✅تحریف موضوع، اینبار در روستای ابوالفضل!
🔴یادداشت: درگیری روز چهارشنبه در روستای ابوالفضل اهواز منجر به مجروح شدن تعدادی از اهالی روستا با گلولههای ساچمهای پلاستیکی شد تا خوراک خبری رسانههای معاند برای حمله به بنیاد مستضعفان فراهم شود.
🔷نکات تحلیلی: 1- مخابره این حادثه یکی از مصادیق تحریف به شمار میرود، چراکه این اتفاق ارتباطی با بنیاد مستضعفان نداشته و به اجرای رأی کمیسیون ماده 100 شهرداری، بهمنظور رفع تصرف غیرقانونی زمینخواران توسط نیروی انتظامی مربوط میشده است که برخی رسانهها آن را به تلاش بنیاد مستضعفان برای تصاحب زمینهای روستاییان تغییر دادند. 2- به گفته فرماندار اهواز، روستایی به نام «ابوالفضل» در تقسیمات کشوری اهواز وجود ندارد. آنچه به روستای ابوالفضل نامیده میشود، یک سکونتگاه غیررسمی است که از سال ۲۰۰۵ شکل گرفته و مالکیت و اسناد این اراضی متعلق به بنیاد مستضعفان است. 3- در سالهای اخیر زمینخواران به صورت شبانه زمینهای زیادی را تصرف کردهاند و تاکنون چندین بار شهرداری برای رفع تصرفات به این روستا رفته و زمینهای مذکور را آزاد کرده است که البته با هیچگونه اعتراضی از سوی اهالی مواجه نشده است. 4- در کنار برخی تصرفات غیرقانونی در این منطقه، حدود 60 الی 70 خانوار نیز زندگی میکنند که وضعیت اقتصادی ضعیفی دارند. تعدادی از زمینخواران با قصد پوشش دادن به اقدمات غیرقانونی خود از طریق تحریک این قشر مستضعف و دادن اطلاعات غلط به آنها، باعث شدهاند که آنان با پرتاب سنگ و شیشه به سمت مأموران نیروی انتظامی، مانع از اقدام قانونی آنان شوند. در این درگیری تعدادی از مردم مجروح میشوند. سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی برای دلجویی از مردم مستضعف این منطقه صورت گرفت و بررسی علل و عوامل اصلی این حادثه نیز در دست بررسی است.
🔶نکته راهبردی: بیقانونی زیبنده جمهوری اسلامی ایران در هیچ سطح و موضوعی نیست. اجرای قانون باید اولویت اول نهادهای اجرایی در همه دستگاهها باشد و روستای ابوالفضل نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهیقین رسالت بنیاد مستضعفان که حمایت از اقشار ضعیف جامعه است، حمایت از اهالی واقعی این روستا را نیز وظیفه خود میداند و با در نظر گرفتن ملاحظات شهرداری و فرمانداری اهواز و با رعایت قانون، اقدامات لازم را انجام خواهد داد ولیکن رسانههای داخلی نباید بوق رسانهای دشمن شده و اجازه دهند عدهای زمینخوار با جریحهدار نمودن افکار عمومی، خواسته اصلی اهالی واقعی را تحریف نموده و از آب گلآلود ماهی بگیرند!
❇️(نویسنده: علی کارگر)
#نشستهای_بصیرتی
#شهید_کمالی
#ثامن
@ahlolbasar
نشریه اخبار وتحلیلها دوشنبه 10 شهریور.pdf
136K
اخبار روزانه۱۰شهریور۹۹دوشنبه
@ahlolbasar
24.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ امام حسین(ع) یک استثنا نبود؛ اسلام اجازه نمیدهد هیچکس در مقابل ظلم و فساد بیتفاوت بماند
#کلیپ_محرم
#شهیدمطهری
@ahlolbasar
♦️ شبهه: سنگآن حسینی را به سینه میزنید که ۱۴۰۰ سال پیش در لشکری شرکت کرد که بعد از امان نامه دادن به ایرانیان آن مردم مظلوم و بیچاره را قتل عام کردند.... ☝️☝️☝️☝️☝️☝️
♦️ جواب شبهه ♦️فیلم زیر را ببینید👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
#ما_ملت_حسینیم
@ahlolbasar
42.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 جوابی علمی و متقن به شبهه ای که در مورد امام حسین علیه السلام در رابطه با ایرانیان است...
#محرم
#ما_ملت_امام_حسینیم
@ahlolbasar
43.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحلیل جنجالی انیمیشن با تفکر فراماسونری
دیدن این فیلم را از دست ندهید .
@ahlolbasar
🛑 شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰
🔷«عطریانفر»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، گفت «درباره آقای لاریجانی تجربه سه دوره ریاست مجلس کافی است تا او بهعنوان یکی از نامزدهای اصلی و شاخص انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شود». او همچنین گفته بود که «درباره همنشینی احتمالی لاریجانی با اصلاحطلبان میتوان گفت اگر جریان اصلاحطلب نتواند به دلایل معلوم چهرههای شاخص خود را به فضای انتخاباتی ۱۴۰۰ وارد کند، احتمال دارد حمایتی را که در سالهای ۹۲ و ۹۶ از روحانی داشتند، در انتخابات ریاستجمهوری سیزدهم از علی لاریجانی به عمل بیاورند».
❇️نقویحسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم هم پیشتر خبر داده بود که حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی بوده و ستادهایش را هم فعال کرده است.
🔻روزنامه صبح نو در شماره روز سهشنبه خود نوشته بود که شرط اصلی علی لاریجانی، علاوه بر حمایت اصلاحطلبان، نامزدی او از جانب راست سنتی است؛ بهنحویکه فقط نامزد اصلاحطلبان نباشد و مانند حسن روحانی از حمایت برخی راستگرایان هم برخوردار باشد.
🔺لاریجانی معتقد است اجماع بر او بهعنوان گزینه ائتلافی شامل میانهروهای جناح راست و چپ به نفع آینده سیاسی اوست. علی لاریجانی را شاید بتوان جزء معدود چهرههای سیاسی دانست که سابقه قرار گرفتن در لیست هر دو جناح را داشته است، برای مثال در انتخابات ۸۴ ریاست جمهوری و ۸۶ مجلس، با حمایت اصولگرایان و در سال ۹۴ با حمایت اصلاحطلبان در انتخابات شرکت کرد.
#نشستهای_بصیرتی
#شهیدکمالی
#ثامن
@ahlolbasar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذوالفقاری معاون وزیر کشور گفت: بر اساس صحبتی که سفیر کشورمان در عراق با مسئولان این کشور داشته اعلام شده؛ امسال طرفِ عراقی زائر خارجی برای اربعین نمیپذیرد.
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران طی سخنانی با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: دیروز در با آخرین تماس با سفیر ایران در عراق گفتند که مقامات عراقی گفتهاند با توجه به شرایط بیماری کرونا در عراق، امسال زائر خارجی نمیپذیریم و تا این لحظه این آخرین نتیجه است.
وی در مورد نحوه برگزاری مراسم محرم نیز تصریح کرد بیشترین رعایت ضوابط بهداشتی را از ابتدای بیماری کرونا تا امروز از سوی برنامههای مذهبی و دینی در کشور داشتیم؛ ازجمله ایام محرم، حتی در نماز جمعه و جماعت و زیارت اماکن متبرکه که هنوز صحنها بسته است، بیشترین اهتمام و توجه از سوی مسئولین هیئتها و تولیتهای آستانهای مقدسه در کشور و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ائمه جمعه و مداحان در کشور را شاهد بودیم و از همه این افراد تشکر میکنیم. مواردی هم بود که برخی افراد یا گروههای محدودی رعایت نکردند که تذکر داده شد و رعایت شد و بهقدری محدود است که قابل اعلام هم نیست.
@ahlolbasar
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅
بیگمان آثار عاشورا از محرم سال 61 تاکنون تداوم داشته و حتی به عصر حاضر نیز محدود نمیشود و تا قیام حضرت صاحب الزمان (عج) که منتقم خون سیدالشهدا و به ثمر رساننده امامت در شکل آرمانی خود در آخرالزمان است؛ قیام سالار شهیدان جوشش و برکات خود را ادامه می دهد. اما به طور خلاصه می توان آثار سیاسی قیام سالار شهیدان را حفظ دین و احیای اسلام و زنده نگه داشتن سنت پیامبر دانست. اگرچه به ظاهر امویان با شهادت امام حسین علیه السلام به پیروزی ظاهری رسیدند اما در درازمدت این سنت رسول خدا و اسلام ناب محمدی است که با قیام عاشورا زنده ماند و تا ابد، راهنمای حق جویان خواهد بود. تحولات و قیام های بعد از عاشورا نشانه بیدار شدن مردم را هرچند دیر هنگام بود در پی داشت؛ پیامدهای قیام عاشورا در شکل گیری قیام های زنجیره ای شعیان اگرچه اغلب با سرکوب امویان و عباسین روبرو شد اما شعله حقیقت خواهی و مبارزه با دستگاه ظلمه را روشن نگه داشت. هرچند در طول تاریخ انسان هایی با پیروی از مکتب عاشورا نقشی حسینی ایفا کردند، اما از مصادیق بارز پیروان راستین مکتب عاشورای حسینی در تاریخ معاصر، میتوان از جریان انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و شرایط امروزی نام برد. به راستی بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) شاگرد خلف جدش حسین بن علی (ع) و مکتب عاشوراست.
اما از جمله نتایج و دستاوردهای عاشورا شکل گیری الگویی روشن از ولایت مداری و ولایت ناپذیری است. البته ریشه رخداد عاشورا و فجایع قبل از آن را باید در نادیده گرفتن پیام بزرگ غدیر مبنی بر اعلام خلافت و ولایت امام علی علیه السلام برای دوران بعد از پیامبر دید. حرکت تدریجی فاصله گرفتن از سنت پیامبر با به قدرت رسیدن یزید ابعاد فاجعه بارتری پیدا کرد که وقیحانه و با توصیه پدرش خواستار بیعت کردن امام حسین علیه السلام شده بود. نشناختن حق و ولی حق یکی از ریشه های واقعه عاشورا بود اما عهد شکنی کوفیان و رویارویی با امام آن هم بعد از دعوت از ایشان برای حضور در کوفه خسارت و قبح ولایت ستیزی کوفیان را دو چندان میکند. میتوان گفت دنیاگریزی، ترس از مرگ، نشناختن زمانه و درک نادرست از اوضاع، و نیز ناآگاهی توده مردم در این بین اثرات زیان بار بیشتری در ولایت ناپذیری کوفیان داشت. اما در حلقه بعدی جلوتر دانستن خود نسبت به امام هم سطح دیگری از ولایت ناپذیری خویشان و نزدیکان امام که امام را از قیام برحذر میداشتند؛ نشان داد. حلقه بعدی صحابه و تابعین حاضر در مکه بودند که در خطبه های متعدد امام در ایام حج، پیام امام را شنیدند اما از یاری امام سرباز زدند و حتی امام را به دلیل ناتمام گذاشتن اعمال حج ملامت کردند! در نقطه مقابلِ ولایت ناپذیری؛ خلق جلوه های بی نظیری از ولایت مداری یاران خاص امام در عاشورا در تاریخ بشر بی نظیر است. گذشته از بستگان و خانواده امام و اهل بیت که ولایت مداری را با عشق و عاطفه پیوند زده و شیدای ابا عبدا... الحسین بودند، یاران آزمون شده و گزینش شده امام نیز هر یک در وفاداری و پایبندی بر عهد خود تا پای جان الگویی ابدی از انسان آرمانی را به جهان نشان دادند. اصحاب امام حتی بعد از اینکه امام در شب عاشورا بیعت خود را از آنها برداشت در یاری امام استوار ایستادند تا به بشر در همه تاریخ درس آزادگی و حیات با عزت و ایثارگری با جهاد و شهادت را بیاموزند.
#ثامن
#شعور_حسینی
#دوازدهم_محرم
@ahlolbasar
❌ جلوی اجرای #سند۲۰۳۰ را بگیرید
🔻 رهبر انقلاب: به این فکر کنیم چرا انقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است.
دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و ساختن انسانهایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود.
الان هم شنیدهام #سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید. ۹۹/۶/۱۱
#ثامن
💻 @Khamenei_ir
🏴 @ahlolbasar
🔰 امارات متحده عربی به دنیای اسلام، ملتهای عرب منطقه و به فلسطین خیانت کرد
👈 امیدوارم اماراتیها زود بیدار شوند و جبران کنند
🔻 رهبر انقلاب، امروز: امارات متحده عربی هم به دنیای اسلام خیانت کرد، هم به ملتهای عرب و کشورهای منطقه خیانت کرد و هم به فلسطین خیانت کرد.
البته این خیانت دیر نخواهد پایید اما این لکه ننگ بر آنها خواهد ماند.
پای صهیونیستها را به منطقه باز کردند و مسئله فلسطین را که مسئله غصب یک کشور است به فراموشی سپردند و عادیسازی کردند.
ملت فلسطین زیر فشارهای شدید قرار دارند از همه جهات، آنوقت آنها میآیند با اسرائیلیها و عناصر پلید آمریکایی مثل آن یهودی که در خانواده ترامپ وجود دارد علیه مصالح دنیای اسلام کارمیکنند و با قساوت تمام با دنیای اسلام برخورد میکنند.
