eitaa logo
در محضر استاد احمد عابدی
14.3هزار دنبال‌کننده
433 عکس
195 ویدیو
43 فایل
کانال رسمی بیانات استاد احمد عابدی 🌐 سایت www.ahmadabedi.com 🌐 بیانات http://speeches.ahmadabedi.com ☎️ دفتر ارتباطات استاد ساعت تماس ۱۰ الی ۱۲ (غیر از روزهای تعطیل) ۰۲۵۳۷۷۴۱۷۰۲ - ۰۹۱۰۲۳۳۱۳۴۱ 🔹 آپارات www.aparat.com/AHMADEABEDI.IR 👈 تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
1396 - 8 - 9 -اربعین،اخلاق.mp3
1.61M
☀️ #پیاده_روی_اربعین #اربعین☀️ #راهپیمایی_اربعین 1396-8-9 ✅ استحباب زیارت امام حسین(ع) حتی در صورت احتمال خطر ✅ زیارت امام حسین (ع) شعار شیعه ✅ بزرگترین راهپیمایی در میان تمام ادیان ✅ حبّ دنیا 🆔 @Ahmad_aabedi
✳️ علیه السلام علیه السلام 💠 نام مبارک امام مجتبی علیه السلام یعنی «الحسن» هدیه جبرئیل به رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم بوده(1) و این نام در دنیا نبوده بلکه از نامهای اهل بهشت است.(2) نام «حسن» مربوط به ملکوت عالم است نه عالم ناسوت و ماده. و به حکم آن که «الاسماء تنزل من السماء»نامها از آسمان نازل می شوند، نام مبارک امام حسن علیه السلام از ملکوت عالم بوده و بر انسانی ملکوتی نهاده شده که ما فوق ماده و طبیعت است. 💠 در حدیث آمده است که پیامبرگرامی صلی الله علیه و آله وسلم فرموده است: «سمّی الحسن حسناً لأنّ باحسان اللّه قامت السموات و الارض»(3)؛ یعنی امام حسن، حسن نامیده شد. زیرا «احسان» خدای متعال سبب پایداری آسمان ها و زمین می باشد. این حدیث شریف حسن بودن را اشاره به مقام «احسان» می داند. و برخی از روایات دیگر نیز ویژگیهائی برای امام مجتبی علیه السلام بیان کرده اند که دقیقاً بر همان مقام «احسان» تطبیق می کند که در ادامه ذکر خواهد شد. 💠 در کتاب های سیر و سلوک که به بیان درجات و مقامهای بین انسان و خداوند می پردازند. مقام احسان را جزو بالاترین درجات برای سالک الی اللّه قرار می دهد. 💠 خواجه عبداللّه انصاری در رساله صد میدان، میدان پنجاه و چهارم را احسان قرار داده و می فرماید: نتیجه طمأنینه و مراقبت آن است که احسان پدید آید. احسان آن است که پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم در پاسخ روح القدس، فرمود: «الاحسان ان تعبداللّه کانّک تراه»؛ یعنی خدای را چنان بپرستی که گویا او را می بینی و کسی به این مقام دسترسی پیدا می کند که غرق دریای توحید باشد.(4) 💠 وی در جای دیگر گوید: «تمامی عرفان و تصوّف در یک کلمه احسان خلاصه می گردد، زیرا همه تلاش عرفان چه در باب عبادات و چه معاملات آن است که انسان به مقام مشاهده برسد و مشاهده همان احسان است. 💠 کسی که به احسان نرسد گویا در عرفان قدمی برنداشته است. اما هرگاه انسانی خداوند را آنگونه که سزاوار است عبادت نماید، خداوند نیز پاداش او را به نظر به وجه اللّه می دهد.(5) 🆔 @Ahmad_aabedi ادامه مطلب 👇👇👇👇
✳️ علیه السلام علیه السلام 💠 بنابراین «احسان» یعنی مقام مشاهده ربّ. و هرکس در تمام احوال و اعمال خود خداوند را ببیند او به درجه احسان رسیده است. 💠 برخی از عرفای بزرگ گویند: «احسان یعنی مقام شهود، و نتیجه این شهود عبارت از روشن شدن حقایق آنگونه که هستند می باشد. و صاحب مقام احسان هرچیز را آن گونه که هست می شناسد.(6) البته روشن است که مقصود از شهود ربّ، شهود با چشم ظاهری نبوده بلکه شهود با چشم دل و توجه به حضور دائمی خدای متعال است. 