📌برسی حدیث مشهور بشارت به #ربیع و پایان ماه #صفر
پاسخ از حجت الاسلام یدالله #مقدسی:
این سخن مشهور؛ تنها در کتاب #الرواشح_السماوية اثر مرحوم #ميرداماد (1041ق) آمده است و این گزارش در منبع دیگری نقل نشده است. او مینویسد:
«و وقع فى كتاب النجم للافليشى ...
و ممّا يجرى فى كلام النّاس معزوّا الى النّبى صلّى اللّه عليه و آله قولهم: ...
و من بشّرنى بخروج صفر بشّرته بالجنّة ...
این روایت از سخنهای #منسوب به #پیامبر اکرم(ص) احادیث ... است» که در ادامه این عبارت من بشّرنى بخروج صفر بشّرته بالجنّة را در کنار برخی احادیث دیگر نقل کرده که افليشى از عالمان اهل تسنن، آنها را به عنوان #احادیث_موضوعه (جعلی) آورده است؛
ولی میرداماد میگوید:
«برخی از این احادیث نبوی صحیح و برخی نیز از ائمه(ع) نقل شده اند، بعضی هم موضوع هستند».
وی، به احادیث موضوع تصریح ندارد که کدام است؛ ولی از سیاق عبارت میرداماد بر میآید که حدیث موضوع همین حدیث «من بشّرنى بخروج صفر بشّرته بالجنّة» و عبارت «خیر خلّکم خلّ خمرکم» است که در ادامه همان صفحه آمده است.
بنابراین، به هر روی تعبیر «من بشّرنى بخروج صفر بشّرته بالجنّة» به عنوان حدیث نبوی مستندی ندارد.
📚الرواشح السماوية في شرح الأحاديث الإمامية (کتاب رجالی)؛ محمدباقر بن محمد ميرداماد، ۱۴۱۱ق، ص۲۰۲_ ۲۰۱.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 تاریخ دقیق شهادت #محسن فرزند حضرت #زهرا(س) و امیرمومنان #علی(ع)...
◀️آیا امیرمؤمنان #علی(ع) و حضرت #زهرا(س) فرزندی به نام محسن داشته اند؟
◀️زمان شهادت وی و #هجوم به خانه حضرت زهرا(س) کی است؟
◀️آیا شیعیان برای محسن اقامه #عزا کرده اند؟
📍پاسخ:
1⃣بر اساس گزارش تمامی منابع تاریخی، انساب و حدیث #شیعه و #سنی، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) فرزندی به نام محسن داشته اند که در زمان حمل توسط رسول خدا(ص) نامگذاری شده بود.
2⃣ #هجوم به خانه امیرمؤمنان علی(ع) در ۲ مرحله بوده است.
یک بار به خاطر فدک که مدت کمی بعد از رحلت پیامبر(ص) بود؛
اما زمان هجوم آخر که منجر به سوختن در خانه، ضربت به بازو، کتک و سیلی خوردن حضرت زهرا(س) و #شهادت محسن شد، ۵۰ روز بعد از رحلت رسول خدا(ص) است.
یعنی بعد از خطبه فدک و فراخواندن انصار و مهاجران و آن زمانی که #شیعیان در خانه امیرمؤمنان علی(ع) تحصن کردند تا حق الهی علی(ع) را از #غاصبان بگیرند.
بنابراین، زمان شهادت محسن، اوائل #ربیع_الاول نیست. بلکه ۵۰ روز بعد از ۲۸ #صفر است.
3⃣ #خلفا با #هجوم⚔ به خانه امیرمؤمنان #علی(ع) افزون بر سیلی و ضربه زدن به پهلوی حضرت #زهرا(س) و #سقط کردن محسن، به درگیری⚔ با اصحاب امیرمومنان علی(ع) پرداختند.
4⃣طبق گزارش قاضی #عبدالجبار سنی(قرن۴) در کتاب تثبیت دلائل النبوه، بسیاری از شیعیان در #شام، #فلسطین، #بغداد و شهرهای شیعه نشین برای محسن اقامه #عزا می کردند.
