار متنوع و متفاوت است. از برخوردهای دگم و قضاوت‌های غیرمنصفانه تا تفسیرهای روشنفکرمآبانه و سهل‌اندیشانه تا طعنه‌هایی از این دست که «زور فیفا بر حوزه‌ی علمیه چربید». از سویی می‌توانی کلیدواژه‌ی «عادی‌سازی شد» را در میان ادبیات افرادی ببینی که به گفته‌ی خودشان به آرزوی دیرینه‌شان رسیده‌اند.این کنش‌ها، واکنش‌ها و تقابل‌ها همه درد مخاضی است که جامعه‌ی ایرانی برای گذر از سنت به مدرنیته از سال‌های توسعه‌ی رضاخانی متحمل شده است. از همان سال‌هایی که با برای پیاده‌سازی مدرنیته نیاز به نهادینه سازی فرهنگ توسعه بود. در کتاب «رضاخان و توسعه‌ی ایران» می‌خوانیم :«رژیم پهلوی اول درصدد دگرگونی ساختارهای فرهنگی و اجتماعی ایران بود و متأثر از ترکیه و غرب می‌خواست جامعه را به سوی نوگرایی و مدرنیسم سوق دهد....دست‌یابی به این هدف نیازمند آن بود تا اخلاق و رفتار عمومی که عمدتا سنتی و مذهبی بود تغییر یافته و دگرگون شود. برای این دگرگونی نیز ضروری بود تا فرهنگ و سطح نگرش عمومی متحول شود». از رهگذر همین اقدامات بود که تغییر صوری و ظاهری در فرهنگ ایران به وجود آمد و ماحصل این اقدامات، ظهور طبقه‌ی متوسط جدید شهری بود. افرادی که به استخدام ادارات مختلف درآمدند و با دیسیپلین رضاخانی کارمند عدلیه و بلدیه شدند. سیاست توسعه‌محوری که تلاش کرد با کلاه پهلوی دوران گذر از سنت به مدرنیته را با بسط شهرنشینی سرعت بخشد. طبقه‌ی متوسط شهری که از دل جامعه‌ی سنتی_مذهبی بیرون آمده بود، هم دل در گرو سنت و‌مذهب داشت و هم مرعوب مدرنیته و‌ جلوه‌های فرهنگی غرب بود. این شیوه از توسعه بر طبق نظریه‌ی جامعه‌شناس آمریکایی به تئوری نوگرایی شهرت دارد. بر طبق این نظریه جامعه‌ی سنتی به سمت جامعه‌ی بشری سکولار کوچ می‌کند و این امر به واسطه‌ی گسترش و نشر عناصر فرهنگی كشورهای غربی در كشورهای جهان سوم به وقوع می‌پیوندد. به عقیده‌ی لرنر این کوچ فرهنگی از کوچ جغرافیایی آغاز می‌شود و به کوچ طبقاتی و در نهایت به کوچ روانی می‌انجامد. تاکید لرنر در این کوچ روانی بر وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌هاست. چرا که لازمه‌ی کوچ روانی، تغییر نگرش مردم یک جامعه است و بهترین ابزار استفاده از رسانه‌های جمعی است‌. طبقه‌ی متوسطی که در دوره‌ی رضاخانی ظهور پیدا کرد و از طبقه‌ی سنتی مولد روستایی به طبقه‌ی مصرف‌گرای شبه مدرن شهری تبدیل شد بعد از انقلاب و از میانه‌ی دهه‌ی هفتاد با سیاست‌های توسعه‌محور دولت‌های وقت، روز به روز فربه‌تر شد. ادبیات این قشر خیلی با ادبیات تکلیف‌محورانه‌ی انقلابی میانه‌ای ندارد و بیشتر به دنبال حقوق شهروندی و مطالبه از حاکمیت است. بخشی از این طبقه را زنانی تشکیل می‌دهند که دیگر سنتی نیستند و با ادبیات حقوق‌محور و درکی شبه مدرن از دین‌داری تلاش می‌کنند تا حقوقشان را از حاکمیت اخذ کنند. اما از آنجایی که این قشر نیز در مرحله‌ی گذر روانی با رسانه‌ها مدیریت احساسی می‌شوند، اغلب در رابطه با  اولویت نیازها و حقوقشان دچار سوء تحلیل شده و از همین رو با حاکمیت دچار چالش می‌گردند. اینجاست که ضرورت توجه به فقه نظام بیش از پیش مشخص می‌شود که دیگر از بیش از این نمی‌توان با قواعد اکل میته در برابر چنین ادراکاتی دوام آورد. نظام جمهوری اسلامی که به فرموده‌ی رهبر انقلاب به دنبال الگوی زن سوم انقلاب است، می‌بایست جدی‌تر به اصلاح ساختارهای اجتماعی مردسالارانه‌ی غربی بیاندیشد و طرحی نو درافکند. ساختارهایی که پاسخگوی نیازهای شرعی و حلال هر دو جنس باشد و از درغلتیدن زنان طبقه‌ی متوسط شهری به دام ادراکات فمنیستی و موج‌های هیفوسی جلوگیری کند. امیدوارم این عقب‌نشینی در ورود زنان به ورزشگاه از عقبه‌ی فکری صحیحی برخوردار باشد، اگر نه به فتح خاکریزهای بعدی توسط افکار هیفوسی فیفا ختم خواهد شد. ✍مریم اردویی @aghletarif
زن مظهر تحقق آمال بشر است. امام خمینی(ره) یک جمله‌ی محشر از بنیانگذار این انقلاب که خیلی در موردش میشه حرف زد. @aghletarif
