eitaa logo
کانال احکام شرعی
1.9هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
320 ویدیو
6 فایل
💠 کانال دوم ما: @Namaztchtore 🔴 جهت ۱.پیشنهاد ۲.پاسخگویی #مسائل_شرعی_و_ازدواج ۳. #انجام_ختم_استیجاری_قرآن ۴.و...،به آیدی زیر مراجعه بفرمایید.👇👇👇 @fatematozahrastmadaram 🔵 ادمین تبادل و تبلیغ:👇👇 @fadaypedar79 ♥ از صبر و همراهی شما متشکریم.
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5949723903436787030.mp3
12.36M
🌸 ۱۶ 🔅 به ربوبیت و مربی‌گری همان مادری که، در لحظه‌ی وفاتش، وصیتش "سلام بر فرزندانش در تمام تاریخ" بود؛ ✦ شیرمردان و شیرزنانی ساخته شدند که؛ ( یوطّئونَ للمهدی سلطانا) ... زمینه‌های پادشاهی مهدی علیه‌السلام را بر دنیا، فراهم می‌کنند! ← این مردمان چه کسانی هستند؟ کانال 🌺 @ahkaamcanonical
هدایت شده از کانال احکام شرعی
🕌 سلام صبح گاهی محضر اربابمون 📿 السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ. 📿. صبحتان حسینی کانال 🌺 @ahkaamcanonical
📿👤حکم برخورد همه پیشانی با محل سجده👤📿 ⁉️سوال: آیا برای سجده باید همه پیشانی به محل سجده برسد؟ پاسخ: 📖واجب نیست همه پیشانی به محل سجده برسد و همین که گفته شود: پیشانی را به سجده گذاشت، کفایت می کند. از این رو اگر به مقدار سر انگشت سبابه (اشاره) با زمین (یا هر چیزی که سجده بر آن صحیح است) تماس حاصل شود، کافی است. [1] 📖آیات عظام: سیستانی و مکارم شیرازی: واجب نیست همه پیشانی روی چیز قابل سجده قرار بگیرد؛ بلکه همین مقدار که بگویند: سجده کرده، کفایت می کند و لازم نیست این مقدار از پیشانی از یک قسمت باشد؛ بلکه اگر مثل سجده بر تسبیح، چند نقطه پراکنده از هم باشد،‌ همین که بگویند: بر چیزی صحیح سجده کرد، کفایت می کند. [2] 📖آیت الله صافی گلپایگانی: حداقل مقدار از پیشانی که باید بر زمین باشد، اندازه یک درهم است. [3] ----------------- 🌿پی نوشت: [1]. ولی احتیاط مستحب است که اندازه یک درهم (تقریبا به اندازه یک بند انگشت اشاره [سبابه] افراد معمولی) باشد؛ همچنان که احتیاط مستحب آن است که این مقدار از پیشانی از یک قسمت باشد؛ نه چند نقطه پراکنده. بنابر این سجده بر تسبیح، در صورتی که مجموع دانه های متصل به پیشانی اندازه سر انگشت باشد، جایز است. امام، تحریر الوسیله، ج 1، القول فی السجود، ص 313، م 1 و العروه الوثقی مع تعلیقات، ج 1، ص 569، م 1؛ خامنه ای: استفتا. [2]. سیستانی، منهاج الصالحین، ج 1، ص 218، م 1، الاول و المسائل المنتخبه، م 303 و 304؛ مکارم،‌ العروه الوثقی مع تعلیقات، ج 1، السجود، م 1. [3]. صافی، هدایه العباد، ج 1، م 796. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج2، ص 111. کانال 🌺 @ahkaamcanonical
🍃🌷 ﷽ صِلَةُ الرَّحِمِ وَ حُسنُ الخُلقِ وَ حُسنُ الجَوارِ یَعمُرانِ الدّیارَ وَ یَزیدانَ فِى العمارِ. صله رحم، خوش اخلاقى و خوش همسایگى، شهرها را آباد و عمرها را زیاد مى کند. (📚نهج الفصاحه، ح ١٨٣٩) کانال 🌺 @ahkaamcanonical
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 عدم امکان رعایت قبله در نماز کانال 🌺 @ahkaamcanonical
4_5963016255987256144.mp3
11M
🌸 ۱۷ 💫 مرحله به مرحله‌ی صف‌کشی‌های جبهه‌ی حق ، در تمام تاریخ ، که آرام آرام سنگهای مسیر ظهور را برداشته و برمی‌دارد ؛ به تدبیر و مدیریت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ، انجام گرفته و خواهد گرفت ! ← این بسترسازی برای حاکمیت الهی در جهان ، بخش اعظمی از مسیر خود را طی کرده است! کانال 🌺 @ahkaamcanonical
هدایت شده از کانال احکام شرعی
🕌 سلام صبح گاهی محضر اربابمون 📿 السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ. 📿. صبحتان حسینی کانال 🌺 @ahkaamcanonical
📿سجده بر آجر📿 📍سوال: سجده بر آجر چه حکمی دارد؟ پاسخ: 📚سجده بر آجر صحیح است. [1] 📚آیت الله صافی گلپایگانی: در حال اختیار سجده بر آجر صحیح نیست. [2] یادآوری🌀 ارتفاع آجر نباید بیش از چهار انگشت بسته از زانو و شست پای نمازگزار بالاتر باشد. توجه👇🏼 طبق فتوای آیت الله خامنه ای، سجده بر موزاییک نیز صحیح است. [3] ----------------- 🌱رونوشت: [1]. توضیح المسائل ده مرجع،‌ م 1081؛ بهجت، وسیله النجاه، ج 1، م 658؛ خامنه ای: استفتا. [2]. صافی، جامع الاحکام، ج 1، س 235. [3]. خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س 489. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج2، ص 108. کانال 🌺 @ahkaamcanonical
پاداش زن در برابر زحماتی که می کشد ✅مرتب کردن و انجام کارهای خانه: ❤️هرگاه زنی برای مرتب کردن خانه چیزی را از جایی به جای دیگر ببرد خداوند به او نظر رحمت میکند.. (پیامبر اکرم صلےالله علیه وآله) ❤️هیچ زنی نیست که دیگ غذایش را بشوید مگر آنکه خدواند او را از گناهان وخطا ها می شوید. (فاطمه سلام الله علیها) ❤️هیچ زنی نیست که هنگام نان پختن عرق کند مگر آنکه خداوند بین او و جهنم هفت خندق قرار دهد. (فاطمه سلام الله علیها) ❤️هیچ زنی نیست که لباس ببافد (بدوزد) مگر آنکه خداوند برای هر نخی صد حسنه می نویسد وصد گناه محو می کند. (فاطمه سلام الله علیها) ❤️هیچ زنی نیست موی فرزندان خود شانه بزند ولباس آنان را بشوید ، مگر آنکه خداوند برای هر مویی حسنه ای بنویسد و برای هر موی گناهی را پاک کند واو رادر چشم مردم زینت دهد.(فاطمه سلام الله علیها) ✅شیردادن نوزاد: 💚در هربار شیر مکیدن نوزاد خداوند ثواب آزاد کردن یک بنده را به زن میدهد. (پیامبر اکرم صلےالله علیه وآله) ✅زحمات شوهرداری: 💜جهاد زن خوب شوهرداری کردن است.(امام علی علیه السلام) 💜چند گروه از زنان با حضرت زهرا در قیامت محشور میشوند. یکی از انان زنانی هستند که بر بداخلاقی شوهر خود صبر میکنند. (امام صادق علیه السلام ) 💜یک لیوان آب دست شوهر دادن بهتر از یک سال نماز شب خواندن و روزه گرفتن است. (پیامبر اکرم صلےالله علیه وآله) 💜چون زنی به شوهر خود آب گوارایی دهد خداوند 60 گناه او را میبخشد. (پیامر اکرم صلےالله علیه وآله) 💜هيچ زنى نيست که شوهرش را يکبار آب دهد (يک ليوان) مگر اينکه اين رفتار براى او از عبادت يک سال که روزهايش را روزه بگيرد و شبهایش به شب زنده دارى مشغول باشد بهتر است وخداوند در عوض هر بار که شوهرش را آب دهد ، شهرى در بهشت براى او بنا مى کند وشصت گناه از او می آمرزد. (امام صادق علیه السلام) 💜هیچ زنی نیست که با اطاعت همسرش بمیرد مگر آنکه بهشت بر او واجب میشود. (فاطمه سلام الله علیها) کانال 🌺 @ahkaamcanonical
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖌✏️🖌✏️🖌✏🖌 ✏️🖌✏🖌✏️🖌 🖌✏️🖌✏️🖌 ✏️🖌✏️🖌 🖌✏️🖌 ﷽ ✏️🖌 🖌 ❓مسافری که وظیفه‌اش نماز شکسته است، اگر نماز رو کامل‌ بخونه باطله؟ ⬅️ این مسئله چند تا ‌صورت داره: 1️⃣ اگر هم حکم نماز مسافر رو می‌دونسته (که شکسته است) و هم می‌دونسته که الان مسافره و باید نماز رو شکسته بخونه، ولی با این وجود کامل خونده: 👈 نماز باطله و باید دوباره بخونه یا قضا کنه. 2️⃣ اگر اصلاً حکم نماز مسافر رو نمی‌دونسته که شکسته است: 👈 نمازش درسته و نیازی نیست که دوباره اون‌ رو بخونه. 3️⃣ اگر اصل حکم نماز مسافر رو می‌دونسته که شکسته است، اما از جزئیات بی‌اطلاع بوده، مثلاً نمی‌دونسته که برای شکسته‌‌شدن نماز باید رفت و برگشتش هشت فرسخ (بین ۴۰ تا ۴۵ کیلومتر) باشه یا هفت فرسخ: 📙 آیات عظام امام خمینی، شبیری زنجانی، فاضل لنکرانی، نوری همدانی: اگر وقت هست باید نماز رو دوباره بخونه، اگر وقت نیست قضا کنه . 📔 آیات عظام رهبری و مکارم شیرازی: بنابر احتیاط واجب، اگر وقت هست باید نماز رو دوباره بخونه، اگر وقت نیست قضا کنه. 📗 آیت‌الله سیستانی: اگر وقت هست بنابراحتیاط واجب باید نماز رو دوباره بخونه، ولی اگر وقت گذشته دیگه قضا لازم نداره. 📕 آیات عظام تبریزی، خوئی، صافی گلپایگانی، گلپایگانی، وحید خراسانی: اگر وقت هست باید نماز رو دوباره بخونه، ولی اگر وقت گذشته دیگه قضا لازم نداره. 4️⃣ اگر اصل حکم نماز مسافر رو می‌دونسته که شکسته است، اما نمی‌دونه که الان شرایط شکسته‌شدن نماز فراهم شده یا نه، مثلاً نمی‌دونه که هشت فرسخ شد یا نشد: 👈 دقیقاً حکمش مثل حالت قبلیه، فقط مقام معظم رهبری و آیت‌الله مکارم دیگه احتیاط واجب ندارن و فتوای صریح دادن. 5️⃣ اگر فراموش کرده که مسافره: 👈 درصورتی‌که در وقت نماز بفهمه، باید دوباره بخونه. 👈 درصورتی‌که بعد از گذشتن وقت بفهمه، دیگه لازم نیست نماز رو قضا کنه. 6️⃣ اگر فراموش کرده که مسافره، اما در حال نماز یادش بیاد: 👈 درصورتی.که قبل از رکوع رکعت سوم یادش بیاد، باید نماز رو به صورت شکسته تموم کنه. 👈 درصورتی‌که بعد از رکوع رکعت سوم یادش بیاد، نماز باطله و باید دوباره بخونه. 7️⃣ اگر حکم نماز مسافر رو فراموش کرده: 👈 درصورتی‌‌که در وقت یادش بیاد، باید دوباره بخونه. 👈 اگر بعد از گذشتن وقت یادش بیاد: 📘 آیات عظام امام خمینی و مکارم : بنابر احتیاط واجب، باید نماز رو قضا کنه. 📔 آیات عظام زنجانی و نوری: باید نماز رو قضا کنه. 📙 آیات عظام تبریزی، سیستانی، صافی و وحید: قضا واجب نیست. 👈 نکته: در تمام این موارد، حکم روزه دقیقاً مثل نمازه، مگر دربار‌ه‌ی کسی‌که فراموش کرده که باید روزه‌اش رو قضا کنه. 🔺 العروة الوثقی، ج۲، فصل فی احکام صلاة المسافر، ص۵۵۶، م۳ / العروة الوثقی آیت‌الله مکارم شیرازی، ج۱، فصل فی احکام صلاة المسافر، ص۸۱۴ و ۸۱۵، م۳، توضیح‌المسائل م۱۱۸۴، م۱۱۸۳ م۱۱۸۵، م۱۱۸۶/ منهاج الصالحین، ج۱، کتاب الصلاة، الفصل الثالث: احکام المسافر، ص۲۸۴ و ۲۵۸، از م۹۴۵ تا ۹۴۷/ المسائل‌الشرعیة، ص۳۰۲، م۱۳۶۹ / توضیح‌المسائل مراجع، ج۱، ص۷۲۹، م ۱۳۵۷ و 1358 /همان، ص۷۳۰، م۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ و ۱۳۶۱ / همان، ص۷۳۱، م۱۳۶۲ و ۱۳۶۴/ کانال 🌺 @ahkaamcanonical