📌برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید:
📚بررسی اخبار محسن بن علی(ع) اثر حجت الاسلام والمسلمین دکتر #جباری و دکتر #یاوری مراجعه کنید.
📚ترتیب تاریخی حوادث پس از رحلت پیامبر(ص)، سیدعلی حسین پور و محمدرضا جباری، مجله تاریخ اسلام در اینه پژوهش؛
📚محمد جواد یاوری سرتختی، تاریخ و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها، چاپ جامعه الزهرا.
👇👇
🌻 @ahlebait110
20170923155835-9712-81.pdf
389.8K
📌بررسی اخبار #محسَّن بن علی(ع) در منابع فریقین
مقاله ای درباره وجود، چگونگی و زمان #شهادت محسن فرزند حضرت #زهرا سلام الله علیها و #امیرمومنان علی علیه السلام با تکیه بر منابع شیعه و سنی
نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری سرتختی و حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌تاریخ و سیره رضوی
کتابی جدید از حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری سرتختی با عنوان:
تاریخ و سیره #رضوی(ع)
این کتاب به بررسی ابعاد زندگانی امام رضا(ع) و حتی مسیر حرکت آن حضرت از مدینه به مرو می پردازد.
جهت تهیه کتاب به انتشارات دانشگاه معارف وابسته به موسسه امام خمینی در قم، خیابان ۲۰ متری گلستان مراجعه کنید.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 #راه_بهشت
بررسی فیلم سینمایی راه بهشت از مجموعه فیلم های تاریخی درباره وقایع صدر اسلام توسط حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری سرتختی در شبکه اسپانیایی زبان
لینک:
👇👇
https://www.hispantv.com/showepisode/cine-irani/camino-del-paraiso-cine-pelicula/61129
🌻 @ahlebait110
📌زندگی نامه امام #حسن عسکری(ع)
🏴شهادت امام عسکری(ع) تسلیت باد.
◀️ولادت: ۸ ربیع الثانی۲۳۲ در #مدینه؛
◀️شهادت، #سامرا، هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ق؛
◀️نام مادر: #حُدیث،
◀️طول عمر: ۲۸ سال،
◀️مدت امامت: ۶ سال.
◀️فعالیت های سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی...
1⃣ #آموزش و تربیت شاگردان،
2⃣ حفظ و تاکید بر نشر میراث روایی،
3⃣مدیریت سازمان #وکالت برای برقراری ارتباط با شیعیان در سرزمین های اسلامی،
4⃣معرفی امام زمان(عج) به شیعیان،
5⃣آماده کردن شیعه برای عصر #غیبت؛
6⃣تبیین ضرورت رجوع به #فقیه باتقوا، عالم و کاردان در عصر غیبت؛
7⃣ تحمل #حبس های متعدد؛
امام #عسکری(ع) خطاب به مادر خویش فرمود:
در سال ۲۶۰ به من #اذیت و آزاری خواهد رسید که میترسم من را دچار #رنج و مشقت کند.
9⃣ بیان صفات شیعه جهت متمایز کردن و هویت بخشی اجتماعی آنان؛
🔟برقراری ارتباط با شیعه از طریق نامه یا وکلا یا حضوری؛
📚مسعودی، اثبات الوصیه، ص۲۶۸؛
📚شیخ مفید، الارشاد، ج۲، ص۳۱۱- ۳۰۱؛
📚نوبختی، فرق الشیعه، ص۱۳۹؛
📚حرانی، تحف العقول، ص۴۸۷.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌وضعیت #شیعه در عصر امام حسن #عسکری(ع)
ابوبکر خوارزمی(م383ق) درباره وضعیت دوره امام عسکری(ع) مینویسد:
◀️آنان هر کسی را شیعه بدانند به #قتل می رسانند؛
◀️هرکس نام پسرش را #علی بگذارد، خونش را می ریزند.
◀️شاعر شیعه چون در مناقب وصی(علی) و معجزات نبی شعر بگوید، زبانش را می برند و دیوانش را پاره می کنند.
