هدایت شده از دست امید
24.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش_نیکوکاری
♦️ توزیع بستههای مواد غذایی بین خانوادههای نیازمند تحت پوشش دست امید
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۳٢۶۹ بنا به نقل، حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السّلام فرمودند: ادب، كمال انسان است. 🔅 الأدبُ ك
💠#حديث ۳٢٧۰
بنا به نقل، حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السّلام فرمودند: شرافتى سودمندتر از ادب نيست.
🔅 لا حسَبَ أنفعُ مِن الأدبِ.
بحالانوار ،ج ٧٨، ص ٤٢٨
@ahlevela_channel
۞ اینکه هنگام ورود به حرم ائمّه علیهم السّلام میگویی: رَبِّ اَدخِلنى مُدخَلَ صِدقٍ وَ اَخرِجنى مُخرَجَ صِدقٍ، یعنی خدایا کاری کن با صدق پیش این آقا بروم و از پیش ایشان هم با صدق پیش شما بیایم.
۞ وقتی به حرم ائمّه علیهم السّلام مشرف میشوید، زود داخل نشوید. دم در توقّف کنید و اذن دخول بخوانید تا رغبتتان طلوع کند و قطرهی اشکی بر چشمتان بنشیند. اوّل دل را جلو بفرستید. اشک نشانهی این است که اجازهی ورود دادهاند. بعد وارد شوید و همانطور که افرادی که در زمان حیات ظاهری امام علیه السّلام خدمت ایشان میرسیدند، سلام میکردند، به ایشان سلام کنید. زیارتنامههای طولانی گاهی اوقات انسان را از امامی که در محضرش ایستاده است، غافل میکند. در داخل صحن و حرم ائمّه علیهم السّلام هم احترام زائران و خدّام را نگه دارید، هر کس چیزی به شما گفت، آن را از جانب امام بدانید و ادب کنید و بپذیرید. صدای همهمهای که بالای صدای تک تک زائران به گوش میرسد، صدای ملائکه را همراه دارد.
▪️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی▪️
📙 مصباح الهدی
تٱلیف استاد مهدی طیّب
#زیارت_اهلبیت_علیهمالسلام
@ahlevela_channel
🛑 قرآن سوزی آشکار کنندۀ چهرۀ راستین دنیای غرب - ۳
روز بعد از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری، که آیت الله دکتر بهشتی و تعداد زیادی از عناصر مؤثر و مفید انقلاب در دولت، قوّهی قضائیّه و مجلس، در آن حادثه به شهادت رسیدند، مردم سینهزنان و اشکریزان با لباس مشکی به جماران، خدمت حضرت امام رفتند. آنطور که در خاطرم مانده، امام رضوان الله تعالی علیه صحبتشان را اینگونه شروع کردند: بسم الله الرحمن الرحیم إِنّا للهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُون. این حادثهی منتظره! بعد شروع کردند توضیح دادن که این چیز غیرمنتظرهای نبود. دکتر بهشتی که در راه اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام، انقلاب و ایران، اینگونه سینه سپر کرد، طبیعی بود که او را به شهادت برسانند. چیز عجیبی نبود.
بعد امام فرمود: چیزی که من بیشتر برای آن غصهدار هستم، شهادت دکتر بهشتی نیست؛ مظلومیت این سیّد است؛ که جریانات سیاسی مخالف، چقدر ناجوانمردانه علیه او کار کردند؛ و این سیّد مظلوم چقدر بزرگوارانه دم بر نیاورد!
حال، میخواهم عرض کنم به آتش کشیدن قرآن هم چیز غیرمنتظرهای نیست؛ فرو افتادن پرده از چهرهی کریه و شیطانی دنیای غرب است. مقصودمان هم از دنیای غرب، تفکّر غربی است. من معتقدم شرق و غرب یکی هستند؛ یعنی اینگونه نیست که امریکا، فرانسه، آلمان، سوئد، دانمارک و ...، دنیای غرب باشند؛ و روسیه و چین و ... دنیای شرق. در واقع، هر دوی اینها مبتنی بر تفکّر اومانیستی، ضدّ خدا و الحادی شکل گرفتهاند.
در واقع جریانات حاکم بر دنیای امروز، در ریشه یکی هستند؛ لیکن شعارهایشان و ظاهرشان با هم متفاوت است. امام میگفتند: "امریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از امریکا بدتر، شوروی از هر دو بدتر. همه از هم بدتر؛ همه از هم پلیدتر..." یعنی همه یکی هستند. الکُفرُ مِلَّةٌ واحِدَةٌ: کفر یک ملت واحده است؛ یک جریان واحد است. اینگونه نیست که ما از مثلا امریکا خیلی دلچرکین باشیم و از روسیه خیلی دلشاد. خیر! روسها هم در باطن همین هستند.
ما باید حقیقت را بشناسیم و در این دنیایی که غربت اسلام و مکتب اهلبیت علیهمالسّلام به این روشنی خود را نشان میدهد، بازی نخوریم. اینکه دنیا پر از ظلم و جور میشود و پس از آن، امام عصر ارواحنا فداه دنیا را پر از عدل و داد میکنند، اینها ظهورات پر از ظلم و جور شدن است.
یکوقت ظلم و جور این است که سر کسی را میبُرند، یا کسی را مورد تعرّض قرار میدهند. یکوقت هم این است که به مقدّسترین کتاب عالم جسارت میکنند. این هم ظهور ظلم و جور است. ما منتظر جز این نیستیم.
اگر روایتهای ناظر بر حوادث دورهی قبل از ظهور را بخوانیم، بعضی از ما قالب تهی میکنیم؛ خیلی تکاندهنده هستند. اینها تازه مقدّمات است. لذا خودمان را نبازیم. چندان هم برایمان غیرمنتظره نباشد. فقط غیرت و حمیّت خود را حفظ کنیم؛ تماشاچی منفعل صحنهی این خباثتها و جنایتها نباشیم. امیدوارم ما از بقیّهی مسلمانان عقب نمانیم.
در عراق، عدّهای از شیعیان به غیرت آمدند و به سفارت سوئد حمله کردند. سفیر سوئد به سفارت خانهی امریکا گریخت و عوامل سفارت خانهی سوئد همگی عراق را ترک کردند. عراق هم سفیر خود را از سوئد فراخواند. نمیخواهم توصیه کنم ما هم به سفارت سوئد حمله کنیم؛ ولی خودمان را نبازیم. فکر نکنیم اگر ما حرکتی انجام دهیم، دنیای غرب با ما چه میکند. طبیعی است. دنیای غرب خباثتش را نسبت به ما اعمال خواهد کرد؛ چه ما سکوت کنیم و چه فریاد بکشیم.
امیدواریم هرچه آنها خباثت کنند، ما غیرت و حمیّتمان بیشتر شود؛ انرژی و نیرویمان برای رویارویی با این جریان کفر که در عصر قبل از ظهور میخواهد میداندار شود، بیشتر گردد. تماشا نکنیم و بگوییم کردند دیگر! کاش نمیکردند. همین؟!
در یکی از سخنرانیهای سالهای گذشته، گفتم از عصر عاشورا، شام غریبان شروع شد و این شام تا ظهور حجّت خدا ارواحنا فداه ادامه دارد. شام غریبان تمام نشده است. الآن شام غریبان عالم است و امیدواریم با ظهور حجت خدا ارواحنا فداه، این شام به صبح عدالت، دیانت، معنویت، امنیت، فضیلت، اخلاق و کرامت مبدل گردد.
به هر تقدیر، قطعا این عمل، صرف نظر از مسلمانی و عقیده به دین هم عملی زشت، پلید، کثیف و غیرقابل دفاع است. هیچکس در هیچ جای دنیا نمیتواند کتابسوزی را تجلیل و توجیه کند؛ بخصوص اگر یک حکومت و نظام سیاسی، آن را حمایت کند و پلیسهای خود را مأمور کند که از کتاب سوزها محافظت کند که به آنها تعرّضی نشود.
ادامه دارد ....
استاد مهدی طیّب
۱۴۰۲/۰۵/۰۳
@ahlevela_channel
4_5916011584144016732.mp3
3.38M
💎 اعتدال در تشرف به زیارت ظاهری و اهتمام به دائمی شدن زیارت باطنی -۳
▫️ارزش قدمهای زائر اباعبدالله در دستگاه الهی..
▫️کسانی که مانعی برای زیارت دارند احساس محرومیت نکنند...
🎤 استاد مهدی طیّب
#زیارت
@ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۳٢٧۰ بنا به نقل، حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السّلام فرمودند: شرافتى سودمندتر از ادب نيست. 🔅
💠#حديث ۳٢٧۱
بنا به نقل، حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السّلام فرمودند: كَرَم داشتن، زاييدۀ بلندى همّت است.
🔅 الكَرَمُ نَتيجَةُ عُلُوِّ الهِمَّه.
