♨️محبت دنیا بر بسیاری از مردم غالب شده‼️
عن أبي جعفر عليه السلام قال" سمعت جابر بن عبد اللَّه يقول: اِنَ رَسُولَ اَللَّهِ ص مَرَّ بِنَا ذَاتَ يَوْمٍ وَ نَحْنُ فِي نَادِينَا وَ هُوَ عَلَى نَاقَتِهِ وَ ذَلِكَ حِينَ رَجَعَ مِنْ حَجَّةِ اَلْوَدَاعِ فَوَقَفَ عَلَيْنَا فَسَلَّمَ فَرَدَدْنَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمَ ثُمَّ قَالَ مَا لِي أَرَى حُبَّ اَلدُّنْيَا قَدْ غَلَبَ عَلَى كَثِيرٍ مِنَ اَلنَّاسِ حَتَّى كَأَنَّ اَلْمَوْتَ فِي هَذِهِ اَلدُّنْيَا عَلَى غَيْرِهِمْ كُتِبَ وَ كَأَنَّ اَلْحَقَّ فِي هَذِهِ اَلدُّنْيَا عَلَى غَيْرِهِمْ وَجَبَ وَ حَتَّى كَأَنْ لَمْ يَسْمَعُوا وَ يَرَوْا مِنْ خَبَرِ اَلْأَمْوَاتِ قَبْلَهُمْ سَبِيلُهُمْ سَبِيلُ قَوْمٍ سَفْرٍ عَمَّا قَلِيلٍ إِلَيْهِمْ رَاجِعُونَ بُيُوتُهُمْ أَجْدَاثُهُمْ وَ يَأْكُلُونَ تُرَاثَهُمْ فَيَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُخَلَّدُونَ بَعْدَهُمْ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ أَ مَا يَتَّعِظُ آخِرُهُمْ بِأَوَّلِهِمْ لَقَدْ جَهِلُوا وَ نَسُوا كُلَّ وَاعِظٍ فِي كِتَابِ اَللَّهِ وَ آمَنُوا شَرَّ كُلِّ عَاقِبَةِ سُوءٍ وَ لَمْ يَخَافُوا نُزُولَ فَادِحَةٍ وَ بَوَائِقَ حَادِثَةٍ.
📗( الشافی ، ص821 )
❤️حِضرتباقر(علیه السلام ) روایت میکنند از جابربنعبدالله؛ میگوید جمع شده بودیم، مشغول گفتوگو بودیم، حضرت رسول(صلی الله علیه و آله ) در حالی که سوار شترشان بودند، یک روزی از کنار ما عبور کردند - فرمایش پیغمبر اکرم، خطاب به ماهاست،
🔵👈دربارۀ ما این حرف گفته شده - میفرمایند: چگونه است که میبینم محبت دنیا بر بسیاری از مردم غالب شده! گویا مرگ برای آنها نیست و فقط برای دیگران، مرگ مقدّر و معین شده است، اینها بنا نیست بمیرند! این طور مکِبّ [روی آورنده] بر دنیا و محبت دنیایند، کأنّه بنا نیست از دنیا جدا بشوند. این حقوقی که مردم دارند، مسلمانها دارند، گویا این حقوق بر اینها واجب نشده است و بر دیگران این حقوق واجب شده است! گویا اصلاً اطلاعی ندارند از مردمی که قبل از اینها وارد عالمَ اموات شدند و مرُدند. کلمۀ سَفر جمع سافرِ است.
🔵👈 گویا اینها خیال می کنند که این مرُده هایی که رفتند، این مرُدهها مسافرانی هستند که بزودی به طرف اینها برمی گردند. کأنّه اصلاً مرگ به معنای واقعیاش برای اینها جا نیفتاده! مردهها را در قبرها جا میدهند، میراث آنها را میخورند، خیال می کنند که خودشان بعد از این، تا ابد بناست در دنیا بمانند! کأنه باورشان این است.
🔵👈 ممکن است ما بگوییم: ما که مرگ را قبول داریم. بله، در ذهنمان قبول داریم، اما در باطنِ دلمان قبول نداریم که روزی باید از این عالم به عالم برزخ برویم و وارد در یک عالم عجیب ناشناختهای شویم که انسان قادر بر کوچکترین عملی برای نجات خودش نیست.
🔵👈 در اینجا هزار کار میتوانیم برای نجات خودمان انجام بدهیم؛ توسّل کنیم، خدمت کنیم، تلاش کنیم، مجاهدت کنیم، همه کار میتوانیم بکنیم اما آنجا که رفتیم، دستها بسته است، برای نجات خودمان از مشکلاتی که آنجا ممکن است پیش بیاید، راهی وجود ندارد. این را باید از عُمق جان باور کرد، صِرف باورِ عقلی و ذهنی کافی نیست.