◀️عباسیان در صورتی به کسی بخشش می نمودند که به آل أبی طالب #دشنام گوید.
◀️علویان را از یک وعده خوراک منع می کنند. یک جرعه آب را از اولاد #فاطمه(س) دریغ می دارند.
◀️یکی شمشیر خود را گرو می گذارد و دیگری پیراهنش را میفروشد.
در چنین فضایی امام حسن عسکری(ع) از طریق سازمان #وکالت و با بیان اوصاف #شیعه و توجه دادن آنان به اعتقادات، میراث مکتوب امامیه و جان شیعیان را حفظ کرد.
📚ابوبکر خوارزمی، الرسائل، ص129- 130.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌امام حسن عسکری(ع) و متمایز کردن شیعه از دیگران
امام حسن #عسکری(ع) برای متمایز کردن جامعه شیعه اعتقادی از دیگران، افزون بر ارائه وصیت و سفارش آنان به #تقوا و آداب مسلمانی، خطاب به آنان فرمود:
«شیعیان- اعتقادی- کسانی هستند که از احادیث ما پیروی کرده، در تمام اوامر و نواهی از ما اطاعت می کنند و کسانی که در بسیاری از دستورات الهی با ما مخالفت کنند، شیعه نیستند.» (1)
ایشان همچنین، برای پیروان خود از اصطلاح مؤمن بهره برده و علائمی را برای آنان ذکر کردند؛
عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ:
صَلَاةُ الْخَمْسِينَ وَ زِيَارَةُ الْأَرْبَعِينَ وَ التَّخَتُّمُ فِي الْيَمِينِ وَ تَعْفِيرُ الْجَبِينِ وَ الْجَهْرُ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ.(2)
#شیعیان نیز مبتنی بر همان دستورات، به مناسک عبادی ازجمله حضور در محضر امامان یا #زیارت قبور آنان با هدف کسب معرفت و تقویت مبانی اعتقادی اهتمام داشتند، تا هویت شیعی خود را قالب این آموزه ها حفظ کنند. چنانکه مردم #قم و #آوه، براي زيارت مرقد مطهر امام #رضا(ع) به #مشهد سفر ميكردند و امام هادي(ع) نيز آنان را در قبال اين عمل، «مغفور لهم؛ یعنی کساني که آمرزيده ميشوند» وصف كرده اند.(3)
📚ابن شعبه حرّانى، تحف العقول عن آل الرسول، ص487؛
📚شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج6، ص52.
📚شیخ صدوق، عيون أخبار الرضا، ج2، ص260.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌شهادت امام حسن #عسکری علیه السلام تسلیت باد.
امام #حسن عسکری (ع) فرمودند:
ناگوارتر از نداشتن پدر و مادر،
یتیمی آن کسی است که از #امام خود دور افتاده و توان وصول به او را ندارد و پاسخ مسائل مورد نیازش را نمی داند.
پس بدانید:
#شیعه ما دانای به #علوم ما است.
افرادی که از علم ما بی خبرند، همچون یتیمی در کنف حمایت ایشانند.
بدانید جایگاه کسی که #هدایت می کند و دستورات ما را #تعلیم می دهد، همراه ما در گروه اعلی #علیین است.
📚طبرسی، احتجاج، ج۱، ص۱۶
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 امام #عسکری(ع) حافظ دین الهی...
اهل #سامرا مبتلا به #خشکسالی شده بودند. #مسلمانان #نماز باران خوانده بودند؛ اما بارانی نیامد.
از آن طرف عدهای از #مسیحیان با #صلیب ✝ بیرون رفته و برای طلب #باران مشغول عبادت و #دعا شدند. شخصی که جلوتر از بقیه ایستاده بود، همانطور که دست به دعا برداشته بود #ابرهای بارانزا شروع به باریدن کردند.
⛈🌧🌧
این حادثه موجب #تزلزل در اعتقاد گروهی سست عقیده شد، که نکند مسلمانان بر حق نیستند و نصارا بر حق هستند.
