📌چرا قوم یهود مورد نکوهش قرار گرفتند؟
⬅️پيمان شکني:
📚بقره / 83 و 100، آل عمران / 187
⬅️تحريف کلام الهي:
📚نساء / 46، مائده / 13 و 41 و ...
⬅️پندارها، گفتارها و عملکردهاي ناشايست؛ مانند اعتقاد به فقر خدا:
📚آل عمران / 187
⬅️افترا بر خدا:
📚آل عمران / 78
⬅️گوساله پرستي:
📚بقره / 54، 92
⬅️برخورد نامناسب با فرستادگان خدا، مثل مقابله شديد با حضرت عيسي(ع):
📚نساء / 156...
⬅️عداوت با جبرئيل
📚بقره / 97 و 98
⬅️حقد و کينه عليه پيامبر بزرگ اسلام:
📚بقره / 109 و 120..
⬅️اين قوم مورد لعن خدا قرار گرفته:
📚بقره / 88 و نساء / 46 و ..
⬅️و از نعمتهاي الهي محروم گشته اند:
📚نساء / 160
⬅️ببه حقيقت بايد قوم #يهود را از بدترين فرقه ها و طائفه برشمرد.
📚ر.ک: پژوهشي در باب اسرائيليات در تفاسير قرآن، دکتر محمدتقي دياري.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 دوستی #بنی_امیه با #یهود و دشمنی با #شیعه
در گزارشی درباره #غارت های معاویه به حکومت امیرمؤمنان #علی(ع) آمده است:
قُرظه بن کعب می گوید:
سوارانى از طرف كوفه- که از مخالفان حکومت امیرمؤمنان و محب معاویه بودند- بر ما گذشتند و بطرف دهكده #نفر رهسپار شدند و در آنجا با يكى از کشاورزان كه #مسلمان شده و نماز مىخواند برخورد كردند.
نام آن شخص #زاذان_فرخ بود،
آنان از وى سؤال كردند، شما مسلمان هستيد يا كافر؟ او گفت: من مسلمان هستم،
آنان گفتند: درباره #على(ع) چه مىگوئى؟
گفت: جز خير درباره او چيزى نمى گويم. مى گويم او امير مؤمنان، #وصى رسول خدا(ص) و سيد و سرور همه انسان ها است.
آن جماعت او را تكفير كردند و بعد بر او تاختند و با شمشير پاره پاره كردند،
بعد از آن، يك مرد #ذمى را كه همراه آنان بود با خود بردند و از او سؤال كردند چه مذهبی دارى؟ گفت:
من #يهودى هستم، گفتند او را آزاد كنيد، و به آن كارى نداشته باشيد.
امام فرمود:
این گروه باغی، فریب شیطان را خورده اند.
📚ثقفی، الغارات، ج1، ص339.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌چوب خدا بر پیکر صهیونیسم
وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌به فرموده مولی امیرمومنان، ما هم در زدن اسرائیل با سپاه شریک هستیم.
هنگامیكه امیرمومنان #علی(ع) در نبرد #جمل پيروز شد، يكى از اصحاب به آن حضرت گفت:
دوست داشتم برادرم در اين صحنه بود و مىديد چگونه خداوند تو را بر دشمنانت يارى کرد.
امام به او فرمود:
آيا ميل برادر تو با ما بود؟ وی گفت: آرى.
امام فرمود:
بىشك با ما در این #پیروزی حضور داشته است؛ بلكه اقوامى با ما در اين لشكر حضور داشتند كه هم اكنون در صلب پدران و رحم زنان هستند.
📚سیدرضی، نهجالبلاغه، خطبه۱۲.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌چرا نظام خلافت اهل سنت قدرت سیاسی و اجتماعی در برابر ظلم و ستم ندارد؟
چون همه چیز را تغییر دادند.
برخی از عالمان اهل تسنن همچون انَس بن مالك، حسن بصري، ابن شهاب زُهْري، معاويةبن قُرّه، عبدالله بن بُسْر و ابودَرْداء شافعی، مالک بن انس، ابوسعید خُدری و دیگران به تغییر اساسی آموزه های دینی و انحراف صحابه از مسیر اسلام و بدعتهای ایجاد شده بعد از رحلت پیامبر(ص)، اعتراف کرده اند.
⬅️حسن بصری(م110ق) اعتراف کرده است:
«اگر صحابه رسول خدا به میان شما بیایند از اسلام شما، جز اینکه به طرف قبله می ایستند چیز دیگری مشاهده نخواهند کرد.»
