eitaa logo
کانال معارف و احکام دین
426 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
3هزار ویدیو
88 فایل
این کانال در راستای ترویج و تبلیغ معارف دینی و احکام عملی اسلام بر مبنای فتاوای مراجع تقلید شیعه(بویژه حضرت امام خمینی(ره)و مقام معظّم رهبری(مُدّظلّه) می باشد. @srma14
مشاهده در ایتا
دانلود
اهمیت استغفار در رفع غم⬆️⬆️ کانال در محضر علما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨راز کرامات عجیب و مقامات آیت الله نخودکی اصفهانی "ره"🤔 🎙استاد رفیعی @solok_shieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢روایتی شگفت‌آور درباره چشم‌زخم که مرحوم استاد فاطمی‌نیا نقل کردند. ن: joinchat/1766785276C8c0efe6c9c
صفحه ۴۷۶
ترجمه صفحه ۴۷۶
476.mp3
2.28M
ترجمه صفحه ۴۷۶
۱۴ صلوات هدیه به حضرت فاطمه الزهرا، و خانم نرجس خاتون مادر امام زمان عج نشرصدقه جاریه
💠
 نصرت مومنانه
🔹 شعار رسمی جاهلیت این بود: «انْصُرْ أَخَاكَ‏ ظَالِماً أَوْ مَظْلُوماً»؛ به فكر برادرت, به فكر قبیله ‌ات, به فكر باندت, به فكر حزبت, به فكر هم ‌فكرت باش چه ظالم چه مظلوم! این بود: «انْصُرْ أَخَاكَ‏ ظَالِماً أَوْ مَظْلُوماً». 🔹 وقتی اسلام آمد، وجود مبارك حضرت این شعار را به دو نحو تغییر داد فرمود نگویید: «انْصُرْ أَخَاكَ‏ ظَالِماً أَوْ مَظْلُوماً»، بلکه بگویید: «انْصُرْ المَظلُوم سَواءٌ كَانَ أخَاكَ أَوْ غیرَ أخَاك»؛ به داد مظلوم برسید چه برادرتان باشد و چه برادرتان نباشد...... به این نحو که اگر است به داد او برس اگر است دستش را بگیر كه ظلم نكند، این كمك به اوست. 🔹 این طور شعار را عوض كرد؛ فرمود یا الفاظتان را عوض كنید یا معانی را عوض كنید؛ یا بگویید: «انْصُرْ المَظلُوم» چه برادر چه غیر برادر یا بگویید: «اُنصُر أَخَاك» برادرت را كمك كن، اگر مظلوم است دستگیری كن و اگر ظالم است دستش را بگیر كه ظلم نكند. 📚 سوره مبارکه صافات جلسه 9 تاریخ: 1392/12/13
part12_final.mp3
14.78M
آداب وسنن رفتاری پیامبراکرم صل الله علیه واله اثر:علامه طباطبایی(ره)
عليه السلام: خوش رويى، آتش دشمنی را خاموش مى كند 📚غرر الحكم، ح 561
احکام جواب سلام در گفتگو های مجازی❓ 💬 سؤال: اگر کسی در نامه یا پیام رسان، سلام کرد، آیا جواب دادن به سلام او واجب است؟ ✅ جواب: به طور کلی جوابِ سلام، جز در ملاقات حضوری، مکالمه تلفنی و مانند آن، واجب نیست. 📚 پی نوشت: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
⬆️👆⬆️ 👈 ⭕️ سوال: اینکه حضرت عزرائیل هر روز چند بار به ما نگاه می‌کند و منتظر است خدا فرمان مرگ ما را بدهد حقیقت دارد؟ پاسخ: 👆⬆️👆 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽از پاریس تا ایران روایتی عجیب از 👈کورسل، تنها شهید اروپایی دفاع مقدس و متولد فرانسه و مسیحی که بخاطر عاشق علیه‌السلام و شیعه شد. 🔊حجت الاسلام ⬆️⬆️
عظمت و مقام رسول گرامی اسلام در بیان امام جعفر صادق (علیهما السلام) در آستانه میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) فرازی از فرمایشات آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع عظمت و مقام رسول گرامی اسلام در بیان امام جعفر صادق (ع) را از نظر می گذرانیم.⬇️⬇️ 🔸 معظم له اظهار داشتند: بعضی از بیانات نورانی از ائمه (علیهم السلام) درباره پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) به ما رسیده است، از جمله از وجود مبارک امام صادق (ع) نقل می ‌کنند که فرمود «کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص سَیدَ وُلْدِ آدَمَ فَقَالَ کَانَ وَ اللَّهِ سَیدَ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ وَ مَا بَرَأَ اللَّهُ بَرِیةً خَیراً مِنْ مُحَمَّدٍ ص». در روایتی دیگر وجود مبارک امام صادق (سلام الله علیه) از وجود مبارک حضرت امیر(ع) نقل می ‌کند که امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) فرمود: «مَا بَرَأَ اللَّهُ نَسَمَةً خَیراً مِنْ مُحَمَّدٍ ص»؛ هیچ بشری را خدا بهتر از پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) خلق نکرده است. 🔸 خود ائمه (ع)، مسئله اینکه اهل بیت (ع) روح قبل از بدن بودند، در کجا بودند، چگونه خلق شدند، را هم ذکر کردند. وجود مبارک امام صادق (ع) نقل می کند که از خود وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) سؤال کردند: «بِأَی شَی‏ءٍ سَبَقْتَ الْأَنْبِیاءَ وَ أَنْتَ بُعِثْتَ آخِرَهُمْ وَ خَاتَمَهُمْ»؛ چگونه شد شما با اینکه آخرین پیامبر هستید از همه افضل هستید؟ حضرت فرمود: «إِنِّی کُنْتُ أَوَّلَ مَنْ آمَنَ بِرَبِّی وَ أَوَّلَ مَنْ أَجَابَ حِینَ أَخَذَ اللَّهُ مِیثاقَ النَّبِیینَ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلی‏ أَنْفُسِهِمْ ﴿أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ﴾»؛ چون دو تا میثاق در قرآن مطرح است: یکی ﴿وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِیینَ میثاقَهُمْ﴾، یکی هم ﴿وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَی أَنْفُسِهِمْ﴾، این یکی که دارد: ﴿وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ﴾، اولین و آخرین را شامل می‌شود و نشأه عمومی است. آنجا که دارد: ﴿وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِیینَ میثاقَهُمْ﴾، مخصوص سلسله انبیاست. در هر دو بخش، اول کسی که پاسخ داد وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بود. 🔸 خداوند در اخذ میثاق عام که در سوره «اعراف» دارد خود را نشان اولین و آخرین داد: ﴿وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَی أَنْفُسِهِمْ﴾، معلوم می ‌شود اگر کسی اهل نسیان نباشد می ‌تواند آن صحنه را به یاد بیاورد وگرنه اگر آن عالم قابل ذکر و تعهد و یادآوری نبود که به او احتجاج نمی ‌شد، فرمود ما این کار را کردیم تا اینکه هیچ کس نگوید که ﴿إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلینَ﴾ در این صحنه که ذات اقدس الهی خود را به همه نشان داد، اول کسی که گفت «بلی» وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بود... . 🔸 به حضرت عرض کردند که چرا شما «خیر الناس» هستید؟ فرمود ما اول کسی بودیم که گفتیم «بلی»، لذا فرمود ما چون در آن عالم اولین کسی بودیم که بلی گفت، اینجا هم اولین پیغمبر هستیم و اوّلیت یعنی «اعلی النبیین، اسبق النبیین، اعلم النبیین، اشرف النبیین»... . مطالعه کامل: https://news.esra.ir/fa/w/-9-94 📚 درس خارج فقه تاریخ: 1397/08/30
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صَلّی اللهُ عَلَیکَ یا رَسُولَ الله 🌸 🌹۲۵ ثانیه برویم مدینه و در آستانه ولادت پیام آور رحمت و مهربانی ، بر آن حضرت و اهلبیتش صلوات بفرستیم. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم .🤲
📖👈وإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ [سوره قلم: 4] «و اينكه تو دارای ملكات اخلاقى بس بزرگى هستى‏» .
صفحه ۴۷۷
ترجمه صفحه ۴۷۷
477.mp3
2.49M
ترجمه صفحه ۴۷۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚داستان کوتاه📚 ⚡️شأن و منزلت بسم الله⚡️ 🔘 گویند مردی بود منافق اما زنی داشت مومن و متدین. این زن تمام کارهایش را با "بسم الله" آغاز می کرد. شوهرش از توسل جستن او به این نام مبارک بسیار غضبناک می شد و سعی می کرد که او را از این عادت منصرف کند. 🔘 روزی کیسه ای پر از طلا به زن داد تا آن را به عنوان امانت نکه دارد زن آن را گرفت و با گفتن " بسم الله الرحمن الرحیم" در پارچه ای پیچید و با " بسم الله " آن را در گوشه ای از خانه پنهان کرد . شوهرش مخفیانه آن طلا را دزدید و به دریا انداخت تا همسرش را محکوم و خجالت زده کند و "بسم الله" را بی ارزش جلوه دهد. 🔘 وی بعد از این کاربه مغازه خود رفت. در بین روز صیادی دو ماهی را برای فروش آورد آن مرد ماهی ها را خرید و به منزل فرستاد تا زنش آن را برای نهار آماده سازد. 🔘 زن وقتی شکم یکی از آن دو ماهی را پاره کرد دید همان کیسه طلا که پنهان کرده بود درون شکم یکی از ماهی هاست آن را برداشت و با گفتن "بسم الله" در مکان اول خود گذاشت. شوهر به خانه برگشت و کیسه زر را طلب کرد. زن مومنه فورا با گفتن "بسم الله" از جای برخاست و کیسه زر را آورد شوهرش خیلی تعجب کرد و سجده شکر الهی را به جا آورد و از جمله مومنین و متقین گردید. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السّلامُ_علیکّ_یا_رسول_الله بر نور جمال پاک، احمد (ص)صلوات بر عطر وجود حیّ سرمد صلوات بر وجه نکوی و خلق نیکوی رسول برخاتم انبیاء محمد (ص)صلوات اللّهُمَّ صَلِّ عَلی محَمَّد وَآل مُحَمَّدوَعَجِّل فَرجهُم و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
24.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 عیدتان مبارک🎍🌸🎍 👈 به سبک آهنگران (احوالات امروز جامعه) خیلی قشنگه⬆️⬆️..
💠
شارح حقایق،ومفسّر قرآن:

🔸 درباره وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء)، ذات اقدس الهی فرمود: ﴿وَأَنزَلنَآ إِلَيكَ ٱلذِّكرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيهِم﴾ تو مفسّر قرآن هستی. كتاب را یك مؤلف می‌ نویسد، دیگری، شرح می ‌كند مثل اینكه صاحب جواهر, شرایع محقّق را با شرح مزجی شرح كرد یا با شرح «قال، أقول» شرح می‌ كند نظیر آنکه علامه حلّی، تجرید خواجه طوسی را شرح كرد، به هر حال شارح در قبال ماتن است و ماتن در قبال شارح؛ اما قرآن تنها كتابی است كه شرح و متن، همه برای ماتن است . یعنی «قال الماتن»، یك؛ «قال الماتن»، دو؛ این دومی كه شرح است، بیان همان حرف ماتن است یعنی ماتن این ‌چنین گفته است. غیر از پیغمبر و به بركت او اهل بیت، کسی نمی ‌تواند این کار را بکند، لذا وجود مبارك حضرت امیر در وصف پیغمبر (علیهما السلام) وقتی می ‌خواهد او را معرفی كند می ‌فرماید: «الْمُعْتَامُ لِشَرْحِ حَقَائِقِهِ». «إعتام»؛ یعنی «إختارَ», «المعتام» یعنی «المختار»؛ خدا پیغمبر را به عنوان شرح كتاب خود انتخاب كرده است؛ او شارح این است. 🔸 این یك شرح است كه «قال» و «أقول» ندارد، بلکه یك «قال» دارد در بالا و یك «قال» دارد در پایین, دیگر «أقول» در برابر «قال» نیست، خدا این ‌چنین گفت و من این‌ چنین می ‌فهمم نیست، بلکه این «قال»ی دوم شرح مبسوط همان «قال»ی اول است. این کار توسط كسی باید صورت پذیرد كه ﴿ما ینْطِقُ عَنِ الْهَوی﴾ باشد، لذا وجود مبارك حضرت امیر فرمود خدا پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) را اختیار كرده است كه كتاب او را شرح كند: «الْمُعْتَامُ لِشَرْحِ حَقَائِقِهِ»، لذا دعایی كه حضرت درباره پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) می‌ كند این است که عرض كرد: «اللَّهُمَّ وَ أَعْلِ عَلَی بِنَاءِ الْبَانِینَ‏ بِنَاءَهُ»؛ خدایا بنایی كه او آورد و حقیقتی را كه او راه‌ اندازی كرد، تو نسبت به هر فكری و هر بنایی برجسته‌ تر كن. اینكه گفته می ‌شود: «الْإِسْلَامُ یعْلُو وَ لَا یعْلَی‏ عَلَیهِ» همین است. 📚 سخنرانی در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) تاریخ: 1394/10/08