eitaa logo
مرکز تخصصی حدیث حوزه
491 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
418 ویدیو
212 فایل
ارتباط با آدمین @fekri_ تلفن مرکز تخصصی علوم حدیث 02532938923 02532923719 ساعت تماس ۱۳ تا ۱۹
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 🗓 امروز شنبه: 23 بهمن ماه 1400 10 رجب 1443 : توحید در کلام امام جواد(ع) ! 🔅 : 🔹«كُلُّ مُتَجَزِّىً أو مُتَوَهَّمٍ بِالقِلَّةِ وَالكَثرَةِ فَهُوَ مَخلوقٌ دالٌّ عَلى خالِقٍ لَهُ». 🔸هر آنچه تجزيه پذير باشد يا به كمى و بيشى به وهم درآيد، آفريده است و دلالت بر آن دارد كه وى را آفريدگارى است. 📚 الكافي : ج ١ ص ١١٦ ح ٧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ سلسله نشست های علمی امیرالمؤمنین علیه السلام در آیینه پژوهش‌ها به مناسبت ولادت با سعادت حضرت 🔴برگزار کننده: معاونت پژوهشی دانشگاه قم 🗓 زمان: از شنبه ۲۳ بهمن تا جمعه ۲۹ بهمن، ساعت ۱۸:۳٠ 👈لینک حضور : 🌐Https://vclass.qom.ac.ir/qomunilib ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
به نام خدا با سلام و احترام با تاییدات خداوند متعال و با استعانت از حضرت ولی عصر عج جلسه دفاعیه پایان نامه با عنوان: «شخصیت شناسی یوشع بن نون در روایات فرقین» نویسنده: حجت الاسلام آقای جاسم ناروئی استاد راهنما: حجت الاسلام و المسلمین آقای احسان سرخه‌ای استاد داور: حجت الاسلام و المسلمین آقای حسین محققیان در مرکز تخصصی حدیث حوزه در روز شنبه 1400/11/30 ساعت 18:45 برگزار می گردد.
⚡️برخورد ما با روایات در تفسیر قرآن، محققانه باشد نه احساسی ⚡️تفسیر عیاشی بسیار خوب است، ولی سند ندارد! ⚡️ آیت‌الله شبیری می‌فرمود: تفسیر عیاشی می‌تواند اعتبارش با مجموعه قرائن معتبر شود ✔️استاد سید محمدجواد شبیری زنجانی🔻 🔹اینطور نیست که با صرف دیدن یک روایت بتوان قرآن را تفسیر کرد. روایت را از جهت سندی و دلالی باید بررسی کرد و رابطه آن را با آیات دیگر مدنظر قرار داد. برخورد ما باروایات در تفسیر قرآن باید بر خورد محققانه باشد نه برخورد از روی احساسات... اینکه تمام شئونات روایات را منحصر کنیم در شأن تبیین نکاتی که قرآن در مقام بیان آن نیست، صحیح نیست. 🔸مراجعه به روایات اهل بیت (ع) باید با اسناد باشد. ما دچار دو جریان افراطی و تفریطی هستیم. بعضی در تفسیر آیات قرآن به روایات مراجعه نمی‌کنند یا حداکثر به عنوان مؤید مراجعه می‌کنند و بعضی تا یک روایت می‌بیینند با همان یک روایت شروع به تفسیر آیه می‌کنند و به بررسی سندی آن نمی‌پردازند. 🔹تفسیر عیاشی بسیار تفسیر خوبی است ولی متأسفانه سند ندارد. طبیعتا در صورتی می‌توان به عبارت‌های آن تمسک کرد که اطمنیان آور باشد. 🔸آیت‌الله شبیری زنجانی -ذیل حدیث لاضرر- می‌فرمود بعضی روایاتی که در تفسیر عیاشی وارد شده همانها در کافی وارد شده ولی متن عیاشی بهتر است و این نشان می‌دهد که ایشان به نسخ معتبرتری از منابع دسترسی داشته و از همینجا گاهی تفسیر عیاشی می‌تواند با توجه به روایت معتبری که در کافی است اعتبار پیدا کند و خصوصیات اختلافی‌‌ای که تفسیری عیاشی دارد که داعی بر کذب آن وجود ندارد معتبر باشد و حتی بر کافی مقدم شود. 🔹ایشان می‌فرمود گاهی روایات ضعیف با روایات معتبر تصحیح می‌شوند و معتبر می‌شوند و حتی روایات ضعیف، معارض روایات معتبر می‌شوند. تفسیر عیاشی می‌تواند اعتبارش با مجموعه قرائن معتبر شود یا اینکه همین روایت در جای دیگری وارد شده باشد و سند آن بتواند روایت تفسیر عیاشی را معتبر کند و در اختلاف ضبط‌ها، ضبط تفسیر عیاشی را مقدم بداریم. 👈 گزارش نشست «نقش روایات در تفسیر آیات الأحکام»: https://b2n.ir/e75147 🆔 https://eitaa.com/rejal_shobeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به آیت‌الله مصباح عرض کردم ما ولایت را اینگونه می‌فهمیم؛ فرمودند این همان ولایت حقیقی است... ✍️ علیرضا سلیمانی 🆘 @Roshangari_ir
🔔 در جدیدترین نظرسنجی حوزه‌نیوز شرکت کنید ◻️ خبرگزاری حوزه جدیدترین نظرسنجی خود را با عنوان «کدام یک از دانشگاه‌ها و موسسات حوزوی را در راستای تحقق انقلاب علمی و فرهنگی موفق‌می‌دانید» را آغاز کرد. مخاطبان علاوه بر شرکت در نظرسنجی، اگر در مورد هر یک از این دانشگاه‌ها و مؤسسات نظر، انتقاد و یا پیشنهادی داشته باشند، می‌توانند در خبر زیر برای خبرگزاری حوزه ارسال نمایند که آن را به صورت دسته بندی شده در اختیار رؤسای این مراکز قرار خواهیم داد.👇 hawzahnews.com/xbzMK @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 🗓 امروز یکشنبه: 24 بهمن ماه 1400 11 رجب 1443 : آنجایی که لعنت خداست! 🔅 (ص): 🔹«إذا ظَهَرَ العِلمُ وَاحتُرِزَ العَمَلُ، وَ ائتَلَفَتِ الأَلسُنُ وَ اختَلَفَتِ القُلوبُ، و تَقاطَعَتِ الأَرحامُ، هُنالِكَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَ أَعْمَى أَبْصَارَهُمْ». 🔸هر گاه علم آشكار شود و از عمل، دورى شود و زبان‌ها با هم شوند و دل‌ها از هم جدا گردند و پيوندهاى خويشاوندى بگُسَلند، اين جاست كه خدا، آنان را لعنت مى‌كند و ناشنوايشان مى‌گردانَد و چشم‌هايشان را نابينا مى‌سازد. 📚 ثواب الأعمال : ص ٢٨٩ ح ١
✅موضوع: -زمینه های میان رشته ای مغفول در رشته علوم قرآن و حدیث -بیان تجربه زیست دانشجویی خارج از کشور -وضعیت مطالعات اسلامی خارج از کشور 🔴برگزار کننده: انجمن علمی دانشجویی الهیات با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام ✔️ سخنران: دکتر سید محمدهادی گرامی؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دکتری قرآن و حدیث دانشگاه امام صادق(علیه السلام) 📆 زمان: دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ساعت ۱۰ الی ۱۲ 👈لینک شرکت در جلسه: vc.isu.ac.ir/ch/theo-isu ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