خلیفه #عباسی به فکر چاره افتاد، مشاورانش به او گفتند: چارهای جز این نیست که از امام حسن #عسکری(ع) کمک بخواهیم.
امام #عسکری(ع) به فرستادهای که از طرف خلیفه آمده بود فرمود:
اینها را وادار کنید که بار دیگر برای نماز باران بیرون روند. در آن حال حضرت کسی را #مأمور کرد که وقتی آن مرد نصارا که جلوتر از بقیه ایستاده دست به دعا برداشت، قطعه #استخوانی در بین انگشتانش دارد، آن را از او بگیر و بگو حالا دعا کن!
مرد نصارا مقاومت کرد، ولی بالاخره استخوان را از بین انگشتانش کشیدند.
سپس هرچه دعا کردند سودی نبخشید.
وقتی از حضرت ماجرا را پرسیدند، فرمود:
این تکهای از #استخوان یکی از #پیامبران است که از گور وی بیرون آوردهاند و وقتی #خدا را به استخوان آن پیامبر #قسم میدهند بارانی از #لطف_الهی نازل میشود.
و اینگونه شبهه آن سست عقیدگان برطرف شد.
📚ابن شعبه حرانی، تحف العقول.
📚طبرسی، احتجاج.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌سفارش امام #حسن عسکری به #شیعیان:
1⃣درباره #دین و آخرت کوتاهی نکنید؛
2⃣ #تقوای الهی داشته باشید؛
3⃣ #راستگو و #امانت_دار باشید؛
4⃣ #سجده_های_طولانی انجام دهید؛ 🕋🕌
5⃣ به #همسایگان🏡 #نیکی کنید؛
6⃣ به #بستگان خود #احسان و #محبت کرده و آنان را به #خوش_اخلاقی دعوت کنید؛
7⃣ #زینت ما باشید و مایه ننگ ما نباشید؛
8⃣خدا را ناظر بر اعمال خود بدانید؛
📚ابن شعبه حرانی، تحف العقول، ص۴۸۷.
👇👇
🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌روایتی نصب شده در دفتر کار #رهبر معظم انقلاب با خط آیت الله سیدمرتضی #نجومی کرمانشاهی
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 #شیعه، شیرمرد است و از #انفجار بمب نمی ترسد.
امام باقر(ع) فرمود:
«آنگاه که امر قیام ما فرا رسد، #شیعیان، شیران نیرومندی هستنند که پراکنده نمی گردند.» ۱
اگر کسی به امام #باقر(ع) #اظهار_محبت می کرد، امام به وی می فرمود:
«خود را برای انواع گرفتاری ها آماده کن.»۲
📚محمدبن سلیمان کوفی، مناقب الإمام أميرالمؤمنين علی بن أبى طالب(ع)، ج2، ص296.
📚شیخ طوسی، الامالی، ص۱۵۴.
شهادت شیعیان #افغانستان در انفجارهای اخیر را به عموم مسلمانان و خانواده های آنان تسلیت عرض میکنیم.
👇👇
🌻 @ahlebait110
HS_Volume 22_Issue 86_Pages 123-146 (1).pdf
855.7K
📌نقد سندی و دلالی روایت «رفع قلم»
در ۹ ربیع به مناسبت کشته شدن عمر بن خطاب:
در این مقاله به #اعتبارسنجی روایتی موسوم به «رفع قلم» «...أَنْ یَرْفَعُوا الْقَلَمَ عَنِ الْخَلْقِ کُلِّهِمْ فِی ذَلِکَ الْیَوْمِ...» از سه منظر: #منبع، #سند و #محتوا پرداخته شده است.
قدیمیترین مأخذ این روایت، مجموع الأعیاد ابوسعیدطبرانی، یکی از #غلات نصیریه در قرن پنجم است و از آنجا در قرن ششم، به منابع #امامیه انتقال یافته است. بررسی رجالی و سندی بیانگر آن است که روایت فوق، مرسل و محرَّف و راویان اصلی آن همگی #مجهولاند.