امیدوارم اماراتیها زود بیدار شوند و کاری که کردهاند را جبران کنند. ۹۹/۶/۱۱
#ثامن
@ahlolbasar
🔰مهدکودکها زیرمجموعه آموزش و پرورش است، بگومگوی دستگاهها باید برطرف شود
🔻 رهبر انقلاب: یک مسئله، مسئلهی مهدکودکها و پیش دبستانیها است. مهدکودکها متأسفانه رها است. مهدکودکها هم ذیل آموزش پرورش است، این رها است. اولاً دستگاههای مختلف دولتی با هم توی این زمینه بگومگو دارند که این بگومگوها باید برطرف بشود.
وانگهی وقتی که دستگاه را شما رها بگذارید، دیگران میآیند بچه های مردم را میگیرند، میبرند آنجا و تربیتهای غلط داده میشود. گزارشهای بسیار بدی بنده دریافت کردم از بعضی از مهدکودکها که واقعا نگرانکننده است. ۹۹/۶/۱۱
#بسته_خبری
#ثامن
@ahlolbasar
🔴 #تحریف| واژه یایی #تحریف در قرآن کریم
1️⃣ سوره بقره آیه ۷۵ : قَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِّنْهُمْ يَسْمَعُونَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ يحَُرِّفُونَهُ مِن بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَ هُمْ يَعْلَمُون
🔹 یعنی کلام خدا را درک می کنند و می فهمند اما با این وصف از معنای حقیقی منصرف شده و کلام خدا را طبق میل و خواسته خود معنا می کنند .
2️⃣ سوره نساء آیه ۴۶ : مِّنَ الَّذِينَ هَادُواْ يحرفُونَ الْكلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَ يَقُولُونَ سمِعْنَا وَ عَصَيْنَا.
🔹 خداوند متعال طایفه یهود را چنین توصیف نموده که کلمات پروردگار را تحریف می کردند به این طریق که یاجای آنها را تغییر میدهند ( مثلاً پس و پیش می کنند) و یا اینکه اصلا برخی از کلمات را به کلی ساقط میکنند از پیش خود ، به کتاب خدا اضافه میکنند همانطور که تورات موجود به این سرنوشت دچار گردید.
3️⃣ سوره مائده آیه ۱۳ : وَ جَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً يحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَ نَسُواْ حَظًّا مِّمَّا ذُكِّرُواْ بِه.
🔹 در اثر کفر و ناسپاسی قوم بنی اسرائیل قلوب آنان را قسی و سخت قرار دادیم و همین قساوت قلب موجب شد تا کلام خدا را از جایگاه اصلی اش منحرف ساختند .
4⃣ سوره مائده آیه ۴۱: وَ مِنَ الَّذِينَ هَادُواْ سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ ءَاخَرِينَ لَمْ يَأْتُوكَ يحَُرِّفُونَ الْكلَِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِه
🔹 برخی یهودیان سخنان دروغ را خوب گوش می دهند و شنوای سخنان دیگران هستند که خودشان نزد تو نیامده اند آنان سخنان را از معنا و مفهوم اصلی خود تحریف می کنند .
#ثامن
@ahlolbasar
واما، آن صد درسِ مورد اشاره به کنار؛ یک درس اصلی در حرکت و قیام امام حسین علیهالسلام وجود دارد که من امروز سعی خواهم کرد آن را، به شما عرض کنم. همه آنها حاشیه است و این متن است. چرا قیام کرد؟ این درس است.
به امام حسین علیهالسلام میگفتند: شما در مدینه و مکه، محترّمید و در یمن، آن همه شیعه هست. به گوشهای بروید که با یزید کاری نداشته باشید، یزید هم با شما کاری نداشته باشد! این همه مرید، این همه شیعیان؛ زندگی کنید، عبادت و تبلیغ کنید! چرا قیام کردید؟ قضیه چیست؟
این، آن سؤالِ اصلی است. این، آن درسِ اصلی است. نمیگوییم کسی این مطلب را نگفته است؛ چرا، انصافاً در این زمینه، خیلی هم کار و تلاش کردند، حرف هم زیاد زدند. حال این مطلبی را هم که ما امروز عرض میکنیم، به نظر خودمان یک برداشت و دید تازهای در این قضیه است.
دوست دارند چنین بگویند که حضرت خواست حکومت فاسد یزید را کنار بزند و خود یک حکومت، تشکیل دهد. این هدفِ قیام ابیعبداللَّه علیهالسّلام بود. این حرف، نیمهدرست است؛ نمیگویم غلط است. اگر مقصود از این حرف، این است که آن بزرگوار برای تشکیل حکومت قیام کرد؛ به این نحو که اگر ببیند نمیشود انسان به نتیجه برسد، بگوید نشد دیگر، برگردیم؛ این غلط است.
بله؛ کسی که به قصد حکومت، حرکت میکند، تا آنجا پیش میرود که ببیند این کار، شدنی است. تا دید احتمال شدنِ این کار، یا احتمال عقلایی وجود ندارد، وظیفهاش این است که برگردد. اگر هدف، تشکیل حکومت است، تا آنجا جایز است انسان برود که بشود رفت. آنجا که نشود رفت، باید برگشت. اگر آن کسی که میگوید هدف حضرت از این قیام، تشکیل حکومت حَقّه علوی است مرادش این است این درست نیست؛ برای اینکه مجموع حرکت امام، این را نشان نمیدهد.
در نقطه مقابل، گفته میشود: نه آقا، حکومت چیست؛ حضرت میدانست که نمیتواند حکومت تشکیل دهد؛ بلکه اصلاً آمد تا کشته و شهید شود! این حرف هم مدّتی بر سرِزبانها خیلی شایع بود! بعضی با تعبیرات زیبای شاعرانهای هم این را بیان میکردند. حتّی من دیدم بعضی از علمای بزرگ ما هم این را فرمودهاند. این حرف که اصلاً حضرت، قیام کرد برای اینکه شهید شود، حرف جدیدی نبوده است. گفت: چون با ماندن نمیشود کاری کرد، پس برویم با شهید شدن، کاری بکنیم!
این حرف را هم، ما در اسناد و مدارک اسلامی نداریم که برو خودت را به کام کشته شدن بینداز. ما چنین چیزی نداریم. شهادتی را که ما در شرع مقدّس میشناسیم و در روایات و آیات قرآن از آن نشان میبینیم، معنایش این است که انسان به دنبال هدف مقدّسی که واجب یا راجح است، برود و در آن راه، تن به کشتن هم بدهد. این، آن شهادتِ صحیح اسلامی است. اما اینکه آدم، اصلاً راه بیفتد برای اینکه «من بروم کشته شوم» یا یک تعبیر شاعرانه چنینی که «خون من پای ظالم را بلغزاند و او را به زمین بزند»؛ اینها آن چیزی نیست که مربوط بدان حادثه به آن عظمت است. در این هم بخشی از حقیقت هست؛ اما هدفِ حضرت، این نیست.
پس به طور خلاصه، نه میتوانیم بگوییم که حضرت قیام کرد برای تشکیل حکومت و هدفش تشکیل حکومت بود، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد. چیز دیگری است که من سعی میکنم در خطبه اوّل - که عمده صحبت من هم امروز، در خطبه اوّل و همین قضیه است - انشاءاللَّه این را بیان کنم.
بنده به نظرم اینطور میرسد: کسانی که گفتهاند «هدف، حکومت بود»، یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خَلط کردهاند. نخیر؛ هدف، اینها نبود. امام حسین علیهالسّلام، هدف دیگری داشت؛ منتها رسیدن به آن هدف دیگر، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از دو نتیجه را داشت: «حکومت»، یا «شهادت». البته حضرت برای هر دو هم آمادگی داشت. هم مقدّمات حکومت را آماده کرد و میکرد؛ هم مقدّمات شهادت را آماده کرد و میکرد. هم برای این توطین نفس میکرد، هم برای آن. هرکدام هم میشد، درست بود و ایرادی نداشت؛ اما هیچکدام هدف نبود، بلکه دو نتیجه بود. هدف، چیز دیگری است.
هدف چیست؟ اوّل آن هدف را به طور خلاصه در یک جمله عرض میکنم؛ بعد مقداری توضیح میدهم.
اگر بخواهیم هدف امام حسین علیهالسّلام را بیان کنیم، باید اینطور بگوییم که هدف آن بزرگوار عبارت بود از انجام دادن یک واجب عظیم از واجبات دین که آن واجب عظیم را هیچکس قبل از امام حسین - حتّی خود پیغمبر - انجام نداده بود. نه پیغمبر این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن مجتبی.
واجبی بود که در بنای کلّی نظام فکری و ارزشی و عملی اسلام، جای مهمّی دارد. با وجود اینکه این واجب، خیلی مهم و بسیار اساسی است، تا زمان امام حسین، به این واجب عمل نشده بود - عرض میکنم که چرا عمل نشده بود - امام حسین باید این واجب را عمل میکرد تا درسی برای همه تاریخ باشد. مثل اینکه پیغمبر حکومت تشکیل داد؛ تشکیل حکومت درسی برای همه تاریخ اسلام شد و فقط حکمش را نیاورد. یا پیغمبر، جهاد فیسبیلاللَّه کرد