📌قرآن مجید درباره مادی پرستان می گوید:
يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ «سوره مبارکه روم آیه ٧»
آن ها تنهای ظاهری از زندگی دنیا می دانند و از آخرت غافل اند.
کنایه از اینکه می دانند قیامتی و برزخی هست ولی در اثر اینکه مجذوب دنیا شدند از جهان واپسین غافل شدند.
📚آیت الله احدی / سیر و سیاحت برزخی / ص٢٢
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌قرآن کریم برای دنیاطلبان تعبیر به غفلت میکند و میفرماید:
لَقَدْ كُنْتَ فِي غَفْلَةٍ مِنْ هَٰذَا فَكَشَفْنَا عَنْكَ غِطَاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ «سوره مبارکه ق آیه ٢٢»
به او گفته میشود: این وضع که میبینی در دنیا هم بود، امّا تو از آن در پرده ای از غفلت بودی. ما امروز پرده ات را کنار زدیم، اینک دیدگانت تیزبین شده است.
📚آیت الله احدی / سیر و سیاحت برزخی / ص٢٢
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌انسانی که در خواب بسر میبرد، عجایبی مشاهده میکند؛ گاه میبیند که در یک خرمن از آتش میسوزد و فریاد میزند که نجاتم دهید و بعد از بیداری به اطرافیان خود میگوید: صدای مرا شنیدید؟ در جواب میگویند: نه! در حالی که خودش خیال میکرده گلویش از شدت نعره پاره شده است. الان خدا میداند که مرده ها چه فریادها میزنند و ما نمیشنویم. آری! آنجا جای دیگری است.
📚آیت الله احدی / سیر و سیاحت برزخی / ص٣۵
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌عموم مردم در هویت «مثال متصل» بسر میبرند، امّا عارف و سالک الی الله در هویت «مثال منفصل» سیر میکند.
مثال متصل یعنی خواب هایی که اکثر مردم میبینند که همه اش در محدوده ماده و در دایره بدن است؛
امّا مثال منفصل، مربوط به برزخ است کسی که وجود برزخی دارد مثل اولیاء و عرفا بوده، سفر برزخی دارد، و غذای برزخی آن هاست و با متنعمان برزخی نشست و برخاست دارند.
📚آیت الله احدی / سیر و سیاحت برزخی / ص٢٧
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌کسانی که زندگی را برای خود تبیین نکردند، فقط بدن را گرامی میدارند؛ امّا کسانی که زندگی را برای خود تبیین کردهاند، در فکر این هستند که آیا دل من مرده است یا زنده؟! به دنبال کارشناس دل میرود تا دلش را از تاریکی نجات دهد.
📚آیت الله احدی / عرفان اهل بیت (ع) «شرح توحید صدوق» / ج۲ ص۲۱۲
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌ما در وجود خود غریزهای به نام «حبّ ذات» داریم که این غریزه در همه موجودات زنده وجود دارد، حتی در حشرات که اگر چیزی از کنار آنها بگذرد فرار میکنند؛ زیرا جان خود را دوست دارند. در بشر هم «حب ذات» وجود دارد، امّا اگر این «حب ذات» با رذایل دیگر مانند «طمع» آمیخته شود، آشوب به پا میکند، به حدی که صاحب خود را به «ذلت» میکشاند؛ اینجاست که به استاد نیاز است تا بتواند این حالت را از او گرفته ونورانیت را به او برگرداند.
📚آیت الله احدی / عرفان اهل بیت (ع) «شرح توحید صدوق» / ج۲ ص۲۱۲
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود:«یا موسی! لَا تَفْرَحْ بِکِثرِةِ الْمَالِ وَ ... إنَّ تَرَک ذِکرِی یَقْسِی الْقُلُوب»
ای موسی! به زیادی مال خوشحال نشو و ذکر و یاد مرا در هر حال ترک مکن! پس همانا کثرت مال، گناهان را به فراموشی میکشاند و همانا ترک ذکر و ترک یاد من قساوت قلب می آورد.
