eitaa logo
احکام دین 📚
136.4هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
2.2هزار ویدیو
10 فایل
☎️ شماره تماس دفاتر مراجع تقلید:👇 https://eitaa.com/ahkam_din/5370 . . تلفن‌های پاسخگویی: ☎️ 096400 ☎️ 05132020 سامانه پیامکی سوالات شرعی شما با ذکر نام مرجع خود 30002020 برای تبلیغات کلیک کنید:👇 https://eitaa.com/joinchat/4024041492C0565574250
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 👌 🔥 زنی که چهار روز در بوده و خاطراتش از ☄ از طبقات جهنم میگه و بردنش به 💥 چه کرده که تو این طبقه باید می‌شده؟ 🎞 فیلم کامل در لینک زیر سنجاق شده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/356057088Cbdff63221c
💯 اعترافات فائزه هاشمی 📛 از غرور و ازخودراضی بودن هاشمی تا ملک و املاکی که داشتند🤔 🔴 بیا ببین میگه ما موقع نماز تو دستشویی‌ها قایم می‌شدیم 🙄🙄 🎥فیلم کامل از زبان خود فائزه هاشمی↙️ https://eitaa.com/joinchat/3604348939C1433b6e45c
🚻 حکم نزدیکی با وجود ناتوانی از غسل و تیمم 🚻 ❗️سوال (1): حکم نزدیکی با وجود ناتوانی از غسل 🚿 چیست؟ 💯 پاسخ: 👥 همه مراجع (غیر از امام): کسی که نمی تواند غسل کند، ولی قادر به تیمم است، می تواند با همسر خود نزدیکی کند؛‌ خواه بعد از رسیدن وقت نماز یا قبل از آن. [1] 👤 امام(ره): پیش از داخل شدن در وقت نماز مانعی ندارد، ولی بعد از داخل شدن در وقت نماز، اگر نزدیکی برای لذت بردن یا امر عقلایی دیگری یا ترس بر جان باشد، اشکال ندارد؛ ولی اگر بدون جهت با همسر خود نزدیکی کند، اشکال دارد. [2] ---------------------- ❓سوال (2): حکم نزدیکی با وجود ناتوانی از غسل 🚿 و تیمم 🙌🏻 چیست؟ 🔰 پاسخ: 👥 همه مراجع: اگر کسی نمی تواند غسل و تیمم کند، بعد از داخل شدن وقت نماز نباید با همسر خود نزدیکی کند ❌، مگر آن که بترسد به گناه بیفتد. [3] ➖➖➖➖➖ 📚 پی نوشت: [1]. توضیح المسائل ده مرجع، م 353؛ خامنه ای: استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 347. [2]. امام، توضیح المسائل، م 353 و استفتائات، ج1، غسل جنابت، س 106. [3]. امام، تحریرالوسیله، فصل فی غسل الجنابه، م 3 و العروه الوثقی مع تعلیقات، فصل فی غسل الجنابه، م 8؛ سیستانی، منهاج الصالحین، ج1، م 176 و توضیح المسائل، با استفاده از م 359؛ صافی، هدایه العباد، ج1، م 179؛ مکارم: استفتا. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج1. 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💢 بازی های رایانه ای 💠 سوال: آیا انجام بازی های رایانه ای جایز است؟ ✍🏻 پاسخ: به طور کلی استفاده از بازی هایی که برخی از خصوصیات زیر را دارد، جایز نیست: 1️⃣. صحنه های محرک شهوت دارد. 2️⃣. نمادها و مطالب باطل و ضد اسلامی مانند شیطان پرستی، صهیونیسم و امثال آن را ترویج می کند. 3️⃣. درآن به نمادهای اسلامی یا مسلمانان توهین می شود. 4️⃣. از بازنده چیزی که ارزش مادی دارد گرفته و به برنده داده می شود. 5️⃣. غیر قانونی و خلاف مقررات است. 💢 سایت آیت الله خامنه ای/ کانال فقه و احکام 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔰 شک در تلفظ قرائت نماز 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🏴 امروز یک‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ۲۶ صفر ۱۴۴۳ ۳ اکتبر ۲۰۲۱ : "یَا ذاالجلالِ و الاکرامِ" "ای صاحب جلال و بزرگواری" 🆔 http://Eitaa.com/ahadith اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📚 قضای نماز آیات بانوان هنگام عذر شرعی 💠 اگر هنگام ، یکی از موجبات نماز آیات اتفاق بیفتد، وظیفۀ زن چیست؟ ✅ جواب: در نمازهای آیاتی که وقت معین و محدود ندارد مانند نماز زلزله، ادا و قضای بر حائض و نفسا واجب نیست و نیز در نمازهایی که وقت معین و محدود دارد مانند نماز خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی اگر در تمام وقت خورشید گرفتگی، حائض بوده، ادا و قضای نماز آیات واجب نیست. 📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔰 نماز خواندن در محلی که عکس شخصی آنجا نصب شده 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💢 عده انقضای عقد موقت 💠 عده زنی که مدت ازدواج موقت او به پایان رسیده یا شوهرش بقیه مدت را بخشیده به این شرح است: 🔹الف: باردار نیست: 1️⃣حائض می شود: باید دوبار حیض( پریود) و پس از پاک شدن از حیض دوم عده اش تمام می شود. 2️⃣حائض نمی شود و یائسه هم نیست: باید چهل و پنج روز عده نگه دارد. 🔸ب: باردار است: پس از به دنیا آمدن یا سقط شدن بچه، عده‌ی وی تمام می شود، ولی چنانچه پیش از 45 روز یا دیدن دو حیض بچه به دنیا آمد یا سقط شد احتیاط واجب آن است که مدت بیشتر را لحاظ کند و تا آن زمان عده نگه دارد. 💢 تحریر الوسیله ج 2، القول فی النکاح المنقطع، ص 391 م16 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔰 شستن موهای بلند در غسل 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
✨ بسم الله الرحمن الرحیم ✨ امروز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ۲۷ صفر ۱۴۴۳ ۴ اکتبر ۲۰۲۱ : یا قاضِیَ الْحاجات؛ ای برآورنده حاجت‌ها 🆔 http://Eitaa.com/ahadith اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
✅پرسش:آیا صله ارحام با اقوامی که خیلی میانه خوبی با ما نداشته باشند هم واجب است؟ ✅پاسخ: قطع رحم، حرام است ولی صلهٔ رحم منحصر در دید و بازدید نیست بلکه از طرق دیگر مانند تلفن، نامه و امثال آن نیز محقّق می شود. 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💬 سوال: اگر شوهر اجازه مراجعه همسر مریضش به پزشک را ندهد زن می تواند بدون اجازه یا در صورت اجازه خروج از منزل برای خرید، در بین خرید به پزشک مراجعه نماید؟ ✅ پاسخ: ⬇️ اگر مراجعه به دکتر ضرورى و نرفتن موجب ضرر قابل توجه و تشديد مريضي شود، در فرض سؤال (بدون اجازه) اشکال ندارد. در صورتی که شوهر اجازه کلی داده و يا مراجعه به دکتر ضرورى باشد، (در بین خرید) اشکال ندارد. ------------------ ✅ استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 570515. 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔰 خرید نسیه 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
