eitaa logo
احسن الحدیث
89 دنبال‌کننده
473 عکس
416 ویدیو
77 فایل
ویژه نکته های قرآنی اعم از تفسیر, علوم قرآن, معرفی آثار قرآنی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
🎍 گستره‌ی ستّارالعیوبی (پرده پوشى) خد۱🎍. امام(علیه السلام) در گفتاری حکیمانه  به همه معصیت کاران هشدار مى دهد که از صبر الهى در مقابل معاصى شان مغرور نشوند. مى فرماید: «(از مجازات الهى) برحذر باش برحذر باش، به خدا سوگند آن قدر پرده پوشى کرده که گویى آمرزیده است»; (الْحَذَرَ الْحَذَرَ فَوَاللَّهِ لَقَدْ سَتَرَ، حَتّى کَأَنَّهُ قَدْ غَفَرَ). 🌾 اشاره به این که یکى از صفات پروردگار، ستار العیوب بودن است. با رحمت واسعه اش گناهان پنهانى بندگان را افشا نمى کند تا آبروى آنها در نزد دوست و دشمن ریخته نشود شاید بیدار شوند به سوى خدا باز گردند و از گناهان خویش توبه کنند و دست بردارند. 🍃 اما بسیار مى شود که افراد از این لطف و رحمت الهى سوء استفاده مى کنند و گمان دارند گناهى نکرده اند یا اگر گناهى مرتکب شده اند خداوند بدون توبه آنها را مشمول عفو خود قرار داده است. 🌿 امام(علیه السلام) در اینجا هشدار مى دهد که از این لطف و عنایت الهى مغرور نشوید به خصوص این که ممکن است این از قبیل نعمت هاى استدراجى باشد یعنى خداوند گروهى از گنهکاران را لایق عفو و بخشش نمى بیند ; آنها را به حال خود رها مى کند تا مجازاتشان را به تأخیر بیندازد تا پشتشان از بار گناه سنگین شود و آنگاه به شدت آنها را گرفته و مجازات مى کند. 🍀 در ضمن این سخن درسى است براى بندگان که آنها هم ستار العیوب باشند و به محض اطلاع از گناهان پنهانى کسى، به افشاگرى برنخیزند و آبرویش را نریزند و به او مجال اصلاح خویشتن و توبه دهند. اضافه بر این کمتر کسى است که عیب و خطایى در پنهان نداشته باشد اگر باب افشاگرى گشوده شود ، همگان نسبت به یکدیگر بى اعتماد مى شوند و سرمایه اصلى جامعه که اعتماد است از دست مى رود. حکمت ۳۰ نهج البلاغه. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃
۱۹ شهریور ۱۴۰۲
1_6467793968_230830_165017.pdf
331.3K
ماموریت پیامبر (ص) در تبیین اصول دین تفسیر آیه‌ی ۱۱۰ از سوره‌ی کهف از تفسیر آموزشی قرآن
۲۰ شهریور ۱۴۰۲
آیت الله سید عبدالکریم کشمیری: ایشان اواخر عمر قرآن بسیار می‌خواند، و گاهی می‌فرمودند : «کاش بجای تدریس بعضی کتاب‌ها در جوانی، می‌خواندم». 📚 https://eitaa.com/joinchat/1354432864C963df33dd7
۲۰ شهریور ۱۴۰۲
1_6467793968_230830_165017.pdf
331.3K
ماموریت پیامبر (ص) در تبیین اصول دین تفسیر آیه‌ی ۱۱۰ از سوره‌ی کهف از تفسیر آموزشی قرآن 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
۲۱ شهریور ۱۴۰۲
1_6467768499_230830_164845.pdf
239.9K
تفسیر آیه‌ی ۳۳ از سوره‌ی نور
۲۱ شهریور ۱۴۰۲
نهایی کهف_230830_164310.pdf
5.72M
📚 تفسیر آموزشی قرآن تفسیر سوره‌ی کهف، ج ۱.آیات ۱ الی ۲۷ ✍ نویسنده: صاحبعلی محبی 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
۲۱ شهریور ۱۴۰۲
سلوان مومیکا، عامل آتش زدن قرآن در سوئد کیست؟ یک جامعه شناس سوئدی: 🔹سلوان مومیکا هیچ سابقه عمل سیاسی یا نظامی خاصی ندارد و هیچ فعالیت اجتماعی هم نداشته و چیزی برای از دست دادن ندارد. او اهل هرج و مرج، فردی مخرب و دارای ویژگی‌های شیادی و فریبکاری است و از گسترش بحران قرآن‌سوزی بهره می‌برد. او برای کسب شهرت و نه چیز دیگر سعی در تقلید از دیگران داشته است. درباره او بیشتر بخوانید👇 sornakhabar.com/fa/tiny/news-370401
۲۱ شهریور ۱۴۰۲
۲۲ شهریور ۱۴۰۲
۲۲ شهریور ۱۴۰۲
شهادت رسول گرامی اسلام صلي الله عليه و آله علامه حلی، دانشمند نامی شیعه نیز شهادت رسول خدا را به وسیله سم ذکر می‌کند. در این راستا علامه مجلسی می‌گوید: «شهادت پیامبر (صلی الله علیه و آله) در سال یازدهم هجری بوده است.» شهادت پیامبر (ص) در منابع اهل سنت آیا شهادت پیامبر (ص) در منابع اهل تسنن هم آمده است؟ بله، بسیاری از منابع اهل تسنن شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و چگونگی آن را بیان کرده‌اند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم. در «السیرة النبویه» بیهقی از عبدالله بن مسعود روایت کرده است که وی گفت: «اگر نُه بار قسم بخورم که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) کشته شده، برای من بهتر است از این که یک بار قسم بخورم که او کشته نشده است و این به خاطر آن است که خداوند او را نبی گردانید و او را شهید کرد. اذعان شعبی و ابن مسعود به کشته شدن پیامبر (ص) در المستدرک الوسائل هم آمده است که حاکم نیشابوری سنی نیز در کتاب خود از «شعبی» نقل کرده که گفته است: به خدا قسم رسول خدا با سم کشته شده است. هم‌چنین ابن مسعود که از بزرگان اهل تسنن است، کشته شدن پیامبر را تأیید کرده است. اشاره به شهادت پیامبر (ص) در صحیح بخاری در کتاب «المجدی فی الانساب» ابن سعد نیز روایتی نقل می‌کند که پیامبر در سن شصت و سه سالگی مسموم شد و درگذشت. همچنین از معتبرترین کتاب اهل تسنن نیز به دست می‌آید که پیامبر در لحظات آخر عمر شریف خود دردی مستمر داشت چنانکه در «صحیح بخاری» آمده است که پیامبر (ص) می‌فرمود: حال وقت آن است که رگ قلبم از آن سمّ قطع شود. به کار نبردن کلمه «شهادت» برای ایشان یکی از مظلومیت‌های آن حضرت است با این توضیحات چرا با وجود این همه سند برای عروج پیامبر (ص) از کلمه رحلت استفاده می‌شود؟
۲۲ شهریور ۱۴۰۲
پیام قرآنی 🌴 ۞وَمَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ *وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ* وَلَا يُظْلَمُونَ نَقِيرًا۞🌲 *۞آیه ۱۲۴ سوره نساء۞* *و هر که از زن و مرد کاری شایسته کند با ایمان به خدا، چنین کسان به بهشت درآیند و به قدر نقیری (پرده هسته خرمایی) به آنان ستم نکنند.* *پیام ها* ۱- عامل ورود به بهشت، ايمان و عمل صالح است، نه نژاد و ادّعا و آرزو. آيه‌ى قبل و لَيْسَ بِأَمانِيِّكُمْ‌ ... مَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ‌ ... ۲- همه‌ى نژادها، رنگ‌ها، ملل و طبقات، در بهره‌گيرى از لطف خدا يكسانند. «مَنْ يَعْمَلْ» ۳- با انجام برخى كارهاى صالح، به بهشت اميد داشته باشيد. چون كمال بى‌نهايت است و قدرت كسب انسان محدود. «مِنَ الصَّالِحاتِ» ۴- زن و مرد، در رسيدن به كمالات معنوى برابرند. «مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‌» بر خلاف اعتقادات گروهى از يهود و مسيحيان. ۵- ايمان، شرط قبولى اعمال است و خدمات انسان‌هاى بى ايمان، در همين دنيا جبران مى‌شود و ارزش اخروى ندارد. مَنْ يَعْمَلْ‌ ... وَ هُوَ مُؤْمِنٌ‌ ۶گ- جزاى مؤمنِ نيكوكار بهشت است. «فَأُولئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ» ۷- كارهاى نيك، گرچه اندك باشد ارزش دارد. «وَ لا يُظْلَمُونَ نَقِيراً»
۲۲ شهریور ۱۴۰۲