روح و جسم با هم وحدت دارند جسم ظل روح است؛ روح باطن جسم است، جسم ظاهر روح است. اینها با هم یک هستند، جدایی از هم ندارند. این جمله هم از امام (ره) است که در جمع پزشکان و پرستاران قم بیان کردند. وقتی چنین وحدتی بین جسم و روح است پس نمی‌تونیم جنسیت را فقط مختص جسم بدونیم و یا مثل فمنیست‌ها یک امر اعتباری و برساختی. در واقع با وجود چنین وحدتی بین جسم و روح، جنسیت هم یک امر حقیقی و اصیل خواهد بود. به قول یکی از اساتید آیات معاد حرف‌های مهم و عمیقی در این رابطه داره که ما اونجا هم شاهد زوجیت هستیم. فلذا حرف از برابری جنسیتی زدن و دنبال کردن سیاست‌های برابری جنسیت در اصل دنبال کردن برنامه‌ی شیاطین است. شیطان در گام اول باید یک حقیقت را برساختی نشون بده تا در گام بعدی بتونه هم‌جنس بازی و پذیرفتن انواع جنسیت‌ها را به ما تحمیل کنه. چون ابلیس قسم خورده «وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِينًا ﴿۱۱۹﴾ وادارشان مى ‏كنم تا آفريده خدا را دگرگون سازند و[لى] هر كس به جاى خدا شيطان را دوست [خدا] گيرد قطعا دستخوش زيان آشكارى شده است» بسترسازی برای ورود به ورزشگاه، دنبال کردن کشف حجاب و داوری فوتبال مردان توسط زنان را در راستای همین برنامه ببینید. @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک داور زن به عنوان یکی از داوران اتاق VAR داربی ۱۰۳ انتخاب شد. با اعلام خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران گفت: «مهسا قربانی» در دیدار استقلال - پرسپولیس جزو داوران اتاق VAR است. از من نخواهید که خوشبینانه به این قضیه نگاه کنم چون جای هیچ خوش‌بینی وجود ندارد. زن ارزش و کرامتی بیش از این دارد که اینگونه ملعبه‌ شود. قطعا برای کاهش حساسیت‌ها ابتدا از اتاق var شروع کرده‌اند و اگر الان جلوی این هنجارشکنی نایستیم فردا جلوی سیل ویرانگر این نابودی مرزهای جنسیتی کاری از دستمان بر نخواهد آمد. کاش کسی باشد که جلوی این رخنه‌ی شیطان را بگیرد. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ وَمَنْ يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ ۚ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَىٰ مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَنْ يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، زنهار پیروی شیطان مکنید، که هر کس قدم به قدم از پی شیطان رفت او به کار زشت منکر وامی‌دارد، و اگر فضل و رحمت خدا شامل شما نبود احدی از شما (از گناه و زشتی) پاک و پاکیزه نشدی، لیکن خدا هر کس را می‌خواهد منزه و پاک می‌گرداند، و خدا شنوا و داناست. @aghletarif
امام خمینی(ره): زن در جاهلیت مظلوم بود. اسلام زن را از آن لجن‌زار جاهلیـت بیـرون کشـید. در یک موقع دیگر در ایران ما، زن مظلوم شد و آن دوره شاه سابق و شـاه لاحـق بود؛ با اسم اینکه زن را می‌خواهند آزادکنند، ظلـم کردنـد بـه زن. زن را از آن مقام شرافت و عزت که داشت پایین کشـیدند. زن را از آن مقـام معنویـت کـه داشت شیء کردند. در جای دیگه امام می‌فرمایند: «ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم؛ اما از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت.» @aghletarif
این حال منه
نوشته‌ها
#نفحات_یار | #تاملات 🔻مراجعه به تصویر ♦️چه نشسته‌اید که زن ایرانی سپر انداخته است! 🔹حضور دف‌نواز
قبلا هم در این متن نوشته بودم در مورد سیاست‌های فیفا و هجمه‌ی غرب نسبت به زن ایرانی و به فرموده‌ی حضرت آقا کینه‌ای که از زن ایران دارد
هدایت شده از اسکرین‌ شات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به سوالات مهم درباره جمع آوری کمک‌های مردمی توسط خیریه خدیجه کبری ( س ) از طریق شماره حساب‌های زیر متعلق به بنیاد خیریه ام الیتامی الخدیجه الکبری، می‌توانید در توزیع مایحتاج مورد نیاز میان مردم غزه سهیم شوید. بنيادخيريه ام اليتامىٰ الخديجة الكبرىٰ سلام الله عليها ——————————————- بانک پاسارگاد شماره کارت :
5022291329674046
شماره حساب :
2308100179177931
شماره شباء :
IR710570023081017917793101
—————————————— بانک ملت شماره کارت:
6104338926896834
شماره حساب :
8899889953
شماره شبا:
IR210120020000008899889953

🔻🔻🔻 با اسکرین‌شات همراه شوید @screenshotpersian
به این تیتر تحقیرآمیز این روزنامه نگاه کنید که زن رو عامل برای هیجان دونسته و بعد با نگاه حضرت آقا به زن و نقشش در جامعه مقایسه کنید @aghletarif
هدایت شده از شکوه زن و زنانگی
⛔️به اختلاط زنان و مردان در میادین ورزشی پایان دهید ■مردم شریف و متدین لطفا با ورود به لینک زیر و مطالعه متن مطالبه از مسئولین کشوری، پویش ممانعت از اختلاط میادین ورزشی را امضا کرده و همه را دعوت به امضای این پویش بکنید، چرا که مطالبه همیشه موثر بوده است. 👇👇👇 https://farsnews.ir/user1709101382000102859/1709656453430993311