مهمترین نقد دلالی این روایت، تصریح آن بر جریان فراگیر رفع تکلیف به مدت سه روز و در واقع ترویج نوعی اباحیگری است.
حاصل، آنکه روایت مزبور به دلایل:
عدم اعتبار منبع، عدم اعتبار و صحت سند، احراز مخالفت متن با #نص_قرآن کریم و #سنت_معصومان و نیز مخالفت محتوای روایت با شواهد تاریخی و اتفاق نظر قاطبه مورخان مبنی بر وقوع ماجرای قتل خلیفه دوم در اواخر ذیالحجه سال 23هجری، فاقد حجیت ارزیابی میشود.
👇👇
🌻 @ahlebait110
❌ حدیث رفع قلم
🔖 درباره حدیثی که تنها مستند نهم ربیعالاول دانسته میشود، سخن فراوان گفته شده و درباره اینکه آیا معیارهای درستیِ یک روایت (منبع، سند و متن) را دارد یا نه؛ بحث مفصلی است که فرصتی دیگر میطلبد و البته برای محققان روشن است.
اما نکته مهمتر و قابل ذکر، اصل موضوع روایت است که گویا ابوالخطاب است نه ابنالخطاب.
📗 یکی از دو منبع اصلی این خبر، کتاب المحتضر (قرن هشتم) است. مصحح این کتاب مینویسد در منبع کهنتر آن مصباح الانوار (که مربوط به قرن ششم است و اکنون در دست نیست) چنین آمده که «محمد بن علاء واسطی و یحیی بن محمد بن جریح گفتند ما درباره ابیالخطاب محمد بن ابیزینب کوفی اختلاف کردیم و امر بر ما مشتبه شد پس نزد احمد بن اسحاق رفتیم» و سپس آن داستان نقل شده است (ر.ک: المحتضر، ص89).
✅ بدین ترتیب، اصل موضوعِ روایت درباره ابیالخطاب غالی مشهور و مطرود ائمه بوده و «ابی» به «ابن» تصحیف شده است.
#نهم_ربیع
#مستبین
https://eitaa.com/Mostabin/173
در تلگرام
https://t.me/AlMostabin
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌شیعه، برای میدان های سخت آماده است.
امام #باقر(ع) دربارۀ #مظلوميّت اهلبيت(ع) و #شیعیان فرمود: ◀️«هميشه ما #تحقير مىشديم و مورد #ظلم و ستم قرار مىگرفتيم.
◀️ما را دور مىكنند، حقير مىسازند، محروم مىكنند و مىكشند.
◀️ما هميشه در معرض خوف و ترس بوده و بر خون خود و دوستانمان #امنيت نداشتيم.
◀️- در زمان #معاويه- شيعيان ما را در شهرها كشتند، #دستها و #پاهايشان را تنها به گمان تشیع، قطع می كردند، نام هركس در زمرۀ محبّان يا اصحاب ما برده مىشد، زندانى مىشد، مالش را غارت مىكردند، يا خانهاش را ويران مىساختند.
◀️اين بلا، همچنان در تزايد و شدّت بود، تا زمان عبيدالله بن زياد؛ پس از آن نیز حَجّاج بن یوسف(م94ق) روی کار آمد. #حجاج، شيعيان بسيارى را كشت و ايشان را به ظنّ و گمان بازداشت نمود. كار شيعيان در آن جامعۀ بلازده به جايى رسيده بود كه اگر مردى را #زنديق يا #كافر معرّفى مىكردند، نزد حَجّاج محبوبتر از آن بود كه او را #شيعۀ_على(ع) معرفى كنند.»
📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج۱۱، ص۴۴.
📚ابن حجر عسقلانی، لسان المیزان، ج6، ص89.
