7.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدایا کمکم کن!
جلوی درندگی نفسم را بگیرم.🙏🙏🙏
__
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
با سلام
⬅️دوستانی که جهت تدوین کلیپ میتوانند کمک کنند به ادمین کانال پیام بدهند.
__
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
بسم الله الرحمن الرحیم شب دوازدهم رمضان ۹۸ 🌀یکی از آسیب های بزرگ اجتماعی خطر واپس گرایی است. البته
بسم الله الرحمن الرحیم
شب دوازدهم ماه رمضان ٩٨
ادامه صوتی....
🌀ذات اقدس اله در سوره مبارکه آل عمران آیه ١۵٠ میفرماید:
بَلِ اللَّهُ مَوْلاكُمْ وَ هُوَ خَيْرُ النَّاصِرِينَ.
آرى خدا مولاى شماست و او بهترين يارى دهندگان است.
✅ما نگاهمان به معنویت از این دروازه است.
شما در طول تاریخ قاموس کهن ببینید، شجاعترین مرد شیعه کیست؟ عارف جلیل القدر؛ نه فقیه تنها. ببینید تاریخ را چه کسی زنده کرد؟ فقیه عارف. ببینید جوان ها را چه کسانی به صف کردند؟ فقیه عارف.
چون فقیه عارف، تحت ولایت الله است.
💠من امشب به طلبه ها میگویم اگر یک طلبه علاقه به مال دنیا پیدا کرد، دستور دادند به ایشان تهمت بزنید. یک فقیه حق ندارد دلش به سمت مال دنیا برود.
خطر واپس گرایی همین جاست یعنی عالم، دنیا پرست و شهوت پرست شد از تحت ولایت الله خارج شد لذا با او رفت و آمد نکنید.
↩️پس خطاب واپسگرایی به اراذل و اوباش نیست خطاب به من و شما است.
خطر واپس گرایی را قرآن تذکر داده است، چون هر لحظه ممکن است انسان از مسیر منحرف شود. عکس العمل کفار برای ایشان زیبا شود.
❇️علامه جوادی آملی، استنباط زیبایی از این آیه کرد که بنده در تنعیم آوردم:
اگر کسی تبلیغات کفار را گوش فرا دهد و بداند با تبلیغات کفار ممکن است واپس برود حرام است بر ایشان گوش دهند.
آیت الله مکارم علت حُرمَت خرید و فروش ماهواره را از این آیه استنباط کردند، چون واپس گرایی میآورد و واپس گرایی حرام است.
🌐اسلام روی مبانی قشنگی حرف میزند.
يَرُدُّوكُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ، برای اینکه شما را به عقب بر میگرداند و از دین فاصله میدهد.
ای کراوات پوشان عالم، ای ساپورت پوشان بدانید اگر این کار را کنید رعب شما در دل کفار از بین میرود و به سمت شما طمع میکنند.
♻️در قرآن دو نوع القا داریم:
1⃣◀️القای حسی
2⃣◀️القای نامحسوس
القای حسی همان آیه فَأَلْقَى عَصَاهُ فَإِذَا هِيَ ثُعْبَانٌ مُبِينٌ. (سوره مبارکه شعرا آیه ۳۲)
در آن موقع موسی عصای خود بیفکند که ناگاه اژدهایی عظیم پدیدار گشت.
⬅️ مبین را آورده یعنی اژدها واقعی بودند نه خیالی.
القای دیگر القای معنوی است. میگوید به شراب خوار، به زنا کار سلام نکن. چون پیش خودش طمع میکند، فکر میکند این را هم میتوانم به راه خودم بیاورم.
لِمَنْ أَلْقَىٰ إِلَيْكُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا. (سوره مبارکه نساء آیه ٩۴)
🔵در سوره مبارکه ص آیات ٨٢ و ٨٣ داریم که:
قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ. (۸۲)
[شيطان] گفت پس به عزت تو سوگند كه همگى را جدا از راه به در میبرم.
إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ. (۸۳)
مگر آن بندگان پاكدل تو را.