⬅️معاوية بن قُرّه(م113ق) اظهار میکند:
«هفتاد نفر از اصحاب پيامبر را درک کردم که اگر امروز شما را ببينند، هيچ رفتار شما را جز اذان تأييد نميکنند.»
⬅️مالک بن انس(م179ق) نیز نوشته است:
«از مردم جز دعوت به نماز، چیزی را نمی¬بینم.»
⬅️شافعی(م204ق) نیز می نویسد:
«تمامی سنتهای پیامبر تغییر کرد.»
⬅️بنابر گزارش بخاری(م256ق):
«برخی از صحابه با مشاهده نماز امیرمؤمنان علی به یاد نماز پیامبر افتادند.»
📚مالک بن انس، المؤطأ، ج1، ص73.
📚یوسف بن عبدالله بن محمد، جامع بيان العلم و فضله، ج1، ص200.
📚عبدالله بن مبارک مروزي، الزهد و الرقائق، ص41؛
📚شافعی قرشی، الاُم، ج1، ص269.
📚بخاری، الجامع الصحیح، ج1، ص200.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌ضرب المثل كَفٌّ يَهُودِيَّه (دست یهودی)
پیمانشکن بودن #یهودیان به گونهای در #قرآن تأکید شده و در تاریخ اسلام مشهود است که به #ضربالمثل تبدیل شده است.
⚔️ پس از پیروزی امیرمؤمنان #علی(ع) در جنگ #جمل، #مروان بن حکم اسیر شد. او از امام #حسن و #حسین علیهم السلام خواست نزد پدرشان شفاعت کنند و آنان با پدر صحبت کردند
امیرمومنان علی(ع) از او گذشت و مروان آزاد شد.
🤝 سپس سخن از #بیعت مروان پیش آمد. امیرمؤمنان فرمود:
مگر بعد از قتل #عثمان با من بیعت نکرد؟! [و نقض کرد و در #جنگ_جمل شرکت کرد] من نیازی به بیعت او ندارم.
دست او همچون دست #یهودی است که اگر از پیش رو بیعت کند، از پشت خیانت میکند.
✋ إنَّهَا كَفٌّ يَهُودِيَّةٌ لَوْ بَايَعَنِي بِكَفِّهِ لَغَدَرَ بِسَبَّتِه
آنگاه امام #پیشگویی کرد که او حکومتی کوتاه خواهد داشت به اندازه لحظهای که سگ زبانش را به بینی میمالد!
✅ این روزها همگان بدعهدی یهودیان را به چشم خود دیدند که پیوسته به آتشبس وعده دادند و آن را نقض کردند.
📚سیدرضی، نهج البلاغه، خطبه 72، ص173.
#مستبین: یک کانال بسیار خوب از دوست عزیز ما دکتر مصطفی #صادقی
در ایتا
https://eitaa.com/Mostabin
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌شباهت حکومت بنی امیه با #صهیونیسم
امیرمومنان #علی(ع)فرمود:
«اگر بنی امیه کارها را به دست بگیرند،
⬅️حرمت و #حریم_احکام خدا را می شکنند؛
⬅️مرتکب #حرام می شوند تا #قباحت آن از بین رود.
⬅️به خدا قسم، بنی امیه همچنان به #ستم ادامه می دهند تا آنجاکه حرامی باقی نماند، مگر آنکه حلالش کنند و پیمانی نیست، مگر اینکه آن را بشکنند.»
📚سیدرضی، نهج البلاغه، خطبه ۹۸، ص144.
👇👇
🌻@ahlebait110
به قول یه خوش ذوقی :
نماز جمعه دیروز مباهله انقلاب بود
سید علی با عزیز ترین کسان خودش (امت ) به زیر آسمان رفت تا حقانیتش را نشان دهد
درست مثل اجداد طاهرینش
شیخ ناصر یوسفی
@havariun
👇👇
🌻@ahlebait110
📌سوال شرعی
سوال 1) حکم کاشت ناخن مصنوعی چیست؟
ج) اگر کاشت ناخن برایش ضرورت ندارد و به دلیل عدم امکان یا ضرر یا مشقت زیاد، هنگام وضو یا غسل، ناخن مصنوعی را برنخواهد داشت، کاشت ناخن جایز نیست و چنانچه برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل با آن باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنابر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند.
سوال 2) حکم دریافت دستمزد در قبال کاشت ناخن برای آرایشگران چیست؟
ج) اگر قابل برداشت باشد، کاشتن آن و دریافت دستمزد فی نفسه اشکال ندارد اما اگر برداشتن آن ممکن نباشد و یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، کاشت ناخن بدون ضرورت غیر قابل اجتناب، جائز نبوده و در نتیجه دریافت دستمزد در قبال آن هم جائز نیست.
البته اگر برای آرایشگر معلوم نباشد که فرد مراجعه کننده جزو چنین افرادی است، انجام این کار و گرفتن دستمزد فی نفسه اشکال ندارد.
👇👇
🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 #رهبرانقلاب:
در هر سطحی که #دشمن حمله کند، در همان سطح به دشمن حمله خواهیم کرد.
پاسخ رهبر انقلاب به رجزهای پوشالی اسقاطیلی ها یا همان سگیونیصت ها
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌حضور زنان در جنگ های عصر نبوی
به نقل از انس بن مالک، ام سلمه گفت:
«ای رسول خدا! آیا می توانم به همراه شما روانه جهاد گردم؟ آن حضرت فرمود: ای ام سلمه! #جهاد بر زنان واجب نیست. وی گفت:
مجروحان را درمان می کنم، #چشم را علاج می کنم و به جهادگران #آب می رسانم. ایشان فرمود: در این صورت مشکلی نیست.»
ابن عباس نقل می کند:
«رسول خدا زنان را برای #درمان_مجروحان و بیماران به #غزوات می برد و از غنیمت نیز بهره ای برای آنان قرار میداد.»
براساس نقل امام #صادق(ع) نیز، آن حضرت جهت #معالجه مجروحان، زنان را به #جنگ فرامی خواند.
📚طبرانی، المعجم الصغیر، ج1، ص117.
📚ترمذی، السنن، ج3، ص68.
📚شافعی، الام، ج4، ص174؛ همو، مسند، ص207.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌درس عبرتی برای تضعیف کنندگان قدرت نظامی کشور
حَنظَلةبن رَبیع، که جزو لشکریان امیرمؤمنان #علی(ع) در جنگ #صفین بود، هنگام حرکت سپاه اسلام به سوی جنگ با #معاویه، روحیه مردم را #متزلزل می کرد و حتی حضرت را از جنگ با معاویه برحذر می داشت.
امام در مرحله اول به او فرمود:
آیا بر ضد ما هستی یا با ما؟ او اظهار داشت:
نه بر ضد شما و نه با شما هستم.
امام باتوجه به زمان خاص و موقعیتی که برای حرکت به سوی معاویه تشخیص داده بود، #حنظله را به رُها(شهری بین موصل و شام) #تبعید کرد، ولی وی از اجرای حکم تخلف کرد و شبانه از #کوفه گریخت و به معاویه پیوست.
امیرمؤمنان علی(ع) نیز با قاطعیت دستور داد که #خانه او را در کوفه #خراب کنند، تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
📚منقری، وقعة صفین، ص97.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 نتیجه ترک جهاد
پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهواله):
هر كسی #جهاد را ترك كند خداوند جامۀ خوارى و ذلّت را بر اندام او بپوشاند، و او را #نيازمند و تهيدست مىگرداند، و #دين او را از ميان بردارد (بيدين از دنيا مىرود)، چرا كه خداوند، امّت مرا به خاطر سم اسبان(مجاهدان) و نيزههاى آنان، عزيز و سرافراز مىدارد.
📚 صدوق، ثواب الأعمال، ج۱، ص۱۸۹.
🔰https://eitaa.com/Tashayo
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌اگر کله و پاچه دعوت بودی حتما برو
پيامبر (ص) فرمود:
اگر يك عبد مؤمن، #پاچه_گوسفندي بپزد و من را #دعوت كند، دعوتش را اجابت خواهم كرد.
📚ابن اشعث، الجعفریات، ص159.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 پیامی برای #محتکران
حمادبن عثمان گوید:
در زمان امام #صادق علیه السلام، مردم #مدینه گرفتار #گرانی و #قحطی شدند.
امام صادق(ع) مقداری #گندم مرغوب داشت که در آغاز سال خریده بود.
آن حضرت به یکی از کارکنان منزلش فرمود:
مقداری #جو برای ما بخر و این گندم ها را بفروش.