غرر الحكم، ح ١٤٧٧
@ahlevela_channel
۞ اگر کسی در مَشاهد مشرّفه غافل باشد و غافلانه رفتار کند، خیلی بدتر و ناپسندتر از غفلت در جاهای دیگر است. لذا فرمودند: زُر فَانصَرِف: زیارت کن و بازگرد. هر وقت یک ولی خدا را ملاقات کردی، او را ببین و زود برگرد. برای اینکه ممکن است بمانی و غافل شوی و طوری عمل کنی که اهانتآمیز باشد.
▪️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی▪️
📙 مصباح الهدی
تٱلیف استاد مهدی طیّب
#زیارت_اهلبیت_علیهمالسلام
@ahlevela_channel
4_532577984813515837.mp3
2.07M
💠 بهرۀ ما از ماههای محرّم و صفر
▪️ماه محرّم طی شد. ماه صفر هم در حال طی شدن است. به خودمان برگردیم. کمی فکر کنیم. ببینیم توشهای که از این دو ماه میگیریم چیست؟ قبل از ماه محرّم چه کسی بودیم و در مکتب محرّم و صفر چه تحوّلی در ما اتّفاق افتاد؟
▪️وقایع را نقل کردن، مصائب را یادآوری کردن، اشک ماتم بر دیدگان جاری کردن، همۀ اینها بسیار ارزشمند است؛ امّا همۀ اینها مکتبی است که باید از ما انسان متعالی و حسینی بسازد....
🎤 استاد مهدی طیّب
#مناسبات_ماه_صفر
@ahlevela_channel
🛑 قرآن سوزی آشکار کنندۀ چهرۀ راستین دنیای غرب - ۴
امیدوارم حکومت ما در برابر این اتّفاق، غیرت بیشتری از خود نشان دهد. اینکه آقای وزیر امور خارجه گفتند ما از رئیس سازمان ملل انتظار داریم که این حادثه را محکوم کند، این همهی کار نیست! این حرف را هم بزنند؛ امّا این انتهای کار نباشد. غیرت هم خوب چیزی است! امیدواریم غیرت مسلمانها جرأت این خباثتها را از دشمنان ما بگیرد و بفهمند که اگر چنین کارهایی بکنند، چه هزینههای سنگینی را باید در قبال آن بپردازند و این به یک عامل بازدارنده تبدیل شود.
قرآن فرمود: وَ أَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّكُم. هدف این است که جرأت تعرّض از دشمن گرفته شود. اگر سلاح، مرکب جنگی، یا هر چیز دیگری داریم، اینها باید نیروی بازدارنده شود که جرأت چنین کارهایی را از دشمن بگیرد.
امیدواریم با الهام از انقلاب و حماسهی عاشورا، بیاموزیم که چگونه میشود غیرت ورزید و یک تاریخ را تحتتأثیر قرار داد. در نامهای که حضرت اباعبداللهالحسین علیهالسّلام در روز دوم ماه محرّم برای سلیمان بن صرد خزاعی و اشراف کوفه نوشتند، فرمودند: اگر کسی سلطان جائری را ببیند که حلال خدا را حرام، و حرام خدا را حلال میکند، ظلم میکند و چنین و چنان میکند؛ اگر کسی این صحنه را ببیند؛ ولی به غیرت نیاید و برای تغییر این حاکمیت ظلم و جور اقدام نکند، بر خداست که روز قیامت، این تماشاچی منفعل بیعمل را در همان محلّی از دوزخ جا دهد که آن امام جائر و آن فرمانده و سلطان جائر را جای میدهد.
یعنی عاملی که ما را از صف جنایتکاران، کفّار، مشرکین و شیطانپرستها جدا میکند، غیرت ورزیدن و در صدد تغییر برآمدن است. اگر قرار باشد ما غیرت نورزیم و چیزی از ما ظهور نکند، با دو تا سینه زدن و دو تا قطره اشک ریختن، کجا حسینی میشویم؟!
حضرت فرمودند: فَلَکُمْ فِیَّ اُسْوَةٌ، در وجود من حسین برای شما اسوه است. باید ببینیم امام حسین علیهالسّلام چه کار کردند و ما به ایشان تأسی کنیم. آیا نشستند و تماشا کردند؟ یا قیام کردند و به پا خاستند؟
امروز فایل یک بهاصطلاح روحانی را برایم فرستاده بودند که ظاهراً کرونا فرصت عمر را از او گرفته است. او در این فایل میگفت اصلا کربلا برای صلح است. هدف امام حسین علیهالسّلام هم صلح بود. کسانی که میگویند امام حسین علیهالسّلام مبارزه کرد، دروغ میگویند و ماجرا را تحریف میکنند.
چقدر وقاحت! با این همه سخنان صریح حضرت اباعبدالله علیهالسّلام چگونه میتوان چنین تحلیلهایی کرد؟! همین نامهای که از آن یاد کردیم، یک نمونه است. سخنرانی امام حسین علیهالسّلام در زمان معاویه، نمونهی دیگری است. هنوز معاویه به درک واصل نشده بود و یزید به حکومت نرسیده بود که امام حسین علیهالسّلام آن سخنرانی را در منا ایراد کردند. سالهای پیش آن نامه و این سخنرانی را در جلسه خواندیم و فایل صوتی و متنی همهی اینها در سایت اهلولاء موجود و قابل مراجعه است. آیا این سخنان برجا مانده نشان میدهد که اباعبدالله الحسین علیهالسّلام درصدد صلح با معاویه بودند؟ معاویه بود که طالب صلح بود.
امام حسین علیهالسّلام ایستادند و افشاء کردند و آنگونه به آخوندهای وابسته به دستگاه ظلم حملهور شدند و آنها را بهخاطر سکوتشان در برابر ظلم دستگاه حکومتی بنیامیّه، مورد نقد انقلابی قرار دادند. با وجود این سخنان، امام حسین علیهالسّلام، منادی صلح بودند؟! میخواستند با یزید صلح کنند؟! پناه میبریم به خدا! تحریف عاشورا به اشکال گوناگونی صورت میگیرد. این هم شکل تحریف در دوران ماست که از کتاب شهید جاوید صالحی نجفآبادی شروع شد و همینگونه ادامه پیدا کرد، تا با نظریهی تولرانس غربی و نظریهی نسبیّت فکری که مروّج آن غربیها بودند، جمع شد.
نسبیّت میگوید اساساً حقّ مطلقی وجود ندارد. هرکس در حدّ خودش حقّ است؛ حقّ من، حقّ تو. یزید هم در حدّ خودش حقّ است. امام حسین هم در حدّ خودش حقّ است. هیچیک حقّ مطلق نیست و در مقابل، هیچیک باطل مطلق نیست. نسبیّت از این دست اراجیف است که امثال سروش و پیروان او در میان اصلاحطلبها، مروّج آن هستند.
ادامه دارد ....
استاد مهدی طیّب
۱۴۰۲/۰۵/۰۳
@ahlevela_channel
4_5906975110392186448.mp3
6.52M
💠 زیارت، تغییر اردوگاه؛ از اردوگاه جهل به اردوگاه عقل
▪️زیارت، در واقع تغییر اردوگاه است؛ از اردوگاه جهل به اردوگاه عقل.
▪️زائر با تشرّف به محضر مزور، از اردوگاه جهل که سرداران و رزمندگان آن، شهوت و غضب، هوای نفس و دنیاطلبی و رذائل اخلاقی است، جدا میشود؛ صف جدا میکند و ملحق میشود به سپاه عقل.
▪️سرداران و رزمندگان سپاه عقل هم ایمان، یقین، تسلیم، رضا، اخلاص، تقوا و فضائل اخلاقی است.
▪️زیارت یک تغییر اردوگاه اینچنینی است. این نکته را در خیمهگاه برای عزیزان گفتم که ما الان به خیمۀ اباعبدالله الحسین علیه السّلام ملحق شدهایم. میدانید که شب عاشورا ۳۵ نفر از لشکریان عمرسعد، جدا شدند و به سپاه اباعبدالله الحسین علیه السّلام ملحق شدند و فردای آن روز هم به شهادت رسیدند و به آن مرتبۀ عظیم دست پیدا کردند. خوب این نماد بیرونی است.
▪️یک نماد درونی هم دارد؛ یعنی امام حسین علیه السّلام در درون ما همان حقیقت عقل است و عمرسعد همان حقیقت جهل.
▪️این رویارویی در کربلای زمین و ارض وجود ما و عاشورای درون ما، بین جنود عقل و جهل برقرار است. حال اگر کسی از جنود جهل جدا شود و به جنود عقل ملحق شود، در واقع همان اتّفاق افتاده است؛ اینکه «کُلُّ یَومٍ عاشوراء وَ کُلُّ اَرضٍ کَربَلاء» حقیقتش همین است....
《 استاد مهدی طیّب
《 ۸۸/۰۷/۰۲
#زیارت
@ahlevela_channel