🔚 مخلص، به طلای ناب میگویند، به هیچ وجه با موسیقی نیست، به هیچ وجه با شادی حرام نیست، به هیچ وجه خلوت با نامحرم ندارد و کاملاً در اختیار خداوند است.
__
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌تعریف حضرت علی (ع) از زن در نهج البلاغه اینست که:
«إِنَّ الْمَرْأَةَ رَیْحَانَةٌ وَ لَیْسَتْ بِقَهْرَمَانَة»
زن گل خوشبوی جامعه است؛ بویش کنید. امّا زن را بازی نگیرید و بازیش ندهید، کالایش نکنید.
شب دهم رمضان ٩٨
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
#شب_سیزدهم_رمضان۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم
شب سیزدهم رمضان ۹۸
🌀ما دو جهان بینی متضاد روی هستی داریم یعنی دو اعتقاد، دو تفکر، این درگیری بین دو اندیشه و دو اعتقاد تاریخی است از زمانیکه بعثت پیامبر مطرح شد، این دو تضاد مطرح شد لذا نباید برای بعضی ابعاد و جهات در جامعه غصه بخوریم که کارهای معنوی و تبلیغی مان را رها کنیم حجابمان را کنار بگذاریم مثل آنها بشویم تفریح ها و مهمانی هایمان مثل آنها بشود نه نیازی نیست، چون این دو جهان بینی متضاد بوده و هست و حتی تا زمان امام زمان (عج) هم ادامه دارد.
✅عیب بچه های ما اینست که فکر میکنند اگر در مدرسه تنها چادری باشند انگشت نما هستند نه این جور نیست، ضعف بچه های ما اینست که اگر در اداره در جمعی که همه روزه خواری میکنند روزه باشند، اشکال و نقص اجتماعی دارند نه این طور نیست. اصلاً باید جهان بینی متضاد را قبول کنیم، انگیزه اسلام همین است.
↩️گاهی یک داماد معنوی با یک دختر معنوی ازدواج میکند جامعه ی خانواده آنها غیر معنوی هستند، این یک پیام غیبی است که خداوند آنها را مرید خودش میکند که تهدیدها و طنزها را تحمل کنند تا آرام آرام نور آنها در بعضی شان اثر کند و بگویند دایی یا خاله چقدر خوب است.
❇️دوستان فکر میکنند که تنها شده اند، ماها باید تنها باشیم اگر خیلی باشیم باید در خودمان شک کنیم، اصلاً فضیلت ما در همین است لذا در این قسمت من اول حدیثی میگویم که شنیدنی است، بعد شُعَب تضاد را میگویم.
↩️ما یک تعبیر داریم به نام اِمَّعه، کسی که خودش رای ندارد همیشه رای خودش را تابع رای جامعه میداند میگویند اِمَّعه، امام موسی بن جعفر (ع) شدیداً به مسلمینی که اِمَّعه هستند پرخاش میکند یعنی چه من نظری ندارم، هر چه شما نظر بدهید؟
ایشان این قاعده را تأسیس کردند که، نگویید من با رای مردم هستم و خودم هیچ رایی ندارم، این عبارت چقدر میتواند مشکلات ما را حل کند.
💠اَلْفُضَيْلُ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ قَالَ: قَالَ لِي أَبْلِغْ خَيْراً أَوْ قُلْ خَيْراً، تبلیغ خیر را بکن و حرف خیر را بزن.
وَ لاَ تَكُونَنَّ إِمَّعَةً، هیچ وقت نگو من حرفی ندارم. قَالَ لاَ تَقُلْ أَنَا مَعَ اَلنَّاسِ وَ أَنَا كَوَاحِدٍ مِنَ اَلنَّاسِ، نگو من هم یکی از مردم هستم.
✳️ما در همه زمینه ها نظر داریم، حرف داریم،
از برخی معممین ناراحت میشوم برای اینکه چهار تا مسجدی را داشته باشند میگویند ما سیاسی نیستیم ما با شماییم.
عالم باید بگوید چرا بی حجابی؟ چرا موسیقی حرام؟ چرا قانون اساسی ما اجرا نمیشود؟ چرا نمایندگان که در مجلس رفتند نمیتوانند یک مشکل اقتصادی را حل کنند؟
⬅️جالب اینجاست که امام موسی کاظم(ع) علتش را هم فرمودند:
إِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّمَا هُمَا نَجْدَانِ.
(هر جا در خود حدیث صلوات باشد ما هم صلوات میفرستیم نباشد ما هم نمیگوییم).
پیامبر (ص) فرمودند:
مردم دارای دو روش هستند، نَجْدُ خَيْرٍ وَ نَجْدُ شَرٍّ،
برخی روش خوبی دارند و برخی سیره بدی دارند.
فَمَا بَالُ نَجْدُ اَلشَّرِّ أَحَبُّ إِلَيْكُمْ مِنْ نَجْدِ اَلْخَيْرِ، چه کسی گفت من روش آدم های شر و بد را بیشتر از آدم های خوب دوست دارم. به من همچین نسبیتی ندهید. من با روش های خوب و متعالی هستم.
ببینید صریحاً استدلال ذکر کردند و مستدل و قرآنی حرف زدند. نگویید من رای ندارم. دقیقاً رای دارید همه جا باید از خون شهداء حمایت کنید.
🌐آقای مطهری (ره) میفرمودند: امام صادق (ع) وقتی روزه را تعریف کردند، منظورشان این بود که پارک ما هم باید روزه داشته باشد، رستوران ما هم باید روزه داشته باشد، خیابان ها، دانشگاه ها، مکان های عمومی و خصوصی باید روزه بگیرد.
⬅️پس جهان بینی ما را دیدید ما نمیگوییم اگر جامعه بی حجاب شد ما بی حجاب میشویم، جامعه لائیک شد ما لائیک میشویم. نه ما شکنجه میشویم امّا لائیک نمیشویم.
♻️الان جامعه، مخصوصاً خانواده های مذهبی درگیر این مطلب هستند و جوابی هم ندارند. آنها با شما سه کار میکنند:
1⃣◀️به دنبال تشویش اذهان عمومی اند.
2⃣◀️به دنبال تعریف استراتژی دشمن اند.
3⃣◀️لاف عقل و تدبیر میزنند.
🔚 قرآن در سوره مبارکه توبه آیه ۴٨ میفرماید:
لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَكَ الْأُمُورَ حَتَّىٰ جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ كَارِهُونَ.
از این پیش (در جنگ خندق و احد) هم آنان در صدد فتنهگری بودند و کارها را به تو برعکس مینمودند تا آن گاه که حق روی آورد و امر خدا آشکار گردید (یعنی اسلام را فتح نصیب کرد) در صورتی که آنها کمال کراهت را داشتند.
ادامه دارد......
__
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌عصمت ائمه (ع) سه قسم است:
1⃣◀️عصمت علمی، که خود آن شامل سه قسم است:
1⃣⏪آموزش و پرورش آنها از خداوند بسیار غنی و فراگیر است.
2⃣⏪فراموشی در آنها نیست.
3⃣⏪در ابلاغ و رساندن قوی هستند.
2⃣◀️عصمت عملی
حتی پیامبر (ص) در عصمت عملی در تهدید است.
3⃣◀️عصمت سیاسی و حکومتی، این عصمت به پیامبر (ص) اجازه نمیدهد ایشان با دشمن مذاکره و مصالحه کند.
شب هشتم محرم ٩٧
___
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
بسم الله الرحمن الرحیم شب سیزدهم رمضان ۹۸ 🌀ما دو جهان بینی متضاد روی هستی داریم یعنی دو اعتقاد، دو
بسم الله الرحمن الرحیم
شب سیزدهم ماه رمضان ٩٨
ادامه صوتی......
✅در سوره مبارکه توبه آیه ۴٩ داریم که:
وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ ائْذَنْ لي وَ لا تَفْتِنِّي أَلا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحيطَةٌ بِالْکافِرينَ.