📚اصول کافی /۱۴۰۷ ق/ ج۲ ص۴۹۷
آیت الله احدی / عرفان اهل بیت (ع) «شرح توحید صدوق» / ج۲ ص۲۱۳
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
21.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیتالله مهدی احدی، در گفتوگو با سنیآنلاین در حاشیۀ بیستوهشتمین همایش دانشآموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان: «همایش دانشآموختگی دارالعلوم زاهدان یک همایش بینالمللی زیباست که به منظور تجلیل از «حدیث نبوی» برگزار میشود.»
__
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌اینکه قرآن کریم اکثر مردم را «لا یعقل» میداند به خاطر آن است که حیات روحی و زندگی آنها تأمین شده است، ولی از نشئه روح و نفس بی بهره هستند؛ چون در نشئه حسّ به سر میبرند و از نشئه روح و نفس بیخبرند! اینها خودشان را زنده میدانند در حالی که مرده اند؛ زیرا عارف کسی است که حیات معنوی دارد و به مدارج عالیه نفس رسیده است.
📚آیت الله احدی / عرفان اهل بیت (ع) «شرح توحید صدوق» / ج۲ ص۲۲۴
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌امام سجاد (ع) فرمودند: «انِّی لَاَنَفُ ٱنْ اَطلُبَ الدُّنْیا مِن خالِقهَا فَکیفَ ٱسْألهَا مِن مَخلُوقِ مِثْلِی»۱
من عار دارم دنیا را از آفریدگار آن بخواهم، چگونه از مخلوقی مانند خود طلب نمایم؟!
بندگی مخلوق به تملق و چابلوسی زیادی نیاز دارد و این کار بسیار پستی است.
📚آیت الله احدی / عرفان اهل بیت (ع) «شرح توحید صدوق» / ج۲ ص۲۲۰
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌آنچه در حوزه اسلام و قرآن میخوانیم اینست که: قرآن و اسلام می خواهند ذهن و خیال شما را ملکوتی کنند. اگر آن ملکوتی شود، شهوت شما نیز ملکوتی میشود، غضب شما هم ملکوتی میشود.
آیت الله احدی مدظله / ۵ صفر ١۴۴٠
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
#اخلاق_قم ٩٧/١٢/٠٨
بسم الله الرحمن الرحیم
اخلاق قم ٩٧/١٢/٠٨
🌀یکی از مقاماتی که در توحید مطرح است ربوبیّت است. ربوبیّت انسان یا عالم ممکنات ربوبیّتش اضافی است، یعنی ربوبیّت آن نسبی است. چون ربوبیّتش به اعتبار رابطه ی با مربوب است.
ربوبیّت ممکنات در واقع رابطه ی بین حق و مربوب است. این رابطه ی رب و مربوب در واقع سه معنا درست میکند:
1⃣◀️ مالک
یعنی رب الدار، یعنی مالک خانه
2⃣◀️ مولا
رب العبید، یعنی مولای بندگان
3⃣◀️ پرورنده
رب الصبی، یعنی پرورنده پسر بچه
↩️چون به اعتبار مربوب است شخصیت رب را مربوب میسازد، یک وقت مربوب خانه و زمین است، یعنی شخصیت آن فقط اینست که مالک است. یک وقت مربوب عبید است و یعنی شخصیت آن اینست که ارباب است.
ولی یک وقت هم اینست که من مادر یا پدر هستم لذا میگویند رب الصبی.
✅امّا تنها جایی که شخصیت رب را مربوب نمیسازد خداوند است. یعنی خداوند مالک جهان است و از کسی مالکیت نگرفته است، و سرپرست جهان است. پرورنده ی من و شماست و پرورنده ی انسان کامل است و از کسی چیزی نگرفته است.
❇️ذات اقدس اله را وقتی میخواهید مناجات کنید باید بگویید (یا من توحّدِ بربوبیّت)، چون خداوند از کسی ربوبیّت نگرفته است، و هیچ رابطه ی با مربوب ندارد.
و اینجاست که باعث میشود عارف به ثمر برسد و اهل سلوک به ثمر برسند و در این فضا ذوب میشوند.