💠 باتوجه به آنچه گذشت وقتی گفته می شود امام مجتبی علیه السلام حسن است و صاحب مقام و درجه احسان ، مراد آن است که آن حضرت همیشه و در هر حالتی گویا خدای متعال را می دیده و ناظر بر اعمال و رفتار خود می دانسته است. 💠 حضرت امام مجتبی علیه السلام عابدترین انسان زمان خود بود(7)، و در عبادت خود نه تنها کلام خدای متعال را می شنید و پاسخ می داد.(8)، بلکه در عبادت خود، خداوند را مشاهده می کرد بطوری که حتی عده ای از آن حضرت نیز طلب می کردند طوری خداوند را برای آنان معرفی کند که آنان نیز بتوانند به این مقام احسان دسترسی پیدا کرده و گویا خداوند را ببینند.(9) 💠 حضرت امام مجتبی علیه السلام در دعاهای خود نیز خداوند را طوری معرفی می کند که خدا آشکار است امّا چشم یارای دیدن او را ندارد.(10) و این است وصول به مقام احسان. 💠 آنکس که به منزل احسان راه یابد در واقع به حرم الهی رسیده و اگر خدا را در جای دیگر نتوان یافت صاحب این مقام همیشه خداوند را در حرم خود می یابد. در واقع حرم خداوند دل انسان است و اگر غیر خداوند در حرم او راه نیابد، صاحب حرم حضور خواهد داشت. 🆔 @Ahmad_aabedi ادامه مطلب 👇👇👇👇
✳️ علیه السلام علیه السلام 💠 نمونه های کوتاهی از احسان: 🔹 احسان در دعا به ابتدا نمودن به همسایه است. 🔹 احسان در عمل آن است که خداوند را در عمل خود حاضر ببینی. 🔹 احسان در انفاق آن است که بدانی آن مال مال خداوند است، نه مال شما. و انسان تنها وسیله و واسطه ای بیش نیست. 🔹 احسان در اخلاق آن است که جز نیکی و گذشت روشی نداشته، عفو از لغزش، پذیرش عذر، چشم پوشی از خطای دیگران جزو اولیات او باشد. 🔹 انسان محسن کسی است که از اصالت خانوادگی برخوردار و با ریشه ای همراه با کرامت و مکارم اخلاق باشد. 🔹 جدال احسن نیز یعنی طوری جدال کردن که گویا خدا را دیدن و جدالی جدال احسن است که اسماء الهی اعم از ثبوتی و سلبی و ... را ببیند و مقتضای این اسماء را نیز در یابد. 💠 قرآن مجید احسان را نتیجه ایمان و عمل صالح قرار داده و باتوجه به آنکه ایمان درجه اول با ایمان درجه آخر بسیار تفاوت دارد و تقوای ابتدائی با تقوای انتهائی فاصله بسیار زیاد دارد، لذا احسان را نتیجه ایمانِ درجه آخر و بالاترین مرتبه تقوی قرار داده است(11). 💠 وقتی گفته می شود هرکس خود را تسلیم خدای متعال نماید او محسن خواهد بود. شاید به این معنا باشد که او شاهد ربّ خود است(12). و حسنه ای که برخی در دنیا و آخرت می طلبد همین مقام است(13). 💠 و اگر بالاتر از صفت عالی چیزی وجود ندارد و افضل التفضیل صفت عالی است ولی قرآن می فرماید: «للذین احسنوا الحسنی و زیاده»؛(14) یعنی برای صاحب مقام احسان بهترین پاداش و بیش از آن وجود دارد. آیا مقصود از «بیش از بهترین» چه چیزی جز مشاهده و نظر به جمال یار می تواند باشد؟! 💠 و چون صاحب مقام احسان جز احسان و نیکی و زیبایی نمی بیند به همین جهت حضرت زینب علیهاالسلام نیز فرمود: جز خوبی چیزی ندیدم. و حضرت مجتبی علیه السلام نیز علی رغم سختی ها و فشارها جز خوبی و رضایت الهی چیزی ندید. 🆔 @Ahmad_aabedi ادامه مطلب 👇👇👇👇