👇👇
🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌وقتی که یک نوجوان در اوج نداری #نماز خود را در کف خیابان می خواند و بسیاری نیز در اوج دارایی، #خدا را بنده نیستند که هیچ، حتی به هم نوع خود کمک نمی کنند.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌مقالات حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری سرتختی در سایت علوم انسانی
👇👇
http://ensani.ir/fa/article/author/156688
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌اطلاعیه
#آزمون #سطح_چهار رشته تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در موسسه حوزوی امام #رضا علیه السلام ویژه #طلاب در شهر #قم برگزار می گردد.
📌شرایط: داشتن سطح ۳ حوزه.
📌زمان آزمون روز پنجشنبه 2 دی ماه، ساعت هفت و ربع صبح برگزار می گردد.
منابع آزمون:
#فقه:
تحریر الوسیله فصل فی الدفاع (جهاد) و امر به معروف و نهی از منکر
#اصول:
تعادل و تراجیح از کتاب کفایه
#تاریخ و #سیره:
1ـ سیره رسول خدا صلی الله علیه و آله (رسول جعفریان)
2ـ الصحیح من سیره النبی الاعظم جلد 2 (سید جعفر مرتضی عاملی)
3ـ سیری در سیره نبوی (شهید مطهری)
#حدیث و رجال:
درس نامه فهم حدیث (عبدالهادی مسعودی)
جهت ثبت نام دوره به سایت نجاح حوزه یا به تلفنهای موسسه بعدازظهرها تماس بگیرید.
32136641 و 32136661
👇👇
🌻 @ahlebait110
31.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌نقد سخنان جدید #آقامیری درباره شغل انبیاء و اهل بیت علیهم السلام
ناقد:
حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 #اخلاق برجسته
امام #حسین(ع) فرمود:
از پدرم امیرمومنان #علی(ع) درباره اخلاق #پیامبر اکرم(ص) سوال کردم. ایشان در پاسخ فرمود:
رفتار پیامبر(ص) چنان بود که:
1⃣دائما خوش، #خندان و با مردم ملایم بود؛
2⃣هرگز #خشن، سنگدل، پرخاشگر، بدزبان و عیبجو نبود؛
3⃣هیچ کس از او #مایوس نمی شد؛
4⃣هر کس به در خانه او می آمد #ناامید باز نمی گشت؛
5⃣ سه چیز را از خود رها کرده بود:
#مجادله در سخن، زیاد حرف زدن و دخالت در کاری که به او مربوط نبود؛
6⃣ سه چیز را درباره مردم رها کرده بود:
کسی را #مذمت و سرزنش نمی کرد، در عیوب و لغزش های مردم جست و جو نمی کرد و هرگز سخن نمی گفت مگر در اموری که #ثواب الهی را امید داشت.
📚شیخ صدوق، معانی الاخبار، ص۸۳
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌پیام آور رحمت
◀️ #قرآن کریم، پیامبر اکرم را رحمت دو عالم معرفی میکند.
◀️به گفته قرآن کریم، پیامبر اعظم براساس هوا و هوس سخن نمی گوید.
◀️در قرآن کریم اشاره شده است، این #مشرکان بودند قصد کشتن رسول خدا را داشته و یاران او را از #مکه اخراج کردند.
◀️پیامبر رحمت در مکه زندگی کرد و به دلیل شهرت به #امانتداری و #راستگویی⚖، همه مشرکان قبل از بعثت به او احترام می گذاشتند.
◀️با آغاز #بعثت تا ۱۳ سال بعد از آن نیز این مشرکان و کفار بودند که قصد #کشتن، #تبعید یا #اسارت پیامبر را داشتند.
◀️مشرکان و یهود در جنگ #احزاب قصد #قتل پیامبر رحمت را داشتند و این احزاب بدترین #جنایات را در حق مردم انجام می دادند.
◀️مشرکان، #دختران خود را #زنده_بگور می کردند و پیامبر رحمت مانع خیلی از اعمال زشت آنان بود.
◀️بنا به گفته #قرآن کریم، مردم به خاطر اخلاق نیکوی پیامبر دورش جمع می شدند.
📚آل عمران: ۱۵۹
لذا #مدینه با #اخلاق نیکوی پیامبر اکرم #فتح شد و بعد از فتح مکه مردم موج موج به #اسلام گرایش پیدا کردند.
