eitaa logo
احسن الحدیث
88 دنبال‌کننده
473 عکس
416 ویدیو
77 فایل
ویژه نکته های قرآنی اعم از تفسیر, علوم قرآن, معرفی آثار قرآنی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
ایشان سپس ادامه دادند: اگر دنیای طبیعی را بشناسی که حرکتهای گوناگونی دارد، این سه ضلع مثلث دائماً در تغییر است، دنیا یک ضلع، انسان در درون و بیرون یک ضلع دیگر، رابطه جهان و انسان ضلع سوم، هر سه ضلع در تغییر و دگرگونی است هیچ چاره نیست که انسان به یک واحدی تکیه کند. این است که اگر کسی موحد بود هم پیوندش با خدا ثابت است هم عنایت الاهی نسبت به او ثابت است هم این دو تا پیوندها در ثبات برقرار دارد این ﴿فَرَوْحٌ وَ رَیحانٌ وَ جَنَّةُ نَعیمٍ﴾ دائماً راحت است. لذت زندگی را فقط مردان الهی چشیدند و می چشند، راحت اند، هیچ نگرانی که چه خواهد شد و چه می شود، چه کسی می آید و چه کسی می رود، ندارند. ایشان بیان داشتند: عده ای از بزرگان طرزی زندگی کردند که در تمام مدت عمر ای کاش نگفتند، چون می دانستند که همه با نظم اداره می شود. عبدرحمان بودند اما دیگران با سه ضلع سیال روبرو هستند لذا همیشه در زحمت هستند و نگرانی های درونی دارند. https://search.eitaa.com/?url=https%3A%2F%2Ffa.shafaqna.com%2Fnews%2F1653874%2F 🌴 احسن الحدیث 🌴 ویژه‌ی نکته‌های قرآنی اعم از تفسیر، علوم قرآن، معرفی آثار قرآنی و... https://eitaa.com/ahsanalhadis1 https://eitaa.com/ahsanalhadis2
لقمان، جلد اول .pdf
3.89M
📚 تفسیر آموزشی قرآن تفسیر سوره‌ی لقمان، ج ۱، آیات: ۱ تا ۱۵. ✍ نویسنده: صاحبعلی محبی لقمان 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy 🌴 احسن الحدیث 🌴 ویژه‌ی نکته‌های قرآنی اعم از تفسیر، علوم قرآن، معرفی آثار قرآنی و... https://eitaa.com/ahsanalhadis1 https://eitaa.com/ahsanalhadis2
فایل باز لقمان ج 2.pdf
3.92M
📚 تفسیر آموزشی قرآن تفسیر سوره‌ی لقمان، ج ۲، آیات: ۱۶ تا ۳۴. ✍ نویسنده: صاحبعلی محبی لقمان 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy 🌴 احسن الحدیث 🌴 ویژه‌ی نکته‌های قرآنی اعم از تفسیر، علوم قرآن، معرفی آثار قرآنی و... https://eitaa.com/ahsanalhadis1 https://eitaa.com/ahsanalhadis2
پیوند قلب خوک به انسان برای دومین بار 🔹️مرکز پزشکی دانشگاه مریلند اعلام کرد برای دومین بار در تاریخ، قلب یک خوک اصلاح ژنتیکی شده را به یک گیرنده انسانی زنده پیوند زده است. 🔹️نخستین پیوند قلب خوک به انسان در ژانویه ۲۰۲۲ با موفقیت انجام شد، اما بیمار بعد از چند ماه جان سپرد. اکنون برای دومین بار این جراحی حیرت انگیز انجام شده است. 🔹️این جراحی پیشگامانه در تاریخ ۲۰ سپتامبر در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند(UMMC) توسط همان تیم پیوند انجام شده است. 🔹️گیرنده این قلب، لارنس فوست(Lawrence Faucette) ۵۸ ساله است که در حال حاضر بدون کمک هر دستگاهی به تنهایی نفس می‌کشد و قلبش بدون هیچ گونه کمکی از دستگاه‌های حمایتی به خوبی کار می‌کند./ایسنا @AkhbareFori
به اطلاع می‌رساند: فقیه وارسته حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمدحسین مرتضوی لنگرودی ره غروب امروز (یکشنبه ۲مهر۱۴۰۲) در صحن مطهر امیرالمومنین ع(حجره۲۸) به خاک سپرده شدند. نماز لیلةالدفن فراموش نشود: السیدمحمدحسین ابن السیدمرتضی دوستان در گروه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا همه به فیض نماز بر این عالم کم‌نظیر نائل آیند.
شروع درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سال تحصیلی جدید 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سال تحصیلی جدید در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد. به اطلاع علاقمندان و شاگردان دروس حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی می رساند درس فقه حضرت استاد ـ مبحث قضا و شهادت از روز دوشنبه 3 مهر ماه 1402 در مسجد اعظم قم شروع خواهد شد. 🔹 درس خارج فقه -مبحث قضا و شهادت 🔹 مکان: مسجد اعظم قم 🔹 زمان: ساعت 9 صبح سایت تلویزیون اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir لینک شرکت در کلاس: https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ فیلمی از هجوم نیروهای تروریستی آمریکایی به حرمین شریفین امام هادی و امام حسن عسکری سلام الله علیهما در سامرا،٢٣سال پیش... ✍میدونم شب عید هست و این صحنه ها دل هر بچه شیعه ای رو به درد میاره اما جوانهای ما ، اون سالها ، شاید هنوز به دنیا نیومده بودن و باید این صحنه ها رو که یکی از هزارن اسناد دلیل کینه ما نسبت به آمریکاییهاست ، ببینن! 📌کانال /سراسری https://eitaa.com/joinchat/3170697458Cfd44a7e938
آينده‌ی تأسّف بار اسلام و مسلمين از دیدگاه امیر مؤمنان علی علیه السلام وَ إِنَّهُ سَيَأْتِي عَلَيْكُمْ مِنْ بَعْدِي زَمَانٌ لَيْسَ فِيهِ شَيْءٌ أَخْفَى مِنَ الْحَقِّ وَ لَا أَظْهَرَ مِنَ الْبَاطِلِ وَ لَا أَكْثَرَ مِنَ الْكَذِبِ عَلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ، وَ لَيْسَ عِنْدَ أَهْلِ ذَلِكَ الزَّمَانِ سِلْعَةٌ أَبْوَرَ مِنَ الْكِتَابِ إِذَا تُلِيَ حَقَّ تِلَاوَتِهِ وَ لَا أَنْفَقَ مِنْهُ إِذَا حُرِّفَ عَنْ مَوَاضِعِهِ، وَ لَا فِي الْبِلَادِ شَيْءٌ أَنْكَرَ مِنَ الْمَعْرُوفِ وَ لَا أَعْرَفَ مِنَ الْمُنْكَرِ، فَقَدْ نَبَذَ الْكِتَابَ حَمَلَتُهُ وَ تَنَاسَاهُ حَفَظَتُهُ، فَالْكِتَابُ يَوْمَئِذٍ وَ أَهْلُهُ طَرِيدَانِ مَنْفِيَّانِ وَ صَاحِبَانِ مُصْطَحِبَانِ فِي طَرِيقٍ وَاحِدٍ لَا يُؤْوِيهِمَا مُؤْوٍ، فَالْكِتَابُ وَ أَهْلُهُ فِي ذَلِكَ الزَّمَانِ فِي النَّاسِ وَ لَيْسَا فِيهِمْ وَ مَعَهُمْ وَ لَيْسَا مَعَهُمْ، لِأَنَّ الضَّلَالَةَ لَا تُوَافِقُ الْهُدَى وَ إِنِ اجْتَمَعَا، فَاجْتَمَعَ الْقَوْمُ عَلَى الْفُرْقَةِ وَ افْتَرَقُوا [عَنِ] عَلَى الْجَمَاعَةِ كَأَنَّهُمْ أَئِمَّةُ الْكِتَابِ وَ لَيْسَ الْكِتَابُ إِمَامَهُمْ، فَلَمْ يَبْقَ عِنْدَهُمْ مِنْهُ إِلَّا اسْمُهُ وَ لَا يَعْرِفُونَ إِلَّا خَطَّهُ وَ زَبْرَهُ. وَ مِنْ قَبْلُ مَا [مَثَلُوا] مَثَّلُوا بِالصَّالِحِينَ كُلَّ مُثْلَةٍ وَ سَمَّوْا صِدْقَهُمْ عَلَى اللَّهِ فِرْيَةً وَ جَعَلُوا فِي الْحَسَنَةِ عُقُوبَةَ السَّيِّئَةِ. وَ إِنَّمَا هَلَكَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ بِطُولِ آمَالِهِمْ وَ تَغَيُّبِ آجَالِهِمْ، حَتَّى نَزَلَ بِهِمُ الْمَوْعُودُ الَّذِي تُرَدُّ عَنْهُ الْمَعْذِرَةُ وَ تُرْفَعُ عَنْهُ التَّوْبَةُ وَ تَحُلُّ مَعَهُ الْقَارِعَةُ وَ النِّقْمَةُ۱. خبر از آينده تأسّف بار اسلام و مسلمين همانا پس از من در روزگارى بر شما فراخواهد رسيد كه چيزى پنهان تر از حق، و آشكارتر از باطل، و فراوان تر از دروغ به خدا و پيامبرش نباشد. و نزد مردم آن زمان كالايى زيانمندتر از قرآن نيست اگر آن را درست بخوانند و تفسير كنند، و متاعى پرسودتر از قرآن يافت نمى شود آنگاه كه آن را تحريف كنند و معانى دلخواه خود را رواج دهند. در شهرها چيزى ناشناخته تر از معروف، و شناخته تر از منكر نيست، حاملان قرآن، آن را واگذاشته و حافظان قرآن، آن را فراموش مى كنند، پس در آن روز قرآن و پيروانش از ميان مردم رانده و مهجور مى گردند، و هر دو غريبانه در يك راه ناشناخته سرگردانند، و پناهگاهى ميان مردم ندارند. پس قرآن و پيروانش در ميان مردمند اما گويا حضور ندارند، با مردمند ولى از آنها بريده اند، زيرا گمراهى و هدايت هرگز هماهنگ نشوند گر چه كنار يكديگر قرار گيرند. مردم در آن روز، در جدايى و تفرقه هم داستان، و در اتّحاد و يگانگى پراكنده اند، گويى آنان پيشواى قرآن بوده و قرآن پيشواى آنان نيست، پس از قرآن جز نامى و نزدشان باقى نماند، و آنان جز خطى را از قرآن نشناسند. و در گذشته نيكوكاران را كيفر داده، و سخن راست آنان را بر خدا دروغ پنداشتند، و كار نيكشان را پاداش بد دادند. و همانا آنان كه پيش از شما زندگى مى كردند، به خاطر آرزوهاى دراز، و پنهان بودن زمان اجل ها، نابود گرديدند، تا ناگهان مرگ وعده داده شده بر سرشان فرود آمد، مرگى كه عذرها را نپذيرد، و درهاى باز توبه را ببندد، و حوادث سخت و مجازات هاى پس از مردن را به همراه آورد. ۱. نهج‌البلاغه، خطبه ۱۴۷.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به تصویر کشیدن دلنشین مرگ توسط علامه حسن زاده آملی(ره) @Afsaran_ir
❇️ ظهور جریانهای جدید در فهم و تفسیر قرآن(6) (تفسیر تنزیلی) دوره معاصر، دوره تحوّلات چشمگیر در مبانی، گرایش و روشهای تفسیر و فهم قرآن است. این تحول محدود به مناهِج و اتّجاهات تفسیری نبوده و به روشهای تفسیری نیز کشیده شده است. از سبک‌های نوپدید در تفسیر قرآن، سبک تفسیر تنزیلی (تفسیر به ترتیب نزول سوره‌ها) می‌باشد. علاقه‌مندان به این روش معتقدند؛ نازل شدن آیات در کنار حوادث عصر نزول قرآن دارای بار معنایی خاصی می باشد. بر این اساس برای چاره جویی از چالشهای فردی و اجتماعی خویش با فهم عصری از قرآن و تطبیق شرائط کنونی با شرائط عصر نزول وحی می توانیم نقشه راهی با هندسه نزول قرآن برای حل مشکلات خود طراحی کنیم. برخی علاقه‌مندان به این روش آنرا مشروع‌ترین‌روش تفسیری می‌دانند که پیامبر( صلی الله علیه و آله) طی 23 سال نزول قرآن بدان عمل کرده است. علاقه‌مندان شیعه امامیه به این روش نیز مصحف حضرت علی (علیه السلام) را بر اساس این روش تفسیری می‌دانند. طبیعی است که در این روش تفسیری اول سراغ سوره‌های مکی رفته و سپس به سوره‌های مدنی پرداخته می‌شود. این در حالی است که بطور معمول تفاسیر بصورت ترتیبی نوشته می شوند. در این روش مرسوم، مفسر آیات قرآن را با همان ترتیب پیوسته ای که در مصحف شریف آمده اند تفسیر می کند. این روش‌ تفسیری معاصرانه در گام اول بین اهل سنت شکل گرفت و سپس علاقه‌مندانی در شیعه پیدا کرد "محمد عزّة دَروزۀ " (۱۸۸۷ – ۱۹۸۴م) نویسنده فلسطینی(سوری)، که شخصیتی انقلابی و مبارزعلیه صهیونیست بود، با نگاشتن تفسیر «التفسير الحديث -مرتب حسب ترتيب النزول» گام بزرگی در این مسیر گذاشت. "محمد عابدالجابری" (۱۹۳۶ ۲۰۱۰م)، متفکّرِ مراکشی جنجالی دهه های هشتاد و نود قرن بیستمِ جهان عرب از دیگر ادامه دهندگان این مسیر بود. او با نگاشتن کتابهای متعدد بخصوص کتاب «فهم القرآن الحكيم- التفسير الواضح حسب ترتيب النزول» تلاشی برای اثبات تأثیرگذاری ترتیب نزول قران بر فهم انسان از قرآن داشت. در ایران نیز حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور (متولد 1344ش) با نوشتن تفسیر«همگام با وحی» گام در این مسیر گذاشته‌اند. کتاب« تفسیر تنزیلی (به ترتیب نزول): مبانی، اصول، قواعد و فواید» نوشته ایشان نیز، همانگونه که از نامش پیداست تلاشی برای اثبات اصالت و کارآمدی این روش تفسیر می باشد. ✍️ سیدحسن هاشمی جزی 🌺 https://eitaa.com/marzbanandishe🌸