✳️ علیه السلام علیه السلام 💠 در پایان توجه به این نکته نیز لازم است که احسان دارای سه مرتبه است: 🔹 مرتبه کمترین احسان آن است که آنچه را سزاوار است آنگونه که سزاوار است برای کسی که سزاوار است انجام دهیم. یعنی انجام امر الهی و دوری از نهی خدای متعال. 🔹 مرتبه متوسط احسان آن است که خداوند را طوری عبادت کند که گویا خداوند را می بیند. که این را قرب نوافل گویند. 🔹 مرتبه اعلای احسان آن است که خداوند را طوری عبادت کند که او را ببیند و این را قرب فرایض گویند. یعنی «لم اعبد ربّاً لم اره» من خدائی که ندیده باشم نمی پرستم. در این مرتبه دیگر کلمه «گویا» وجود ندارد، بلکه مشاهده حقیقی است. اما رویت ماه در آسمان است نه بر روی زمین و در طشت آب همانند کسی که روی زمین نگاه می کند و دنبال خورشید می گردد. خورشید را باید در آسمان دید و خدای متعال را باید در عبادت یافت. و معرفت قلبی است که انسان را به خدا می رساند . 💠 آخرین مرتبه احسان که همان مشاهده حقیقی است، اوّلین مرتبه ولایت است و صاحب چنین مقامی ولیّ کامل خداوند و امام برحقّ و برطرف کننده حجاب های ظلمانی و نورانی از دیدگان سالکان کوی طریقت می باشد. 👈 پی نوشت ها: 1. مسند الامام المجتبی(ع)، ص 22. 2. همان، ص 25. 3. رسائل فارسی خواجه عبداللّه انصاری، ج 1، ص 298 4. منازل السائرین، با شرح کاشانی، ص 321. 5. فتوحات مکیه، باب 69، ج 7، ص 421. 6. مسند الامام المجتبی(ع)، ص 126. 7. همان. 8. همان، ص 490. 9. همان، ص 595: یا باطناً فی ظهوره و یا ظاهراً فی بطونه و یا باطناً لیس یخفی و یا ظاهراً لیس یری. 10. لیس علی الذین آمنوا و عملوا الصالحات جناح فیما طعموا اذا ما اتقوا و عملو الصالحات ثم اتقوا و آمنوا ثم اتقوا و احسنوا واللّه یحب المحسنین. (مائده/ 93) 11. و من یسلم وجهه الی اللّه و هو محسن...(لقمان/ 22) 12. ربّنا آتنا فی الدّنیا حسنة و فی الآخرة حسنة، (بقره/ 200) 13. یونس/ 26. 14. اشاره است به حدیثی در باره امام مجتبی(ع)، ر.ک: مسند الامام المجتبی(ع)، ص 26. 🆔 @Ahmad_aabedi
✳️ استاد احمد عابدی #پیاده_روی اربعین اربعین و امنیت شیعه تاثیر اجتماعی سیاسی راهپیمایی اربعین #اربعین 🆔 @Ahmad_aabedi
طهارت ظاهری طهارت باطنی @Ahmad_aabedi
قابل توجه سروران عزیزی که تازه به جمع ما پیوسته اند لطفا پیام سنجاق شده بالا را ملاحظه بفرمایید 👆👆👆👆
SherDokhtar_1398 - 7 - 15.MP3
131K
☀️ #شعر #شعر_خوانی☀️ 💥 #نماز #حجاب 🔵 شعرخوانی یک دختر کوچولو در محضر استاد عابدی بعداز درس خارج اصول در پردیسان 98- 7 - 15 💠درباره نماز و حجاب 🆔 @ahmad_aabedi
ZiaratArbayin_10_1398_7_16.MP3
1.78M
☀️ #زیارت #زیارت_اربعین☀️ 💥 #اریعین بیانات استاد عابدی یعد از درس خارج اصول در پردیسان 💠 زیارت امامزادگان 💠زیارت اربعین شعار و قِوام شیعه است 98- 7 - 16 🆔 @ahmad_aabedi
4_5908859149336183017.mp3
3.85M
☀️ #امام_حسین علیه السلام ☀️ 💥 #بازسازی_حرم امام حسین (ع) 18-12-95 ✅ رموز معماری_عرفانی بکار رفته در ساخت حرم ائمه علیهم السلام ✅ کرامت و اعجاز در بازسازی حرم امام حسین(ع) 🆔 @Ahmad_aabedi
✍️ استاد احمد عابدی به اعضاء کانال @Ahmad_aabedi 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 📩 سلام علیکم حاج آقا, انشاء الله رزق هر سالتون باشه زیارت اربعین سیدالشهدا ( ع ) یه سوال داشتم ,, سلامی که اول زیارت حضرت عباس ( ع ) هست ,, سلام الله و سلام ملائکته المقربین و انبیائه المرسلین و عباده الصالحین و جمیع الشهداء و الصدیقین و الزاکیات الطیبات فیما تغتدی و تروح علیک یابن امیر المومنین ,, و ابوحمزه ثمالی این زیارت را از لسان مبارک امام صادق ( ع ) نقل کرده آیا این فرمایش و سلام حضرت إخبار است مثل آیه شریفه ان الله و ملائکته یصلون علی النبی یا انشاء است یعنی امام و تمام زایرین چنین شأنی را برای حضرت درخواست دارند ؟ ببخشید سوالم طولانی شد . ✍️ سلام علیکم با تحیت و احترام 🔹 1. انشاء الله تعالی این دعای ارزشمند مقبول درگاه الهی باشد. 🔹 2. چون دستور داده شده که اینگونه زیارت کنیم این جمله به قصد انشاء است. و با اینکه آنحضرت علیه السلام چنین شأنی را دارند و بلکه بالاتر از آن را، ولی ما به قصد انشاء می خوانیم. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 کانال رسمی استاد احمد عابدی زید عزّه 🆔 @Ahmad_aabedi
