eitaa logo
تذکّر
77 دنبال‌کننده
329 عکس
145 ویدیو
13 فایل
☘️☘️☘️☘️☘️☘️و ذکّر فانّ الذّکری تنفع المومنین . سوره مبارکه الذاریات آیه ۵۵☘️☘️☘️☘️☘️ السلام علیکِ ایّتها الصّدّیقه الشهیده، سیّده نساء العالمین.
مشاهده در ایتا
دانلود
*به رسم ادب* *روزخود را با سلام بر مادر خوبیها آغاز میکنیم* هرگاه به هر امامي سلام دهید خود آن امام جواب سلام تان را ميدهد ولي اگرکسي بگويد: *“السلام عليک يا فاطمه الزهرا(س)”* همه ي امامان جواب ميدهند … ميگويند : چه شده است که اين فرد نام مادرمان را برده است!؟ *السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ* *السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللَّهِ* *السَّلامُ عَلَيْكِ يَا زَوْجَةَ وَلِيِّ اللَّهِ* *السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ* السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّكِيَّة السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِيَّةُ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّه تا ابد اين نکته را انشا کنيد پاي اين طومار را امضاکنيد هرکجا مانديد درکل امور رو به سوي حضرت زهرا کنيد ** *امیرالمومنین علی علیه السلام* *دلبستگی به دنیا ، باوجود مشاهده دگرگونی های آن ، نادانی است* غررالحکم ، ح ۱۹۷۹
باز ماندن نامه اعمال سه طایفه پس از مرگ خیلی‌ها وقتی می‌میرند نامه عملشان بسته می‌شود. در حدیث است: إِذَا مَاتَ ابْنُ آدَمَ انْقَطَعَ عَمَلُهُ إِلا مِنْ ثَلاثٍ : یعنی اولاد آدم که می‌‌میرند (نامـه عـمل) قطـع می‌شود مـگر سه طایفه. ۱) عالمی که مردم از علمش بهره ببرند؛ مثلا وقتی از کتاب‌های حاج شیخ عباس قمی ومرحوم مجلسی استفاده می‌کنید در نامه عملِ این مؤلف کتاب، می‌‌نویسند.۲) اولاد صالح؛ کسی که از دنیا می‌رود ولی فرزندش را آورده اینجا طلبه کرده که حالا این طلبه کتاب می‌‌نویسد و منبر می‌‌رود و تدریس می‌‌کند، در نامه عمل این پدر و مادر می‌‌نویسند.حضرت مسیح از جایی رد شد دید یه قبری را عذاب می‌کنند. سال بعد که آمد رد شود دید که عذاب نمی‌کنند. گفت خدایا من پارسال از اینجا رد می‌شدم صاحبش را داشتند عذاب می‌‌کردند. خطاب رسید که این یک بچه داشت. امروز در مکتب خانه، استادش بهش گفت: بگو بسم الله الرحمن الرحیم. این بچه گفت: بسم الله الرحمن الرحیم. تا گفت بسم الله الرحمن الرحیم عذاب از این صاحب قبر برداشته شد.۳) صدقه ‌جاریه؛ کسانی که بیمارستان می‌‌سازند و مدرسه می‌سازند و مسجد می‌سازند به این‌ها گفته می‌شه صدقه جاریه. قدیمی‌ها آب انبار می‌‌ساختند، مردم می‌رفتند از آب انبار آب می‌‌آوردند. کسانی که در بنای آنها شرکت داشتند، ثواب در نامه عملشان می‌‌نویسند. (فرازی از فرمایشات آیت ا... مجتهدی تهرانی)
برای چند دقیقه می ارزد که این متن را مطالعه فرمایید: 🌸 ✍️ استاد جواد محدثی هیچ باغبانی را سرزنش نمی کنند که چرا دور باغ خود حصار و پرچین کشیده است، چون باغ بی دیوار، از آسیب مصون نیست و میوه و محصولی برای باغبان نمی ماند . هیچ کس هم با نام «آزادی » دیوار خانه خود را برنمی دارد و شب ها در حیاطش را باز نمی گذارد، چون خطر رخنه ی دزد، جدی است . هیچ صاحب گنج و گوهری هم جواهرات خود را بدون حفاظ، در معرض دید رهگذران نمی گذارد تا بدرخشد، جلوه کند و چشم و دل برباید، چون خود جواهر ربوده می شود . هر چیز که قیمتی تر باشد، درصد مراقبت از آن بالاتر می رود . هر چه که نفیس تر باشد، بیم ربودن و غارت بیشتر است و مواظبت، لازمتر . اگر در شیشه ی عطر را باز بگذارید، عطرش می پرد . اگر رشته ی مرواریدت را در کمد و صندوق نگذاری و در آن را نبندی، گم می شود . اگر در مقابل پنجره ی خانه ات، توری نزنی، از نیش پشه ها و مزاحمت مگس ها در امان نخواهی بود . وقتی راه ورود پشه ها را می بندی، خود را «مصون » ساخته ای، نه «محدود» و زندانی. وقتی در خانه را می بندی، یا پشت پنجره ی اتاقت پرده می آویزی، خانه خود را از ورود بیگانه و نگاه های مزاحم در پناه قرار داده ای، نه که خود را در قید و بند و حصار افکنده باشی. اگر برای ایمنی از خطرها و آسودگی از مزاحمان، خود را بپوشانی، نه کسی ایراد می گیرد و نه اگر هم ایراد بگیرد، اعتنا می کنی، چرا که سخنش را بی منطق و ناآگاهانه می دانی و می بینی . اینکه «دل باید پاک باشد»، بهانه ای برای گریز جاهلانه از همین مصونیت است و آویختن به شاخه ی «لاقیدی » وگرنه از دل پاک هم نباید جز نگاه و رفتار پاک برخیزد . ظاهر، آینه ی باطن است و . . . «از کوزه همان برون تراود که در اوست » . زن، به خاطر ارزش و کرامتی که دارد، باید محفوظ بماند و خود را حراج نکند و در بازار سوداگران شهوت، خود را به بهای چند نامه و نگاه و لبخند نفروشد . زن به خاطر لطافتی که دارد، نباید در دست های خشن کامجویان دیو سیرت، که نقاب مهربانی و عشق به چهره دارند، پژمرده شود و پس از آن که گل عصمتش را چیدند، او را دور اندازند، یا زیر پاشان له کنند . زن به خاطر عصمتی که دارد و میراث دار پاکی مریم است، نباید بازیچه ی هوس و آلوده ی به ویروس گناه گردد . گوهر عفاف و پاکی، کم ارزش تر از طلا و پول و محصول باغ و وسایل خانه نیست . دزدان ایمان و غارتگران شرف نیز فراوانند . سادگی و خامی است که کسی خود را در معرض دید و تماشای نگاه های مسموم و چشم های ناپاک قرار دهد و به دلبری و جلوه گری بپردازد و خیال کند بیماردلان و رهزنان عفاف را به وسوسه نمی اندازد و از زهر نگاه ها و نیش پشه های شهوت در امان می ماند! خراب کردن همه ی دیوارها و برداشتن همه ی پرده ها و باز گذاشتن همه ی پنجره ها، نشانه ی تیره اندیشی است، نه روشنفکری! علامت جاهلیت است نه تمدن ! می گویی نه؟ به طومار کسانی نگاه کن که پس از رسوایی و بی آبرویی، با دو دست پشیمانی بر سر غفلت خویش می زنند و بر جهالت خود لعنت می فرستند . کسی که از «جماعت رسوا» نگریزد «رسوای جماعت » می شود! آنکه ایمان را به لقمه ای نان می فروشد، آنکه یوسف زیبایی را با چند سکه ی قلب عوض می کند، آنکه «کودک عفاف » را جلوی صدها گرگ گرسنه می برد و به تماشا می گذارد، روزی هم «پشت دیوار ندامت » اشک حسرت بر دامن پشیمانی خواهد ریخت، در آخرت هم به آتش بی پروایی خود خواهد سوخت . از اول که جامه ی عفاف سفید و شفاف است، نباید گذاشت چرکابه ی گناه بر آن بپاشد . از اول باید مواظب بود این کاسه ی چینی نشکند و این جام بلورین ترک بر ندارد . از اول نباید به پای بیگانه، اجازه ی ورود به مزرعه نجابت داد، که بوته های نورس عصمت را لگدمال کند . ولی . . . گریه بی حاصل است و بی ثمر، وقتی که شاخه شکست و گل چیده:🍁🌼☘️
دستی که به مادرش خدمت کند مقدس است يك هفته بود مادرم در بيمارستان بستري بود. مصطفي به من سفارش كرد كه «شما بالاي سر مادرتان بمانيد ولش نكنيد، حتي شبها». و من هم اين كار را كردم. مامان كه خوب شد و آمديم خانه، من دو روز ديگر هم پيش او ماندم، يادم هست روزي كه مصطفي آمد دنبالم، قبل از اين كه ماشين را روشن كند دست مرا گرفت و بوسيد، مي بوسيد و همان طور با گريه از من تشكر مي كرد. من گفتم: «براي چي مصطفي؟» گفت: اين دستي كه اين همه روزها به مادرش خدمت كرده براي من مقدس است و بايد آن را بوسيد.» گفتم: از من تشكر مي كنيد؟ خب اين كه من خدمت كردم مادر من بود، مادر شما نبود كه اين همه كارها مي‏كنيد.»گفت: «دستي كه به مادرش خدمت مي كند مقدس است و كسي كه به مادرش خير ندارد به هيچ كس خير ندارد. من از شما ممنونم كه با اين همه محبت و عشق به مادرتان خدمت كرديد.» هيچ وقت يادم نرفت كه براي او اين قدر ارزش بوده كه من به مادر خودم خدمت كردم. (راوی: همسر سردار شهيد مصطفي چمران/س ، بولتن
قال علی علیه السلام: العِلمُ قائدُ الحِلمِ. غرر الحکم: ۸۴۱. امام علی علیه السلام: دانش، راهبر بردباری است.
شجاعت در امر به معروف و نهی از منکر در کمال حلم و بردباری مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد تقی بافقی یکی از علمای بزرگ، وصاحب کرامات، در امر به معروف و نهی از منکر بسیار سخت گیر و با شجاعت و بی باک بود. چنانکه در یکی از حمام ها دید سرهنگی ریش خود را می تراشد؛ نزدیک آمده به او گفت: مگر تو نمی دانی که در اسلام ریش تراشی حرام و گناه است؛ چگونه به این گناه اقدام می کنی؟سرهنگ از جرأت و اهانت ایشان عصبانی شده؛ کشیده ای به صورت شیخ زد و گفت به تو چه من ریشم را می تراشم؟ شیخ با کمال خونسردی مانند یک پدر دلسوز که فرزندش را نصیحت کند؛ طرف دیگر صورتش را به سمت او گرفت و فرمود: یک کشیده هم به این طرف صورتم بزن؛ ولی خواهش می کنم ریشت را نتراش!.سرهنگ از مشاهده این حلم و موعظه خیرخواهانه از عمل خود پشیمان شده از سلمانی حمام، سؤال کرد؛ این آقا کیست؟ سلمانی گفت: این آقا شیخ محمد تقی بافقی است. سرهنگ چون شیخ را شناخت؛ بیشتر ناراحت شد. آمد و دست آقا را بوسید و عذر خواهی کرد و بعد به دست ایشان توبه کرد. بالاخره از نفس پاک شیخ عاقبت به خیر شد. مرحوم شیخ محمد تقی بافقی در تمام شهر قم، ریش تراشی را قدغن کرد و از سلمانی های قم تعهد گرفته بود که ریش نتراشند. مردان علم در میدان عمل، جلد یک، اثر سید نعمت الله حسینی
خدایی وجود ندارد!! ای اف بر تو انسان کافر ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حدیث از مقام معظم رهبری امام سجاد علیه السلام می فرمایند: اى فرزند آدم! تا زمانى كه واعظى از درون دارى و به حسابرسى (اعمال خود) اهتمام مى ورزى و ترس (از خدا و كيفر الهى) جامه زيرين تو باشد و پرهيز بالاپوشت، پيوسته در خير و صلاح خواهى بود. (تحف العقول ،ص ۲۸۰) اگرچه انسان از موعظه ديگران بى‏نياز نيست، لكن موعظه‏اى كه از درون انسان برمى‏خيزد بهترين موعظه است، چون هركسى به صفات و عيوب خود از همه آگاه‏تر است.بايد همت انسان اين باشد كه خود را محاسبه كند. اگر ديگران ما را محاسبه نكنند، دليل نمى‏شود كه ما خود را محاسبه نكنيم. محاسبه، از لغزش‏هاى آيـنده انسان جـلوگـيرى مى‏كند.مراد از خوف، خوف از خدا و عذاب او و كردار بد انسان است نه ترس از مردم و قدرتهاى پوشالى.حذر، به معناى احتياط است لكن نه به اين معنا كه انسان دست از فعاليت بكشد بلكه بايد در ميدانهاى مختلف وارد شده اما همواره احتياط و پرهيز را رعايت كند كه معناى تقوا هم همين است.
به خودتان ننازيد به اربابتان بنازيد آيتاالله حائري شيرازي(ره): ما اگر نوكران بدي نباشيم، آنها اربابان خوبي اند. ما مخلوقيم و خالق داريم، بنده ايم و ارباب داريم. هركس به خودش مينازد، شــما يادتان باشــد به اربابتان بنازيد. اين جملــه را به خاطر بســپاريد: «هركس به قدرتش مي نازد، به هوشش مينازد، به پولش مي نازد، شما به اربابتان بنازيد.» آنهايي كه از خودشان دم ميزنند، اشتباه ميكنند. آنهايي كه منم و منم مي گويند، اشتباه ميكنند. آنهايي كه بي كساند و ميگويند ارباب داريم، آنها درســت ميفهمند. ما اگر در اين دنيا ارباب داري نكرديم، آن دنيا دير است. بايد در اين دنيا انســان با خدا و اهل بيت به صورت اربابان نگاه كند. هر مشــكلي دارد به اربابش بگويد. كم كه مي آورد، از اربابش بخواهد. از دينش مايه نگذارد، از تقوايش مايه نگــذارد. اگر غيبتــش را ميكنند، غيبت نكنــد. اگر به او تهمت مي زنند، تهمت نزنــد. اگر دروغ به او نســبت دادند، او دروغ نسبت ندهد. اگر اين كارها را بكند از دينش مايه گذاشته و اربابش را فروخته. اما اگر انســان بي تقوايي نكند، اربابش به مددش ميآيد. منبـع: كانال تلگرامي «نكات ناب و حكمتهــاي آيتاالله حائري شيرازي»
مجيد مجيدي . فیلمساز: تاســوعا و عاشــورايي كه بر ما و ايران گذشت، نشان داد مهر و عشــق حسيني نه با هاي و هوي مدعيان آزادي عقيده كه خود مســتبداني بي نظيرند خاموش ميشود، نه با شــبهه افكني هاي روشــنفكراني كه دلهايشــان را تاريكي دوري از خدا فرا گرفته كمرنگ ميشــود، نه بهره برداري هاي ناجوانمردانه سياســي، مردم را از آن فراري ميدهد و نه فتاواي نان به نرخ روزخوران وهابي مســلك در ســلوك اين ملت تأثير ميگذارد. تاسوعا و عاشورايي كه گذشت نشــان داد نام امام حسين(ع) نوري خدايي است كه َ نه حجاج هاي ديروز و نه رضاخان ها و صدام هاي معاصر، توانستند خاموشش كنند و نه عافيتگزينان دور از وطن ميتوانند آن را از يادها ببرند و مردم را از سوگواري و ِ سياه پوشي شهادت آزاديخواه يگانه تاريخ، باز دارند.
اخلاص در عمل مرحوم عارف بالله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی فرمودند : من کتابی نوشتم و پیش از چاپ دیدم مرحوم فیض کاشانی در همین موضوع کتاب نوشته است. برای چاپ به تردید افتادم؛ روزه گرفتم و به دستورالعملی که برای دیدن امامان در خواب است به امام صادق (علیه السلام) متوسل شدم. در خواب امام را دیدم و سوال کردم: آیا کتاب فیض بهتر است یا کتاب من؟ .. امام سکوت کردند .. عرض کردم: آیا همچو شما، سائل را محروم می کند؟ .. امام فرمودند: کتاب فیض بهتر است .. پس کتابم را محو کردم. (شیخ مناجاتیان، ص۸۲ )
عاقبت بی‌طرف‌ها چه می‌شود؟ 🔻حوادث و غربال‌های قبل از ظهور نمی‌گذارد کسی «بی‌طرف»، و وسط «حق و باطل» بماند؛ تکلیف همه روشن می‌شود، یا به جبهۀ حق می‌پیوندند یا جبهۀ باطل؛ کسی وسط نمی‌ماند ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
کسی که می خواهد روزی اش فراوان شود این ذکر را بسیار بگوید و در آغاز و پایان هم یک صلوات بفرستید : «اللّهمّ أغْنِنِي بِحَلالكَ عَنْ حَرامِك و أَغْنِنِي بِفَضْلِكَ عَمَّن سِواك » «خداوندا، به حلال خود مرا از حرامت بى‏نياز كن، و به فضل خودت مرا از غير خودت بى‏نياز گردان». * برای تمرکز فکر لااله الا الله بگویید. * برای درمان عصبانیت زیاد صلوات بفرستید. * برای رفع اختلاف زوجین صدقه متعدد به افراد متعدد بدهید. *برای دفع بلا و شرّ، این دعا نیز نافع است: (أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَمسِک عَنَّا السُّوءَ: خداوندا! بر محمد و آل او درود فرست، و بدی را از ما باز بدار!). فرازی از فرمایشات آیت الله بهجت (ره)
امیر مؤمنان علی(ع) فرمود: «کسی که به دروغ‌گویی شناخته شود، اعتماد به او کم می‌شود»غررالحکم و دررالکلم، ص۶۴۵٫
مراقبت از آفت اعمال ما باید غصه بخوریم که نکند اعمال ما را آفت بزند. مثلاً یک غیبت می‌تواند تمام زحمات ما را هدر دهد. اگر غیبت کنید 40 روز اعمال خوب شما در نامه اعمال شخص غیبت شونده نوشته می‌شود و اگر عمل خوبی نداشته باشید، گناهان آن شخص در نامه اعمال شما نوشته می‌شود. این روایت از معصوم (ع) است. باید به خودمان بپردازیم و ببینیم که خودمان چه کار کرده‌ایم؛ آیا هیچ عیبی نداریم؟ گل بی‌عیب خداست و ممکن نیست که ما عیب نداشته باشیم. در روایت آمده که «چه می‌شود انسان را، یک خار کوچک را در چشم رفیقش می‌بیند؛ اما شاخه‌ای که در چشم خودش رفته را نمی‌بیند» . این روایت کنایه از این است که انسان عیب‌های بزرگ خود را نمی‌بیند؛ اما عیب کوچک مردم را می‌بیند.این حدیث از معصوم (ع) است که "خوش به حال کسی که عیب خودش را می‌بیند و به عیب کس دیگری کاری ندارد." (فرازی از فرمایشات آیت ا... مجتهدی تهرانی)
پسرم سعی کن که با حق‌الناس از این جهان ، رخت نبندی که کار بسیار مشکل می‌شود. سر و کار انسان با خدای تعالی که ارحم‌الراحمین است بسیار سهل‌تر است تا سر و کار با انسانها... و از امور مهمی که لازم است وصیت نمایم، اعانت نمودن به بندگان خدا، خصوصاً محرومان و مستمندان که در جامعه مظلوم و بی‌پناهند، هرچه توان داری در خدمت اینان که بهترین زاد راه توست... به کار بر و هر چه توانی در خدمت مظلومان... کوشش کن. (بخشی از نامه امام خمینی-ره-به فرزند دلبندش)
خواهی که شود قلب تو چون آئينه * ده عیب برون کن از درون سینه * حرص و حسد و کذب و حرام و غیبت * بخل و غضب و کبر و ریا و کینه*
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌹امیرالمومنین علی علیه‌السلام: اول احکام را یاد بگیرید، سپس تجارت کنید! والله که ربا در میان این امت ناپیداتر از حرکت مورچه بر روی تخته سنگ است. 📙کافی ج۵ ص۱۵۰ * 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
❤️ پیامبر اعظم (ص) فرمودند: ✍زمانی بر امت من فرا رسد که به چهار چیز علاقمند شوند و چهار چیز را فراموش نمایند؛ اینها از من بیزارند و من هم از آنها بیزارم، آنها عبارتند از: ⓵ به دنیا دل ببندن و آخرت را فراموش کنند؛ ⓶ به مال علاقه‌مند شوند و حساب را از یاد ببرند؛ ⓷ قصرها را دوست بدارند و قبرها را از یاد ببرند؛ ⓸ خود را دوست دارند ولی خدا را فراموش کنند. 📚 منبع.مواعظ العددیّه 📖
همنشین پیامبران در بهشت روزى حضرت داود در مناجاتش از خداوند خواست همنشين او را در بهشت به وى معرفى كند، از جانب خداوند ندا رسيد كه فردا از دروازه شهر بيرون برو، اولين كسى كه با او برخورد نمايى همنشين تو در بهشت مى باشد. روز بعد، حضرت داود به اتفاق پسرش سليمان از شهر خارج شد، پيرمردى را ديد كه پشته هيزمى از كوه پائين آورده تا بفروشد. پير مرد كه متى نام داشت ، كنار دروازه فرياد زد كيست كه هيزم بخواهد؟ يك نفر پيدا شد و هيزمش را خريد. حضرت داود پيش او رفت و سلام كرد و گفت: آيا ممكن است، امروز ما را مهمان كنى؟ پير مرد پاسخ داد: مهمان حبيب خداست، بفرمائيدسپس پير مرد با پولى كه از فروش هيزم بدست آورده بود مقدارى گندم خريد، وقتى به خانه رسيدند پير مرد گندم را آرد كرد و سه عدد نان پخت و نان ها را جلوى مهمانانش گذاشت. وقتى شروع به خوردن كردند، پير مرد هر لقمه اى كه به دهان مى برد، ابتدا "بسم الله" و در انتها " الحمدلله" مى گفت، وقتى ناهار مختصر آنها به اتمام رسيد، دستش را به طرف آسمان بلند كرد و گفت: خداوندا، هيزمى كه فروختم، درختش را تو كاشتى، آنها را تو خشك كردى، نيروى كندن هيزم را تو به من دادى، مشترى را تو فرستادى كه هيزمها را بخرد و گندمى را كه خورديم، بذرش را تو كاشتى، وسايل آرد كردن و نان پختن را نيز تو به من دادى، در برابر اين همه نعمت من چه كرده ام؟ پيرمرد اين حرفها را مى زد و گريه مى كرد. داود نگاه معنى دارى به پسرش ‍ كرد، يعنى همين است علت اين كه او با پيامبران محشور مى شود. (داستان های شهید دستغیب ص ۳۰-۳۱)
شرح حدیث از مقام معظم رهبری زهد كه مورد نظر اسلام بوده و ائمه معصومين (عليهم السلام) به آن توصيه كرده‌اند حقيقتش طبق اين روايت دو چيز است: اول آن كه،وساوس شيطانى و تمايلات حـيوانى كـه انـسان را بـه ارتـكاب محرمات، تحريـك مى‌كند بـر او غلـبه نكند و بتواند در برابر اين مسائل صابر بوده و استقامت كند. دوم آن كه، نِعَم الهى آن قدر او را سرگرم نكند كه از شكر خدا غفلت كرده و انسانى ناسپاس باشد، و غفلت كند كه اين نعمت‌ها از كيست؟ و زينهار كه اين غفلت، انسان را به وادى‌هاى خطرناك، مى‌كشاند. بیانات در تاریخ ۱۳۷۸/۱۰/۲۷
🔸 پیامبر صلی الله علیه و آله: غذا را با اشتها بخور و در حالى که هنوز اشتها دارى، دست از غذا بکش. 📚 بحار/ج۶۲/ص۲۹۰ 🔸 پیامبر صلی الله علیه و آله: هر کس کم بخورد، بدنش سالم مى ماند و صفاى دل مى یابد و هر که پرخورى کند، بدنش بیمار و قلبش سخت مى شود. 📚 میزان الحکمه/ح۵۷۹
تشخیص وظیفه و عمل به قانون * بـهش مـی‌گفتـند انحـصارطلـب، دیکـتاتور، مـرفـه، پـولدار. دوستانش دوستانـه گفـته بـودنـد،چـرا جـواب نمی‌دهی؟! تا کـی سـکوت؟! می‌گفت مگر نشنیده‌اید قرآن می‌گوید «إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا». یعنی وظیفه من این است که ایمان بیاورم، کار خدا این است که از من دفاع کند. دعا کن من وظیفه خودم را خوب انجام بدهم. خدا کارش را خوب بلد است. * چراغ قرمز اول را رد کرده بود. چراغ قرمز دوم بهشتی گفته بود «اگر از این هم بگذری دیگر نمی‌شود پشت سرت نماز خواند».طرف گفته بود «این‌ها قانون طاغوته باید سرپیچی کرد». بهشتی دست گذاشته بود روی داشبورد و محکم گفته بود «این‌ها قوانین انسانیه، عین انسانیّته».
احترام به پدر و مادر  ... یک وقت خیره خیره به پدر و مادرتان نگاه نکنید. حالا پدرتان سر شما داد زده است، نباید کاری کنی.پدر حاج شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان، پای منبر حاج شیخ غلامرضا نشسته بود. حاج شیخ غلامرضا داشت از روی کتابی که حاج شیخ عباس قمی نوشته بود، مسأله می گفت. پدر حاج شیخ عباس نمی دانست که این کتاب را پسرش نوشته و حاج شیخ عباس هم چیزی به او نگفته بود.حاج شیخ عباس آمد در گوش پدرش چیزی بگوید، ناگهان پدرش جلوی مردم سر او داد زد که "بیا و بنشین ببین حاج شیخ غلامرضا چه می گوید؟ بیا و بنشین و بفهم!" حاج شیخ عباس قمی به پدرش گفت:"پدر جان! دعا کن بفهمم" نگفت این کتاب را من خودم نوشتم، نرفت به مادرش بگوید پدرم جلوی جمع آبروی مرا ریخت، خیره خیره به پدرش نگاه نکرد، فقط آهسته گفت: "پدر جان! دعا کن بفهمم" فرازی از فرمایشات آیت الله بهجت (ره)  
⭕️ واللّه ما أری عَبداً یَتَقّی تَقویً تَنفَعُهُ حَتّیٰ یَخزِنَ لِسانَهُ. به خدا قسم هیچ بنده‌ای را ندیده‌ام که تقوایش سودمند باشد، مگر اینکه زبانش را نگه دارد. 📕 نهج البلاغه / خطبه ۱۷۶