[ شرح حدیث از امام خامنه ای مدظله العالی در ابتدای درس خارج ، 17/7/91 ]
❤️ #مقام_معظم_رهبری (حفظه الله)❤️
═══✼🍃💖🍃✼══
https://eitaa.com/ahlghalam
● ️رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای رئیسی
● رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای قالیباف
● رئیس محترم قوه قضایه جناب آقای محسنی اژه ای
با سلام و احترام
لایحه اخیر تهیه و تنظیم شده از سوی قوه قضائیه در موضوع حمایت از عفاف و حجاب، خشم انقلابی مردم شریف و دیندار ایران را برانگیخت. لایحه ای که فتوای رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مبنی بر حرمت سیاسی و شرعی کشف حجاب را نادیده انگاشته، با تخفیف جرم انگاری و تنزیل آن به تخلف، موجبات قبح شکنی در جامعه را به سهولت فراهم آورده و بجای آنکه از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت نماید، از فرد بی حجاب حمایت نموده و در متن لایحه اماکن عمومی را به حریم خصوصی عامل به منکر معرفی نموده است.
لهذا هرگونه عملکرد و مصوبه ای که موجبات تسهیل ورود افراد مکشفه حجاب نموده و بر خلاف قوانین کشور دستان آمرین به معروف و ناهیان از منکر را در امر اجرای واجبات و فرائض ببندد را محکوم نموده و درخواست اکید جهت تغییرات جدی و اساسی در این لایحه وفق اصول استوار اسلام و فتاوای مراجع عظام تقلید و منویات رهبر معظم انقلاب را داریم.
و تا زمان اصلاح اینچنین لوایحی که با اصول انقلاب و اسلام مغایرت دارد از پا نخواهیم نشست.
اعتراض خود را به این لایحه در لینک زیر اعلام کنید:👇
https://farsnews.ir/my/c/199238
✔️ #انتشار_حداکثری
♦️حزباللهی مطالبه گر باشیم
https://eitaa.com/ahlghalam
هاشمی در انتخابات خرداد ۷۶
چگونه بیطرفی را زیر پا گذاشت؟ -۱
🔹محسن هاشمی میگوید: انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶، انتخاباتی درخور بود و آیتالله هاشمی، از این انتقال مسالمتآمیز قدرت احساس خوشحالی میکرد. او در روزنامه شرق نوشت:
🔻«در سال ۱۳۷۶، دوران سازندگی پایان یافت و دولت اصلاحات، سکان امور را در دست گرفت. آیتالله هاشمی رفسنجانی انتقال مسالمتآمیز قدرت را رقم زد و همواره از این اتفاق فرخنده، احساس خوشحالی میکرد.
🔻تلقی سردار سازندگی آن بود که مردم بهعنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی، با انتقال قدرت اجرایی، نقش خود را ایفا کنند.
🔻در انتخابات سالم، رقابتی و پرشور دوم خرداد ۱۳۷۶، سیاست آیتالله هاشمی، هماهنگ با رهبری، حفظ بیطرفی و پیشگیری از برگزاری انتخابات فرمایشی بود.
🔻تلاش وی آن بود که انتخابات آزاد و پرشور برگزار شود و افراد به هیچوجه، نگران تبعیض و تضییع حقوق خود نباشند. کسانى که امکانات عمومى در اختیار دارند، از اعمال سلیقههاى شخصى پرهیز کنند.
🔻برای ایشان همه نیروهای موجود، اعم از چپ و راست و میانه، ارزشمند بودند و تلاش میکرد حتیالمقدور کسی را از قطار انقلاب پیاده نکند.
🔻رابطه ایشان با آقای خاتمی، از همین سنخ بود. اگرچه به آقای ناطق نوری رأی داد؛ اما مصلحت بزرگتر را در آن میدید که رأی و نظر واقعی مردم بر کرسی بنشیند.
🔻ایراد خطبه و برحذر داشتن همه نیروها از خدشهدار کردن انتخابات، باعث پیروزی شگفتانگیز جبهه اصلاحات شد؛ در حالی که ارتباط ایشان با نیروهای جناح راست نیز به همان نسبت قوی و سازنده بود».
🔹درباره این تحلیل محسن هاشمی، چند نکته را باید یادآور شد.
🔻۱- برخی دولتمردان عضو کابینه مرحوم هاشمی، با جدیت دنبال تغییر قانون اساسی برای تمدید سهباره ریاستجمهوری وی بودند، اما نتوانستند از قانون اساسی عبور کنند.
🔻۲- به گفته آقای مرعشی، مرحوم هاشمی از شش ماه قبل از انتخابات دوم خرداد و درباره تکلیف حزب کارگزاران (حزب تشکیل شده در دولت هاشمی) گفته بود که بروید سراغ حمایت از آقای خاتمی. آقای هاشمی در انتخابات بیطرف نبود.
▪️ادامه دارد
✍ محمد ایمانی
مداحی آنلاین - ای صفای قلب زارم - حاج علی ملائکه.mp3
4.56M
ای صفای قلب زارم 🦋🍃
هر چه دارم از تو دارم🦋🍃
https://eitaa.com/ahlghalam