♻️علت عقب افتادگی همه ی ما اینست که رابطه ی ما با مربوب مستحکم شد ولی در صورتی که باید ماها رابطه ی خود را با رب مستحکم میکردیم. آن کسی که در افق نورانی به سر میبرد توحّد به ربوبیّت است و هنگامی که توحّد به ربوبیّت بیایند این دیگر بالاترین معرفت است و انسان کامل میشود. و لذا خداوند هیچگاه رابطه ی خود را از مربوب نگرفته است و همیشه از خودش بوده است، و میفرماید اگر میخواهید انسان کامل شوید به سوی من آیید.
💠انسان در امور مادی یکی از موالی ثلاثه است، طبیعتاً آن در موالی ثلاثه مثل عین جمادات و نباتات است و تابع شرایط خاص تکوینی و محیطی است و این طبیعی است ولی در جهات معنوی نه، در جهات روحی مثل موالید ثلاثه نیست. موالید ثلاثه منظور آب، خاک و آتش است.
امّا در مرحله روحی کاملاً تجرید مطلق است و در اینجاست که در مقام بندگی رابطه ی مربوب و رب به اینجا میرسد که خود رب در تعریفش میگوید:
وَالَّذِينَ يَبِيتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّدًا وَقِيَامًا،(سوره مبارکه فرقان آیه ۶۴).
و آنان هستند که شب را به سجده و قیام نماز در برابر خدایشان روز کنند.
✳️امام خمینی (ره) در درس اخلاق خود میفرمودند:
شما میتوانید رابطه ی خود را با رب آنچنان قشنگ کنید که افسار شیطان را ببندید به جای اینکه شیطان افسار شما را ببندد.
این عمل ام داوود در ماه رجب باعث میشود که شیطان را به دست خود لجام ببندید.
🔚 دوستان من اشتباه نکنید از استاد فاصله نگیرید. از عرفان فاصله نگیرید، عرفان به انسان هویت میبخشد. خیلی مراقب باشید درس و لباس روحانیت شما را مغرور نکند. ولی هنگامی که رابطه ی خود را با رب درست کردید دیگر شیطان نمیتواند در کمین شما بشیند. و این جاست که خداوند در قرآن کریم آیه ١۴ سوره مبارکه فجر میفرماید:
إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصادِ.
__
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌عزیزانم، من عرفان امام خمینی (ره) را دوست دارم که در آن شهادت، مجاهدت و نماز شب است. عرفان عزلت را نمی پسندم.
شرح نهج البلاغه ۹۷/۰۸/۲۵
_
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌علت عقب افتادگی همه ی ما اینست که رابطه ی ما با مربوب مستحکم شد ولی در صورتی که باید ماها رابطه ی خود را با رب مستحکم میکردیم. آن کسی که در افق نورانی به سر میبرد توحّد به ربوبیّت است و هنگامی که توحّد به ربوبیّت بیایند این دیگر بالاترین معرفت است و انسان کامل میشود. و لذا خداوند هیچگاه رابطه ی خود را از مربوب نگرفته است و همیشه از خودش بوده است، و میفرماید اگر میخواهید انسان کامل شوید به سوی من آیید.
اخلاق قم ٩٧/١٢/٠٨
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
#اخلاق_قم ٩٧/١٢/١۵
بسم الله الرحمن الرحیم
اخلاق قم ٩٧/١٢/١۵
🌀یکی از بیانات پر محتوا این است، فوَصَفَ نَفْسَهُ بِغَيْرِ مَحْدُودِيَّةٍ
من و شما اگر از همدیگر تعریف کنیم همدیگر را محدود کرده ایم، اگر وصف و صفتی در مورد هم بکار ببریم هر چند این تعریف ما باشد ما را محدود کرده است.
تنها جایی که توصیف محدودیت ایجاد نمیکند توصیف خداوند است چون هیچ مرزی قایل نمیشویم.
✅لذا امام (ع) میفرمایید:
فوَصَفَ نَفْسَهُ بِغَيْرِ مَحْدُودِيَّةٍ
خداوند خود را وصف کرد لازمه اش محدودیت خود نشد.
میخواهد بگوید کسی را عبادت میکنید، بشناسید. برای چه کسی نیایش و گریه میکنید؟ برای چه کسی تعظیم میکنید؟ باید افتخار کنید خداوند چنین افتخاری به شما داده تا برایش سجده کنید. پاک زندگی کنیم، معصیت نکنیم، گناه نکنیم.
❇️امام باقر (ع) میفرمایند:
وَ لَا يَحْتَمِلُ أَحَدٌ مِنَ الْخَلَائِقِ أمْرَهُ بِكَمَالِهِ حَتَّي يَحُدَّهُ لانَّهُ مَن حَدَّ شَيئاً فَهُوَ أكْبَرُ مِنْهُ.
نمیبینم کسی را که بتواند به تمام و کمال امر خدا را بیان کند، چون هر اسمی و صفتی را بخواهد برای خود بیان کند باز خداوند از او بزرگتر است.
♻️به نظر میرسد که همه حرفها در همین جمله خلاصه شده است که:
یا من ملا کل شی نور
ای کسی که نور تو همه جا را پر کرده کوچکترین ذره هستی نیست که نور تو نباشد.
🔷ما امشب میخواهیم درس بگیریم که ما اگر پنجاه سال شبهای جمعه دعای کمیل بخوانیم باز کاری نکرده ایم، ما اگر پنجاه سال شبها احیا کنیم و نماز شب بخوانیم کاری نکرده ایم.
علامه حسن زاده آملی به ما در جلسات داخلی میفرمود: بشر باید دارایی اش را بشناسد و در مناجاتشان بگویند دارایی من خداییِ خداوند است دارایی من علم من و فقه من نیست.
🔴در قرآن سوره مبارکه نحل آیه ٩۶ داریم که:
مَا عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ ۖ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ ۗ وَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلَونَ.
آنچه نزد شماست همه نابود خواهد شد و آنچه نزد خداست (از ذخائر اعمال نیک و ثواب آخرت، تا ابد) باقی خواهد بود و البته اجری که به صابران بدهیم اجری است بسیار بهتر از عملی که به جا میآوردند.
💠بوعلی میگوید:
اگر عارف فکر میکند عرفانش را باید دیگری نیز بفهمد نوعی شرک است، تمام وجود عارف اینست که با خداوند حرف بزند.
🌐اگر میخواهید دارایی پیدا کنید آیه ۲۴٧ سوره مبارکه بقره را بخوانید:
وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا ۚ قَالُوا أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِنَ الْمَالِ ۚ قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ ۖ وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ.
پیغمبرشان به آنها گفت: خداوند طالوت را به پادشاهی شما برانگیخت. گفتند که از کجا او را بر ما بزرگی و شاهی رواست در صورتی که ما به پادشاهی شایستهتر از اوییم و او را مال فراوان نیست. رسول گفت: خداوند او را برگزیده و در دانش و توانایی و قوت جسم فزونی بخشیده، و خدا ملک خود را به هر که خواهد بخشد، که خدا به حقیقت توانگر و داناست.
🔚 امام خمینی (ره) فکر نمیکردند که امیر جهان بشوند، حاج آقا شاه آبادی به ایشان دستوری دادند که هر شب ۶۰۰ مرتبه بگویند:
(وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَنْ يَشَاءُ)
ادامه دارد..............
___
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
4_5908854429167125951.mp3
7.67M
#شرح_نهج_البلاغه ٩٨/٠١/٢٣
___
🌐@ahadi_ir
4_5908854429167125952.mp3
12.08M
#شرح_نهج_البلاغه ٩٨/٠١/٣٠
____
🌐@ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
#اخلاق_قم ٩٧/١٢/١۵
بسم الله الرحمن الرحیم
اخلاق قم ٩٧/١٢/١۵
ادامه.....
🌀امام (ع) میفرماید:
تمام اسامی خدا غیر خداست و خدا هم غیر این اسامیست.
۱۰۱ اسم در جوشن کبیر است همه را میگوید غیر خداست و خدا غیر اینهاست.
✅پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
اُعْبُدِاللّهَ كَاَنَّكَ تَراهُ،
اسم خدا را عبادت نکنید خود خدا را عبادت کنید، ذوب در خودش شوید.
فَاِنْ كُنْتَ لاتَراهُ فَاِنَّهُ يَراكَ.
اگر شما او را نمیبینید او شما را میبیند.
♻️این نمازی که میخوانید از سقف هم بالا نمیرود.
همه به مقام اسمیت رسیدید بهتر نبود از این مقام فراتر میرفتید؟
اگر به شما بگویم آب، شما در مقام اسمیت اسم آب را میشنوید، امّا اگر آب را به شما بدهم بخورید خنک میشوید یا حسین هم میگوید، جگرتان با نماز و روزه ماه رجب خنک میشود.
دوستان همه جوان هستید حاج آقا روح الله در این سن کار کرد.
❇️پسرم قدرت نفسانیت کم است، بالا بروید.
چرا آخر دعای کمیل را یاد نمیگیرید:
وَ أَشْتَاقَ إلَي قُرْبِكَ فِي الْمُشْتَاقِينَ
وَ أَدْنُوَ مِنْكَ دُنُوَّ الْمُخْلِصِينَ
وَ أَخَافَكَ مَخَافَهَ الْمُوقِنِينَ وَ أَجْتَمِعَ فِي جِوَارِكَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ.
و به كوي قربت آيم در ميان مشتاقان و همانند مخلصان به تو نزديك شوم.
و چون يقين آوردگان از جاه تو بهراسم و با اهل ايمان در جوارت گرد آيم.
تازه میرسد به اینجا بعد این همه اشتیاق ها میگوید یا سریع الرضا.
🔷همه عالم به تو افتخار میکنند و تو به دو نفر،
این دو نفر گنج مخفی من هستند:
↩️یکی از آنها، انسان کامل است.
فَـلا تَعْلَمُ نَفْسٌ مـا أُخْفِيَ لَهُـمْ مِنْ قُرَّةِ أعْيُنٍ جَزَاءً بِمَا كانُوا يَعْمَلُون(سوره مبارکه سجده آیه ۱۷).
شما چه میدانید نور چشم مخفی من کیست؟
🔚 شهدای مدافع حرم را ببینید، یکی از شهدای مدافع حرم (شهید بی سر محسن حججی) از علامه حسن زاده آملی حفظ الله ذکر سجده گرفت:
(أسْأْلُكَ لَذَّةَ النَّظَرِ إلَى وَجْهِكَ، وَالشَّوْقَ إِلَى لِقَائِكَ)
رفت و سر داد.
ملا احمد نراقی در خزائن میفرماید قبل اربعین ذکر (یا حاضر و یا ناظر) را شروع کنید بعد از اینکه ۳۰۶ مرتبه گفتید، بگویید(يَا حَيُّ يَا قَيُّوْمُ بِرَحَمَتِكَ أَسْتَغِيْثُ اللّهم احی قلبی)، یا حاضر و یا ناظر باعث میشود نلغزید.
یک ذکر دیگر (الله خاطری و ناظری) است، خداوند در خاطر من است و ناظر من است.
(يا دائِمَ الْفَضْلِ عَلى الْبَريِّةِ يا باسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِـــــــــــيَّةِ)
عبرت بگیرید به خدا نزدیک شوید آیات قرآن و روایات را بیشتر بخوانید.
_
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌ذات اقدس اله را وقتی میخواهید مناجات کنید باید بگویید (یا مَن تَوحَّدَ بِرُبوبیَّتِه)، چون خداوند از کسی ربوبیّت نگرفته است، و هیچ رابطه ی با مربوب ندارد.
و اینجاست که باعث میشود عارف به ثمر برسد و اهل سلوک به ثمر برسند و در این فضا ذوب میشوند.
اخلاق قم ٩٧/١٢/٠٨
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌امت اسلام باید به شدت از اعمالشان مواظبت کنند تا دست خوش هوی و هوس نشوند.
به علاوه؛ کاری نکنند که پیامبر اعظم (ص) در مقابل سایر امت ها در روز قیامت از رفتار امت خود شرمنده شود.
📚تفسیر تنعیم / ج٢ ص١٣
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
برنامه مراسم ماه مبارک رمضان
جهت دیدار در تهران با شماره 09900128254 اقای خسروجردی هماهنگ نمایید.
___
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌در دعای امام رضا (ع) بعد از نماز ایشان آمده است که:
استغفرک استغفار رجاء
استغفرک استغفار انابه
استغفرک استغفار ایمان
؟؟؟؟؟
◀یعنی خود اخلاص هم نیاز به استغفار دارد، یعنی همین حیایی را که دارم باید باز هم استغفار کنم تا بالاتر بروم. تا ناب تر شود پس این را توبه برای توبه میگویند.
شب هشتم ماه مبارک رمضان ۱۴۳۹
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
#شرح_نهج_البلاغه ٩٨/٠١/٠٢
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح نهج البلاغه ٩٨/٠١/٠٢
🌀خطبه ای ٨٧ در نهج البلاغه، محبوب ترین بندگان خداوند را توصیف میکند.
در این خطبه در مورد خصوصیات این افراد میفرماید:
اى بندگان خدا، محبوب ترين بندگان خدا در نزد او بنده اى است، كه خدايش در مبارزه با نفس يارى دهد. پس اندوه را جامه، زيرين خود سازد و خوف را پوشش رويين. .... ◀️
⬅️تفاوت بین حزن و خوف در اینست که:
حزن نسبت به گذشته است و خوف نسبت به آینده است.
...... ◀️چراغ هدايت در دلش افروخته است و براى روز مرگ خود توشه اى مهيا كرده، مرگى را كه ديگران دورش میپندارند، نزديكش انگاشته.
تن به سختيها سپرده. نگريسته و نيكو نگريسته، خدا را ياد كرده و فراوان ياد كرده. از آبى گوارا كه راه آبشخورش سهل و آسان بوده، سيراب گشته و با همان جرعه نخستين تشنگيش فرو نشسته است.
راه هموار زير پاى كوفته را در پيش گرفته است. جامه هاى شهوت و هوس از تن به در كرده و از هر غمى [و همّى] دل را بپرداخته جز غم دين. از زمره اى كه به كوردلى موصوف بوده اند خود را به يك سو كشيده و از مشاركت اهل هوی و هوس دورى جسته است.
كليد درهاى هدايت گرديد و قفل درهاى هلاكت و ضلالت. راه خود را بشناخت و در آن قدم نهاد و نشانه هاى راه را بشناخت و از گردابهاى مهالك برست و به ساحل نجات رسيد.
به استوارترين دستگيره ها و محكمترين ريسمانها چنگ زد. به مرحله اى از يقين رسيد كه چهره يقين را، كه چون آفتاب تابان بود، مشاهده كرد.
↩️ مرحوم شوشتری (ره) میفرمود:
چراغ هدایت در دل همه است بعضی ها متأسفانه سوخت به آن نرسید و فتیله ی آن سوخت.
🔔 امروز فرهنگ غربی و دنیا میخواهد لباس شهوت را به تن جوانان ما بکند، ولی فرهنگ امامت و ولایت اینست که لباس شهوت را از تن جوانان بیرون میآورد.
✅عزیزان من به دنبال نهج البلاغه بروید، چون در این کتاب همه چیز را گفته است، حکومت داری و شخصیت های معنوی را و....
امیرالمؤمنین علی (ع) سفره ی دلش را برای شماها پهن کرده است.
♻️امام علی (ع) در نمازش میفرمودند که، گناه نگذاشت که من دو تا نماز قبول شده بخوانم. شماها که میدانید علی (ع) حجت و عصمت خداوند است ببینین چگونه صحبت میکند.
🔚 خانمها و آقایان هر چه میتوانید به سمت پاکی ها بروید، معنویات بسیار زیبا است.
_________
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir