♦️ *چرا کندن موی بینی می تواند باعث مرگ شود؟!
****🔹****مجله* *آلمانی* *فوکوس* : بسیاری از افراد زمانی که موهای بینی بلند می شوند و از سوراخ های بینی ظاهر می شوند، اذیت می شوند، اما پزشکان هشدار می دهند که کندن آنها یا کوتاه کردن بیش از حد آنها تهدیدی برای زندگی است، دلیل این امر چیست؟
🔹در این زمینه، إیریش ویگت، متخصص گوش و حلق و بینی از دانشگاه نیویورک، تأیید می کند که ترک این عادت ضروری است. این پزشک آمریکایی می گوید موهای بینی، هوایی را که تنفس می کنیم، تصفیه می کند که بسیاری از ناخالصی ها را از ریه ها و مجاری تنفسی خارج می کند.
🔹هنگامی که فردی موهای بینی خود را می کند یا می برد، فضاهای باز کوچکی ایجاد می شود که انگل ها را قادر می سازد وارد آن مکان شوند.
🔹بینی متعلق به اصطلاحا "مثلث خطر صورت" است. سیاهرگ هایی که از آن عبور می کنند در تماس مستقیم با مغز هستند.
🔹ویگت می گوید که اگر این باکتری ها به داخل این رگ ها برسند، می توانند باعث عفونت های بسیار جدی مانند "آبسه های مغزی و مننژیت" شوند./ جماران
@AkhbareFori | [Link](https://www.khabarfoori.com/)
"آدم"
خطا کرد🔒،
کلید 🔑:
"رَبّنَا ظلمنا أنفسنا وَإِنْ لَمْ تغفر لنا وَتَرْحَمنَا لَنَكُونَنَّ مِنْ الْخاسرِينَ"
پس مورد عفو وبخشش قرار گرفت
"نوح"
بین دشمنانش گیر افتاده بود🔒،
کلید🔑:
"رب اني مغلوب فانتصر"
پس گشایش الهی نصیبش شد و با کشتی اش نجات یافت و دشمنانش نابود شدند
"زكريا"
پیر مسن بود و همسرش هم نازا🔒،
کلید🔑:
"رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ"
پس یحیی به او عطا گردید
"يونس"
در تاریکی دریا و شکم ماهی تنها مانده بود🔒،
کلید🔑:
"لا إله إلّا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين"
پس نجات یافت
"أيوب"
به مصیبت و بیماریهای سختی دچار شد🔒،
کلید🔑:
"رَبِّ إنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ"
پس از درد و رنج نجات یافت
"إبراهيم"
در آتش افکنده شد🔒،
کلید🔑:
"حسبنا الله ونعم الوكيل"
پس نجات یافت و پیروز گشت
"يعقوب"
یوسف را از دست داده بود🔒،
کلید🔑:
"إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللَّه"
پس خداوند بعد سالها یوسف را به او برگرداند
"محمد (ص)
در غار ثور توسط کفار محاصره شده بود🔒،
کلید🔑:
"لا تحزن إن الله معنا"
پس بر آنها پیروز گشت.
☝️پس هرگاه یکی از مشکلات فوق را داشتید با توسل به کلید آن(دعا) همواره در رفع آن بکوشید
@jalaledinhashemi
8.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☺️ هدیهی عید..عاقبت بخیر شدن یک دعوای لفظی
🔳 إنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ
🏴شهادت مظلومانهی هموطنان عزیز در حادثهی تروریستی کرمان را تسلیت عـــــرض میکنیم.
🏴مدیّریت مؤسسه احسنالحدیث.
🌴 احسن الحدیث 🌴
ویژهی نکتههای قرآنی اعم از تفسیر، علوم قرآن، معرفی آثار قرآنی و...
https://eitaa.com/ahsanalhadis1
https://eitaa.com/ahsanalhadis2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸آیه لا اکراه فی الدین یعنی چی؟ آیا به این معنیست که #حجاب در اسلام آزاده؟
🎙حجت الاسلام #قرائتی
@hejab_eslami313
اهمیّت نوافل یومیّه
(و يُستحبّ قضاء النوافل الراتبة) اليوميّة استحباباً مؤكَّداً، وقد رُوي «أنّ من تركه تشاغلاً بالدنيا لقى اللّٰه مستخِفّاً متهاوناً مضيِّعاً لسنّة رسول اللّٰه صلىاللهعليهوآله».
(فإن عجز) عن القضاء (تصدّق) عن كلّ ركعتين بمُدٍّ، فإن عجز، فعن كلّ أربع، فإن عجز، فعن صلاة الليل بمُدٍّ و عن صلاة النهار بمُدٍّ، فإن عجز، فعن كلّ يوم بمُدٍّ، و القضاء أفضل من الصدقة۱.
"قضای نمازهای نافلهی شبانهروزی مستحبّ مؤکّد است. و روایت شده: «کسی که قضای نوافل را به جهت مشغول بودنش به دنیا ترک کند، خداوند را در حالی که خوار و سبک شمارنده و ضایعکنندهی سنّت رسول خدا صلی الله علیه وآله بوده، ملاقات میکند».
پس اگر نتوانست قضا کند، مستحب است به جای هر دو رکعت از نافلهها، یک مدّ طعام صدقه بدهد؛ و اگر از آن مقدار صدقه هم عاجز بود، پس به جای هر چهار رکعت، یک مدّ صدقه بدهد؛ و اگر از آن مقدار هم عاجز بود، به جای مجموع نافلههای شبانه، یک مدّ و به جای مجموع نافلههای روز، یک مدّ، و اگر از این مقدار هم عاجز بود، پس به جای هر روز یک مدّ بدهد. و قضاء نوافل از صدقه دادن به جای آنها افضل است".
۱. الروضةالبهية (چاپ کنگره)، ج ۱، ص ۲۹۰.
🌴 احسن الحدیث 🌴
ویژهی نکتههای قرآنی اعم از تفسیر، علوم قرآن، معرفی آثار قرآنی و...
https://eitaa.com/ahsanalhadis1
https://eitaa.com/ahsanalhadis2
💠 #حدیث روز 💠
💎 عاقبت ناسپاسی
🔻أمیرالمؤمنین علی علیهالسلام:
إِذَا وَصَلَتْ إِلَيْكُمْ أَطْرَافُ اَلنِّعَمِ فَلاَ تُنَفِّرُوا أَقْصَاهَا بِقِلَّةِ اَلشُّكْرِ يَا اِبْنَ آدَمَ إِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ سُبْحَانَهُ يُتَابِعُ عَلَيْكَ نِعْمَةً فَاحْذَرْهُ وَ مَنْ أُعْطِيَ اَلشُّكْرَ لَمْ يُحْرَمِ اَلزِّيَادَةَ قَالَ اَللَّهُ تَعَالَى لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ اِحْذَرُوا نِفَارَ اَلنِّعَمِ فَمَا كُلُّ شَارِدٍ بِمَرْدُودٍ.
❇️ چون گوشههاى نعمت بدست شما رسيد، بازماندۀ آن را با كمى سپاسگزارى از دست مدهيد.
اى آدمى زاده! چون ديدى كه پروردگارت سبحانه و تعالى نعمتهاى خود را بر تو پياپى مىرساند، مواظب باش كه هر كس سپاسگزارى كند، از افزونى محروم نمىشود كه خداى متعال فرموده است: اگر سپاسگزارى كنيد،همانا نعمت را بر شما مىافزايم.
از رميدن نعمتها بترسيد كه چنين نيست كه هر گريخته، باز گردد .
📚 روضة الواعظین، جلد ۲، صفحه ۴۷۳
@HawzahNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نمازی برای شغل دار شدن ، خانه دارشدن ، ازدواج فرزندان ، و هر حاجتی که انسان داشته باشید، این نماز را بخوانید(نمازی که اجازه آن از #امام_زمان(علیه السلام)گرفته شد.
🎙حجت الاسلام دکتر #رفیعی
💥حدیث نفس
قال امیرالمومنین علی علیهالسلام:
لَيْسَ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ أَكْرَمُ عَلَى اللَّهِ سُبْحَانَهُ مِنَ النَّفْسِ الْمُطِيعَةِ لِأَمْرِه
در روی زمین چیزی نزد خداوند سبحان گرامی تر از نفسی که مطیع فرمان او باشد،وجود ندارد.
💌تصنیف غررالحکم ص 182
به کانال #اخلاق_عملی بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/2943615170Cc0541e3711
معنای «رجب» چیست؟
رجب به چه معنا است و نام چه چیزی است؟
«رجب»؛ نام نهمین ماه از ماههای قمری است. بر اساس آنچه در کتب لغوی آمده، این ریشه در موارد «بزرگداشت چیزی از روی هیبت آن» مورد استفاده قرار میگیرد. و این ماه را نیز از آن رو رجب نامیدهاند که در دوران جاهلیت، آنرا بزرگ شمرده و جنگ در آنرا ممنوع و حرام میشمردند،[1] که پس از اسلام نیز این سنت ادامه یافت.[2]
شایان ذکر است، در منابع حدیثی هم از این ماه به عنوان ماهی با عظمت و پر فضیلت یاد شده و بر انجام عبادات و اعمال نیک در آن بیشتر سفارش شده است.[3]
در روایتی، از امام صادق(ع) نقل شده است که ماه رجب را «اصب» (ریزش زیاد) نامیدهاند؛ زیرا در این ماه، رحمت الهی بر بندگانش بیشتر سرازیر میگردد.[4]
همچنین در حدیثی دیگر، امام کاظم(ع) فرمودند: «رجب نام نهرى در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرینتر است، پس کسى که یک روز از رجب را روزه بدارد، خدا از آن نهر به او مىنوشاند».[5]
[1]. ر. ک: جوهرى، اسماعیل بن حماد، الصحاح - تاج اللغة و صحاح العربیة، ج 1، ص 133، بیروت، لبنان، دار العلم للملایین، چاپ اول، 1410ق؛ ابو الحسین، احمد بن فارس بن زکریا، معجم مقائیس اللغة، ج 2، ص 496، قم، دفتر تبلیغات اسلامى، چاپ اول، 1404ق.
[2]. جهت آگاهی بیشتر در این زمینه، ر. ک: 6488 ( اسلام و حرمت ماه های حرام ).
[3]. جهت آگاهی بیشتر در این زمینه، ر. ک: 14439 ( أعمال ماه رجب ).
[4]. قمّى اشعرى، احمد بن محمد بن عیسى، النوادر، ص 18، قم، مدرسه امام مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف، چاپ اول، 1408ق.
[5]. صدوق، محمّد بن على بن بابویه، من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 92، ح 1821، قم، دفتر انتشارات اسلامى، چاپ دوم، 1413ق.