eitaa logo
احکام دین 📚
136.4هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
2.2هزار ویدیو
10 فایل
☎️ شماره تماس دفاتر مراجع تقلید:👇 https://eitaa.com/ahkam_din/5370 . . تلفن‌های پاسخگویی: ☎️ 096400 ☎️ 05132020 سامانه پیامکی سوالات شرعی شما با ذکر نام مرجع خود 30002020 برای تبلیغات کلیک کنید:👇 https://eitaa.com/joinchat/4024041492C0565574250
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️آیا جوهر خودکار مانع از صحت وضو است؟ 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
📚مستحبات آشامیدن آب 💠 چند چیز هنگام ، مستحب است‏: ۱. آب را به صورت بنوشد. ۲. در روز، . ۳. پيش از نوشیدن آب، «بسم اللَّه» و پس از آن، «الحمد للَّه» بگويد. ۴. به سه نفس آب را بياشامد. ۵. از روى ميل آب بياشامد. ۶. پس از آشاميدن آب، حضرت ابا عبداللَّه (عليه السلام) و اهل بيت ايشان را ياد و قاتلان آن حضرت را لعنت کند. 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
هدایت شده از خبر فوری و مهم
🎊🎊🎊 کالکشن عیدانه 🎊🎊🎊 ✅ دختر ایرونی ، مثل گُلِ ؛ باید همیشه زیبا و جذاب باشه 🌺 ✅ میخوام ی کانال بهتون معرفی کنم که لباس نوجوان و جوان # با قیمت مناسب # کیفیت عالی # متنوع و شیک # و پوشیده تولید میکنه 🌺 ✅ جدیدا مانتوهای # شیک مجلسی بزرگسال هم به کارهاشون اضافه شده 🌺 ✅ فروش حضوری هم دارند 🌺 ✅ پیشنهاد میکنم ی سری بهشون بزن👇 http://eitaa.com/joinchat/2457862167C49dfbd034b ✅بزن روی لینک ✅ ارسال به تمام نقاط کشور ✅ تولید ملی افتخار ماست 🌺
احکام دین 📚
🎊🎊🎊 کالکشن عیدانه 🎊🎊🎊 ✅ دختر ایرونی ، مثل گُلِ ؛ باید همیشه زیبا و جذاب باشه 🌺 ✅ میخوام ی کانال
💞 دختر نوجوان و جوان داری، درسته ؟؟؟ 💞موندی عید چی بخری که هم شیک باشه هم قیمتش مناسب باشه هم پوشیده باشه، درسته ؟؟؟ 💞گشتن توی پاساژها و مغازه ها اونم با این قیمتها و این مدلها برات خیلی سخته ، درسته ؟؟؟ 💞بهت پیشنهاد میکنم ی سری به کانال لباس نوجوان و جوان " سارایاس" بزن http://eitaa.com/joinchat/2457862167C49dfbd034b 💞تازه مهمتر از همه اینکه فروش حضوری هم داره 💞 راستی کار برای بزرگسالها هم دارند
🔥حکم فکر شهوانی حرام ⁉️ آیا فکر شهوانی حرام است؟ ✍ پاسخ: ⬇️ فكر گناه تا زماني كه منتهي به انجام گناه نشود، محسوب نمي شود، ولي بي شك آثار نامطلوبي بر روح انسان مي گذارد. ⬅️آیت الله خامنه ای: بنابر احتیاط واجب باید از فکر شهوانی خودداری شود. 📚برگرفته از رساله مصور، ج1 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 احکام کرونا❗️ ⭕️ بیان احکام و توصیه های لازم در خصوص بیماری کرونا توسط استاد فلاح زاده 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
❓ سوال: اگر دختری در مرگ مادرش، لباس چاک کرده، موهاش را کنده و صورت و بدنش کبود شود؛ آیا باید کفاره بدهد؟ ✅ پاسخ: ✍ مقام معظم رهبری: گريه بر ميّت جايز بلكه گاهى در وقت شدت غم مستحب است، وليكن نبايد چيزى بگويد كه موجب غضب پروردگار باشد. و همچنين نوحه‏ خوانى براى ميّت، با شعر و غير شعر، در صورتى كه مشتمل بر دروغ و حرام ديگرى نباشد جايز است، بلكه بنابر احتياط (واجب) بايد مشتمل بر نفرين و مرگ هم نباشد. و بنابر احتياط (واجب) به صورت زدن و خراش دادن پوست و چيدن و كندن مو و داد و فريادى كه از حد اعتدال‏ بيشتر است، جايز نيست. و پيراهن چاك كردن در فوت غير پدر و برادر جايز نيست، بلكه در بعضى از مواردى كه ذكر شد كفّاره واجب مى‏‌شود؛ پس در مورد زنى كه مويش را در مصيبت بچيند كفّاره‏ اش، كفّاره ماه رمضان است، و اگر مويش را بكند، كفّاره‏ اش كفّاره قسم است، و همچنين اگر زنى صورتش را به طورى خراش دهد كه خون بيايد، بايد كفّاره قسم بدهد بلكه بنابر احتياط (واجب) در هر حال (اگرچه خون نيايد) بايد كفّاره قسم بدهد. و اگر مردى در فوت همسر و يا فرزندش پيراهن پاره كند، بايد كفّاره قسم بپردازد. و كفّاره قسم، به ده مسكين طعام دادن يا آنان را لباس پوشاندن يا آزاد كردن يك بنده است. و در صورتى كه نتواند، بايد سه روز روزه بگيرد. ✍ آیت الله مکارم: جايز نيست انسان در مرگ كسى صورت و بدن خود را بخراشد، و به خود لطمه بزند، و پاره‏ كردن يقه در مرگ غير پدر و برادر نيز، جايز نيست. هرگاه مرد در مرگ زن يا فرزند، لباس خود را پاره كند يا زن در عزاى میت صورت خود را بخراشد بطورى كه خون بيايد، يا موى خود را بكند، بنابر احتياط واجب بايد مانند كفّاره قسم را بدهد، يعنى يك بنده آزاد كند، يا ده فقير راطعام دهد و يا آنها را بپوشاند، بلكه اگر خون هم نيايد به اين دستور عمل نمايد. ✍ آیت الله سیستانی: کفاره ندارد و توبه و استغفار کند. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: موارد مذکور، کفاره ندارد. ✍ آیت الله وحید: خراشيدن صورت و بدن و به خود لطمه زدن در مرگ كسى در صورتى كه ضرر معتنا بهى داشته باشد جايز نيست، هر چند در غير اين صورت هم احتياط واجب ترك آن است. بنابر احتياط واجب پاره كردن يقه در مرگ غير پدر و برادر جايز نيست ولى در مصيبت پدر و برادر مانعى ندارد. اگر زن در عزاى ميّت صورت خود را بخراشد و خونين كند، يا موى خود را بكند ـ بنابر احتياط مستحبّ ، ده فقير را طعام دهد و يا بپوشاند و همچنين است اگر مرد در مرگ زن يا فرزند يقه يا لباس خود را پاره كند. ✍ آیت الله فاضل: اگر دختر در مرگ مادر صورت خود را بخراشد به طورى كه خون بيايد يا موى خود را بكند باید ده فقير را طعام دهد و يا آنها را بپوشاند و اگر نتواند بايد سه روز روزه بگيرد بلكه اگر خون هم نيايد بنابر احتياط واجب به اين دستور عمل نمايد. برای چاک دادن لباس یا کبود کردن صورت دختر اگر خراش بر نداشته باشد کفاره واجب نیست، لیکن اگر صورت را خراشیده باشد و موهای خودرا نیز کنده باشد برای هر کدام باید یک کفاره بدهید یعنی یا باید ده فقير را طعام دهد و يا آنها را بپوشاند و اگر نتواند بايد سه روز روزه بگيرد. 📚منابع: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: wl8e69mGQ4M. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9510020020. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 563228. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 36724. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9502934. 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔻وظیفه زنان در دعای «یا من ارجوه لکلّ خیر» ماه رجب 🔵 پرسش : در دعای «یا من ارجوه لکلّ خیر» که مردها محاسن خود را می گیرند زن ها باید چکار کنند؟ 🔻پاسخ : آن ها می توانند موهای خود را بگیرند. 🔻مطابق با فتوای ایه الله مکارم 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔻دست به محاسن گرفتن در دعای ماه رجب 🔻سؤال:در دعای یامن ارجوه لکل خیر؛ آیا از اول دعا نباید دست به محاسن گرفت؟ 🔻جواب:ظاهر روایت این است که از اول دعا دست به محاسن بگیرد ولی تناسب با مضمون این است که قسمت آخر دعا دست به محاسن بگیرد. 🔹مطابق با فتوای آیه الله مکارم شیرازی 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🤔 ! ❓ اگر در حین وضو گرفتن دست به محلی که خیس است برخورد کند از آنجایی که با آب غیر وضو قاطی می‌شود وضو باطل می‌شود؟ ✍ آ یت الله خامنه ای: اگر هنگام شستن دست و صورت باشد اشکالى ندارد ولى اگر بعد از شستن دست چپ باشد و بخواهد با همان دست مسح سر يا پا را انجام دهد اشکال دارد. ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: اگر دست قبل از مسح به جای خیس بخورد و رطوبتی غیر از آب وضو به دست برسد مسح با آن باطل است و اگر با قسمت دیگری کف دست که آب غیر وضو به آن نرسیده مسح بکشد صحیح است. ✍ آیت الله مکارم شیرازی: در فرض سوال آن را نیز از آب وضو حساب می کند. ✍ آیت الله وحید خراسانی: مسح سر و پا باید با آب وضو که در کف دست است انجام شود و اگر آب کف دست با آب دیگری ممزوج و قاطی شود مسح با آن صحیح نیست. 📚 منبع: استفاء‌از دفتر مراجع عظام 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
‼️ استفاده از اینترنت وای فای دیگران بدون اجازه و رضایت و راه جبران آن ... 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🚿تطهیر فرش و لباس🚿 🌷در روایت است از حضرت امیرالمؤمنین على علیه السلام که می‌فرمایند‌: اَلنَّظیفُ مِنَ الثِّیابِ یُذهِبُ الهَمَّ وَ الحُزنَ و َهُوَ طَهورٌ لِلصَّلاةِ. لباس پاکیزه غم و اندوه را برطرف میکند و باعث پاکیزگى نماز است. ۱ 🔰چند نکته کوتاه درباره کیفیت تطهیر فرش و لباس: 1⃣ یادگیری کیفیت تطهیر فرش و بقیه موارد علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، مانع دچار شدن انسان به وسواس می شود. 2⃣ اگر فرش یا لباس به غیر ادرار نجس شود مثلا خونی شده باشد چنانچه بعد از برطرف کردن نجاست یک مرتبه شسته شود و باقی مانده آب با فشار دادن خارج شود یا با پارچه یا وسیله دیگری آب جمع شود، پاک می شود و نیازی به چند بار شستن نیست هر چند به نظر برخی از مراجع اگر با آب کر آب کشی صورت بگیرد نیازی به فشار دادن و خارج کردن آب نیست. 🔸(صرفا جهت اطلاع: به فتوای آیات عظام: گلپایگانی، صافی، اراکی، سیستانی، بهجت و زنجانی و...در آب کر فشار لازم نیست؛ خویی و تبریزی و وحید و امام (احتیاط) و مکارم (فشار یا حرکت تا آب خارج شود.): فشار دادن لازم است و نسبت به دفعات شستن: سیستانی: فقط لباس و بدن احتیاطا دوبار شسته شود؛ خوئئ و تبریزی: در صورتی که متنجس به بول باشد دوبار شستن لازم است.) ۲ 3⃣ به نظر اکثر مراجع لباس یا فرشی که با ادرار غیر بچه شیر خوار نجس شده، اگر بخواهد با آب قلیل تطهیر شود باید دو مرتبه شسته و بعد از هر مرتبه فشار داده شود تا آب خارج شود یا بوسیله پارچه یا وسیله دیگری جمع شود و آبی که از فرش و لباس جدا می شود یا جمع می شود، نجس است. 🔹 (مخالف: سیستانی: در فرش یک مرتبه کافی است. و آیت الله مکارم: در فرش و لباس یک مرتبه کافی است. آیت الله خویی و تبریزی: غساله متعقب به طهارت پاک است.) ۳ 📚پی نوشتها: 1_ لکافى (ط-الاسلامیه) ج6، ص444 2_ رساله مراجع مساله 159 3_ رساله مراجع مساله 160 و 27 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
✨💫✨💫✨💫✨ 💢سوال : ♻ چه کسی است ؟ معیار کثیرالشک چیست ؟ ♻ ✅ پاسخ: 👇👇                                      ✅ کثیر الشک کسی است که بگویند زیاد شک می‏کند و اگر کسی در یک نماز سه مرتبه شک کند یا در سه نماز پشت سر هم شک کند، «کثیر الشکّ» است. 🚫 شک از عمل شیطان است و کسی که بسیار شک می کند یک نوع وسوسه شیطانی است که محرک چنین شخصی می باشد پس باید از این عمل اجتناب و دوری کرد، مخصوصا شما که جوان هستید و هنوز در ابتدای کار بسر می برید، دقت کنید شیطان شما را احاطه نکند و با وسواسهای نادرست شما را خسته و ناامید از دین نکند. 👈 وظیفه کثیر الشک :نباید به شک خود اعتنا کند،هر طرفی که به نفع او است را انتخاب کند ، خواه در عدد رکعات نماز باشد، یا در اجزای نماز، یا شرایط نماز. 👌 مثلا اگر در نماز صبح بین دو سه شک کند بگوید دو رکعت خوانده ام و اگر در بجا اوردن رکوع و سجده شک کند بگوید انجام داده ام. 💠 فقط مراعات این قاعده مهم و لازم است : كثيرالشك اگر در بجا آوردن چيزى شك كند چنانچه بجا آوردن آن نماز را باطل نمی ‏كند بايد بنا بگذارد كه آن را بجا آورده، مثلا اگر شك كند كه ركوع كرده يا نه بايد بنا بگذارد كه ركوع كرده است و اگر بجا آوردن آن نماز را باطل می كند بايد بنا بگذارد كه آن را انجام نداده، مثلا اگر شك كند كه يك ركوع كرده يا بيشتر چون زياد شدن ركوع نماز را باطل می كند بايد بنا بگذارد كه بيشتر از يك ركوع نكرده است. چندنکته :                                                                                                  ◀ نکته اول : اگر کسی بعد از نماز شک کند که در هنگام نماز وضو داشته یا نه نمازی که خوانده صحیح است ولی باید یرای نمازهای بعدی وضو بگیرد ◀ نکته دوم : عمل وسواسی و کثیر الشک نسبت به شک خود : 👇 🔶آیت الله خامنه ای: كثيرالشك تا وقتى يقين نكند كه به حال معمولى مردم برگشته بايد به شك خود اعتنا نكند و اگر اعتنا كند موجب بطلان عمل می‌شود. 🔷آیت الله مکارم شیرازی: اشخاص وسواسى باید به یقین و شکّ خود عمل نکنند بلکه مطابق اشخاص معمولى عمل کنند خواه یقین براى آنها حاصل شود یا نه، و الاّ در بسیارى از موارد نمازشان باطل خواهد بود. ◀نکته سوم: اگر کسی شک داشته باشد که کثیر الشک هست یا نه بنابر عدم بگذارد. ◀نکته چهارم : اگر بعد از غسل در صحت غسل شک کنید ، اعتنا نباید کرد و غسل صحیح است. ◀نکته پنجم : كسي كه در يك چيز نماز زياد شكّ مي كند، چنانچه در چيزهايي ديگر نماز شكّ كند بايد به دستور آن عمل نمايد، مثلاً كسي كه زياد شكّ مي كند سجده كرده يا نه، اگر در بجا آوردن ركوع شكّ كند بايد به دستور آن رفتار نمايد يعني اگر ايستاده ركوع را بجا آورد و اگر به سجده رفته، اعتنا نكند. 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔵 حکم دونماز جماعت در یک مسجد👇 🔻 آیا اقامه نماز جماعت دوم در نزدیکی مکانی که نماز جماعت در آن جا با حضور تعداد زیادی از نمازگزاران اقامه میشود، و صدای اذان و اقامه آن شنیده می شود، صحیح است؟ 🔻ج. اقامه نماز جماعت دوم اشکال ندارد، ولی مناسب است که مؤمنین در یک مکان اجتماع کرده و همگی در یک نماز جماعت شرکت کنند تا بر عظمت مراسم دینی نماز جماعت افزوده شود . 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔻سوال: اگر کسی بعد از خروج منی بول نداشته و بخواهد غسل کند، آیا استبرا کفایت می کند و اگر بعدا رطوبت مشکوکی خارج شد، اعتنا نکند؟ 🔻پاسخ:👇👇 🔻مقام معظم رهبری: اگر پس از خروج منی بول نکند و بعد از غسل، رطوبتی از او بیرون آید که نداند منی است یا رطوبت دیگر، حکم منی را دارد؛ ولی اگر رطوبت از او خارج نشود و هنگام ادرار شک کند که با ادرار باقیمانده منی خارج شده است یانه غسل جنابت دو باره واجب نیست. [1] 🔻آیت الله مکارم: در فرض سوال انجام غسل مانعی ندارد البته اگر قبل از غسل، بول نکند و بعد از غسل رطوبتي از او بيرون آيد که نداند مني است يا رطوبت ديگر، حکم مني دارد و بايد دوباره غسل کند. [2] 🔻آیت الله فاضل: بعداز جنابت و خارج شدن منی و قبل از غسل، بول کردن مستحب است و اگر کسی بول نداشته باشد استبراء از بول بدون بول کردن کفایت نمی کند، اگر بدون بول کردن غسل کند در صورتی که رطوبت مشکوک بعد از غسل خارج نشود غسل صحیح است، اگر رطوبت مشکوک بعد از غسل خارج شود غسل باطل می شود. [3] 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 پی نوشت: [1]. استفتاء از پایگاه اینترنتی مقام معظم رهبری، کد استفتاء: B1HUciJcO5Q. [2]. استفتاء از پایگاه اینترنتی آیت الله مکارم، کد استفتاء: 9509060122. [3]. استفتاء از پایگاه اینترنتی آیت الله فاضل، کد استفتاء: 9502675 . 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
📚 درمان بیماران مبتلا به کرونا 💠 سؤال: آیا مبتلا به بر کادر درمانی و پزشکان واجب است؟ ✅ جواب: مسلمان، واجب کفایی است و خدمت رسانی به از بهترین اعمال صالح است. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔰 متن که رهبر انقلاب خواندن آن را توصیه کردند 🔺️ رهبر انقلاب امروز در مراسم روز درختکاری ضمن توصیه همگان به عمل به توصیه‌ها و دستورالعملهای مسئولان و متخصصان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مردم را به توسل و توجه به پروردگار فراخواندند و گفتند: «توصیه میکنم دعای هفتم صحیفه‌ سجادیه را که در مفاتیح هم هست با توجه به معنای آن بخوانند.» ۹۸/۱۲/۱۳ 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔹 حکم نگاه کردن برنامه هاى ماهواره اى 🔻پرسش 👈 نظر مراجع بزرگوار تقليد را درباره مشاهده برنامه هاى ماهواره بيان كنيد؟ 🔻آيات عظام خامنه اى و مكارم: استفاده از برنامه هاى مفيد و مشروع (مانند برنامه هاى علمى و قرآنى) هر چند فى نفسه مانعى ندارد؛ ولى با توجه به اينكه برنامه هايى كه از طريق اين دستگاه پخش مى شود غالبا در بردارنده آموزش افكار گمراه كننده و تحريف حقايق و برنامه هاى لهو و فساد هستند، استفاده از ماهواره جايز نيست.[۳؛۴] 🔻آيه اللّه  سيستانى: استفاده از ماهواره اگر مفسده نداشته باشد، جايز است و ديدن فيلم هاى مستهجن جايز نيست و تهيه آن در صورتى كه اطمينان پيدا شود ديگران از آن استفاده بدى نمى كنند، اشكال ندارد[۵]. منابع🔻👇 [۳]. خامنه اى، اجوبه الاستفتائات، س ۱۱۸۳ و ۱۲۱۵؛ مكارم، استفتائات، ج ۱، س ۱۶۰۹ و ۸۲۹. [۴]. سيستانى، سايت، س ۲. 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
‼️ درمان بیماران مبتلا به کرونا ✍ نظر آیت الله خامنه ای 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🔹 حکم نگاه کردن برنامه هاى ماهواره اى 🔻پرسش 👈 نظر مراجع بزرگوار تقليد را درباره مشاهده برنامه هاى ماهواره بيان كنيد؟ 🔻آيات عظام خامنه اى و مكارم: استفاده از برنامه هاى مفيد و مشروع (مانند برنامه هاى علمى و قرآنى) هر چند فى نفسه مانعى ندارد؛ ولى با توجه به اينكه برنامه هايى كه از طريق اين دستگاه پخش مى شود غالبا در بردارنده آموزش افكار گمراه كننده و تحريف حقايق و برنامه هاى لهو و فساد هستند، استفاده از ماهواره جايز نيست.[۳؛۴] 🔻آيه اللّه  سيستانى: استفاده از ماهواره اگر مفسده نداشته باشد، جايز است و ديدن فيلم هاى مستهجن جايز نيست و تهيه آن در صورتى كه اطمينان پيدا شود ديگران از آن استفاده بدى نمى كنند، اشكال ندارد[۵]. منابع🔻👇 [۳]. خامنه اى، اجوبه الاستفتائات، س ۱۱۸۳ و ۱۲۱۵؛ مكارم، استفتائات، ج ۱، س ۱۶۰۹ و ۸۲۹. [۴]. سيستانى، سايت، س ۲. 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
📥 سوال: آیا خون کمی که روی گوشت بعد از ذبح شرعی می ماند، حلال بوده و خوردن آن جایز است؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: اگر بعد از ذبح از حيوان به صورت طبيعى خون خارج شود خونى كه داخل بدن باقى مى‌ماند گرچه نجس نيست ولى خوردن آن جايز نيست مگر آنكه در گوشت و يا غذا مستهلك شود و در هر صورت مى‌توانيد گوشتها را با آب تطهير نماييد. ✍ آیت الله مکارم: چنانچه به مقدار متعارف شسته اید، خون هاي مختصری که موقع پختن غذاهاي گوشتي خارج مي شود نجس نيست و اگر جدا کردن آن از گوشت بسيار مشکل است يا به هنگام پخته شدن مستهلک مي شود، خوردن آن نيز مانعي ندارد. ✍ آیت الله سیستانی: اگر خون بعد از چرخ کردن با گوشت مستهلک شود خوردن گوشت چرخ کرده حلال خواهد بود. ✍ آیت الله وحید: اگر حيوان حلال گوشت را به دستورى كه در شرع معيّن شده بكشند و خون آن به مقدار معمول بيرون آيد، خونى كه در بدنش مى ماند پاك است ولی خوردن آن حرام است و اگر خون ها در میان گوشت ها به تنهایی قابل اجتناب نیست از خوردن همه گوشت اجتناب نمایید. ✍ آیت الله فاضل: خوردن خون حرام است لیکن خونی که در گوشت بعد از ذبح شرعی می ماند اگر ظاهر گوشت شسته شود و رگ هایی که خون دارد قطع شود؛ بعداز شستن گوشت اگر در داخل گوشت خونی بماند خوردن آن اشکال ندارد. 📚 منابع: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 302000. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 911023118 . [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: 135800445294. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید، شماره سوال: 57535. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 48935. 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💬 ⁉️ پوشيدن جوراب نازك در انظار عمومي چه حكمي دارد؟ ✅ پاسخ: ✍پوشیدن جوراب های شیشه ای، نازک یا طرح داری که پوست پا در آن نمایان است، در برابر جایز نیست و است. 👇 https://eitaa.com/ahkam_din