چراکه ما( #اهل_بیت) خوش نداریم #غذای_مرغوب بخوریم و مردم غذای نامرغوب بخورند.
📚کافی، کلینی، ج۵، ص۱۶۶
👇👇
🌻 @ahlebait110
❓کودکان ما با کیا نگردن؟
امام #سجاد علیه السلام به یکی از فرزندان خود فرمود:
فرزندم،
بر ۵ گروه هوشیار باش.
با آن ۵ گروه #همنشین، هم گفتار و همراه نشو.
کودک پرسید:
پدرجان، این ۵ گروه چه کسانی هستند؟
امام فرمود: با
1⃣ #دروغگو،
2⃣ #فاسق،
3⃣ #بخیل،
4⃣ #احمق،
5⃣و کسی که #صله_رحم نمی کند، همنشین نشو.
📚حرانی، تحف العقول، ص۲۸۶
👇👇
🌻 @ahlebait110
28.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌پاسخی به یک شبهه پرتکرار
دست بوسی خوبه یا بده؟
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌از «نيرنگ يهوديان» تا «نقد سند تاریخی»
در سال 447 هجری عدهای از #یهود، نامهای به #خلیفهٔ وقت نشان دادند، با این ادعا که به خط #علیبنابیطالب(ع) است و در آن #نامه، پیامبر، جزیه را از اهل خیبر ساقط کرده است. برخی #صحابه هم در ذیل نامه به آن شهادت داده بودند.
وزیر خلیفه، نامه را به ابوبکر #خطیب_بغدادي عرضه کرد که مورخ بود.
او چون در نامه تأمل کرد، گفت: «نامه جعلی است».
گفتند: «از کجا دانستی»؟
گفت: «شهادت #معاویه در آن هست و معاویه چند سال پس از #فتح_خیبر اسلام آورد. نیز شهادت #سعدبنمعاذ در آن آمده است و او دو سال پیش از واقعهٔ #خیبر مرده بود».
📚ابن جوزي، المنتظم، ج16، ص129؛
📚ذهبي، تذکرة الحفاظ، ج3، ص1141.
✍️ حامد منتظری مقدم
🔰https://eitaa.com/Tashayo
👇👇
🌻 @ahlebait110
ICRS_Volume 4_Issue 15_Pages 1-32.pdf
1.54M
📌علمیسازی #سلامت در فرهنگ عمومی مبتنی بر مفهوم «نُشرت»
نویسنده: دکترمحمدمصطفی اسعدی
#نشرت در روایات شیعه همان #نشاط است که در عواملی برای آن از منظر اهل بیت(ع) یاد شده است.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 #شکرخدا
🌞روزی مردی از گذری عبور می کرد و دید فرد #معلولی دست به دعا برده و با خود می گوید:
خدا را شکر.
🚶مرد گفت:
تو که معلولی چرا خدا را شکر می کنی؟
معلول گفت:
هر وقت کسی به من نگاه می کند با خود می گوید خدا را شکر که معلول نیستم.
حالا که مردم با دیدن من به #یاد_خدا می افتند،
منم خدا را شکر می کنم که می توانم مردم را به یاد خدا بندازم.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌جرات ما میراث حکمرانی #علی(ع) است.
#معاویه وقتی با انتقاد و پاسخ تند #سودة بنت عمارة مواجه شد، #علی (علیهالسلام) را مقصر دانست که به مردم اجازه داده که بهراحتی از حاکم #انتقاد کنند.
معاویه گفت:
علی بن ابیطالب(ع) #جرأت بر #سلطان را به شما چشانده است. چقدر طول خواهد کشید تا طعم آن را از زبان شما بازگیرند.
📚ابن بکار، أخبار الوافدات من النساء على معاوية بن أبيسفيان، ص۷۰.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌چشم ما به دعای امام عسکری(ع) است.
محمّدبن حسن بن شمّون نقل می کند:
به امام حسن #عسكرى(ع) نامه اى نوشتم و از ايشان درخواست كردم كه براى #شفاى_درد_چشم من دعا كند.
يكى از چشمانم از بين رفته بود و ديگرى نيز در آستانه از بین رفتن بود.
امام به من نوشت:
«خداوند، چشمت را برايت نگه دارد. پس از دعای امام، چشم نيمه سالم من، بهبود يافت.»
📚کلینی، کافی، ج1، ص510.
👇👇
🌻 @ahlebait110