Arbayin_Taharat_98-7-17.mp3
4.41M
☀️ #زیارت #زیارت_اربعین☀️ 💥 #اریعین بیانات استاد عابدی بعد از درس خارج فقه در حرم مطهر 💠 حقیقت زیارت 💠زیارت اربعین 💠 طهارت جسم و روح (طهارت فکر و دل) 98- 7 - 17 🆔 @ahmad_aabedi
قابل توجه سروران عزیزی که تازه به جمع ما پیوسته اند لطفا پیام سنجاق شده بالا را ملاحظه بفرمایید 👆👆👆👆
استاد احمد عابدی: 💠 در جلد اول کتاب " تهذيب الکمال" ص 213 بحث مفصلی درباره اخلاق پيامبر اکرم(ص) دارد که چند جمله از آنرا در اينجا می آورم: 🔷 پیامبر اکرم(ص) دائماً مشغول کار بود، کم حرف بوده و سکوتش زیاد بود، هرگز از غذا و نعمتی بدگویی نمی کرد، عصبانی نمی شد 🔷 مکرر می فرمود: کار کسانی که به من دسترسی ندارند را نزد من بیاورید، احوال و سراغ اصحاب خود را می گرفت. 🔷 خوبی را خوب می شمرد و تایید می کرد، زشتی را بد می شمرد و از آن نکوهش می نمود. پیروان خود را از سستی و تنبلی و فراموشی برحذر می داشت. 🔷 هرگز جایی نمی نشست و بر نمی خاست مگر با ذکر و نام و یاد خداوند. در مجلس او هرگز کسی احساس تفاوت نمی کرد که پیامبر دیگری را بر او ترجیح داده باشد. 🔷 پیامبر بشاش، خوش خلق و نرم بود. هرگز عیب کسی را نمی گفت. اجتماعی الله 🆔@Ahmad_aabedi
استاد احمد عابدی: 💠 پيامبر -صلوات الله علیه- سه چيز درباره خودش نداشت: خود نمائی، خود بزرگ بينی، اشتغال به چيزهای غير مهم. 💠 پيامبر(ص) سه چيز را در باره مردم نداشت: هرگز کسی را مذمت ننمود. هرگز عيب کسی را نگفت. هرگز لغزش مردم را دنبال ننمود. 🆔@Ahmad_aabedi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ (ص)☀️ 🔹 (س) ✅ سخنرانی استاد احمد عابدی در شب 28 صفر(رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله) 💠 تاثیر قرائت قرآن 💠 اقدامات و خدمات عمرانی، اجتماعی و ... رسول الله(صلی الله علیه و آله) 💠 رابطه پیامبر(ص) با حضرت خدیجه سلام الله علیها 💠 امتیازات حضرت خدیجه(س) نسبت به سایر زنان پیامبر(ص) بیانات استاد دردفترخانه ایرانیان در سفارت ایران _ لاهه هلند 25 آبان 1396 🆔 @Ahmad_aabedi
استاد احمد عابدی: 💠 پيامبر -صلوات الله علیه- سه چيز درباره خودش نداشت: خود نمائی، خود بزرگ بينی، اشتغال به چيزهای غير مهم. 💠 پيامبر(ص) سه چيز را در باره مردم نداشت: هرگز کسی را مذمت ننمود. هرگز عيب کسی را نگفت. هرگز لغزش مردم را دنبال ننمود. 🆔@Ahmad_aabedi
🔹💠🔹پاسخ به سوالات کاربران🔹💠🔹 پاسخ استاد عابدی به سوالات اعضاء کانال🔹 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📩 سلام لطفا از استاد عابدی بپرسید که طبق "تجربه شخصی" و "مجموعه مطالعاتشان" نزدیکترین دعا به اجابت در حرم حضرت رضا سلام الله علیه "چه روزی از ایام هفته"، "چه ساعتی"، "کجای حرم" و "با چه الفاظ و اعمالی" است؟ لطفا راجع به غیر حرم حضرت (اماکن عادی) هم بپرسید. متشکرم 📝 سلام علیکم، با تحیت شاید بهترین چیز نماز جعفر طیار بالای سر مبارک حضرت امام رضا علیه السلام باشد. و در ماه رجب و روز جمعه بهتر است ولی در سایر مواقع و سایر اماکن متبرکه نیز خوب است. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 کانال رسمی استاد عابدی 🆔 http://eitaa.com/joinchat/72613891C1fde7e4ca3
💠 به مناسبت ایام شهادت خورشید ایران، سلطان خراسان، حضرت علی بن موسی الرضا سلام الله علیه ✳️ امام رضا سلام الله علیه و مقام رضا ✳️ چرا امام رضا علیه السلام را "رضا" نامیده اند؟ 💠 لقب معروف امام هشتم علیه السلام "رضا" است . آن حضرت از پیش از تولد با عنوان رضا شناخته می شد . و در دوران حیات طیبه اش نزد همه شیعه و اهل سنت و حتی غیر مسلمانان به رضا معروف بود. 📌رضا یکی از درجات و مقامات عرفانی و از فضائل اخلاقی است. رضا بسیار نزدیک به تسلیم، توکل، تفویض امور به خداوند، ثقه و اعتماد و اطمینان به خداوند و در نهایت شبیه به درجه فناء فی الله است. 💠 قران کریم گاهی از مقام تسلیم گفتگو کرده است مثل آیه شریفه: " فَلا وَ رَبِّکَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّي يُحَکِّمُوکَ فيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا في‏ أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْليماً" (سوره نساء آیه 65): یعنی به پروردگار تو سوگند اینان ایمان ندارندمگر وقتی که در مسائلی که مورد اختلاف آنان است تو را حَکَم و قاضی قرار دهند و سپس به آنچه تو بین آنان قضاوت می کنی هیچگونه ناراحتی نداشته و تسلیم محض باشند. 📌 مقصود از تسلیم بودن این است که طیب نفس و آرامش خاطر داشته و هیچگونه اعتراضی ننمایند از ته دل راضی به حکم پیامبر(ص) باشند. 💠 اما مسأله رضایت مقامی بالاتر از تسلیم و توکل و تفویض است. قران فرموده است: "يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ؛ ارْجِعي‏ إِلي‏ رَبِّکِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً" (آیه 27 و 28سوره والفجر). این آیه شریفه دلالت می کند که رجوع به حق مشروط به رضایت است و بدون رضایت رجوع به حق ممکن نیست. یعنی تنها راه رجوع و بازگشت به حق متعال آن است که با حالت و درجه رضایت باشند. رضایت در مقابل سخط و خشم و ناراحتی است.کسی می تواند به سوی خدا برود که اولاً راضی به ربوبیت خداوند باشد خدا را دوست بدارد و خدا را سزاوارترین موجودبه اطاعت و عبادت بداند. 💠 رضایت سه قسم است: رضایت به خداوند،رضایت از خداوند، رضایت به رضایت خداوند متعال. 📌 در قسم اول باید رضایت به خداوند داشت و خداوند را دوست بدارد و بداند همان بهترین چیز است و کاملترین و زیباترین موجود است. 📌 در قسم دوم باید به دستورات و امر و نهی الهی رضایت داشته باشد و بداند تمام دستورات الهی خیر محض و کمال واقعی است. 📌 اما در قسم سوم درجه ای است که انسان هیچ خواسته ای غیر از خواسته خداوند ندارد. و مصداق آیه شریفه"وَ ما تَشاؤُونَ إِلاَّ أَنْ يَشاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمينَ"(تکویر_29) می باشد. 🌀 امام حسین علیه السلام در کربلا که می گوید : رضایت خداوند همان رضایت ما است و حضرت امام هشتم علیه السلام که رضا بود مصداق و مظهر اتمّ بالاترین قسم رضایت بوده یعنی او هیچ خواسته ای غیر از خواسته خداوند نداشته و اراده و مشیت او فانی در اراده خداوند بوده است. و به همین جهت آنحضرت را "رضا" می نامند. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠 کانال رسمی استاد احمد عابدی زید عزّه 🆔 @Ahmad_aabedi
قابل توجه سروران عزیزی که تازه به جمع ما پیوسته اند لطفا پیام سنجاق شده بالا را ملاحظه بفرمایید 👆👆👆👆
🔷کتب ضلال امری نسبی است ... 💠 کانال رسمی استاد احمد عابدی زید عزّه 🆔 @Ahmad_aabedi