◀️امروز جمعیت مسلمانان #اروپا، #آمریکا، #آفریقا و #آسیا مدیون اخلاق کریمانه پیامبر هستند و #طالبان، #القاعده، #وهابیت، #داعش و... حاصل جنایات صهیونیستی دولتهای مسیحی و یهودی هستند.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌اطلاعیه
موسسه آموزش عالی حوزوی #امام_رضا علیهالسلام در جهت تقویت دانش تخصصی طلاب،
آزمون سطح ۴ رشته #مشاوره_اسلامی با گرایش:
#ازدواج و #خانواده
برگزار می کند.
◀️شرایط:
1. ویژه طلاب برادر
2. دارای اتمام سطح 3
3. اشنا به دانش مشاوره و روانشناسی
◀️زمان:
پنجشنبه 9 دی ماه، ساعت هفت و ربع صبح.
◀️ثبت نام در سایت سنجش و پذیرش حوزه و تماس با
تلفن (بعدازظهرها): 32136641 و 32136661 و 32136575
منابع آزمون:
◀️روش تحقیق:
شناخت روش علمی در علوم رفتاری (ضریب 1)، نویسنده: حیدرعلی هومن، ناشر: سمت
◀️زبان تخصصی:
متون روانشناسی به زبان انگلیسی (Reading in psychology) (ضریب 1)، نویسنده: یحیی سیدمحمدی، ناشر: روان
◀️آسیب شناسی:
آسیب شناسی روانی (ضریب 2)، نویسنده: دیوید اچ بارلو؛ وی مارک دیورند، مترجم: مهرداد فیروزبخت، ناشر: رسا
◀️خانواده:
خانواده درمانی (ضریب 2)، نویسنده: هربرت گولدنبرگ؛ آیرین گولدنبرگ، مترجم: مهرداد فیروزبخت
◀️ازدواج:
مشاوره پیش از ازدواج (ضریب 1)، نویسنده: شهربانو قهاری، ناشر: قطره
◀️فقه خانواده:
تحریرالوسیله (باب النکاح و الطلاق) (ضریب 1)، نویسنده: امام خمینی ره
مزایای دوره:
1. اعطای مدرک تخصصی
2. برخوداری از شهریه ماهانه
3. مهارت آموزی طلاب در کارگاه های مورد نیاز
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌یادداشتهای #آمریکا:
قسمت چهل و یکم (آرایش بانوان)
در تجربه دو سالهام در آمریکا به جرأت میتوانم بگویم کسی از خانمها را ندیدم که #آرایش غلیظی کرده باشد. خانمها حتی در مراسمهای رسمی دانشگاه یا مدرسه آرایش خیلی سادهای داشتند.
به نظرم یکی از علتهای نداشتنِ آرایش، نقشهای غیرجنسی #بانوان در #دانشگاه بود. به بیان دیگر، زنها دستکم در دانشگاه کارکرد جنسی نداشتند.
کارکردهای اجتماعی بانوان (درست یا غلط) و همینطور کارکردهای علمی و دانشگاهی و تحقیقاتی خانمها، موجب شده بود که اعتماد بهنفس بانوان رشد کند و بدینترتیب نقش جنسی آنها نیز در حاشیه باشد. حتی خیلی از خانمها در کلاسهای دکتری کمترین آرایش را نداشتند و تمرکزشان بر #فعالیتهای_علمیشان بود.
من از آنچه در آمریکا و سپس در #ایران (در نگاه مقایسهای) یافتم این بود که هر میزان شخصیت و سرمایههای وجودیِ بانوان تنزل پیدا میکند، #ظاهرگرایی و آرایش زنان بیشتر میشود، و هر مقدار بانوان به جهت علمی و اجتماعی رشد میکنند، ظاهرگرایی و بازی با ظرافتهای زنانه در میان آنها کمتر میشود.
📚خاطرات دکتر حبیب الله بابایی
@Habibollah_Babai
👇👇
🌻 @ahlebait110