♻️ لذت جنسی از طریق مجازی بین زن و شوهر ♻️ 💠 سوال: آیا زن و شوهر می‌توانند از راه دور یکدیگر را ارضا کنند ؟ ✍🏻 پاسخ: ❇️ زن و شوهر می‌توانند همه لذت‌های مشروع را از یکدیگر ببرند. چه این لذت‌ها حضوری یا از طریق ارتباط تلفنی و یا زدن پیامک‌های عاشقانه باشد، اما انجام اعمالی که منجر به خروج منی گردد که توسط خود شخص صورت می‌گیرد خارج از حدود لذت‌هایی است که زن و شوهر می‌توانند از یک دیگر ببرند. این عمل مصداق استمنا بوده و حرام است؛ چرا که « استمنا » یعنی این که انسان با خودش کاری کند که از او منی بیرون بیاید و این کار، از نظر اسلام حرام است و عامل این کار، مرتکب گناه شده است؛ و نبود همسر مجوزی برای انجام آن نمی‌باشد. ❇️ به نظر آیات عظام خامنه ای و سیستانی: اگر صِرف تماس تصویری یا تلفنی و بدون دخالت دست و یا شيئ دیگر ارضا شوند، اشکال ندارد. ------ استفتا از سایت مراجع عظام 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
✨ بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🖤 امروز سه شنبه ١٣ مهر ۱۴۰۰ ۲۸ صفر ۱۴۴۳ ۵ اکتبر ۲۰۲۱ : "یا اَرْحَمَ الرَّاحِمین" ای مهربان ترین مهربانان 🆔 http://Eitaa.com/ahadith اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
💬 سوال: حکم شنیدن قرائت و ذکر توسط نمازگزار چیست؟ 👈🏽پاسخ: 🖊همه مراجع: نمازگزار باید تکبیرة الاحرام، قرائت حمد و سوره و ذکر و دعا را طوری بخواند که خودش بشنود. از این رو واجب است کلمات به گونه ای تلفظ شوند که قرائت بر آن ها صدق کند. پس قرائت قلبی (گذراندن کلمات در قلب بدون تلفظ) که عنوان قرائت بر آن صدق نمی کند، کافی نیست❌ 🌀 البته اگر به واسطه کم شنوایی و یا سر و صدای زیاد، صدای خود را نمی شنود، همین که طوری بگوید که اگر مانعی نبود می شنید، کافی است. 📚 منبع: توضیح المسائل ده مرجع، م 952؛ امام و مکارم، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج1، القرائه، م 27؛ بهجت، استفتائات، ج2، س 1907 و وسیله النجاه، م 711؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س 468 و استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 919؛ سیستانی، العروه الوثقی مع تعلیقه، ج1، تکبیره الاحرام، م 5 و القرائه، م 27؛ صافی، هدایه العباد، ج1، م 770. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج2. 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
📚 مخلوط شدن مسح سر با خیسی صورت 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔰 وضو گرفتن قبل از نماز به نیت نماز 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
ازدواج برای زنی که از شوهر سابقش طلاق نگرفته 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔰 حکم لیفت ابرو 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ ♦️ امروز چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۲۹ صفر ۱۴۴۳ ۶ اکتبر ۲۰۲۱ " یا حَیُّ یا قَیُّومُ"؛ ای زنده، ای پاینده 🆔 http://Eitaa.com/ahadith اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
💬 سوال:حکم بی توجهی به بلند یا آهسته خواندن نماز چیست؟ پاسخ: ✅همه مراجع: اگر نمازگزار در جایی که باید نماز را بلند بخواند، به عمد آهسته بخواند یا در جایی که باید آهسته بخواند، به عمد بلند بخواند،‌[1] نمازش باطل است❌ ولی اگر از روی فراموشی یا ندانستن مسأله باشد،‌ نماز صحیح است [2] و اگر در بین خواندن حمد و سوره بفهمد اشتباه کرده، لازم نیست مقدار خوانده شده را دوباره بخواند. [3] 📘 پی نوشت: [1]. آیت الله سیستانی: بنابر احتیاط واجب. [2]. آیت الله مکارم: مگر آنکه در یاد گرفتن مساله کوتاهی کرده باشد که بنابر احتیاط واجب اعاده می کند. [3]. توضیح المسائل ده مرجع، م 995، امام، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج1، القرائه، م 22 و 23؛ بهجت، وسیله النجاه، م 709 و استتفتائات، ج2، س 1910 و 1911 و استفتا؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س 458 و 459 و استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 962؛ سیستانی، منهاج الصالحین، ج1، م 618 و المسائل المنتخبه، م 285 و استفتا؛ صافی، هدایه العباد، ج1، م 767؛ مکارم، استفتائات جدید، ج2، با استفاده از س 250 و 252 و العروه الوثقی مع تعلیقات، ج1، القرائه، م 22 و 23 و استفتا. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج2. 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💬 سوال: اگر فردی بعد از تکبیر نماز ظهر یادش بیاید که نماز صبحش قضا شده، آیا می تواند نیت را به نماز صبح برگرداند؟ پاسخ: 📝همه مراجع( غیر آیات عظام صافی و مکارم): اگر وقت نماز ادا وسعت داشته باشد می تواند در بین نماز نیت را به نماز قضا برگرداند؛ ولی باید برگرداندن نیت به نماز قضا ممکن باشد؛ برای مثال: اگر مشغول نماز ظهر است، در صورتی می تواند نیت را به قضای صبح برگرداند که وارد [1] رکعت سوم نشده باشد. [2] 📝آیت الله صافی گلپایگانی: اگر هنگام شروع نماز ظهر به قضای نماز صبح علم و توجه داشته باشد، اما باز شروع به نماز ظهر کرده است، برگرداندن نیت از نماز ظهر به قضای صبح بنابر احتیاط واجب جایز نیست. [3] 📝آیت الله مکارم شیرازی: اگر نماز قضا، قضای همان روز باشد، احتیاط واجب این است که نیت را از نماز ادا به نماز قضا برگرداند. البته این در صورتی است که جای عدول باقی باشد. [4] 📚 پی نوشت: [1]. صافی: داخل رکوع رکعت سوم نشده باشد. [2]. توضیح المسائل ده مرجع، م 763؛ امام، تحریر الوسیله، ج1، فی النیه، ص 290، م 12 و فی صلاه القضا، م 13 و العروه الوثقی مع تعلیقات، ج1، احکام الاوقات، م 11؛ خامنه ای، سایت، استفتائات جدید؛ سبحانی، توضیح المسائل،‌ م 735؛ سیستانی، منهاج الصالحین، ج 1، ص 199، م 579. [3]. صافی، توضیح المسائل،‌ م 771. [4]. مکارم، توضیح المسائل، م 699. 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🌀 حکم جوشیدن انگور و غوره در غذا 🌀 🔰 سوال: 1-بنده در غذایی که شخص دیگری درست کرده چند تا دونه انگور که با غذا پخته شده دیدم، آیا این غذا پاک است یا نجس ؟ 2- در مورد غوره که داخل غذا پخته شود چه حکمی دارد ؟ ❇️ پاسخ: 💠 آیت الله خامنه ای: ج1) اگر حبه های انگور بسیار کم باشد و آب انگور مستهلک شود به طوری که آب انگور بر آن صدق نکند حلال است. ج2) اشکال ندارد. 💠 آیت الله وحید خراسانی: 1-همان چند دانه انگور را بردارید و بیرون بیاندازید و بقیه ی غذا را می توانید بخورید ولی دانه ها نجس نیست فقط خوردنِ آن حرام است. 2-اشکالی ندارد. 💠 آیت الله مکارم شیرازی: 1- اگر چند حبه انگور در غذا مستهلک شود، آن غذا قابل خوردن است. 2- ریختن غوره داخل غذا، مانعی ندارد. 💠 آیت الله فاضل لنکرانی: 1- اگر حبه های انگور بسیار کم باشد و آب انگور مستهلک شود به طوری که آب انگور بر آن صدق نکند حلال است. 2- پخته شدن غوره در داخل غذا اشکال ندارد و حلال است. 💠 آیت الله شبیری زنجانی: 1- در فرض سوال، احتياط آن است كه از آن غذا اجتناب شود و خوردن آن هم حرام است. 2- مانعی ندارد. 📚 منبع: استفتاء از سایت مراجع عظام تقلید 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din