#صحیفه_سجادیه
🌷 وَ لَا تَقْطَعْ رَجَائِي عَنْكَ ، وَ لَا تَبُتَّ سَبَبِي مِنْكَ ، وَ لَا تُوَجِّهْنِي فِي حَاجَتِي هَذِهِ وَ غَيْرِهَا إِلَى سِوَاكَ
🌷 و امیدم را از حضرتت قطع مکن و دستآویز مرا از خود جدا مساز و در این حاجتم و دیگر حوایجم، مرا به سوی غیر خودت روانه مکن.
📚 صحیفه سجادیه دعای سیزدهم فراز بیست و دوم
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
02.Baqara.032.mp3
1.99M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #بقره
آیه #سیودوم
https://eitaa.com/ahlalquran
#آموزش_ترجمه_و_مفاهیم
🔰درس سی و ششم
فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِينٍ (بقره/36)
🌷ترجمه کلمات آيه:
أَزَلَّ: لغزانيد
هُمَا: آنها
الشَّيْطَانُ: شيطان
أَخْرَجَ: بيرون راند، خارج کرد
كَانَا: بودند
اهْبِطُوا: فرود آييد
بَعْضُ: برخی، بعضی، بخشی
عَدُوٌّ: دشمن، دشمنان
مُسْتَقَرٌّ: قرارگاه
مَتَاعٌ: کالا، بهره مندی
حِينٍ: زمان، وقت
✍🏻نکات مناسب برای ترجمه آيه:
1. «بعضکم لبعض عدوّ»؛ ترجمه تحت اللفظی این جمله این گونه است: برخی از شما برای برخی(دیگر) دشمن است. ترجمه روان تر این است که بگوییم: شما دشمن یکدیگر هستید. البته این ترجمه با رویکرد ترجمه کلمه به کلمه چندان هماهنگ نیست؛ بنابراین، این ترجمه را نمی پذیریم.
2. «متاع الی حین»؛ «متاع» در قرآن به دو معنای اسمی و مصدری به کار رفته که اگر معنای مصدری آن مورد نظر باشد «بهره مندی» و اگر معنای اسمی منظور باشد «کالا». در بيشتر موارد کاربرد آن در قرآن، هر دو معنا قابل حمل بر آيه هست.
https://eitaa.com/ahlalquran
⭕️ ترجمه و توضیح آيه 36 سوره بقره:
فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِينٍ (36)
🔹ترجمه آیه:
پس لغزانيد آنها را شيطان از بهشت پس بيرون راند آنها را از آنچه در آن بودند، پس گفتيم: فرود آييد که بعضی از شما برای بعضی (ديگر) دشمن است، و برای شما در زمين قرار گاه و بهره منديی است تا زمانی(معين).(36)
🔸توضیح آيه:
در برگزيده تفسير نمونه آمده است: از آيات قرآن استفاده مىشود كه آدم براى زندگى در روى زمين، همين زمين معمولى آفريده شده بود، ولى در آغاز خداوند او را ساكن بهشت كه يكى از باغهاى سرسبز پر نعمت اين جهان بود ساخت.
شايد علت اين جريان آن بوده كه آدم با زندگى كردن روى زمين هيچ گونه آشنائى نداشت، و تحمل زحمت هاى آن بدون مقدمه براى او مشكل بود، و از چگونگى كردار و رفتار در زمين بايد اطلاعات بيشترى پيدا كند او در اين محيط مى بايست تا حدى پخته شود و بداند زندگى روى زمين توأم با برنامه ها و تكاليف و مسئوليتها است كه انجام صحيح آنها باعث سعادت و تكامل و بقاى نعمت است، و سر باز زدن از آن سبب رنج و ناراحتى، آرى اين خود يك سلسله تعليمات لازم بود كه مىبايست فرا گيرد، و با داشتن اين آمادگى به روى زمين قدم بگذارد.
آية الله جوادی آملی می گويد: در اين بهشت(قطعه ای از دنيا) تکليف وضع نشده بوده است؛ بنابراين عصيان آدم عليه السلام با عصمت پيامبرِ خدا منافات ندارد.
https://eitaa.com/ahlalquran
کتاب حفظ آسان.pdf
693.4K
#پیشنهاد_دانلود
#کتاب
📚 #حفظ_آسان 📚
✍ استاد علی قاسمی
روش های صحیح حفظ قرآن را به سادگی بیاموزید.
https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی
✅ مطلبی را که شاگردان با سعی و تلاش خود به دست می آورند، از آن خود می دانند و آن را با علاقه و بدون مقاومت می پذیرند.
پس زمینه ای فراهم کنید که خود شاگردان به مطالب دست پیدا کنند.🌺
https://eitaa.com/ahlalquran
#درس_اخلاق
🎙 آیت الله حائری شیرازی
اگر شما نماز که خواندی و خودت را نسبت به خدا، بدهکارتر دیدی، این یعنی نمازت قبول شده؛ اما اگر نمازت را خواندی و خودت را طلبکار دانستی، نمازت قبول نشده!
علامت قبولی نماز، افزایش احساس بدهکاری است! اگر بنشینی و حسابش کنی، میفهمی که بدهکارتر شدی و اگر بدهکار بشوی، توفیق نماز به تو داده میشود.
اما اگر احساس طلبکاری کردی، توفیق نماز از تو سلب میشود...
https://eitaa.com/ahlalquran