و از آنها برخی میگویند: (در ترک این جنگ) به من اذن بده و مرا به فتنه (گناه مخالفت فرمانت) میفکن! آگاه باش که آنها در فتنه (کفر و نفاق) درافتاده اند، و مسلماً جهنم بر کافران احاطه دارد (در دنیا به نحو احاطه سبب که کفر و فسق است و در آخرت به نحو احاطه مسبّب که آتش است).
✳️هر وقت پیش اینها بنشینید میگویند نخبگان از ما هستند، نویسندگان عالی مقام از ما هستند، لاف عقل و علم میزنند.
سه عنصر مشیّت علم حکمت اصلاً فراموش شده، فقط بر محور تدبیر نخبگان آمریکایی است و آنها را بیشتر قبول دارند.
بنده استاد اخلاق خانه نشین را قبول ندارم، اخلاق عرفان امام را دوست دارم.
💠امام سجاد (ع) به یزید خطاب کرد: اگر جایی دستشویی باشد جایی مُشک باشد کدام غلبه میکند؟
یزید گفت: مُشک.
امام (ع) فرمودند: پدر من مشک است، شما نمی توانید بوی پدر مرا نابود کنید و بوی پدر من عالم را میگیرد و انسان هایی که طالب بوی خوش اند دنبال او میآیند، میلیون ها آدم به سمت طواف این قبر میآیند.
♻️من میخواهم شما مسلح شوید، جهان بینی ما درمقابل سه چیز است:
1⃣◀️ایمان به قضا و قدر
امام علی (ع) فرمودند:
لا يَجدُ عَبدٌ طعمَ الإيمانِ حتّى يَعلمَ أنَّ ما أصابَهُ لم يكُن لِيُخطِئَهُ، وَ َأنَّ ما أخطأهُ لم يكُن ليُصيبَهُ، وَ َأنَّ الضّارَّ النّافِعَ هوَ اللّه ُ عزّ وجل.
اگر کسی ایمان به قضا و قدر نداشته باشد طعم ایمان را نچشیده، هر اتفاقی میافتد به قضا و قدر الهیست.
بر اساس همین قضا و قدر الهی جهاد میرویم، شهید میشویم و تنها میشویم.
هرگاه به غیر خداوند تکیه کردم شکست خوردم.
↩️در سوره مبارکه آل عمران آیه ٢۶ آمده است که:
قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاءُ وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.
2⃣◀️ما معتقدیم که صاحب اصلی ما خداوند است.
🔹بَلِ اللَّهُ مَوْلَاكُمْ وَهُوَ خَيْرُ النَّاصِرِينَ.(سوره مبارکه آل عمران آیه ١٥٠).
🔸پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
الدَّواءُ مِنَ القَدَرِ ، وقَد يَنفَعُ بِإِذنِ اللّهِ.
درمان، از تقدير خداوند است و ممكن است به اذن خداوند ، نافع باشد.
المعجم الكبير، جلد ١٢، صفحه ١٣١
حتی دارو را که میخوریم تا خداوند متعال نخواهند اثر نمیکند.
3⃣◀️تلاش و تدبیر در قلمرو الهی است.
یعنی اگر میخواهیم اقتصاد ما درست شود باید در محضر خداوند برویم و از او استمداد بجوییم.
من باید از همین مسجد استدلالی ترین و منطقی ترین حرف ها را بزنیم.
🌐الان شما گرفتار جهل دینی هستید، اکثر مردم ایران مباحث دینی بلد نیستید، چون مطالعه ندارید. مباحث دینی خیلی عمیق است خیلی کلاس و درس میخواهد، مگر به این راحتی و آسانیست. خواهش بنده از شماها اینست که بیشتر کار کنید.
🔚 چقدر ائمه (ع) مباحث را برای ما زیبا بیان میکنند.
به مظلومیت حضرت فاطمه (س) فکر کنید، امعه نشوید. نگویید نظری نداریم.
روزی حضرت زهرا (س) دست حسنین را گرفتند و به سمت خانه ی انصار رفتند، گفتند فدک مرا گرفتند، در خانه ی مرا آتش زدند، حق ما را بگیرید امّا زنان میگفتند ما با مردم هستند و نظری نداریم.
فقط چهار پنج نفر امعه نشدند.
_
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir