eitaa logo
تذکّر
77 دنبال‌کننده
329 عکس
144 ویدیو
13 فایل
☘️☘️☘️☘️☘️☘️و ذکّر فانّ الذّکری تنفع المومنین . سوره مبارکه الذاریات آیه ۵۵☘️☘️☘️☘️☘️ السلام علیکِ ایّتها الصّدّیقه الشهیده، سیّده نساء العالمین.
مشاهده در ایتا
دانلود
واقعه مسجد گوهرشاد ۲۱ تیر ۱۳۱۴: تجمع مردم مشهد در مسجد گوهرشاد در اعتراض به قانون تغییر لباس که توسط نیروهای دولتی سرکوب شد. این تجمع در تیر سال ۱۳۱۴ش و در زمان حکومت پهلوی اول رخ داده است. علت اصلی این تحصن اعتراض به اجباری شدن کلاه شاپو و سیاست‌های تغییر لباس، و حصر آیت الله سید حسین قمی بود. در این تجمع محمدتقی بهلول سخنرانی کرد و در این حین بین مردم و نیروهای دولتی درگیری رخ داد. این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر کشته و تعدادی هم زخمی شدند. پس از این واقعه روحانیان سرشناس مشهد دستگیر و تبعید شدند و به دستور رضا شاه برخی از رؤسای ادارات مشهد تغییر کردند. این روز به عنوان عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
  نکته هایی در چگونه زیستن  روزی لقمان به پسرش گفت: ای فرزندم من در زندگی چهارصد هزار نکته آموختم و از آن ۸۰۰ نکته را انتخاب کردم و از آن ۸ نکته که به نظرم افضل و اهم بقیه بود انتخاب کردم و آن این است: دو چیز را هرگز فراموش نـکن: خـدا را و مرگ را. دو چیز را همیشه فراموش کن:نیکی تو به دیگران را و بدی دیگران نسبت به خودت را. و چهار نکته را بیش از پیش مراقبت کن: - بر سفره‌ای وارد شدی شکم نگهدار - بر مجلسی وارد شدی زبان نگهدار - بر خانه‌ای وارد شدی چشم نگهدار - بر نماز وارد شدی دل نگهدار .  ( محمد رحمتی شهرضا، گنجینه معارف، ج۱، ص۴۸۰)
🌸💐۱۲ حدیث در فضیلت علم: 🦋قال علی علیه السلام: العِلمُ حِجابٌ مِنَ الآفاتِ. غررالحکم ۷۲۰ 🌻عنه علیه السلام: العِلمُ أفضَلُ قِنیَةٍ. غررالحکم ۸۱۲ 🌷عنه علیه السلام: العِلمُ مِصباحُ العَقلِ. غررالحکم ۵۳۶ 🌺عنه علیه السلام: العلمُ نِعمَ الدَلیلُ. غررالحکم ۸۳۷ 🌱عنه علیه السلام: العِلمُ أفضَلُ هِدایَةٍ. غررالحکم ۸۴۶ 🌾عنه علیه السلام: العِلمُ جَمالٌ لا یَخفی، و نَسیبٌ لا یَجفی. غررالحکم ۱۴۶۳ 🍁عنه علیه السلام: العِلمُ زَینُ الأغنِیاءِ و غِنَی الفُقَراءِ. غررالحکم ۱۵۲۶ 💐عنه علیه السلام: العِلمُ أفضَلُ الأنِیسَینِ. غررالحکم ۱۶۵۴ 🌿عنه علیه السلام: العِلمُ أفضَلُ شَرَفِ مَن لا قَدیمَ لَهُ. غررالحکم۱۸۰۸ 🪴عنه علیه السلام: العِلمُ أشرَفُ الأحسابِ. کنز الفوائد: ۱/۳۱۹. 🍀عنه علیه السلام: العِلمُ یَرفَعُ الوَضیعَ، و تَرکُهُ یَضَعُ الرَّفیعَ. مطالب السؤول: ۴۸. 🍃عنه علیه السلام: العِلمُ ضالَّةُ المُؤمِنِ. عیون أخبار الرِّضا: ۲/۶۶/۲۹۵. امام علی علیه السلام: دانش، مانع آفتهاست. امام علی علیه السلام: دانش، بهترین دارایی است. امام علی علیه السلام: دانش، چراغ خرد است. امام علی علیه السلام: دانش،نیکو راهنمایی است. امام علی علیه السلام: دانش، برترین هدایتگر است. امام علی علیه السلام: دانش، جمالی است که پوشیده نمی ماند و خویشاوندی است که پیوند خویشی نمی بُرد. امام علی علیه السلام: دانش، زیور توانگران است و بی نیازی تهیدستان. امام علی علیه السلام: دانش،برترین همدم است. امام علی علیه السلام: دانش، بالاترین شرافت برای کسی است که پیشینه ای ندارد (از خاندانی بزرگ و سرشناس نیست). امام علی علیه السلام: دانش، شریفترین شرافت خانوادگی است. امام علی علیه السلام: دانش، آدم پست را بلند مرتبه می‌کندو فرو گذاشتن آن، بلند مرتبه را پست می‌گرداند. امام علی علیه السلام: دانش، گمشده مؤمن است.
بیست‌وچهارم ماه ذی‌الحجه، یادآور واقعه‌ای در سال نهم هجری است که در آن، حقانیت رسول‌الله(ص) و اهل بیتش(ع) در برابر مسیحیان نجران به اثبات رسید تا همگان بدانند پنج تن آل عبا(ع) گنجینه‌ی بی‌بدیل الهی برای تمام بشریت‌اند. روزی که مسیحیان نجران برای پژوهش و محاجه با پیامبر اسلام(ص) آمده بودند، اما رسول‌الله(ص)، آنان را به مباهله فراخواند و گنجینه خود، یعنی علی مرتضی(ع)، دخترش فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را با خود آوردند، اما ایشان با دیدن این صحنه از مباهله فاصله گرفتند.لذا روز مباهله، روز تعیین برهان صادقی است که پروردگار در کتاب وحیانی قرآن بدان دستور داده است.(آیه ۶۱ سوره آل عمران) روزی که در آن، خورشید حق، تابیدن گرفت تا بر ظلمت افکار، چیره شود و زبان مدعیان دروغین بسته شود. به واقع در این روز پروردگار آشکار ساخت که اهل بیت(ع) از تمامی تقرب جویندگان به او از راه اطاعت و بندگی، گرامی‌تر هستند.مباهله، درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند. این رخداد تاریخی از وقایعی است که برای اثبات حقانیت پیامبر اسلام(ص) در دعوت خود و نیز برتری اهل‌بیت از آن استفاده می‌شود.رخدادی که هیچ شبهه‌ای در حقانیت آل محمد(ع) باقی نمی‌گذارد و به زیبایی تجسم فضائل و برتری پنج‌تن آل عبا، پیامبر(ص)، علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع)، است.پیامبر(ص) در این باره فرموده: «سوگند به آن خداوندی که جانم در قبضه قدرت اوست، که هلاکت اهل نجران نزدیک شده بود و اگر با من مباهله می‌کردند همگی به میمون و خوک مسخ می‌شدند و تمام این وادی برایشان آتش می‌شد و می‌سوختند و حق تعالی جمیع اهل نجران را نابود می‌کرد و حتی پرنده بر سر درختان ایشان نمی‌ماند و همه نصاری پیش از سال می‌مردند.»آیه مباهله: هرگاه بعد از علم و دانشی که (درباره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آن‌گاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم (آیه ۶۱ سوره آل عمران) به گفته قاضی نورالله شوشتری، مفسران اتفاق‌نظر دارند که «ابناءنا» در آیه مباهله اشاره به حسن(ع) و حسین(ع)، «نساءنا» اشاره به فاطمه(س) و «انفسنا» اشاره به امام علی(ع) داردهمچنین علامه مجلسی احادیثی که دلالت دارند بر اینکه آیه مباهله در شان آل عبا(ع) نازل شده است را متواتر دانسته است. گفتنی است در کتاب احقاق الحق، حدود ۶۰ منبع از منابع اهل‌سنت ذکر شده‏‌ که تصریح کرده آیه مباهله درباره این افراد نازل شده است.و به‌راستی که این سند تاریخی گواه شأن و منزلت پنج تن آل عبا و برهان قاطع اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.
ترس از خدا مرحـوم شـیخ عباس قمی در شرح حال آقا سـید صدرالدین عاملی اصفهانی می نویسد: نقل شده که شبی از شب های ماه رمضان، داخل حرم امیرالمؤمنین شد. بعد از زیارت، نشست کنار ضریح و شروع کرد به خواندن دعای ابوحمزه، همین که شروع کرد و به جمله ی «الهی لا تُـؤدِبنی بِعُـقوبَتک» (خدایِ من! مرا با مجازات خویش ادب نکن) رسید گریه او را گرفت و پیوسته این جمله را تکرار کرد و گریه کرد تا بیهوش شد و او را از حرم مطهر بیرون آوردند.  ( محمد رحمتی شهرضا، گنجینه معارف، ج۱، ص۴۸۱.)  
حضرت امام (ره)نقل می کردند که، استادمان مرحوم شاه آبادی (ره) می‌فرمود “وقتی که می‌خواهید ذکر بگویید، ذکر را به قلب تزریق کنید تا قلب به زبان بیاید. این نیست که حالا یک تسبیح دست بگیرید در حالی که حواست پرت (باشد) و تمرکز نداشته باشید. اذکار را باید به قلب تزریق کرد. قلب خود و جان خود را ، مثل بچه‌ای فرض کنید که هنوز زبان بلد نیست ، آنقدر به قلبتان اذکار را تزریق کنید تا قلب هم ذاکر شود. اسرار نماز در بیان استاد فقید محمدمهدی مهندسی/سایت فارس
برای دلت درب بساز چقدر خوب است که انسان طالب موعظه باشد یا کسی آدم را موعظه کند. وقتی خدمت عالم بزرگ و نورانی می رسید ، تقاضای موعظه کنید. نجاری خدمت آیت الله اراکی رسید و تقاضای موعظه کرد . آقا فرمودند:"چـه کاره ای؟" گفت: "نجارم". فرمودند:"برای دلت درب ساخته ای؟ اگر برای دلت درب نساختی، یک درب برای دلت بساز که غیر خدا به دلت راه پیدا نکند."در روایت است آنهایی که چهل سال عمر کرده اند ولی با خدا ارتباطی برقرار نکرده اند، شیطان پیشانی شان را می بوسد و می گوید: "تو دیگر هدایت نمی شوی"تا چهل سال امید است که انسان آدم شود، اگر چهل سال بگذرد هر چه به او بگویند مثل این است که به دیوار گفته اند و اثری ندارد. تا جوان هستید، نگذارید دلتان خراب شود. (فرازی از فرمایشات آیت ا... مجتهدی تهرانی)
استفاده بهینه از سرمایه عمر آیت الله قاضی در پاسخ شخصی که از ایشان تقاضای سفارش کرد، فرمودند:قلم و کاغذ از جیبت درآور و بنویس: سررشته دولت ای برادر به کف آر      وین عمر گرانمایه به خسران مسپار  یعنی همه جا با همه کس در همه جا       می دار نهفته چشم دل جانب یار (منبع : سایت شهید آوینی)
امام على عليه السلام: أبلَغُ ناصِحٍ لَكَ الدُّنيا لَوِ انتَصَحتَ بِما تُريكَ مِن تَغايُرِ الحالاتِ ، و تُؤذِنُكَ بهِ مِن البَينِ و الشَّتاتِ گوياترين پندگو براى تو دنياست، اگر از دگرگونى احوالى كه به تو نشان مى دهد و از جدايى ها و پراكندگى هايى كه به تو خبر مى دهد، پند گيرى غررالحكم حدیث۳۳۶۲ 🍃🌸🍃
  توجه به آراستگی پیغمبر خدا (ص) شخصی را دیدند که موهایش ژولیده بود، در هم ریخته و شانه نکرده ، لباسهایش کثیف بود، وضع در هم و آشفته ای داشت. حضرت فرمودند: بهره گیری از تمتّعات زندگی، جزو دین است. زهد به این معنا نیست که کسی موی سرش ژولیده، موی ریشش در هم ریخته، عمامه اش کج و کوله، لباسهایش کثیف یا پاره باشد. این، جزو زهد نیست. ... (بلکه) آنچه خدای متعال به شما داده از آن بهره ببرید. البته در کنار عدم اسراف. این موجب نشود که کسانی بروند دنبال تجمّل گرایی و بگویند: دین این را خواسته. نه، اسراف نباید شود، انسان نباید کارهای غلط و زی اشرافیگری بگیرد. اینها جای خود محفوظ ، امّا از این طرف هم باید ظواهر را مرتب و منظم بکند. الشافی ص ۷۳۱/شرح حدیث از امام خامنه ای تاریخ- ۹۱/۲/۱۹
خوش دارم هیچ‏کس مرا نشناسد، هیچ‏کس از غم‏ها و دردهایم آگاهی نداشته باشد، هیچ‏کس از راز و نیازهای شبانه‌ام نفهمد، هیچ‏کس اشک‏های سوزانم را در نیمه‏‌های شب نبیند، هیچ‏کس به من محبت نکند، هیچ‏کس به من توجه نکند، جز خدا کسی را نداشته باشم، جز خدا با کسی راز و نیاز نکنم، جز خدا انیسی نداشته باشم، جز خدا به کسی پناه نبرم. خوش دارم هیچ‏کس مرا نشناسد، هیچ‏کس از غم‏ها و دردهایم آگاهی نداشته باشد، هیچ‏کس از راز و نیازهای شبانه‌ام نفهمد، هیچ‏کس اشک‏های سوزانم را در نیمه‏‌های شب نبیند، هیچ‏کس به من محبت نکند، هیچ‏کس به من توجه نکند، جز خدا کسی را نداشته باشم، جز خدا با کسی راز و نیاز نکنم، جز خدا انیسی نداشته باشم، جز خدا به کسی پناه نبرم. شهید مصطفی چمران 
جمله حکیمانه، پاداش سخاوتمندانه آورده‌اند که روزی ﺍﻧﻮﺷﯿﺮﻭﺍﻥ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺟﻤﻠﻪ ﺣﮑﯿﻤﺎنهﺍﯼ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﭼﻬﺎﺭﺻﺪ ﺳﮑﻪ ﻃﻼ ﺑﺪﻫﻨﺪ. ﺭﻭﺯﯼ ﺩﺭ حالی‌که ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﺰﺭﻋﻪﺍﯼ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺷﺖ، ﭘﯿﺮﻣﺮﺩ ﻧﻮﺩ ﺳﺎﻟﻪﺍﯼ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﮐﺎﺷﺘﻦ ﻧﻬﺎﻝ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺍﺳﺖ. شاه ﺟﻠﻮ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺍﺯ ﭘﯿﺮﻣﺮﺩ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﻧﻬﺎﻝ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺑﯿﺴﺖ ﺳﺎﻝ ﻃﻮﻝ ﻣﯽﮐﺸﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﺑﻨﺸﯿﻨﺪ ﻭ ﺛﻤﺮ ﺩﻫﺪ، ﺗﻮ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺳﻦﻭﺳﺎﻝ ﺑﺎ ﭼﻪ ﺍﻣﯿﺪﯼ ﻧﻬﺎﻝ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﻣﯽﮐﺎﺭﯼ؟ ﭘﯿﺮﻣﺮﺩ ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ ﺯﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﮐﺎﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺎ ﺧﻮﺭﺩﯾﻢ ﻣﺎ ﻣﯽﮐﺎﺭﯾﻢ ﺗﺎ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺑﺨﻮﺭﻧﺪ... سلطان ﺍﺯ ﺟﻮﺍﺏ ﭘﯿﺮﻣﺮﺩ ﺧﻮﺷﺶ ﺁﻣﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﻭﺍﻗﻌﺎً ﺟﻮﺍﺑﺖ ﺣﮑﯿﻤﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩ. ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﭼﻬﺎﺭﺻﺪ ﺳﮑﻪ ﻃﻼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﺪﻫﻨﺪ. ﭘﯿﺮﻣﺮﺩﺧﻨﺪﯾﺪ. شاه ﮔﻔﺖ: ﭼﺮﺍ ﻣﯽﺧﻨﺪﯼ؟ ﭘﯿﺮﻣﺮﺩ ﮔﻔﺖ: ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﯿﺴﺖ ﺳﺎﻝ ﺛﻤﺮ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﺍﻣﺎ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﻣﻦ ﺍﻻﻥ ﺛﻤﺮ ﺩﺍﺩ!!! باز ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﭼﻬﺎﺭﺻﺪ ﺳﮑﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﺪﻫﻨﺪ. ﭘﯿﺮﻣﺮﺩ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺧﻨﺪﯾﺪ. ﺍﻧﻮﺷﯿﺮﻭﺍﻥ ﮔﻔﺖ: ﺍین باﺭ ﭼﺮﺍ ﺧﻨﺪﯾﺪﯼ؟ ﭘﯿﺮﻣﺮﺩ ﮔﻔﺖ: ﺯﯾﺘﻮﻥ، ﺳﺎﻟﯽ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺛﻤﺮ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﺍﻣﺎ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﻣﻦ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺩﻭﺑﺎﺭ ﺛﻤﺮ ﺩﺍﺩ!!! مجددا ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﭼﻬﺎﺭﺻﺪ ﺳﮑﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﺩﻭﺭ ﺷﺪ. سربازی از انوشیروان پرسید: چرا با این عجله می‌روید؟ ﺍﻧﻮﺷﯿﺮﻭﺍﻥ گفت: نود سال زندگیِ با انگیزه و هدفمند، از او مردی ساخته که تمام سخنانش سنجیده وحکیمانه است ، پس لایق پاداش است. اگر می‌ماندم خزانه ام را خالی می‌کرد.
مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!
امام هادی علیه السلام: بر زیردستان خشمگین شدن نشانه‌ی پستی است. 📚بحارالانوار، جلد۷۸، صفحه۳۷۰ ‌ ‌‌
ذی‌الحجه به آخرین برگ‌های خود رسید، تا سال قمری بار دیگر با آغاز محرم، تحویل شود و تقویم در نخستین ساعات تحویلش، هر آینه نام سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را تصویر کند. آغاز ، همیشه «نو شدن» و از نو راهی شدن را به آدمی نوید می‌دهد و حال ذی‌الحجه سال ۴۴ قمری به تاریخ می‌پیوندد تا محرم سال ۴۵ قمری آینه آینده‌ای باشد به بلندای یک سال. و این آغاز در پیچ و تاب عشق به ثارالله(ع)، در برگ برگ تقویم، ارادت می‌نویسد و برات شهادت می‌طلبد. و چه رازی است در این تحویل سال، که نخستین روز آن، یادآور عاشورا است تا همگان بدانند هیچ تحوّلی به دور از تحویل دل به محضر حسین(ع) میسر نیست. تحویل دل به محرم، همان رازی است که حرمت آغاز سال قمری شده، تا حُب حسین‌بن‌علی(ع) را براتی برای سعادت کند و جان و دل را به حضرتش گره زند، با این امید که این عشق، شفیع روز محشر باشد. امام رضا(ع) فرمود:«چون ماه محرم مى‏‌رسيد كسى پدرم را خندان نمى‌‏ديد. غم و اندوه بر او چيره بود تا آن كه ده روز مى‏‌گذشت، روز دهم (عاشورا) روز سوگوارى و اندوه و گريه او بود و مى‏‌فرمود: عاشورا، روزى است كه حسين(ع) در آن كشته شد» آغاز سال نو قمری و ماه محرم، سرشار از نگاه کریمانه حضرت سیدالشهدا علیه السلام باد.
🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله به نقل از خداوند متعال: مرا در میان ضعفا و بینوایان طلب کنید، چون به برکت ناتوانان خویش، نصرت و روزی داده می شوید. 📚 نهج الفصاحه/ح۲۰ ✍🏼 از خاصیت دعا و نماز و اخلاص پیرزنها و پیرمردهای دل سوخته و کودکان ضعیف و یتیم و محروم و گرسنه و خانواده های پریشان و فقیر و افسرده، غافل نشویم.
امام علی علیه السلام: سِياسَةُ العَدل ثَلاثٌ : لينٌ في حَزمٍ، و استِقصاءٌ في عَدلٍ، و إفضالٌ في قَصدٍ؛ سياستِ دادگرانه سه چيز است: نرمىِ توأم با دورانديشى، عدالت كامل، و احسان همراه با ميانه روى. غرر الحكم، ح ٥٥٩٢
از خدا بخواهیم به ما یقین بدهد از خدا یقین و ایمان بخواهید. زید بن حارثه حال نداشت و به ستون مسجد تکـیه داده و نشسـته بـود. حضـرت فرمودند: «یا زید ، کَیفَ أصبَحتَ؟» "چـگونه صـبح کـردی؟" عرض کرد: «أصبَحتُ موقناً» صبح کردم در حال یقین. حضرت فرمودند: "هر چیزی نشانه ای دارد، نشانه یقین تو چیست؟" زید عرض کرد: "نشانه یقین من این است که شب ها از یقین خوابم نمی برد. صدای غرّش آتش جهنم را می شنوم و نعمت های بهشت را هم می بینم". حالا ما، وقتی سرمان را روی مُتکا می گذاریم، عالم را آب ببرد، ما را خواب می برد. صبح هم بعضی ها (به سختی) برای نماز صبح بیدار می شوند. این به خاطر این است که ایمان و یقین نداریم.  فرازی از فرمایشات آیت ا... مجتهدی تهرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیات موضوعی امام حسین 1مقام صبا عجم فجر27-30آیات موضوعی امام حسین 1مقام صبا عجم فجر27-30
-سکونی از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده که رسول خدا فرمودند: غیبت در دین مرد مسلمان شتابنده تر از خوره در تن او است. و باز رسول خدا فرمودند: نشستن در مسجد به انتظار نماز عبادت است تا آن گاه که سخن نگوید، گفتند: ای رسول خدا چگونه سخن نگوید؟ فرمودند: غیبت نکند. اصول کافی ج۴ ص ۷۱
در محضر بهجت * اگر بی تفاوت باشیم و برای رفع گرفتاریها و بلاهایی که اهل ایمان بدان مبتلا هستند دعا نکنیم، آن بلاها به ما هم نزدیک خواهد بود. * انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حق است و یا باطل و پیرو آن. * هر روز، یک روایت از کتاب (جهاد النفس) وسائل الشیعه را مطالعه کنید. در واضحاتش بیشتر فکر کنید. بعد، این را در خودتان می بینید که سر یک سال، عوض شده اید! *انسان هر راهی را بدون تقیّد و پایبندی به قرآن و سنت برود، روز به روز تنزل می کند. منبع : کتاب در محضر بهجت
🍃 آنچه بر ما میرسد آن هم ز ماست.  از مکافـات عمل غافـل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو
رسول خدا(ص): خداوند فرموده است فضل و بخشش را از افراد مهربان بندگان من درخواست کنید و در سایه رحمت افراد با رحم زندگى کنید. من در میان این افراد رحمت خودم را قرار داده ام و رحمت و گذشت را از کسانى که قسى القلب هستند نخواهید، چون من در میان افراد قسى القلب سخط و غضب خودم را قرار دادم. وسائل الشیعه/ج۸/ص۵۵۲